Η εξεταστέα ύλη στα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα για το σχολικό έτος 2015-2016

Δείτε την εξεταστέα ύλη στα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα για το σχολικό έτος 2015-2016 όπως ανακοινώθηκε από το Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ.σήμερα.

Κάντε κλικ στον επόμενο σύνδεσμο:

ΥΛΗ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΣΧ. ΕΤΟΥΣ 2015-2016

Για να ανοίξετε το ΦΕΚ πατήστε εδώ

Οι πρώτες παρατηρήσεις και τα σχόλιά μας:

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ

Στην νέα ύλη δεν συμπεριλαμβάνεται (όπως αρκετές φορές το αναφέραμε) το κεφάλαιο των μιγαδικών αριθμών και έτσι η ύλη έχει μειωθεί γεγονός που το θεωρούμε θετικό και διδακτικά συνεπές αφού πλέον η νέα ύλη αφορά μόνο την Ανάλυση.

Ακόμα στο 3ο κεφάλαιο της Ανάλυσης (Ολοκληρώματα) υπάρχει οδηγία-υπόδειξη όπου αναφέρεται ότι για τη συνάρτηση-ολοκλήρωμα δεν θα διδαχθούν οι ασκήσεις που αφορούν στην παραγώγισή της ούτε και στην σύνθεσή της. Προφανώς αυτό μειώνει ακόμα περισσότερο την εξεταστέα ύλη επί της ουσίας, αφού στην παραγματικότητα οι ασκήσεις περιορίζονται σημαντικά και αναφέρονται πλέον στον υπολογισμό ορισμένων ολοκληρωμάτων και στον υπολογισμό εμβαδών επίπεδων χωρίων. Ακόμα η δυσκολία των ασκήσεων περιορίζεται αφού οι μεγαλύτερης δυσκολίας ασκήσεις από το κεφάλαιο αυτό αλλά και οι συνδυσατικές ασκήσεις είχαν αναφορές στη συνάρτηση ολοκλήρωμα.Αναμένουμε τις αναλυτικές οδηγίες διδασκαλίας για να δούμε περισσότερες λεπτομέρειες.

Είναι πάντως μια ανάσα για τους μαθητές της επόμενης τάξης.

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ

Η ύλη παραμένει όπως είχε μέχρι και σήμερα.

Στη πραγματικότητα αναμένουμε ακόμα να ανακοινωθεί ο τρόπος υπολογισμού των συνολικών μορίων των υποψηφίων γιατην Τριτοβάθμια Εκπαίδευσης και ο κύκλος έκλεισε…

Σχετικά με ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ

Δρ.MΔΕ. Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών Νομού Δωδεκανήσου. Συγγραφέας βιβλίων μαθηματικών -Ιστορίας και Διδακτικής.


Περισσότερες πληροφορίες

Δείτε όλα τα άρθρα του/της ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ →

18 σχόλια σχετικά με το “Η εξεταστέα ύλη στα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα για το σχολικό έτος 2015-2016”

  1. Όσοι θέλουν άυξηση της ύλης εξυπηρετούν ύποπτα συμφέροντα για να κατάλαβάινουμε τι γίνεταιδηλαδή!.

  2. Συμφωνώ με τον κ. ΡΑΧΟ ότι οι πίνακες έπρεπε να είναι στην ύλη γιατί είναι απαραίτητοι στο Πανεπιστήμιο. Όσο για τους μιγαδικούς με το κόψιμο που τους έκαναν είχαν αφίσει έξω το πιό βασικό κομάτι: τριγωνομετρική μορφή και επίλυση εξισώσεων. Καλά έκαναν και τους έβγαλαν. Εγώ πιστεύω ότι δε χρειάζεται τόση εμβάθυνση στα Μαθηματικά, όσοι θέλουν καλά Μαθηματικά , στο Πανεπιστήμιο, οι υπόλοιποι ας μάθουν τουλάχιστον …διαίρεση δεκαδικών και ότι άλλο είναι απολύτως απαραίτητο.

  3. Ο μαθητής πρέπει αντί μιγαδικούς να διδάσκεται πίνακες και ορίζουσε αφού σε όποιο τμήμα θετικών επιστημών και να μπεί θα κάνουν γραμμική άλγεβρα και παράγωγους. άμα δεν έχει …ιδέα από πίνακες πως θα παρακολουθήσει; Αντε βγάλε ακρη με το παιδείας απαιδείας έπρεπε να λέγεται!

  4. Δηλαδή όπως έκαναν στη Φτσική έβαλαν παραπάνω ύλη με τις ίδις ώρες διδασκαλίας . να βέλετε και εσείς άλλες τόσες . Ήθελα να ξέρω αν εσείς που κάνετε αυτές τις προτάσεις για αύξηση της ύλης μπορείτε να διαγωνιστείτε , εκτός του αντικειμένου σας, σε τόσοσ μεγάλη ύλη και να τα πάτε καλά!; Αλλά εκ του ασφαλούς βάλτε να μάθουν τα παιδιά να κάνετε και άλλα φροντιστήρια!

  5. Νομίζω ότι η ύλη θα πρέπει:1ο) να αντιστοιχεί στις ώρες διδασκαλίας.
    2ο) Να έχει μια συνέχεια και όχι να είναι λίγο από όλα για να ικανοποιηθούν όλοι. Ο μαθητής πρέπει να έχει μια γνωστική συνέχεια.Δεν είναι λογικό να απαιτούμε στο λύκειο ο μαθητής να ξέρει όσα πρόκριται να κάνει στο πανεπιστήμιο. Αν ήταν έτσι θα βάζαμε ανατομία και παθολογία για αυτούς που πανε ιατρική.
    3ο) Να εμβαθύνει όσο γίνεται σε γνώσεις
    Αυτά ικανοποιούνται πιο πολύ τώρα σε σ΄χεση με τγην προυγούμενη ύλη. οι μιγαδικοί ήταν κεφάλαιο τσόντο μέσα στην ύλη. όσο για τη συνάρτηση ολοκλήρωμα εντάξειθα τη μάθουν στο πανεπιστήμιο όσοι την χρειάζονται δεν θα ορφανέψουν από γνώσεις πια οι μαθητές! πολύ συζήτηση μόνο και μόνο γα να ικανοποιήσουμε την μαθηματική μας ύπαρξη;

  6. Μπράβο, η υποβάθμιση των μαθηματικών καλά κρατεί.Αφαιρέστε τα όλα τα κεφάλαια και τα παιδιά να μαθαίνουν μόνο το κεφάλαιο 3.3 της Α’ Γυμνασίου για το πώς να κάνουν πράξεις με το κομπιουτεράκι.
    Και τι θα πει τον λόγο έχουν οι μαθητές;Αν τους ρωτήσεις θα σου πουν ότι δεν θέλουν να κάνουν καθόλου μαθηματικά.
    Στις πανελλήνιες μετράει η σχετικότητα: αν είναι μεγάλη η ύλη τότε είναι για όλους και όταν είναι μικρή είναι πάλι για όλους αλλά αυτό ίσως σημάνει ακόμα μεγαλύτερη εμβάθυνση και δυσκολία.

  7. Εκτιμώ ότι η υποβάθμιση της γεωμετρίας υπήρχε και με την ύπαρξη του κεφαλαίου των μιγαδικών στην εξεταστέα ύλη. ‘Αλλωστε οι έννοιες που συνέδεαν τους μιγαδικούς ήταν κυρίως με την αναλυτική γεωμετρία (Β΄Λυκείου Προσανατολισμού). Συμφωνώ ότι υπό κανονικές συνθήκες λιγότερη ύλη με περισσόρες ώρες διδασκαλίας πιθανόν να σημαίνει και μεγαλύτερη εμβάθυνση σε έννοιες (αυτό θα φανεί και από τις οδηγίες διδασκαλίας που αναμένονται με την έναρξη της σχολικής χρονιάς).Το τελευταίο ερώτημα σου Αλέξη θα απαντηθεί στις εξετάσεις. Πάντως μείωση της ύλης δεν συνεπάγεται απαραίτητα πιο βατά θέματα.

  8. Η αφαίρεση του κεφαλαίου των μιγαδικών θα οδηγήσει στην υποβάθμιση της Γεωμετρίας στο λύκειο. Επίσης, η συρρίκνωση της ύλης με τις ίδιες ώρες διδασκαλίας συνεπάγεται περισσότερη εμβάθυνση. Μήπως αυτό παγιώσει την τάση που έχει διαμορφωθεί τα τελευταία χρόνια για πολύ απαιτητικά θέματα στις εξετάσεις;

  9. Σαν μαθηματικός λέω και εγώ ότι σε μια ιδανική κατάσταση θα ηταν καλό να διδάσκονται οι μαθητές και γραμμική άλγεβρα, και αναλυτική γεωμετρία και ανάλυση σε βάθος. Απλά θα πρέπει να είμαστε ρεαλιστές: Οι μαθητές μας δεν αντέχουν είναι τόσο σκληρά εργαζόμενοι!. Όσοι έχουμε παιδιά ζήσαμε και την άλλη όψη του νομίσματος.

  10. ΚΑΙ ΜΗ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ ΘΕΕ ΜΟΥ. ΝΑ ΜΑΣ ΒΑΛΟΥΝ ΚΑΙ ¨ΑΛΛΑ ΔΗΛΑΔΗ; ΤΙ ΘΑ ΑΚΟΥΣΟΥΜΕ ΑΚΟΜΑ!

  11. Αυτά που γράφουν τα παιδιά είναι σωστά από τη μεριά τους. Χρειάζεται όμως να ξαναδούμε την ύλη σε όλες τις τάξεις για να υπάρχει μία συνέχεια όπως λέιε και ο σύμβουλος.

  12. έιναι φυσιολογικό ένας μαθητής που θα δώσει πανελλήνιες να έχει σαν εξεταστέα ύλη σε όλα τα μαθήματα 2000 σελίδες; εσείς δηλαδή αν σας δίναμε ένα άλλο αντικείμενο να εξεταστείτε μπορείτε; βρήκατε αδύναμους μαθητές και μας χτυπάτε;

  13. Με σας τους μαθηματικούς κάτι συμβαίνει ποτε δεν είστε ικανοποιοιημένοι δύσκολα θέματα βατά τα λέτε βγάζουν ύλη άσχημα κάνουν . Εμείς διαβάζουμε για τις εξετάσεις εσείς δουλεία να έχετε!

  14. Γιατί πα΄λι εγώ νομίζω ότι και με αυτήν την ύλη θα τρέχουμε και θα προαλαβαίνουμε. και άλλο πρέπει να μειωθεί για να μαθαίνουμε πράγματα σε βάθος και όχι πολλά πολλά. Αν είναι έτσι και οι φυσικοί θα που κάτι παραπάνω και οι φιλόλογοι. δώστε ύλη στα παιδιά να τα κάνουν όλα στο Λύκειο.
    Πάτε καλά ρε ;

  15. Εγώ νομίζω ότι είναι απαράδεκτο και υποβαθμίζουν τα μαθηματικά με αυτό τον τρόπο. Θα μπορούσαν να βάλουν και λίγο άλγεβρα.Δεν ξέρω πάλι οι μαθητές έχουν το λόγο εμείς τα βλέπουμε κάπως ρομαντικά…

  16. 1.Η μείωση θεωρία από τα ολοκληρώματα που συνεπάγεται την αντίστοιχη μείωση της δυσκολίας των ασκήσεων, συμφωνώ απόλυτα ότι είναι κάτι θετικό, αρκεί να ακολουθηθεί από αντίστοιχη μείωση του επιπέδου δυσκολίας στα θέματα των πανελλαδικών του 2016.
    2.Η αφαίρεση των Μιγαδικών από την Γ΄Λυκείου (είχαν ήδη μειωθεί ως ύλη αφού εδώ και χρόνια ήταν εκτός η τριγωνομετρική μορφή των Μιγαδικών -τύπος De Μoivre- ) ενισχύει τον αποσπασματικό χαρακτήρα των Μαθηματικών στο Σχολείο (οι μιγ.αρ.συνέδεαν Αναλυτική Γεωμετρία, Τριγωνομετρία και Άλγεβρα) και υποβαθμίζει ακόμα περισσότερο την ήδη υποβαθμισμένη (στη συνείδηση πολλών, αναλυτική ή μη) Γεωμετρία.
    Τώρα που έγινε η αρχή, θα μπορούσαν να αφαιρεθούν και ο Διανυσματικός Λογισμός από τα Μαθηματικά κατ.της Β΄ Λυκείου (το μάθημα έχει ήδη γίνει 2-ωρο από 3-ωρο), και κάποια στιγμή να βγει και η Τριγωνομετρία από την Άλγεβρα (αν και η τριγωνομετρία δεν είναι Άλγεβρα) της Β ΄Λυκείου, διότι αυτή κι αν είναι φόρτος για τους μαθητές. Εν συνεχεία βλέπουμε και για περαιτέρω περικοπές, με αντίστοιχη μείωση των ωρών διδασκαλίας των Μαθηματικών (δοθέντος του ότι αποτελεί το δυσκολότερο μάθημα για τους μαθητές).
    3.Να προτείνω να ξαναμπούν οι Πίνακες ή/και στοιχεία Αλγεβρικών Δομών, με ενίσχυση της Μαθηματικής Λογικής ( με περαιτέρω μείωση της Ανάλυσης), ή είναι αναχρονιστικό;
    Ευχαριστώ

  17. Καλημέρα.Αναμένεται η εξεταστέα ύλη και για τα ΕΠΑ.Λ. μέχρι το τέλος Ιουνίου. Έχετε δίκαιο για τον τρόπο που αντιμετωπίζονται τα ΕΠΑ.Λ. γενικά. Από τη δική μας πλευρά το προσαπαθούμε…

  18. Να μην ξεχνάμε και τα ΕΠΑΛ για τα οποία ούτε φωνή ούτε ακρόαση από το Υπουργείο. Δηλ. 5 ώρες Μαθηματικά Ι (όπως ίσχυε) ή Άλγεβρα 2 ώρες και Γεωμετρία 1 ώρα (και με ποια ύλη);

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.