ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ  ΣΕΝΑΡΙΟ

1. Τίτλος του σεναρίου :

“Το Χρήμα και οι λειτουργίες του” (διάρκεια : 1 διδακτική ώρα)

2. Γνωστικό Αντικείμενο : Πολιτική Παιδεία

3. Τάξη : Α’ Γενικού Λυκείου – Το σενάριο στηρίζεται στο 11ο κεφάλαιο του βιβλίου «Πολιτική Παιδεία» (Μάραντου – Θεριανού) των ΓΕΛ, παράγραφος 11.2.1. Το σενάριο διεξάγεται στην αίθουσα διδασκαλίας με τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές και τη συσκευή προβολής.

4. Διδακτικοί Στόχοι & Αναμενόμενα Αποτελέσματα :

  • Να ορίζουν οι μαθητές τι είναι χρήμα
  • Να περιγράφουν τις λειτουργίες του χρήματος
  • Να περιγράφουν τις ιδιότητες που πρέπει να έχει το χρήμα
  • Να ξεχωρίζουν τα σύγχρονα είδη χρήματος
  • Να αναπτύξουν δεξιότητες επικοινωνίας
  • Να αναζητήσουν πληροφορίες, να εξάγουν συμπεράσματα και να τα ερμηνεύουν.
  • Να συνεργάζονται μεταξύ τους με χρήση google docs για τη σύνταξη κοινόχρηστου αρχείου.

5. Περιγραφή : Σκοπός του σεναρίου είναι να εξηγήσει στους μαθητές τί είναι το χρήμα και πως χρησιμοποιείται στην καθημερινή μας ζωή. Η εμπλοκή των μαθητών δεν είναι μόνο ατομική αλλά και ομαδική (ομαδοσυνεργατικό πλαίσιο) επιδιώκοντας τη συνεργατική λήψη αποφάσεων για την επίλυση προβλημάτων. Ο ρόλος του δασκάλου είναι διαμεσολαβητικός, συμβουλευτικός, συνεργάζεται και καθοδηγεί τους μαθητές. Η πορεία διδασκαλίας περιλαμβάνει δυο φάσεις :

  1. Πρώτη φάση : γίνεται σύνδεση με προϋπάρχουσες γνώσεις. Αντιπραγματισμός, πως γίνονται οι συναλλαγές, ποια προβλήματα δημιουργούνται και πως αυτά μπορούμε να τα αντιμετωπίσουμε με τη χρήση του χρήματος. Χωρίζονται οι μαθητές σε ομάδες εργασίας (3-4 ατόμων) και δίνουμε σε κάθε ομάδα φύλλο εργασίας με ερωτήσεις αντικειμενικού τύπου στις οποίες πρέπει να απαντήσουν (διάρκεια 5 λεπτά). Στη συνέχεια γίνεται η παρουσίαση των νέων εννοιών από τον καθηγητή (τι είναι χρήμα, οι λειτουργίες και οι ιδιότητες του χρήματος) χρησιμοποιώντας το λογισμικό cmaptools (εννοιολογικός χάρτη) (διάρκεια 15 λεπτά). Mε αυτό τον τρόπο προσπαθούμε να προκαλέσουμε το ενδιαφέρον των μαθητών και να τους βοηθήσουμε να ομαδοποιήσουν τις γνώσεις. Στη συνέχεια δίνουμε από ένα φύλλο εργασίας σε κάθε ομάδα ζητώντας να βρουν πληροφορίες από το διαδίκτυο για τα σύγχρονα είδη χρήματος (κέρματα, τραπεζογραμμάτια, συναλλαγματική και επιταγή). Μπορούμε να τους προτείνουμε διάφορες διαδικτυακές τοποθεσίες όπως για παράδειγμα :

    http://toxrima.weebly.com/index.html

    . Ταυτόχρονα τους παροτρύνουμε να χρησιμοποιήσουν το συνεργατικό περιβάλλον google docs ώστε να υπάρχει αλληλεπίδραση και ανταλλαγή πληροφοριών (διάρκεια 15 λεπτά). Πρέπει να σημειώσουμε ότι η χρήση των google docs είναι γνωστή στους μαθητές και σε αυτή τη φάση τους συμβουλεύουμε να δημιουργήσουν ένα λογαριασμό ανά ομάδα έτσι ώστε να υπάρχει δίαυλος επικοινωνίας.

  2. Δεύτερη φάση : γίνεται ανακεφαλαίωση και αξιολόγηση. Οι ομάδες συζητούν μεταξύ τους και προσπαθούν να απαντήσουν σε ερωτήματα που έχουν δημιουργηθεί κατά τη διάρκεια της διδακτικής διαδικασίας, με τη βοήθεια και την καθοδήγηση του δασκάλου (διάρκεια 10 λεπτά). Για την αξιολόγηση ζητάμε από τους μαθητές να συμπληρώσουν ένα σταυρόλεξο το οποίο έχουμε αναρτήσει στο διαδίκτυο στη σελίδα του moodle που έχουμε δημιουργήσει για το συγκεκριμένο τμήμα. Η αξιολόγηση είναι ατομική και κάθε μαθητής εργάζεται μόνος του στο σπίτι.

6. Φύλλα εργασίας :

  • Το 1o φύλλο εργασίας υλοποιείται ανά ομάδα, περιλαμβάνει ερωτήσεις αντικειμενικού τύπου (γίνεται σύνδεση με προϋπάρχουσες γνώσεις) και είναι αναρτημένο στο

    http://eclass.sch.gr/.

  • Το 2ο φύλλο εργασίας αφορά αναζήτηση πληροφοριών στο διαδίκτυο από τις ομάδες των μαθητών και την δημιουργία κειμένου στο google docs. Τους προτείνουμε τον ιστότοπο :

    http://toxrima.weebly.com/index.html

  • Το 3ο φύλλο εργασίας είναι ατομικό, για κάθε μαθητή ξεχωριστά, και περιλαμβάνει τη συμπλήρωση σταυρόλεξου το οποίο έχουμε αναρτήσει στο moodle.
Ιούν 17
11

Μπορούμε να χωρίσουμε τις διδακτικές στρατηγικές σε τέσσερις μεγάλες κατηγορίες, οι οποίες σχετίζονται με τις βασικές θεωρίες μάθησης: εποικοδομισμός, κοινωνικός εποικοδομισμός, κοινωνικοπολιτισμική προσέγγιση, συμπεριφορισμός. Ο εποικοδομισμός και ο συμπεριφορισμός δίνουν έμφαση στην ατομική δραστηριότητα του μαθητή ενώ ο κοινωνικός εποικοδομισμός και η κοινωνικοπολιτισμική προσέγγιση στις ομαδικές δραστηριότητες και τη συνεργασία.
Είναι προφανές ότι στο πλαίσιο ενός εκπαιδευτικού σεναρίου μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε περισσότερες από μία διδακτικές στρατηγικές, οι οποίες με τη σειρά τους μπορεί να προέρχονται από διαφορετικές θεωρίες μάθησης. Στη συνέχεια παρουσιάζονται κάποιες από τις πιο διαδεδομένες διδακτικές στρατηγικές χρησιμοποιπωντας εννοιολιγικό χάρτη (Απο το υλικό της 7ης συνεδρίας της επιμόρφωσης ΤΠΕ – Β1).

Παρουσίαση παιδαγωγικών στρατηγικών με τη χρήση  εννοιολογικού χάρτη.

Παρουσίαση παιδαγωγικών στρατηγικών με τη χρήση εννοιολογικού χάρτη.

Μάι 17
24

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ

 

Σκοπός της παρούσας δραστηριότητας είναι η αξιολόγηση ιστολογίου από αυτά που βρίσκονται στο σχολικό δίκτυο χρησιμοποιώντας βασικά κριτήρια.

ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ

ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

  1. Ταχύτητα φόρτωσης γραφικών : Τα γραφικά στοιχεία πρέπει να φορτώνονται εύκολα και χωρίς να χρειάζεται ο χρήστης να κάνει μετατροπές.
  2. Ελκυστική σχεδίαση : Τρόπος διάταξης, μέγεθος αντικειμένων
  3. Χρώματα – background : Τα χρώματα και η σχεδίαση να μην επηρεάζουν την αναγνωσιμότητα

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ

  1. Οργάνωση Πληροφοριών : Ενδιαφέρουσες πληροφορίες, αναφέρονται σε συγκεκριμένη γνωστική περιοχή, σωστή περιγραφή.
  2. Διάρθρωση κειμένου : Κατανόηση κειμένου (γραμματική -σύνταξη)
  3. Τρόποι επικοινωνίας : Να παρέχονται τρόποι επικοινωνίας και να είναι ασφαλείς.

ΠΛΟΗΓΗΣΗ

  1. Οργάνωση ιστολογίου : Οργάνωση σελίδας, εύκολη πλοήγηση
  2. Αναζήτηση θεμάτων : Μηχανή αναζήτησης
  3. Σύνδεσμοι κειμένου : Ευκολία εντοπισμού συνδέσμων

 

Για την αξιολόγηση χρησιμοποιήσαμε την κλίμακα τύπου Likert πέντε σημείων στην οποία ισχύει: 1=ΚΑΘΟΛΟΥ ΚΑΛΑ, 2=ΛΙΓΟ ΚΑΛΑ, 3=ΜΕΤΡΙΑ, 4=ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ, 5=ΑΡΙΣΤΑ

Παρακάτω παραθέτουμε το φύλλο αξιολόγησης.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ

 

 

 

Μάι 17
24

Καλωσήρθατε στο Blogs.sch.gr. Αυτό είναι το πρώτο σας άρθρο. Αλλάξτε το ή διαγράψτε το και αρχίστε το “Ιστολογείν”!