Ασφαλής χρήση του διαδικτύου

0

Συγγραφέας: ΜΑΡΑΚΗ ΙΩΑΝΝΑ | Κατηγορία Χωρίς κατηγορία | , στις 26-06-2017

Ασφαλής χρήση ανάλογα με την ηλικία

Ηλικία μικρότερη των 7 ετών

Οι πρώτες επισκέψεις στο Διαδίκτυο θέτουν τις βάσεις για τη μελλοντική του χρήση και για την απόκτηση καλών συνηθειών από τα παιδιά. Στα παιδιά προσχολικής ηλικίας αρέσουν οι καθορισμένες ρουτίνες και αυτός είναι ο ιδανικός τρόπος για την ανάπτυξη ασφαλέστερων συνηθειών και πρακτικών χρήσης για τα μικρότερα παιδιά.

Τα παιδιά ηλικίας μκρότερης από 7 ετών έχουν περιορισμένη ικανότητα κατανόησης των πληροφοριών που διατίθενται στο Διαδίκτυο και περιορισμένη κριτική ικανότητα, για παράδειγμα, μεταξύ των διαφημίσεων και του πραγματικού περιεχομένου. Σε αυτές τις ηλικίες, οι γονείς πρέπει να βοηθούν τα παιδιά τους να βρουν κατάλληλο υλικό. Τα παιδιά συχνά δεν μπορούν να κατανοήσουν τη διαφορά μεταξύ της χρήσης του Διαδικτύου και των παιχνιδιών ή της ζωγραφικής που κάνουν στο δικό τους υπολογιστή.

Σε αυτό το στάδιο, η οικογένεια μπορεί να θέσει τους πρώτους οικιακούς κανόνες για τη χρήση του υπολογιστή.

Ο χρόνος που δαπανάτε στον υπολογιστή θα πρέπει να είναι περιορισμένος, για λόγους υγείας.
Για παράδειγμα, τοποθετήστε τον υπολογιστή στο σαλόνι. Σωστό είναι, τα παιδιά προσχολικής ηλικίας να χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο μαζί με κάποιον ενήλικο.
Η πρόσβαση στο Διαδίκτυο για τα παιδιά προσχολικής ηλικίας θα πρέπει να περιορίζεται σε συγκεκριμένες, προσυμφωνημένες διαδικτυακές τοποθεσίες. Τα πιο προχωρημένα παιδιά μπορούν να βρουν τις συγκεκριμένες τοποθεσίες μέσω του μενού Αγαπημένα του προγράμματος περιήγησης στο Διαδίκτυο.
Η ασφαλέστερη λύση είναι να δημιουργήσετε ένα προσωπικό λειτουργικό περιβάλλον για το παιδί, όπου η πρόσβαση στο Διαδίκτυο θα περιορίζεται αποκλειστικά σε συγκεκριμένες διαδικτυακές τοποθεσίες.

Παιδιά ηλικίας 7 έως 9 ετών

Οι μικροί μαθητές θα έλθουν σε επαφή με το Διαδίκτυο στο σχολείο, σε σπίτια φίλων, αλλά και στο δικό τους σπίτι. Οι γονείς και τα παιδιά θα πρέπει να συζητούν σχετικά με τη σωστή χρήση του Διαδικτύου και να συμφωνούν σχετικά με τους κανόνες που θα πρέπει να ακολουθούνται. Τα παιδιά ηλικίας 7 έως 9 ετών ίσως να έχουν ήδη αναπτύξει μια σωστή αντίληψη του τι ακριβώς βλέπουν. Ωστόσο, δεν είναι ακόμα έτομα να διαχειριστούν όλο το υλικό που προσφέρεται στο Διαδίκτυο, ιδιαίτερα τρομακτικό υλικό ή άλλο ακατάλληλο υλικό (εικόνες, κείμενο ή ήχο). Η συζήτηση σχετικά με αυτά τα θέματα και η ενημέρωση των παιδιών σχετικά με τα διάφορα πράγματα που ίσως συναντήσουν στο Διαδίκτυο, θα τα βοηθήσει να γίνουν υπεύθυνα και να μπορούν να εργάζονται και μόνα τους με ασφάλεια στο Διαδίκτυο. Οι γονείς μπορούν επίσης να πουν στα παιδιά τους τη δική τους γνώμη και να τους μεταδόσουν τις δικές τους αξίες σχετικά με το Διαδίκτυο, προκειμένου να τα βοηθήσουν.

