Η μαμά μου η Λατινική … και η κόρη μου η Γαλλική

Η δειγματική διδασκαλία δύο διδακτικών ωρών με  διαθεματικό χαρακτήρα και τίτλο:

«Η μαμά μου η Λατινική και άλλες ….συγγενείς γλώσσες» είχε σαν στόχο α) να αντιληφθούν

οι μαθητές τη σχέση και χρησιμότητα της διδασκαλίας των Λατινικών στην κατανόηση και εκμάθηση των σύγχρονων ευρωπαϊκών γλωσσών και β)να συνειδητοποιήσουν τη γλωσσική και πολιτισμική συγγένεια των ευρωπαϊκών χωρών.

Η  παρουσίαση έγινε σε μαθητές  της Γ΄ λυκείου που έχουν επιλέξει τα γαλλικά ή τα γερμανικά και δεν έχουν γνώσεις ή έχουν ελάχιστες γνώσεις της γαλλικής γλώσσας.

Επιγραμματικά  αναφέρω  τα στάδια της παρουσίασης:

Μεταφράσαμε το 2ο κείμενο των Λατινικών στα γαλλικά και στα ιταλικά. Για τη μετάφραση  χρησιμοποιήσαμε τα  αντίστοιχα ρήματα με αυτά του κειμένου των Λατινικών, ώστε να μπορέσουν οι μαθητές να διακρίνουν τις ομοιότητες στις γλώσσες και όχι τόσο να κάνουμε πιστή μετάφραση!

Μοιράσαμε τα κείμενα σε φωτοτυπίες. Κάναμε  ανάγνωση του κειμένου στα λατινικά  στα γαλλικά και στα ιταλικά και ζητήσαμε από τους μαθητές να εντοπίσουν ομοιότητες στην προφορά των λέξεων και στις 3 γλώσσες!

Η Ευρώπη μετά το θάνατο του Καρλομάγνου

Μετά το θάνατο του Καρλομάγνου και την κατάρρευση της πελώριας αυτοκρατορίας, ξεκινά στην Ευρώπη η εποχή της φεουδαρχίας. Την περίοδο αυτή οι μεγάλοι γαιοκτήμονες αποζητούν τη συνεχή αύξηση της γης τους και στρέφουν τα μάτια τους ανατολικά, όπου προσβλέπουν πολλά οφέλη. Έτσι, οι ανώτεροι άρχοντες-ευγενείς επιδιώκουν την κατάκτηση νέων χωρών, οι ιππότες νέα τιμάρια και οι κληρικοί νέες επαρχίες.

Με πρόσχημα την απελευθέρωση των Αγίων Τόπων από τους μουσουλμάνους αλλά ουσιαστικά επιδιώκοντας οικονομικά και υλικά οφέλη, οι δυτικοευρωπαίοι ξεκίνησαν πολυάριθμες εκστρατείες στο όνομα του Χριστού και με σύμβολο τον σταυρό, οι οποίες διήρκεσαν 170 χρόνια (από το 1096 έως το 1270 μ.χ.)

 

Η σχολική ενσωμάτωση

Σημαντικοί παράγοντες που επηρέασαν την εξέλιξη στον τομέα της Ειδικής Αγωγής και ιδιαίτερα την σχολική ενσωμάτωση ήταν το κίνημα για τα δικαιώματα του παιδιού, το κοινωνικό αίτημα για εκπαιδευτική ισονομία, το αναπηρικό κίνημα, η πίεση των συλλόγων γονέων παιδιών με προβλήματα, αλλά και το υψηλό κόστος των ειδικών τάξεων και ειδικών σχολείων. Με δεδομένο αυτόν τον τελευταίο παράγοντα και υπό το πρίσμα των περικοπών που επιβάλλουν οι παγκόσμιες πολιτικές λιτότητας,  η τάση που επικρατεί αυτή τη στιγμή στα διάφορα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι να εντάσσονται τα παιδιά με ειδικές ανάγκες εκπαίδευσης στα γενικά σχολεία, παρέχοντας στους εκπαιδευτικούς διάφορες μορφές υποστήριξης από άποψη προσωπικού, υλικού και εξοπλισμού. (Ευρωπαϊκή Επιτροπή, 1997,123). (περισσότερα…)

Ζεστό κρασί με πορτοκάλι

Τις κρύες νύχτες του χειμώνα,  ψάχνουμε όλοι να πιούμε κάτι για να ζεσταθούμε! Οι επιλογές πολλές και συνηθισμένες: τσάι, χαμομήλι, φασκόμηλο, σαλέπι, μέντα, τίλιο ή  ουίσκι, μπράντυ και τσίπουρο για τους πιο τολμηρούς! Η πρότασή μας “ζεστό κρασί με πορτοκάλι και μπαχαρικά” φαντάζει ιδανική ακόμη και για τους πιο δύσκολους στις άγνωστες γεύσεις!

 

Υλικά (πηγή:http://www.corfuland.gr/el/diatrofi/diatrofi-kerkyra/zesto-krasi-me-portokali-kai-mpaxarika.html)

Ζεστό κρασί με πορτοκάλι και μπαχαρικά
700ml (1 μπουκάλι) κόκκινο κρασί
2 πορτοκάλια
½ φλιτζάνι μαύρη ζάχαρη
8-10 γαρύφαλλα
2 ξυλάκια κανέλας
¼ κουταλάκι του γλυκού τριμμένο τζίντζερ (προαιρετικά)

Εκτέλεση

Στύβετε τα πορτοκάλια και κρατάτε τις φλούδες. Μπήγετε τα γαρύφαλλα στις φλούδες και τα βάζετε σε μια κατσαρόλα μαζί με το κρασί, τον χυμό πορτοκαλιού και τα ξυλάκια κανέλλας. Βάζετε την κατσαρόλα σε μέτρια φωτιά κι ανακατεύετε απαλά προσθέτοντας σταδιακά και τη ζάχαρη. Μόλις λιώσει όλη η ζάχαρη αποσύρετε από τη φωτιά (μην αφήσετε το κρασί σας να βράσει) και σερβίρετε αμέσως (ζεστό). Η συνταγή είναι ιδανική για κρύες χειμωνιάτικες μέρες ενώ μπορείτε να τη χρησιμοποιήσετε σε ιδιίτερες βραδιές σαν επιδόρπιο οίνου!

Σχετικό βίντεο:Πολίτικη Κουζίνα