Γυμνάσιο Βογατσικού
Το Γυμνάσιο Βογατσικού ιδρύθηκε με Π.Δ. την 13η Αυγούστου 1977 (ΦΕΚ 222/13-08-1977 Τεύχος Α΄).
Στο νεοϊδρυθέν τριτάξιο Γυμνάσιο ανέλαβαν υπηρεσία ως προσωρινός Δ/ντής ο Κεπαπτσόγλου Δημοσθένης, φιλόλογος και οι νεοδιόριστοι καθηγητές
Σφακιανάκης Γεώργιος, Μαθηματικός
Καράδαλη Φωτεινή, Φιλόλογος και
Κασίμη Ειρήνη, Φιλόλογος
Χριστοδούλου Δημήτριος, Γυμναστής
Στις 23-11-1977 ανέλαβε υπηρεσία ο Καλαντζής Ιωάννης, Φιλόλογος με αμοιβαία απόσπαση με την Καράδαλη Φωτεινή.
Μαθητικό δυναμικό:
1977-1978 (πρώτο σχολικό έτος λειτουργίας του Γυμνασίου
Α΄ τάξη 18 παιδιά εκ των οποίων τα 15 κορίτσια και τα 3 αγόρια
Β΄ τάξη 14 παιδιά εκ των οποίων 7 κορίτσια και 7 αγόρια
Γ΄ τάξη 10 παιδιά εκ των οποίων 4 κορίτσια και 6 αγόρια.
Σύνολο 42 μαθητές.
Γονείς και κηδεμόνες,
Αγαπητοί μαθητές και μαθήτριες,
Βρισκόμαστε σ΄ αυτό το χώρο του Σχολείου μας, για να σας προσφέρουμε ότι καλύτερο μπορούμε με τις γνώσεις, τις εμπειρίες και την αγάπη μας.
Η πρόοδός σας προσφέρει και σ΄ εμάς χαρά και ικανοποίηση, όπως και στους γονείς σας.
Για να είναι όμως αποδοτική και αποτελεσματική η λειτουργία του Γυμνασίου μας, οφείλει ο καθένας και η καθεμία να έχει επίγνωση των δικαιωμάτων του, αλλά και των υποχρεώσεών του. Πρέπει να μάθουμε να σεβόμαστε την προσωπικότητα του άλλου και να τον αντιμετωπίζουμε με ανεκτικότητα, κατανόηση και ανθρωπιά.
Με τον κανονισμό λειτουργίας που συντάξαμε μαζί, πιστεύουμε ότι οι σχέσεις μας θα είναι πιο ειλικρινείς, πιο ξεκάθαρες και θα αμβλύνουν τις εντάσεις στο Σχολείο (που ευτυχώς δεν υπάρχουν).
Επίσης θεωρούμε ότι οι στόχοι που θέτουμε θα είναι δυνατόν να πραγματοποιούνται.
Αυτό άλλωστε εξαρτάται από όλους εμάς (γονείς, μαθητές, εκπαιδευτικούς).
Ο κανονισμός μας – που θα τον τηρούμε όλοι – θα είναι το όπλο μας για την κατάκτηση των σκοπών μας: τη σωστή αγωγή, την ψυχική και ηθική καλλιέργεια, την κατάκτηση της γνώσης και της αληθινής ελευθερίας. Επιθυμούμε η σχολική μας μονάδα να έχει χαρούμενους δασκάλους και ευτυχισμένους μαθητές, καθώς και ευχαριστημένους γονείς.
Η τήρηση των κανόνων που εμείς θέσαμε αποτελεί καθήκον όλων μας και βοηθά στη σωστή λειτουργία του σχολείου και στην κοινωνική πρόοδο.
Σίγουρα ο κόσμος μας θα γίνει καλύτερος αν είμαστε εργατικοί, συνεπείς, ευγενείς και πολιτισμένοι.
Η Διευθύντρια και
οι καθηγητές σου.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1ο
I) ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
II) ΠΑΡΑΜΟΝΗ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΧΩΡΟ
III) ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΜΑΘΗΤΙΚΩΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΩΝ
Ι) ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
ΠΡΟΣΕΛΕΥΣΗ ΚΑΙ ΑΠΟΧΩΡΗΣΗ
- Το Γυμνάσιο Βογατσικού αρχίζει τη λειτουργία του στις 8.15΄π.μ. με σύνταξη όλων των μαθητών στον αύλειο χώρο, πρωινή προσευχή και συμπληρώνει τις επτά ώρες λειτουργίας του στις 14.00΄μ.μ. Τα μαθητικά λεωφορεία αναχωρούν στις 14.05΄μ.μ. για Κωσταράζι και Αμπελόκηπους και στις 14.20΄μ.μ. για Γέρμα.
- Όλοι οι μαθητές, αλλά και οι καθηγητές, που έχουν μάθημα την πρώτη ώρα του ημερήσιου προγράμματος οφείλουν να παρευρίσκονται στη σύνταξη και προσευχή στο προαύλιο του σχολείου. Η παρουσία των εφημερευόντων καθηγητών κρίνεται απαραίτητη.
- Οι μαθητές που προσέρχονται μετά τη σύνταξη και την πρωινή προσευχή δεν γίνονται δεκτοί στο μάθημα από τον εκπαιδευτικό της πρώτης ώρας και χρεώνονται με αδικαιολόγητη απουσία. Αν η καθυστέρησή τους οφείλεται σε λόγους για τους οποίους δεν ευθύνονται οι ίδιοι, τότε οφείλουν να απευθυνθούν στη Διεύθυνση του Σχολείου, που θα διασταυρώσει τα στοιχεία και θα κρίνει αν θα εισέλθουν ή όχι στην αίθουσα διδασκαλίας.
- Μετά την πρωινή συγκέντρωση η έξοδος των μαθητών από το χώρο του Σχολείου απαγορεύεται ή γίνεται κατόπιν αδείας από τη Διεύθυνση του Σχολείου με παράλληλη ενημέρωση των γονέων των μαθητών.
ΙΙ) ΠΑΡΑΜΟΝΗ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
- Όποιος δεν ανήκει στη σχολική κοινότητα του Γυμνασίου Βογατσικού δεν έχει δικαίωμα εισόδου και παραμονής στο χώρο του Σχολείου. Οι επισκέπτες (γονείς, κηδεμόνες, προμηθευτές, …) πρέπει ν’ απευθύνονται αποκλειστικά στη Διεύθυνση ή στους εφημερεύοντες καθηγητές και να εξηγούν το λόγο της επίσκεψής τους.
- Στα διαλείμματα όλοι οι μαθητές οφείλουν να βγαίνουν στην αυλή του Σχολείου και να υλοποιούν φυσικές δραστηριότητες.
- Οι επιμελητές-γνωρίζοντας τα καθήκοντά τους- μένουν στην αίθουσα διδασκαλίας και στα διαλείμματα.
- Η παραμονή των μαθητών στους χώρους του Σχολείου είναι υποχρεωτική για όλες τις ώρες της λειτουργίας του. Έξοδος των μαθητών από τους σχολικούς χώρους χωρίς άδεια αποτελεί σοβαρό πειθαρχικό παράπτωμα.
- Σε περιπτώσεις που υπάρχει ανάγκη για καθυστερημένη προσέλευση, αποχώρηση πριν τη λήξη των μαθημάτων ή έξοδο σε ενδιάμεσες ώρες, μπορεί να δοθεί άδεια από τη Διεύθυνση του Σχολείου, εφόσον βέβαια συντρέχουν σοβαροί λόγοι. Η αποχώρηση γίνεται με συνοδεία γονέα ή κηδεμόνα ή από εκπαιδευτικό που ορίζει η Διεύθυνση του Σχολείου.
ΙΙΙ) ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΜΑΘΗΤΙΚΩΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΩΝ
- Οι μαθητικές κοινότητες, καθαρά παιδαγωγικός θεσμός, που συνδέεται άρρηκτα με την εκπαιδευτική διαδικασία, αποτελούν χώρο ανάπτυξης της μαθητικής πρωτοβουλίας, συμμετοχής σε συλλογικές δημοκρατικές διαδικασίες και καλλιέργειας πνεύματος συνεργασίας και υπευθυνότητας.
- Οι μαθητικές κοινότητες διαμορφώνουν απόψεις και υποβάλλουν προτάσεις στη Διεύθυνση και στο Σύλλογο Διδασκόντων για τα προβλήματα του Σχολείου. Ειδικότερα δραστηριοποιούνται στους παρακάτω τομείς:
α) Στον προγραμματισμό και οργάνωση πολιτιστικών ή αθλητικών εκδηλώσεων.
β) Στην οργάνωση των εκπαιδευτικών επισκέψεων ή περιπάτων.
γ) Στην ανάληψη πρωτοβουλιών κοινωνικής αλληλεγγύης.
δ) Στην αγωγή υγείας.
ε) Στην οργάνωση εκδηλώσεων και στην ανάληψη πρωτοβουλιών οικολογικού χαρακτήρα.
- Η λειτουργία των Μαθητικών Κοινοτήτων καθορίζεται αναλυτικά από τον ισχύοντα κανονισμό τους.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2ο
Ι) ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ
ΙΙ) ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΚΑΙ ΥΓΙΕΙΝΗ
ΙΙΙ) ΦΟΙΤΗΣΗ-ΑΠΟΥΣΙΕΣ
Ι) ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ
- Ερχόμαστε στο σχολείο καθαροί, και περιποιημένοι.
- Δεν προκαλούμε φθορές στα λεωφορεία μετακίνησής μας και η συμπεριφορά μας πρέπει να είναι κόσμια.
- Το ημερήσιο ωρολόγιο πρόγραμμά μας ξεκινά από τη στιγμή που ερχόμαστε στο σχολείο και τελειώνει με το πέρας της 7ης ώρας, στις 14.00μ.μ.
- Τόσο στο χώρο του σχολείου όσο και έξω από αυτόν φερόμαστε με ευγένεια και σεβασμό.
- Δεν καταστρέφουμε τον εξοπλισμό του Σχολείου μας, αλλά τον φροντίζουμε. Σε περίπτωση που προκαλούμε φθορά, είμαστε υποχρεωμένοι να την αποκαταστήσουμε αμέσως.
- Η εμφάνισή μας αρμόζει στη μαθητική μας ιδιότητα, που πρέπει να είμαστε περήφανοι γι’ αυτήν. Η αμφίεσή μας δεν πρέπει να προκαλεί το κοινό αίσθημα των καθηγητών μας αλλά ούτε και των συμμαθητών μας.
Το σχολείο είναι χώρος πνευματικής καλλιέργειας και όχι χώρος επίδειξης μόδας.
- Συμμετέχουμε ενεργά και με προθυμία σε όλες τις σχολικές εκδηλώσεις και δραστηριότητες.
- Δεν ασχημονούμε, δεν βωμολοχούμε και κυρίως δεν αντιδικούμε.
- Αποφεύγουμε τις διενέξεις και τους διαξιφισμούς με τους συμμαθητές μας. Λύνουμε τις διαφορές μας πολιτισμένα και στηριζόμενοι στο διάλογο.
- Δεν ειρωνευόμαστε. Δεν προσβάλλουμε κανέναν από πρόθεση.
- Για οποιοδήποτε πρόβλημα που προκύπτει και δεν είμαστε σε θέση να αντιμετωπίσουμε, καταφεύγουμε στους εφημερεύοντες καθηγητές, στους υπεύθυνους της τάξης μας και τέλος στη Διεύθυνση του Σχολείου.
ΙΙ) ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΚΑΙ ΥΓΙΕΙΝΗ
- Η αλόγιστη χρήση του κινητού τηλεφώνου επιβαρύνει την υγεία μας.
- Δεν επιτρέπεται να έχουμε στην κατοχή μας κινητά τηλέφωνα εντός του σχολικού χώρου. Στην εξαιρετική περίπτωση που τα έχουμε μαζί μας υποχρεούμαστε καθ΄όλη τη διάρκεια της παραμονής μας εντός του σχολικού χώρου, να το έχουμε εκτός λειτουργίας και μέσα στην τσάντα μας.( Γ2/132328/07-12-2006 Απόφαση του ΥΠ.Ε.Π.Θ.). Κάθε παρέκκλιση από τα ανωτέρω αποτελεί αντικείμενο παιδαγωγικού ελέγχου και αντιμετωπίζεται με τις προβλεπόμενες στο Π.Δ. 104/1979 (ΦΕΚ 23 Α’) σχολικές κυρώσεις.
- Οι εκπαιδευτικοί οφείλουν κατά την ώρα της διδασκαλίας να έχουν θέσει εκτός λειτουργίας τα κινητά τους τηλέφωνα, διδάσκοντας έτσι με το παράδειγμά τους τους μαθητές.
- Το κάπνισμα ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΑΥΣΤΗΡΑ στο σχολικό χώρο που είναι δημόσιος χώρος.
- Κατά τις μετακινήσεις μου με τα σχολικά λεωφορεία, κάθομαι προσεκτικά, δεν μετακινούμαι και φορώ τη ζώνη ασφαλείας.
- Δεν παρενοχλώ τον οδηγό ή τους συνταξιδιώτες μου και συμμορφώνομαι προς τις υποδείξεις του οδηγού.
- Δεν ρυπαίνω και δεν καταστρέφω το λεωφορείο.
- Ερχόμαστε στο σχολείο καθαροί, με καθαρά ρούχα. Φροντίζουμε ιδιαίτερα την ατομική μας υγιεινή.
- Χρησιμοποιούμε τους κοινόχρηστους χώρους πολιτισμένα και προσεκτικά.
- Διατηρούμε την καθαριότητα μέσα αλλά και έξω από το Διδακτήριο. Ρίχνουμε τα απορρίμματα σε ειδικούς κάδους, που βρίσκονται στο κτίριο και στο προαύλιο κατά κατηγορίες (γυαλί-χαρτί-αλουμίνιο-γενικά απορρίμματα).
- Ποτέ και για κανένα λόγο δεν βγαίνουμε στο δρόμο χωρίς την άδεια των εφημερευόντων καθηγητών και της Διεύθυνσης του Σχολείου.
- Παραμένουμε στο χώρο του Σχολείου μέχρι τη λήξη των μαθημάτων του ημερήσιου ωρολόγιου προγράμματος.
ΙΙΙ) ΦΟΙΤΗΣΗ-ΑΠΟΥΣΙΕΣ-ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΣΗ ΑΠΟΥΣΙΩΝ
- Η φοίτηση είναι υποχρεωτική στο Γυμνάσιο, εφόσον ο μαθητής δεν έχει υπερβεί το 16ο έτος της ηλικίας του (άρθρο 2- Ν.1566/1985).
- Η φοίτηση χαρακτηρίζεται ως επαρκής με βάση το γενικό σύνολο των απουσιών, που σημειώθηκαν κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους, σε συνδυασμό και με την ετήσια επίδοση σε όλα τα μαθήματα (Αρ.5 παρ.5 του Π.Δ. 54/84)
- Επαρκής
Χαρακτηρίζεται η φοίτηση εφόσον:
Α) Το σύνολο των απουσιών του μαθητή που σημειώθηκαν κατά το οικείο διδακτικό έτος, ανεξάρτητα από το λόγο στον οποίο οφείλονται, δεν υπερβαίνει τις εξήντα τέσσερις (64).
Β) Το σύνολο των απουσιών δεν υπερβαίνει τις εκατόν δεκατέσσερις (114) από τις οποίες οι πάνω από τις εξήντα τέσσερις (64) είναι δικαιολογημένες.
Γ) Οι συνολικές απουσίες του μαθητή είναι περισσότερες από εκατόν δεκατέσσερις (114) αλλά δεν υπερβαίνουν τις εκατόν εξήντα τέσσερις (164), με την προϋπόθεση ότι όλες οι απουσίες είναι δικαιολογημένες και η επίδοσή του κρίνεται ιδιαίτερα ικανοποιητική, με την έννοια ότι ο Γενικός Μέσος Όρος της προφορικής βαθμολογίας είναι τουλάχιστον δεκαπέντε (15) (14,5) και η διαγωγή του Κοσμιότατη.
Για την περίπτωση αυτή αποφασίζει ο Σύλλογος Διδασκόντων και με ειδική πράξη χαρακτηρίζει τη φοίτηση του μαθητή ως επαρκή.
Οι μαθητές που η φοίτησή τους χαρακτηρίστηκε επαρκής θεωρούνται ότι φοίτησαν κανονικά και γίνονται δεκτοί στις προαγωγικές ή απολυτήριες εξετάσεις Μα΄ί΄ου-Ιουνίου.
Χαρακτηρίζεται η φοίτηση μαθητή που σημείωσε πάνω από εκατόν δεκατέσσερις (114) και όχι περισσότερες από εκατόν εξήντα τέσσερις (164) απουσίες, από τις οποίες όλες οι πάνω από τις εξήντα τέσσερις (64) είναι δικαιολογημένες αλλά η φοίτησή του δε χαρακτηρίστηκε από το Σύλλογο Διδασκόντων επαρκής, σύμφωνα με την προηγούμενη παράγραφο.
Κατ’ εξαίρεση ο Σύλλογος Διδασκόντων μπορεί με ειδική πράξη του να χαρακτηρίσει ελλιπή τη φοίτηση μαθητή που σημείωσε πάνω από εκατόν εξήντα τέσσερις (164) και όχι πάνω από διακόσιες δέκα τέσσερις (214) απουσίες, εφόσον όλες οι πάνω από εξήντα τέσσερις (64) είναι δικαιολογημένες, η επίδοσή του κρίνεται ιδιαίτερα ικανοποιητική, όπως αναφέρθηκε προηγουμένως, και η διαγωγή του είναι Κοσμιότατη.
Μαθητές των οποίων η φοίτηση χαρακτηρίζεται ελλιπής δε γίνονται δεκτοί στις ετήσιες προαγωγικές ή απολυτήριες εξετάσεις Μα΄ί΄ου-Ιουνίου. Το ετήσιο προαγωγικό ή απολυτήριο αποτέλεσμα για τους μαθητές αυτούς εξάγεται σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.
Χαρακτηρίζεται η φοίτηση μαθητή που σημείωσε πάνω από τις εξήντα τέσσερις (64) απουσίες και δεν εμπίπτει σε καμιά από τις περιπτώσεις που προαναφέρθηκαν.
Μαθητές των οποίων η φοίτηση χαρακτηρίζεται ανεπαρκής είναι υποχρεωμένοι να επαναλάβουν τη φοίτησή τους στην ίδια τάξη.
ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΣΗ ΑΠΟΥΣΙΩΝ
- Δεν κάνω αδικαιολόγητες απουσίες. Με (64) και άνω αδικαιολόγητες απουσίες είμαι υποχρεωμένος/η να επαναλάβω την τάξη.
- Αν αρρωστήσω και το σύνολο των απουσιών μου ξεπεράσει τις (114), τότε αποκλείομαι από τις γραπτές εξετάσεις Μα΄ί΄ου-Ιουνίου, όταν ο Μ.Ο. βαθμολογίας μου δεν υπερβαίνει το 15,5.
- Σε περίπτωση δικαιολογημένης απουσίας μου, τις δικαιολογώ αμέσως μετά την επιστροφή μου και ποτέ μετά από 10 ημέρες.
- Πρέπει να γνωρίζω ότι οι γονείς μου ενημερώνονται ταχυδρομικά-με επιστολή- του υπεύθυνου καθηγητή της τάξης μου, που φέρει αριθμό πρωτοκόλλου, αν υπερβώ τις (30) απουσίες.
- Οι γονείς-κηδεμόνες μπορούν να δικαιολογήσουν αθροιστικά το πολύ δέκα (10) ημέρες όλο το διδακτικό έτος. Μετά την παρέλευση δεκαημέρου κανένα δικαιολογητικό δεν γίνεται δεκτό.
- Τα προσκομιζόμενα δικαιολογητικά (γονέων-κηδεμόνων-ιατρών) καταχωρίζονται στο πρωτόκολλο αλληλογραφίας του Σχολείου.