Πανελλαδικές 2018 Επαγγελματικό Λύκειο

Πανελλαδικές 2018 Γενικό Λύκειο

Κατατέθηκε στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων του Κοινοβουλίου το Σχέδιο Νόμου για την αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της εκπαίδευσης

Τίτλος: Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις.
Τύπος: Σχέδιο νόμου
Υπουργείο: Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων
Επιτροπή: Διαρκής Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων
Φάση Επεξεργασίας: Κατατεθέντα
Ημερομηνία Φάσης επεξεργασίας: 01/06/2018
Το φωτοτυπημένο σ/ν ή π/ν δεν αποτελεί το τελικό κείμενο διότι εκκρεμούν ορθογραφικές και συντακτικές διορθώσεις

Ημερομηνία Κατάθεσης: 01/06/2018

Αιτήσεις για το φοιτητικό στεγαστικό επίδομα από Δευτέρα 4 Ιουνίου έως Τρίτη 3 Ιουλίου 2018

Από την Δευτέρα 4 Ιουνίου έως και την Τρίτη 3 Ιουλίου οι ηλεκτρονικές αιτήσεις για τη χορήγηση του φοιτητικού στεγαστικού επιδόματος ακαδημαϊκού έτους 2017 – 2018 Το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων ενημερώνει τους ενδιαφερόμενους-δικαιούχους του φοιτητικού στεγαστικού επιδόματος για το ακαδημαϊκό έτος 2017-2018, ότι από την Δευτέρα 4 Ιουνίου 2018 έως και την Τρίτη 3 Ιουλίου 2018, μπορούν να υποβάλουν ηλεκτρονική αίτηση για τη χορήγησή του. Οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να επισκέπτονται την ειδική εφαρμογή στεγαστικού επιδόματος στην ηλεκτρονική διεύθυνση https://stegastiko.minedu.gov.gr (ή μέσω της ιστοσελίδας του Υπουργείου), προκειμένου να υποβάλουν ηλεκτρονικά την αίτησή τους. Για την είσοδό τους στην ηλεκτρονική εφαρμογή, οι αιτούντες θα χρησιμοποιήσουν το όνομα χρήστη (username) και τον κωδικό (password) που τους χορηγήθηκε από την Α.Α.Δ.Ε. για τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του TAXISnet. Περισσότερες πληροφορίες δίνονται στη σχετική εγκύκλιο που αφορά στη χορήγηση του στεγαστικού επιδόματος για το ακαδημαϊκό έτος 2017-2018.

Η εγκύκλιος σε μορφή pdf

Συμβουλές εν όψει εξετάσεων

 

του Γιώργου Θεοχαρίδη*

Είναι κοινά αποδεκτό ότι οι εξετάσεις είναι μια επίπονη και ιδιαίτερα ψυχοφθόρα διαδικασία για τους μαθητές, καθώς θα πρέπει στοιβάζουν  στο μυαλό τους τη διδακτέα-εξεταστέα ύλη των μαθημάτων της χρονιάς. Εάν διακρίναμε τους μαθητές της δευτεροβάθμια εκπαίδευση σε κατηγορίες, μια κατηγορία θα συνιστούσαν οι μαθητές που αδυνατούν να εμπεδώσουν την εξεταστέα-ύλη μαθημάτων, στα οποία δεν έχουν ιδιαίτερη έφεση , με συνέπεια να υπονομεύουν τα συγκεκριμένα μαθήματα και να προκαθορίζουν την επίδοση τους στις εξετάσεις. Δεύτερη κατηγορία εκείνη των μαθητών που προσπαθούν μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα να συμμαζέψουν τα ασυμμάζευτα και το μόνο που κερδίζουν είναι αυξημένη ψυχολογική πίεση, η οποία πολλές φορές εξωτερικεύεται σε επιθετική συμπεριφορά απέναντι στο κοινωνικό τους περίγυρο.

Το Σχέδιο Νόμου για τις νέες δομές εκπαίδευσης και την επιλογή στελεχών εκπαίδευσης

