Μουσικό Σχολείο Τρικάλων

Ενα σχολείο αλλιώτικο απο τα άλλα . . .

To Μουσικό Σχολείο Τρικάλων ταξιδεύει και … εργάζεται στην Ευρώπη

Νοέ 20181
Με αφορμή το Erasmus+ πραγματοποιήθηκαν δύο διεθνικές συναντήσεις εργασίας και μία διεθνική επιμορφωτική συνάντηση εκπαιδευτικών.

Τα ευρωπαϊκά προγράμματα συνεισφέρουν στην αγωγή των μαθητών, καθώς τους δίνουν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με ανθρώπους από διάφορα μέρη της Ευρώπης και να γνωρίσουν τόπους και πολιτισμούς που ίσως δεν θα μπορούσαν σε διαφορετική περίπτωση να γνωρίσουν.

Είμαστε γι’ αυτό ιδιαίτερα χαρούμενοι που διανύουμε το δεύτερο έτος υλοποίησης του Ευρωπαϊκού Προγράμματος ERASMUS+ με τίτλο PORTFOLIO/Petits Travailleurs d’Europe (ΠΟΡΤΟΦΟΛΙΟ / Μικροί Ευρωπαίοι Εργαζόμενοι), σε συνεργασία με τέσσερα σχολεία από το Γκέτεμποργκ της Σουηδίας, το Μπορντώ της Γαλλίας, το Μπρασόφ της Ρουμανίας και την Γκράβινα της περιοχής Απούλια, στην Ιταλία.

Το καινοτόμο πρόγραμμα που υλοποιούμε στο Μουσικό Σχολείο, στοχεύει στην προώθηση της κινητικότητας των μαθητών και στην εισαγωγή τους στον κόσμο της εργασίας με μια πρώτη προσέγγιση του επαγγελματικού τομέα που τους ενδιαφέρει,  κάτι που προσδοκούμε να τους βοηθήσει να αποκτήσουν μία συγκεκριμένη  ιδέα για την ενεργό ζωή, να γίνουν πρωταγωνιστές στο έργο του προσανατολισμού τους και να οδηγηθούν στην επιλογή της επαγγελματικής τους κατεύθυνσης.

Πιο συγκεκριμένα, στο πλαίσιο υλοποίησης του προγράμματος, οι μαθητές μας, σε ζεύγη με μαθητές από τις συνεργαζόμενες χώρες, ερευνούν τα δεδομένα σπουδών και εργασίας του επαγγέλματος που τους ενδιαφέρει, συγκεντρώνοντας πληροφορίες και κυρίως κάνοντας μία πρώτη γνωριμία – παρατήρηση επαγγέλματος σε εργασιακό χώρο, σε τρία στάδια.

Κατά το πρώτο στάδιο, οι μαθητές προσεγγίζουν ατομικά το επάγγελμα της επιλογής τους, για μία χρονική περίοδο 5 ημερών, κάνοντας παρατήρηση επαγγέλματος σε εργασιακό χώρο, στη χώρα τους.

Κατά το δεύτερο και τρίτο στάδιο προσέγγισης του επαγγέλματος, διάρκειας επίσης 5 ημερών το καθένα, οι μαθητές κάνουν και πάλι παρατήρηση επαγγέλματος σε εργασιακό χώρο, αλλά αυτή τη φορά σε ζεύγη, συνεργαζόμενοι με έναν Ευρωπαίο μαθητή με τα ίδια επαγγελματικά ενδιαφέροντα, ο οποίος προέρχεται από ένα από τα συνεργαζόμενα σχολεία. Το δεύτερο και τρίτο στάδιο παρατήρησης γίνονται στις χώρες προέλευσης των δύο μαθητών-μελών του ζεύγους εργασίας.

Έτσι, οι μαθητές μας έχουν την ευκαιρία, όχι μόνο να προσεγγίσουν άμεσα τον επαγγελματικό τομέα επιλογής τους στη χώρα μας, αλλά και να κάνουν σύγκριση δεδομένων μεταξύ της Ελλάδας και των άλλων Ευρωπαϊκών χωρών της σχολικής μας σύμπραξης.

Κατά τον πρώτο χρόνο υλοποίησης του προγράμματος, η συμμετοχή των μαθητών ήταν σχετικά περιορισμένη καθώς η εργασία αφορούσε κυρίως στους εκπαιδευτικούς για την διαμόρφωση όλων των απαραίτητων εργαλείων και την προετοιμασία των κατάλληλων συνθηκών για μία καλή και εποικοδομητική συνεργασία των μαθητών : δημιουργία ιστοσελίδας, ερωτηματολογίων, φύλλων εργασίας και αξιολόγησης, συμβάσεων παρατήρησης επαγγέλματος και πολλών άλλων επίσημων και βοηθητικών εγγράφων, διενέργεια διαγωνισμού για την επιλογή λογότυπου, δημιουργία προγράμματος στην ειδική εκπαιδευτική πλατφόρμα του Εtwinning έτσι ώστε να εξασφαλίσουμε στους μαθητές την δυνατότητα επικοινωνίας σε ασφαλές και ειδικά διαμορφωμένο περιβάλλον, δημιουργία ζευγαριών μαθητών με κοινό επαγγελματικό ενδιαφέρον, παρουσίαση αυτών με φωτογραφίες και βίντεο, προετοιμασία των επικείμενων μετακινήσεων κ.α.

Για την επίτευξη όλων των παραπάνω πραγματοποιήθηκαν δύο διεθνικές συναντήσεις εργασίας και μία διεθνική επιμορφωτική συνάντηση εκπαιδευτικών.

moysiko_sholeio_trikalon_11118_3.jpg

Στην πρώτη διεθνική συνάντηση που πραγματοποιήθηκε από τις 29 Οκτωβρίου έως την 1ηΝοεμβρίου 2017, στο Γκέτεμποργκ της Σουηδίας, πήραν μέρος τρεις καθηγήτριες του Σχολείου μας : η κ. Ελένη Αργυροπούλου και η κ.Τίνα Πάλλα, ως μέλη της παιδαγωγικής ομάδας και η κ. Ευαγγελία Σύρρου η οποία είναι η συντονίστρια και υπεύθυνη για την υλοποίηση του προγράμματος.

Η συνάντηση έδωσε την ευκαιρία στους εκπαιδευτικούς από τα εταιρικά σχολεία να γνωριστούν και από κοντά και να εργαστούν κυρίως πάνω στον προγραμματισμό δράσεων του πρώτου έτους, στην κατανομή εργασιών ανά χώρα και στη διαμόρφωση των πρώτων υποστηρικτικών εργαλείων. Οι εργασίες της συνάντησης έθεσαν τα γερά θεμέλια της περαιτέρω πορείας  του προγράμματος.

Η δεύτερη διεθνική συνάντηση εκπαιδευτικών έλαβε χώρα από τις 6 έως τις 8 Ιουνίου 2018, στο Μπορντώ της Γαλλίας όπου έγινε ο απολογισμός της πορείας του προγράμματος κατά το πρώτο έτος υλοποίησής του, οι απαραίτητες αναπροσαρμογές όπου κρίθηκε απαραίτητο, καθώς και ο προγραμματισμός της δεύτερης χρονιάς. Από το Μουσικό Σχολείο συμμετείχαν η κ Γεωργία Κολοβελώνη, η κ. Ελένη Αργυροπούλου και η κ. Ευαγγελία Σύρρου.

Στο περιθώριο των εργασιών είχαμε τη χαρά να γευτούμε την απλόχερα προσφερόμενη γαλλική φιλοξενία, εφάμιλλη της ελληνικής, και να ξεναγηθούμε στο πανέμορφο και αρχοντικό Μπορντώ καθώς και να επισκεφτούμε ένα από τα σημαντικά αξιοθέατα της Ευρώπης, τον μοναδικό Αμμόλοφο του Πιλά (La Dune de Pilat). Ανάμεσα σε ένα τεράστιο πευκοδάσος και στον Ατλαντικό Ωκεανό, ο ψηλότερος αμμόλοφος στην Ευρώπη αποτελεί έναν από τους τουριστικούς θησαυρούς της Γαλλίας και ανήκει στα Μνημεία της Παγκόσμιας Πολιτιστικής και Φυσικής Κληρονομιάς της UNESCO και όχι άδικα, καθώς πρόκειται για ένα τοπίο τόσο ιδιαίτερο και που δεν βρίσκεται σε κάποια έρημο αλλά στο κέντρο της Ευρώπης

Κατά τη διάρκεια του πρώτου έτους, πραγματοποιήθηκε και η διεθνική επιμορφωτική συνάντηση εκπαιδευτικών που έλαβε χώρα στο Μπρασώφ της Ρουμανίας, από 12 έως 16 Μαρτίου 2018, με σκοπό την ενημέρωσή μας για τα εκπαιδευτικά συστήματα των συμμετεχουσών χωρών και κυρίως τον τρόπο διεξαγωγής του επαγγελματικού προσανατολισμού των μαθητών.

Στην εβδομάδα επιμόρφωσης, συμμετείχαν οι καθηγήτριες κ.κ. Γεωργία Κολοβελώνη, Αλεξάνδρα Χιώτη και Ευαγγελία Σύρρου. Η κ. Χιώτη, μάλιστα, ετοίμασε μία ενδιαφέρουσα εργασία για το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα την οποία παρουσίασε στους συναδέλφους της σύμπραξης.

Οι Ρουμάνοι εταίροι μας, μας υποδέχτηκαν με πολύ όμορφο και ζεστό τρόπο στο γραφικό Μπρασόφ, μυώντας μας στα έθιμα και τις παραδόσεις τους, στην κοινωνική, επαγγελματική και εκπαιδευτική ζωή της χώρας και οι εργασίες της εβδομάδας επιμόρφωσης κύλησαν εξαιρετικά.

Για άλλη μια φορά, όλοι μαζί, με βασική γλώσσα επικοινωνίας μας τα γαλλικά, την επίσημη γλώσσα του προγράμματος,  αλλά παράλληλα και όποια άλλη γλώσσα μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε, αποδείξαμε πως οι διαφορές μας μπορούν να μας ενώνουν δημιουργικά!

Μοναδική θλιβερή διαπίστωση για εμάς, το γεγονός ότι σε όλες τις άλλες χώρες της σχολικής μας σύμπραξης ο επαγγελματικός προσανατολισμός λειτουργεί από απλά καλύτερα έως και εξαιρετικά σε σχέση με την Ελλάδα.

Αυτό που εφαρμόζουμε μέσω του προγράμματος, καινοτομώντας για τα ελληνικά δεδομένα των σχολείων γενικής παιδείας, αποτελεί πρακτική, ενταγμένη στο εκπαιδευτικό σύστημα, για όλους τους μαθητές της Γ’ Γυμνασίου, στη Γαλλία.

Στη συνέχεια, ο ρόλος των μαθητών στην εξέλιξη του προγράμματος γίνεται πολύ πιο ενεργός. Οι μαθητές μας έχουν ήδη πραγματοποιήσει το πρώτο στάδιο ατομικής προσέγγισης εργασιακού χώρου και ορισμένοι εξ’ αυτών έχουν ήδη μεταβεί στη Γαλλία και στη Σουηδία όπου πραγματοποίησαν το δεύτερο στάδιο παρατήρησης, σε συνεργασία με τον μαθητή από το εξωτερικό. Θα ακολουθήσουν και άλλες ροές μετακίνησης μαθητών, τους πρώτους μήνες του 2019.

Αλλά προηγουμένως, θα έχουμε τη χαρά να φιλοξενήσουμε στο σχολείο μας και στην πόλη μας μαθητές και καθηγητές από τις συνεργαζόμενες χώρες στο διάστημα από 16 έως 22 Δεκεμβρίου 2018, για την υλοποίηση της τρίτης φάσης παρατήρησης επαγγέλματος.

Κλείνοντας, θα θέλαμε να επισημάνουμε τη σημασία των ευρωπαϊκών προγραμμάτων στη διεύρυνση των οριζόντων τόσο των μαθητών μας όσο και των εκπαιδευτικών, καθώς αποτελούν σημαντικό κίνητρο μάθησης και εξέλιξης και προσφέρουν τη δυνατότητα απόκτησης γνώσης με βιωματικό τρόπο εντός και εκτός των φυσικών συνόρων του σχολείου.

Εντασσόμενα στον ετήσιο σχεδιασμό του εκπαιδευτικού έργου, οδηγούν στη βελτίωση της ποιότητας της σχολικής εκπαίδευσης,
στην ενίσχυση της ευρωπαϊκής της διάστασης, στην προαγωγή εκμάθησης ξένων γλωσσών, και στη διαπολιτισμική ευαισθητοποίηση  του συνόλου της σχολικής κοινότητας.

Ευαγγελία Σύρρου

Καθηγήτρια Γαλλικών στο Μουσικό Σχολείο Τρικάλων

Υπεύθυνη υλοποίησης του προγράμματος ΕRASMUS+

moysiko_sholeio_trikalon_11118_1.jpg

Πλήρωση κενών θέσεων μαθητών στο Μουσικό Σχολείο Τρικάλων

Σεπ 201814

Πλήρωση κενών θέσεων μαθητών στο Μουσικό Σχολείο Τρικάλων

  1. Δυο(2) κενές θέσεις στη Β’ Γυμνασίου,
  2. Δυο (2) κενές θέσεις στη Γ΄ Γυμνασίου
  3. Τέσσερις (4) κενές θέσεις στη Α΄ Λυκείου
  4. Τέσσερις (4) κενές θέσεις στην Β΄ Λυκείου και
  5. Τέσσερις (4) κενές θέσεις στη Γ’ Λυκείου.

Ο αιτήσεις θα γίνονται στο Μουσικό σχολείο Τρικάλων μέχρι και τις 20/09/2018

Οι εξετάσεις θα πραγματοποιηθούν την Παρασκευή 21/09/2018 και ώρα

09:00 π. μ.

                  Πληροφορίες: Μουσικό  Σχολείο  Τρικάλων

Ταχ. Δ/νση: Δημοκρίτου & Περιφερειακή οδός, 42100 Ριζαριό Τρικάλων

Τηλ.&Fax2431074471

 Από τη Διεύθυνση

 

Μάρτιος 2018: Συμμετοχή στο Ποιητικό Συμπόσιο του 3ου Λυκείου

Μαρ 201823

Μάρτιος 2018: Συμμετοχή στο Ποιητικό Συμπόσιο του 3ου Λυκείου

Συντονιστές εκπαιδευτικοί: Γεωργία Κολοβελώνη, Ιωάννης Μπέης, Γιώργος Αγγέλης

Αφήγηση παραμυθιών από τη Μαρία Κατσανούλη

Μαρ 201820

Αφήγηση παραμυθιών από τη Μαρία Κατσανούλη

Στις 28 Φεβρουαρίου είχαμε την τιμή να δεχτούμε στην τάξη μας την εξαιρετική αφηγήτρια παραμυθιών Μαρία Κατσανούλη, η οποία με την αφήγησή της μας ταξίδεψε στον λαϊκό μας πολιτισμό.

Κάθε πολιτισμός έχει τις δικές του ιστορίες, τις δικές του παραδόσεις που μεταφέρονται από γενιά σε γενιά μ’ έναν τρόπο μαγευτικό. Οι παλιότεροι μεταδίδουν αυτά τα στοιχεία του πολιτισμού τους στους νεότερους κι εκείνοι με τη σειρά τους στους επόμενους. Έτσι και τα λαϊκά παραμύθια μένουν άφθαρτα στον χρόνο, γεμίζοντας με ευαισθησία τις ψυχές των ανθρώπων. Οι περισσότεροι από εμάς, αν όχι όλοι, έχουμε νιώσει την ικανοποίηση του ν’  ακούς τις φανταστικές αυτές ιστορίες με τους δράκους, τους βασιλιάδες, τα στοιχειά, τα οποία φαντάζουν ψεύτικα μπροστά στα μάτια των ανθρώπων, αλλά, όπως μας ανέφερε και η κυρία Κατσανούλη, δεν είναι παρά μορφές της πραγματικότητας που κατοικούν στη συνείδηση και την ψυχή μας, προσπαθώντας το καθένα να επικρατήσει κάθε φορά. Στα λαϊκά αυτά παραμύθια που ταξιδεύουν από στόμα σε στόμα παρατηρούμε ότι τις περισσότερες φορές καταφέρνει να υπερισχύσει μέσα από δυσκολίες το καλό.

Τα παραμύθια που μας αφηγήθηκε η κυρία Κατσανούλη ήταν «Το ακοίμητο καντήλι», «Το όνομα» και «Ο λυράρης». Το πρώτο μας μιλάει για την προσπάθεια του νεότερου γιου ενός βασιλιά να απελευθερώσει το βασίλειο από μια κατάρα. Έπειτα ακούσαμε  την ιστορία της οικογένειας ενός ξυλοκόπου με το όνομα «Δασοπετρωμένος». Τέλος η αφηγήτρια μας αφηγήθηκε μια ιστορία με κεντρικό θέμα τη μουσική, αφού είμαστε μαθητές Μουσικού Σχολείου.

Η αφήγηση ήταν μαγευτική. Όλα τα παιδιά ήταν ενθουσιασμένα και στην τάξη επικρατούσε απόλυτη ησυχία. Τα παραμύθια τα οποία επέλεξε να μας αφηγηθεί ήταν ειδικά για την ηλικία μας και μετέφεραν ένα μήνυμα. Η έκφραση και η κίνησή της κατά την αφήγηση μας ταξίδεψαν στον κόσμο των παραμυθιών και νιώσαμε ότι ήμασταν παρόντες. Τα παραμύθια δεν ήταν γνωστά, τα ακούγαμε για πρώτη φορά και εντυπωσίασαν την πλειονότητα της τάξης. Παρόλο που είχαν μεγάλη διάρκεια, δεν μας κούρασαν αλλά μας κράτησαν σε αγωνία μέχρι το τέλος.

Στην αφήγηση μας εντυπωσίασε και η όμορφη μουσική που έπαιζε η αφηγήτρια για να συνοδεύσει τις απίστευτες ιστορίες της. Είχε φέρει μαζί της δύο σπάνια και εντυπωσιακά όργανα. Το πρώτο λεγόταν singing bowl και έβγαζε έναν μαγικό περίεργο ήχο που μας  έκανε να απορήσουμε. Το δεύτερο λεγόταν καλίμπα. Η καλίμπα είναι ένα σχετικά μικρό μουσικό όργανο το οποίο έχει κάποιες σιδερένιες προεκτάσεις που βγάζουν ήχο αν τις ακουμπήσεις. Στο τέλος της αφήγησης  η κυρία Κατσανούλη μας άφησε να δοκιμάσουμε τους ήχους και να παίξουμε αυτά τα μουσικά όργανα.

Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε την κυρία Κατσανούλη γι’ αυτή την εξαιρετική εμπειρία, καθώς και τη φιλόλογό μας Γεωργία Κολοβελώνη που την προσκάλεσε στην τάξη μας.

 

Οι μαθήτριες του Α2 Γυμνασίου

 

Εβελίνα Μπέη, Εύα Ρέμμα, Γαλήνη Σταφυλά, Στυλιάνα Καραθανάση, Θεοδώρα Παυλάκου, Χρύσα Μπούγλα, Άννα Ζώη, Φαίη Παπαχρήστου

 

 

 

 

«Ο Πολιτισμός μέσα από τα μάτια των παιδιών»

Μαρ 201819

«Ο Πολιτισμός μέσα από τα μάτια των παιδιών»

 

Την Κυριακή, 18 Μαρτίου 2018, έλαβε χώρα στο Μουσείο Τσιτσάνη στα Τρίκαλα το 43ο Προσυνέδριο της Πολιτιστικής Ένωσης Εργαζομένων του Ο.Τ.Ε. Θέμα της εκδήλωσης ήταν «Ο Πολιτισμός μέσα από τα μάτια των παιδιών» και εισηγήτρια η κ. Ελένη Χρ.Αλεξίου, καθηγήτρια του Μουσικού Σχολείου Τρικάλων. Στο τέλος της εισήγησης προβλήθηκε η βραβευμένη ταινία μικρού μήκους, «Σκασιαρχείο», που δημιούργησαν μαθητές του Μουσικού Σχολείου Τρικάλων. Η ταινία απέσπασε θερμό χειροκρότημα εκ μέρους των παρευρισκομένων, συνέδρων από όλη την Ελλάδα και αρχών της πόλης. Η εκδήλωση έκλεισε με την παρουσίαση τραγουδιών παραδοσιακής μουσικής από τα παιδιά που συμμετείχαν στην ταινία. Τα παιδιά, μέλη της χορωδίας και ορχήστρας παραδοσιακής μουσικής του σχολείου, συγκίνησαν με τις μελωδικές φωνές τους, την δεξιοτεχνία που επέδειξαν και την όλη άψογη παρουσία τους.

Απόσπασμα από την εισήγηση της κ. Ελένης Αλεξίου:

«[…] Ο Πολιτισμός μέσα από τα μάτια των παιδιών. Θέμα πολυδιάστατο, θέμα διαχρονικό, θέμα που αφορά την κοινωνία και τους θεσμούς της, σχολείο, οικογένεια, πολιτεία. Θέμα που μου είναι οικείο, καθώς ως εκπαιδευτικός, έχω μάθει να διαβάζω τα μάτια των παιδιών και να βλέπω στην ψυχή τους. Θέμα που εναρμονίζεται απόλυτα με την πλούσια πολιτιστική κληρονομιά των Τρικάλων και με αυτόν τον χώρο δημιουργικής έκφρασης, όπως είναι το Μουσείο Τσιτσάνη. Θέμα που επιδέχεται πολλές ερμηνείες, καθώς λόγω απουσίας ρήματος μπορεί να αναγνωσθεί ποικιλοτρόπως:

Ο Πολιτισμός όπως τον βλέπουν τα παιδιά

Ο Πολιτισμός όπως τον ζουν τα παιδιά

Ο Πολιτισμός όπως τον κληρονομούν, τον κληροδοτούν, τον ερμηνεύουν, τον διαμορφώνουν, τον αποδέχονται, τον κρίνουν, τον κατακρίνουν, τον φαντάζονται, τον δημιουργούν, τον διδάσκονται τα παιδιά ή ορθότερα όπως τον διδάσκουμε στα παιδιά.

[…]

Για να δούμε, όμως, τον Πολιτισμό μέσα από τα μάτια των παιδιών, να τον αφουγκραστούμε, να τον γευτούμε, όπως τα παιδιά,  θα πρέπει να γίνουμε ή ίδιοι παιδιά. Αυτό, όμως, είναι εφικτό μόνο μεταφορικά. Θεώρησα, λοιπόν, ότι για να έρθω όσο γίνεται πιο κοντά στην κυριολεκτική ερμηνεία του τίτλου, πρέπει να δώσω τον λόγο στα ίδια τα παιδιά. Γι αυτό, στο τέλος αυτής της σύντομης εισήγησης θα παρακολουθήσουμε μια ταινία μικρού μήκους, που δημιούργησαν μαθητές του Μουσικού Σχολείου Τρικάλων, και θα τους απολαύσουμε ζωντανά να μας ερμηνεύουν τραγούδια ως μέλη της παραδοσιακής χορωδίας κι ορχήστρας του σχολείου. Ευχαριστώ, λοιπόν, τους μαθητές και τις μαθήτριες που παρευρίσκονται εδώ σήμερα για να ομορφύνουν με την παρουσία τους το συνέδριο, καθώς και τις καθηγήτριες τους, Δήμητρα Κοσβύρα και Σοφία Χαλιάσα, για την συνεργασία».

« Παλιότερα άρθρα

Παλαιότερες Δημοσιεύσεις



Top
...
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων