Ημερολόγιο

Απρίλιος 2020
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Ιούν    
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  

Σύνδεσμοι

Πρόσφατα άρθρα

Αναζήτηση

Οργανικά Κενά και Πλεονάσματα 2012-2013 – ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ

29 Ιουνίου 2013 από

 

 

 «Οργανικά Κενά και Πλεονάσματα 2012-2013»

 

 

 

Σας αποστέλλουμε τον Πίνακα κενών και πλεονασμάτων που καταρτίστηκε με τις υπ. αριθμ.29/27-6-2013 & 30/28-06-2013 πράξεις του ΠΥΣΔΕ ν. Λάρισας κατά σχολείο και ειδικότητα/κλάδο για το σχολικό έτος 2012-2013.

Πριν από τις τοποθετήσεις οποιασδήποτε κατηγορίας θα προηγηθεί η ρύθμιση υπεραριθμιών σύμφωνα με το άρθρο 14 του Π.Δ. 50/1966 όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 12 του Π.Δ. 100/1997.

Καλούνται όλοι οι εκπαιδευτικοί του ίδιου κλάδου και ειδικότητας, που ανήκουν οργανικά στο σχολείο, όπου είναι διαπιστωμένη η υπεραριθμία, να υποβάλλουν δήλωση εντός τριών εργάσιμων ημερών (από 1/7/2013 έως και 3/7/2013 ) στο Δ/ντή του σχολείου της οργανικής τους θέσης και στην οποία δήλωση να αναγράφεται αν επιθυμούν ή όχι να κριθούν υπεράριθμοι.

Οι Δ/ντές των σχολείων στα οποία έχει διαπιστωθεί υπεραριθμία παρακαλούνται:

α) Να ενημερώσουν ενυπόγραφα τους οργανικά ανήκοντες εκπ/κούς του σχολείου τους εκείνου του κλάδου στον οποίο έχει διαπιστωθεί η υπεραριθμία σύμφωνα με τον Πίνακα των κενών και των πλεονασμάτων. Είναι αυτονόητο ότι θα πρέπει να ειδοποιηθούν και οι εκπαιδευτικοί με οργανική, οι οποίοι απουσιάζουν για οποιοδήποτε λόγο από το σχολείο.

β) Να παραδώσουν την  03 -07-2013 και μέχρι 14:00 μ.μ. στην γραμματεία του  ΠΥΣΔΕ Λάρισας τις δηλώσεις των εκπ/κών που θα υποβληθούν στα σχολεία, ώστε να χαρακτηριστούν υπεράριθμοι ή όχι, καθώς και συμπληρωμένο το συννημένο πίνακα, όπου δίπλα στις υπεραριθμίες κάθε κλάδου θα αναγράφονται τα ονόματα των υπεραρίθμων εκπαιδευτικών στην αντίστοιχη στήλη.

Σύμφωνα με το Π.Δ. 50/1996 από όσους επιθυμούν να κριθούν υπεράριθμοι και υποβάλλουν δήλωση, υπεράριθμοι χαρακτηρίζονται αυτοί με το μεγαλύτερο αριθμό μονάδων μετάθεσης. Αν δεν υπάρχουν δηλώσεις χαρακτηρισμού υπεραρίθμων, υπεράριθμοι χαρακτηρίζονται εκείνοι που τοποθετήθηκαν τελευταίοι στη σχολική μονάδα. Οι εκπαιδευτικοί που μετατέθηκαν ή τοποθετήθηκαν το ίδιο σχολικό έτος, εκτός των εκπαιδευτικών που τοποθετήθηκαν ως υπεράριθμοι, θεωρείται ότι τοποθετήθηκαν ταυτόχρονα. Σε περίπτωση ταυτόχρονης τοποθέτησης (και μη ύπαρξη δήλωσης) υπεράριθμοι χαρακτηρίζονται εκείνοι που συγκεντρώνουν το μικρότερο αριθμό μονάδων μετάθεσης  της τρέχουσας σχολικής χρονιάς.

Στην συνέχεια το ΠΥΣΔΕ ν. Λάρισας σε συνεδρίασή του θα χαρακτηρίσει ονομαστικά τους υπεράριθμους εκπαιδευτικούς κατά σχολική μονάδα σύμφωνα με το άρθρο 14 παραγ. 3 περ. α & β του Π.Δ. 50/96 (ΦΕΚ 45 Α).

Ακολούθως οι εκπαιδευτικοί που θα χαρακτηρισθούν ονομαστικά υπεράριθμοι από το Περιφερειακό Υπηρεσιακό Συμβούλιο θα κληθούν με νέο έγγραφό μας να υποβάλλουν Δήλωση τοποθέτησης, εφόσον επιθυμούν, σε συγκεκριμένες σχολικές μονάδες στις οποίες υφίστανται οργανικά κενά, σύμφωνα με τους Πίνακες και τη Δήλωση τοποθέτησης υπεραρίθμου, που θα σας αποστείλουμε μαζί με την απόφαση χαρακτηρισμού υπεραρίθμων εκπαιδευτικών του ΠΥΣΔΕ Λάρισας.

Μετά την άρση των υπεραριθμιών θα αναπροσαρμοστεί ο πίνακας με τα οργανικά κενά και θα κληθούν να υποβάλλουν δήλωση τοποθέτησης οι εκπαιδευτικοί που βρίσκονται στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ ή επιθυμούν βελτίωση της οργανικής τους θέσης ή προέρχονται από μετάθεση.

 

 

συνημμένα: 1)πίνακας κενών-πλεονασμάτων

             2)Δήλωση άρσης υπεραριθμίας

             3) πίνακας υπεραρίθμων

    

 

       Δ Η Λ Ω Σ Η

           ΑΡΣΗΣ

   ΥΠΕΡΑΡΙΘΜΙΑΣ

 

 

 ………………………………………………………………………………

(Όνομα)

 

 ………………………………………………………………………

 (Επώνυμο)

 ………………………………………………………………………………

 (Πατρώνυμο)

 ………………………………………………………………………………

 (Αριθμός Μητρώου)

 

………………………………………………………………………………

 (Κλάδος)

 ………………………………………………………………………………

 (Ειδικότητα)

 ………………………………………………………………………………

 (Οργανική Θέση)

 …………………………………………………………………………

 (Διεύθυνση)

  ………………………………………………………………………………

 (Τηλέφωνο)

 

 

 

Αριθμός Μονάδων Μετάθεσης

(Συμπληρώνεται από τον/την υπεράριθμο/υπεράριθμη)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Λάρισα  ……………………. 2013

 

 

 

 

 

 

 

 

      Προς:

                    Δ.Δ.Ε. Ν. ΛΑΡΙΣΑΣ

   (Για το ΠΥΣΔΕ Ν. Λάρισας )

 

 

Σας δηλώνω

 

 

Α. Ότι επιθυμώ να χαρακτηρισθώ   υπεράριθμος στην οργανική μου θέση  και σας παρακαλώ να με τοποθετήσετε σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις περί υπεραρίθμων του Π.Δ. 50/96, όπως αυτό τροποποιήθηκε από το  Π.Δ. 100/97. 

 

Β.  Ότι δεν επιθυμώ να κριθώ υπεράριθμος στην οργανική μου θέση.

 

Ο/Η Δηλ…….

 

 

 

(υπογραφή)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Σημείωση: Κυκλώστε την επιλογή Α ή Β

 

ΔΗΛΩΣΗ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΟΡΓΑΝΙΚΗΣ ΘΕΣΗΣ

 

ΣΧΟΛΕΙΟ:                                                                           ΗΜΕΡ/ΝΙΑ:

ΑΡΙΘΜΟΣ

ΥΠΕΡΑΡΙΘΜΙΩΝ

ΑΝΑ ΚΛΑΔΟ

ΥΠΕΡΑΡΙΘΜΟΙ ΜΕ

ΑΙΤΗΣΗ ΤΟΥΣ

(ονομαστικά)

ΥΠΕΡΑΡΙΘΜΟΙ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΙ ΤΟΠΟΘΕΤΗΘΕΝΤΕΣ

(ονομαστικά)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                  …… Δ/ντ…….

                                                                                                                 ………………..

Κατηγορία Ανακοινώσεις | 1 σχόλιο »

ΚΕΝA & ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤA Δ.Δ.Ε. Ν. ΛΑΡΙΣΑΣ

29 Ιουνίου 2013 από

 

ΠΙΝΑΚΑΣ

ΚΕΝΩΝ & ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΩΝ

 ΑΝΑ ΚΛΑΔΟ/ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ & ΣΧΟΛΕΙΟ

Δ.Δ.Ε. Ν. ΛΑΡΙΣΑΣ

(Πράξεις 29/27-06-2013-30/28-06-2013 ΠΥΣΔΕ ν. Λάρισας)

 

<td style="width: 5.0cm; border-top: none; border-left: none; border-bottom: so

Κατηγορία Ανακοινώσεις | 1 σχόλιο »

Κενά και Πλεονάσματα Σχολείων περιοχής Ελασσόνας

29 Ιουνίου 2013 από

 

 ΚΕΝΑ & ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΑ  ΑΝΑ ΚΛΑΔΟ/ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ

 ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΕΛΑΣΣΟΝΑΣ

 

 

1ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΛΑΡΙΣΑΣ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ

ΚΕΝΑ

ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΑ

ΠΕ03

-1

 

1ο ΓΕ.Λ. ΛΑΡΙΣΑΣ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ

ΚΕΝΑ

ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΑ

ΠΕ03

-1

 

                             ΠΕ10

 

+1

                             ΠΕ13

 

+1

2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΛΑΡΙΣΑΣ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ

ΚΕΝΑ

ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΑ

ΠΕ03

-1

 

ΠΕ05

 

+1

ΠΕ13

 

+1

ΠΕ14

 

+1

ΠΕ17

 

+1

ΠΕ04

 

+1

2ο ΓΕ.Λ.  ΛΑΡΙΣΑΣ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ

ΚΕΝΑ

ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΑ

ΠΕ01

 

+1

ΠΕ02

-1

 

ΠΕ12

 

+1

ΠΕ13

 

+1

ΠΕ04

 

+1

3ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΛΑΡΙΣΑΣ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ

ΚΕΝΑ

ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΑ

ΠΕ01

-1

 

ΠΕ02

-2

 

ΠΕ03

 

+1

ΠΕ08

 

+1

ΠΕ19

 

+1

3ο ΓΕ.Λ. ΛΑΡΙΣΑΣ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ

ΚΕΝΑ

ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΑ

ΠΕ03

 

+1

ΠΕ11

 

+1

ΠΕ06

 

+1

ΠΕ13

 

+1

4ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΛΑΡΙΣΑΣ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ

ΚΕΝΑ

ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΑ

ΠΕ01

-1

 

ΠΕ06

-2

 

ΠΕ04

 

+1

ΠΕ12

 

+1

4ο ΓΕ.Λ. ΛΑΡΙΣΑΣ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ

ΚΕΝΑ

ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΑ

ΠΕ02

 

+2

ΠΕ03

 

+1

ΠΕ11

 

+1

ΠΕ13

 

+1

ΠΕ06

 

+1

5ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΛΑΡΙΣΑΣ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ

ΚΕΝΑ

ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΑ

ΠΕ02

 

+2

ΠΕ03

 

+1

ΠΕ04.01

-1

 

ΠΕ07

 

+1

ΠΕ11

-1

 

5ο ΓΕ.Λ. ΛΑΡΙΣΑΣ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ

ΚΕΝΑ

ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΑ

ΠΕ02

-1

 

ΠΕ03

-1

 

ΠΕ04.01

-1

 

ΠΕ04.02

-1

 

6ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΛΑΡΙΣΑΣ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ

ΚΕΝΑ

ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΑ

ΠΕ02

-1

 

ΠΕ04

 

+3

ΠΕ05

 

+1

6ο ΓΕ.Λ. ΛΑΡΙΣΑΣ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ

ΚΕΝΑ

ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΑ

ΠΕ02

 

+1

ΠΕ03

-1

 

ΠΕ12

 

+1

7ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ & Λ.Τ.   ΛΑΡΙΣΑΣ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ

ΚΕΝΑ

ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΑ

ΠΕ02

 

+1

 

4ο ΕΠΑ.Λ. ΛΑΡΙΣΑΣ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ

ΚΕΝΑ

ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΑ

ΠΕ03

-1

 

ΠΕ06

 

+1

ΠΕ17.01,ΠΕ17.05

 

+1

ΠΕ12.10

-1

 

ΠΕ17.08

 

+3

ΠΕ18.02

 

+1

ΠΕ18.33

 

+1

ΠΕ19

 

+4

ΤΕ01.01

 

+1

ΤΕ01.13

 

+3

ΤΕ01.07

 

+2

8ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΛΑΡΙΣΑΣ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ

ΚΕΝΑ

ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΑ

ΠΕ01

 

+1

ΠΕ02

-1

 

ΠΕ06

-1

 

9ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΛΑΡΙΣΑΣ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ

ΚΕΝΑ

ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΑ

ΠΕ02

 

+1

ΠΕ04

 

+1

ΠΕ05

 

+1

ΠΕ11

 

+1

7ο ΓΕ.Λ. ΛΑΡΙΣΑΣ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ

ΚΕΝΑ

ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΑ

ΠΕ02

-3

 

ΠΕ03

-1

 

ΠΕ05

 

+1

ΠΕ06

-1

 

ΠΕ11

-1

 

10ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ  ΛΑΡΙΣΑΣ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ

ΚΕΝΑ

ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΑ

ΠΕ19

 

+1

10ο ΓΕ.Λ. ΛΑΡΙΣΑΣ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ

ΚΕΝΑ

ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΑ

ΠΕ02

 

+1

ΠΕ14

 

+1

11ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΛΑΡΙΣΑΣ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ

ΚΕΝΑ

ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΑ

ΠΕ06

 

+1

ΠΕ07

 

+1

ΠΕ08

 

+1

ΠΕ16

 

+1

 

11ο ΓΕ.Λ. ΛΑΡΙΣΑΣ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ

ΚΕΝΑ

ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΑ

ΠΕ02

 

+1

ΠΕ11

 

+1

12ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΛΑΡΙΣΑΣ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ

ΚΕΝΑ

ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΑ

ΠΕ01

 

+2

ΠΕ02

 

+1

ΠΕ03

-1

 

ΠΕ11

 

+1

8ο ΓΕ.Λ. ΛΑΡΙΣΑΣ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ

ΚΕΝΑ

ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΑ

ΠΕ01

 

+1

ΠΕ04.01

-1

 

ΠΕ10

 

+1

ΠΕ11

-1

 

ΠΕ13

 

+1

13ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΛΑΡΙΣΑΣ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ

ΚΕΝΑ

ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΑ

ΠΕ03

 

+1

ΠΕ04

 

+1

16ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ (Τ.Α.Δ.) ΛΑΡΙΣΑΣ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ

ΚΕΝΑ

ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΑ

ΠΕ02

 

+1

ΠΕ03

 

+2

ΠΕ04

 

+1

ΠΕ05

 

+1

ΠΕ06

 

+1

ΠΕ17

 

+1

ΠΕ19

 

+1

 

 

 

12ο ΓΕ.Λ.  ΛΑΡΙΣΑΣ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ

ΚΕΝΑ

ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΑ

ΠΕ02

 

+1

ΠΕ04

 

+1

ΠΕ10

 

+1

14ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ  ΛΑΡΙΣΑΣ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ

ΚΕΝΑ

ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΑ

ΠΕ05

 

+1

ΠΕ11

 

+1

ΠΕ16

 

+1

9ο ΓΕ.Λ. ΛΑΡΙΣΑΣ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ

ΚΕΝΑ

ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΑ

ΠΕ02

 

+1

ΠΕ03

-1

 

ΠΕ14

 

+1

ΠΕ19

 

+1

1ο ΕΠΑ.Λ. ΛΑΡΙΣΑΣ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ

ΚΕΝΑ

ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΑ

ΠΕ01

 

+1

ΠΕ09

-1

 

ΠΕ12.04

 

+1

ΠΕ13

 

+1

ΠΕ14.04

 

+1

ΠΕ17.02,ΠΕ17.06

 

+7

ΠΕ17.03,ΠΕ17.07

 

+2

ΠΕ18.02

 

+2

ΠΕ18.03

 

+2

ΠΕ18.15

 

+1

ΠΕ19

 

+1

ΤΕ01.02

 

+1

ΤΕ01.04

 

+1

ΔΕ01.11

 

+1

ΠΕ04

 

+1

2ο ΕΠΑ.Λ. ΛΑΡΙΣΑΣ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ

ΚΕΝΑ

ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΑ

ΠΕ03

 

+1

ΠΕ09

 

+1

ΠΕ12.10

 

+2

ΠΕ17.03

 

+1

ΠΕ19

 

+3

ΠΕ04.02

-1

 

1η ΕΠΑ.Σ. ΛΑΡΙΣΑΣ

 

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ

ΚΕΝΑ

ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΑ

ΠΕ06

 

+1

ΠΕ08

 

+1

ΠΕ12.01

 

+1

ΠΕ12.04

-1

 

ΠΕ17.03,ΠΕ17.07

 

+3

ΠΕ18*ΕΠΙΠΛ/ΩΝ

-1

 

ΠΕ19

 

+2

ΤΕ01.04

 

+1

ΔΕ01.02

 

+2

6ο ΕΠΑ.Λ. ΛΑΡΙΣΑΣ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ

ΚΕΝΑ

ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΑ

ΠΕ02

 

+1

ΠΕ03

 

+1

ΠΕ06

 

+1

ΠΕ12.04

 

+1

ΠΕ17.03,ΠΕ17.07

-1

 

ΠΕ17.04,ΠΕ17.08

-1

 

ΠΕ19

 

+1

ΤΕ01.03

 

+1

ΤΕ01.04

 

+1

ΤΕ01.07

 

+1

3ο ΕΠΑ.Λ. ΛΑΡΙΣΑΣ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ

ΚΕΝΑ

ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΑ

ΠΕ06

 

+1

ΠΕ13

 

+2

ΠΕ18.03

 

+1

ΤΕ01.05

 

+1

ΠΕ04.01

-1

 

ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΛΑΡΙΣΑΣ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ

ΚΕΝΑ

ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΑ

ΠΕ02

-1

 

ΠΕ03

-1

 

ΠΕ04

 

+1

ΠΕ19

 

+1

ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΓΕ.Λ. ΛΑΡΙΣΑΣ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ

ΚΕΝΑ

ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΑ

ΠΕ19

 

+1

7ο  ΕΠΑ.Λ. ΛΑΡΙΣΑΣ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ

ΚΕΝΑ

ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΑ

ΠΕ03

 

+1

ΠΕ06

 

+1

ΠΕ10

 

+1

ΠΕ19

 

+4

ΤΕ01 ΠΡΟΓΡ/ΤΕΣ

 

+4

ΠΕ04

 

+2

ΠΕ14.01

 

-3

ΠΕ18.10

 

+4

ΠΕ18.33

-1

 

2η  ΕΠΑ.Σ. ΛΑΡΙΣΑΣ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ

ΚΕΝΑ

ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΑ

ΠΕ02

 

+1

ΠΕ08

 

+1

ΠΕ12.01

 

+2

ΠΕ14.01,ΠΕ14.06

-1

 

ΠΕ17.01,ΠΕ17.05

 

+1

ΠΕ18.10

 

+2

ΠΕ18.05

-2

 

ΠΕ18.25

-3

 

ΠΕ18.34

-3

 

ΠΕ18.36

 

+1

15ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΛΑΡΙΣΑΣ & ΛΤ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ

ΚΕΝΑ

ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΑ

ΠΕ01

 

+1

ΠΕ02

-2

 

ΠΕ03

-1

 

ΠΕ04.04

-1

 

ΠΕ16

 

+1

ΠΕ19

 

+1

ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΓΙΑΝΝΟΥΛΗΣ

ΠΕ02

-1

 

ΠΕ04.01

-1

 

ΠΕ15

-1

 

ΠΕ19

 

+2

ΛΥΚΕΙΟ ΓΙΑΝΝΟΥΛΗΣ

ΠΕ11

-1

 

ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΝΙΚΑΙΑΣ

ΠΕ01

 

+1

ΠΕ04

 

+2

ΠΕ05

 

+2

ΠΕ06

 

+1

ΠΕ11

 

+1

ΠΕ15

 

+1

ΛΥΚΕΙΟ ΝΙΚΑΙΑΣ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ

ΚΕΝΑ

ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΑ

ΠΕ02

-1

 

ΠΕ04.02

-1

 

ΠΕ14

 

+1

 

ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΦΑΛΑΝΗΣ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ

ΚΕΝΑ

ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΑ

ΠΕ07

 

+1

ΠΕ16

 

+1

ΓΕ.Λ. ΦΑΛΑΝΗΣ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ

ΚΕΝΑ

ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΑ

ΠΕ10

 

+1

ΠΕ17

 

+1

ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΛΑΤΥΚΑΜΠΟΥ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ

ΚΕΝΑ

ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΑ

ΠΕ02

 

+2

ΠΕ03

 

+1

ΠΕ07

 

+1

ΠΕ08

 

+1

ΠΕ14

 

+1

ΠΕ15

 

+1

ΠΕ16

 

+1

ΓΕ.Λ. ΠΛΑΤΥΚΑΜΠΟΥ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ

ΚΕΝΑ

ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΑ

ΠΕ01

 

+1

ΠΕ02

-1

 

ΠΕ04

 

+2

ΠΕ05

 

+1

ΠΕ06

 

+1

ΠΕ10

 

+1

ΠΕ11

 

+1

ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΜΠΕΛΩΝΑ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ

ΚΕΝΑ

ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΑ

ΠΕ01

 

+1

ΠΕ03

 

+1

ΠΕ05

 

+1

ΠΕ07

 

+1

ΠΕ15

-1

 

ΠΕ19

 

+1

ΓΕ.Λ. ΑΜΠΕΛΩΝΑ 

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ

ΚΕΝΑ

ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΑ

ΠΕ09

 

+1

ΠΕ11

-1

 

ΠΕ13

 

+1

ΓΥΜΝΑΣΙΟ & Λ.Τ. ΚΟΙΛΑΔΑΣ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ

ΚΕΝΑ

ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΑ

ΠΕ04.01

-1

 

ΠΕ09

 

+1

ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΜΑΚΡΥΧΩΡΙΟΥ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ

ΚΕΝΑ

ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΑ

ΠΕ01

 

+1

ΠΕ02

 

+1

ΠΕ04.01

-1

 

ΠΕ06

 

+1

ΠΕ10

 

+1

ΛΥΚΕΙΟ ΓΟΝΝΩΝ

ΠΕ01

-1

 

ΠΕ02

-1

 

ΠΕ11

-1

 

ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΥΚΟΥΡΙΟΥ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ

ΚΕΝΑ

ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΑ

ΠΕ19

 

+1

ΓΕ.Λ. ΣΥΚΟΥΡΙΟΥ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ

ΚΕΝΑ

ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΑ

ΠΕ01

 

+1

ΠΕ02

 

+1

ΠΕ03

 

+1

ΠΕ06

 

+1

ΠΕ19

 

+1

1ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΤΥΡΝΑΒΟΥ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ

ΚΕΝΑ

ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΑ

ΠΕ01

 

+1

ΠΕ02

-1

 

ΠΕ05

 

+1

ΠΕ11

 

+1

ΠΕ19

 

+1

2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΤΥΡΝΑΒΟΥ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ

ΚΕΝΑ

ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΑ

ΠΕ05

 

+1

ΠΕ11

 

+1

ΠΕ16

 

+1

ΠΕ17

 

+1

ΓΕ.Λ. ΤΥΡΝΑΒΟΥ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ

ΚΕΝΑ

ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΑ

ΠΕ01

 

+2

ΠΕ13

 

+1

ΠΕ19

 

+1

ΕΠΑ.Λ. ΤΥΡΝΑΒΟΥ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ

ΚΕΝΑ

ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΑ

ΠΕ03

 

+1

ΠΕ08

 

+1

ΠΕ11

 

+1

ΠΕ14.01,ΠΕ14.06

-2

 

ΠΕ17.02,ΠΕ17.06

 

+1

ΠΕ17.03,ΠΕ17.07

 

+2

ΠΕ18.02,ΠΕ18.03

 

+1

ΠΕ18.12

 

+1

ΠΕ18.10

 

+3

ΠΕ19

 

+2

ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΡΓΥΡΟΠΟΥΛΙΟΥ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ

ΚΕΝΑ

ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΑ

ΠΕ01

 

+1

ΠΕ05

 

+1

ΠΕ06

 

+1

ΠΕ11

 

+1

ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΡΜΕΝΙΟΥ & Λ.Τ.

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ

ΚΕΝΑ

ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΑ

ΠΕ05

 

+1

ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΓΙΑΣ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ

ΚΕΝΑ

ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΑ

ΠΕ15

-1

 

ΓΕ.Λ. ΑΓΙΑΣ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ

ΚΕΝΑ

ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΑ

ΠΕ04

 

+1

ΕΠΑ.Λ. ΑΓΙΑΣ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ

ΚΕΝΑ

ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΑ

ΠΕ06

 

+1

ΠΕ14.04

-1

 

ΠΕ17.03,ΠΕ17.07

 

+2

ΠΕ18.12

 

+1

ΠΕ04.01

-1

 

ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΥΡΓΕΤΟΥ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ

ΚΕΝΑ

ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΑ

ΠΕ01

 

+1

ΠΕ05

 

                +1

ΠΕ06

 

+1

ΠΕ15

 

+1

ΠΕ19

 

+1

ΠΕ04.05

-1

 

ΓΕ.Λ. ΠΥΡΓΕΤΟΥ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ

ΚΕΝΑ

ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΑ

ΠΕ02

 

+1

ΠΕ11

 

+1

ΠΕ19

 

+1

ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΑΜΒΑΚΟΥΣ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ

ΚΕΝΑ

ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΑ

ΠΕ05

 

+1

ΠΕ06

 

+1

ΠΕ11

 

+1

ΠΕ19

 

+1

ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΫΔΡΙΟΥ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ

ΚΕΝΑ

ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΑ

ΠΕ05

1ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΛΑΣΣΟΝΑΣ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ

ΚΕΝΑ

ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΑ

ΠΕ03

-1

 

ΠΕ05

 

+1

ΠΕ06

 

+2

ΠΕ07

 

+1

ΠΕ19

 

+1

ΠΕ04.05

-1

 

1ο ΓΕ.Λ. ΕΛΑΣΣΟΝΑΣ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ

ΚΕΝΑ

ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΑ

ΠΕ01

 

+1

ΠΕ11

 

+2

ΠΕ13

 

+1

ΠΕ04

 

+1

1ο ΕΠΑ.Λ. ΕΛΑΣΣΟΝΑΣ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ

ΚΕΝΑ

ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΑ

ΠΕ01

 

+1

ΠΕ09

 

+1

ΠΕ06

 

+2

ΠΕ11

 

+1

ΠΕ14.01,ΠΕ14.06

-3

 

ΠΕ18.02

 

+1

ΠΕ18.10

 

+2

ΠΕ18.12,ΠΕ18.13,ΠΕ18.15

 

+3

ΠΕ19

 

+3

ΕΠΑ.Σ. ΕΛΑΣΣΟΝΑΣ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ

ΚΕΝΑ

ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΑ

ΤΕ01 ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ

-2

 

ΠΕ18.05

-1

 

ΠΕ18.07

 

+1

ΤΕ01.06

 

+1

ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΤΣΑΡΙΤΣΑΝΗΣ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ

ΚΕΝΑ

ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΑ

ΠΕ01

 

+2

ΠΕ05

 

+2

ΠΕ06

 

+2

ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΔΟΜΕΝΙΚΟΥ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ

ΚΕΝΑ

ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΑ

ΠΕ02

 

+1

ΠΕ05

 

+1

ΠΕ07

 

+1

ΠΕ15

 

+1

ΓΕ.Λ. ΔΟΜΕΝΙΚΟΥ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ

ΚΕΝΑ

ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΑ

ΠΕ06

 

+1

 

 

ΓΥΜΝΑΣΙΟ & Λ.Τ. ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ – ΓΥΜΝΑΣΙΑΚΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΚΑΡΥΑΣ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ

ΚΕΝΑ

ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΑ

ΠΕ01

 

+1

ΠΕ03

 

+1

ΠΕ05

 

+1

ΠΕ06

 

+1

ΠΕ11

 

+2

ΠΕ15

 

+1

ΠΕ19

 

+2

ΓΥΜΝΑΣΙΟ & Λ.Τ.  ΒΕΡΔΙΚΟΥΣΙΑΣ 

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ

ΚΕΝΑ

ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΑ

ΠΕ02

-1

 

ΠΕ05

 

                +1

ΠΕ09

 

+1

ΓΥΜΝΑΣΙΟ & Λ.Τ. ΚΡΑΝΕΑΣ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ

ΚΕΝΑ

ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΑ

ΠΕ01

 

+1

ΠΕ09

 

+1

ΓΥΜΝΑΣΙΟ & Λ.Τ. ΛΙΒΑΔΙΟΥ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ

ΚΕΝΑ

ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΑ

ΠΕ05

 

+1

ΠΕ08

 

+1

ΠΕ09

 

+1

ΠΕ04.04

-1

 

 

Κατηγορία Ανακοινώσεις | 1 σχόλιο »

Ανακοίνωση σχετικά με τα οργανικά κενά-πλεονάσματα

28 Ιουνίου 2013 από

Από το ΠΥΣΔΕ ν.Λάρισας ανακοινώνεται ότι λόγω της καθυστέρησης της διαδικασίας που ακολουθείται κάθε χρόνο σχετικά με την άρση υπεραριθμιών και την τοποθέτηση σε οργανικά κενά των υπεραρίθμων και όσων έχουν υποβάλλει δήλωση για οριστική τοποθέτηση, βελτίωση και από μετάθεση, οι εκπαιδευτικοί είναι απαραίτητο να παρακολουθούν τις ανακοινώσεις της Δ/νσης στον επίσημο ιστότοπό της: (www.dide.lar.sch.gr)

Στη συνέχεια σύμφωνα με το ΠΔ 50/1996, όπως ισχύει σήμερα, καλούνται όλοι οι εκπαιδευτικοί του ιδίου κλάδου και ειδικότητας που ανήκουν οργανικά στο σχολείο, όπου είναι διαπιστωμένη η υπεραριθμία να υποβάλλουν δήλωση από Δευτέρα 1/7/2013 έως και την Τετάρτη 3/7/2013, είτε με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο είτε με τηλεομοιοτυπία στο Διευθυντή του σχολείου της οργανικής τους θέσης και στην οποία δήλωση ενυπόγραφα να αναγράφεται εάν επιθυμούν ή όχι να κριθούν υπεράριθμοι. Οι Διευθυντές των σχολείων παρακαλούνται να ενημερώσουν ενυπόγραφα σχετικά τους οργανικά ανήκοντες εκπαιδευτικούς της σχολικής τους μονάδας.

Η ανακοίνωση των κενών και πλεονασμάτων προβλέπεται να γίνει σήμερα Παρασκευή 28/6/2013. Θα ακολουθήσει ο προγραμματισμός εργασιών του ΠΥΣΔΕ.

Κατηγορία Ανακοινώσεις | 1 σχόλιο »

Αριστεία – Βραβεία – Σχολικό Έτος2012-2013

21 Ιουνίου 2013 από

 

 

Αριστεία – Βραβεία  –  Σχολικό Έτος2012-2013
       Α ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Όνομα Μέσος Όρος
α/α Επώνυμο Όνομα Πατέρα
1 Γκουγκουλή Ευφροσύνη Ιωάννης 19  και 10/13 Άριστα
2 Μπατζιομήτρου Αναστασία Γεώργιος 18  και  9/13 Άριστα
3 Χονδροθύμιου Μαρίνα Σοφία Ευθύμιος 18  και  7/13 Άριστα
     Αριστεία – Βραβεία  
      Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Όνομα
α/α Επώνυμο Όνομα Πατέρα Μέσος Όρος
1 ΠΑΓΓΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ 19  και  5/13 Άριστα
2 ΠΕΤΡΙΤΙ ΛΑΟΥΡΑ ΑΛΦΡΕΝΤ 19  και  5/13 Άριστα
3 ΡΟΥΣΤΕΜΙ ΜΑΡΙΛΕΝΑ ΒΑΣΙΛΙ 18  και 10/13 Άριστα
4 ΜΟΥΛΤΣΙΑΣ ΧΑΡΙΤΩΝ ΓΕΩΡΓΙΟΣ 18  και  7/13 Άριστα
     Αριστεία – Βραβεία  
         Γ  ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Όνομα
α/α Επώνυμο Όνομα Πατέρα Μέσος Όρος
1 ΣΑΜΑΡΑ ΓΕΩΡΓΙΑ ΚΟΣΜΑΣ 19  και 12/13 Άριστα
2 ΛΕΒΕΝΤΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΜΙΧΑΗΛ 19      Άριστα
3 ΜΠΑΡΔΑΝΙΚΑΣ ΘΩΜΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ 19      Άριστα

Κατηγορία Ανακοινώσεις | 1 σχόλιο »

Μαθητές που Προάγονται ή Απολύονται

21 Ιουνίου 2013 από

 

Μαθητές που Προάγονται ή Απολύονται     

Σχολικό Έτος2012-2013

 

Τάξη: Α – Α ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

Προάγονται

 

Όνομα
α/α Επώνυμο Όνομα Πατέρα
1 Αποστόλου Θωμάς Ευάγγελος
2 Γκουγκουλή Ευφροσύνη Ιωάννης
3 Δεσπολάρι Ρόγκερ Πετράν
4 Κόσυβας Βασίλειος Κωνσταντίνος
5 Κούστα Ερίσα Υλλί
6 Μερτάνι Βασίλειος Θωμάς
7 Μπατζιομήτρου Αναστασία Γεώργιος
8 Παπαδήμος Σπύρος Κωνσταντίνος
9 Ρέντζα Αμαρίλντο Αλαρόνι
10 Τόπι Ελεφτερία Ιωσίφ
11 Χείρα Βασιλική Γεώργιος
12 Χονδροθύμιου Μαρίνα Σοφία Ευθύμιος
Τάξη: Β – Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Προάγονται
1 ΖΗΣΑΡΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
2 ΖΙΑΚΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ
3 ΚΑΤΣΑΝΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΟΦΟΚΛΗΣ
4 ΜΟΥΛΤΣΙΑ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ-ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ
5 ΜΟΥΛΤΣΙΑΣ ΧΑΡΙΤΩΝ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
6 ΜΠΑΤΖΙΟΜΗΤΡΟΥ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
7 ΠΑΓΓΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ
8 ΠΑΠΑΔΗΜΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
9 ΠΑΠΑΔΗΜΟΥ ΑΓΑΘΗ ΛΟΥΚΑΣ
10 ΠΕΤΡΙΤΙ ΛΑΟΥΡΑ ΑΛΦΡΕΝΤ
11 ΡΟΥΣΤΕΜΙ ΜΑΡΙΛΕΝΑ ΒΑΣΙΛΙ
12 ΣΑΚΟΡΑΦΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
13 ΤΖΙΚΑ ΔΩΡΟΘΕΑ ΘΩΜΑΣ
14 ΤΖΙΟΥΡΓΚΑΝΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ
Τάξη: Γ – Γ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΑΠΟΛΥΟΝΤΑΙ
 

Όνομα
α/α Επώνυμο Όνομα Πατέρα
1 ΔΕΣΠΟΛΑΡΙ ΑΝΤΖΕΛΑ ΠΕΤΡΑΝ
2 ΖΗΣΑΡΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ
3 ΚΑΛΑΜΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
4 ΚΑΡΑΜΗΤΣΙΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΓΙΑΝΝΟΥΛΗΣ
5 ΚΟΥΣΤΑ ΕΡΑΛΝΤΙ ΥΛΛΙ
6 ΛΕΒΕΝΤΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
7 ΜΠΑΡΔΑΝΙΚΑΣ ΘΩΜΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
8 ΝΤΑΛΙΠ ΝΤΟΝΙΚΑ ΦΕΡΝΤΙΝΑΝΤ
9 ΣΑΜΑΡΑ ΓΕΩΡΓΙΑ ΚΟΣΜΑΣ

Κατηγορία Ανακοινώσεις | 1 σχόλιο »

Οικονόμειος Σχολή – Η πορεία στο χρόνο. Φωτογραφικό υλικό

17 Απριλίου 2013 από

Η Οικονόμειος Σχολή μετά την πυρπόλησή της από τις δυνάμεις κατοχής το 1943

Η πλατεία της Τσαριτσάνης και στο βάθος η Οικονόμειος Σχολή

Μαθήτριες της Αστικής Σχολής Θηλέων (Παρθεναγωγείο)

Αναμνηστική φωτογραφία μαθήτριας στη αυλή της Οικονομείου Σχολής

Χορευτική εκδήλωση στη Σχολή

Μαθήτριες της Σχολής σε χορευτική εκδήλωση

Παρέλαση μαθητών - 25η Μαρτίου 1957

Καθηγητές και μαθητές σε αναμνηστική φωτογραφία

Καθηγητές και μαθητές στην είσοδο της σχολής

Μαθητές με αποκριάτικες ενδυμασίες στην αυλή της Σχολής

Μαθητές σε σχολικές εκδηλώσεις

Παλιά Τσαριτσάνη. Η Οικονόμειος Σχολή και το υπεραιωνόβιο κυπαρίσσι επιβάλλονται στο χώρο

Κατηγορία Φωτογραφίες | 1 σχόλιο »

Η γλώσσα μας είναι ρατσιστική;

15 Απριλίου 2013 από

Άρθρο  από την εφημ. ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ

Χρ. Χαραλα­μπάκης: Η γλώσσα μας είναι σεξιστική*

«….Αν και έχουμε μια από τις πλουσιότερες γλώσσες, υπάρχουν μια σειρά λέξεις που αναπαράγουν κοινωνικά στερεότυπα και νοοτροπίες….»

Τσιγγάνος», «Αλβανός», «Σουηδός», «Ελβετός» «γυναίκα-, «άνδρας»…. Λέξεις που  χρησιμοποιούμε  και προσδιορίζουν   συγκε­κριμένα  ανθρώπινα  χαρακτηριστικά,  βασισμέ­νες σε κοινωνικά στερε­ότυπα. Ο κοινωνικός ρατσισμός αν δεν ξεκινάει, τουλάχιστον   αποκαλύ­πτεται   μέσα   από   τη γλώσσα. Και παρ’ ότι η ελληνική γλώσσα είναι μια από τις πλουσιότε­ρες του κόσμου σε λέ­ξεις κι εκφράσεις, δεν θα μπορούσε να ξεφύγει α­πό αυτόν τον κα­νόνα. Κοινωνικές ομάδες και μειο­νότητες   εκφρά­ζονται με διαφο­ρετικό τρόπο, α­νάλογα με τις ει­κόνες, τις αντιλήψεις τις στάσεις που έχουμε διαμορφώσει  γι’  αυτούς τους αν­θρώπους, ακόμη κι αν δεν τους έ­χουμε   γνωρίσει ποτέ  ή  βρίσκονται κάθε μέρα πολύ κοντά μας.

Όταν ακούμε τη λέξη «Ελβετός» αυτόματα μας έρχονται στο μυαλό τραπεζίτες ή άνθρωποι που ασχολούνται με ρολόγια ενώ ο «Αλβανός» έχει ταυτιστεί με τη μιζέ­ρια, τη φτώχεια, την κακοπέραση. Κι όμως η Αλβανία, όπως και κάθε χώρα, διαθέτει το δικό της δυναμικό, τους καθη­γητές πανεπιστημίων, τους ανώτατους αξιωματούχους, τούς πολιτικούς, τους δι­πλωμάτες. Ούτε όλοι όσοι ζουν στην Ελβετία είναι πλούσιοι, ή έχουν οπωσδή­ποτε λύσει το βιοποριστικό τους πρόβλη­μα. Οι κοινωνίες, όσο δημοκρατικές κι αν είναι, παρουσιάζουν κοινωνικές ανισότη­τες, αλλά στο μυαλό μας οι πολίτες τους έχουν ταυτιστεί με συγκεκριμένα κοινωνι­κά πρότυπα, με στερεοτυπικές παραστά­σεις, που χωρίς να έχουμε απαραίτητα επιβεβαιώσει τις υιοθετούμε.

Ο αντιπρόεδρος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και καθηγητής της Γλωσσολο­γίας στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δασκάλων του Πανεπιστημίου Αθηνών δρ Χριστό­φορος Χαραλαμπάκης, επισημαίνει πως η ελληνική γλώσσα μπορεί να θεω­ρηθεί σεξιστική, αφού διαχωρίζει τα  δύο φύλα.

Ανάμεσα στις πολλές σημασίες της λέ­ξης «γυναίκα» είναι κι εκείνη της «οικιακής βοηθού», λ.χ. «θα πάρω μια γυναίκα για να μου καθαρίσει το σπίτι», «ερωμένη» ή «πόρνη», π.χ. «αυτός πήγε με γυναίκα στα 15 του». Αντίστοιχα, όταν η λέξη γυναίκα χρησιμοποιείται για άνδρα σημαίνει τον «θηλυπρεπή».

Τα επίθετα που προσδίδονται στις γυναίκες στην ελ­ληνική γλώσσα έχουν στην πλειοψηφία τους αρνητική σημασία σε σύνθετα, λ.χ. με το μόρφω­μα -γύναικο: «διαβολογυ­ναίκα», «βρωμογύναικο», «ασχημογύναικο», «κουτογύναικο». Ασύγκριτα λιγό­τερα έχουν θετική χροιά, π.χ. «λεβεντογυναίκα», ενώ στους άνδρες βρίσκουμε πληθώρα επιθέτων με θετι­κό σημασιολογικό περιεχό­μενο, λ.χ. λεβέντης, αν­δρείος, γενναίος…

Οπως επισημαίνει ο Δρ Χρ. Χαραλαμπάκης, η ελληνική γλώσ­σα είναι σεξιστική, αφού επαγγέλμα­τα με κύρος τα συναντάμε συνήθως μόνο σε αρσενικό γένος, λ.χ γιατρός, δικηγό­ρος. Μολονότι υπάρχουν σήμερα και γυ­ναίκες γιατροί και δικηγόροι, ο αντίστοι­χος όρος στο θηλυκό γένος γιατρίνα ή γιάτρισσα, δικηγορίνα, υποβαθμίζει το ρό­λο της. Συν τοις άλλοις δεν υποδηλώνει απαραίτητα τη γυναίκα-δικηγόρο ή τη γυ­ναίκα γιατρό, γιατί ενδέχεται να είναι η σύζυγος του γιατρού ή του δικηγόρου.

Ζώα ισχυρά και μεγαλοπρεπή είναι αρ­σενικού γένους, όπως ο λέων, που στην κοινή νεοελληνική είναι το λιοντάρι, ο ελέφας, δηλαδή ελέφαντας, ενώ συνήθως τα μικρά, πονηρά ή και αηδιαστικά είναι γέ­νους θηλυκού π.χ. αλεπού, γάτα, κότα, σουπιά, κατσαρίδα, αράχνη κ.λπ.

Οι ελληνικές παροιμίες δεν θα μπο­ρούσαν να ξεφύγουν απ’ αυτόν τον κανό­να, να προσδίδουν αρνητική σημασία: «Πυρ, γυνή και θάλασσα», «Η γυναίκα έβαλε το διάβολο στο μπουκάλι», «Το με­γαλύτερο θεριό είναι η γυναίκα»…

Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν και λέξεις για τους άνδρες που να έχουν αρνητικό περιεχόμενο, απλά είναι συγκρι­τικά πολύ λιγότερες σε σχέση με εκείνες που απευθύνονται σε γυναίκες: «Ηδονοβλεψίας», «ληστής», «απατεώνας»,..

Μολονότι η λέξη «γύφτος» μας φέρ­νει στο μυαλό αρνητικές παραστάσεις, λχ. «σήμερα είσαι ντυμένος σαν γύφτος», «αυτός είναι πολύ γύφτος», εννοώντας τον άνθρωπο που είναι τσιγγούνης, σύμ­φωνα με την ετυμολογία της δεν έχει αρνητική σημασία. Προέρ­χεται από το Aigyptos, Αίγυπτος, Αιγύπτιος, Γύ­φτος, επειδή κατά μια εκδοχή η πλειοψηφία των μελών της συγκεκρι­μένης φυλής φέρεται να προήλθε από την Αίγυ­πτο. Αντίθετα, ενώ ευρύ­τατα χρησιμοποιείται η λέξη «Τσιγγάνος» έχει αρνητικό χαρακτήρα, αφού προέρχεται από τις λέξεις Α+Θιγγάνω, δηλαδή  α + αγγίζω και σημαίνει αυτός που απα­γορεύεται να αγγίξει τα ιερά και τα όσια, δηλαδή ο μιαρός, ο μολυσμένος. Το ίδιο βέβαια συμβαίνει και με τις παράγωγες λέ­ξεις: τσιγγάνικος, τσιγγανάκι κ.λπ.

Η εθνική αντιπάθεια προς τους γείτονές μας εκφράζεται όταν το πρώτο συνθετικό της λέξης είναι Τούρκος, αφού της  προσδίδει υβριστική έννοια υπονοώντας  τον άγριο, το σκληρό, τον αποθηριωμένο. Για παράδειγμα η λέξη Τουρκόσπορος, που υποτιμητικά σημαίνει αυτόν που είναι γεννημένος από Τούρκο πατέρα και Χριστιανή μητέρα, έχει σαφώς αρνητική χροιά.

Η λέξη «Τουρκόγυφτος« σημαίνει τον αθίγγανο μουσουλμάνο και έχει αρνητικό σημασιολογικό περιεχόμενο όταν χρησι­μοποιείται μεταφορικά, υποδηλώνοντας τον άνθρωπο που είναι βρωμερός σε σώ­μα και ψυχή.

Μολονότι η λέξη «μαύρος» υποδηλώνει τον άνθρωπο που εντάσσεται στη μαύρη φυλή, συναντάμε φράσεις όπως «μαύ­ρη μαυρίλα πλάκωσε», «είναι μαύρος σαν πίσσα» «κάρβουνο» κ.λπ. Την ίδια λέξη τη βρίσκουμε όμως να σημαίνει και τον «κα­κό», το «μοχθηρό», το «φασίστα» κι έχει ταυτιστεί με την ασχήμια, τη δυστυχία και την αθλιότητα: «Εγώ είμαι μαύρος κι άσχημος κι ανθρώπου δεν αρέσω». Γενι­κά, όσον αφορά το μαύρο χρώμα κυριαρ­χούν εκφράσεις, όπως «μου ‘κανες τη ζωή μαύρη», «μου μαύρισες την ψυχή». Για τους ανθρώπους που ανήκουν στη λευκή φυλή λίγα είναι τα αρνητικά χαρα­κτηριστικά, λ.χ. αυτός είναι ασπρουλιάρης, ενώ για όσους εντάσσονται στην κί­τρινη συναντάμε επίθετα όπως κιτρινιάρης, σχιστομάτης κ.ο.κ.

Όπως όμως επισημαίνει ο Δρ Χρ. Χα­ραλαμπάκης, «η εξάλειψη των κοινωνικών διακρίσεων που αναπαράγει η γλώσσα δεν μπορεί να γίνει απλά και μόνο με την αλλαγή των σχετικών λέξεων ή εκφράσε­ων, αλλά με την αλλαγή της κοινω­νικής συμπεριφοράς, η οποία επιτυγ­χάνεται με τη συστηματική εκπαίδευση. Η γλώσσα δεν είναι πανάκεια και πρέ­πει να αλλάξει η νοοτροπία, ώστε να αντιμετωπιστεί ο κοινωνικός ρατσισμός. Πα­λαιότερα έλεγαν τη λέξη «δούλα» που μετασχηματί­στηκε σε «υπηρέτρια» και αργότερα μετατράπηκε σε «οικιακή βοηθό» ή «μπέιμπι-σίτερ» δήθεν στο πλαίσιο της   κοινωνικής   ευαισθη­σίας.

Μολονότι όμως οι λέξεις μετασχηματίστηκαν, η κοι­νωνική υποβάθμιση συνεχί­ζει να υφίσταται για τους ανθρώπους που ασχολού­νται με το συγκεκριμένο εί­δος εργασίας».

*σεξισμός (ο) η συμπεριφορά που βασίζεται στην πεποίθηση, ότι ένα από τα δύο φύλα είναι κατώτερο από το άλλο- (ειδι­κότερα) η υποτιμητική μεταχείριση γυναικών από άνδρες (πβ. αν­δρικός σοβινισμός, λ. σοβινισμός). [ετυμ. Μεταφορά στην Ελλην. ξέν. όρου, πβ. αγγλ. sexism].

σεξιστής (ο) (κακόσημο) αυτός που η συμπεριφορά του χαρακτη­ρίζεται από σεξισμό. — σεξίστρια (η). σεξιστικός, -ή, – αυτός που σχετίζεται με τον σεξισμό ή τον σεξιστή: σεξιστικές συμπεριφορές / αντιλήψεις || η αντίληψη που θέλει τις γυναίκες στην κουζίνα, θεωρείται σεξιστική || σεξιστική γλώσσα (που περιέχει εκφράσεις ή λέξεις με μειωτικό περιεχόμενο για τις γυναίκες ή αναπαράγει τα κοινωνικά στερεότυπα για αυ­τές). — σεξιστικά επίρρ.

(Γ. Μπαμπινιώτη: Λεξικό της Νέας Ελληνικής Γλώσσας)

Κατηγορία Άρθρα - Απόψεις | 1 σχόλιο »

Ουμπέρτο Έκο

15 Απριλίου 2013 από

  1. Δημοκρατία δεν σημαίνει πως η πλειοψηφία έχει το δίκιο. Σημαίνει πως έχει το δικαίωμα να κυβερνάει.
  2. Δημοκρατία δεν σημαίνει ότι η μειοψηφία έχει άδικο.

Σημαίνει πως, ενώ σέβεται την κυβερνητική πλειοψηφία, υψώνει δυνατά τη φωνή της κάθε φορά που νομίζει ότι η πλειοψηφία έχει άδικο (ή ακόμη χειρότερα όταν αντιτίθεται στους νόμους, την ηθική και τις αρχές της δημοκρατίας), και οφείλει να το πράττει δυναμικά, γιατί αυτή είναι η εντολή των πολιτών.

Όταν η πλειοψηφία υποστηρίζει ότι έχει δίκιο και η μειοψηφία δεν  αντιδράει, τότε η δημοκρατία βρίσκεται σε κίνδυνο

Ουμπέρτο Έκο

Κατηγορία Άρθρα - Απόψεις | 1 σχόλιο »

Δημόκριτος

15 Απριλίου 2013 από

«Διδαχή  και φύσις  παραπλήσιόν εστι. Η γαρ διδαχή μεταρυσμοί την φύσιν, μεταρυσμούσα δε φυσιοποιεί»

Παράλληλα   με   τη   σωματική ανάπτυξη του   ανθρώπου    (την ανατροφή του)    το πιο σημαντικό φαινόμενο στη    ζωή του  είναι  η  διαμόρφωση  της  συνείδησής  του, η   δυνατότητα   να αντιλαμβάνεται  τον  κόσμο  του,  να  ερμηνεύει  γεγονότα,   να   εξηγεί  φαινόμενα, να κατανοεί την πραγματικότητα, να αξιολογεί  όσα συμβαίνουν γύρω του και τον προκαλούν για δράση ή αποχή, να αποφασίζει, να δρα, να γίνεται δημιουργός ζωής.
Αλλά πώς διαμορφώνεται   αυτή   η συνείδηση, κέντρο της ανθρώπινης ύπαρξης;
Έγραψε  σχετικά  ο   Δημόκριτος   (απόσπ. 33):  «Διδαχή  και φύσις  παραπλήσιόν εστι. Η γαρ διδαχή μεταρυσμοί την φύσιν, μεταρυσμούσα δε φυσιοποιεί» (=Η  διδασκαλία και οι φυσικές καταβολές  του  ανθρώπου  είναι  παράγοντες   ισοδύναμοι   στην οικοδόμηση  της   προσωπικότητας   του   ανθρώπου.   Γιατί
η διδασκαλία μεταρρυθμίζει ή αναδομεί τη φύση και με αυτή την αναδόμηση του δημιουργεί καινούργια φύση).

Κατηγορία Άρθρα - Απόψεις | 1 σχόλιο »

« Παλιότερα άρθρα