Θέματα πανελλαδικών 2015 στα μαθηματικά: Η άποψη ενός έμπειρου μαθηματικού της τάξης

Παραθέτουμε αυτούσια την ανοιχτή επιστολή του επί 30 χρόνια μάχιμου μαθηματικού του 1ου Λυκείου Ρόδου Μάρτη Μαρτάκη αναφορικά με τα φετινά θέματα των μαθηματικών των πανελληνιων εξετάσεων.

ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΑ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ

Μόνο έτσι μπορούν να χαρακτηριστούν τα θέματα των Πανελληνίων στα Μαθηματικά θετικής και τεχνολογικής και με χειρότερους χαρακτηρισμούς η επιτροπή που τα επέλεξε.
Εκτός και αν θέλουν αυτοί οι κύριοι να ανακαλύψουν Μαθηματικές ιδιοφυίες 17 ετών.
Αυτοί οι άνθρωποι ή δεν έχουν καμιά ιδέα από το τι υπάρχει στο σχολικό βιβλίο  ή ήρθαν από κάποιον άλλον πλανήτη ή δεν ξέρω ποιον άλλον σκοπό εξυπηρετούν.
Τα θέματα που έδωσαν είναι μόνο για έμπειρους και καλά διαβασμένους Μαθηματικούς για τους οποίους οι τρεις ώρες ίσως και να μην είναι αρκετές.
Το μόνο που καταφέρνουν είναι να απογοητεύουν τα παιδιά για τα Μαθηματικά και να τα αποτρέπουν από μια τέτοια επιστήμη η οποία κρύβει άπειρη ομορφιά.
Από τη μια λέμε στα παιδιά να προσπαθούν και τα ενθαρρύνουμε να είναι αγωνιστές στη ζωή και από την άλλη με κάτι τέτοια τα απογοητεύουμε παντελώς, σπρώχνοντάς τους να φεύγουν στο εξωτερικό για σπουδές. Οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί μπορούμε να καταλάβουμε τον αγώνα που δίνουν αυτά τα παιδιά καθημερινά για την εισαγωγή τους στα Πανεπιστήμια με ένα αβέβαιο επαγγελματικό μέλλον και πόσο άσχημο είναι να τους απογοητεύεις τόσο εύκολα για όλη αυτή την προσπάθεια.
Δεν είναι απαραίτητο τα θέματα να είναι τόσο δύσκολα για να ρίξουμε τις βάσεις. Ας δώσουμε τουλάχιστον στους μαθητές την ικανοποίηση ότι οι κόποι τους ανταμείφθηκαν γράφοντας βατά θέματα και ας ανέβουν οι βάσεις. Ούτως ή άλλως η κάθε σχολή θα πάρει ορισμένο αριθμό φοιτητών, δεν έχει σημασία αν πάρει τον τελευταίο με 14 ή με 18.
Ας ελπίσουμε τα πράγματα να είναι καλύτερα για τους επόμενους…

Σχετικά με ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ

Δρ.MΔΕ. Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών Νομού Δωδεκανήσου. Συγγραφέας βιβλίων μαθηματικών -Ιστορίας και Διδακτικής.


Περισσότερες πληροφορίες

Δείτε όλα τα άρθρα του/της ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ →

14 σχόλια σχετικά με το “Θέματα πανελλαδικών 2015 στα μαθηματικά: Η άποψη ενός έμπειρου μαθηματικού της τάξης”

  1. Για τον κ. Αψέκαστο θέλω να πω ότι στις ενδοσχολικές εξετάσεις οι περισσότεροι καθηγητές και ειδικά στο σχολείο μας βάζουμε όσο πιο εύκολα θέματα μπορούμε, σε βαθμό που θα μπορούσαν άλλοι καθηγητές να μας γιουχάρουν, γιαυτό και το ποσοστό των μαθητών που παίρνουν κάτω από τη βάση είναι πολύ μικρό. Εξάλλου με τη νέα ρύθμιση του 9,5 για να μείνει ένας μαθητής στην ίδια τάξη “πρέπει να το θέλει ο ίδιος”. Το θέμα όμως είναι τι γίνεται μετά!
    Φίλε Ιπποκράτη σε καταλαβαίνω γιατί και εγώ έχω παιδιά, αλλά τουλάχιστον σε σχολικό επίπεδο να είσαι σίγουρος ότι κάνουμε τεράστια προσπάθεια να κρατήσουμε το ενδιαφέρον των παιδιά για τη μάθηση. Τους βοηθάμε με κατάθεση ψυχής και είμαστε κάθε μέρα κοντά τους. Όμως η αβεβαιότητα της επαγγελματικής αποκατάστασης ,οι άσχημες οικονομικές συγκυρίες , τα οικογενειακά προβλήματα και ένα σωρό άλλοι λόγοι αποτρέπουν τα παιδιά από τη μελέτη γενικά.

  2. Συμφωνώ με όσα γράφει ο κ. Μαρτάκης. αλλά ξέρω επίσης ότι και μερικοί καθηγητές στις εξετάσεις του σχολείου βάζουν επίσης πολύ δύσκολα θέματα για τι εξυπηρετούν άλλα δικά τους συμφέροντα!Κάνω λάθος;

  3. Τι να πει κανείς . Στα θέματα εντάξει ας πούμε βάλτε δύσκολα. βάλτε μια διαβάθμιση να γράφει 10 ο μαθητής με τη θεωρία που κάτι παραπάνω κα΄νει 15 ο μέτριος και σταδιακά παραπάνω οι άλλοι. Όχι όλοι στο πάτω! Καταστρέφουν οικογένειες έτσι!

  4. Ακόμα και ένα κεφάλαιο να υπάρχει στην εξεταστέα ύλη μπορεί ο εξεταστής να βάλει ένα πολύ δύσκολο θέμα και αντίστοιχα ένα εύκολο. Το καλό με τη νέα ύλη είναι ότι έχει βγεί ένας πολύ μεγάλος όγκος ασκήσεων που βασίζονται στη συνάρτηση ολοκλήρωμα. Επομένως η ψυχολογία του μαθητή είναι τώρα σαφώς καλύτερη από πριν γιατί έχει περιορισμένη γκάμα ασκήσεων.

  5. Τώρα που μείωσαν την ύλη λέτε να βάλουν πιο εύκολα του χρόνου; Εγώ φοβάμαι και για πιο δύσκολα. Το 2ο θέμα τι θα είναι άραγε. μέχρι τώρα ήταν μιγαδικοί.

  6. Η γνώμη μου αγαπητέ φίλε Μανετάκη είναι ότι θα πρέπει να υπάρξουν φίλτρα όχι μόνο από το Γυμνάσιο στο Λύκειο αλλά και από τάξη σε τάξη με παράλληλη εκπαίδευση σε τεχνικά και άλλα επαγγέλματα όσων δεν προχωρούν στο Λύκειο.
    όταν όμως θέλουμε να γίνουμε όλοι επιστήμονες, τότε αναγκαστικά θα υπάρξουν φίλτρα και μάλιστα επώδυνα και σε χρόνο που δεν σου αφήνει πλέον άλλες επιλογές..

  7. Σωστά τα λέτε όμως έχει πολλούς μαθητές που δεν θα έγραφαν τη βάση με οποιαδήποτε θέματα. Άρα λοιπόν μόνο τα δύσκολα θέματα φταίνε ή πάσχει το σύστημα συθέμελα;

  8. Αγαπητή Πηνελόπη στην ίδια θέση με τη δική σου βρίσκονται το 80% των μαθητών. Έχεις απόλυτο δίκιο και σε καταλαβαίνω γιατί και οι δικοί μου μαθητές περνούν τις ίδιες αγωνίες. Όμως να ξέρεις ότι δεν τα παρατάμε. Κυνήγησε τα όνειρά σου όσο και αν κοστίζει. Η γνώμη μου είναι να ξαναδώσεις εξετάσεις γιατί την επόμενη χρονιά θα έχεις πολύ μεγαλύτερη πείρα και ωριμότητα. Σου εύχομαι τα καλύτερα.

  9. Και κάτι σημαντικό που ξέχασα.
    Τέτοια θέματα απαξιώνουν και υποβιβάζουν αυτόματα το σχολείο γενικά δημόσιο και ιδωτικό, γι΄αυτό και έχουμε το φαινόμενο της απουσίας των μαθητών από το σχολείο τους τελευταίους τρεις μήνες!
    Επιπλέον φοβάμαι ότι την καινούργια χρονιά θα κυκλοφορήσουν παροράματα των φροντιστηριακών βιβλίων με αναβαθμισμένες ασκήσεις στο πνεύμα των φετινών εξετάσεων και έτσι δημιουργείται ένας αέναος και φαύλος κύκλος με θύματα τους ίδιους τους μαθητές.

  10. Oloi eseis prepei na ftiajene mia epistolh poy na exei polles polles ypografes gia to ypourgeio.kourasthkan oloi me ayth thn istoria mauhtes goneis kai kathigites.

  11. Συνφψνώ σε όσα γράφετε κύρις Μαρτάκη. Στα θέματα πρέπει να υπάρχει διαβάθμιση -αξιολόγηση με μονάδες και χρόνο. Αν για παράδειγμα σε έναν μαθητής για το 2ο θέμα απαιτείται 1 ώρα πως θα δουλέψει τα ά΄λλα θέματα! ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟΙ!

  12. Μπράβο σας κύριε μαθηματικέ. Εγώ έγραψα κάτωαπό τη βάση όμως είμουν πάντα μια μαθήτρια χωρίς κενά και προετοιμάστηκα(και με φροντιστήριο) όλη τη χρονιά από το προηγούμνο καλοκαίρι. Ήμουν μαθήτρια του πραγματικού 15 και πάλεψα μόνο τα τρία θέματα από τα οποία το 3ο δεν μου έβγαινε. στο 2ο πάλι μπερδέυτηκα. Να ξαναδώσω; πάλι τα ίδια δε θα βάλουνς δεν ξέρουμε τι να κάνουμε με τους γονείς μου!

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.