Απρ 02

Η εκδρομή του σχολείου μας στα Τρία Πέντε πηγάδια Ναούσης.

Φωτογραφίες από την εκδρομή του σχολείου μας στα Τρία Πέντε πηγάδια Ναούσης όπου τα παιδιά ευχαριστήθηκαν σκι και χιόνι.20150227_132549 20150227_121714 20150227_132521

Απρ 02

Βίντεο από την εκδήλωση του σχολείου μας για το bulling.

Βίντεο από την εκδήλωση του σχολείου μας για το bulling που δημιούργησε η μαθήτρια Δούφαλη Μαρία-Ναταλία.

Απρ 02

Σχολικοί Αγώνες Καλοθοσφαίρισης Γ/σίων Δ.Θεσ/νίκης

Το σχολείο μας συμμετείχε στους Σχολικούς Αγώνες Καλοθοσφαίρισης Γ/σίων Δ.Θεσ/νίκης στον Όμιλο Αγίου Αθανασίου και πήρε την πρώτη θέση μεταξύ πέντε σχολικών ομάδων.20150313_090349 20150313_090435

Απρ 01

Συμμετοχή του σχολείου μας στο MUN (Αριστοτέλειο κολέγιο Θεσσαλονίκης).

Στις 5, 6, 7/03/2015 το σχολείο μας, για τρίτη συνεχή χρονιά συμμετείχε στο Μοντέλο Ηνωμένων Εθνών (MUN), που διοργανώνεται κάθε χρόνο από το Αριστοτέλειο Κολλέγιο. Η ομάδα μας αποτελούνταν από 21 μαθητές και μαθήτριες που προέρχονταν και από τις τρεις τάξεις του γυμνασίου. Θα ήταν πράγματι πολύ μεγαλύτερη αυτή η ομάδα των παιδιών αν δεν υπήρχε το όριο των 20 μαθητών όπως τέθηκε από την οργανωτική επιτροπή. Ζήσαμε όλοι μας 3 ημέρες γεμάτες ένταση, άγχος, κούραση αλλά και δημιουργικότητα, διάλογο, και επικοινωνία. Με την αδιάκοπη συμπαράσταση και στήριξη της καθηγήτριάς μας κ. Βλάχου Σταυρούλας, υποστηρίξαμε τις απόψεις 2 χωρών, της Ελλάδας και των Αραβικών Εμιράτων. Τρεις μέρες ακούγαμε και μιλούσαμε αδιάκοπα την αγγλική γλώσσα υποστηρίζοντας τις απόψεις μας, τεκμηριώνοντας τα επιχειρήματά μας. Γνωρίσαμε μαθητές από διαφορετικά σχολεία μεταξύ των οποίων και μερικά της Τουρκίας. Ήταν μια μοναδική εμπειρία για όλους μας και ελπίζουμε να έχουμε τη δυνατότητα να συμμετάσχουμε και την επόμενη χρονιά.

20150306_133437 20150306_134402 20150306_140034MUN 9DSC_0006

Απρ 01

Υποδειγματική Θεία Λειτουργία για τους μαθητές του Γυμνασίου

Στα πλαίσια του μαθήματος των Θρησκευτικών μαθητές της Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου είχαν την ευκαιρία να συμμετέχουν σε υποδειγματική Θεία Λειτουργία, με σκοπό να βιώσουν και να κατανοήσουν το νόημα των τελουμένων και να γνωρίσουν τη σημασία της «λογικής λατρείας» της Εκκλησίας μας. Η συζήτηση που ακολουθούσε με τον εφημέριο της ενορίας μας έδινε τη δυνατότητα για εξοικείωση με το χώρο και τα ιερά σκεύη, καθώς και για περαιτέρω διευκρινίσεις σε οποιαδήποτε απορία των μαθητών. Για τη φιλική διάθεση και την προσέγγιση ευχαριστούμε!20141217_100336 20141217_10054820141217_100336

Μαρ 27

Απαντήσεις του διαγωνισμού γνώσεων

1Ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΓΙΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ
3ος ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΓΝΩΣΕΩΝ (2015)
ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ……………………………………………………………………………………..
ΤΑΞΗ……… ΤΜΗΜΑ………
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ…………………………………………………/60……….

 Να κυκλώσετε το σωστό :
1. Της έριξε μια ____________ ματιά και εξαφανίστηκε .
α. φευγαλέα β.φυγόπονη γ. φυγόδικη
2. Η ____________ είναι απαραίτητο προσόν ενός αξιοπρεπούς τραγουδιστή .
α. καλοφωνία β. καλλιέπεια γ. καλλιφωνία
3. Τα βασικά χρώματα είναι τα παρακάτω:
α. πράσινο-κόκκινο-μπλε β. κόκκινο-πορτοκαλί-μπλε
γ. πράσινο-κίτρινο-μπλε δ. κόκκινο-κίτρινο-μπλε
4. Τα χρώματα που παράγονται από την ανάμειξη των βασικών χρωμάτων ονομάζονται:
α. αντίθετα β. ανάμεικτα γ. συμπληρωματικά δ. φωτεινά
5. Ποιο από τα παρακάτω δεν είναι διήγημα του Τσέχοφ ;
α. ΄΄Ένας αριθμός΄΄ β. ΄΄Ο παππούς και το εγγονάκι΄΄
γ. ΄΄Ο Βάνκας΄΄ δ. ΄΄Ο παχύς και ο αδύνατος΄΄
6. Τη Μεγάλη Τεσσαρακοστή η Εκκλησία μας ψάλλει ____________ .
α. την Παράκληση β. τους Χαιρετισμούς γ. τους Μακαρισμούς
7. Το μυστήριο του Χρίσματος γίνεται ____________ .
α. μαζί με αυτό του Βαπτίσματος β. μαζί με το Γάμο
γ. ανά τακτά χρονικά διαστήματα στο σπίτι μας
8. Οι άγιοι Ανάργυροι είναι άγιοι __________ .
α. που ήταν πλούσιοι β. που δεν ήθελαν να αμείβονται
γ. που ασχολούνταν με τη χρυσοχοΐα
9. Οι βαθμοί της ιεροσύνης είναι ________ .
α. 7 β. 4 γ. 3
10. Ο άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος ασχολήθηκε ___________ .
α. με τη ζωγραφική β. με τη μουσική γ. με την ποίηση
11. Στη σημαία της Ευρωπαϊκής Ένωσης υπάρχουν _____ αστέρια, όσα και τα κράτη μέλη, όταν ιδρύθηκε το 1992.
α. 11 β. 12 γ. 13 γ. 14
12. Ο παιδοτρίβης στην αρχαία Ελλάδα ήταν:
α. ο δάσκαλος της γραμματικής β. ο δάσκαλος της γυμναστικής
γ. ο παιδαγωγός
13. Από τις λέξεις που ακολουθούν να επιλέξετε εκείνη που δεν ταιριάζει με τις υπόλοιπες :
α. αναχαιτίζω β. προσελκύω γ. απομακρύνω δ. εμποδίζω ε. απωθώ
14. Πόσοι παίκτες αγωνίζονται σε κάθε ομάδα στην καλαθοσφαίριση;
α. 5 β. 6 γ. 7
15. The MTV Awards are voted _______by the public.
α. for β. to γ. on
16. Andersen __________ fairy tales.
α. composed β. wrote γ. invented
17. «Πράσινες επιχειρήσεις» ονομάζονται :
α. οι βιομηχανίες που χρησιμοποιούν τεχνολογίες που ρυπαίνουν το περιβάλλον β. οι επιχειρήσεις που ασχολούνται με τα φυτά
γ. οι επιχειρήσεις που δε ρυπαίνουν το περιβάλλον
18. Πόσοι πλανήτες περιστρέφονται γύρω από τον Ήλιο μας ;
α. πέντε β. επτά γ. οκτώ
19. Το συναντάμε μόνο στο φυτικό κύτταρο :
α. πυρήνα β. κυτταρόπλασμα γ. μιτοχόνδριο δ. κυτταρικό τοίχωμα
20. Τα ευκαρυωτικά κύτταρα διαφέρουν από τα προκαρυωτικά, διότι διαθέτουν:
α. χλωροπλάστες β. κυτταρόπλασμα γ. πυρήνα δ. πλασματική μεμβράνη
21. Το αποτέλεσμα του γινομένου (2ο Χ 1) είναι :
α. 2 β. 1 γ. 0 δ. 21
22. Μονάδα μέτρησης του βάρους είναι :
α. το κιλό β. το Νιούτον γ. το μέτρο
23. Τα όργανα μέτρησης της ατμοσφαιρικής πίεσης ονομάζονται :
α. βαρόμετρα β. μανόμετρα γ. δυναμόμετρα
24. Tο μεγαλύτερο βάθος της Γης βρίσκεται :
α. στον Ατλαντικό ωκεανό β. στον Ινδικό ωκεανό γ. στον Ειρηνικό ωκεανό
25. Το βραβείο Όσκαρ για την καλύτερη ταινία το 2014 πήρε η ταινία :
α. Κάπταιν Φίλιπς β. 12 χρόνια σκλάβος γ. Γκράβιτι
26. Ποιο από τα παρακάτω δεν είναι εκφραστικό μέσο ;
α. εικόνα β. μεταφορά γ. περιγραφή γ. αντίθεση
27. Ο _____________ διατύπωσε τη γνωστή αρχή για την άνωση που ασκείται στα σώματα που βυθίζονται σε υγρά.
α. Γαλιλαίος β. Νεύτωνας γ. Αρχιμήδης
28. Τα Windows XP ανήκουν :
α. στο λειτουργικό σύστημα β. στο λογισμικό εφαρμογών
γ. στο υλικό του υπολογιστή
29. Για να γράψουμε ένα πρόγραμμα στον υπολογιστή, θα πρέπει να ξέρουμε καλά:
α. αγγλικά β. γλώσσα προγραμματισμού
γ. ελληνικά δ. γλώσσα μηχανής

 Να επιλέξετε τη σωστή έκφραση :
30. α. ΄΄Γιώργο, υπέγραψε, σε παρακαλώ, στο χαρτί!΄΄
β. ΄΄ Γιώργο, υπόγραψε, σε παρακαλώ, στο χαρτί!΄΄
31. α. ΄΄ο εργαζόμενος συχνά εκμεταλλεύεται από τον εργοδότη΄΄
β. ΄΄ο εργαζόμενος συχνά γίνεται αντικείμενο εκμετάλλευσης από τον εργοδότη΄΄
32. α. ΄΄the police are coming!΄΄ β. ΄΄the police is coming!΄΄

 Να επιλέξετε τη σωστή ορθογραφία :
33. α. ΄΄ελάττωμα΄΄ β. ΄΄ελλάτωμα΄΄
34. α. ΄΄επηροή΄΄ β. ΄΄επιρροή΄΄
35. α. ΄΄αμειβή΄΄ β. ΄΄αμοιβή΄΄
36. α. ΄΄παιρνώ το δρόμο΄΄ β. ΄΄περνώ το δρόμο΄΄

 Να συμπληρώσετε ό,τι λείπει :
37. H Μπρατισλάβα είναι η πρωτεύουσα της Σλοβακίας .
38. Κάλλιο πέντε και στο χέρι παρά δέκα και καρτέρει .
39. Η υψηλότερη κορυφή του κόσμου είναι το Έβερεστ.
40. Ο γιος του μυθικού Δαίδαλου λεγόταν Ίκαρος .
41. Την Αγία Σοφία στην Κων/πολη την έχτισε ο Αυτοκράτορας Ιουστινιανός.

 Να απαντήσετε με συντομία στις παρακάτω ερωτήσεις :
42. Ποιος έγραψε τον Εθνικό μας Ύμνο ;
Διονύσιος Σολωμός
43. Ποια συγγραφέας μας έγραψε το μυθιστόρημα ΄΄Στα μυστικά του Βάλτου΄΄ ;
Πηνελόπη Δέλτα
44. Σε ποιο νησί γεννήθηκε ο ζωγράφος Ελ Γκρέκο ;
Κρήτη
45. Η μηλιά είναι φυλλοβόλο ή αειθαλές δέντρο ;
Φυλλοβόλο
46. Σε ποια πόλη θα γίνει η Ολυμπιάδα του 2016 ;
Ρίο
47. Πότε έγιναν οι πρώτοι Ολυμπιακοί αγώνες στην αρχαία Ελλάδα ;
776 π.χ.
48. Πώς λέγεται το σύστημα με γραμμές πάνω στο οποίο γράφονται οι μουσικές νότες ;
Πεντάγραμμο
49. Ποιος είναι ο μικρότερος πλανήτης του ηλιακού μας συστήματος;
Ερμής
50. Πόσες τρύπες έχει η μπάλα του μπόουλινγκ ;
3
51. Πότε έγινε η μάχη του Μαραθώνα ;
490 π.χ.
52. Πόσες και ποιες είναι οι κινητικές ικανότητες του ανθρώπου;
δύναμη, ταχύτητα, επιδεξιότητα, αντοχή, ελαστικότητα
53. Ποια είναι τα 4 άλματα στον κλασικό αθλητισμό;
άλμα εις ύψος/ εις μήκος/ επί κοντώ/ τριπλούν
54. Ένα αυτοκίνητο, κινούμενο με σταθερή ταχύτητα, διανύει μια απόσταση 100 χιλιομέτρων σε 60 λεπτά . Σε πόση ώρα θα διανύσει άλλα 75 χιλιόμετρα, εάν κινείται με την ίδια σταθερή ταχύτητα ; ……45 λεπτά
55. Ο Γιώργος προσέφερε το ¼ μιας σοκολάτας στη Μαρία και το ½ της ίδιας σοκολάτας στην Ελένη. Τι μέρος της σοκολάτας περίσσεψε για το Γιώργο; ……1/4
56. Σε ποια ήπειρο ζει το λάμα; Αμερική

 Να χαρακτηρίσετε τις παρακάτω προτάσεις ως σωστές (Σ) ή λανθασμένες (Λ) :
57. Η μητέρα του Αχιλλέα ήταν η Θέμιδα. Λ
58. Τα μέσα για την ικανοποίηση των αναγκών μας χαρακτηρίζονται αγαθά. Σ
59. Βαρύτονο είναι το ρήμα που τονίζεται στη λήγουσα . Λ
60. Το πινγκ πονγκ στα ελληνικά ονομάζεται αντισφαίριση. Λ

ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ!

Φεβ 12

Αθλητισμός ή Πρωταθλητισμός;

Δυο λέξεις τόσο όμοιες με τεράστια διαφορά στο περιεχόμενο τους.Θα διάλεγα χωρίς δεύτερη σκέψη και χωρίς καμία αμφιβολία την δεύτερη.

Υγεια,καλη φυσική κατασταση,ψυχικη ηρεμία είναι πλεονεκτήματα που προσφέρει η πρωτη.Ικανοποιηση,δυναμη,δυνατο χαρακτηρα,απογοητευση,κουραση,πονο,αδικια,καθολου ελεύθερο χρόνο για τον εαυτό σου και για τους δικούς σου ανθρώπους είναι μερικά από αυτά που βιώνεις ακολουθώντας τη δεύτερη.

Ένας λογικός άνθρωπος θα επέλεγε τον αθλητισμό για εμφανείς λογους.Γιατι ότι σου προσφέρει είναι θετικο.Με απόλυτη συνείδηση δηλώνω πως ακόμη και μετά από εννια χρόνια στα γυμναστήρια και πολλά από αυτά στον πρωταθλητισμο,εγώ θα επέλεγα τον πρωταθλητισμό με όσες αρνητικές λέξεις και αν έπρεπε να έρθω αντιμετωπη.Μπορει να χρειάζονται χρόνια προσπάθειας και πάντα να αισθάνεσαι πως άξιζες να κερδίσεις κάτι παραπανω,βασει αυτης,αλλα ακόμη και μια στιγμή που θα πετυχεις τον στόχο σου κατά τη διάρκεια της καριέρας σου δεν συγκρίνεται με τιποτα.Εκεινη η στιγμή που ανταμείβεσαι για όλο τον πονο,την κούραση και τη ψυχολογική πίεση που έχεις υποστεί.

Έρχεται όμως μια στιγμή στη ζωή μας που δυστυχώς πρέπει να πατήσουμε τα πόδια μας στη γη και να δούμε τα πράγματα πιο ρεαλιστικα.Μακαρι να ζούσαμε σε μια χωρά όπου και μόνο η προσπάθεια που έχουμε καταβάλει όλα αυτά τα χρόνια και ο χρόνος που έχουμε ξοδέψει κάνοντας πρωταθλητισμό μας εξασφάλιζε κατά ένα μέρος το μέλλον μας.Θα ήταν ένα πολύ σημαντικό κίνητρο για τα παιδιά να ασχοληθούν πιο σοβαρά με τον αθλητισμο.Δυστηχως ζούμε σε μια χωρά που μας κόβει τα φτερά όσον αφορά τον πρωταθλητισμό και μας προσγειώνει σε άλλη πραγματικότητα και όχι σε αυτή που έχουμε ονειρευτεί εμεις.Οσοι έχουν βρεθεί στη θέση αθλητή-μαθητή γνωρίζουν πολύ καλά πως είναι αδύνατον να γίνουν και τα δυο σε υψηλό επιπεδο.Οσο και να με στεναχωρεί αυτή η αναγκαστική επιλογή θα συμβούλευα κάποιον να ασχοληθεί με τις σπουδές του για να μπορέσει να εξασφαλίσει μια θέση σε μια σχολή που θα έχει ο ίδιος επιλέξει να ακολουθησει και για να έχει κάτι χειροπιαστό να δείξει στο μέλλον για να εξασφαλίσει μια δουλεία.

Με λύπη παρατηρώ πως όσο περνανε τα χρόνια αντί να οδεύουμε προς κάτι καλυτερο,τα πράγματα όσον αναφορά την εκπαίδευση και τον πρωταθλητισμό χειροτερεύουν και πιστεύω πως θα μειωθούν κατά πολύ τα παιδιά που θα διαλέγουν να ακολουθούσουν τον δρόμο του πρωταθλητισμού.

Εδω και ένα χρόνο κάνω πολλά πράγματα που δεν είχα την δυνατότητα να κάνω μέχρι περσι,ειτε λόγου έλλειψης χρόνου είτε λογω κουρασης.Εχω δημιουργήσει καινούργιες φιλίες εκτός γυμναστηρίου,έχω τη δυνατότητα να κάνω ένα ταξίδι ή ακόμη και να ξενυχτήσω χωρίς να είναι Σάββατο.Αν μου έλεγε κάποιος τώρα να τα παρατήσω όλα αυτά που είναι καινούργια για μένα και να ξεκινήσω πάλι ατελείωτες ώρες προπόνηση,δυο και τρεις φορές την μέρα και στερήσεις κάθε είδους θα έχω και το παραμικρό κέρδος θα το έκανα,με το χέρι στην καρδιά.Θα ξεκινούσα αυτό τον τρόπο ζωής από την ίδια κιόλας στιγμή.Δυστυχώς όμως αυτός ο κάποιος δεν είναι πραγματικό πρόσωπο και δεν θα μου υποσχεθεί ποτέ κάτι τέτοιο γι’αυτό και εγώ πρέπει να περιορίσω την προπόνηση μου σε στα πραγματικά δεδομένα και να συνηθίσω αυτόν το καινούργιο τρόπο ζωης.Μου είναι ακόμη δύσκολο αλλά πιστεύω πως με τον καιρό ίσως τον αγαπήσω κιόλας.

Αισθάνομαι μια μικρή ευγνωμοσύνη και θεωρώ τον εαυτό μου τυχερό ως ένα σημείο τις χαρές και τις λύπες του πρωταθλητισμού μέχρι ένα σημείο και που βρήκα το θάρρος και την ευκαιρία να εκφράσω γραπτά τις σκέψεις μου και τα συναισθήματα μου γιατί ξέρω πως τα λόγια μου θα αγγίξουν και άλλες καρδιές.

Εύχομαι ολόψυχα ο αθλητισμός να μην χάσει κάθε είδους αξιοπρέπεια με το πέρασμα των χρόνων και να μην αλλοιωθεί εντελώς η σημασία αυτής της λέξης στο βωμό του χρήματος και των προσωπικών συμφερόντων.

υΚουσαταλόγλου Μαρία Γ1

Φεβ 12

Οι συνέπειες του πολέμου.

φγγφ

Ο πόλεμος είναι το πιο καταστροφικό γεγονός που μπορεί να συμβεί στον κόσμο. Πόλεις καταστρέφονται, το περιβάλλον καταστρέφεται από τις βόμβες, ολόκληρος ο κόσμος τρομοκρατείται και το σημαντικότερο χάνονται άδικα πάρα πολλές ζωές. Κατά την διάρκεια ενός πολέμου καταπατώνται τα δικαιώματα των ανθρώπων καθώς ανθρώπινες ζωές χάνονται και μάλιστα ζωές ανθρώπων που δεν έφταιξαν σε τίποτα, επίσης χάνεται τελείως κάθε σεβασμός για το περιβάλλον καθώς όλα καταστρέφονται. Μέχρι σήμερα έχουν συμβεί δυο παγκόσμιοι πόλεμοι και πολύ άλλοι μικρότεροι και εμφύλιοι πόλεμοι.

Ο Α’ παγκόσμιος πόλεμος άρχισε το 1914 και τέλειωσε  τον Νοέμβριο του 1918, συνολικά χάθηκαν 18,6 εκατομμύρια ζωές.

Κατά την διάρκεια αυτού του πολέμου υπήρξαν, αν και λιγοστές, μερικές στιγμές ανθρωπιάς. Τα Χριστούγεννα του 1914 έγινε μια ανακωχή κυρίως στο δυτικό μέτωπο, καθώς Γερμανοί και Βρετανοί αντάλλαξαν ευχές, τραγούδησαν χριστουγεννιάτικα τραγούδια, κατάφεραν να θάψουν τους νεκρούς και έπαιξαν ποδόσφαιρο.Ο Β’ παγκόσμιος πόλεμος, ο πιο καταστροφικός μέχρι σήμερα, άρχισε το 1939 και τέλειωσε το 1945. Ονομάστηκε Ψυχρός Πόλεμος ακριβώς επειδή ήταν ο πιο απάνθρωπος πόλεμος στην παγκόσμια ιστορία με σύνολο περίπου 55 εκατομμύρια νεκρούς ανθρώπους.

Στον Β’ παγκόσμιο πόλεμο έγινε επίσης η πρώτη στην ιστορία  χρήση πυρηνικών όπλων στη Χιροσίμα και στο Ναγκασάκι.Σε αυτούς τους καταστροφικούς πολέμους οι συνθήκες στα χαρακώματα όπου  βρίσκονταν οι στρατιώτες ήταν απαίσιες και πολλοί από αυτούς που επέζησαν μετά τον πόλεμο κατέληξαν με πολλά σωματικά και ψυχολογικά προβλήματα.

Σε μικρότερους πόλεμους η κατάσταση δεν ήταν τόσο άσχημη όμως πάλι ήταν δύσκολη, καθώς οδηγούσε μονό σε κακό και καταστροφές. Ο απαίσιος ήχος των σειρήνων, των βομβαρδισμών, οι καταστροφές περιουσιών και ο χαμός αθώων ανθρώπων τρομοκρατούσε και κατέστρεφε ψυχικά τους ανθρώπους που κατάφεραν να σωθούν. Οι στρατιώτες που πολεμούσαν δεν ήξεραν μερικές φορές το λόγο που πολεμούν, ήξεραν πως απλώς υπερασπίζονται την πατρίδα τους και δεν ήξεραν καν τους ανθρώπους που σκότωναν. Οι απλοί πολίτες αναγκάζονταν να κοιμούνται με τα ρούχα σε περίπτωση που αρχίσουν οι σειρήνες να χτυπάνε να προλάβουν  να τρέξουν όσο πιο γρήγορα στα υπόγεια καταφύγια. Πολλοί άνθρωποι αναγκάστηκαν να μεταναστεύσουν για να σωθούν. Στις μέρες μας γίνονται συγκρούσεις ανάμεσα σε ορισμένες χώρες και συνεχίζουν να πεθαίνουν άνθρωποι.

Πρέπει, όμως, να θυμηθούμε τις απαίσιες συνέπειες των πολέμων και να προσπαθήσουμε να μην ξανακάνουμε τα ίδια λάθη, κάτι που δυστυχώς μερικοί άνθρωποι ξεχνούν και δεν νοιάζονται για τους αθώους και που μπορεί να οδηγήσει στην επανάληψη αυτών των απαίσιων γεγονότων, με δραματικές για την ανθρωπότητα συνέπειες… Με την ευχή ο πόλεμος να μας απασχολεί πια μόνο μέσα από τα βιβλία της ιστορίας…

Ταμάρα Μπάμπιτς

Γ1΄

 

 

Φεβ 12

ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΓΙΑ ΤΡΕΙΣ (βιβλιοπαρουσίαση)

τ3Το «Τραγούδι για τρεις», το βιβλίο της Λότης Πέτροβιτς – Ανδρουτσοπούλου μας γυρίζει στα χρόνια της κατοχής από τους Γερμανούς, μέσα από τη ματιά δύο συνομήλικών μας παιδιών.

Δύο μαθητές του γυμνασίου, η Χριστίνα και ο Φίλιππος αναζητούν μαρτυρίες ανθρώπων που έζησαν εκείνη την εποχή και φωτογραφίες για να ετοιμάσουν τη γιορτή της 28ης Οκτωβρίου. Παίρνουν συνέντευξη από την κυρία Ελισάβετ,  που ήταν κοριτσάκι του δημοτικού τότε. Μέσα από αυτή τη συνέντευξη τα παιδιά όχι μόνο παίρνουν τις πληροφορίες που αναζητούσαν, αλλά βγάζουν στο φως μια ιστορία που τους κινεί το ενδιαφέρον να μάθουν όλη την αλήθεια. Θα καταφέρουν τελικά να την ανακαλύψουν; Μία συγκλονιστική ιστορία της κατοχής που μέσα από αυτή μπορεί κανείς να καταλάβει τις δυσκολίες ανάμεσα στους ανθρώπους, αλλά και ανάμεσα στις οικογένειες.

 

Μαρία Σοφοτάσιου Β3΄

Φεβ 12

HUNGER GAMES (ΑΓΩΝΕΣ ΠΕΙΝΑΣ)

 

 

η

Για τους λάτρεις των βιβλίων φαντασίας και περιπέτειας οι αγώνες πείνας είναι εδώ για να σας ξετρελάνουν. Για όσους πάλι , δεν τους αρέσει το διάβασμα αυτό το βιβλίο θα αποτελέσει σίγουρα την εξαίρεση. Η συγγραφέας , Σούζαν  Κόλινς, μας παρουσιάζει  με τον δικό της φανταστικό τρόπο , ένα κατεστραμμένο μέλλον , με το οποίο μπορεί να βρούμε  αρκετές ομοιότητες. Όχι τόσο ως προς το περιεχόμενο, αλλά σχετικά με το γενικό θέμα του βιβλίου.

Αρχικά η υπόθεση λαμβάνει τόπο στο  κράτος της Πάνεμ,  το  οποίο αναδύθηκε από το καταστραμμένο κράτος των Η.Π.Α. Έπειτα από την καταστολή της εξέγερσης των 13 περιοχών και την καταστροφή της 13ης περιοχής της Πάνεμ , από την πρωτεύουσα του κράτους , Κάπιτολ, ξεκινούν οι Αγώνες Πείνας. Οι αγώνες αυτοί είναι ουσιαστικά μια τηλεοπτική εκπομπή – διοργάνωση που είναι υποχρεωτικό  από όλους τους πολίτες να την παρακολουθούν. Σκοπός τους είναι η υπενθύμιση της εξέγερσης και λειτουργούν ως τιμωρία για τις περιοχές και  ως ψυχαγωγικό μέσο για τους κατοίκους της Κάπιτολ.  Οι αγώνες πείνας είναι ετήσιοι και σε αυτούς παίρνουν μέρος 2 παιδιά από κάθε περιοχή ( 1 αγόρι και 1 κορίτσι), ηλικίας 12- 18 χρονών, τα οποία οδηγούνται στην πρωτεύουσα και την αρένα των αγώνων ως  φόροι υποτέλειας , όπου πρέπει να παλέψουν για τη ζωή τους σκοτώνοντας ο ένας τον άλλο. Μόνο ένας βγαίνει ζωντανός. Τα παιδιά που παίρνουν  μέρος στους αγώνες επιλέγονται με μια κλήρωση που ονομάζεται θερισμός. Ο νικητής εξασφαλίζει την πολυπόθητη για την περιοχή του τροφή , χρήματα και το προνόμιο να μην ξαναπαίξει στους αγώνες . Η ιστορία διαδραματίζεται τη χρονιά των 74ων αγώνων πείνας . Η Κάτνις είναι ένα  κορίτσι που ζει με την μητέρα και την αδελφή της στην περιοχή 12. Σε πολύ μικρή ηλικία έπρεπε να πάρει τα ηνία της οικογένειάς της, έπειτα από τον θάνατο του πατέρα της από μία έκρηξη στα εργοστάσια άνθρακα και την κατάθλιψη της μητέρας της μετά το συμβάν. Αφού η Κάτνις ήξερε να κυνηγάει προσπάθησε να κρατήσει τον εαυτό της και την οικογένειά της ζωντανούς. Συνοδός της στο κυνήγι και τη ζωή , είναι ο Γκέιλ του οποίου ο πατέρας είχε πεθάνει μαζί με τον πατέρα της. Την ημέρα του θερισμού η Κάτνις βρίσκεται να εκπροσωπεί την περιοχή της στους αγώνες. Την εκπροσωπούσε  διότι πάνω στη προσπάθειά της να σώσει την μικρότερη αδελφή της , η οποία είχε κανονικά επιλεγεί για τους αγώνες, προσφέρθηκε εθελοντικά στη θέση της . Έτσι η Κάτνις ξεκινά ένα ταξίδι για την Κάπιτολ, προς τους αγώνες και προς τον θάνατο μαζί με τον Πίτα το αγόρι φόρο από την περιοχή της. Η Κάτνις είναι απόλυτα συγκεντρωμένη στον στόχο της: τη νίκη. Μια νίκη που υποσχέθηκε στην αδελφή της. Οι πιθανότητες να κερδίσει είναι 1 στις 24 παρολαυτά  τίποτα δεν μπορεί να την αποσπάσει από αυτό έως τη στιγμή που ο Πίτα εξομολογείται πως είναι ερωτευμένος μαζί της. Οι αγώνες αρχίζουν και αυτή κάνει το παν για να παραμείνει ζωντανή. Στην πορεία όμως γίνεται υπεύθυνη για την προστασία όχι μόνο της δικής της ζωής αλλά και κάποιου άλλου. Θα καταφέρει να κερδίσει; Πόσο και τι θα της κοστίσει η πιθανή νίκη; Θα αποκτήσει εχθρούς , φίλους ή και τα δύο; Η αγάπη του Πίτα είναι αληθινή ή μια απλή τακτική για τους αγώνες; Η αγάπη του θα την σώσει ή θα την οδηγήσει στον θάνατο; Θα διαλέξει τον συμπαίκτη  της ,Πίτα, ή τον πιστό αγαπημένο της φίλο ,Γκέιλ ;

Οι Αγώνες Πείνας είναι ένα συναρπαστικό, σοκαριστικό βιβλίο με καταπληκτική πλοκή και δυνατά μηνύματα. Παρουσιάζει μία άλλα πλευρά του ανθρώπου στην οποία δεν υπάρχει ίχνος ανθρωπιάς και συμπόνιας, ενώ υπερισχύει το ένστικτο της επιβίωσης. Περιγράφει με εξαιρετικό τρόπο το τι μπορεί να κάνει κανείς για  να παραμείνει ισχυρός και πόσο εύκολο είναι για τον άνθρωπο να χάσει την ανθρωπιά του όταν διακινδυνεύεται η ζωή του. Επίσης δείχνει τις επιπτώσεις της δικτατορίας και του πολέμου και σε τι μπορεί να εξελιχθεί και τι μπορεί να καταφέρει μια σπίθα ελπίδας σε έναν υποδουλωμένο λαό. Η τριλογία  των αγώνων πείνας έχει αποσπάσει πολύ καλές κριτικές και κυκλοφορεί από τις εκδόσεις PLATIPUS.

 

Παναγιώτα Βασιλάκογλου Β2

 

 

 

Παλαιότερα άρθρα «

Top
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων