Ερώτηση στη Βουλή για την Β΄ ανάθεση της διδασκαλίας των μαθηματικών στο Γυμνάσιο από καθηγητές πληροφορικής

Σύμφωνα με το έγγραφο του ΥΠΑΙΘ (137852/Γ2/02-09-2014) με θέμα «Οδηγίες για τις αναθέσεις των μαθημάτων του Γυμνασίου, του Γενικού και του Επαγγελματικού Λυκείου για το σχολικό έτος 2014-2015», το μάθημα των Μαθηματικών στο Γυμνάσιο δίνεται από τη φετινή χρονιά ως Β΄ ανάθεση στους καθηγητές Πληροφορικής ΠΕ19 και ΠΕ20 με βασικό πτυχίο Πληροφορικής.
Από όλους υποστηρίζεται πάγια ο αναβαθμισμένος ρόλος των Μαθηματικών, τα οποία μαζί με τη Γλώσσα πρέπει να αποτελούν τον κορμό των Προγραμμάτων Σπουδών.Βασική συνιστώσα της αναβάθμισης είναι  η διδασκαλία των Μαθηματικών να γίνεται από καθηγητές Μαθηματικών ΠΕ03 ή και από εκπαιδευτικούς που είναι κάτοχοι πτυχίου Μαθηματικού ως δεύτερο πτυχίο, οι οποίοι πέραν της γνωστικής επάρκειας διαθέτουν και την αντίστοιχη διδακτική επάρκεια και μέσω των σπουδών τους, αλλά και μέσω ειδικών σπουδών, σεμιναρίων και επιμορφώσεων στη Διδακτική των Μαθηματικών.
Τα Μαθηματικά αποτελούν μια συνεχή αλυσίδα γνώσης και μεθοδολογίας στην εκπαιδευτική διαδικασία και ειδικά στο Γυμνάσιο, όπου το κυρίαρχο για τη διδασκαλία των Μαθηματικών δεν είναι μόνο οι μαθηματικές γνώσεις, αλλά και οι τρόποι μετάδοσής τους στους μαθητές και η επιλογή για τη διδασκαλία των μαθηματικών από μη πτυχιούχους μαθηματικούς είναι αυτονόητο ότι υποβαθμίζει τη Μαθηματική παιδεία στην εκπαίδευση.
Επειδή η συγκεκριμένη ρύθμιση:
α) υποβαθμίζει ουσιαστικά το ρόλο του μαθήματος των Μαθηματικών,
β) δημιουργεί τεράστιες ανισότητες για τα παιδιά του Γυμνασίου που θα διδάσκονται μαθηματικά από μη εξειδικευμένα άτομα,
γ) υποβαθμίζει και υποθηκεύει το μέλλον των παιδιών μας και της Μαθηματικής Παιδείας με ιδιαίτερα αρνητικά αποτελέσματα για τα ίδια τα παιδιά και την παιδεία,
Ερωτάται ο κ. Υπουργός,
– Για ποιους λόγους το μάθημα των Μαθηματικών ανατέθηκε ως β΄ ανάθεση σε καθηγητές Πληροφορικής των κλάδων ΠΕ19 και ΠΕ20 χωρίς πτυχίο Μαθηματικού;
– Προτίθεστε να ακυρώσετε την παραπάνω απόφαση και να επαναφέρετε σε ισχύ την προηγούμενη ρύθμιση για β΄ ανάθεση του μαθήματος των Μαθηματικών στους καθηγητές Πληροφορικής με πτυχίο Μαθηματικού, ώστε να μην υποβαθμιστεί το μάθημα των Μαθηματικών;
Οι ερωτώντες βουλευτές
Νίκος Τσούκαλης
Μαρία Ρεπούση
Σημείωση του Μ.Π.: Δεν υπάρχει καμία επιστημονική ή διδακτική τεκμηρίωση για την απόφαση να ανατεθεί σε καθηγητές πληροφορικής η διδασκαλία των μαθηματικών στο Γυμνάσιο. Το έχουμε πει πολλές φορές , η διδασκαλία των μαθηματικών πέρα από το παιδαγωγικό -διδακτικό μέρος έχει ιδιαίτερη τεχνική και απαιτεί γνώσεις όχι πάντα όσες χρειάζεται για να διδάξει επαρκώς κάποιος αυτά που περιέχονται στο σχολικό εγχειρίδιο αλλά πολύ περισσότερες. Η ανάθεση της διδασκαλίας του μαθήματος σε εκπαιδευτικούς ΠΕ04 δημιούργησε αρκετά προβλήματα κατά τις προηγούμενες σχολικές χρονιές και εκτιμώ, ότι θα δημιουργήσει περισσότερα η διδασκαλία του από εκπαιδευτικούς ΠΕ19 και ΠΕ20. Για τους παραπάνω λόγους θα πρέπει το Υ.ΠΑΙ.Θ. να ανακαλέσει άμεσα την απόφαση του αυτή που, ούτως ή άλλως, δεν λύνει το πρόβλημα της συμπλήρωσης του ωραρίου που έχουν οι καθηγητές πληροφορικής.

Η ανακοίνωση του mathematica.gr για την Β΄ ανάθεση στους ΠΕ19 και ΠΕ20 .

Σύμφωνα με την εγκύκλιο 137852/Γ2/02-09-2014 του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και μετά από εισήγηση (πράξη 48/21-07-2014 Δ.Σ.) του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, αποφασίσθηκε η ανάθεση της διδασκαλίας του μαθήματος των Μαθηματικών στην ευαίσθητη ηλικία του Γυμνασίου, στους καθηγητές Πληροφορικής που κατέχουν βασικό πτυχίο Πληροφορικής.

Στο συνημμένο αρχείο που βρίσκεται στη δημοσίευση http://www.mathematica.gr/forum/viewtopic.php?f=6&t=46295, υπάρχει το Δελτίο Τύπου που πρόκειται το mathematica.gr να μοιράσει, στο Υπουργείο Παιδείας, στην πολιτεία (μέσω των βουλευτών του) και σε όλους τους επίσημους φορείς της χώρας εκφράζοντας τη διαμαρτυρία του για την κίνηση αυτή.

Παρακαλούμε όλα τα μέλη μας, εφόσον συμφωνούν με το κείμενο, να προωθήσουν προς πάσα κατεύθυνση το παραπάνω Δελτίο Τύπου.

Οι Σzντονιστές και τα Διεθύνοντα Μέλη του mathematica.gr

Σχετικά με ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ

Δρ.MΔΕ. Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών Νομού Δωδεκανήσου. Συγγραφέας βιβλίων μαθηματικών -Ιστορίας και Διδακτικής.


Περισσότερες πληροφορίες

Δείτε όλα τα άρθρα του/της ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ →

2 σχόλια σχετικά με το “Ερώτηση στη Βουλή για την Β΄ ανάθεση της διδασκαλίας των μαθηματικών στο Γυμνάσιο από καθηγητές πληροφορικής”

  1. Επιτέλους βλέπουμε κάποιες αντιδράσεις. Πιστεύω ότι και καθηγητές των Πανεπιστημιακών τμημάτων των Μαθηματικών πρέπει να βγάλουν κάποια ανακοίνωση.

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.