Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων

Παρουσιάσεις εργασιών των μαθητών του 1 ου Γυμνασίου Κρύας Βρύσης

Δραστηριότητα 3ης Συνεδρίας

Μάι 201828

ΟΜΑΔΑ 2

 

Δραστηριότητα 1

Στο επιμορφωτικό υλικό της 3ης Συνεδρίας αναφέρονται τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της διδακτικής αξιοποίησης του διαδραστικού πίνακα. Κατά τη γνώμη σας, ποια από τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα της διδακτικής αξιοποίησης του διαδραστικού πίνακα έχουν τη δυνατότητα να την επηρεάσουν με ουσιαστικό τρόπο; Στην περίπτωση που εφοδιαστεί το σχολείο σας με διαδραστικό πίνακα, θα τον αξιοποιήσετε και με ποιον τρόπο;

 

 

Πλεονεκτήματα της διδακτικής χρήσης του διαδραστικού πίνακα

  • Η χρήση Διαδραστικού πίνακα κινητοποιεί τους εκπαιδευτικούς να ενσωματώσουν περισσότερες ψηφιακές πηγές στα μαθήματα τους. Οι εκπαιδευτικοί επιπλέον ανταποκρίνονται με ενθουσιασμό όταν παρατηρούν τις θετικές επιδράσεις και συμπεριφορές των μαθητών που συνεπάγεται αυτός ο τρόπος διδασκαλίας.
  • Αποτελεί ένα ελκυστικό μέσο για τους μαθητές και ενισχύει το ενδιαφέρον τους για το μάθημα προσφέροντας περισσότερες ευκαιρίες για συμμετοχή και συνεργασία.
  • Παρέχει τη δυνατότητα στον εκπαιδευτικό να αποθηκεύει και να τυπώνει οτιδήποτε υπάρχει στον πίνακα, συμπεριλαμβανομένων και των σημειώσεων κατά τη διάρκεια του μαθήματος, ευνοώντας την τροποποίηση/διασκευή δεδομένων σύμφωνα με τις εκάστοτε ανάγκες της τάξης.
  • Βοηθά στην εξοικονόμηση χρόνου στη διδασκαλία, διότι παρέχει στον  εκπαιδευτικό τη δυνατότητα να αποθηκεύει σημειώσεις για μετέπειτα χρήση τους στην τάξη ή ακόμα και για άλλη τάξη επόμενου σχολικού έτους. Οι διαδραστικοί πίνακες επίσης διευκολύνουν την συλλογή διδακτικού υλικού το οποίο μπορεί να ανανεώνεται συνεχώς ή να επανεγγράφεται διατηρώντας έτσι την επικαιρότητα των μαθημάτων και μειώνοντας με τον τρόπο αυτό τον φόρτο εργασίας του εκπαιδευτικού.
  • Διαθέτει πολλές ελκυστικές λειτουργίες παρουσίασης (π.χ, μεγέθυνση προβολής ενός συγκεκριμένου σημείου, διαχωρισμός οθόνης και ταυτόχρονη προβολή πολλών σελίδων, επιλογή και μετακίνηση αντικειμένων με αφή ή σύρσιμο, διδασκαλία με ήχο, εικόνα και βίντεο).

Μειονεκτήματα της διδακτικής χρήσης του διαδραστικού πίνακα.

  • Η ενδεχόμενη χρήση του ως κλασικού εποπτικού μέσου, ως εργαλείου δηλαδή που αναπαράγει τον συμβατικό τρόπο διδασκαλίας.
  • Σημαντικό κόστος εξοπλισμού.
  • Ανάγκη εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών τόσο στη χρήση τους, όσο και στην ένταξή τους στη μαθησιακή διαδικασία.
  • Τεχνικά προβλήματα (επικοινωνία με την εταιρεία εφαρμογής, προβλήματα εγκατάστασης και προβλήματα χρήσης, βαθμονόμησης) λόγω επαρκής τεχνικής στήριξης των σχολείων.

Χρησιμοποιώ ήδη διαδραστικό πίνακα ως βοηθητικό εργαλείο στη διαμόρφωση, προετοιμασία και το σχεδιασμό των μαθημάτων.

Στόχος μου είναι να συνδυάσω την γνήσια παιδαγωγική μου κατάρτιση  και αποστολή με τη νέα τεχνολογία ώστε να δημιουργήσω κατάλληλες συνθήκες για ωφέλιμη αλληλεπίδραση μεταξύ των μαθητών και των γνωστικών αντικειμένων. Χωρίς βέβαια να ξεχνώ ότι, ο ρόλος του εκπαιδευτικού είναι και πρέπει να παραμείνει πρωταγωνιστικός όσο και αν εκσυγχρονίζεται ή αλλάζει η μορφή του σχολείου.

 

 

Η γιορτή των νεκρών

Μάι 201811

ΓΙΟΡΤΕΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ

Η Γιορτή των νεκρών

Dia de los Muertos

 

Η Dia de los Muertos ή Dia de muertos είναι μια γιορτή που νοηματοδοτεί την ανάγκη του ανθρώπου να συμφιλιωθεί με τον θάνατο και το βέβαιο τέλος, μέσα από μια σειρά τελετουργικών ενεργειών. Γιορτάζεται όχι μόνο στο Μεξικό, αλλά με μικρές παραλλαγές σε ολόκληρη τη Λατινική Αμερική και το όνομά της σημαίνει «ημέρα των νεκρών» -αν και πρόκειται για ένα εορταστικό διήμερο. Η 1η Νοεμβρίου αποτελεί εθνική αργία για το Μεξικό, και συχνά αναφέρεται και ως Dia de los Inocentes ή Dia de los Angelitos, δηλαδή ημέρα των αθώων ή ημέρα των αγγέλων, γιατί είναι αφιερωμένη στα νεκρά παιδιά και βρέφη. Η επόμενη ημέρα από την άλλη, είναι αφιερωμένη στους ενήλικες εκλιπόντες. Σ’ αυτό το εορταστικό διήμερο συμμετέχουν κυρίως άνθρωποι που έχουν χάσει κάποιον αγαπημένο τους και πηγαίνουν στα νεκροταφεία για να προσευχηθούν για την ψυχή του, αλλά και όσοι ακόμα το επιθυμούν, λαμβάνοντας μέρος σε μουσικά φεστιβάλ, παρελάσεις και εορταστικές εκδηλώσεις.

Η καταγωγή και η εξέλιξη της Dia de los Muertos

Οι ρίζες του φαινομένου χάνονται στο μακρινό μυστικιστικό παρελθόν και τις τελετουργίες των Αζτέκων, που στη διάρκεια του ένατου μήνα του ημερολογίου τους (αντιστοιχεί στον δικό μας Αύγουστο) τιμούσαν τη θεά τους Mictecacihuatl, την κυρία των νεκρών που σήμερα αναφέρεται και ως Catrina. Η Mictecacihuatl, σύμφωνα με τη μυθολογία τους, ήταν η βασίλισσα του κάτω κόσμου που κυβερνούσε τους νεκρούς μαζί με τον σύζυγό της, τον θεό Mictlantecuhtli. Πριν τον αποικισμό των Ισπανών, οι γηγενείς προκολομβιανοί πληθυσμοί φαίνεται πως γιόρταζαν τον θάνατο και τη ζωή στις αρχές του καλοκαιριού. Στη συνέχεια, όμως, η γιορτή δέχτηκε την επιρροή του καθολικισμού και σταδιακά μεταφέρθηκε στις δύο πρώτες ημέρες του Νοεμβρίου. Ωστόσο, μέχρι και τις αρχές του 20ου αιώνα η ημέρα των νεκρών γιορταζόταν μόνο στο νότιο Μεξικό, διότι το μεγαλύτερο μέρος του λαού την απέρριπτε θεωρώντας ότι μεταφέρει παγανιστικές αντιλήψεις και συνήθειες του παρελθόντος. Στη σημερινή εποχή όμως η γιορτή είναι συνυφασμένη με την κοινωνική ζωή των κατοίκων της Λατινικής Αμερικής και είναι κοινώς αποδεκτή ως η ημέρα που τιμώνται οι νεκροί και παράλληλα γιορτάζεται το μεγαλείο της ζωής.

Η κοινωνική και ψυχολογική διάσταση της ημέρας των νεκρών

Σύγχρονοι μελετητές του λαογραφικού αυτού φαινομένου τονίζουν πως δεν πρόκειται για ένα λατινοαμερικάνικο Halloween με εορταστικές μεταμφιέσεις, φάρσες και κεράσματα, αλλά ούτε και για μια καταθλιπτική γιορτή αφιερωμένη στον θάνατο. Πρόκειται περισσότερο για ένα έθιμο που είναι συνυφασμένο με τις έννοιες της απώλειας, της αποδοχής της, αλλά και της κάθαρσης. Εμπεριέχει, βέβαια, έντονα το στοιχείο του υπερφυσικού, του μη πραγματικού, μιας και οι άνθρωποι μέσα από μια σειρά τελετουργιών διεκδικούν την προσοχή των νεκρών τους. Ωστόσο, η εορταστική διάθεση, τα ζωηρά χρώματα που υπάρχουν στον διάκοσμο που χρησιμοποιείται (λουλούδια, γιρλάντες, ενδυμασίες, φαγητά), καθώς και η μουσική υποδηλώνουν περισσότερο την ανάγκη των ανθρώπων να γιορτάσουν τη ζωή και όχι να πενθήσουν ή να εξευμενίσουν τον θάνατο.

Περιγραφή της γιορτής

Οι προετοιμασίες γίνονται καθόλη τη διάρκεια του έτους, όπως ακριβώς γίνεται για τις ετοιμασίες μιας εθνικής γιορτής ή ενός τοπικού καρναβαλιού. Την παραμονή, δηλαδή την 31η  Οκτωβρίου δημιουργούνται μικροί βωμοί για να προσκληθούν να επιστρέψουν στη γη οι άγγελοι, δηλαδή οι ψυχές των νεαρών εκλιπόντων, ενώ αντίστοιχα την 1η Νοεμβρίου γίνεται, με αντίστοιχους βωμούς, επίκληση προς τις ψυχές των ενήλικων εκλιπόντων. Οι βωμοί στήνονται έξω από τα σπίτια, τα δημόσια κτίρια, τα σχολεία, ή δίπλα στους τάφους. Διακοσμούνται με κατιφέδες που στο Μεξικό τους αποκαλούν Flor de Muerto, (λουλούδι του νεκρού), γλυκά ψωμιά με βάση το αυγό που λέγονται pan de muerto (ψωμί του νεκρού), μικρά ποιήματα που αναφέρονται στις ιστορίες της ζωής των εκλιπόντων και λέγονται calaveras και ποικίλα γλυκίσματα και αναθήματα. Στις 2 Νοεμβρίου οι οικογένειες που πενθούν, επισκέπτονται τα νεκροταφεία για να διακοσμήσουν τους τάφους και να αποθέσουν και άλλα γλυκά, φρούτα, ξηρούς καρπούς και αγαπημένα αντικείμενα των νεκρών όπως παιχνίδια, κοσμήματα ή ποτά. Συχνά διηγούνται ιστορίες και ανέκδοτα που αφορούν την κοινή ζωή τους μ’ εκείνους που έχασαν. Πιστεύουν πως έτσι, όχι μόνο τους τιμούν, αλλά και τους ενθαρρύνουν να τους επισκεφτούν και να ακούσουν όσα έχουν να τους μεταφέρουν. Ταυτόχρονα, σε όλη την πόλη ή το χωριό πραγματοποιούνται μουσικές φιέστες, ενώ ο περιβάλλων διάκοσμος περιλαμβάνει εκτός από λουλούδια, γιρλάντες, χάρτινα σχέδια, πολύχρωμους ή ασπρόμαυρους σκελετούς, κρανία από ζάχαρη και μακάβριες ενδυμασίες. Οι συμμετέχοντες φορούν πάνω στα ρούχα τους κοχύλια ή όστρακα ώστε όταν χορεύουν, να δημιουργούν θόρυβο για να προσελκύσουν τους νεκρούς στον κόσμο των ζωντανών. Στο τέλος της γιορτής, οι παρευρισκόμενοι καταναλώνουν τα γλυκά και τα φαγητά, διότι πιστεύουν πως οι τροφές έχουν επιτελέσει τον σκοπό για τον οποίο δημιουργήθηκαν, να θρέψουν δηλαδή τους νεκρούς με την πνευματική ουσία των προσφορών τους.

 

Πηγές

Day of the Dead – Wikipedia, τελευταία ανάκτηση 8.10.2017

Link of the video:https://www.youtube.com/watch?v=oqJ_8QQwtig

Dia de los Muertos – National Geographic Society διαθέσιμο στο https://www.nationalgeographic.org/media/dia-de-los-muertos/ τελευταία ανάκτηση 7.10.2017

What is Dia de los Muertos? Here are facts to know about Day of the Dead. Διαθέσιμο στο https://www.dallasnews.com/life/life/2016/10/28/10-things-know-dia-de-los-muertos, τελευταία ανάκτηση 6.10.2017

Επιμέλεια: Λαγογένης Παναγιώτης, Παπαδοπούλου Ελισσάβετ, Παυλίδης Κωνσταντίνος, Τελλίδου Νικολέτα,  , Χατιασβίλι Ηλιάνα

 

 

 

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Η γιορτή των νεκρών    

Η Γιορτή των Ευχαριστιών

Μάι 201811

Γιορτές του κόσμου 

Η ΓΙΟΡΤΗ ΤΩΝ ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΩΝ

Η Ημέρα των Ευχαριστιών  είναι μια ετήσια παραδοσιακή γιορτή που γίνεται στη Βόρεια Αμερική και ανήκει στην κατηγορία των φεστιβάλ της σοδειάς. Ανάλογα φεστιβάλ διοργάνωναν πολλοί αγροτικοί πολιτισμοί σε όλο τον κόσμο. Σε αυτή τη γιορτή το κύριο γεύμα τους είναι η γαλοπούλα και διάφορα άλλα συνοδευτικά όπως ρύζι ή πατάτες και ντύνονται με καλά και επίσημα ρούχα. Με τη γιορτή των ευχαριστιών απονέμονται ευχαριστίες προς το Δημιουργό για τα αγαθά που αποκόμισε ο καθένας στο τέλος της σοδειάς. Η πρώτη γιορτή των ευχαριστιών εορτάστηκε στα τέλη του 16ου αιώνα σε περιοχές του σημερινού Καναδά. Από τις αρχές του 17ου αιώνα ο γιορτασμός άρχισε να γίνεται και σε περιοχές των σημερινών ΗΠΑ. Γενικά, η καθιέρωση της Γιορτής ξεκίνησε από τους πρώτους Ευρωπαίους αποίκους. Οι απαρχές της ανάγονται στις γιορτές που διοργάνωναν οι πρώτοι άποικοι μόλις έφταναν στη νέα ήπειρο, ως ευχαριστήριο προς το Δημιουργό για την ασφαλή άφιξή τους.

 

ΚΑΝΑΔΑΣ

Η γιορτή

Στον Καναδά η Ημέρα των Ευχαριστιών εορτάζεται κάθε χρόνο τη δεύτερη Δευτέρα του Οκτωβρίου. Η γιορτή αυτή έχει άμεση συνάφεια με τις αγγλικές και ευρωπαϊκές γιορτές της σοδειάς, κατά τις οποίες διακοσμούσαν τις εκκλησίες με φύλλα καλαμποκιού, καλαμπόκια, καρπούς και άλλα αγροτικά προϊόντα. Την Κυριακή των Ευχαριστιών τραγουδούσαν αγροτικούς ύμνους και τραγούδια και ζωγράφιζαν σχετικά θέματα παίρνοντας ιστορίες από τη Βίβλο, που σχετίζονταν με την εβραϊκή αγροτική γιορτή .Καθώς στον Καναδά η γιορτή έχει καθιερωθεί να εορτάζεται Δευτέρα, οι Καναδοί διοργανώνουν το γεύμα των Ευχαριστιών όποια μέρα από το τριήμερο μπορούν.

Ιστορικό

Οι απαρχές της Ημέρας των Ευχαριστιών στον Καναδά θεωρείται πως οφείλονται στον εξερευνητή Μάρτιν Φρόμπισερ, ο οποίος προσπαθούσε να ανακαλύψει ένα βόρειο πέρασμα προς τα ανατολικά. Το 1578 διοργάνωσε στην επαρχία μια τυπική τελετή ευχαριστίας για την επιβίωσή του από ένα μακρύ ταξίδι. Την ίδια περίοδο Γάλλοι άποικοι, διοργάνωσαν επίσης μια γιορτή ευχαριστιών για την ασφαλή άφιξή τους στο Νέο Κόσμο. Στη γιορτή αυτή καθιέρωσαν να μοιράζονται το φαγητό τους με τους αυτόχθονες γείτονές τους. Έπειτα  από το 1879 η Ημέρα των Ευχαριστιών άρχισε να εορτάζεται κάθε χρόνο. Όμως, η ημερομηνία δεν ήταν σταθερή. Επίσης, κάθε χρόνο άλλαζε το θέμα του εορτασμού ανάλογα με τι θεωρείτε ως σημαντικότερο για να γίνει η γιορτή. Μετά τον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο η Ημέρα των Ευχαριστιών άρχισε να γιορτάζεται μαζί με την Ημέρα των Βετεράνων Πολεμιστών μια Δευτέρα του Νοεμβρίου. Όμως, από το 1931 οι δύο εορτασμοί έγιναν ξεχωριστοί και η Ημέρα των Ευχαριστιών μεταφέρθηκε τη δεύτερη Δευτέρα του Οκτωβρίου.

ΠΗΓΗ

https://el.wikipedia.org/wiki/Ημέρα_των_Ευχαριστιών

Επιμέλεια: Αλεξανδρή Δήμητρα, Γεσθημανή Πεχλιβανίδου, Σιούτη Μαρία, , Γεωργία Τάχου, Χατζηκιοσέ Ειρήνη

 

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Η Γιορτή των Ευχαριστιών    

Χαλοουίν (Halloween)

Μάι 201811

Γιορτές του κόσμου 

Χαλοουίν  (Halloween)

Γιορτάζεται πάντα την νύχτα της 31ης Οκτωβρίου Γιορτάζεται κυρίως στις ΗΠΑ και στον Καναδά, ενώ πάρτι γίνονται και σε πολλές χώρες της Ευρώπης -μέχρι και στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια , κατά την οποία τα μικρά παιδιά μεταμφιέζονται, κατά κανόνα σε κάτι «τρομαχτικό» και επισκέπτονται σπίτια μαζεύοντας πολλά γλυκά, ενέργεια γνωστή ως «trick or treat» («φάρσα ή κέρασμα»). Η γιορτή αυτή συγχέεται με τις Ελληνικές Απόκριες, όμως διαφοροποιείται κατά πολύ από αυτές καθώς το Χάλοουιν έχει περισσότερο μυστικιστική χροιά. Αποτελεί εξέλιξη της αρχαίας Κελτικής γιορτή Samhain, του θεού του Κάτω Κόσμου. Στη σημερινή της μορφή η γιορτή δεν ασχολείται πια με τα φαντάσματα και τα κακά πνεύματα, αλλά περισσότερο με διασκέδαση, γιορταστικές μεταμφιέσεις και γλυκίσματα.

Για τους Κέλτες η μέρα αυτή σημάδευε το τέλος της συγκομιδής και την αρχή του χειμώνα, και ταυτόχρονα η αλλαγή της εποχής ήταν και μια γέφυρα ανάμεσα στον πάνω κόσμο και στον κόσμο των νεκρών. Με την πάροδο των αιώνων η γιορτή πήρε αρχικά Χριστιανικό χρώμα και στη συνέχεια μετασχηματίστηκε από μιά σκοτεινή παγανιστική τελετή σε μέρα χαράς και μεταμφιέσεων, με εύθυμες παρελάσεις και κεράσματα γλυκών σε παιδιά και ενήλικες. Η ρίζα της λέξης αυτής προέρχεται από το All-hallow-even και δηλώνει την παραμονή (eve) της γιορτής των Αγίων Πάντων (All Hallows Day – All Saints Day). Το Χάλοουιν (Halloween) συνδέεται με την υπερφυσική δραστηριότητα. Πολλές πολιτιστικές παραδόσεις θεωρούν την ημέρα αυτή ως μία από τις ελάχιστες μέρες που μπορεί να επιτευχθεί επαφή με τον κόσμο των πνευμάτων καθώς και ότι είναι η μέρα που η μαγεία, και γενικότερα οποιαδήποτε δραστηριότητα που έχει να κάνει με το υπερφυσικό, είναι στο ζενίθ.

Σήμα κατατεθέν επίσης της γιορτής αυτής είναι τα φαναράκια φτιαγμένα από πραγματικές κολοκύθες πάνω στις οποίες υπάρχουν χαραγμένα ανθρώπινα χαρακτηριστικά, άλλοτε πιο αστεία και άλλοτε πιο τρομαχτικά. Το έθιμο της κολοκύθας έχει ρίζες από έναν παλιό Ιρλανδικό μύθο, αυτόν του τσιγκούνη και πειραχτήρι Τζακ. Σύμφωνα λοιπόν με τον μύθο ο Τζακ είχε καλέσει τον διάβολο να πιούνε ένα ποτό μαζί. Όμως ο Τζακ δεν ήθελε να πληρώσει για το ποτό του και έτσι έπεισε τον διάβολο να μεταμορφωθεί σε ένα νόμισμα ώστε να μπορέσουν να πληρώσουν για τα ποτά τους. Μεταμορφώθηκε λοιπόν ο διάβολος σε νόμισμα αλλά ο Τζακ αντί να πληρώσει τον έβαλε στην τσέπη του, δίπλα σε ένα σταυρό και έτσι ο διάβολος δεν μπορούσε να πάρει την κανονική του μορφή. Ύστερα από πολλά παρακάλια όμως, ο Τζακ αποφάσισε να τον ελευθερώσει αρκεί να του έδινε την υπόσχεση ότι ο διάβολος δεν επρόκειτο να τον ενοχλήσει για ένα χρόνο και ούτε θα διεκδικούσε την ψυχή του όταν πέθαινε. Έτσι πέρασε ο χρόνος και ο διάβολος ξαναεμφανίστητε την ώρα που ο Τζακ προσπαθούσε να κόψει ένα φρούτο από κάποιο δέντρο. Ζήτησε λοιπόν από τον διάβολο να ανέβει στο δέντρο και να του κόψει ένα φρούτο. Ο διάβολος ανέβηκε και ο Τζακ γρήγορα γρήγορα σκάλισε ένα σταυρό στον κορμό του δέντρου. Ο διάβολος λοιπόν ήταν παγιδευμένος. Δεν μπορούσε να κατέβει. Γι’ αυτό παρακάλεσε τον Τζακ να τον ελευθερώσει και του υποσχέθηκε ότι δεν θα τον ενοχλήσει για δέκα ολόκληρα χρόνια. Έτσι ο Τζακ τον ελευθέρωσε.

Πέρασαν αρκετά χρόνια και ο Τζακ πέθανε. Πήγε στον παράδεισο όμως ο Θεός δεν τον δέχτηκε καθώς ο Τζακ ήταν έναν άνθρωπος μίζερος και κακός. Έτσι τον έστειλε στην κόλαση. Όμως ούτε ο διάβολος τον ήθελε και του θύμισε την υπόσχεση που του είχε δώσει παλιότερα. Είπε λοιπόν στον Τζακ να φύγει. Όμως ο Τζακ τον ρωτάει: «Πως θα φύγω; Έξω έχει σκοτεινιά». Και ο διάολος πήρε ένα αναμμένο κάρβουνο και του το έδωσε να πορευθεί μέσα στην νύχτα. Ο Τζακ τότε έβγαλε ένα ραπάνι (που πάντα κουβαλούσε μαζί του καθώς ένα από τα πιο αγαπημένα του φαγητά), το χάραξε και έβαλε μέσα το κάρβουνο. Από τότε περιπλανιέται στον κόσμο μην μπορώντας να βρει κάποιο μέρος να αναπαύσει την ψυχή του.

Έτσι κάθε Χάλογουιν, οι Ιρλανδοί σκάλιζαν ραπάνια, πατάτες, κολοκύθες, βάζανε μέσα ένα κερί και τα τοποθετούσαν κοντά σε παράθυρα έτσι ώστε να κρατάνε μακριά τα κακά τα πνεύματα και κυρίως το πνεύμα του τσιγγούνη και πειραχτήρι Τζακ.

Ακολουθεί βίντεο απο το History channel στο οποίο περιγράφεται η ιστορία του Halloween

 

Επιμέλεια:  Γιάννης Κατσαβός, Κωσταντίνος  Μερτζάνης, Ραφαήλ  Μοσχίδης,  Γιάννης  Χατζηβασιλειάδης,

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Χαλοουίν (Halloween)    

Χόλι

Μάι 201811

Γιορτές του κόσμου 

ΧΟΛΙ

Χόλι  γνωστό και ως η γιορτή των χρωμάτων (αλλά και ως Ντχούλι στα σανσκριτικά) είναι ένα Ινδουϊστικό θρησκευτικό φεστιβάλ το οποίο λαμβάνει χώρα στις αρχές της άνοιξης. Το φεστιβάλ αυτό γιορτάζεται κυρίως στην Ινδία, Μπανγκλαντές, Πακιστά και Νεπάλ αλλά και σε χώρες όπου υπάρχει διασπορά Ινδών και πληθυσμών οι οποίοι έχουν ως θρησκεία τον Ινδουισμό. Η κύρια περιοχή όπου το φεστιβάλ λαμβάνει χώρα είναι η περιοχήΜπραζ και συγκεκριμένα σε περιοχές όπου συσχετίζονται με την Ινδουιστική Θεότητα Κρίσνα όπως για παράδειγμα η πόλη Μαθούρα και Βρινταβάν . Σήμερα οι πόλεις αυτές έχουν μετατραπεί σε πόλους έλξης τουριστών κατά την διάρκεια του Χόλι. Στο Χόλι γιορτάζεται το τέλος του χειμώνα, είναι γιορτή γονιμότητας αλλά και γιορτής για καλή συγκομιδή.

Ιστορία

Η γιορτή Χόλι έχει ρίζες το Σανκριτικό δράμα Ρατναβάλ 7ου αιώνα.

Εορτασμοί

Παραμονή της γιορτής ανάβουν φωτιές οι οποίες ονομάζονται Χολίκα Δαχάν και κατά την εορτή οι άνθρωποι ρίχνουν χρωματιστή σκόνη και χρωματισμένο νερό ο ένας στον άλλον.

Για τους ινδουιστές, το Χόλι είναι η γιορτή των χρωμάτων, του ερωτισμού και της γονιμότητας. Οι άνδρες τραγουδούν προκλητικά τραγούδια για να πειράξουν τις γυναίκες και αυτές κάνουν πως τους χτυπούν με ραβδιά. Η παράξενη αυτή παράδοση προέρχεται από τον μύθο που θέλει τον θεό Κρίσνα να επισκέπτεται μια μέρα την αρραβωνιαστικιά του την Ράντα στο Βρινταβάν και να την πειράζει, μέχρι που αυτή και οι φίλες της άρχισαν να τον κυνηγάνε. Το Χόλι γιορτάζεται σε όλη την Ινδία, για το Βρινταβάν, όμως, την θρυλική γενέτειρα του Θεού Κρίσνα, το Χόλι είναι η μεγαλύτερη γιορτή του χρόνου.

Το Βρινταβάν είναι μια μικρή πόλη έξω από το Νέο Δελχί. Δεν είναι γνωστή μόνο ως γενέτηρά του Κρίσνα, αλλά και ως πόλη των χηρών. Στους ειδικούς ξενώνες της πόλης, βρίσκουν καταφύγιο οι γυναίκες, από όλη την Ινδία, που χάνουν τον άνδρα τους και διώχνονται από τους συγγενείς τους. Η ορθόδοξη ινδουιστική παράδοση επιβάλει στις χήρες να ντύνονται στα λευκά και να μην συμμετέχουν στις γιορτές, να κρατάνε για πάντα το πένθος τους. Εκτός από εφέτος. Για πρώτη φορά, τους επετράπη να συμμετέχουν στον εορτασμό του Χόλι. Αυτή τη χρονιά, ο εορτασμός του Χόλι στο Βρινταβάν ήταν η γιορτή των χηρών.

Μπορείτε να παρακολουθήσετε και ένα σχετικό βίντεο

ΠΗΓΕΣ

https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A7%CF%8C%CE%BB%CE%B9

https://www.huffingtonpost.gr/2015/03/06/diethnes-holi-india_n_6816450.html

Επιμέλεια:  Μάρα Γκρέτα, Ματζούκη Μαρία,  Πουρσανίδου Νένα, Σούλι Θεοδώρα, Χίντρι Μελίνα

από κάτω από: Χόλι | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Χόλι    

KIDS SAVE LIVES

Ιαν 201826

ανθρωπιστικός οργανισμός Kids Save Lives – Τα Παιδιά Σώζουν Ζωές σε συνεργασία με την Ελληνική Εταιρεία Επείγουσας Προνοσοκομειακής Φροντίδας,
εκπαιδεύει μαθητές σχολικής ηλικίας άνω των 10 ετών και εκπαιδευτικούς στην Καρδιοπνευμονική Αναζωογόνηση,
μέσα από ένα αυτοχρηματοδοτούμενο πρόγραμμα και την συμβολή δεκάδων εθελοντών εκπαιδευτών.
Το εθνικό πρόγραμμα εκπαίδευσης μαθητών KIDS SAVE LIVES έχει εγκρίνει το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και θρησκευμάτων.

Τι μπορείς να κάνεις ……

Επισκεφτείτε το site τους  για να μάθετε.

Kidssavelives 

από κάτω από: Ανακοινώσεις | με ετικέτα ,  |  Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο KIDS SAVE LIVES    

Φόρμα Υποβολής Προγραμμάτων Σχ. Δραστ. 2017-2018

Ιαν 201816

Όσοι εκπαιδευτικοί ενδιαφέρονται να συμμετάσχουν σε προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων για το σχολικό έτος 2017-2018 μπορούν να κατεβάσουν τη φόρμα που ακολουθεί

Ηλεκτρονική φόρμα Σχεδίου Προγράμματος Σ.Δ.

από κάτω από: Ανακοινώσεις | με ετικέτα ,  |  Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Φόρμα Υποβολής Προγραμμάτων Σχ. Δραστ. 2017-2018    

«Πράσινα επαγγέλματα της περιοχής μας»

Ιαν 201816
περιβάλλον

Κατά τη διάρκεια του έτους 2015-2016 οι μαθητές της Γ’ τάξης έλαβαν μέρος στο πρόγραμμα Αγωγής Σταδιοδρομίας  με θέμα «Πράσινα επαγγέλματα της περιοχής μας».

Στόχος του θέματος αποτέλεσε η ανάδειξη της απασχόλησης σε σύγχρονους τομείς εργασίας όπως οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, η ανακύκλωση, η πρόληψη της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και τα βιολογικά προϊόντα.

1. ΣΤΟΧΟΙ ΠΟΥ ΕΠΙΤΕΥΧΘΗΚΑΝ

  • Να κατανοήσουν οι μαθητές την έννοια των πράσινων επαγγελμάτων και ποιες δραστηριότητες αφορούν.
  • Να διερευνήσουν τις κατηγορίες των πράσινων επαγγελμάτων ανά τομέα παραγωγής καθώς και τις σπουδές που παρέχονται από τα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα όλων των βαθμίδων τις χώρας μας σχετικά με την «πράσινη κατάρτιση»
  • Να μελετήσουν τις προσπάθειες που γίνονται σε παγκόσμιο επίπεδο για την ευαισθητοποίηση των κρατών για το μέλλον του πλανήτη μας.
  • Επεξεργασία και αξιοποίηση των στοιχείων της έρευνας των μαθητών  και αλληλεπίδραση αυτών στα πλαίσια των ομάδων.
  • Κατανομή κατά ομάδες και υποομάδες και συνεργασία πάνω στο αντικείμενο καθεμίας από αυτές.

Χρησιμοποίηση νέων web2 εργαλείων όπως δημιουργία avatar, video και συννεφόλεξα.

Διαβάστε όλο το άρθρο »

από κάτω από: Αγωγής Σταδιοδρομίας | με ετικέτα , , ,  |  Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο «Πράσινα επαγγέλματα της περιοχής μας»    

“Αλλάζω τα φώτα”

Ιαν 201815
περιβάλλον

Το σχολείο μας έλαβε μέρος και φέτος σε πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, δίνοντας έμφαση σε θέματα εξοικονόμησης ενέργειας και φυσικού περιβάλλοντος.
Σκοπός της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης ήταν να συνειδητοποιήσουν οι μαθητές τη σχέση του ανθρώπου με το φυσικό και κοινωνικό περιβάλλον του, να ευαισθητοποιηθούν για τα περιβαλλοντικά προβλήματα και να δραστηριοποιηθούν ώστε να συμβάλλουν στη γενικότερη προσπάθεια αντιμετώπισής τους.

  • Άλλωστε ζούμε σε μια εποχή όπου η προστασία του περιβάλλοντος αποτελεί κύριο μέλημα των κοινωνιών όλου του πλανήτη. Στηριζόμενοι σε αυτή την αρχή,  τα παιδιά του 1ου Γυμνασίου Κρύας Βρύσης σας παρουσιάζουν τις εργασίες τους με θέματα:

1.“Αλλάζω τα φώτα”.

και

2. “Δενδροφύτευση”

Ακολουθεί παρουσίαση ενός Επιμορφωτικού Βιωματικού Σεμιναρίου της Δ.Δ.Ε Β’ Αθήνας σε συνεργασία με τη Trekking Hellas και το Φορέα Διαχείρισης του Εθνικού Δρυμού Πάρνηθας με θέμα “ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ”

Δείτε το στο slideshare.net

 

από κάτω από: Περιβαλλοντικά προγράμματα | με ετικέτα , ,  |  Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο “Αλλάζω τα φώτα”    

Γιορτή της άνοιξης στη φυλή των Καλλάς

Ιαν 201810
ατενίζοντας τον κόσμο

Στο πλαίσιο των προγραμμάτων σχολικών δραστηριοτήτων 2017 – 2018 και συγκεκριμένα του πολιτιστικού προγράμματος  “Γιορτές του Κόσμου”, το οποίο  θέλησε να υλοποιήσει,  με την αρωγή της εκπαιδευτικού κας Αντωναρίδου Ιωάννας, η Β’ Τάξη του 1ου Γυμνασίου Κρύας Βρύσης σας παρουσιάζει την εργασία της.

ΑΠΟΛΑΥΣΤΕ ΤΗΝ!!!

ΓΙΟΡΤΕΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ

Γιορτή της άνοιξης στη φυλή των Καλλάς

Οι 3.000 Καλάς ζουν σε 30 περίπου οικισμούς, πάνω στις απόκρημνες πλαγιές του Ινδικού Καυκάσου (Hindukush), σε υψόμετρο 2.500 μέτρων.
Η παράδοση τους θέλει απογόνους των στρατιωτών του Μεγάλου Αλεξάνδρου που παρέμειναν στις περιοχές αυτές, όταν ο στρατός του μεγάλου στρατηλάτη διέσχιζε τον ινδικό Καύκασο οδεύοντας προς Νότο.
Η φυλή αυτή παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για μας, γιατί δεν έχει εξισλαμισθεί και διατηρεί μια μοναδική στον κόσμο παράδοση με στοιχεία από την αρχαία ελληνική στη θρησκεία, έθιμα, μουσική, γλώσσα κ.λπ.
Η θρησκεία τους είναι πολυθεϊστική. Πατέρας των θεών και των ανθρώπων είναι ο DI ZAU (Δίας-Ζευς). Το όνομά του σημαίνει «αυτός που δίνει ζωή» μιας και οι λέξεις «DI» και «ZAU» σημαίνουν «Δίδω» και «Ζωή» αντίστοιχα. Τον πατέρα των θεών τον αποκαλούν και “Raintagarau” (Παντοκράτωρ) που σημαίνει αυτόν που «τα πάντα ελέγχει και κυβερνά».

Κάθε Μάιο, στα βουνά του βόρειου Πακιστάν, η μικρή φυλή των Καλάς γιορτάζει το τέλος του χειμώνα με τις εορτές της άνοιξης.

Είναι οι γιορτές των ευχαριστηρίων για το τέλος του σκληρού χειμώνα και την έλευση των περισσότερο παραγωγικών μηνών της άνοιξης.

Μέχρι πρότινος δεν είχαν ημερολόγια ή ρολόγια και κανόνιζαν τις ημερομηνίες του φεστιβάλ με τη θέση του ήλιου στον ουρανό. Διαβάστε όλο το άρθρο »

από κάτω από: Πολιτιστικά προγράμματα | με ετικέτα ,  |  Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Γιορτή της άνοιξης στη φυλή των Καλλάς    
« Παλιότερα άρθρα

Πρόσφατα σχόλια

European Radio Logo

Translate

Το ημερολόγιό μου

Μάρτιος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

1ο Γυμνάσιο Κρύας Βρύσης

1ο Γυμνάσιο Κρύας Βρύσης

Η συμβουλή της εβδομάδας

Μην περιμένεις να έχεις θετική ζωή και δράση αν έχεις αρνητικό μυαλό. Άλλαξέ το.



Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων