Στοιχεία για τη μαθητική διαρροή από το Γυμνάσιο στην Α΄Λυκείου κατά Νομό

Επιμέλεια: Γιάννης Καραγιάννης , Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών Ν.  Δωδεκανήσου και Κυκλάδων

Από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων (από την υπηρεσία του ΔΙΟΦΑΝΤΟΥ) δόθηκαν τα στοιχεία του προηγούμενου σχολικού έτους σε ό,τι αφορά στη μαθητική διαρροή από την Γ΄ Γυμνασίου στην Α΄ Λυκείου (είτε Γενικού είτε Επαγγελματικού Λυκείου). Να σημειώσουμε ότι , σύμφωνα με το Νόμο, η φοίτηση δεν είναι υποχρεωτική στο Λύκειο αλλά είναι υποχρεωτική μέχρι την Γ΄ Γυμνασίου. Ο Νομός Δωδεκανήσου βρίσκεται στην πρώτη θέση (ποσοστιαία)  συγκριτικά με άλλους Νομούς της Χώρας  αφού από τους 2126 δεν συνέχισαν  στην Α΄Λυκείου οι 178, δηλαδή ποσοστό 8,37%. Δηλαδή το ποσοστό μαθητικής διαρροής στα Δωδεκάνησα είναι υπερδιπλάσιο του εθνικού ποσοστού.

Συνολικά σε Πανελλαδικό επίπεδο από τους 98.110 μαθητές που αποφοίτησαν από την Γ’ Γυμνασίου  3.840 μαθητές δεν συνέχισαν από το Γυμνάσιο στη Α΄ Λυκείου, δηλαδή ποσοστό 3,91%.

Αναλυτικά στοιχεία κατά Νομό
Ειδικότερα:
Το περσινό σχολικό έτος συνολικά φοίτησαν στη Γ’ Γυμνασίου 98.110 μαθητές, εκ των οποίων 3.840 (σ.σ.77 είναι από εκκλησιαστικά Γυμνάσια), προτίμησαν να μην εγγραφούν στην Α. Λυκείου.
Τη μεγαλύτερη διαρροή έχουν:
Η Αττική με (1552 μαθητές)
Η Θεσσαλονίκη (438)
Τα Δωδεκάνησα (178)
Το Ηράκλειο (106)
Ο Νομός Αχαίας (100)
Τη χαμηλότερη διαρροή έχουν:
Η Σάμος  (με 4 μαθητές)Συνολικά 3.840 μαθητές  της Γ Γυμνασίου, του περσινού  σχολικού έτους 2014-15 δε συνέχισαν τη φοίτηση στη Γ Λυκείου.
Τα Γρεβανά (5)
Η Φλώρινα (6)
Η Φωκίδα (7)
Η Καστοριά (8)
Αναλυτικότερα ο αριθμός μαθητών που δε γράφτηκε στην Α Λυκείου ανά Νομό, έχει ως εξής (σ.σ. στον δεύτερο διπλανό πίνακα ο συνολικός αριθμός μαθητών που φοιτούσαν στη Γ Γυμνασίου , ανά Νομό):
Καραγιάννης Ιωάννης Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών Ν. Δωδεκανήσου Γ.Μαύρου 2, 6ος όροφος 85100 Ρόδος τηλ: 2241364848 fax: 22413 64868

Σχετικά με ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ

Δρ.MΔΕ. Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών Νομού Δωδεκανήσου. Συγγραφέας βιβλίων μαθηματικών -Ιστορίας και Διδακτικής.


Περισσότερες πληροφορίες

Δείτε όλα τα άρθρα του/της ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ →