Απρ 07

Η Β’ τάξη στην οινοποιία «Κεχρή»

 Την Τρίτη 11 Φεβρουαρίου 2014, η Β’ τάξη του γυμνάσιου μας, στο πλαίσιο του μαθήματος της τεχνολογίας,  έκανε μια επίσκεψη  στο Καλοχώρι,  στην οινοποιία «Κεχρή». Αφού χωριστήκαμε σε ομάδες η εκδρομή μας άρχισε.  Μάθαμε πως οι πρώτη ύλη της οινοποιίας είναι ελληνική, τα προϊόντα που παρασκευάζουν είναι κρασιά και παραδοσιακά λικέρ από καρυδάκι και κράνα. Ακόμη, μας ενημέρωσαν για τους οινοποιητές ,που είναι μεγάλα δοχεία στα οποία παρασκευάζονται τα κρασιά και για την παλαίωση που γίνεται σε βαρέλια και είναι διαφορετική στα λευκά και διαφορετική στα κόκκινα κρασιά. Στη συνέχεια κάναμε μια περιήγηση στην οινοποιία και είδαμε τα μηχανήματα στα οποία παρασκευάζονται αυτά τα προϊόντα. Φεύγοντας από την οινοποιία, κρατήσαμε τη βαριά και ιδιαίτερη μυρωδιά των κρασιών όπως επίσης τη φιλοξενία των ιδιοκτητών, αφού μας δώρισαν όλους από ένα μπουκάλι ρετσίνα!

 

                                                                                                                   Ταμάρα Μπάμπιτς  Β’1

Απρ 02

2 Απριλίου,παγκόσμια μέρα παιδικού βιβλίου

Κάθε χρόνο, ένα διαφορετικό εθνικό τμήμα της οργάνωσης ετοιμάζει ένα μήνυμα και μια αφίσα για την ημέρα αυτή, τη γιορτή του βιβλίου, που διανέμονται σε όλο τον κόσμο. Το 2014, υπεύθυνο είναι το Τμήμα της Ιρλανδίας. Το μήνυμα έγραψε η πολυβραβευμένη Ιρλανδή συγγραφέας Siobhàn Parkinson. Έχει γράψει περισσότερα από 25 βιβλία, αρκετά από τα οποία έχουν μεταφραστεί σε πολλές γλώσσες. Την αφίσα φιλοτέχνησε η Niamh Sharkey, πολυβραβευμένη Ιρλανδή εικονογράφος, συγγραφέας και δημιουργός κινούμενων σχεδίων.

Γράμμα στα παιδιά του κόσμου
Συχνά οι αναγνώστες ρωτούν τους συγγραφείς πώς γίνεται και γράφουν τις ιστορίες τους – από πού έρχονται οι ιδέες; Από τη φαντασία μου, απαντάει ο συγγραφέας. Α, μάλιστα, μπορεί να πουν οι αναγνώστες. Αλλά πού είναι η φαντασία σας, και από τι είναι φτιαγμένη, και έχουν όλοι φαντασία; Α, λέει τότε ο συγγραφέας, η φαντασία είναι μέσα στο κεφάλι μου βέβαια, και είναι φτιαγμένη από εικόνες και λέξεις, αναμνήσεις και ίχνη από άλλες ιστορίες και λέξεις, κομμάτια από πράγματα και μελωδίες και σκέψεις και πρόσωπα και τέρατα και σχήματα και λέξεις, κινήσεις και λέξεις, κύματα και αραβουργήματα και τοπία και λέξεις, αρώματα και αισθήματα και χρώματα και ρίμες και μικρούς ήχους και ξαφνικούς θορύβους και γεύσεις και εκρήξεις ενέργειας και γρίφους και αύρες και λέξεις. Και στροβιλίζονται όλα εκεί μέσα και τραγουδούν κι αλλάζουν διαρκώς σαν να τα βλέπεις από καλειδοσκόπιο και αιωρούνται και κάθονται και σκέφτονται και τσιγκλούν το κεφάλι. Βέβαια, φαντασία έχει ο καθένας, διαφορετικά δε θα μπορούσαμε να ονειρευόμαστε. Η φαντασία του καθενός, ωστόσο, δεν έχει μέσα της το ίδιο υλικό. Στους μάγειρες ίσως περιέχει γεύσεις κυρίως και στους ζωγράφους χρώματα και σχήματα κυρίως. Όμως η φαντασία των συγγραφέων είναι γεμάτη κυρίως από λέξεις.

Με λέξεις λειτουργεί επίσης και η φαντασία εκείνων που διαβάζουν ή ακούν ιστορίες. Η φαντασία του συγγραφέα πλάθει και ανακατεύει και φτιάχνει ιδέες και ήχους και φωνές και χαρακτήρες και γεγονότα μέσα στην ιστορία· και η ιστορία είναι φτιαγμένη από λέξεις και μόνο, στρατιές από κουλουριαστά σημαδάκια που γεμίζουν τις σελίδες. Έρχεται τότε ο αναγνώστης και τα σημαδάκια ζωντανεύουν. Μένουν στη σελίδα, εξακολουθούν να μοιάζουν με στρατιές, αλλά τρεχοβολούν και στη φαντασία του αναγνώστη και ο αναγνώστης τώρα σχηματίζει και συνδέει έτσι τις λέξεις, ώστε η ιστορία να εκτυλίσσεται μέσα στο δικό του ή στο δικό της το κεφάλι, όπως έκανε κάποτε στο
κεφάλι του συγγραφέα. 

Αυτός είναι ο λόγος που ο αναγνώστης είναι εξίσου σημαντικός για την ιστορία με τον συγγραφέα. Υπάρχει μόνο ένας συγγραφέας για κάθε ιστορία, υπάρχουν όμως εκατοντάδες ή χιλιάδες ή μπορεί και εκατομμύρια αναγνώστες, που διαβάζουν στη γλώσσα του συγγραφέα ή σε άλλες γλώσσες στις οποίες μπορεί να έχει μεταφραστεί. Χωρίς τον συγγραφέα η ιστορία δε θα είχε γεννηθεί ποτέ. Αλλά χωρίς τις χιλιάδες των αναγνωστών σε όλο τον
κόσμο, η ιστορία δε θα είχε ζήσει όλες τις ζωές που θα μπορούσε να ζήσει.

Κάθε αναγνώστης μιας ιστορίας έχει κάτι κοινό με κάθε άλλο αναγνώστη της. Ξεχωριστά ο καθένας, αλλά και μαζί κατά κάποιον τρόπο, ξαναδημιουργούν την ιστορία του συγγραφέα στη δική τους φαντασία – μια πράξη που είναι
ταυτόχρονα ιδιωτική και δημόσια, προσωπική και κοινή, ατομική και διεθνής. Και αυτό ίσως είναι ό,τι καλύτερο μπορούν να κάνουν οι άνθρωποι.

Συνεχίστε να διαβάζετε!


Μετάφραση: Λότη Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου

Πηγή: Ερευνητές-Καθημερινή

4_n

Απρ 01

Η Γ΄Γυμνασίου στη Δημοτική Τηλεόραση, TV100

Την Τρίτη 11 Φεβρουαρίου, η Γ’ γυμνασίου του σχολείου μας επισκέφτηκε τον δημοτικό τηλεοπτικό σταθμό, TV100.Η δημοτική τηλεόραση ιδρύθηκε το 1989 και σήμερα στεγάζεται στο κτήριο της εταιρίας Μακεδονικών Σπουδών ,στον έκτο όροφο. Ήταν μια επίσκεψη κατά την οποία μάθαμε πολλά πράγματα ,όπως το πώς μπορεί να γίνει μία τηλεοπτική εκπομπή. Στο εξωτερικό μέρος του σταθμού υπάρχει μία κάμερα η οποία καταγράφει όλα τα γεγονότα που συμβαίνουν κατά την διάρκεια της ημέρας. Το εσωτερικό μέρος χωρίζεται σε διάφορα τμήματα (κοντρόλ , στούντιο , καταγραφή μιας εκπομπής, χώρος μοντάζ, μακιγιάζ κ.ά.) Επίσης υπάρχουν και ειδικά αμάξια τα οποία βοηθούν τους ρεπόρτερ στην μεταφορά τους. Συμπερασματικά , η επίσκεψή μας μας βοήθησε να μάθουμε πολλά πράγματα για την τηλεόραση, να την απομυθοποιήσουμε και να θαυμάσουμε την εξέλιξη της τεχνολογίας που κάνει θαύματα και δημιουργεί μια πλασματική πραγματικότητα. Τέλος, θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε την κ. Μπότση, τον κ. Τσαρουχά και την κ.Ανδρίτσου για την πολύ ενδιαφέρουσα ξενάγηση στους χώρους και στα μυστικά της τηλεόρασης. Επίσης, η κ.Ανδρίτσου , υπεύθυνη για τα θέματα της περιφέρειας, μας φιλοξένησε στη τηλεοπτική της εκπομπή, «Πέριξ», δίνοντάς μας την ευκαιρία να βιώσουμε τη συμμετοχή σε μία τηλεοπτική εκπομπή. Η παραπάνω επίσκεψη, έχει σίγουρα καταγραφεί στο μυαλό μας ως μια από τις πιο ενδιαφέρουσες εκπαιδευτικές μας επισκέψεις!

Ειρήνη Χάνδρου, Γ2

100_2088

DSC04402

Απόσπασμα από την εκπομπή «Περιξ» εδώ !

Μαρ 31

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Στο πλαίσιο της ερευνητικής εργασίας(project) οι μαθητές του Β1 του λυκείου μας, αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με τον εθελοντισμό και πιο συγκεκριμένα να προσφέρουμε φαρμακευτική βοήθεια στους ανθρώπους που έχουν ανάγκη.
Σας παρακαλούμε να ενισχύσετε και εσείς την εθελοντική μας προσπάθεια για τη συγκέντρωση φαρμάκων, τα οποία θα διατεθούν στη μη κυβερνητική οργάνωση «ΓΙΑΤΡΟΙ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ». Φάρμακα μπορείτε να φέρνετε μέχρι και την Παρασκευή 4 Απριλίου. Το κουτί για τη συγκέντρωση των φαρμάκων θα βρίσκεται έξω από το γραφείο της κ.Διευθύντριας.

Υπεύθυνοι για τη συγκέντρωση των φαρμάκων :
Γάκη Δέσποινα ,Ιντζές Γιάννης.

Υπεύθυνη καθηγήτρια: Φωτακίδου Τζοβάνα.

GtK

Μαρ 31

ΔΟΥΡΕΙΟΣ ΙΠΠΟΣ

Η Ιλιάδα του Ομήρου τελειώνει με το θάνατο και τον ενταφιασμό του Έκτορα, του βασικού υπερασπιστή της Τροίας. Η συνέχεια (επινόηση του Δούρειου Ίππου , άλωση και καταστροφή της Τροίας, αιχμαλωσία των μελών της βασιλικής οικογένειας…) παρουσιάζεται σε άλλα έπη. Ωστόσο, ο μύθος είναι πανίσχυρος και οι μαθητές της Β΄ Γυμνασίου έχουν άρρηκτα δεμένα στο μυαλό τους το ιλιαδικό έπος με τα δόλιο τέχνασμα του Δούρειου Ίππου. Έτσι, με πολύ μεράκι, κόπο και καλλιτεχνική διάθεση ο μαθητής του Β3 Θανάσης Τζελέπης δημιούργησε το Δούρειο Ίππο!!! IMG_20140214_000114

IMG_20140250_0214

Μαρ 14

Β” Γυμνασίου-Λικέρ

Φέτος, την περιβαλλοντική ομάδα του σχολείου μας, συγκροτήσαμε εμείς, παιδιά της Β’  Γυμνασίου. Ασχολούμαστε με τα προϊόντα του τόπου μας – τσίπουρο και λικέρ- που παρασκευάζουμε με τον κόπο μας… Ελάτε να τα γνωρίσουμε μαζί με μεράκι…

Φέτος, την περιβαλλοντική ομάδα του σχολείου μας, συγκροτήσαμε εμείς, παιδιά της Β’  Γυμνασίου. Ασχολούμαστε με τα προϊόντα του τόπου μας – τσίπουρο και λικέρ- που παρασκευάζουμε με τον κόπο μας… Ελάτε να τα γνωρίσουμε μαζί με μεράκι…

 

 

Μαρ 14

«Το 1ο Γυμνάσιο Αγ.Αθανασίου για 2η συνεχή χρονιά στο M.U.N»

Mun

Το 1ο Γυμνάσιο Αγ.Αθανασίου συμμετέχει και φέτος στο 12ο Μ.U.N(=Model of the United Nations), που διοργανώνεται από το Αριστοτέλειο Κολλέγιο και την Express Publishing. To Μ.U.N αποτελεί μία προσομοίωση του μοντέλου των Ηνωμένων Εθνών , όπου οι μαθητές συμμετέχουν ως διπλωμάτες μιας συγκεκριμένης χώρας που έχουν διαλέξει από πριν. Το γυμνάσιό μας συμμετέχει με μία αντιπροσωπεία 21 ατόμων- 7 ομιλητών και 14 παρατηρητών- και τους ευχόμαστε καλή επιτυχία, μιας και αύριο είναι η «δύσκολη» μέρα των εργασιών τους σε ομάδες-commities. Περισσότερα θα δημοσιεύσουμε με το πέρας των εργασιών του συνεδρίου.Ακολουθεί το πρόγραμμα της εκδήλωσης.

 
ΜΟΝΤΕΛΟ ΗΝΩΜΕΝΩΝ ΕΘΝΩΝ – ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
 ΠΕΜΠΤΗ 13 ΜΑΡΤΙΟΥ 2014
16:00 – 16: 30   Άφιξη στο Εκκλησιαστικό και Πολιτιστικό Ίδρυμα «Άγιος Γρηγόριος ο
                            Παλαμάς» (Διακονία) / Διαπίστευση.
18:00 – 20:00    Τελετή έναρξης.
20:00 – 21.00  Δεξίωση.
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 14 ΜΑΡΤΙΟΥ 2014
09:00 – Άφιξη στις εγκαταστάσεις του Αριστοτελείου Κολλεγίου.
09:30 – 11.30  Εργασίες Συνεδρίου.
11:30 – 12:00  Διάλειμμα.
12: 00 – 14:30  Συνέχιση εργασιών.
14:30-15:30  Μεσημεριανό γεύμα.
15:30-17:30  Συνέχιση εργασιών.
17: 30  Λήξη εργασιών – Αποχώρηση μαθητών
ΣΑΒΒΑΤΟ 15 ΜΑΡΤΙΟΥ 2014
09:00  Άφιξη στο Εκκλησιαστικό και Πολιτιστικό Ίδρυμα «Άγιος Γρηγόριος ο
            Παλαμάς» (Διακονία) / Γενική Συνέλευση.
P1050663
11:00-11:30   Διάλειμμα.
11:30-14:00  Συνέχιση εργασιών 
14:00-15:00  Μεσημεριανό γεύμα
15:00-16:00  Συνέχιση εργασιών
16:00-17:00  Τελετή Λήξης.

Μαρ 10

«Αυτο…ΣΧΕΔΙΆ…ζοντας»

Η κατασκευή της σχεδίας του Οδυσσέα

Ο Όμηρος έδωσε την έμπνευση, ο καθηγητής έκανε την πρόταση και τα παιδιά αποδείχτηκαν εφάμιλλα του Οδυσσέα στην κατασκευή της σχεδίας . Ο Οδυσσέας υπήρξε πολυμήχανος, όμως και οι μαθήτριες και οι μαθητές της Α΄ γυμνασίου δεν πήγαν πίσω… Στόλος ολόκληρος από σχεδίες!       

DSCN1305

 

 

 

DSCN1304

Μαρ 10

Η Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΤΟ ΛΕΥΚΟ ΠΥΡΓΟ ΚΑΙ ΤΟ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ

 

100_1286Την Τρίτη 11 Φεβρουαρίου, η Α’  Γυμνασίου του σχολείου μας επισκέφτηκε τον Λευκό Πύργο και το αρχαιολογικό μουσείο στην παραλία της Θεσσαλονίκης. Ο Λευκός Πύργος αποτελεί το πλέον χαρακτηριστικό μνημείο της πόλης. Αποτελεί το έμβλημα της Θεσσαλονίκης και ήταν μέρος των τειχών της πόλης, τα οποία κατεδαφίστηκαν το 1867. Τα παιδιά περιηγήθηκαν το μνημείο και έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον για την ιστορία του. Ακολούθησε η επίσκεψη στο Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης που είναι κρατικό μουσείο του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού και αποτελεί ανεξάρτητη Υπηρεσία από το 2001. Επτά ενότητες συνθέτουν την εκθεσιακή πρόταση του Μουσείου, μέσω της οποίας ο επισκέπτης έρχεται σε επαφή με τον κόσμο της αρχαίας Μακεδονίας, τον πολιτισμό και τους ανθρώπους της: 

1.Προϊστορική Μακεδονία 
2. Προς τη γένεση των πόλεων 
3. Η Μακεδονία από τον 7ο αι. π.Χ. έως την ύστερη αρχαιότητα 
4. Θεσσαλονίκη, Μακεδονίας μητρόπολις 
5. Ο χρυσός των Μακεδόνων 
6. Αγρός-Οικία-Κήπος-Τόπος 
7. Μακεδονία: από τις ψηφίδες στα pixels 

Η Α΄ Γυμνασίου είναι πλέον σοφότερη και ανυπομονεί για την επόμενη εξόρμηση. Τι καλύτερο για τα παιδιά να συνδυάζουν γνώση με ψυχαγωγία …

100_1290DSC01254       100_1303     

Μαρ 10

Oι απαντήσεις στο διαγωνισμό γνώσεων και τα ονόματα των νικητών

 

 

1Ο  ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΓΙΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΓΝΩΣΕΩΝ 2014

ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ……………………………………………………………………………………..

ΤΑΞΗ……… ΤΜΗΜΑ………

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ…………………………………………………/60……….

 

Ø  Να κυκλώσετε το σωστό :

   1.      Ο πολίτης δεν πρέπει να μένει ____________ .

      α.     ανημέρωτος  β. ανενημέρωτος

   2.      Βρες την κυρία Μαρία και  ____________ της έναν καφέ .

       α. παράγγειλέ  β. παρήγγειλέ

       3.      Κατάφερε να περάσει τη δυσκολία ____________ .

     α. ανάλγητος  β. αλώβητος

           4. Ο Τύπος σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να ____________  το κοινό.

   α. χειραφετεί  β. χειραγωγεί

     5.      Τον εμπιστεύομαι, γιατί είναι ____________ .

    α. ανυστερόβουλος  β. ανυπόληπτος

   6.Κατά τη διάρκεια της Θείας Λειτουργίας πότε βγαίνει ο ιερέας στον κυρίως ναό με τα Τίμια Δώρα;

α. στη Μικρή Είσοδο  β. στη Μεγάλη Είσοδο  γ. στην Απόλυση

  7.      Μετά την Ανάστασή Του ο Χριστός εμφανιζόταν στους ανθρώπους για :

α. 20 ημέρες  β. 30 ημέρες  γ. 40 ημέρες

  8.      Ο Ακάθιστος Ύμνος (Χαιρετισμοί) έχει τη μορφή :

α. ποιητικής ακροστιχίδας    β. ελεύθερου κειμένου (πεζού)  γ. ποιήματος σε ιαμβικό δεκαπεντασύλλαβο

  9.      Οι 3 Ιεράρχες έζησαν  :

α. τον 4ο αιώνα π.Χ.  β. τον 7ο αιώνα μ.Χ.  γ. τον 4ο αιώνα μ.Χ.

  10.  Οι άγγελοι ανήκουν σε :

α. τάγματα  β. συντάγματα  γ. ορδές

  11.  Κάθε πότε διεξάγονται οι δημοτικές εκλογές στη χώρα μας σύμφωνα με το Σύνταγμα ;

α. κάθε τρία χρόνια   β. κάθε τέσσερα χρόνια   γ. κάθε πέντε χρόνια

  12.  Πόσο χρόνο διαρκεί ένας αγώνας χειροσφαίρισης;

α. 40΄  β. 60΄  γ. 90΄

  13.  Από τις λέξεις που ακολουθούν να επιλέξετε εκείνη που δεν ταιριάζει με τις υπόλοιπες :

α. κατακλυσμός  β. νεροποντή  γ. πλημμύρα  δ. ψιχάλα  ε. καταιγίδα

  14.  Από τις λέξεις που ακολουθούν να επιλέξετε εκείνη που δεν ταιριάζει με τις υπόλοιπες :

α. προαιρετικός  β. εθελοντικός  γ. εξουθενωτικός  δ. οικειοθελής

 

   15.   Shakespeare was a famous English _____________   .

α. composer  β. scientist  γ. playwright

   16.   When I go on holiday by the sea, I like collecting _____________ .

α. thimbles  β. shells  γ. coins

   17.  Η παροιμιακή φράση ΄΄μη μου τους κύκλους τάραττε΄΄ σημαίνει :

α. μη με διακόπτεις  β. μη με κοροϊδεύεις

γ. μη με περικυκλώνεις δ. μη μου ταράζεις τον ύπνο  

   18.  Τους νόμους της βαρύτητας τους διατύπωσε :

α. ο Νεύτωνας  β. ο Αριστοτέλης  γ. ο Αρχιμήδης

   19.  Η Γη βρίσκεται ανάμεσα  :

α. στον Ερμή και την Αφροδίτη  β. στην Αφροδίτη και τον Άρη  

γ. στον Άρη και το Δία

   20.  Ο μεγαλύτερος πλανήτης του ηλιακού μας συστήματος είναι  :

α. ο Δίας   β. η Αφροδίτη   γ. ο Κρόνος

   21.  Πατέρας της ατομικής θεωρίας είναι :

α. ο Πλάτωνας    β. ο Δημόκριτος   γ. ο Νεύτωνας

  22.  Κρατούμε με το χέρι μας μια μεταλλική βελόνα από τη μια άκρη και την άλλη τη βυθίζουμε μέσα σε ένα κομμάτι πάγου. Αισθανόμαστε κρύο, διότι :

α. μεταφέρεται θερμότητα από τον πάγο στο χέρι μας  β. μεταφέρεται θερμότητα από το χέρι μας στον πάγο  γ. μεταφέρεται ψύχος από τον πάγο στο χέρι μας   

  23.   Ποιο από τα παρακάτω δεν ανήκει στους προσαρτημένους αδένες του πεπτικού συστήματος ;

α. το πάγκρεας  β. το συκώτι   γ. ο οισοφάγος

   24.  Ποια κατηγορία μυών λειτουργεί με τη θέλησή μας ;

α. οι σκελετικοί μύες  β. οι λείοι μύες  γ. ο καρδιακός μυς    

   25.  Το βιβλίο ΄΄Ο γύρος του κόσμου σε 80 μέρες΄΄  έγραψε ο  ;

α. Μαρκ Τουέιν  β. Τσαρλς Ντίκενς  γ. Νικολάι Γκόγκολ

δ. κανένας από τους παραπάνω

   26.  Ποιο είναι το παραδοσιακό ποτό των Ρώσων ;

α. ουίσκι   β. τεκίλα  γ. βότκα  

  27.  Ένας κάβουρας προχωράει την ημέρα 4 μέτρα και τη νύχτα οπισθοχωρεί 3 μέτρα κ.ο.κ. Σε πόσα 24ωρα θα διανύσει απόσταση 12 μέτρων;

α. 6   β. 9  γ. 12  δ. 15  

   28.  Την ανάλυση της εικόνας την μετράμε σε:

α. ίντσες  β. εικονοστοιχεία  γ. bit  δ. Mbyte

   29.  Η μνήμη RAM ανήκει :

α. στη ROM  β. στην κύρια μνήμη  γ. στον επεξεργαστή

δ. στο σκληρό δίσκο

    

 

Ø  Να επιλέξετε τη σωστή έκφραση :

   30.  α. ΄΄όσον αφορά (σ)το διαγωνισμό΄΄  β. ΄΄ως αναφορά (σ)το διαγωνισμό΄΄

   31.  α. ΄΄κληρονομώ το σπίτι στο γιο μου΄΄ 

    β. ΄΄κληρονομώ το σπίτι από τον πατέρα μου΄΄

   32.  α.΄΄she lives very near to the school΄΄β.΄΄she lives very nearly to the school΄΄

 

Ø  Να επιλέξετε τη σωστή ορθογραφία :

    33.  α. ΄΄με πολύ αγάπη΄΄  β. ΄΄με πολλή αγάπη΄΄

    34.  α. ΄΄έλλειμμα΄΄  β. ΄΄έλλειμα΄΄

    35.  α. ΄΄διάλλειμμα΄΄  β. ΄΄διάλειμμα΄΄

    36.  α. ΄΄Οκτώμβριος΄΄  β. ΄΄Οκτώβριος΄΄


Ø  Να συμπληρώσετε ό,τι λείπει :

    37.  Πρωτεύουσα της Τσεχίας είναι η  ____Πράγα____  .

    38.  Στερνή μου γνώση να σ’ είχα ____πρώτα____  .

    39.  Η ____Σικελία____ είναι το μεγαλύτερο νησί της Μεσογείου .

    40.  Ο δάσκαλος του Μ. Αλεξάνδρου λεγόταν ____Αριστοτέλης____ .

    41.  Η Ελλάδα στα Ανατολικά βρέχεται από το ____Αιγαίο____ πέλαγος . 

 

Ø  Να απαντήσετε με συντομία στις παρακάτω ερωτήσεις :

   42.  Ποιος Έλληνας ποιητής πήρε το νόμπελ λογοτεχνίας το 1963 ;

….Γεώργιος Σεφέρης….

   43.  Ποιος ποιητής μας έγραψε το ποίημα ΄΄Ελεύθεροι Πολιορκημένοι΄΄ ;

….Διονύσιος Σολωμός….

   44.  Με ποιο όνομα ήταν παγκοσμίως γνωστός ο Δομήνικος Θεοτοκόπουλος ;

.…Ελ Γκρέκο….

   45.  Ποια είναι η επίσημη γλώσσα της Αργεντινής ;

.…Ισπανικά….

   46.  Πού έγινε η Ολυμπιάδα του 2012  ;

.…Λονδίνο….

   47.  Ποιος εφηύρε το τηλέφωνο ;

.…Αλεξάντερ Γκράχαμ Μπελ….

   48.  Προς τιμήν τίνος θεού διεξάγονταν οι αρχαίοι Ολυμπιακοί Αγώνες  ;

….Δίας….

   49.  Ποιος μεγάλος εξερευνητής και θαλασσοπόρος έκανε τον ‘’περίπλου της γης΄΄  ;

.…Φερδινάνδος Μαγγελάνος.…

    50.  Ποια δύο βασικά χρώματα μαζί κάνουν το μοβ  ;

….Κόκκινο και μπλε ….

    51.  Πότε έγινε η Μικρασιατική καταστροφή ;

.…1922….

    52.  Από ποια χώρα προέρχεται το αλλαντικό προσούτο;

.…Ιταλία….

    53.  O Γιάννης έφαγε από μία βασιλόπιτα τα 3/7 αυτής. Ο Κώστας το 1/2 αυτής. Ποιος από τους δύο έφαγε λιγότερο; .…Γιάννης….

    54.  Ο μέσος όρος των ηλικιών του Νίκου και της Μαρίας είναι τα 18 χρόνια, ενώ ο μέσος όρος των ηλικιών του Θανάση, της Ελένης και του Ηλία είναι τα 43 χρόνια. Ποιος είναι ο μέσος όρος των ηλικιών και των 5 ατόμων μαζί;

 .…33….

   55.  Τι είναι αυτό που περπατάει το πρωί με τα τέσσερα, το μεσημέρι με τα δύο και το βράδυ με τα τρία (αίνιγμα) ; .…Άνθρωπος….

   56.  Σε ποια ήπειρο ζει το πάντα; ….Ασία….

 

Ø  Να χαρακτηρίσετε τις παρακάτω προτάσεις ως σωστές (Σ) ή λανθασμένες (Λ) :

    57.   Το ύψος του καλαθιού στην καλαθοσφαίριση είναι 3,5 μέτρα.   Λ

   58.  Η απόσταση της περιφέρειας από το καλάθι (για σουτ 3 πόντων) στο άθλημα της καλαθοσφαίρισης είναι 6,25 μ.   Λ

    59.  Το αγώνισμα της σφυροβολίας ανήκει στις ρίψεις του κλασικού αθλητισμού. Σ

     60.  Το φυσικό αέριο ανήκει στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.  Λ

 

 

 

ΤΕΛΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

 

ΜΕΓΑΛΗ ΝΙΚΗΤΡΙΑ

 

   1.    ΚΕΣΕΟΓΛΟΥ ΖΩΗ-ΓΕΩΡΓΙΑ  54/60

 

ΠΑΙΔΙΑ ΠΟΥ ΔΙΑΚΡΙΘΗΚΑΝ

 

   2.              Γανιτίδου Ειρήνη 52/60

   3.              Ζβεντζίδης Ανδρέας 49/60

   4.              Κουμπούρας Νίκος 45/60

   5.              Κωνσταντινίδης Άρης 45/60

   6.              Σοφοτάσιου Μαρία 45/60

   7.              Μαυροματίδου Αθανασία 42/60

   8.              Δούφαλη Μαρία-Ναταλία 41/60

   9.              Πασχαλίδου Γεωργία 41/60

  10.              Ποντίκη Ελπίδα 41/60

  11.              Τσακίρη Χρυσή 41/60

  12.              Βασιλάκογλου Παναγιώτα 40/60

  13.              Γρέντζαλη Αμαλία 40/60

  14.              Κουσουρνά Ελένη 40/60

  15.              Ρεγκάς Θοδωρής 40/60

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Παλαιότερα άρθρα «