Το σχολείο μας

Το Ειδικό Γυμνάσιο με Ειδικές Λυκειακές Τάξεις της Ψυχιατρικής Κλινικής Παιδιών-Εφήβων του Νοσοκομείου Παπανικολάου ιδρύθηκε το 2009 και ανήκει στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης. Στεγάζεται στους χώρους των εξωτερικών ιατρείων της Ψυχιατρικής Κλινικής Παιδιών- Εφήβων(ΨΠΕ) και παρέχει εκπαιδευτική υποστήριξη σε μαθητές ηλικίας 12-18 ετών κυρίως σε νοσηλευόμενους της κλινικής αυτής, καλύπτοντας παράλληλα τις εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών όλων των άλλων κλινικών του Νοσοκομείου.

Σύμφωνα με το Νομικό Πλαίσιο, σκοπός της ίδρυσης του σχολείου μέσα στο νοσοκομείο είναι να προσφέρει στους μαθητές σχολική ετοιμότητα, προοπτική επανένταξης και ψυχική ισορροπία. Η διαδικασία της μάθησης έρχεται να πετύχει την ενίσχυση της κλονισμένης εμπιστοσύνης στον εαυτό τους τονίζοντάς τους την παροδικότητα της παραμονής τους στο νοσοκομείο και τη σημασία της επιστροφής τους στη σχολική κοινότητα μετά την ολοκλήρωση της νοσηλείας τους.

Βασικός στόχος των προσαρμοσμένων εκπαιδευτικών προγραμμάτων των νοσοκομειακών σχολείων είναι η διατήρηση της μαθητικής «ταυτότητας/ιδιότητας» των μαθητών, οι οποίοι αντιμετωπίζουν διάφορα θέματα υγείας που τους καθιστούν αδύναμους ή και ανήμπορους να παρακολουθήσουν το εκπαιδευτικό έργο.

Μέριμνα όλων των εκπαιδευτικών του νοσοκομειακού σχολείου, εκτός από τη μαθησιακή υποστήριξη των μαθητών, είναι να φροντίζουν τόσο για την ψυχοπαιδαγωγική τους ανάπτυξη όσο και για τη διατήρηση μιας στοιχειώδους εκπαιδευτικής/μαθησιακής ποιότητας ζωής.

Στο Ειδικό Γυμνάσιο με Ειδικές Λυκειακές Τάξεις υπάρχει μια συνεχής προσπάθεια για τη διατήρηση της «φυσιολογικότητας/κανονικότητας», δηλαδή διατήρηση της κανονικής ροής του σχολικού έτους/προγράμματος στο οποίο φοιτά ο κάθε μαθητής. Κατά κύριο λόγο τα μαθήματα είμαι ατομικά. Η πάθηση, η μορφή θεραπείας και η ψυχοσωματική κατάσταση του μαθητή προσδιορίζουν τη διδακτική διαδικασία. Έτσι, τα εκπαιδευτικά προγράμματα που εφαρμόζονται στο νοσοκομείο πρέπει να προσαρμόζονται στην κλινική κατάσταση του εκάστοτε παιδιού. Σε όλα τα εκπαιδευτικά προγράμματα που εκπονούνται, λαμβάνεται υπόψη η πάθηση του μαθητή, και όλα διέπονται από τις εξής αρχές: α) προσαρμόζονται στις εκπαιδευτικές ανάγκες του μαθητή, β) ανταποκρίνονται στο βαθμό ετοιμότητας του μαθητή, γ) περιορίζονται στο επίπεδο που ο μαθητής συμμετέχει, δ) δεν υπερβαίνουν τα όρια αντοχής του μαθητή. Με άλλα λόγια, η εκπαίδευση πραγματοποιείται, όταν το παιδί μπορεί, αντέχει και θέλει, ανάλογα δηλαδή με την κλινική του κατάσταση.

Σε περιπτώσεις που η υγεία των μαθητών το επιτρέπει, διδάσκονται σε μικρές ομάδες. Αυτή η δυνατότητα συγκρότησης ομάδων επιτρέπει στους μαθητές να επωφεληθούν περαιτέρω από το δυναμικό ρόλο της μαθητικής ομάδας στη διαδικασία της μάθησης, στην οποία λόγω της επικοινωνίας, της αλληλεπίδρασης και της συνεργασίας μεγιστοποιείται το μαθησιακό αποτέλεσμα και επιπλέον πολλαπλασιάζεται το όφελος στον κοινωνικό και συναισθηματικό τομέα.