ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ

"ΙΣΤΟΛΟΓΕΙΝ"

ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ

Πώς ο Ζούκερμπεργκ και το Facebook «ελέγχουν» την καθημερινότητά μας

αφήστε ένα σχόλιο

Ανδρέας Ντίνης

https://www.facebook.com/zuck/posts/10104413015393571

Με αφορμή λοιπόν τις επερχόμενες αλλαγές στο Facebook, το ET Magazine στο EleftherosTypos.gr εξετάζει τον βίο και τα έργα του 33χρονου Μαρκ Ζούκερμπεργκ ο οποίος με το Facebook δεν άλλαξε μόνο τον τεχνολογικό χάρτη αλλά και τις ζωές όλων μας.

Ο ίδιος με την αμφιλεγόμενη ανακοίνωσή του αναφέρει πως θέλει να κάνει το κοινωνικό δίκτυο περισσότερο φιλικό στις διαπροσωπικές σχέσεις παρά στην ενημέρωση. Αυτός είναι και ένας τρόπος να περιοριστεί και η διάδοση των fake news για την οποία το δημοφιλές κοινωνικό δίκτυο έχει δεχθεί σκληρή κριτική. Ωστόσο με τις αλλαγές που έρχονται αυτό που θα ζήσουμε θα είναι κοιτώντας το Facebook να βλέπουμε πλέον μόνο αναρτήσεις φίλων και όχι ειδήσεις…

Λαμβάνοντας υπόψιν πως όλα τα ΜΜΕ χρησιμοποιούν το Facebook σε μία προσπάθεια περαιτέρω διάδοσης των ειδήσεών τους, πλέον αντιλαμβανόμαστε πως ο Ζούκερμπεργκ έχει λόγο και στην διάδοση της πληροφορίας!

Ωστόσο για να μην λέμε μόνο τα… «κακά» στο τεύχος #13 του ET Magazine αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με τον Μαρκ Ζούκερμπεργκ ακριβώς επειδή 4 Φεβρουαρίου το Facebook γιορτάζει τα 14 χρόνια δημιουργίας του από το 2004.

Ποια είναι η πολυτάραχη και «παραμυθένια» ζωή του ιδρυτή του δημοφιλέστερου κοινωνικού δικτύου στον κόσμο του Μάρκ Ζούκεμπερκ; Μείνετε συντονισμένοι για να μάθετε γι αυτόν, αλλά και ενδιαφέροντα στοιχεία σχετικά με τους χρήστες του Facebook στην Ελλάδα αλλά και στον υπόλοιπο κόσμο.

Η ιστορία του Facebook

Ο Μαρκ (Έλλιοτ) Ζούκερμπεργκ (όπως είναι το πλήρες όνομα του) γεννήθηκε στις 14 Μαΐου 1984 στο Ουάιτ Πλέινς της Νέας Υόρκης. Από μικρός άρχισε να προγραμματίζει, ωστόσο μπορούμε να πούμε πως η μορφή που γνωρίζουμε σήμερα «γεννήθηκε» στις 4 Φεβρουαρίου 2004, όταν δημιούργησε το Facebook που προοριζόταν αρχικά για χρήση μόνο από φοιτητές του Χάρβαρντ στο οποίο και ο ίδιος φοιτούσε.

Ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ

Πρώτοι χρήστες του ήταν, εκτός από τον ίδιο τον ιδρυτή του, ο Κρις Χιούζ (συγκάτοικος του Ζούκερμπεργκ και ιδρυτικό μέλος του Facebook), ο Ντάστιν Μόσκοβιτς (συγκάτοικος του Ζούκερμπεργκ στο Χάρβαρντ και ιδρυτικό μέλος του Facebook), ο Arie Hasit (ο πρώτος μη ιδρυτής που άνοιξε λογαριασμό και φίλος με τον Κρις Χιούζ) και ο Marcel Laverdet (πιθανόν ο πρώτος μη φοιτητής του Χάρβαρντ που όμως ήταν φίλος με τους πρώτες χρήστες).

Όταν ο Ζούκερμπεργκ συνειδητοποίησε ότι το Facebook θα μπορούσε να εξελιχτεί σε κάτι μεγάλο αποφάσισε να φύγει από το Χάρβαρντ. Το εγκατέλειψε, όπως είχε κάνει τριάντα χρόνια πριν και ο Μπιλ Γκέιτς. Αυτό βεβαίως δεν εμπόδισε ούτε τον έναν ούτε τον άλλον να γίνουν δισεκατομμυριούχοι! Όπως είπε και ο ίδιος: «Χρειάστηκα 5 λεπτά για να αποφασίσω ότι έπρεπε να φύγω».

