Ημερολόγιο

Απρίλιος 2013
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  
European Radio Logo

Σύνδεσμοι

Πρόσφατα άρθρα

Αναζήτηση

Επικοινωνία-Πώς θα μάθουμε να ακούμε

13 Απριλίου 2013 από

Μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα  εκδήλωση   διοργάνωσαν η  Διεύθυνση  του Σχολείου και  ο  Σύλλογος Γονέων  και Κηδεμόνων     την  Πέμπτη 28-3-2013 και   ώρα   6  μ.μ., στην  Αίθουσα « Κωνσταντίνος Οικονόμος» του  Σχολείου.

Μίλησε η ψυχολόγος κ.  Κική  Ανδρεάδου  με θέμα:

«Επικοινωνία-Πώς θα μάθουμε να ακούμε»

Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν αρκετοί γονείς μαθητών.

Ακολούθησε συζήτηση.

«….Αυτό που αποζητούν οι έφηβοι στην επικοινωνία τους με τους γονείς τους είναι να νιώσουν συναισθηματικά ασφαλείς και αποδεκτοί. Αυτό θα επιτευχθεί, όταν οι γονείς θα ακούσουν τα παιδιά τους χωρίς ανάκριση, κριτική ή κήρυγμα και θα τους βεβαιώσουν ότι τα συναισθήματα και οι ανησυχίες τους είναι φυσιολογικά και κοινά για τους περισσότερους εφήβους….»


Επικοινωνία στην οικογένεια

Για να δημιουργηθεί ο αμοιβαίος σεβασμός και μια σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ γονέων και παιδιών χρειάζεται η συνεργασία και των δύο. Βέβαια οι γονείς είναι εκείνοι, οι οποίοι θα οικοδομήσουν τη σωστή επικοινωνία με τα παιδιά τους. Έχοντας πάντα τις καλύτερες προθέσεις, οι γονείς, στην προσπάθειά τους να επικοινωνήσουν με τα παιδιά, υιοθετούν λανθασμένα κάποιους ρόλους μέσα από τους οποίους τα κρίνουν και τα κατηγορούν. Εκείνα με τη σειρά τους νιώθουν την ανάγκη να αμυνθούν και αμυνόμενα θωρακίζονται στον εαυτό τους. Πολύ σημαντικό είναι να δοθεί προσοχή τόσο στα λεκτικά όσο και στα μη λεκτικά μηνύματα (γλώσσα του σώματος) που στέλνουν τα παιδιά. Όσον αφορά τους γονείς, όταν τα παιδιά θέλουν να εκφραστούν, να εμπιστευθούν τα συναισθήματά τους, είναι χρήσιμο να δείξουν ότι ενδιαφέρονται να ακούσουν. Αυτό θα γίνει όντας απόλυτα αφοσιωμένοι τη συγκεκριμένη στιγμή. Επιπλέον, χρειάζεται να εκφράζονται με τέτοιον τρόπο, ώστε να δείξουν ότι είναι οι ίδιοι υπεύθυνοι για τα δικά τους συναισθήματα, χωρίς να κατηγορούν τα παιδιά για αυτά αλλά και να εστιάζουν στη συμπεριφορά του παιδιού, η οποία τους ενοχλεί και όχι στην προσωπικότητά του. Χρήσιμο θα ήταν, επίσης, να αποφεύγουν τις ετικέτες-χαρακτηρισμούς και τις διαταγές, τον καταιγισμό ερωτήσεων-«ανάκριση» και να αφήσουν χώρο και χρόνο στο παιδί τους να τους εμπιστευθεί. Με υπομονή, κατανόηση και εκπαίδευση από μέρους των γονιών, τα παιδιά θα νιώσουν ασφαλή και θα εκφράσουν τα συναισθήματα και τους προβληματισμούς τους.

Κατηγορία Δραστηριότητες | 1 σχόλιο »



Τα σχόλια είναι κλειστά.