ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ – ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΟΥ ΑΝΤΙΔΙΚΤΑΤΟΡΙΚΟΥ ΑΓΩΝΑ

ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ – ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΟΥ ΑΝΤΙΔΙΚΤΑΤΟΡΙΚΟΥ ΑΓΩΝΑ

ΙΣΤΟΡΙΑ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ – ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ

 ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ: 2017-2018

 

ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ 

Αντιφασιστικό μνημείο Διονύσου

Αντιδικτατορικός αγώνας

 ΔΙΔΑΣΚΟΥΣΑ:  ΕΥΗ  ΣΥΡΙΓΑ

ΤΑΞΗ: Γ΄

Με την παρούσα διδακτική πρόταση, που αξιοποιεί το ιστορικό ντοκιμαντέρ Μνήμες (δημιουργία της διδάσκουσας) επιχειρείται να γνωρίσουν οι μαθητές/τριες τον αντιδικτατορικό αγώνα την περίοδο της χούντας, ο οποίος είναι συνδεδεμένος με την ιστορία του τόπου τους. Η διδακτική πρόταση βασίζεται στη διαθεματικότητα με πολλά γνωστικά αντικείμενα και μορφές τέχνης, με στόχο τη βιωματική προσέγγιση του παρελθόντος. Σε αυτό το πλαίσιο οι μαθητές/τριες επισκέφτηκαν το μουσείο ΕΑΤ-ΕΣΑ-ΣΦΕΑ, παρακολούθησαν θέατρο, διάβασαν λογοτεχνία, μελέτησαν εικαστικό υλικό (πίνακες, γλυπτά εικαστικές συνθέσεις, μνημεία, αφίσες), είδαν ντοκιμαντέρ, ταινίες (κινηματογράφος), άκουσαν μελοποιημένους στίχους ποιητών και άλλα τραγούδια (μουσική),μελέτησαν πηγές (πρωτογενείς, δευτερογενείς, προφορικές μαρτυρίες,φωτογραφικό υλικό). 

 

Για τη συγκεκριμένη μέθοδο διδασκαλίας συνεργάστηκαν διαθεματικά οι καθηγήτριες του σχολείου μας.

Πόπη Καφετζή: Μουσική

Έλλη Τζαβάρα: Am I a European? (πρόγραμμα)

Μαρία Τσαρτσανίδου: Εικαστικά

Εύη Συρίγα: Λογοτεχνία

 Συνεργάστηκε, επίσης, η χορωδία του σχολείου, που αποτελείται από μαθητές/τριες της Α΄ και Β΄ τάξης.

 

 Παραθέτουμε τις εργασίες που εκπόνησαν οι μαθητές/τριες: