Η ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ – ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΖΩΓΡΑΦΟΥΣ

  •   Η ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ – ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΖΩΓΡΑΦΟΥΣ   
  •                                      
  •     Πατιού Ιωάννα 
  • Νηπιαγωγείο Περάματος – Γέρας 2008   
  •      

Η τέχνη ορίζεται τέλεια όταν οριστεί απλώς σαν διαίσθηση. Ο σκοπός της τέχνης που είναι η επικοινωνία του συναισθήματος, συγχέεται αμετάκλητα με την ποιότητα της ομορφιάς, η οποία είναι το συναίσθημα που μεταδίδεται από ιδιαίτερες μορφές. Αυτή είναι και η βασική επιδίωξη του project «Η Πινακοθήκη – Γνωριμία με τους ζωγράφους», να συνειδητοποιήσουν δηλαδή τα παιδιά την αξία ενός έργου τέχνης και να προσπαθήσουν να δουν την προσωπική αίσθηση της ομορφιάς κάθε ζωγράφου, κάθε ανθρώπου. Η ομορφιά κρύβεται παντού, αρκεί να έχουμε τα μάτια μας ανοιχτά να την δούμε και να την θαυμάσουμε. «Η ταυτοποίηση της τέχνης και της ομορφιάς βρίσκεται στο βάθος κάθε δυσκολίας μας στην εκτίμηση της ίδιας της τέχνης», όπως χαρακτηριστικά αναφέρει και ο Herbert Read. Επομένως όλα τα έργα τέχνης γίνονται δεκτά και κάθε ένας μικρός ζωγράφος μπορεί να εκφράζεται ελεύθερα μέσω της ζωγραφικής χωρίς να φοβάται την αρνητική κριτική ή την απόρριψη.                                                                        

Μια τέτοια στάση ζωής έχει ασφαλώς αντίκτυπο όχι μόνο στην στάση κάποιου ανθρώπου απέναντι στην τέχνη αλλά και σε όλες τις εκφάνσεις της ζωής του. Η αποδοχή του άλλου, του ξένου, του μη οικείου, αρχίζοντας από την ζωγραφική θα βοηθήσει τα μικρά παιδιά να αποκτήσουν μια ανοιχτή, αποδεικτική και δίκαιη στάση και συμπεριφορά απέναντι σε όλους τους συνάνθρωπους τους.

Το project «Η Πινακοθήκη – Γνωριμία με τους ζωγράφους» αποτελεί ένα ταξίδι στο χρόνο και στο σήμερα, επιδιώκοντας να προσελκύσει, να ευχαριστήσει, να διεγείρει την περιέργεια των παιδιών, να τα οδηγήσει σε προβληματισμό και με αυτόν τον τρόπο προάγει την μάθηση.

 

         

ΓΕΝΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ – ΥΠΟΘΕΜΑΤΑ – ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ:

 

 

            Γενικός στόχος του project «Η Πινακοθήκη – Γνωριμία με τους ζωγράφους» ήταν η γνωριμία των μικρών μαθητών με τον πολιτιστικό χώρο της πινακοθήκης, καθώς και η «συνάντηση» τους με σύγχρονους και κλασικούς ζωγράφους, Έλληνες και ξένους. Επίσης δόθηκε μεγάλη σημασία στην υιοθέτηση θετικής στάσης απέναντι στην τέχνη. Επειδή για τα περισσότερα παιδιά η επίσκεψη σε πινακοθήκη ήταν μια πρωτόγνωρη εμπειρία, βασικός σκοπός ήταν να αποτελέσει αυτή η επίσκεψη μια ευχάριστη εμπειρία με έμφαση στο ψυχαγωγικό στοιχείο ώστε να δημιουργηθούν τα κατάλληλα ερεθίσματα για να αγαπήσουν την πινακοθήκη και να θελήσουν να την επισκεφτούν και πάλι. Έτσι λοιπόν προσπάθησα να συνδέσουν την επίσκεψη στην πινακοθήκη με το παιχνίδι, κάτι που ενθουσίασε τα παιδιά και τα βοήθησε να προσεγγίσουν το θέμα ευχάριστα και αβίαστα.

Επίσης συνειδητοποίησαν την αξία των έργων τέχνης, καθώς και ότι ο κάθε καλλιτέχνης έχει έναν υποκειμενικό τρόπο που αντιλαμβάνεται και βλέπει την πραγματικότητα, τον όποιο οφείλουμε όλοι να αποδεχόμαστε και να σεβόμαστε ως κάτι πρωτότυπο και ιδιαίτερο. Αυτό τα βοήθησε πολύ στο να αποκτήσουν κριτική σκέψη, να σεβαστούν το διαφορετικό, το μη οικείο και να αντιληφτούν ότι η τέχνη ενώνει όλο τον κόσμο, όπως κάνει η αγάπη. Ακόμα ικανοποίησαν την περιέργεια τους, καλλιέργησαν την παρατηρητικότητα, ανέπτυξαν την φαντασία τους και απελευθέρωσαν τον εσωτερικό τους κόσμο μέσω της ζωγραφικής. Γνώρισαν την ορολογία της ζωγραφικής, της πινακοθήκης και των διαφόρων καλλιτεχνικών ρευμάτων, εμπλούτισαν τον κόσμο των παραστάσεων τους, παρατήρησαν αντικείμενα, κατανόησαν το περιεχόμενο τους, την διάταξη τους, χρησιμοποίησαν τα μαθηματικά για να δημιουργήσουν κατηγορίες, ταξινομήσεις, σύνολα των εκθεμάτων, σύγκριναν τον σημερινό τρόπο καλλιτεχνικής έκφρασης με εκείνον άλλων εποχών, διαμόρφωσαν προσωπικά κριτήρια αξιολόγησης και ανέπτυξαν καλλιτεχνικές και επιστημονικές δεξιότητες.

Αξίζει να αναφερθεί ότι το παραπάνω project βοήθησε τα παιδιά να μάθουν να αναζητούν μόνοι τους ή σε ομάδες την γνώση και την πληροφορία και να βρίσκουν λύσεις στα προβλήματα τους ακολουθώντας συγκεκριμένες διαδικασίες. Τέλος τους δόθηκαν πολλές ευκαιρίες να εκφραστούν γλωσσικά, να εμπλουτίσουν το λεξιλόγιο τους και να εκφράσουν ελεύθερα την γνώμη αλλά τις απορίες τους.

 

 

 

ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ  

ΑΦΟΡΜΗΣΗ – ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ:

 

            Το πρόγραμμα πρόεκυψε τυχαία όταν διαπίστωσα το ενδιαφέρον των παιδιών να ζωγραφίσουν στο καβαλέτο που βρίσκονταν στην γωνιά της ζωγραφικής του νηπιαγωγείου. Περίμεναν ανυπόμονα να έρθει η σειρά τους για να φορέσουν την ποδιά του ζωγράφου και να δημιουργήσουν το δικό τους έργο τέχνης, αναμιγνύοντας τα χρώματα.

Η χρήση διαφόρων χρωμάτων νερομπογιάς και τέμπερας καθώς και ανάμιξη τους φάνηκε να γοητεύει τα παιδιά, τα οποία νόμιζαν ότι κάτι μαγικό συνέβαινε με τα χρώματα εκείνη την στιγμή.

Παρατηρώντας λοιπόν το έντονο ενδιαφέρον των παιδιών αποφασίσαμε όλοι μαζί να ερευνήσουμε το θέμα περαιτέρω και έτσι πρόεκυψε το project «Η Πινακοθήκη – Γνωριμία με τους ζωγράφους». Το project διήρκεσε 4 μήνες. Το ταξίδι μας στον μαγικό κόσμο της ζωγραφικής ξεκίνησε τον Ιανουάριο με μοναδικές αποσκευές την περιέργεια των παιδιών να ανακαλύψουν κάτι καινούργιο, το έντονο ενδιαφέρον και την αμείωτη διάθεση τους για αναζήτηση νέων εμπειριών. Στις αρχές Μαΐου οι αποσκευές μας είχαν βαρύνει καθώς ήταν γεμάτες με όλες εκείνες τις γνώσεις, εμπειρίες, εικόνες και συναισθήματα που είχαμε συγκεντρώσει και συλλέξει μέσα από το project.  

 

   ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ – ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΑΛΛΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ:                              Το σχέδιο εργασίας «Η Πινακοθήκη – Γνωριμία με τους ζωγράφους», αναδύθηκε από τα ίδια τα παιδιά, όπως αναφέρθηκε πρωτύτερα. Αξίζει να σημειωθεί ότι σχεδόν κανένα από τα παιδιά της τάξης δεν είχε επισκεφτεί κάποια πινακοθήκη ή κάποιον άλλον παρόμοιο χώρο, μέχρι εκείνη την στιγμή. Έτσι όλα τα παιδιά της τάξης ζήτησαν από την νηπιαγωγό να μάθουν περισσότερα για το τι είναι η πινακοθήκη, τι έχει μέσα, πως λειτουργεί και γιατί είναι σημαντικό να υπάρχει σε κάθε χώρα.                                    

Το σχέδιο εργασία, έδωσε την ευκαιρία στους μικρούς μαθητές να προσεγγίσουν διαθεματικά την έννοια της πινακοθήκης και γενικότερα της ζωγραφικής τέχνης, να αποκτήσουν μια ολιστική αντίληψη για το θέμα και να αξιοποιηθούν τα ενδιαφέροντα και εμπειρίες τους. Οι δραστηριότητες που αναπτύχτηκαν ήταν συλλογικές (εργασία σε ομάδες) ευνοώντας την αλληλεπίδραση και επικοινωνία μεταξύ τους. Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να αναφερθεί πόσο σημαντική ήταν αυτή η συνεργασία και αλληλεπίδραση μεταξύ των μικρών μαθητών, καθώς οι ομάδες που συγκροτήθηκαν ήταν ανομοιογενείς με αποτέλεσμα να γίνουν αποδεκτά παιδιά που μέχρι τότε βρίσκονταν στο περιθώριο. Παιδιά που ντρέπονταν να εκφραστούν μπροστά σε κοινό, μέσα στην ομάδα είχαν μια διαφορετική εντελώς στάση, σαν να ήταν άλλα παιδιά. Εξέφραζαν ελευθέρα την άποψη τους, αντιδρούσαν σε κάτι που θεωρούσαν λάθος ή δεν τους άρεσε, αναπτύσσοντας την αυτοεκτίμηση τους και την αυτοεικόνα τους. Το ίδιο συνέβη και με παιδιά που δεν θεωρούνταν δημοφιλη και δεν ήταν αποδεκτά από όλη την τάξη. Μέσα στην ομάδα είχαν την δυνατότητα να αποδείξουν ότι αξίζουν, ότι έχουν άποψη και ότι μπορούν να βοηθήσουν στην επίτευξη ενός στόχου. Με αυτόν τον τρόπο κατάφεραν να αλλάξουν την στάση των συμμαθητών τους απέναντι τους και να γίνουν μέρος της παρέας τους.

            Η συνεργασία με άλλους φορείς κρίθηκε απαραίτητη για τον λόγο ότι το σημερινό νηπιαγωγείο είναι ένας χώρος ανοιχτός. Ζητήσαμε την συνεργασία του Δήμου Γέρας για να μας παρέχει το λεωφορείο-σχολικό προκειμένου να μεταβούμε στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης και Ξυλόγλυπτων της περιοχής.

Προηγήθηκε προετοιμασία στο νηπιαγωγείο πριν από την επίσκεψη και συνεννόηση της νηπιαγωγού με τους υπεύθυνους φορείς της πινακοθήκης – μουσείου ώστε να υπάρχει ξεναγός για την καλύτερη οργάνωση και ενημέρωση των μαθητών.

Επίσης θα πρέπει να σημειωθεί ότι ο προϊστάμενος της Α/θμιας Εκπαίδευσης Λέσβου πολύ πρόθυμα μας έδωσε άδεια για να πραγματοποιήσουμε την επίσκεψη μας.

Η συνεργασία μας με όλους τους παραπάνω φορείς ήταν άριστη, αρμονική και ουσιαστική.

Η χαρά των παιδιών για την επίσκεψη ήταν μεγάλη τόσο πριν όσο και κατά την διάρκεια της ξενάγησης. Έτσι κάναμε μια συμφωνία με τα παιδία να βάλουμε όλοι τις φωνούλες μας μέσα σε ένα μαγικό κουτί, πριν από την είσοδο μας στον χώρο της πινακοθήκης. Δεν έπρεπε να τρομάξουμε την καλή νεράιδα «Ζωγραφούλα» που φυλούσε τους πολύτιμους θησαυρούς της πινακοθήκης. Η ιδέα αυτή ενθουσίασε τα παιδιά τα οποία υπέδειξαν μια άψογη συμπεριφορά κατά την διάρκεια της επίσκεψης.      

ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ:

 

             Κατά την διάρκεια του σχεδιασμού, εντόπισα και κατέγραψα, μαζί με τα παιδιά, τα στοιχεία εκείνα που γνώριζαν για την πινακοθήκη και για διάφορους γνωστούς ζωγράφους Έλληνες και ξένους, αλλά και εκείνα τα στοιχεία που ήθελαν να μάθουν και κέντριζαν το ενδιαφέρον και την περιέργεια τους. Στην παρακάτω λίστα παρουσιάζονται επιγραμματικά: 

  • Τί είναι η πινακοθήκη?
  • Τι έχει μέσα μια πινακοθήκη?
  • Υπάρχουν πολλές πινακοθήκες στην Ελλάδα και στο εξωτερικό?
  • Γιατί οι άνθρωποι βάζουν τους πίνακες στις πινακοθήκες?
  • Ποιοι είναι οι πιο γνωστοί Έλληνες ζωγράφοι?
  • Ποιοι είναι οι πιο γνωστοί ξένοι ζωγράφοι?
  • Τι είναι ο ιμπρεσιονισμός?
  • Τι είναι ο σουρεαλισμός?
  • Τι είναι ο μοντερνισμός?
  • Γιατί ζωγραφίζουν διαφορετικά οι ζωγράφοι?
  • Πληρώνουμε για να μπούμε μέσα σε μια πινακοθήκη?
  • Γιατί αναμιγνύουμε τα χρώματα?
  • Τι είναι το καβαλέτο, η παλέτα, οι τέμπερες?

  

Μετά την καταγραφή των ερωτήσεων έγινε ομαδοποίηση τους σε κάποιες κατηγορίες ώστε να είναι πιο εύκολη η συστηματική διερεύνηση τους. Επίσης τα παιδιά μπήκαν στην διαδικασία να προβληματιστούν για τον τρόπο με τον όποιο θα μπορούσαν να βρουν απαντήσεις στα ερωτήματα τους. Πώς θα μπορούσαν να μάθουν για όλα αυτά? Ύστερα από έναν καταιγισμό απόψεων με εξαιρετικό ενδιαφέρον για κάθε απάντηση, καταλήξαμε στα εξής:

 

  

Ø      Να διαβάσουμε βιβλία

Ø      Να ψάξουμε σε περιοδικά και εφημερίδες

Ø      Να επισκεφτούμε πινακοθήκες

Ø      Να μας βοηθήσουν οι γονείς των παιδιών και οι δάσκαλοι με τις γνώσεις τους

Ø      Να μπούμε στο internet για να πάρουμε πληροφορίες

Ø      Να καλέσουμε κάποιον ζωγράφο να μας πει για την δουλειά του

Ø      Να ρωτήσουμε τα παιδιά του Δημοτικού σχολείου από απέναντι

                              

Μέσα από διάφορες βιωματικές και ποικίλες δραστηριότητες που πραγματοποίησα μαζί με τα παιδιά εντος και εκτός του χώρου του νηπιαγωγείου, τα παιδιά οδηγήθηκαν στις κατάλληλες απαντήσεις των παραπάνω ερωτημάτων τους.

 

 

 Ακολουθεί η ιδεοθύελλα έτσι όπως πρόεκυψε και πραγματοποιήθηκε στην τάξη:  

  • Να επισκεφθούμε  μια πινακοθήκη
  • Να ζωγραφίσουμε τους δικούς μας πίνακες και να κάνουμε την τάξη μας, την δική μας πινακοθήκη
  • Να καλέσουμε τα παιδιά του Δημοτικού να δουν την πινακοθήκη μας
  • Να εντοπίσουμε στο χάρτη τις σπουδαιότερες πινακοθήκες του κόσμου
  • Από πού προέρχεται ο όρος πινακοθήκη?
  • Να επισκεφτούμε sites στο internet σχετικά με τις πινακοθήκες.
  • Να δραματοποιήσουμε τον πίνακα που μας άρεσε περισσότερο
  • Να φτιάξουμε οδηγό – κατάλογο για την πινακοθήκη μας και κάποιος να κάνει τον ξεναγό
  • Να αντιγράψουμε από τον πίνακα αναφοράς λέξεις σχετικά με τις πινακοθήκες και τους ζωγράφους, π.χ. τα ονόματα τους
  • Να φτιάξουμε ένα κολλάζ με θέμα «Η Πινακοθήκη», ή τα έργα ενός διάσημου ζωγράφου
  • Να γίνουμε ζωγράφοι και να ζωγραφίσουμε τον φίλο μας
  • -Να διαβάσουμε το παραμύθι «Ο Φούλης, ο Νταλί και ο Ντα Βίντσι» και να συζητήσουμε για αυτό. Να μάθουν λέξεις-κλειδιά.

          

Πιο αναλυτικά:

                                  

ΕΚΦΡΑΣΗ  – ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ    ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ:  

Ø      Να επισκεφτούμε μια πινακοθήκη

Ø      Να  ζωγραφίσουμε ο,τι μας άρεσε από την πινακοθήκη που επιστρεφθήκαμε

Ø      Να ζωγραφίσουμε ένα τοπίο

Ø      Να ζωγραφίσουμε τον φίλο μας στο καβαλέτο που θα γίνει το μοντέλο μας

Ø      Να φτιάξουμε την δική μας πινακοθήκη στην τάξη μας

Ø      Να φτιάξουμε προσκλήσεις για να καλέσουμε τα παιδιά του Δημοτικού να δουν την έκθεση μας

Ø      Να δραματοποιήσουμε τον πίνακα που μας άρεσε περισσότερο

Ø      Να φτιάξουμε ένα κολλάζ με θέμα την πινακοθήκη ή τα έργα ενός διάσημου ζωγράφου που μας άρεσε

Ø      Να παίξουμε παντομίμα, να κάνουμε πως ζωγραφίζουμε κάτι

 

                  

 

ΓΛΩΣΣΑ:ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ:

Ø      Να εκφράσουμε τις απόψεις μας για τις πινακοθήκες

Ø      Να εκφράσουμε την γνώμη μας για τα έργα διαφόρων ζωγράφων

Ø      Να πούμε ποιος ζωγράφος μας άρεσε περισσότερο και να το αιτιολογήσουμε

Ø      Να διαβάσουμε το παραμύθι «Ο Φούλης, ο Νταβίντσι, ο Νταλί και ο Γκόγια», να συζητήσουμε για αυτό, και να το αναπαράγουμε προφορικά

Ø      Να μάθουμε λέξεις σχετικές με τις πινακοθήκες και τα καλλιτεχνικά ρεύματα, π.χ. σουρεαλισμός, ιμπρεσιονισμός, κτλ

Ø      Να μάθουμε τα χρώματα, τα σύνεργα του ζωγράφου, π.χ. παλέτα, καβαλέτο ώστε να τα χρησιμοποιούμε με ευκολία στον λόγο μας

Ø      Να σκεφθούμε και να εμπνευστούμε ένα δικό μας παραμύθι βλέποντας έναν πινάκα και ύστερα να το καταγράψουμε με την βοήθεια της νηπιαγωγού ή να το ζωγραφίσουμε.

 

     

ΓΡΑΠΤΟΣ ΛΟΓΟΣ:

Ø      Να γράψουμε τις προσκλήσεις που θα στείλουμε στα παιδιά του Δημοτικού για να επισκεφτούν την έκθεση μας

Ø      Να γράψουμε κατάλογο –οδηγό για την έκθεση μας

Ø      Να αντιγράψουμε από τον πίνακα αναφοράς διάφορες λέξεις σχετικές με τις πινακοθήκες και τους ζωγράφους, π.χ. τα ονόματα τους ή τους τίτλους των έργων τους

Ø      Να βρούμε την σύνθεση της λέξης πινακοθήκη, από ποιες υπολέξεις αποτελείται?

Ø      Να ξεφυλλίσουμε βιβλία, οδηγούς πινακοθηκών και περιοδικά σχετικά με ζωγράφους

 

                        

 ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ:

Ø      Να αναμίξουμε χρώματα για να δούμε το διαφορετικό αποτέλεσμα που θα δημιουργήσουν

Ø      Να ζωγραφίσουμε με διαφορετικά μέσα ζωγραφικής, π.χ τέμπερες, νερομπογιές, μολύβια, μαρκαδόρους, ξυλομπογιες, λαδοπαστελ, κτλ

Ø      Να ζωγραφίσουμε πάνω σε διαφορετικές επιφάνειες και υλικά, π.χ χαρτί χοντρό, χαρτί λεπτό, ξύλο, καμβά, ύφασμα, γυαλί, κτλ.

 

 

 

   ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ: 

Ø      Να εντοπίσουμε στον χάρτη τις σπουδαιότερες πινακοθήκες της Ελλάδας και του κόσμου

Ø      Να εντοπίσουμε στον χάρτη την πατρίδα ξένων διάσημων ζωγράφων

               

                                          

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ: 

Ø      Να βρούμε από διάφορα sites στο internet, πληροφορίες σχετικά με τις πινακοθήκες, τους ζωγράφους και τα έργα τους

Ø      Να τυπώσουμε τα έργα των ζωγράφων που μας άρεσαν περισσότερο.

Ø      Να ζωγραφίσουμε στον υπολογιστή χρησιμοποιώντας το πρόγραμμα της ζωγραφικής και να εκτυπώσουμε τα έργα μας.

 

 

 

   ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ:  

Ø      Να ταξινομήσουμε τις φωτογραφίες με τα έργα των ζωγράφων που εκτυπώσαμε από το internet, ανάλογα με το ρεύμα στο οποίο ανήκουν π.χ. σουρεαλισμός, ή ανάλογα με την χώρα προέλευσης του ζωγράφου

Ø      Να μετρήσουμε τα έργα που εκτυπώσαμε, τα έργα που φτιάξαμε, τους ζωγράφους που μάθαμε

Ø      Να αντιστοιχίσουμε τον κάθε ζωγράφο με τα έργα του

Ø      Να παίξουμε διάφορα παιχνίδια αραίωσης – πύκνωσης με τις εικόνες των διάσημων έργων τέχνης

Ø      Να μετρήσουμε τις εισπράξεις της ημέρας από το εισιτήριο των επισκεπτών της έκθεσης μας

Ø      Να χωρίσουμε τις αίθουσες της έκθεσης μας ανάλογα με το ρεύμα που εκπροσωπούν, π.χ. μοντερνισμός.

 

 

 

 

    ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ: 

Ø      Να εμπνευστούν έναν πίνακα ακούγοντας διαφορετικά είδη μουσικής, π.χ. κλασική, ροκ, λαϊκή, παραδοσιακή

Ø      Να αντιστοιχίσουν διάφορους πίνακες και ζωγράφους με διαφορετικά είδη μουσικής, π.χ. Θεόφιλο – παραδοσιακή μουσική, κτλ.

 

 

 

ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ: 

Ø      Να βρούμε πίνακες που απεικονίζουν το περιβάλλον, δάση, ποτάμια, θάλασσες, ουρανό, φυσικές καταστροφές και να τους συγκρίνουμε με πίνακες σημερινών ζωγράφων.

 

             

 ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ: 

            Η διαδικασία αξιολόγησης αποτελεί μια σύνθετη και περίπλοκη διαδικασία καθώς θα πρέπει να ληφθούν υπόψη πολλοί παράγοντες. Κρίνοντας από την χαρά και την ευχαρίστηση που αισθάνονταν και εξωτερίκευαν οι μαθητές κατά την διάρκεια της επίσκεψης στο Μουσείο – πινακοθήκη Σύγχρονης Τέχνης και Ξυλόγλυπτων της περιοχής συμπεραίνουμε ότι ήταν μια πολύ διασκεδαστική και απολαυστική εμπειρία για κάθε παιδί. Το ενδιαφέρον τους ήταν έντονο και αυτό φάνηκε από το γεγονός ότι έκαναν συνεχώς ερωτήσεις στη ξεναγό και στους υπεύθυνους των μουσείων, για την έκθεση που έβλεπαν.

Επιπλέον οι στόχοι του σχεδίου εργασίας επιτεύχθηκαν καθώς οι μαθητές απέκτησαν νέες γνώσεις βιώνοντας τες, νέες δεξιότητες και ικανότητες, γνώρισαν καινούργια υλικά, ανέπτυξαν προσωπικές σχέσεις με άλλα άτομα, άσκησαν την παρατηρητικότητα τους, εξέφρασαν τα συναισθήματα τους ποικιλοτρόπως μέσα από την τέχνη, καλλιέργησαν την αισθητική τους, έμαθαν να προβληματίζονται, να διατυπώνουν ερωτήματα και να αναζητούν τις λύσεις.

Θα πρέπει σε αυτό το σημείο να αναφέρουμε και την πολύτιμη βοήθεια του φακέλου παρουσίασης της νηπιαγωγού. Η συγκέντρωση στοιχείων, φωτογραφιών, τραγουδιών, ηλεκτρονικών sites και διαφόρων άλλων εντύπων ήταν πολύ σημαντική για την ολοκληρωμένη προσέγγιση του θέματος ώστε να μπορέσουν τα παιδιά να αποκτήσουν ολιστική (και όχι κατακερματισμένη) γνώση για την Πινακοθήκη.

 

  •  

 

  • Το project αυτό έχει δημοσιευθεί στο βιβλίο “Προγράμματα Πολιτιστικών Θεμάτων”, Βορείου Αιγαίου, του ΥΠ.Ε.Π.Θ., σχολ.έτος 2007-2008.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *