Ιούν 06

Εκδρομή Δημητσάνα, Βυτίνα

OLYMPUS DIGITAL CAMERA    Την Πέμπτη, 29  Μαΐου  2014, πήγαμε μονοήμερη εκδρομή με το σχολείο μας (Δ-Ε-ΣΤ τάξεις) στη Δημητσάνα και στη Βυτίνα.

Η Δημητσάνα είναι ένα παραδοσιακό ιστορικό χωριό, χτισμένο σε υψόμετρο 950 μέτρων, πρωτεύουσα της επαρχίας Γορτυνίας του Νομού Αρκαδίας. Εκεί είδαμε υπέροχα πέτρινα αρχοντικά και περπατήσαμε σε γραφικά σοκάκια.

Επισκεφτήκαμε τη βιβλιοθήκη της Δημητσάνας, έξω από την οποία υπήρχε ο αδριάντας του πατριάρχη Παλαιών Πατρών Γερμανού. Επίσης πήγαμε στο Υπαίθριο Μουσείο Υδροκίνησης. Εκεί βρίσκονται οι πηγές οι πηγές του  Αϊ- Γιάννη, που δίνουν όλο το χρόνο άφθονα νερά. Αυτά τα νερά, οι πηγές και τα κεφαλάρια, μαζί με τους μικρούς ή και μεγαλύτερους καταρράκτες της περιοχής, έδιναν ζωή σε νεροτριβές, αλευρόμυλους, βυρσοδεψεία και μπαρουτόμυλους. Εκεί παράγονταν τεράστιες ποσότητες από μπαρούτι και πυρίτιδα. Μάλιστα ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης  έλεγε συχνά ότι η Δημητσάνα είναι «η μπαρουταποθήκη του έθνους». Στους χώρους του μουσείου με τη βοήθεια οπτικοακουστικών μέσων είδαμε σε λειτουργία έναν αλευρόμυλο, ένα βυρσοδεψείο, ένα ρακοκάζανο και έναν μπαρουτόμυλο.
     Ύστερα πήγαμε σε ένα άλλο ορεινό χωριό, στη Βυτίνα , το πετράδι του Μαίναλου. Μας γοήτευσε με τα καταπράσινα έλατά της, τα πεύκα, τις καστανιές, τα παλιά πετρόσπιτά της , τα γραφικά στενά της, τη γραφική πλατεία της με την παλιά εκκλησία της. Εκεί ξεκουραστήκαμε, φάγαμε, πήραμε δωράκια για τα αγαπημένα μας πρόσωπα και παίξαμε………
    Οι ώρες κύλησαν πολύ όμορφα και……γρήγορα (πάντα έτσι κυλούν, όταν περνάμε ωραία).
     Στη διαδρομή ακούγαμε υπέροχα μοντέρνα τραγούδια και διασκεδάζαμε. Στις 6.30 το απόγευμα, επιστρέψαμε στην Κυπαρισσία. Ήταν μια υπέροχη εκδρομή!OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                          Ηλίας   Γιαννόπουλος Ε΄Δημοτικού