Πανελλαδικές Εξετάσεις 2015: Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής- Θέματα, λύσεις και σχόλια

Αποτέλεσμα εικόνας για Εικόνες Πανελλήνιες

Κάντε κλικ στους επόμενους συνδέσμους για να δείτε τα θέματα και τις λύσεις στο μάθημα “Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής” στα Ημερήσια Γενικά Λύκεια και στα Εσπερινά Γενικά Λύκεια.

ΘΕΜΑΤΑ ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ ΓΕΝΙΚΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ

ΘΕΜΑΤΑ ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΓΕΝΙΚΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ

ΛΥΣΕΙΣ ΤΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ ΤΩΝ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ (ΗΜΕΡΗΣΙΑ)

ΛΥΣΕΙΣ ΤΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ ΤΩΝ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ (ΕΣΠΕΡΙΝΑ)_

Οι λύσεις από το mathematica (MATHEMATICA GR Μαθ Γεν Παιδείας Λύσεις Θεμάτων 2015 (1η εκδοση).pdf)

Τα σχόλια της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας

1. Τα ερωτήματα καλύπτουν το σύνολο της ύλης.

2. Υπάρχει κλιμάκωση ως προς τη δυσκολία, όχι όμως στον επιθυμητό βαθμό.

3. Η πάρα πολύ καλή γνώση της ύλης των Μαθηματικών των προηγουμένων τάξεων είναι καθοριστικός παράγοντας για την πλήρη διαπραγμάτευση με επιτυχία του συνόλου των ερωτημάτων.

4. Τα θέματα είναι σαφώς δυσκολότερα από τα αντίστοιχα περσινά.

Τα παραπάνω σχόλια έκανε η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία για τα θέματα των Μαθηματικών Γενικής Παιδείας, που διαγωνίστηκαν σήμερα οι υποψήφιοι.

Για το καθένα από τα τέσσερα θέματα η Μαθηματική Εταιρεία σημειώνει τα εξής:

Θέμα Α Θεωρία

Θέμα Β Ελέγχει σχεδόν το σύνολο της ύλης του κεφαλαίου των Πιθανοτήτων.

Θέμα Γ Η επιτυχής αντιμετώπιση προϋποθέτει την πλήρη γνώση του κεφαλαίου της Στατιστικής και απαιτεί αυξημένη ευχέρεια στους υπολογισμούς.

Θέμα Δ Συνδυάζει γνώσεις από το σύνολο της ύλης της Γ΄ Λυκείου. Σε πολλά ερωτήματα χρειάζεται αυξημένη προσοχή στην εφαρμογή της θεωρίας και σε βάθος κατανόηση εννοιών και διαδικασιών. Η πολύ καλή γνώση της ύλης των προηγουμένων τάξεων και η ευχέρεια σε αλγεβρικούς χειρισμούς είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την επίλυση του Δ4.

Τα σχόλια από τον Σχολικό Σύμβουλο Μαθηματικών

ΣΧΟΛΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ 2015

Γενική εκτίμηση:
Τα σημερινά θέματα διακρίνονται από επιστημονική ορθότητα (πολλοί συνάδελφοι παρατηρούν ότι οι πιθανότητες που αναφέρονται στο ερώτημα Β1 πρέπει να είναι διαφορετικοί αριθμοί μεταξύ τους και αυτό δεν διευκρινίζεται στην εκφώνηση, επομένως υπάρχει ασάφεια σε αυτό και συμφωνώ), διατρέχουν το σύνολο σχεδόν της εξεταστέας ύλης είναι διαβαθμισμένης δυσκολίας και συνολικά έχουν αυξημένο βαθμό δυσκολίας.

Εκτίμηση ανά θέμα:

ΘΕΜΑ Α:

Όλα τα ερωτήματα του θέματος αυτού είναι αναμενόμενα αφού, όπως πάντα, τα υποερωτήματα αναφέρονται στη θεωρία του σχολικού βιβλίου ζητώντας ορισμούς, απόδειξη τύπου και σε ερωτήσεις τύπου Σωστού-Λάθους.
ΘΕΜΑ Β:
Χαρακτηρίζεται αυξημένου βαθμού δυσκολίας για 2ο θέμα (δυσκολότερο από το αντίστοιχο περσινό). Τα υποερωτήματά του απαιτούν πολύ καλή γνώση του 3ου κεφαλαίου (πιθανότητες) και γνώσεις από προηγούμενες τάξεις.
ΘΕΜΑ Γ:
Χαρακτηρίζεται αυξημένου βαθμού δυσκολίας, απαιτεί πολλούς υπολογισμούς και απαιτεί χρόνο από τους μαθητές. Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι το ερώτημα Γ4 είναι ανεξάρτητο από τα προηγούμενα 3 υποερωτήματα του θέματος και αποτελεί μια αυτόνομη θεωρητική άσκηση.
ΘΕΜΑ Δ:
Αποτελεί συνδυαστικό θέμα και απαιτεί γνώσεις σε βάθος των πιθανοτήτων και της Ανάλυσης καθώς και κατάλληλο συνδυασμό γνώσεων. Αποτελεί δύσκολο σχετικά θέμα.
Η γενική εκτίμηση είναι ότι είναι πολύ πιθανό να περιοριστούν οι βαθμολογικές κλίμακες στην κατηγορία 15-20 και να αυξηθούν οι βαθμολογίες κάτω από 10 (λόγω της αυξημένης δυσκολίας του 2ου θέματος σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό).

Καραγιάννης Ιωάννης, Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών

Ακολουθεί ένα σχόλιο από το μαθηματικό Α. Κυριακόπουλο σχετικά με το θέμα Β (Β1) των εξετάσεων στοοποίο απόλυτα συμφωνούμε:

ΣΧΟΛΙΟ ΚΥΡΙΑΚΟΠΟΥΛΟΥ

Σχετικά με ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ

Δρ.MΔΕ. Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών Νομού Δωδεκανήσου. Συγγραφέας βιβλίων μαθηματικών -Ιστορίας και Διδακτικής.


Περισσότερες πληροφορίες

Δείτε όλα τα άρθρα του/της ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ →