• Μία καλή κουβέντα…

    Μία καλή κουβέντα…

    Ο σωστός έπαινος είναι για τα παιδιά ό,τι ο ήλιος για τα λουλούδια -
    Σ. Μπόβι

  • Φτάνει πια…

    Στο παιδί μου-Μ.Αναγνωστάκης

    Στο παιδί μου δεν άρεσαν ποτέ τα παραμύθια

    Και του μιλούσανε για Δράκους και για το πιστό σκυλί
    Για τα ταξίδια της Πεντάμορφης και για τον άγριο λύκο

    Μα στο παιδί μου δεν άρεσαν ποτέ τα παραμύθια

    Τώρα, τα βράδια, κάθομαι και του μιλώ
    Λέω το σκύλο σκύλο, το λύκο λύκο, το σκοτάδι σκοτάδι,
    Του δείχνω με το χέρι τους κακούς, του μαθαίνω
    Oνόματα σαν προσευχές, του τραγουδώ τους νεκρούς μας.

    Α, φτάνει πια! Πρέπει να λέμε την αλήθεια στα παιδιά.
    ------------
    Μ. Αναγνωστάκης, Τα ποιήματα, Πλειάς

  • Με την κατοχή και χρήση των κινητών..

    24 Φεβρουαρίου 2020 από

    Γράφει η Κάκια Παυλίδου, ΠΕ86-83

    Η Τεχνολογία στο Γυμνάσιο είναι ευλογημένο μάθημα!… Γιατί ΔΕΝ έχει αποστήθιση, δίνει αφορμή για συζήτηση, για εκατομμύρια προεκτάσεις και προσαρμόζεται δυναμικά στο παρόν και στις απορίες και στο ενδιαφέρον των μαθητών που απαρτίζουν την κάθε τάξη, οπότε βρίσκεσαι να διδάσκεις το ίδιο μάθημα, μα σε κάθε τμήμα να προκύπτουν νέες προκλήσεις και ιδέες υλοποίησης.

    Έτσι, η εκπαιδευτική συνεργασία με το Β2 της φετινής χρονιάς γέννησε την ιδέα της εκπαιδευτικής επίσκεψης στην Νέα Πέλλα με σκοπό να συναντηθούμε με την Κελαηδινή Παρασκευοπούλου που ασχολείται  με κατασκευές από ανακυκλώσιμα υλικά και τροποποιήσεις / βελτιώσεις παλαιών αντικειμένων, καθώς και με την οργάνωση θεατρικών παραστάσεων στα πλαίσια των οποίων αναλαμβάνει την κατασκευή σκηνικών και την ενδυματολογία των έργων και με την  Βούλα Αργυράκη που μεταξύ άλλων ασχολείται με την συγγραφή θεατρικών έργων και την οργάνωση θεατρικών παραστάσεων, καθώς και εμπνεύστηκε την ιδέα να στολιστούν οι τοίχοι σπιτιών και κτιρίων της Νέας Πέλλας με στίχους ποιητών γραμμένους και διανθισμένους με σχέδια από τα παιδιά του χωριού. Οι μαθητές του Β2 μπήκαν στο εργαστήρι κατασκευών της Κελαηδινής Παρασκευοπούλου, παρακολούθησαν τη διαδικασία κατασκευών, πειραματίστηκαν και οι ίδιοι και πήραν συνέντευξη από τις δύο κυρίες. Ο απόηχος από την δράση καθώς και η συνεντεύξεις θα παρουσιαστούν στο φύλλο της εφημερίδας μας Cool School.

    Στην οργάνωση της εκπαιδευτικής εκδρομής παρουσιάστηκε ένα μικρό πρόβλημα. Το εργαστήρι της Κελαηδινής είναι μικρός, παραμυθένιος χώρος γεμάτος υλικά πάνω σε ένα οβάλ  τραπέζι που σχεδόν καλύπτει τον χώρο αφήνοντας έναν διάδρομο περιμετρικά για να κινείται η δημιουργός. Έτσι, χωρούσε την μισή ομάδα μαθητών. Οπότε όσο οι μισοί μαθητές μου θα δημιουργούσαν υπό τις οδηγίες της Κελαηδινής, οι άλλοι μισοί θα έμεναν έξω να περιμένουν περίπου 30- 40 λεπτά. Όποιος δεν έχει συνεργαστεί με παιδιά που βρίθουν από ενέργεια και ευρηματικότητα σκανδαλιάς δεν ξέρει τί σημαίνει 30 με 40 λεπτά «ελεύθεροι»!…. Για να αποφευχθεί οποιοδήποτε δυσάρεστο περιστατικό, ένταση, παρεξήγηση, καβγάς ή απομάκρυνση από τη γειτονιά της δράσης, (η ανάγκη γεννά τις καλύτερες ιδέες!….) γεννήθηκε η ιδέα ενός διαγωνισμού φωτογραφίας!.. Επέλεξα τους 5 άξονες:

    Σκιές και Φως

    Γραμμές που τέμνονται

    Φύση τον χειμώνα

    Κρυμμένη αλήθεια

    Κίνηση και ανέμισμα

    Ζήτησα από τους μαθητές να φωτογραφίσουν όσες φωτογραφίες επιθυμούν για κάθε κατηγορία. Η πρόκληση και το ρίσκο…? Μα φυσικά θα έπρεπε οι μαθητές να έχουν μαζί τους το κινητό τους τηλέφωνο. (Φωτογραφική μηχανή σχεδόν δεν είχε κανείς!..) Δεν πτοήθηκα. Εξάλλου, θα πει ψέματα ο κάθε συνάδελφος αν ισχυριστεί πως οι μαθητές δεν κουβαλούν (κρυφά ή φανερά)  κινητά στις εκδρομές. Ο σκοπός, θαρρώ, δεν είναι η απαγόρευση, μιας και το κινητό έχει ενσωματωθεί στις ανάγκες της καθημερινότητας και των παιδιών και των ενηλίκων. Ο σκοπός είναι να μάθουμε στα παιδιά τους βασικούς κανόνες καλής χρήσης του κινητού. Επίσης, να έχετε κατά νου πως στα παιδιά δεν απευθύνουμε ατελείωτους καταλόγους από οδηγίες ή απαγορεύσεις!. Δεν θα θυμούνται τίποτα. Οπότε τα μόνα που αναφέρθηκαν ήταν:

    1. Δεν φωτογραφίζουμε κανέναν εν αγνοία του
    2. Δεν φωτογραφίζουμε κανέναν που δεν θέλει να φωτογραφηθεί.
    3. Δεν θα υπάρχουν κοντινά πλάνα στα πρόσωπα των παιδιών.

     

    Ευτύχημα…?

    Δεν είχαμε ούτε μία απόκλιση από το στόχο!

    Συλλέχθηκαν οι φωτογραφίες φτάνοντας στα χέρια μου μέσω των social media. Άλλη μία εποικοδομητική χρήση του διαδικτύου! (Μένει να αρχίσω να τούς βάζω Φύλλα Αξιολόγησης σε μορφή έρευνας μέσα από … φόρμες της Google!…).

    Το κουσούρι μου να ενθουσιάζομαι εντόνως με τα παιδιάστικα εγχειρήματά μου ενεργοποιήθηκε μόλις είδα μία μία τις φωτογραφίες των μαθητών. Έτσι, πάνω σε μία συζήτηση το ανέφερα στις φίλες  Ευγενία Σαρίδου, Δικηγόρο και Διαπιστευμένη Διαμεσολαβήτρια και στην Άννα Αδαμοπούλου, Data Scientist στην Veltio.
    Εφόσον μάς έλειπε η κριτική επιτροπή, η οποία θέλαμε να είναι ουδέτερη και εξωσχολική, η Ευγενία αυθόρμητα πρότεινε την Κονδυλένια Μπούσμπουρα και την Ντόρα Σταυροπούλου που βρίσκονται στην Αθήνα και ασχολούνται δυναμικά με τη φωτογραφία. Η Άννα Αδαμοπούλου, που βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη και ασχολείται με τη φωτογραφία παρακολουθώντας μαθήματα φωτογραφίας στο ΑΠΘ, ήταν  το τρίτο μέλος της κριτικής επιτροπής, και σχεδόν έχει γίνει μόνιμος εξωτερικός μας συνεργάτης, μιας και έχουμε διαρκείς συνεργασίες σε διάφορα επίπεδα, τις οποίες θα αναφέρουμε στην εφημερίδα μας που θα κυκλοφορήσει στο τέλος της σχολικής χρονιάς,

     

    Οι φωτογραφίες προωθήθηκαν, ανώνυμα φυσικά, και ζήτησα να αξιολογηθούν οι καλύτερες συνοδεύοντας την κάθε φωτογραφία που θα επέλεγαν  τα μέλη της κριτικής επιτροπής  από μία σύντομη περιγραφή / αιτιολογία.

    Οφείλουμε να παραδεχτούμε πως πάντα τα αποτελέσματα των διαγωνισμών φέρουν την υποκειμενική ματιά της κριτικής επιτροπής.  Στόχος μας ήταν να μην περιορίσουμε τους «νικητές», μα να πολλαπλασιάσουμε τις διακρίσεις, ως απάντηση στην υποκειμενική ματιά της κάθε κριτικής επιτροπής. Έτσι στις φωτογραφίες που διακρίθηκαν βρίσκονται αθροιστικά οι φωτογραφίες που πρότεινε η νότια  ματιά της Κονδυλένιας και της Ντόρας από την Αθήνα και η βόρεια ματιά της Άννας από τη Θεσσαλονίκη.

    Όμως, πέρα από τις φωτογραφίες  που διακρίθηκαν όλοι μας βγήκαμε κερδισμένοι σε ευρηματικότητα, στήνοντας έξυπνα σενάρια λήψης, σε συνεργασίες μιας και οι περισσότερες φωτογραφικές ιδέες και λήψεις έγιναν από υποομάδες μαθητών. Και από τις εντυπώσεις που αποκόμισα, ακόμη και η κριτική μας επιτροπή βγήκε κερδισμένη απολαμβάνοντας τη διαδικασία!..

    Ακολουθεί ένα βίντεο με τα αποτελέσματα του διαγωνισμού. Στην αρχή παρουσιάζονται οι φωτογραφίες που διακρίθηκαν και ακολουθούν όλες οι υπόλοιπες φωτογραφίες που συμμετείχαν στο διαγωνισμό.

    Ευχαριστούμε από καρδιάς την Κελαηδινή Παρασκευοπούλου, την Βούλα Αργυράκη, την Κονδυλένια Μπούσμπουρα, την Ντόρα Σταυροπούλου, την Ευγενία Σαρίδου, την Άννα Αδαμοπούλου για την στήριξη και την ανταπόκρισή τους στο κάλεσμά μας για συνεργασία.

     

     

    Κατηγορία ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ | | | 92 σχόλια


    Αφήστε μια απάντηση

    Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

  • Αλήθειες

    > Η παιδεία είναι δεύτερος ήλιος για τους ανθρώπους. - Πλάτων

    > Πολιτεία που δεν έχει σαν βάση της την παιδεία, είναι οικοδομή πάνω στην άμμο. -Αδαμάντιος Κοραής

    > Ο μέτριος δάσκαλος μιλάει. Ο καλός δάσκαλος εξηγεί. Ο εξαιρετικός δάσκαλος δείχνει. Ο μεγάλος δάσκαλος εμπνέει. - William Arthur Ward,

  • Πρόσφατα άρθρα

  • ΕΤΙΚΕΤΕΣ

  • Kατηγορίες

  • Ιστορικό

  • Σεργιανίζουμε εδώ…


  • Οι Ομάδες μου

  •  
    Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
    Αντίθεση