Μουσικό Σχολείο Τρικάλων

Ενα σχολείο αλλιώτικο απο τα άλλα . . .

Στο Άουσβιτς μαθητές του Μουσικού Σχολείου Τρικάλων

Ιούν 20195

Στο Άουσβιτς μαθητές του Μουσικού Σχολείου Τρικάλων

Κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά 2018-2019, τρεις μαθητές του Μουσικού Σχολείου Τρικάλων είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε ειδικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Εβραϊκού Μουσείου Ελλάδας στο Άουσβιτς στην Πολωνία, ως αποτέλεσμα τιμητικής διάκρισης σε Πανελλήνιο μαθητικό διαγωνισμό δημιουργίας ταινίας μικρού μήκους (βίντεο).  

Συγκεκριμένα, οι μαθητές της Α΄ Λυκείου Παύλος Γαλάνης, Φώτης Παπανικολάου και Αλέξανδρος Παπαπαναγιώτου διακρίθηκαν στον διαγωνισμό που διοργάνωσε το Εβραϊκό Μουσείο Ελλάδας και το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων με θέμα «Το Ολοκαύτωμα και οι Έλληνες Εβραίοι». Την επίβλεψη των μαθητών και τον συντονισμό της ομάδας ανέλαβε η γράφουσα,  Γεωργία Κολοβελώνη, φιλόλογος.

Θεματικό πεδίο του διαγωνισμού αποτέλεσε το Ολοκαύτωμα των Εβραίων στον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο με ιδιαίτερη μνεία στους Έλληνες Εβραίους. Οι μαθητές μέσα από τα έργα τους κλήθηκαν να εκφράσουν τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους για το θέμα, καθώς και να προβληματιστούν σχετικά με τη σημασία και την επικαιρότητά του στη σύγχρονη ζωή.

Το ειδικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Εβραϊκού Μουσείου Ελλάδας  περιελάμβανε προπαρασκευαστική συνάντηση (σεμινάριο), εκπαιδευτική επίσκεψη στο «Κρατικό Μουσείο Άουσβιτς-Μπίρκεναου» στην Πολωνία και απολογιστική συνάντηση στο Υπουργείο Παιδείας, στην οποία απονεμήθηκαν και οι τίτλοι διάκρισης στον διαγωνισμό.

Στο προπαρασκευαστικό σεμινάριο, το οποίο έλαβε χώρα στην Αθήνα στις 29 Μαρτίου, οι μαθητές ξεναγήθηκαν στους χώρους του Εβραϊκού Μουσείου, παρακολούθησαν  ένα σύντομο χρονικό της παρουσίας των Εβραίων στον ελλαδικό χώρο και πληροφορήθηκαν  τι είναι το Ολοκαύτωμα, μέσα από σχετικές εισηγήσεις και ανάγνωση μαρτυριών. Παράλληλα, τους δόθηκαν οδηγίες που αφορούσαν την εκπαιδευτική επίσκεψη στο Άουσβιτς. Στο τέλος του σεμιναρίου μοιράστηκε σε μαθητές και εκπαιδευτικούς ειδικό παιδαγωγικό υλικό σε ψηφιακή μορφή.

Η  εκπαιδευτική επίσκεψη έλαβε χώρα 4 – 7 Απριλίου. Ήταν μια εμπειρία ζωής για όλους τους μαθητές που συμμετείχαν (συνολικά 120 μαθητές από διάφορα σχολεία της Ελλάδας, οι οποίοι επισκέφθηκαν διαδοχικά, σε τρεις αποστολές, το Κρατικό Μουσείο Άουσβιτς-Μπίρκεναου).

Οι μαθητές ακολούθησαν ένα εκτεταμένο, οχτάωρο εκπαιδευτικό πρόγραμμα ξενάγησης στα αγγλικά από ειδικούς ξεναγούς του Μουσείου και συνοδεύονταν από  συνεργάτες του Εβραϊκού Μουσείου και τους συνοδούς εκπαιδευτικούς.  Στο Άουσβιτς Ι περιηγήθηκαν σε ορισμένες από τις μόνιμες εκθέσεις του Μουσείου και είδαν τεκμήρια του Ολοκαυτώματος, τα οποία βρέθηκαν στο στρατόπεδο κατά την απελευθέρωσή του, όπως γυαλιά, ανθρώπινα τεχνητά μέλη, βαλίτσες, παπούτσια και άλλα προσωπικά αντικείμενα που ανήκαν στους δολοφονημένους. Στο Άουσβιτς ΙΙ-Μπίρκεναου, το οποίο ήταν το βασικό στρατόπεδο εξόντωσης, με πολλά υποστρατόπεδα,  είχαν την ευκαιρία να δουν από κοντά τα ερείπια των κτισμάτων, όπως για παράδειγμα των κρεματορίων, όπου συντελέστηκε ένα από τα μεγαλύτερα εγκλήματα στην ιστορία της ανθρωπότητας.

Έχοντας προηγουμένως διαβάσει ποικίλες πηγές, κατά τη διάρκεια συλλογής υλικού για τη δημιουργία της ταινίας, και έχοντας παρακολουθήσει το ειδικό προπαρασκευαστικό σεμινάριο, οι μαθητές είχαν κάποιες γνώσεις για το θέμα. Η παρουσία  όμως σ’ αυτόν τον τόπο μαρτυρίου ήταν μια συγκλονιστική εμπειρία για όλους μας, πέρα από κάθε θεωρητική γνώση και προβληματισμό. Βλέποντας  τα μπλοκ των βασανιστηρίων, τους τόνους ανθρώπινων μαλλιών, ένα από τα πιο συγκλονιστικά εκθέματα του Μουσείου, τις άθλιες συνθήκες διαβίωσης, τα κρεματόρια, σταθήκαμε άναυδοι μην μπορώντας  να αντιληφθούμε το μέγεθος της ναζιστικής θηριωδίας.

Παράλληλα με το εκπαιδευτικό πρόγραμμα,  είχαμε την ευκαιρία να περιηγηθούμε στο ιστορικό κέντρο της Κρακοβίας, να δούμε από κοντά την Εβραϊκή συνοικία και τα υπόλοιπα αξιοθέατα της πόλης,  αποπειρώμενοι μια σύντομη γνωριμία με την ιστορία και τον πολιτισμό της περιοχής.

Η απολογιστική συνάντηση «αποθεραπείας» έλαβε χώρα στο  Υπουργείο Παιδείας, στις 7 Μαΐου.  Στις ομιλίες τους, ο Γ.Γ. Θρησκευμάτων, κ. Γιώργος Καλαντζής, και η Διευθύντρια του ΕΜΕ, κα Ζανέτ Μπαττίνου τόνισαν την ανάγκη αποδοχής της διαφορετικότητας και τη σημασία αυτών των εκπαιδευτικών  προγραμμάτων.   Οι μαθητές, σε μια συζήτηση που διήρκεσε σχεδόν τρεις ώρες, είχαν την ευκαιρία να αναστοχαστούν πάνω σ’ αυτή τη σημαντική εμπειρία, καταθέτοντας τις απόψεις και τους προβληματισμούς τους.

Οι μαθητές του Μουσικού Σχολείου Τρικάλων, αποτιμώντας την επίσκεψή τους στο Άουσβιτς-Μπίρκεναου,  έγραψαν χαρακτηριστικά:

Η εκπαιδευτική επίσκεψη στο Άουσβιτς ήταν μια συγκλονιστική εμπειρία. Αυτό που έχω να πω είναι ότι ο άνθρωπος μπορεί να γίνει ένα άψυχο τέρας δίχως πέτρινη καρδιά, διότι αν είχε έστω πέτρινη καρδιά τουλάχιστον θα έδειχνε λίγο σεβασμό σ’ αυτούς τους ανθρώπους. Ήταν φρικτό αυτό που γινόταν εκεί, ούτε ο νους μου δεν το αντιλαμβάνεται. Παρά τη βροχή και το περπάτημα δεν κουράστηκα. Οι φούρνοι, τα κρεματόρια, οι θάλαμοι αερίων, οι συνθήκες ζωής με βάλανε σε σκέψεις. (Παύλος Γαλάνης)

Το Άουσβιτς ήταν πολύ μεγαλύτερο απ’  ό,τι το περίμενα. Πολλά στρατόπεδα και υποστρατόπεδα, με εκατομμύρια νεκρούς, κυρίως Εβραίους, αλλά και Πολωνούς, Σοβιετικούς, Ρομά, ομοφυλόφιλους. Ίσως να μην συγκινήθηκα τόσο πολύ από αυτά που μας είχαν πει στο σεμινάριο, αλλά πηγαίνοντας εκεί και καταλαβαίνοντας πόσοι άνθρωποι πέθαναν και πώς πέθαναν, βλέποντας τα κρεματόρια, ένιωσα πολλά συναισθήματα. Όλα αυτά, τα κρεματόρια, οι φρικτές συνθήκες ζωής, δείχνουν πώς ο άνθρωπος μπορεί να γίνει απάνθρωπος. Κανείς δεν μπορεί να φέρει πίσω τις ζωές των ανθρώπων που χάθηκαν. Και όσοι επέζησαν με τις ιστορίες τους βοηθούν να μην ξεχαστούν όλα αυτά. Γιατί όλοι αυτοί ήταν άνθρωποι με τις ζωές τους πριν και μετά. Ήταν μια εμπειρία που θα μου μείνει αξέχαστη. (Φώτης Παπανικολάου) 

Η εκπαιδευτική μας επίσκεψη στο Άουσβιτς ήταν μια μοναδική και εποικοδομητική εμπειρία. Το βασικό μου συναίσθημα ήταν λύπη και συμπόνια για τους ανθρώπους που έχασαν τη ζωή τους στα κρεματόρια. Επιπλέον, ένιωσα θυμό και αναλογίστηκα αν υπάρχουν όρια στην  ανθρώπινη ψυχή, αν υπάρχει ανθρωπιά, αφού  αυτοί οι άνθρωποι, οι Ναζί, διέπραξαν μια σειρά εγκλημάτων τέτοιας βαρβαρότητας και απανθρωπιάς. Ήταν ένα ξεχωριστό βίωμα, το οποίο δεν γνωρίζω αν θα ξαναζήσω στο μέλλον και σίγουρα θα μου μείνει αξέχαστο.  (Αλέξανδρος Παπαπαναγιώτου)

Η  επίσκεψη στο στρατόπεδο  Άουσβιτς- Μπίρκεναου αποτέλεσε   για όλους μας ένα βιωματικό μάθημα Ιστορίας, μια  εμπειρία ζωής με μεγάλη παιδευτική σημασία. Σε μια εποχή κατά την οποία η κοινωνία σταδιακά απανθρωποποιείται, δείχνοντας το σκληρό της πρόσωπο απέναντι στο διαφορετικό, έχουμε χρέος, ως εκπαιδευτικοί και ως άνθρωποι,  να μιλάμε στους μαθητές μας για αυτές τις θηριωδίες, για όλες τις μελανές σελίδες στην ιστορία της ανθρωπότητας,  όχι μόνο προσφέροντάς τους γνώσεις, αλλά ενισχύοντας την  κριτική τους σκέψη, ώστε να καθίστανται ικανοί να κατανοούν το παρελθόν και να ερμηνεύουν το παρόν.

Ας αφουγκραστούμε, προς αυτή την κατεύθυνση, τη φωνή του Εβραίου διανοούμενου Πρίμο Λέβι, επιζήσαντα του Ολοκαυτώματος,   στο εξαιρετικό του  ποίημα «Εάν αυτό είναι ο άνθρωπος»:

Εσείς που ήσυχα ζείτε / Στο ζεστό σας σπίτι /Και το βράδυ γυρνώντας θα βρείτε /Φαγητό και πρόσωπα φίλων / Σκεφτείτε εάν αυτό είναι ο άντρας /Αυτός /

Που δουλεύει στη λάσπη / Που δεν ησυχάζει ποτέ /Που παλεύει για λίγο ψωμί /Που πεθαίνει για ένα ναι ή ένα όχι./ Σκεφτείτε εάν αυτό είναι η γυναίκα /

Αυτή που έχασε / Τ’ όνομά της, τα μαλλιά της /Τη δύναμη να θυμάται /

Κρύο το στήθος άδεια τα μάτια / Σαν βάτραχος το χειμώνα. /

Σκεφτείτε ό,τι έχει συμβεί /Τις λέξεις αυτές σας ορίζω /

Γράψτε τις στην καρδιά σας / Στο σπίτι, στο δρόμο /

Πριν κοιμηθείτε όταν ξυπνάτε / Επαναλάβετέ τις στα παιδιά σας. […]

 

Γεωργία Κολοβελώνη, Φιλόλογος, M.Ed., MA

Διάκριση μαθητών του Μουσικού Σχολείου

Απρ 201923

Το Σάββατο 20 Απριλίου 2019 στον Διεθνή Διαγωνισμό Σαξοφώνου που πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια του 7ου Φεστιβάλ Σαξοφώνου στο Δημοτικό Ωδείο Λάρισας εκπροσώπησαν επάξια το Μουσικό Σχολείο Τρικάλων οι μαθητές: Ηλίας Σουφλιάς, Γαλήνη Σταφυλά, Ελισάβετ Χαρίση και Αργύρης Βουτσάς. Η Γαλήνη Σταφυλά απέσπασε το Β’ βραβείο στην Α’ κατηγορία, ενώ οι υπόλοιποι απέσπασαν έπαινο συμμετοχής. Το Φεστιβάλ επίσης παρακολούθησε ο μαθητής του σχολείου Αλέξανδρος Τζιμούλης. Υπεύθυνη για την προετοιμασία των παιδιών είναι η καθηγήτρια της τάξης του Σαξοφώνου κα Στέλλα Φούρλα.

Θερμά συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά για τη συμμετοχή τους και την εξαιρετική τους εμφάνιση.

 

Διάκριση μαθητών του Μουσικού Σχολείου Τρικάλων σε διαγωνισμό

Μαρ 201914

Διάκριση μαθητών του Μουσικού Σχολείου Τρικάλων σε διαγωνισμό

Τιμητική διάκριση σε Πανελλήνιο μαθητικό διαγωνισμό δημιουργίας ταινίας μικρού μήκους (βίντεο) απέσπασε ομάδα μαθητών του Μουσικού Σχολείου Τρικάλων.

Συγκεκριμένα οι μαθητές της Α΄ Λυκείου Παύλος Γαλάνης, Φώτης Παπανικολάου και Αλέξανδρος Παπαπαναγιώτου διακρίθηκαν στον διαγωνισμό που διοργάνωσε το Εβραϊκό Μουσείο Ελλάδας και το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων με θέμα «Το Ολοκαύτωμα και οι Έλληνες Εβραίοι». Την επίβλεψη των μαθητών και τον συντονισμό της ομάδας ανέλαβε η φιλόλογος Γεωργία Κολοβελώνη.

Θεματικό πεδίο του διαγωνισμού αποτέλεσε το Ολοκαύτωμα των Εβραίων στον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο με ιδιαίτερη μνεία στους Έλληνες Εβραίους. Οι μαθητές μέσα από τα έργα τους κλήθηκαν να εκφράσουν τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους για το θέμα, καθώς και να προβληματιστούν σχετικά με τη σημασία και την επικαιρότητά του στη σύγχρονη ζωή.

Οι διακριθέντες μαθητές θα συμμετάσχουν σε ειδικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Εβραϊκού Μουσείου Ελλάδας, το οποίο περιλαμβάνει προπαρασκευαστική συνάντηση (σεμινάριο), εκπαιδευτική επίσκεψη στο «Κρατικό Μουσείο Άουσβιτς-Μπίρκεναου» στην Πολωνία και απολογιστική συνάντηση, στην οποία δύνανται να απονεμηθούν και οι τίτλοι διάκρισης στον διαγωνισμό.

 

 

To Μουσικό Σχολείο Τρικάλων ταξιδεύει και … εργάζεται στην Ευρώπη

Νοέ 20181
Με αφορμή το Erasmus+ πραγματοποιήθηκαν δύο διεθνικές συναντήσεις εργασίας και μία διεθνική επιμορφωτική συνάντηση εκπαιδευτικών.

Τα ευρωπαϊκά προγράμματα συνεισφέρουν στην αγωγή των μαθητών, καθώς τους δίνουν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με ανθρώπους από διάφορα μέρη της Ευρώπης και να γνωρίσουν τόπους και πολιτισμούς που ίσως δεν θα μπορούσαν σε διαφορετική περίπτωση να γνωρίσουν.

Είμαστε γι’ αυτό ιδιαίτερα χαρούμενοι που διανύουμε το δεύτερο έτος υλοποίησης του Ευρωπαϊκού Προγράμματος ERASMUS+ με τίτλο PORTFOLIO/Petits Travailleurs d’Europe (ΠΟΡΤΟΦΟΛΙΟ / Μικροί Ευρωπαίοι Εργαζόμενοι), σε συνεργασία με τέσσερα σχολεία από το Γκέτεμποργκ της Σουηδίας, το Μπορντώ της Γαλλίας, το Μπρασόφ της Ρουμανίας και την Γκράβινα της περιοχής Απούλια, στην Ιταλία.

Το καινοτόμο πρόγραμμα που υλοποιούμε στο Μουσικό Σχολείο, στοχεύει στην προώθηση της κινητικότητας των μαθητών και στην εισαγωγή τους στον κόσμο της εργασίας με μια πρώτη προσέγγιση του επαγγελματικού τομέα που τους ενδιαφέρει,  κάτι που προσδοκούμε να τους βοηθήσει να αποκτήσουν μία συγκεκριμένη  ιδέα για την ενεργό ζωή, να γίνουν πρωταγωνιστές στο έργο του προσανατολισμού τους και να οδηγηθούν στην επιλογή της επαγγελματικής τους κατεύθυνσης.

Πιο συγκεκριμένα, στο πλαίσιο υλοποίησης του προγράμματος, οι μαθητές μας, σε ζεύγη με μαθητές από τις συνεργαζόμενες χώρες, ερευνούν τα δεδομένα σπουδών και εργασίας του επαγγέλματος που τους ενδιαφέρει, συγκεντρώνοντας πληροφορίες και κυρίως κάνοντας μία πρώτη γνωριμία – παρατήρηση επαγγέλματος σε εργασιακό χώρο, σε τρία στάδια.

Κατά το πρώτο στάδιο, οι μαθητές προσεγγίζουν ατομικά το επάγγελμα της επιλογής τους, για μία χρονική περίοδο 5 ημερών, κάνοντας παρατήρηση επαγγέλματος σε εργασιακό χώρο, στη χώρα τους.

Κατά το δεύτερο και τρίτο στάδιο προσέγγισης του επαγγέλματος, διάρκειας επίσης 5 ημερών το καθένα, οι μαθητές κάνουν και πάλι παρατήρηση επαγγέλματος σε εργασιακό χώρο, αλλά αυτή τη φορά σε ζεύγη, συνεργαζόμενοι με έναν Ευρωπαίο μαθητή με τα ίδια επαγγελματικά ενδιαφέροντα, ο οποίος προέρχεται από ένα από τα συνεργαζόμενα σχολεία. Το δεύτερο και τρίτο στάδιο παρατήρησης γίνονται στις χώρες προέλευσης των δύο μαθητών-μελών του ζεύγους εργασίας.

Έτσι, οι μαθητές μας έχουν την ευκαιρία, όχι μόνο να προσεγγίσουν άμεσα τον επαγγελματικό τομέα επιλογής τους στη χώρα μας, αλλά και να κάνουν σύγκριση δεδομένων μεταξύ της Ελλάδας και των άλλων Ευρωπαϊκών χωρών της σχολικής μας σύμπραξης.

Κατά τον πρώτο χρόνο υλοποίησης του προγράμματος, η συμμετοχή των μαθητών ήταν σχετικά περιορισμένη καθώς η εργασία αφορούσε κυρίως στους εκπαιδευτικούς για την διαμόρφωση όλων των απαραίτητων εργαλείων και την προετοιμασία των κατάλληλων συνθηκών για μία καλή και εποικοδομητική συνεργασία των μαθητών : δημιουργία ιστοσελίδας, ερωτηματολογίων, φύλλων εργασίας και αξιολόγησης, συμβάσεων παρατήρησης επαγγέλματος και πολλών άλλων επίσημων και βοηθητικών εγγράφων, διενέργεια διαγωνισμού για την επιλογή λογότυπου, δημιουργία προγράμματος στην ειδική εκπαιδευτική πλατφόρμα του Εtwinning έτσι ώστε να εξασφαλίσουμε στους μαθητές την δυνατότητα επικοινωνίας σε ασφαλές και ειδικά διαμορφωμένο περιβάλλον, δημιουργία ζευγαριών μαθητών με κοινό επαγγελματικό ενδιαφέρον, παρουσίαση αυτών με φωτογραφίες και βίντεο, προετοιμασία των επικείμενων μετακινήσεων κ.α.

Για την επίτευξη όλων των παραπάνω πραγματοποιήθηκαν δύο διεθνικές συναντήσεις εργασίας και μία διεθνική επιμορφωτική συνάντηση εκπαιδευτικών.

moysiko_sholeio_trikalon_11118_3.jpg

Στην πρώτη διεθνική συνάντηση που πραγματοποιήθηκε από τις 29 Οκτωβρίου έως την 1ηΝοεμβρίου 2017, στο Γκέτεμποργκ της Σουηδίας, πήραν μέρος τρεις καθηγήτριες του Σχολείου μας : η κ. Ελένη Αργυροπούλου και η κ.Τίνα Πάλλα, ως μέλη της παιδαγωγικής ομάδας και η κ. Ευαγγελία Σύρρου η οποία είναι η συντονίστρια και υπεύθυνη για την υλοποίηση του προγράμματος.

Η συνάντηση έδωσε την ευκαιρία στους εκπαιδευτικούς από τα εταιρικά σχολεία να γνωριστούν και από κοντά και να εργαστούν κυρίως πάνω στον προγραμματισμό δράσεων του πρώτου έτους, στην κατανομή εργασιών ανά χώρα και στη διαμόρφωση των πρώτων υποστηρικτικών εργαλείων. Οι εργασίες της συνάντησης έθεσαν τα γερά θεμέλια της περαιτέρω πορείας  του προγράμματος.

Η δεύτερη διεθνική συνάντηση εκπαιδευτικών έλαβε χώρα από τις 6 έως τις 8 Ιουνίου 2018, στο Μπορντώ της Γαλλίας όπου έγινε ο απολογισμός της πορείας του προγράμματος κατά το πρώτο έτος υλοποίησής του, οι απαραίτητες αναπροσαρμογές όπου κρίθηκε απαραίτητο, καθώς και ο προγραμματισμός της δεύτερης χρονιάς. Από το Μουσικό Σχολείο συμμετείχαν η κ Γεωργία Κολοβελώνη, η κ. Ελένη Αργυροπούλου και η κ. Ευαγγελία Σύρρου.

Στο περιθώριο των εργασιών είχαμε τη χαρά να γευτούμε την απλόχερα προσφερόμενη γαλλική φιλοξενία, εφάμιλλη της ελληνικής, και να ξεναγηθούμε στο πανέμορφο και αρχοντικό Μπορντώ καθώς και να επισκεφτούμε ένα από τα σημαντικά αξιοθέατα της Ευρώπης, τον μοναδικό Αμμόλοφο του Πιλά (La Dune de Pilat). Ανάμεσα σε ένα τεράστιο πευκοδάσος και στον Ατλαντικό Ωκεανό, ο ψηλότερος αμμόλοφος στην Ευρώπη αποτελεί έναν από τους τουριστικούς θησαυρούς της Γαλλίας και ανήκει στα Μνημεία της Παγκόσμιας Πολιτιστικής και Φυσικής Κληρονομιάς της UNESCO και όχι άδικα, καθώς πρόκειται για ένα τοπίο τόσο ιδιαίτερο και που δεν βρίσκεται σε κάποια έρημο αλλά στο κέντρο της Ευρώπης

Κατά τη διάρκεια του πρώτου έτους, πραγματοποιήθηκε και η διεθνική επιμορφωτική συνάντηση εκπαιδευτικών που έλαβε χώρα στο Μπρασώφ της Ρουμανίας, από 12 έως 16 Μαρτίου 2018, με σκοπό την ενημέρωσή μας για τα εκπαιδευτικά συστήματα των συμμετεχουσών χωρών και κυρίως τον τρόπο διεξαγωγής του επαγγελματικού προσανατολισμού των μαθητών.

Στην εβδομάδα επιμόρφωσης, συμμετείχαν οι καθηγήτριες κ.κ. Γεωργία Κολοβελώνη, Αλεξάνδρα Χιώτη και Ευαγγελία Σύρρου. Η κ. Χιώτη, μάλιστα, ετοίμασε μία ενδιαφέρουσα εργασία για το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα την οποία παρουσίασε στους συναδέλφους της σύμπραξης.

Οι Ρουμάνοι εταίροι μας, μας υποδέχτηκαν με πολύ όμορφο και ζεστό τρόπο στο γραφικό Μπρασόφ, μυώντας μας στα έθιμα και τις παραδόσεις τους, στην κοινωνική, επαγγελματική και εκπαιδευτική ζωή της χώρας και οι εργασίες της εβδομάδας επιμόρφωσης κύλησαν εξαιρετικά.

Για άλλη μια φορά, όλοι μαζί, με βασική γλώσσα επικοινωνίας μας τα γαλλικά, την επίσημη γλώσσα του προγράμματος,  αλλά παράλληλα και όποια άλλη γλώσσα μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε, αποδείξαμε πως οι διαφορές μας μπορούν να μας ενώνουν δημιουργικά!

Μοναδική θλιβερή διαπίστωση για εμάς, το γεγονός ότι σε όλες τις άλλες χώρες της σχολικής μας σύμπραξης ο επαγγελματικός προσανατολισμός λειτουργεί από απλά καλύτερα έως και εξαιρετικά σε σχέση με την Ελλάδα.

Αυτό που εφαρμόζουμε μέσω του προγράμματος, καινοτομώντας για τα ελληνικά δεδομένα των σχολείων γενικής παιδείας, αποτελεί πρακτική, ενταγμένη στο εκπαιδευτικό σύστημα, για όλους τους μαθητές της Γ’ Γυμνασίου, στη Γαλλία.

Στη συνέχεια, ο ρόλος των μαθητών στην εξέλιξη του προγράμματος γίνεται πολύ πιο ενεργός. Οι μαθητές μας έχουν ήδη πραγματοποιήσει το πρώτο στάδιο ατομικής προσέγγισης εργασιακού χώρου και ορισμένοι εξ’ αυτών έχουν ήδη μεταβεί στη Γαλλία και στη Σουηδία όπου πραγματοποίησαν το δεύτερο στάδιο παρατήρησης, σε συνεργασία με τον μαθητή από το εξωτερικό. Θα ακολουθήσουν και άλλες ροές μετακίνησης μαθητών, τους πρώτους μήνες του 2019.

Αλλά προηγουμένως, θα έχουμε τη χαρά να φιλοξενήσουμε στο σχολείο μας και στην πόλη μας μαθητές και καθηγητές από τις συνεργαζόμενες χώρες στο διάστημα από 16 έως 22 Δεκεμβρίου 2018, για την υλοποίηση της τρίτης φάσης παρατήρησης επαγγέλματος.

Κλείνοντας, θα θέλαμε να επισημάνουμε τη σημασία των ευρωπαϊκών προγραμμάτων στη διεύρυνση των οριζόντων τόσο των μαθητών μας όσο και των εκπαιδευτικών, καθώς αποτελούν σημαντικό κίνητρο μάθησης και εξέλιξης και προσφέρουν τη δυνατότητα απόκτησης γνώσης με βιωματικό τρόπο εντός και εκτός των φυσικών συνόρων του σχολείου.

Εντασσόμενα στον ετήσιο σχεδιασμό του εκπαιδευτικού έργου, οδηγούν στη βελτίωση της ποιότητας της σχολικής εκπαίδευσης,
στην ενίσχυση της ευρωπαϊκής της διάστασης, στην προαγωγή εκμάθησης ξένων γλωσσών, και στη διαπολιτισμική ευαισθητοποίηση  του συνόλου της σχολικής κοινότητας.

Ευαγγελία Σύρρου

Καθηγήτρια Γαλλικών στο Μουσικό Σχολείο Τρικάλων

Υπεύθυνη υλοποίησης του προγράμματος ΕRASMUS+

moysiko_sholeio_trikalon_11118_1.jpg

Πλήρωση κενών θέσεων μαθητών στο Μουσικό Σχολείο Τρικάλων

Σεπ 201814

Πλήρωση κενών θέσεων μαθητών στο Μουσικό Σχολείο Τρικάλων

  1. Δυο(2) κενές θέσεις στη Β’ Γυμνασίου,
  2. Δυο (2) κενές θέσεις στη Γ΄ Γυμνασίου
  3. Τέσσερις (4) κενές θέσεις στη Α΄ Λυκείου
  4. Τέσσερις (4) κενές θέσεις στην Β΄ Λυκείου και
  5. Τέσσερις (4) κενές θέσεις στη Γ’ Λυκείου.

Ο αιτήσεις θα γίνονται στο Μουσικό σχολείο Τρικάλων μέχρι και τις 20/09/2018

Οι εξετάσεις θα πραγματοποιηθούν την Παρασκευή 21/09/2018 και ώρα

09:00 π. μ.

                  Πληροφορίες: Μουσικό  Σχολείο  Τρικάλων

Ταχ. Δ/νση: Δημοκρίτου & Περιφερειακή οδός, 42100 Ριζαριό Τρικάλων

Τηλ.&Fax2431074471

 Από τη Διεύθυνση

 

« Παλιότερα άρθρα

Παλαιότερες Δημοσιεύσεις



Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων