2ο Προσομοιωμένο Διαγώνισμα Πανελλαδικών Εξετάσεων στα Μαθηματικά Προσανατολισμού (30-04-2017) μαζί με τις λύσεις τους

Δείτε το 2ο προσομοιωμένο διαγώνισμα των Πανελλαδικών Εξετάσεων στα Μαθηματικά Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής της Γ΄ Ημερησίου Γενικού Λυκείου.

Επισημαίνουμε ότι ΔΕΝ θα δοθεί άλλο προσομοιωμένο διαγώνισμα ούτε άλλες ασκήσεις στα Μαθηματικά Προσανατολισμού. Αρκεί η μελέτη όσων μέχρι τώρα δώσαμε, του σχολικού Βιβλίου και του ΨΕΒ του Υπουργείου καθώς και του βιβλίου “Επανάληψη στα Μαθηματικά Προσανατολισμού Γ΄Λυκείου -Γιάννης Καραγιάννης”.(Το 2ο θέμα στηρίζεται σε πρόταση του μαθηματικού Νίκου Παπαγγελή).

Ευχόμαστε επιτυχία

ΠΡΟΣΟΜΟΙΩΜΕΝΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ-ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ Γ΄ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ 30-04-2017- 2ο

ΛΥΣΕΙΣ ΘΕΜΑΤΩΝ ΠΡΟΣΟΜΟΙΩΣΗΣ 30-04-2017-2-2017

Σχετικά με ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ

Δρ.MΔΕ. Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών Νομού Δωδεκανήσου. Συγγραφέας βιβλίων μαθηματικών -Ιστορίας και Διδακτικής.


Περισσότερες πληροφορίες

Δείτε όλα τα άρθρα του/της ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ →

9 σχόλια σχετικά με το “2ο Προσομοιωμένο Διαγώνισμα Πανελλαδικών Εξετάσεων στα Μαθηματικά Προσανατολισμού (30-04-2017) μαζί με τις λύσεις τους”

  1. Θα συμφωνήσω με την παρατήρησή σας έτσι όπως δίνεται στα γραφόμενα του σχολικού(και νομίζω αν η αιτιολόγηση είναι πλήρης θα μπορούσε ο μαθητής να λάβει τις μονάδες).Ανοίγει βέβαια μια συζήτηση που δεν είναι της ώρας ωστόσο κατά τη γνώμη μου θα πρέπει (όπως και σε άλλα σημεία στο σχολικό) να γραφτεί η πλήρης αντιμετώπιση για δεξιά και αριστερή συνέχεια σε σημείο. Με το γωνιακό σημείο ίσως θα μπορούσε να είναι πιο ευκρινές το σχήμα, ώστε να είναι αναμφίβολη η αναγνώριση του γωνιακού σημείου.Εγώ σας ευχαριστώ για τις παρατηρήσεις σας.
    Μια επισήμανση:
    Όταν λέμε ότι η f είναι συνεχής στα διαστήματα, εννοούμε ότι είναι συνεχής σε κάθε σημείο  των διαστημάτων, επομένως είναι συνεχής στο (-2,0) και όχι στο[-2,0) (γιατί τότε είναι σαν να λέμε ότι είναι συνεχής και στο -2)
    σχόλιο: είναι σαν να λέμε ότι είναι συνεχής σε κάθε σημείο του συνόλου 
    [-4,-2)υ(-2,0)υ(0,5] ,το οποίο το αποφεύγουμε γιατί τότε ο μαθητής θα είχε την λάθος εντύπωση ότι η γραφική παράσταση της f στο σύνολο της ένωσης δεν διακόπτεται, δηλαδή είναι μια συνεχής γραμμή.

  2. Σας ευχαριστώ για την άμεση απάντηση .
    Προφανώς η συνάρτηση δεν είναι συνεχής στο -2 αφού το όριο στο -2 δεν υπάρχει ( διαφορετικά πλευρικά ) . Στις λύσεις γράφετε ότι η f είναι συνεχής στο διάστημα (-2,0) . Η διαφωνία μου είναι ότι μπορεί κάποιος να γράψει ότι η f είναι συνεχής στο [-2,0) σύμφωνα με τον ορισμό που δίνει το σχολικό βιβλίο στη σελίδα 73 ( νέα έκδοση ) και το σχήμα 63β . Δηλαδή μία συνάρτηση μπορεί να είναι συνεχής στο [α,β] χωρίς να είναι συνεχής ούτε στο α ούτε στο β . ( το σχήμα 63β του σχολικού βιβλίου σελίδα 73 το δείχνει αυτό φανερά .
    Όσον αφορά το γωνιακό σημείο συμφωνώ ότι αρκεί η εποπτική αναγνώριση αλλά νομίζω πως θα μπερδέψει αρκετούς και καλό είναι να αποφεύγεται τέτοια λεπτομέρεια από ένα σχήμα .

    Συνεχίστε το σπουδαίο έργο που κάνετε για τη Μαθηματική παιδεία και όχι μόνο του τόπου .
    Σας ευχαριστώ πολύ .

  3. Καλημέρα, ευχαριστούμε για τα καλά σας λόγια:
    α)Η συνάρτηση f είναι κλαδική με τέσσερις τύπους.Αφού στο  -2 αλλάζει τύπο, πρέπει να υπολογίσουμε τα πλευρικά όρια . 
    Επομένως δεν είναι σωστός ο ισχυρισμός η f είναι συνεχής στο -2. Ωστόσο, σύμφωνα με τα γραφόμενα στο σχολικό βιβλίο (ορισμός και παραδείγματα και άσκηση 1/σελίδας 197 παλαιά έκδοση) θα ήταν σωστό ότι στο -2 η f είναι συνεχής μόνο αν θεωρούσαμε ένα περιορισμό της f στο [-2,0) ή στο [-2,0)υ(0,5] δηλαδή g(x)=f(x),χε [-2,0) ή h(x)=f(x) ,χε[-2,0)υ(0,5], τότε όταν x τείνει στο -2+ είναι και limf(x)=f(-2).
    β) Το σημείο χ=3 είναι γωνιακό σημείο της γραφικής παράστασης της συνάρτησης f (Το γωνιακό σημείο υπάρχει και στο σχήμα 9 της σελίδας 261 όπου βέβαια εκεί για την καλύτερη κατανόηση εξετάζεται και από τον αναλυτικό τύπο της f) και από τους διαγωνιζόμενους ζητείται η εποπτική αναγνώριση μόνο και όχι η δικαιολόγηση βάσει ορισμών. Γενικότερα (όπως και στις επαναληπτικές πανελλαδικές του 2016) η το σχήμα χρησιμοποιείται για εποπτική αναγνώριση εννοιών και η δικαιολόγηση που ζητείται αφορά τα δεδομένα του σχήματος και μόνο και όχι την αναλυτική έκφραση της συνάρτησης.
    Ευχαριστούμε

  4. Εξαιρετικό διαγώνισμα
    Δύο προβληματισμοί
    α) στο θέμα Β μπορούμε να πούμε ότι η f είναι συνεχής στο [-2,0) αφού το δεξιό όριο στο -2 είναι ίσο με την τιμή της f στο -2 , σύμφωνα με τον ορισμό του σχολικού βιβλίου για τη συνέχεια σε ανοιχτό και κλειστό διάστημα ;
    β) μπορούμε να βασιστούμε στο σχήμα και να πούμε ότι η f δεν είναι παραγωγίσιμη στο 3; Πως ακριβώς το δικαιολογούμε αυτό ;

  5. Στην απάντηση του β1 το σημείο ασυνέχειας ειναι μονο το 2 αφού το 0 δεν ανήκει στο πεδίο ορισμού της συνάντησης.

  6. Μας βοηθάτε πολύ και σας ευχαριστούμε για ότι μας προσφέρετε.

  7. Εξαιρετικό διαγώνισμα !!!
    Συγχαρητήρια και στους δύο εισηγητές.

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.