Συμβουλές προς τους μαθητές σχετικά με την ασφάλεια στο Διαδίκτυο

Να μην συναντάτε άγνωστα άτομα με τα οποία συνομιλείτε στο Διαδίκτυο. Να ενημερώνετε τους γονείς σας αν ζητούν να σας συναντήσουν.

Να μην στέλνετε τη φωτογραφία και τα προσωπικά σας  στοιχεία μέσω Διαδικτύου σε αγνώστους.

 Αν αισθανθείτε “άβολα” όταν συνομιλείτε μέσω chatroom, διακόψτε αμέσως την συνομιλία.

Μην δίνετε σε κανέναν τον κωδικό σας για την πρόσβασή σας στο Διαδίκτυο, και μην απαντάτε σε προσβλητικά ηλεκτρονικά μηνύματα.

 

 

Εθισμός στο διαδίκτυο και στα διαδικτυακά παιχνίδια

  Πρόσφατες έρευνες έδειξαν ότι ένα μεγάλο ποσοστό εφήβων και στη χώρα μας είναι εθισμένοι στο Διαδίκτυο. Αυτό σημαίνει ότι ,εκτός από την πολύωρη ενασχόληση με διαδικτυακές δραστηριότητες, ο εθισμένος έφηβος καταναλώνει υπερβολικό χρόνο ή και χρήμα σε αυτές, εκδηλώνει συμπτώματα συνδρόμου απόσυρσης (άγχος, εμμονή), παραμελεί την υγεία του, σταματά τα ενδιαφέροντά του ή εγκαταλείπει ακόμα και το σχολείο.

  Οι αιτίες που ευθύνονται γι’ αυτή τη διαταραχή ποικίλλουν. Έχουν σχέση και με τη φύση του ίδιου του μέσου, το οποίο δίνει τη δυνατότητα  να καλύψει ο χρήστης διάφορες ψυχολογικές του ανάγκες , αλλά και με ψυχο-κοινωνικούς παράγοντες  , όπως ψυχικές διαταραχές, κατάθλιψη, άγχος, κοινωνική φοβία κλπ.

  Για την αντιμετώπιση του προβλήματος καθοριστικός είναι ο ρόλος τόσο των γονέων  όσο και εμάς ,των εκπαιδευτικών. Η ευαισθητοποίηση και η συνεχής ενημέρωση για το φαινόμενο του εθισμού και την ορθή χρήση του διαδικτύου, η καλλιέργεια των δεξιοτήτων των παιδιών, η επιδίωξη ενασχόλησης με διαφορετικές δραστηριότητες μπορεί να τα προστατεύσουν από τις παγίδες , ώστε να γίνουν διαχειριστές του μέσου και όχι υποχείριά του… 

 

Αλληγορία του σπηλαίου

 

Παρακολουθήστε μια απόπειρα οπτικοποίησης της Αλληγορίας του Σπηλαίου (Αφήγηση στα Αγγλικά)

Η αλληγορία του σπηλαίου

Δοκίμιο του Νίκου Δ Κουτρούμπα

Η εικόνα του σπηλαίου

platoscaveΗ εικόνα του σπηλαίου συμπυκνώνει το νόημα του αγώνα του ανθρώπου να λυτρωθεί από τα δεσμά της φαινομενικότητας, που τον κρατούν εγκλωβισμένο στην άγνοια και την πλάνη, και να ορθωθεί στο φως της αλήθειας. Η λύτρωσή του είναι δύσκολη, είναι μια συνεχής, ανοδική και επίμοχθη πορεία γεμάτη δυσυπέρβλητα εμπόδια και αναγκασμούς. Σ’ αυτήν, ωστόσο , ο φωτισμένος άνθρωπος γίνεται παιδευτής και συμπαραστάτης του άλλου στον αγώνα της απελευθέρωσής του. Ο φωτισμένος, αυτός που καταφέρνει να φτάσει στο φως της αλήθειας, αισθάνεται το χρέος να κατέβει και πάλι στο χώρο του δεσμωτηρίου, για να γίνει με κίνδυνο της ζωής του ελευθερωτής των άλλων. Η πολιτεία είναι αυτός ο δεσμός, το χρέος της κατάβασης, ώστε οι δεσμώτες συμπολίτες να μπορέσουν να γίνουν κι αυτοί πολίτες της άνω πολιτείας, που τη φωτίζει το φως της αλήθειας.     

Κ. Π. Μιχαηλίδης, Πλάτων, Λόγος και Μύθος, εκδ. Παπαδήμα, Αθήνα 1998

 

Καλημέρα κόσμε!

Καλωσήρθατε στο Blogs.sch.gr. Αυτή είναι η πρώτη σας δημοσίευση. Αλλάξτε την ή διαγράψτε την και αρχίστε το “Ιστολογείν”!