ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΟΡΗΣΟΥ
Στην δικιά μου γειτονιά
καρναβάλι ξεκινά.
Με σπουργίτια και παιδιά
που τραγουδάνε δυνατά
Μια γυναίκα επιστρέφει
σε κακοποιό μεταμορφωμένη
Και οι γείτονες κουτσομπολεύουν.
Στο πεζοδρόμιο όμως ένας ψαράς
νοσταλγικές σκέψεις κάνει.
«Το καρναβάλι στην γειτονιά μου
δεν το ξεχνάω ποτέ ξανά».
Παρασκευή, 23 Ιούνη 2017
Αντωνία Ζαχοπούλου

Αντωνία, μας φεύγεις κι εσύ για άλλες αναζητήσεις!

Δε ξεχάσω την άνεση με την οποία σκάρωνες limeric(=παράλογα στιχουργήματα)
στο project που κάναμε φέτος στην τάξη.

Καθώς και το βλέμμα σου που ήταν πάντα εκεί σε ό,τι χρειαζόταν και κάποιες απαντήσεις σου που εξέπλητταν τους πάντες…

Μια προσπάθεια εδώ με το τάνγκο τραγούδι να ενώσουμε τις αγάπες μας… Τάνγκο και στίχος…

Καλή συνέχεια….

Η φιλόλογός σου, Αρετή Κάρκου

 

καστοριά

Κορησός, 10 Οκτώβρη 2016

Κάθε χρόνο πολλοί τουρίστες έρχονται στην Καστοριά και ο καθένας από αυτούς έχει διαφορετικές πληροφορίες για αυτήν την πόλη. Η Καστοριά βρίσκεται στην Δυτική Μακεδονία και είναι ορεινή πόλη με υψόμετρο 600 μέτρα. Επίσης, η Καστοριά είναι χτισμένη επάνω σε ένα κούφιο βουνό και για αυτό το λόγο έχει αρκετά σπήλαια. Ένα από αυτά είναι το σπήλαιο του Δράκου το οποίο επικοινωνεί με την πανέμορφο λίμνη της Καστοριάς. Στην Καστοριά η κατάλληλη περίοδος κατά την γνώμη μου, για να την επισκεφθεί κάποιος, είναι ο χειμώνας. Ναι καλά ακούσατε ο χειμώνας, γιατί, αν και έχει αρκετό κρύο, το χειμώνα μπορείς να πας και να μείνεις στα παλιά ξενοδοχεία της πόλης μας που βρίσκονται στα χωριά επάνω στο βουνό. Και από εκεί θα μπορείς να δεις όλη τη λίμνη και επίσης μπορείς να δεις πρωί-πρωί, πριν καλά-καλά ξημερώσει τους κωπηλάτες να κάνουν προπόνηση κάθε μέρα μέσα στα παγωμένα νερά της λίμνης Ορεστιάδος.

Η Καστοριά δεν είναι βαρετή πόλη. Έχει πάρα πολλές εκδηλώσεις όπως τα ραγκουτσάρια, κατά τα οποία γίνονται όλοι τους καρναβάλια και βγαίνουν στους δρόμους μέχρι το πρωί και παρόλα αυτά το ποτό τους κρατάει ζεστούς παρά τις πολικές θερμοκρασίες, συνήθως κάτω από τους – 10 βαθμούς. Οι καστοριανοί είναι συνηθισμένοι σε αυτές τις συνθήκες.

Από την άλλη πλευρά όμως η Καστοριά είναι πολύ ρομαντική πόλη και, αν θες να περνάς καλά με το κορίτσι σου ή το αγόρι σου, θα ήταν προτιμότερο να πας σε ένα ξενοδοχείο ψηλά στο βουνό να καθίσετε στο παράθυρο δίπλα στο τζάκι και να βλέπετε το χιόνι να καλύπτει την πόλη σαν ένα άσπρο κάτασπρο πούπουλο.

Έτσι, λοιπόν η Καστοριά γίνεται η πιο όμορφη και ρομαντική πόλη που έχεις δει ποτέ. Οπότε θα ήταν πολύ καλή ιδέα να την επισκεφθείς ή με το ταίρι σου ή με την τρελή παρέα σου, για να γλεντήσετε, να πιείτε και να γελάσετε με την ψυχή σας.

Γιώργος Βόλτσης, μαθητής της Γ” Γυμνασίου

υ.γ.

Καστοριά, 20 Ιούνη 2017

Γιώργο, η έκθεσή σου τελικά μπήκε στον παγκόσμιο ιστό. Είδαμε μετάλλιά σου στην κωπηλασία. Πάντα στην τεχνική υποστήριξη στις γιορτές. Ο κουμπαράς του σχολείου ενεργοποιήθηκε στα χέρια σου… Η στάση σου στις κουβέντες μας ώριμη! Η έκθεσή σου δείχνει και μια ακόμη πλευρά σου…

Καλή συνέχεια στις επόμενες αναζητήσεις…

Αρετή Κάρκου, η φιλόλογός σου…

Τάξη Α’

Ιωάννου Κωνσταντίνος  19 12/14

Καραγιάννης Γεώργιος  19 9/14

Κουζίνα Μήνα  18 12/14

Τσόπρας  Γεώργιος  18 10/14

 

Τάξη Β’

Λαδιά Κυριακή  19 12/14

Τρεμόπουλος Θεοφάνης  19 12/14

Τσόπρα Ιωάννα  19 4/14

Κυριάκου Μαλαματή  19 2/14

Νικολαΐδης Αλέξανδρος  18 12/14

 

Τάξη Γ’

Σαμαρά Βασιλική  19 11/14

Σπύρου Φίλιππος  19 1/14

Μπίρτσιος Αναστάσιος  18 10/14

ΜΑΝΟΛΗΣ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΗΣ (1883-1959)

Ο πρωτοπόρος γλωσσολόγος και «οικοδόμος» της νεοελληνικής γλώσσας, Μανόλης Τριανταφυλλίδης, γεννήθηκε στην Αθήνα το 1883 από ευκατάστατους γονείς. Το 1909, υπό την πίεση του πατέρα του, εγγράφεται στη Φυσικομαθηματική Σχολή. Ωστόσο, σύντομα την εγκαταλείπει για να ακολουθήσει την αγάπη του για τα γράμματα, φοιτώντας στη Φιλοσοφική Σχολή. Το 1905, αποφασίζει να συνεχίσει τις σπουδές του στη Γερμανία. Επιστρέφει στην Ελλάδα το 1912 με τον τίτλο του διδάκτορα και συνεργάζεται με κορυφαία ονόματα του κλάδου της γλωσσολογίας. Λίγο αργότερα, γίνεται ένας από τους πρωτεργάτες της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης του Ελευθερίου Βενιζέλου, αναλαμβάνοντας τη θέση του ανώτερου επόπτη της δημοτικής εκπαίδευσης. Ωστόσο, μετά την αποτυχία του Βενιζέλου στις εκλογές του 1920, η μεταρρύθμιση καταρρέει κι ο Τριανταφυλλίδης φεύγει εκ νέου για τη Γερμανία. Μόνο μετά το κίνημα του Πλαστήρα και τη μεταπολίτευση, καταφέρνει να ανακτήσει τη θέση του κι επιστρέφει στη χώρα.

Το 1926, ο Τριανταφυλλίδης εκλέγεται καθηγητής γλωσσολογίας στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο. Από  τη θέση αυτή παραιτείται σχεδόν μια δεκαετία αργότερα για να αφιερωθεί στην ολοκλήρωση της Γραμματικής του, η οποία βασίστηκε στη λαϊκή γλώσσα. Μετά την έκδοσή της, συνέχισε να προσφέρει απλόχερα τις γνώσεις του στον τομέα της γλωσσικής έρευνας και να αγωνίζεται για την προώθηση της δημοτικής γλώσσας. Για τη στάση του αυτή, λοιδορήθηκε κι απωθήθηκε από τους συντηρητικούς κύκλους της ακαδημαϊκής κοινότητας, που έφτασαν  στο σημείο να τον χαρακτηρίσουν «εγκληματία» και «θορυβοποιό» αφού, όπως ισχυρίζονταν, «παρέσυρε εις τον κρημνόν την εκπαίδευσιν της πατρίδος του».

Η αναγνώριση της τεράστιας συνεισφοράς του Μανόλη Τριανταφυλλίδη, του ανθρώπου που έβαλε τα θεμέλια της νεοελληνικής γλώσσας, στο όγδοο επεισόδιο του δεύτερου κύκλου της σειράς του COSMOTE HISTORY, «Αυτοί που τόλμησαν».

Σκηνοθεσία: Άγγελος Κοβότσος
Παραγωγή: COSMOTE TV, 2017
Διάρκεια: 52′

Γαλλική ταινία, σκηνοθεσία Ζαν – Πολ Λε Σανουά με τους: Μπερνάρ Μπλιέ, Ζιλιέτ Φαμπέρ (1949).

Στην επαρχιακή Γαλλία του μεσοπολέμου, ένας δάσκαλος εφαρμόζει καινούριες, φιλελεύθερες μεθόδους διδασκαλίας, ερχόμενος αντιμέτωπος με τις συντηρητικές αρχές της περιοχής.
Η ταινία αποτελεί σημείο αναφοράς μίας μεγάλης περιόδου στην ιστορία του μεταπολεμικού κινηματογράφου.
Η επιτυχία της ταινίας έγκειται κυρίως στον τρόπο προσέγγισης των παιδαγωγικών απόψεων του Σελεστέν Φρενέ. Αφηγείται την αρχή της διδασκαλίας του γνωστού παιδαγωγού και τη δημιουργία ανάγκης για μάθηση στους μαθητές.
Το 1990, το Συμβούλιο του ΟΗΕ για τον Κινηματογράφο έθεσε υπό την αιγίδα του, «Το Σκασιαρχείο» διότι, όπως αναφέρει, πρόκειται για ένα εξαιρετικό έργο τέχνης το οποίο εικονογραφεί με μοναδικό τρόπο μια από τις πλευρές της Διακήρυξης Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του ΟΗΕ.
https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A4%…

Σημειώσεις για την ταινία από τον Νίκο Θεοδοσίου εδώ

Το σενάριο της ταινίας στηρίζεται στη ζωή του μεγάλου γάλλου παιδαγωγού και μεταρρυθμιστή της παιδείας Σελεστέν Φρενέ (Celestin Freinet 1896-1966).

Η παιδαγωγική μέθοδος του Φρενέ στοχεύει στη δημιουργία ενός άλλου σχολείου όπου κάθε παιδί αντιμετωπίζεται σαν μια ξεχωριστή προσωπικότητα, μπορεί να εκφράζεται ελεύθερα, όπου η παιδεία δεν είναι αποκομμένη από την κοινωνική πραγματικότητα κι ο ρόλος του εκπαιδευτικού συνίσταται κυρίως στο να βοηθήσει τα παιδιά να βρουν μόνα τους το δρόμο της γνώσης.
Ο Σελεστέν Φρενέ, πρώτος αυτός, επεδίωξε να εισάγει τις νέες τεχνολογίες της εποχής στην εκπαίδευση: τυπογραφία, ραδιόφωνο, κινηματογράφο. Είναι πιο γνωστός ως ο πρώτος που έβαλε το τυπογραφείο στην τάξη και καθιέρωσε την διασχολική αλληλογραφία. Λιγότερο γνωστό είναι ότι πρώτος αυτός έβαλε τον κινηματογράφο στο σχολείο το 1926!
Ήταν φυσικό οι πρωτοποριακές του μέθοδοι να μην είναι αρεστές στο κατεστημένο, γι αυτό κυνηγήθηκε ανελέητα. Πάλεψε μέσα από αντίξοες συνθήκες και στο τέλος υποχρεώθηκε να εγκαταλείψει τη δημόσια εκπαίδευση για να συνεχίσει πιο ελεύθερος το παιδαγωγικό του έργο. Αλλά πια δεν ήταν μόνος. Στη βάση των ιδεών του δημιουργήθηκε ένα μεγάλο διεθνές παιδαγωγικό κίνημα που είναι ακόμα ζωντανό.

Πλήρης οθόνη
Πλήρης οθόνη

 

Πλήρης οθόνη