Η πρώτη μορφή του δημοφιλέστερου δικτύου στον κόσμο

Ο ίδιος μετακόμισε στην Καλιφόρνια, όπου βρίσκονται μέχρι και σήμερα τα γραφεία του Facebook. Ίσως η σημαντικότερη απόφαση της καριέρας του ήταν η άρνησή του να πουλήσει το Facebook στη Yahoo για το εξωφρενικό ποσό των 1 δισ. δολαρίων. Σήμερα η εταιρία αξίζει περισσότερο από 500 δισ. δολάρια. Ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ είναι ένας από τους νεαρότερους δισεκατομμυριούχους στον κόσμο.

Στις 21 Ιουλίου 2010, ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ ανακοίνωσε πως ο αριθμός των χρηστών του Facebook ξεπέρασε τα 500 εκατομμύρια, ενώ σήμερα αριθμεί περισσότερα από 2 δισεκατομμύρια χρήστες.

Το Facebook σε αριθμούς για την Ελλάδα

Πάμε όμως να δούμε μερικά στοιχεία που αφορούν τον κολοσσό τόσο σε παγκόσμιο επίπεδο όσο και σε εγχώριο.

Αυξάνονται και πληθύνονται οι Έλληνες που είναι ενεργοί χρήστες του Facebook, καθώς σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του δημοφιλούς μέσου κοινωνικής δικτύωσης στο τέλος Σεπτεμβρίου είχαν φθάσει τα 5,2 εκατ., αριθμός μεγαλύτερος κατά 200.000 σε σχέση με εκείνον του Σεπτεμβρίου 2016.

Ως ενεργοί χρήστες ορίζονται αυτοί που επισκέπτονται τουλάχιστον μία φορά το μήνα. Και είναι εξίσου εντυπωσιακό το νούμερο των καθημερινών επισκεπτών του Facebook, το οποίο στο τέλος Σεπτεμβρίου έφθασε τα 4,3 εκατομμύρια, αντιπροσωπεύοντας το 83% του συνόλου των ενεργών χρηστών. Μάλιστα, σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2016 παρατηρείται ακόμη μεγαλύτερη αύξηση, που φθάνει τους 300.000 νέους καθημερινούς χρήστες.

Το Facebook θα δώσει έμφαση και στις τοπικές ειδήσεις

Ακόμα πιο δυναμικά κινείται η χρήση του Facebook και από το κινητό τηλέφωνο στη χώρα μας, όπου το σύνολο των ενεργών χρηστών μέσω smartphone έφθασε τα 4,7 εκατομμύρια.

Δηλαδή αποτελούν το 90% του συνόλου των ενεργών χρηστών, υποδεικνύοντας ότι όλο και περισσότεροι περνούν στο mobile περιβάλλον για να επισκέπτονται την πλατφόρμα. Γυρνώντας ένα χρόνο πίσω, στο Σεπτέμβριο του 2016, ο αριθμός των μηνιαίων χρηστών ήταν 4,3 εκατομμύρια, δηλαδή έχουμε περίπου 400.000 νέους χρήστες που μπαίνουν στο Facebook από το smartphone. Οι καθημερινοί χρήστες του με τη χρήση smartphone στο τέλος Σεπτεμβρίου ήταν 3,8 εκατομμύρια, επίσης προσαυξημένοι κατά 400.000 σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα πέρυσι.

Μειώνεται ο χρόνος παραμονής

Οι τελευταίες τροποποιήσεις στο News Feed του Facebook είχαν ως αποτέλεσμα τη μείωση του χρόνου που οι χρήστες περνούν στο μεγαλύτερο μέσο κοινωνικής δικτύωσης.

Οι ενεργοί μηνιαίοι χρήστες έφθασαν τα 2,13 δισεκατομμύρια στο τέλος του 2017, ενώ οι ενεργοί ημερήσιοι χρήστες τα 1,4 δισεκατομμύρια κατά μέσο όρο (αύξηση 14% έναντι του Δεκεμβρίου 2016). Είναι πάντως αξιοσημείωτη η -για πρώτη φορά στην ιστορία του Facebook- μείωση των ημερήσιων χρηστών του στις ΗΠΑ και τον Καναδά κατά περίπου 700.000, όπως αποκάλυψε το ίδιο το κοινωνικό δίκτυο.

Το Facebook, που έδωσε στη δημοσιότητα τα τελευταία οικονομικά στοιχεία του, εμφάνισε άνοδο εσόδων 47% το 2017, ξεπερνώντας τα 40 δισεκατομμύρια δολάρια, και αύξηση κερδών 56% στα σχεδόν 16 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με το BBC.

Το Facebook σε αριθμούς στον κόσμο

1. Το facebook είναι ο απόλυτος κυρίαρχος στα social media και αυτό φαίνεται από τους αριθμούς του και σε παγκόσμιο επίπεδο.

2. Στο facebook υπάρχουν καθημερινά 1.32 δις ενεργοί χρήστες.

3. Κάθε μήνα χρησιμοποιούν το facebook 2.91 δις διαφορετικοί χρήστες.

4. Το 79% των κατοίκων των ΗΠΑ μπαίνουν στο facebook.

5. Το 53% των κατοίκων των ΗΠΑ χρησιμοποιούν το facebook πολλές φορές την ημέρα.

6. 50 εκατομμύρια επιχειρήσεις παγκοσμίως διατηρούν «Σελίδα facebook».

7. Το 22% του παγκόσμιου πληθυσμού χρησιμοποιεί το facebook.

8. Υπάρχουν 83 εκατομμύρια λογαριασμοί facebook που είναι κακόβουλοι δηλαδή είτε είναι διπλότυποι άλλων λογαριασμών είτε χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για spam.

9. 400 νέοι χρήστες κάνουν εγγραφή στο facebook κάθε λεπτό!

10.2 δις ενεργοί χρήστες χρησιμοποιούν το facebook messenger κάθε μήνα.

Οι χρήστες μπαίνουν στο facebook κατά μέσο όρο 8 φορές την ημέρα.

11. Κάθε μέρα, 35 εκατομμύρια άνθρωποι ενημερώνουν την κατάσταση τους (status update).

12. Ο μέσος χρήστης του facebook έχει 155 φίλους αλλά θα εμπιστευόταν μόνο 4 από αυτούς σε μια δύσκολη κατάσταση…

13. Οι χρήστες του facebook θεωρούν ότι μόνο των 28% των φίλων τους στη πλατφόρμα είναι γνήσιοι ή κοντινοί φίλοι.

14. Το 83% των γονιών με παιδί στην εφηβεία (13-17 ετών) είναι φίλοι στο facebook με το παιδί τους.

15. Το 39% των χρηστών λέει ότι έχει φίλους στο facebook που δεν έχει γνωρίσει πρόσωπο με πρόσωπο.

16. Το 36% των χρηστών του facebook λέει ότι έχει φίλους στη πλατφόρμα τους γείτονες.

17. Το 58% λέει ότι έχει φίλους στο facebook συνεργάτες ή συναδέλφους από τη δουλειά του.

18. Το facebook είναι διαθέσιμο σε 101 γλώσσες τη στιγμή που γράφεται το άρθρο και περίπου 300.000 άτομα βοήθησαν στη μετάφραση.

19. Πάνω από 100 εκατομμύρια χρήστες είναι μέλη σε κοινότητες με καλό σκοπό – π.χ. σε ομάδες που βοηθάνε χρήστες να ξεπεράσουν μια αρρώστια.

20. 770.000 άνθρωποι μάζεψαν πάνω από 17 εκατομμύρια δολάρια μέσα σε μια εβδομάδα μέσω facebook για να βοηθήσουν τους πληγέντες από τον μεγάλο σεισμό στο Νεπάλ τον Απρίλιο του 2015. Το facebook δώρισε για τον ίδιο σκοπό 2 εκατομμύρια δολάρια.

21. Την Πέμπτη και Παρασκευή από τις 13:00 έως τις 15:00 θεωρούνται οι καλύτερες ώρες για να δημοσιεύσεις στο facebook.

22. Το facebook είναι η δημοφιλέστερη πλατφόρμα για όσους ασχολούνται με το internet marketing με 62% ποσοστό απήχησης με δεύτερο το LinkedIn με ποσοστό απήχησης 16%.

23. Οι γνωστές φίρμες (τύπου Coca Cola ή Nike) δημοσιεύουν κατά μέσο όρο 8 φορές στο facebook κάθε μέρα.

24. Το 57% των καταναλωτών λέει ότι τα κοινωνικά δίκτυα επηρεάζουν τις αγοραστικές του επιλογές με πρώτο το facebook (44%).

25. Κατά μέσο όρο το 1% των χρηστών του facebook κάνει κλικ στις διαφημίσεις προϊόντων και υπηρεσιών που βλέπει στη πλατφόρμα.

26. Το 93% των διαφημιστών στα social media χρησιμοποιεί τις προωθήσεις/διαφημίσεις facebook. Ακολουθεί το Instagram που συγκεντρώνει το 24% των διαφημιστών social media.

27. Οι πιο επιτυχημένοι τίτλοι διαφημίσεων στο facebook αποτελούνται κατά μέσο όρο από 4 λέξεις.

28. Το facebook είχε κέρδη πάνω από 9 δις δολάρια από τις διαφημίσεις που προβάλλουν τρίτοι στη πλατφόρμα (στατιστικό του 2ου τετραμήνου του 2017 – αύξηση 47% από τη προηγούμενη χρονιά).

29. Το 26% των χρηστών facebook που έκαναν κλικ σε κάποια διαφήμιση λέει ότι έπειτα πραγματοποίησε αγορά.

30. Το 83% των χρηστών του facebook παγκοσμίως είναι κάτω από 45 χρονών.

31. Το 39% των χρηστών του facebook λένε ότι είναι παντρεμένοι και 39% λέει ότι είναι χωρίς σχέση.

32. Το 18% των χρηστών του facebook (το υψηλότερο) είναι άντρες 18-24 ετών.

33. Το 62% των χρηστών facebook αναφέρουν ότι έχουν λάβει πανεπιστημιακή εκπαίδευση ενώ το 30% αναφέρει ότι έχει απλώς τελειώσει το Λύκειο.

34. Οι 4 πρώτες χώρες με τους περισσότερους χρήστες facebook είναι κατά σειρά οι: ΗΠΑ, Ινδία, Βραζιλία και Ινδονησία.

35. Καθημερινά πραγματοποιούνται 8 δις προβολές βίντεο στο facebook.

36. Το 85% των χρηστών facebook βλέπει τα βίντεο χωρίς ήχο.

37. Το 1 στα 5 βίντεο στο facebook προέρχεται από ζωντανή μετάδοση (live broadcast).

38. Το 19% του χρόνου ενασχόλησης με το κινητό μας πραγματοποιείται στο facebook.

39. Το 49% των χρηστών του facebook χρησιμοποιεί τη πλατφόρμα αποκλειστικά από το κινητό του.

40. Το facebook είχε το δεύτερο τετράμηνο του 2017 20.000 εργαζομένους (αύξηση 43% από την προηγούμενη χρονιά).

41. Η Shakira έχει τους περισσότερους facebook fans από κάθε άλλο μουσικό/τραγουδιστή. Ακολουθεί ο Eminem και η Rihanna.

42. Πάνω από 2.5 τρις δημοσιεύσεις έχουν γίνει στο facebook.

43. Τα facebook reactions, τα προσωπάκια με τις εκφράσεις, εναλλακτικά του «Μου αρέσει» έχουν χρησιμοποιηθεί πάνω από 300 δις φορές από τότε που εμφανίστηκαν τον Φεβρουάριο του 2016.

44. Κάθε λεπτό πραγματοποιούνται 4 εκατομμύρια «Μου αρέσει» στο facebook.

45. Ο μισθός του Μαρκ Ζάκερμπεργκ είναι μόλις 1 εκατομμύριο δολάρια τον χρόνο…

Η ψυχολογία των χρηστών του

Πολλές μελέτες έχουν συνδέσει την καθημερινή, πολύωρη χρήση του Facebook με ψυχικές νόσους όπως είναι η κατάθλιψη. Μια από τις μελέτες είναι και αυτή που έγινε στο Πανεπιστήμιο του Houston και εκδόθηκε από το Journal Of Social and ClinicalPsychology και υποστηρίζει ότι όταν οι χρήστες μπαίνουν στην διαδικασία να συγκρίνουν τον εαυτό τους με τους facebook φίλους τους, αυτό μπορεί να τους οδηγήσει στη δημιουργία συναισθηματικής κατάθλιψης.

Με πληροφορίες από: BBC, wikipedia wordstream.com flowmagazine.gr

ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ

Από τον ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ

4 Φεβρουαρίου 2018 στις 9:17 μμ

Κατηγορία Χωρίς κατηγορία

Αφήστε μια απάντηση