images

Η αναπηρία και η αντιμετώπιση της από τον κόσμο

Το αφιέρωμα του ηλεκτρονικού μας περιοδικού στο ρατσισμό συνεχίζεται. Αυτή τη φορά αφορά στην αντιμετώπιση των ατόμων με ειδικές ανάγκες. Η μαθήτρια του Β2 Μαυροματίδου Αθανασία έκανε μια ενδιαφέρουσα εργασία στο μάθημα των θρησκευτικών.

 

Στο πλαίσιο του μαθήματος των Θρησκευτικών, η φετινή Β’ γυμνασίου ασχολήθηκε, πέρα από πολλά πράγματα, με την αναπηρία, ύστερα από παρότρυνση της καθηγήτριας μας κ. Παπαδοπούλου Ελένης.

Αναπηρία : έλλειψη αρτιμέλειας και γενικότερα σωματική ή πνευματική ανικανότητα, για κακή κατάσταση ή λειτουργία ιδίως σε ανθρώπινα σύνολα, δραστηριότητες κτλ

Άτομα με ειδικές ανάγκες

            Άτοµα µε ειδικές ανάγκες κατά την έννοια του παρόντος θεωρούνται τα άτοµα που έχουν σηµαντική δυσκολία μάθησης και προσαρμογής εξαιτίας σωµατικών, διανοητικών, ψυχολογικών, συναισθητικών και κοινωνικών ιδιαιτεροτήτων.

Στα άτοµα αυτά περιλαµβάνονται όσοι έχουν νοητική ανεπάρκεια ή ανωριµότητα, όσοι έχουν ιδιαίτερα σοβαρά προβλήµατα όρασης ή ακοής, όσοι έχουν νευρολογικά ή ορθοπεδικά ελαττώµατα ή προβλήµατα υγείας. Ακόµα η κατηγορία αυτή περιλαµβάνει και άτοµα µε προβλήµατα λόγου και οµιλίας, µε ειδικές δυσκολίες στη µάθηση (όπως δυσλεξία, δυσαριθµησία, δυσαναγνωσία) ή άτοµα µε σύνθετες γνωστικές, συναισθηµατικές και κοινωνικές δυσκολίες και όσοι παρουσιάζουν αυτισµό και άλλες διαταραχές ανάπτυξης. Τέλος, στα άτοµα µε ειδικές ανάγκες περιλαµβάνονται επίσης πρόσωπα νηπιακής, παιδικής και εφηβικής ηλικίας, που δεν ανήκουν σε µία από τις προηγούµενες περιπτώσεις, αλλά έχουν ανάγκη από ειδική εκπαιδευτική φροντίδα για ορισµένη περίοδο ή για ολόκληρη την περίοδο της σχολικής ζωής τους.

 

amea1images

 

 

Έλεν Κέλερ : πρότυπο εσωτερικής δύναμης

            Η Έλεν Άνταμς Κέλλερ γεννήθηκε στις 27 Ιουνίου 1880 και ήταν Αμερικανίδα συγγραφέας, λέκτορας και ακτιβίστρια. Σε ηλικία 19 μηνών, οι γονείς της αντιλήφθηκαν ότι ήταν κωφή και τυφλή και την πήγαν στο Ινστιτούτο Τυφλών της Βοστώνης, όπου την ανέλαβε η παιδαγωγός Άννα Σάλιβαν. Η περίπτωσή της διαδόθηκε παγκοσμίως λόγω ενός θεατρικού έργου το οποίο ήταν βασισμένο στην αυτοβιογραφία της, που αναπαριστούσε τις προσπάθειες της Σάλιβαν να αναπτύξει έναν κώδικα επικοινωνίας μαζί της με την παντελή έλλειψη ομιλίας. Τελικά, έμαθε τη νοηματική γλώσσα και το 1888 γύρισε στη Βοστώνη, όπου θεωρήθηκε παιδί θαύμα.

Έμαθε γερμανικά, ελληνικά και λατινικά. Ήταν το πρώτο άτομο με κώφωση και τύφλωση που αποφοίτησε από πανεπιστήμιο το 1914. Συνέχισε τη μελέτη ξένων συγγραφέων και φιλοσόφων, ενώ υπήρξε ιδιαίτερα παραγωγική συγγραφέας. Έκανε ταξίδια στην Ευρώπη, όπου γνωρίστηκε με τον Μπέρναρντ Σω. Στη Σκωτία ανακηρύχτηκε επίτιμη διδάκτορας. Είχε δηλώσει ανοιχτά την αντίθεσή της στον πόλεμο. Επίσης, υπήρξε υπέρμαχος του δικαιώματος της γυναικείας ψήφου, των εργατικών δικαιωμάτων και του σοσιαλισμού, καθώς και άλλων προοδευτικών κινημάτων.

Έχει πει : «Μπορώ να δω, και γι’ αυτό μπορώ να είμαι χαρούμενη, μέσα σε αυτό που αποκαλείτε σκοτάδι, αλλά αυτό που είναι για εμένα χρυσό. Μπορώ να δω έναν κόσμο φτιαγμένο από τον Θεό, όχι  έναν κόσμο φτιαγμένο από τους ανθρώπους.»

«Ο πιο αξιολύπητος άνθρωπος στον κόσμο είναι αυτό που μπορεί να βλέπει αλλά δεν έχει όραμα»

«Είμαι μόνο μία, αλλά ακόμη είμαι μία. Δεν μπορώ να κάνω τα πάντα, αλλά ακόμα μπορώ να κάνω κάτι. Δεν θα αρνηθώ να κάνω κάτι που μπορώ να κάνω.»

«Άμα είναι αλήθεια ότι το βιολί είναι το πιο τέλειο μουσικό όργανο, τότε οι Έλληνες είναι το βιολί της ανθρώπινης σκέψης.»

«Ποτέ μη σκύβεις το κεφάλι. Κράτα το ψηλά. Κοίτα τον κόσμο ευθεία στα μάτια.»

Πέθανε στις 1 Ιουνίου 1968. Κυριότερα έργα της είναι: “Το ημερολόγιο της Έλεν Κέλερ”, “Η ιστορία της ζωής μου”, “Απαισιοδοξία”, “Η θρησκεία μου”, “Ειρηνικό βραδινό”.

Never-bend-your-head

 

 

Παράδειγμα δύναμης ανάμεσά μας

            Στο σχολείο μας υπάρχει ένα παιδί το οποίο έχει αναπηρία αλλά και μεγάλη δίψα για ζωή. Δε διστάζει να τραγουδήσει, να απαγγείλει ποιήματα, να λάβει μέρος στο MUN και να συμμετέχει στις λέσχες, ανάγνωσης και διακόσμησης του σχολείου μας. Φυσικά μιλάω για την Ταμάρα!

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Όλοι οι άνθρωποι είναι ίσοι, έχουν τα ίδια δικαιώματα και θα πρέπει να έχουν και ίσες ευκαιρίες. Κανένας άνθρωπος δεν είναι υποδεέστερος κάποιου άλλου. Τέλος, οι περισσότερο δυνατοί και τυχεροί άνθρωποι θα πρέπει να βοηθούν τους λιγότερο δυνατούς, τυχερούς ή υγιείς γιατί όλοι οι άνθρωποι έχουν δικαίωμα σε ένα καλύτερο μέλλον.

Αθανασία Μαυροματίδου, Β2

 

Αθανασία Μαυροματίδου

ΠΗΓΕΣ

  • http://www.greek-language.gr
  • http://el.wikipedia.org/
  • http://www.army.gr/

pagkosmiaimeraatomonmeanapiria

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων