Τα σχόλια μας για την διδακτέα-εξεταστέα ύλη της Α΄και B΄ τάξης των Γενικών Λυκείων

Θεωρητικά από την έναρξη (15/09/2014) έως τη λήξη των μαθημάτων (20/05/2015) είναι 150 ημέρες διδασκαλίας, που αντιστοιχούν σε 28 ωφέλιμες διδακτικά εβδομάδες (με λογικές απώλειες διδακτικών ωρών της τάξης του 10%).

Τάξη Α΄

ΑΛΓΕΒΡΑ: Προστέθηκαν οι & 7.1 και 7.3 του τελευταίου Κεφαλαίου, σε σχέση με την προηγούμενη σχολική χρονιά, που αντιστοιχούν σε 9 επιπλέον διδακτικές ώρες. Αυτό σημαίνει λογικά ότι τα θέματα στην Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας θα εμπλουτιστούν, ώστε να περιλαμβάνουν και έναν αναλογικά λογικό αριθμό θεμάτων από τις παραγράφους αυτές.

Το σύνολο των διδακτικών ωρών που απαιτούνται, σύμφωνα με τις οδηγίες διδασκαλίας του ΙΕΠ, προκειμένου να ολοκληρωθεί επαρκώς η διδακτέα-εξεταστέα ύλη είναι 70  διδακτικές ώρες, που αντιστοιχούν σε 24 διδακτικές εβδομάδες περίπου (τρίωρη εβδομαδιαία διδασκαλία). Ωστόσο, η πρακτική της τάξης δείχνει ότι η ύλη ολοκληρώνεται δύσκολα και τις περισσότερες φορές οριακά. Αν λάβουμε υπόψη μας ότι θα πρέπει να υπάρξει και διδακτική υποστήριξη των μαθητών σε θέματα της Τράπεζας Θεμάτων (π.χ 2 διδακτικές ώρες /Κεφάλαιο=14 συνολικά διδακτικές ώρες) η εξεταστέα ύλη θα μπορούσε να είναι η ίδια με την περσινή.

ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ: Το σύνολο των διδακτικών ωρών που απαιτούνται, σύμφωνα με τις οδηγίες διδασκαλίας του ΙΕΠ, προκειμένου να ολοκληρωθεί επαρκώς η διδακτέα-εξεταστέα ύλη, είναι 50  διδακτικές ώρες, που αντιστοιχούν σε 25 διδακτικές εβδομάδες περίπου (δίωρη εβδομαδιαία διδασκαλία). Η περσινή χρονιά απέδειξε στην πράξη, ότι η ύλη  είναι πολύ μεγάλη και οι αποδείξεις των θεωρημάτων-προτάσεων πάρα πολλές. Αυτό σημαίνει ότι η ποιότητα της διδασκαλίας δεν είναι αυτή που θα όφειλε να είναι, προκειμένου να ολοκληρωθεί έγκαιρα η εξεταστέα ύλη. Σίγουρα χωρίς αμφιβολία η ύλη της Γεωμετρίας δεν μετρήθηκε σωστά αφού θα έπρεπε να αφαιρεθεί επιπλέον τουλάχιστον το 1/4 των αποδείξεων των θεωρημάτων-προτάσεων .

Τάξη Β΄ (Οι εξετάσεις θα γίνουν με τη χρήση της Τράπεζας Θεμάτων)

ΑΛΓΕΒΡΑ: Η ύλη είναι μεγάλη και καλύπτεται οριακά. Θα μπορούσε να αφαιρεθεί απο την εξεταστέα ύλη το Κεφάλαιο 2ο και επιπλέον κάποιες αποδείξεις.

ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ: Προστέθηκαν ως εξεταστέα ύλη τα Κεφάλαια 7ο και 8ο (ήταν και πέρσι διδακτέα ύλη). Η ύλη είναι πολύ μεγάλη και καλύπτεται διδακτικά πλημμελώς στο διάστημα των 28 διδακτικά ωφέλιμων εβδομάδων μέσα στη σχολική χρονιά. Δεν χρειαζόταν τα 2 επιπλέον Κεφάλαια ως εξεταστέα ύλη.

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΟΜΑΔΑΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ: Είναι λογική αν λάβουμε υπόψη μας τις εξαιρέσεις των αποδείξεων και τη δίωρη πλέον εβδομαδιαία διδασκαλία.

Ι. ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ

Σχ. Σύμβουλος ΠΕ03

Σχετικά με ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ

Δρ.MΔΕ. Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών Νομού Δωδεκανήσου. Συγγραφέας βιβλίων μαθηματικών -Ιστορίας και Διδακτικής.


Περισσότερες πληροφορίες

Δείτε όλα τα άρθρα του/της ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ →

3 σχόλια σχετικά με το “Τα σχόλια μας για την διδακτέα-εξεταστέα ύλη της Α΄και B΄ τάξης των Γενικών Λυκείων”

  1. Το τελευταίο έγγραφο με ημερονηνία 14-10-2014 είναι αυτό που καθορίζει την διδακτέα-εξεταστέα ύλη καθώς και τις οδηγίες διδασκαλίας και διαχείρισης της ύλης(αν και θα έπρεπε να το αναφέρει στον τίτλο του ως εξεταστέα ύλη).

    Τα άλλα δύο έγγραφα που αναφέρετε είναι:
    ΥΑ 155856 για το Πρόγραμμα Σπουδών της Β΄Λυκείου
    ΥΑ 61019 για το Πρόγραμμα Σπουδών του Γενικού Λυκείου
    Τα Προγράμματα Σπουδών είναι γενικά και περιέχουν στόχους, περιεχόμενα, διδασκαλία κλπ.

  2. Μας έχουν έρθει δύο έγγραφα για την ύλη της Β τάξης ΕΠΑΛ.
    Το ένα 165772/Γ2/14-10-2014 το οποίο είναι και δημοσιευμένο στο blogκαι το άλλο ΦΕΚ2772/16-10-2014 που αναφέρει ότι η ύλη της Β τάξης στη Γεωμετρία είναι με βάση της ΥΑ155856/Γ2/22-10-2013 ΚΑΙ ΥΑ61019/Γ2/02-05-2013.
    Τελικά ποιό είναι το σωστό;

  3. Κύριε Σύμβουλε όπως είπες η υλη δεν είναι μόνο μεγάλη αλλά τεράστια, αν αναλογιστεί κανείς ότι οι μαθητές τον Ιούνιο δεν έχουν μονο τα Μαθηματικά αλλά θα έξεταστούν σε όλα τα μαθήματα, των οποίων η ύλη επίσης όχι μόνο είναι τεράστια, αλλά εκ των πραγμάτων είναι αδύνατο ακόμα και να παραδοθεί από τους καθηγητές.
    Ξέρω πολύ καλά ότι εσείς οι σύμβουλοι ορθά κάνατε τις προτάσεις σας οι οποίες καμία σχέση δεν έχουν με τις αποφάσεις των ανεγκέφαλων του υπουργείου. Διερωτώμαι λοιπόν ποιός είναι ο ρόλος του συμβούλου, ο οποίος είναι ο μονος αξιόπιστος και παραγωγικός σύνδεσμος μεταξύ των οβάλ γραφείων του υπουργείου και της βάσης.
    Πiστεύω λοιπόν ότι ο θεσμός της τράπεζας θεμάτων όπως τουλάχιστον παρουσιάζεται μέχρι τώρα είναι ό,τι χειρότερο έχει γίνει στην εκπάιδευση.

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.