Στην ηλικία αυτή, οι περιορισμοί, η προστασία και η επιβλεπόμενη χρήση του Διαδικτύου εξακολουθούν να έχουν προτεραιότητα. Συνιστάται να συμφωνούν τα παιδιά και οι γονείς στους κανόνες που θα εφαρμόσουν σχετικά με τη χρήση του Διαδικτύου και οι κανόνες να αλλάζουν καθώς τα παιδιά μεγαλώνουν.

Στο σπίτι, η χρήση του Διαδικτύου εξακολουθεί να επιτρέπεται μόνον όταν είναι παρόντες οι γονείς. Έτσι διασφαλίζεται ότι θα είναι εκεί και θα βοηθήσουν εάν προκύψει οποιοδήποτε πρόβλημα.
Εάν ο υπολογιστής τοποθετηθεί σε ένα δωμάτιο που χρησιμοποιείται από όλη την οικογένεια, η χρήση του Διαδικτύου αποτελεί μέρος της καθημερινής ζωής της οικογένειας.
Το παιδί ίσως να μην είναι ακόμη έτοιμο να διαπιστώσει την αξιοπιστία μιας διαδικτυακής τοποθεσίας, οπότε θα πρέπει πάντοτε να ζητά την άδεια των γονέων του προτού δημοσιεύσει προσωπικές πληροφορίες.
Τα δωμάτια συνομιλίας και οι δημόσιες συζητήσεις μέσω Διαδικτύου ίσως να μην είναι ακόμα δραστηριότητες κατάλληλες για το παιδί. Γι’ αυτό, η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που χρησιμοποιείται από ένα παιδί αυτής της ηλικίας θα πρέπει να είναι μια κοινή, οικογενειακή διεύθυνση.
Η δημιουργία ενός λογαριασμού χρήστη για το παιδί, με περιορισμένα δικαιώματα χρήστη, βοηθά το παιδί να μάθει να χρησιμοποιεί ανεξάρτητα τον υπολογιστή.
Διαβάστε περισσότερα: Ασφαλές λειτουργικό περιβάλλον
Μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν προγράμματα φίλτρων για την αποτροπή της πρόσβασης σε ακατάλληλες τοποθεσίες, αλλά παραμένει σημαντικό να εμπλέκονται οι γονείς ενεργά στη χρήση του Διαδικτύου από τα παιδιά τους.

Παιδιά ηλικίας 10 έως 12 ετών

Οι μαθητές ενδέχεται να έχουν μάθει ήδη να χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο για διάφορες χρήσεις. Οι γονείς μπορούν να υποστηρίζουν το παιδί τους, μαθαίνοντας για διαδικτυακές τοποθεσίες που σχετίζονται με τις σχολικές εργασίες, τα χόμπι του παιδιού ή τα άλλα του ενδιαφέροντα. Η οικογένεια μπορεί επίσης να χρησιμοποιεί το Διαδίκτυο για την οργάνωση θεμάτων που αφορούν όλη την οικογένεια. Έτσι δίνεται η ευκαιρία στους γονείς και τα παιδιά να συζητούν ποιες τοποθεσίες είναι αξιόπιστες και φερέγγυες και που μπορούν να βρουν ποιοτικές πληροφορίες. Βλ. www.yprt.eu/sip/ για μία συγκριτική μελέτη εργαλείων γονικού ελέγχου και φίλτρων.

Το παιδί εξακολουθεί να χρειάζεται γονική επίβλεψη και έλεγχο, καθώς και κανόνες για τη σωστή χρήση. Ωστόσο, το παιδί ίσως να έχει ήδη βρει τρόπους να αποφεύγει τους κανόνες και την επίβλεψη εάν θεωρεί ότι είναι πολύ περιοριστικοί ή ότι δεν καλύπτουν τις ανάγκες του.

Οι γονείς και τα παιδιά πρέπει να συμφωνήσουν σχετικά με το τι μπορούν και τι δεν μπορούν να κάνουν ή με ποιο τρόπο να χρησιμοποιούν στο Διαδίκτυο και αυτή η συμφωνία θα πρέπει να καλύπτει όλες τις ανάγκες και τις απόψεις. Παραδείγματα: οι ευθύνες που φέρει ο αποστολέας ενός μηνύματος, όποιος κάνει λήψη αρχείων που ενδεχομένως να καλύπτονται από πνευματικά δικαιώματα, καθώς και όποιος κάνει εγκατάσταση προγραμμάτων.
Συμφωνήστε ποιες προσωπικές πληροφορίες είναι σωστό να δίνει και συζητήστε τους κινδύνους που σχετίζονται με την αποκάλυψη πληροφοριών.
Διαβάστε περισσότερα: Συνομιλίες μέσω Διαδικτύου/προσωπικό απόρρητο
Αν το παιδί ήδη ενδιαφέρεται για διαδικτυακές συνομιλίες ή IRC, οι γονείς θα πρέπει να συζητούν με το παιδί κατά πόσο είναι ασφαλείς και να επιβλέπουν τις εμπειρίες που θα έχει το παιδί στις συνομιλίες του μέσω Διαδικτύου. Διαβάστε περισσότερα: Συνομιλίες μέσω Διαδικτύου
Πολλά παιδιά είναι περίεργα και, γι’ αυτό, οι γονείς θα πρέπει να δίνουν έμφαση στη ανάγκη για ασφαλή και προσεκτική χρήση.
Τα προγράμματα προστασίας των πληροφοριών θα πρέπει επίσης να διατηρούνται ενημερωμένα.

Παιδιά ηλικίας 13 έως 15 ετών

Σε αυτή την ηλικία, το Διαδίκτυο αποτελεί μέρος της κοινωνικής ζωής του παιδιού: συναντά φίλους και περνά αρκετό χρόνο στο Διαδίκτυο, ενώ αναζητά πληροφορίες για τις σχολικές του εργασίες και τα ενδιαφέροντά του. Καθώς το μορφωτικό επίπεδο του παιδιού είναι υψηλότερο, ανοίγονται περισσότερες ευκαιρίες για χρήση του Διαδικτύου. Ενδέχεται να είναι δύσκολο για τους γονείς να παρακολουθούν τι ακριβώς κάνει το παιδί στο Διαδίκτυο. Στην ηλικία αυτή, τα παιδιά επίσης διακινδυνεύουν και δοκιμάζουν τα όριά τους. Οι τεχνικοί περιορισμοί και οι απαγορεύσεις ενδέχεται να μην είναι αποτελεσματικοί τρόποι για τη βελτίωση της ασφάλειάς τους στο Διαδίκτυο.

Τα παιδιά ηλικίας 13 έως 15 ετών ενδέχεται να θέλουν να διατηρούν τις δραστηριότητές τους μυστικές, ειδικότερα εάν οι γονείς δεν είχαν στο παρελθόν ενδιαφερθεί για τον τρόπο που χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο και δεν τον γνωρίζουν. Είναι σημαντικό για την οικογένεια να γίνονται ανοιχτές συζητήσεις και για τους γονείς να ενδιαφέρονται για όσα κάνει το παιδί στο Διαδίκτυο και για εκείνους μαζί με τους οποίους το χρησιμοποιεί.

Οι οικιακοί κανόνες που ορίζονται από κοινού εξακολουθούν να χρειάζονται.
Ο έφηβος εξακολουθεί να έχει περιορισμένες δυνατότητες να αξιολογεί τα πράγματα και να χρειάζεται τη συμβουλή ενός ενηλίκου για θέματα όπως η δημοσίευση φωτογραφιών και κειμένου σχετικά με τον εαυτό του στο Διαδίκτυο. Διαβάστε περισσότερα: Συνομιλίες μέσω Διαδικτύου/προσωπικό απόρρητο
Τα ηθικά θέματα και η προσωπική ευθύνη που φέρει κανείς ως χρήστης του Διαδικτύου είναι σημαντικά θέματα για συζήτηση. Για παράδειγμα, η παράνομη λήψη αρχείων, οι κανόνες συμπεριφοράς στο Διαδίκτυο και τα πνευματικά δικαιώματα. Τα παιδιά θα πρέπει επίσης να είναι υπεύθυνα για όσα δημοσιεύουν στο Διαδίκτυο, περιλαμβανομένων των προσωπικών τους πληροφοριών ή των πληροφοριών που ίσως να είναι παράνομες.
Οι γονείς θα πρέπει να ενδιαφέρονται εξίσου για τις “διαδικτυακές επαφές” τόσο του παιδιού τους όσο και των φίλων του. Και καλό είναι να εμπλέκονται οι γονείς εάν το παιδί τους θέλει να γνωρίσει νέους ανθρώπους μέσω Διαδικτύου.
Οι γονείς θα πρέπει να προσπαθούν να μην αντιδρούν υπερβολικά, ακόμα κι αν ανακαλύψουν ότι συνέβη κάτι “φρικτό” όταν το παιδί συνδέθηκε στο Διαδίκτυο. Οι γονείς μπορούν και πάλι να υποδεικνύουν στο παιδί κατάλληλο περιεχόμενο. Για παράδειγμα, υπάρχουν καλές διαδικτυακές υπηρεσίες που αφορούν τη σεξουαλικότητα και την υγεία και οι οποίες προορίζονται για νεανικό κοινό. Οι νέοι άνθρωποι θέλουν να αισθάνονται ότι μπορούν να μιλήσουν στους γονείς τους όταν δεν αισθάνονται άνετα σχετικά με κάτι που τους κάνει να μην νιώθουν άνετα στο Διαδίκτυο.

 

Ισορροπία-στο-Διαδίκτυο

Σχολικός εκφοβισμός

0

Συγγραφέας: ΜΑΡΑΚΗ ΙΩΑΝΝΑ | Κατηγορία Χωρίς κατηγορία | , στις 26-06-2017

Ο σχολικός εκφοβισμός (αγγλικά: school bullying‎) είναι ένα φαινόμενο νεανικής παραβατικότητας, ένα είδος bullying, που εμφανίζεται σε πολλές χώρες του κόσμου. Ο σχολικός εκφοβισμός αναφέρεται στη χρήση βίας μεταξύ μαθητών ή συνομηλίκων παιδιών, με στόχο να προκληθεί πόνος ή αναστάτωση. Εμφανίζεται με τη μορφή του λεκτικού εκφοβισμού (κοροϊδία, διακρίσεις, ντροπιαστικά σχόλια), του κοινωνικού εκφοβισμού (διάδοση φημών, καταστροφή προσωπικών αντικειμένων, απομόνωση από την ομάδα), του σωματικού εκφοβισμού (χτυπήματα, σπρωξίματα, κλωτσιές), του ηλεκτρονικού εκφοβισμού (εκβιασμός μέσω Διαδικτύου και ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, μέσω μηνυμάτων στο κινητό τηλέφωνο).

 

συννεφόλεξο

0

Συγγραφέας: ΜΑΡΑΚΗ ΙΩΑΝΝΑ | Κατηγορία Χωρίς κατηγορία | , στις 11-06-2017

Πολλοί από εμάς έχουμε ήδη ξεκινήσει δειλά δειλά τα πρώτα μας μπάνια στη θάλασσα. Τόσο όμως η θάλασσα όσο και η άμμος κρύβουν κινδύνους, που καλό είναι να γνωρίζουμε και να είμαστε σε θέση να αντιμετωπίσουμε.
Χρήσιμες συμβουλές για γονείς και παιδιά:

  1. Πάντα το παιδί να φορά καπέλο και αντηλιακό στην παραλία. Για όσο και αν μείνετε στην παραλία τα δύο αυτά αξεσουάρ είναι απαραίτητα.
  2. Καλό θα είναι τόσο το παιδί σας όσο και εσείς οι ίδιοι, όταν βγαίνετε από τη θάλασσα να αλλάζετε μαγιό, έχοντας μαζί σας ένα δεύτερο καθαρό και στεγνό. Με τον τρόπο αυτό, ελαχιστοποιείτε τις πιθανότητες για ουρολοιμώξεις.
  3. Μην τρώτε τίποτα για 4 ώρες πριν πάτε να κολυμπήσετε.
  4. Έχετε πάντοτε μαζί σας αμμωνία για ενοχλητικά τσιμπήματα εντός και εκτός της θάλασσας.
  5. Καλό είναι τα μικρά παιδιά, να φορούν πλαστικά παντοφλάκια για όσο διάστημα παίζουν στην αμμουδιά. Έτσι θα αποφύγετε τον κίνδυνο να πατήσουν κάτι αιχμηρό που θα τα τραυματίσει.
  6. Έχετε μαζί σας αρκετό νερό ή φυσικούς χυμούς για εσάς και τα παιδιά, όση ώρα είστε στη θάλασσα.
  7. Ιδίως για τα παιδιά, επιλέξτε ανοιχτόχρωμα ρουχαλάκια στη θάλασσα.
  8. Καλό θα είναι όσο το παιδί παίζει στην άμμο, φτιάχνοντας πύργους και μαζεύοντας κοχύλια, να μην είναι γυμνό. Φορέστε του ένα άνετο σορτσάκι και αν όχι μπλούζα, βάλτε σε όλη την πλάτη, το στέρνο, τα χέρια και το πρόσωπό του αρκετό αντηλιακό.
  9. Τέλος, να θυμάστε ότι καλύτερο διάστημα για τα καλοκαιρινά σας μπάνια, είναι οι ώρες μέχρι τις 11 το πρωί και μετά τις 5 το απόγευμα!

Καλά και προστατευμένα μπάνια λοιπόν!!!

 

Καλό Καλοκαίρι

0

Συγγραφέας: ΜΑΡΑΚΗ ΙΩΑΝΝΑ | Κατηγορία Χωρίς κατηγορία | , στις 11-06-2017

e4b08047b2d9060d3e1dfd4d0edbfe9b

Παραμύθι- Το δέντρο που έδινε

0

Συγγραφέας: ΜΑΡΑΚΗ ΙΩΑΝΝΑ | Κατηγορία Χωρίς κατηγορία | , στις 11-06-2017

Φύλλο Εργασίας

0

Συγγραφέας: ΜΑΡΑΚΗ ΙΩΑΝΝΑ | Κατηγορία Χωρίς κατηγορία | , στις 11-06-2017

Φύλλο Εργασίας

Καλημέρα κόσμε!

1

Συγγραφέας: ΜΑΡΑΚΗ ΙΩΑΝΝΑ | Κατηγορία Χωρίς κατηγορία | , στις 31-05-2017

Καλωσήρθατε στο Blogs.sch.gr. Αυτό είναι το πρώτο σας άρθρο. Αλλάξτε το ή διαγράψτε το και αρχίστε το “Ιστολογείν”!

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση