ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟ Δ.ΙΕΚ ΚΑΣΣΑΝΔΡΑΣ

24 Δεκέμβριος 2016

Οι ειδικότητες που λειτουργούν από την 1η Νοεμβρίου 2016 στο Δ.ΙΕΚ ΚΑΣΣΑΝΔΡΑΣ είναι τρείς. Τεχνικός Μηχανοτρονικής ( Αυτοκινήτων και Μοτοσυκλετών), Τεχνικός Αμπελουργίας και Οινολογίας και Τεχνικός Γαλακτοκομίας-Τυροκόμος. Οι δύο τελευταίες είναι νέες και  σχετικές με την καθημερινή πραγματικότητα της ζωής των κρατουμένων στο Αγροτικό Κατάστημα Κράτησης και την εργασία τους στα αμπέλια και στο Τυροκομείο που λειτουργούν στο χώρο. Αυτός είναι και ο λόγος που επιλέχθηκαν οι συγκεκριμένες  ειδικότητες.

Η φυλακή  Κασσάνδρας  είναι μια πολύ παραγωγική  επιχείρηση του δημοσίου,με θετικό πρόσημο στην τοπική και την ευρύτερη κοινωνία. Παράγει φέτα, γραβιέρα από γάλα αγελάδων που εκτρέφονται, αυγά, κρέας, σταφύλια και διαφόρων ειδών λαχανικά και φρούτα. Κρατούμενοι , ενταγμένοι σε μικρές κοινότητες, εργάζονται παράγοντας προϊόντα τα οποία προορίζονται για αυτοκατανάλωση, ενώ παράλληλα προωθούνται σε άλλες φυλακές, νοσοκομεία και Ιδρύματα. Δημόσιοι οργανισμοί μπορούν να προμηθεύονται προϊόντα χωρίς διαγωνισμό με απευθείας ανάθεση. Μέρος των προιόντων  πωλείται σε εμπόρους, πολίτες και στους σωφρονιστικούς υπαλλήλους.

Οι κρατούμενοι που μετάγονται στην Κασσάνδρα  έχουν εκτίσει μέρος της ποινής τους ,σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, και μπορούν να τη μειώσουν περαιτέρω, αν εργαστούν στα χωράφια, στο βουστάσιο, στα κοτέτσια, στους κουνελώνες και στο τυροκομείο της φυλακής. Η μία ημέρα εργασίας ισοδυναμεί με 3 ημέρες ποινής και φυσικά αμείβονται για τα ημερομίσθια τους. Οι εν λόγω κρατούμενοι ονομάζονται “λογοτιμήτες”  και ζουν σε σπίτια μέσα στο χώρο. Υπάρχουν όμως και οι έγκλειστοι κρατούμενοι, οι οποίοι έχουν επίσης δικαίωμα στη μόρφωση και στην κατάρτιση. Οι λογοτιμήτες παρακολουθούν την Γαλακτοκομία- Τυροκομία, ενώ οι έγκλειστοι οι οποίοι είναι και περισσότεροι παρακολουθούν την Αμπελουργία-Οινολογία.

Το ενδιαφέρον των εκπαιδευόμενων δε σχετίζεται πάντα άμεσα με το υπόλοιπο της ποινής τους, αλλά και με την ανάγκη τους  για αυτοβελτίωση και αλλαγή της καθημερινής τους πραγματικότητας στην προοπτική  για την ελεύθερη ζωή. Το ότι είναι κρατούμενοι δε σημαίνει ότι παύουν  να οραματίζονται και να ελπίζουν για τον εαυτό τους και  την επιστροφή τους στο κοινωνικό σύνολο. Για παράδειγμα, εγγράφονται  κρατούμενοι που τους έχει απομείνει ένας  χρόνος υπόλοιπο ποινής. Χρειάζεται ένας ακόμη χρόνος για την ολοκλήρωση των σπουδών τους και γνωρίζουν ότι μπορούν να συνεχίσουν τις σπουδές τους «έξω». Πιθανόν να αισθάνονται ότι αυτή τη δυνατότητα θα είναι  ο  κρίκος που θα τους επανασυνδέσει με την κοινωνία και την ελευθερία να επιλέξουν κάποια εργασία, όπως κάνει κάθε άνθρωπος. Κι  η μετάβαση στη νέα κατάσταση αποτελεί συνέχεια μιας επιλογής τους από την περίοδο της κράτησης. Αλλά σκεφτείτε κάποιον που είναι έγκλειστος και περνά το χρόνο του μονότονα, βλέποντας ίσως  μόνο τηλεόραση  και μιλά μόνο με συγκρατούμενους ή φύλακες. Δε διψά να συναντήσει ανθρώπους έξω από το κλειστό περιβάλλον της φυλακής; Δεν επιθυμεί να έρθει σε επαφή με άλλους ανθρώπους, έστω συζητώντας απλά ή υποβάλλοντας ερωτήσεις σε εκπαιδευτές; Αποκτώντας  νέες γνώσεις και δεξιότητες  δε  θα αισθανθεί πιο δυνατός;

ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΚΟΣΜΕ!

24 Δεκέμβριος 2016

Καλωσήρθατε στο Blogs.sch.gr. Αυτό είναι το πρώτο σας άρθρο. Αλλάξτε το ή διαγράψτε το και αρχίστε το «Ιστολογείν»!

Top
...
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων