Στα πλαίσια της διδασκαλίας του μαθήματος της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας στη Β΄ Γυμνασίου και στο Γυμνάσιο Περδίκκα, οι μαθητές παίρνουν λέξεις κι αφορμές από τα διδασκόμενα λογοτεχνικά κείμενα κι από την καθημερινότητά τους, για να γράψουν στο τέλος τα δικά τους έργα. Κάθε κείμενο του σχολικού βιβλίου είναι πάντα μια αφορμή για συζήτηση, κάθε συζήτηση δίνει την ευκαιρία για δημιουργική γραφή κι έτσι, μέσα απ’ αυτή τη διαδικασία προκύπτουν τα παρακάτω κείμενα των μαθητών, πεζά και ποιητικά.

Με τη βοήθεια και του εγχειριδίου δημιουργικής γραφής, το οποίο προέκυψε από τη συνεργασία του Υπουργείου Παιδείας της Κύπρου και του Πανεπιστημίου Φλώρινας, οι μαθητές ανακαλύπτουν κρυφά τους ταλέντα και φέρνουν πάνω στο χαρτί κομμάτια του εαυτού τους. Ταυτόχρονα, μαθαίνουν καλύτερα τα χαρακτηριστικά των λογοτεχνικών ειδών και τους διάφορους εκφραστικούς τρόπους, ενώ μπαίνουν και στη διαδικασία της προσωπικής τους έκθεσης μέσω της ανάγνωσης των κειμένων τους μπροστά στον καθηγητή και τους συμμαθητές τους.

Ας ελπίσουμε πως μέσα από όλη αυτή την προσπάθεια τα παιδιά θα καταλάβουν πως η λογοτεχνία δεν είναι μια τέχνη για τους λίγους αλλά για τους πολλούς, καθώς μας βοηθά να μάθουμε καλύτερα τον εαυτό μας, να γνωρίσουμε τον κόσμο και – ποιος ξέρει; – ίσως τελικά και να τον αλλάξουμε.

 

ΤΟΚΙΟ

ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΗΣ ΑΝΝΑΣ ΦΡΑΝΚ

ΤΑ ΔΥΟ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΗΣ ΧΑΡΑΣ

ΓΑΛΛΙΑ

ΤΑ ΧΑΪΚΟΥ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΧΕΙΜΩΝΑ

ΑΘΗΝΑ Η ΠΟΛΗ

ΠΙΝΟΝΤΑΣ ΗΛΙΟ ΚΟΡΙΝΘΙΑΚΟ

ΕΜΠΝΕΥΣΕΙΣ ΤΗΣ ΣΤΙΓΜΗΣ

 

 

 

 

 

 

Ο υπεύθυνος καθηγητής

Δελιόπουλος Γιώργος

Φιλόλογος