Το Σχέδιο Νόμου για τις νέες δομές υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση Τέλος στην απειλή της τιμωρητικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών με την κατάργηση του ΠΔ 152 και στο ασφυκτικό και αναχρονιστικό θεσμικό πλαίσιο για τη διοίκηση της εκπαίδευσης με την κατάργηση του μεγαλύτερου μέρους του ν. 3848/2010 δίνει το Σχέδιο Νόμου «Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις» που κατατέθηκε στην Κεντρική Νομοπαρασκευαστική Επιτροπή (ΚΕΝΕ) μετά από μακρύ διάστημα διαβούλευσης και διαλόγου με τους φορείς της εκπαίδευσης, οι προτάσεις των οποίων ελήφθησαν υπόψη στην τελική διαμόρφωσή του. Με το Σχέδιο Νόμου επιτυγχάνεται η αποκέντρωση και ενίσχυση του εκπαιδευτικού συστήματος, η υποστήριξη της σχολικής μονάδας από διεπιστημονική ομάδα και όχι από ένα πρόσωπο, η σαφήνεια στις αρμοδιότητες όσων συμμετέχουν στο υποστηρικτικό δίκτυο των σχολείων, ο προγραμματισμός και η αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου, η αντικειμενική αξιολόγηση των στελεχών της εκπαίδευσης και η ενδυνάμωση του ρόλου του εκπαιδευτικού. Επιπλέον, μπαίνουν τα θεμέλια για ένα δημόσιο σχολείο περισσότερο δημοκρατικό και συνεργατικό με ενισχυμένο τον κοινωνικό ρόλο του και τη δυνατότητα να ανταποκρίνεται στις ανάγκες όλων των μαθητών. Ποιες είναι οι νέες δομές υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου Συγκεκριμένα, με τις νέες δομές υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου ενισχύονται: Η Παιδαγωγική Αυτονομία της Σχολικής Μονάδας Οι αρμοδιότητες του Συλλόγου Διδασκόντων του Σχολείου ενισχύονται, καθώς τουλάχιστον τρεις φορές, στην έναρξη, στη μέση και στη λήξη του διδακτικού έτους, αναλαμβάνει την ευθύνη να προγραμματίζει συλλογικά και να αποτιμά το εκπαιδευτικό έργο που επιτελείται στο σχολείο. Ο Σύλλογος εντοπίζει τα σημεία υπεροχής, τα προβλήματα και τις αδυναμίες που προέκυψαν κατά την υλοποίηση δράσεων και αποτιμά το συνολικό εκπαιδευτικό έργο, εστιάζοντας στην επίλυση προβλημάτων που προέκυψαν, αναδιατυπώνοντας ή/και αναπλαισιώνοντας τους στόχους του αρχικού εκπαιδευτικού προγραμματισμού.

Μέσω πανελλαδικών εξετάσεων η εισαγωγή στις Σχολές του Λιμενικού σώματος (ν. 4504/2017)

1. Με προεδρικό διάταγμα που εκδίδεται με πρόταση των Υπουργών Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Οικονομικών και Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, ρυθμίζονται οι όροι και οι προϋποθέσεις ένταξης της Σχολής Δόκιμων Σημαιοφόρων Λιμενικού Σώματος, της Σχολής Δοκίμων Υπαξιωματικών Λιμενικού Σώματος (Σ.Δ.Υ.Λ.Σ.) και της Σχολής Δοκίμων Λιμενοφυλάκων στην ανώτερη και ανώτατη βαθμίδα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

2. Εφόσον έχει εκδοθεί το προεδρικό διάταγμα της παραγράφου 1 έως τις 31.1.2018, η εισαγωγή στις Σχολές Δοκίμων Σημαιοφόρων Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., Δοκίμων Υπαξιωματικών Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. και Δοκίμων Λιμενοφυλάκων Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. πραγματοποιείται από το ακαδημαϊκό έτος 2018-2019, με το σύστημα των πανελλαδικών εξετάσεων εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Αν το ανωτέρω διάταγμα εκδοθεί μετά τις 31.1.2018, η ένταξη των σχολών αυτών στο σύστημα πανελλαδικών εξετάσεων εισαγωγής θα ισχύσει από το ακαδημαϊκό έτος που αρχίζει μετά την ημερομηνία έκδοσης του διατάγματος. Τα παραπάνω αναφέρονται στο άρθρο Άρθρο 79 (Μεταρρύθμιση του συστήματος εισαγωγής και εκπαίδευσης στελεχών σε παραγωγικές σχολές Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ) του νόμου 4504/2017 (Δια βίου εκπαίδευση προσωπικού Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ενδυνάμωση της διαφάνειας και της αξιοκρατίας σε θέματα αρμοδιότητας Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ενίσχυση της κοινωνικής συμμετοχής στην ακτοπλοΐα, θέματα πολιτικού προσωπικού, συμπλήρωση διατάξεων για τα λιμενικά έργα και άλλες διατάξεις) – ΦΕΚ Τεύχος Α  184/29.11.2017

Πώς εξετάζονται προφορικά στις Πανελλαδικές εξετάσεις οι υποψήφιοι με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες;

Το Α’ Τμήμα της Διεύθυνσης Εξετάσεων και Πιστοποιήσεων του ΥΠΠΕΘ με συνημμένο έγγραφό του στην εγκύκλιο Φ.251/84524/Α5/23-5-2018 (ΑΔΑ: 6ΟΟ84653ΠΣ-ΞΤ4) ενημερώνει τους υποψήφιους Γενικού Λυκείου με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες σχετικά με τον τρόπο προφορικής εξέτασής τους στις Πανελλαδικές εξετάσεις 2018: Οι υποψήφιοι/ες που εμπίπτουν στις διατάξεις για προφορική εξέταση, λόγω της υφιστάμενης φυσικής αδυναμίας τους (δυσλεξία, δυσγραφία, δυσαριθμησία, δυσαναγνωσία, δυσορθογραφία, φάσμα αυτισμού, κινητική αδυναμία άνω άκρων ή προβλήματα στην όραση), αδυνατούν να εκφράσουν γραπτά τις γνώσεις τους και γι’ αυτό τους παρέχεται η ευκαιρία να τις διατυπώσουν προφορικά. Κατά τα λοιπά η εξέτασή τους δεν διαφέρει από την εξέταση των υπολοίπων που εξετάζονται γραπτά. Έτσι λοιπόν αυτοί εξετάζονται στα ίδια θέματα με το ίδιο πρόγραμμα και την ίδια διάρκεια εξέτασης με αυτούς που εξετάζονται γραπτά. Οι υποψήφιοι/ες πρέπει να προσέρχονται στα εξεταστικά κέντρα τουλάχιστον μισή ώρα πριν την έναρξη των εξετάσεων, να ακολουθούν τις συστάσεις των εκπαιδευτικών για την κατανομή των υποψηφίων στις σωστές αίθουσες και να έχουν πάντα μαζί τους το δελτίο εξεταζομένου (καρτελάκι) και αν επιθυμούν ένα μπουκαλάκι νερό ή αναψυκτικό. Μετά την κατανομή τους στις αίθουσες, τους χορηγείται το τετράδιο και αναγράφουν τα ατομικά τους στοιχεία στους οικείους χώρους (αν αδυνατούν από μόνοι τους βοηθούνται από τους επιτηρητές). 

Διευκρινίσεις σχετικά με την «Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής – Δήλωση Προτίμησης»

Διευκρινίσεις σχετικά με την «Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής – Δήλωση Προτίμησης» για το 2018-2019 μαθητών με ελλιπή δικαιολογητικά Έγγραφο 87837/Δ4/30-05-2018 του Υπουργείου Παιδείας Σε συνέχεια της Φ1α/73611/Δ4/9-5-2018 εγκυκλίου του ΥΠ.Π.Ε.Θ. και αναφορικά με τους ενδιαφερόμενους που εμπίπτουν στις περιπτώσεις της παρ. 8 του άρθρου 21 του Ν. 4251/2014 (Α΄ 80), οι οποίοι εγγράφονται κατ’ εξαίρεση με ελλιπή δικαιολογητικά, σας διευκρινίζουμε τα εξής: Οι Διευθυντές ΓΕΛ – ΕΠΑΛ στους οποίους απευθύνονται οι εν λόγω ενδιαφερόμενοι (των περιπτώσεων α, β, γ, δ των σελ. 5 και 6 της παραπάνω εγκυκλίου) προκειμένου να υποβάλουν την Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής – Δήλωση Προτίμησης, ακολουθούν την παρακάτω διαδικασία:

Προκήρυξη εισαγωγής 40 σπουδαστών στη Σχολή Ξεναγών Αθήνας για το 2017-2018

Έγκριση λειτουργίας Σχολής Ξεναγών Αθήνας για την Εκπαιδευτική Περίοδο 2017-2018. Προκήρυξη εισαγωγής 40 σπουδαστών στη Σχολή Ξεναγών Αθήνας του Υπουργείου Τουρισμού για την εκπαιδευτική περίοδο 2017-2018. Υποβολή αιτήσεων από την Δευτέρα 28 Αυγούστου 2017 έως και την Παρασκευή 15 Σεπτεμβρίου 2017. ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ 1. Στις Σχολές Ξεναγών του Υπουργείου Τουρισμού γίνονται δεκτοί μετά από επιλογή: α. Έλληνες υπήκοοι ή υπήκοοι κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, εφόσον πληρούν τους όρους της προκήρυξης. β. Αλλοδαποί υπήκοοι κρατών εκτός της Ευρωπαϊκής Ένωσης, εφόσον διαμένουν νομίμως στη χώρα και πληρούν τους όρους της προκήρυξης. 2. Τόσο οι υποψήφιοι υπήκοοι κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης εκτός Ελλάδας όσο και οι υποψήφιοι υπήκοοι κρατών εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης θα πρέπει να γνωρίζουν πολύ καλά την ελληνική γλώσσα και να είναι κάτοχοι πιστοποιητικού γλωσσομάθειας της ελληνικής γλώσσας επιπέδου Γ1/C1. 3. Οι προκηρυσσόμενες θέσεις για εισαγωγή σπουδαστών σε κάθε Σχολή, καλύπτονται σε ποσοστό 70% από αποφοίτους Γενικού ή Επαγγελματικού Λυκείου και σε ποσοστό 30% από πτυχιούχους τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. 4. Όλοι οι υποψήφιοι, ανεξαρτήτως του τίτλου σπουδών που κατέχουν, πρέπει να έχουν πιστοποιημένη άριστη γνώση επιπέδου Γ2/C2, τουλάχιστον μιας (πέραν της ελληνικής) ξένης γλώσσας, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο Παράρτημα Ι «Πιστοποίηση ξένης γλώσσας» (ΜΕΡΟΣ Α: ΑΓΓΛΙΚΑ-ΓΑΛΛΙΚΑ-ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ-ΙΤΑΛΙΚΑ-ΙΣΠΑΝΙΚΑ-ΡΩΣΙΚΑ, ΜΕΡΟΣ Β: ΛΟΙΠΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ) του παρόντος.

Δείτε αναλυτικά όλες τις προϋποθέσεις εισαγωγής και κάθε λεπτομέρεια στο σχετικό ΦΕΚ