gymagath's blog

Ξεblogαρε από την ανία

Έκθεση Τεχνολογίας

Ιουν 201723

20170530_10025120170523_101238

20170530_09492120170530_100127

Σε μια εποχή τεχνολογικής έκρηξης ,όπως αυτή που διανύουμε, η εξοικείωση του μαθητή –και κατ΄επέκταση του μέσου πολίτη-με την τεχνολογία αποτελεί έναν βασικό στόχο του μαθήματος.

Α΄ Γ/ΣΙΟΥ: Είναι απαραίτητο για κάθε άνθρωπο να έχει βασικές τεχνολογικές γνώσεις διότι μόνο έτσι θα μπορέσει να συμμετάσχει και αυτός στη διαμόρφωση της τεχνολογίας, μόνο έτσι θα μπορέσει να αναγνωρίσει και να εκμεταλλευτεί τις θετικές συνέπειες ελαχιστοποιώντας τις αρνητικές.

Ο μαθητής με τη μέθοδο της ατομικής εργασίας κατασκευάζει μια τεχνολογική κατασκευή. Έτσι του δίνεται η δυνατότητα να έρθει σε επαφή με διάφορα τεχνολογικά θέματα.

Β΄ Γ/ΣΙΟΥ: Μέθοδος ομαδικής εργασίας με θέμα τη Βιομηχανία. Κύριος σκοπός είναι να αποκτήσει ο μαθητής ουσιαστική γνώση για τη δομή της βιομηχανίας και του τρόπου λειτουργίας της και να αναπτύξει ικανότητες ώστε να μπορεί να προσαρμοστεί στο μελλοντικό παραγωγικό-βιομηχανικό περιβάλλον που θα ζήσει και θα εργαστεί.

20170530_09505320170530_09585920170530_100058

20170530_095300

20170530_09575320170530_100324

20170530_09464720170523_10483220170530_09455020170530_10290720170530_09512420170530_094526

20170530_09523820170530_09505320170530_103016

20170530_100040

 

«9η Διεθνής Μαθηματική Εβδομάδα»

Ιουν 201723

image-0-02-05-0ef15c18450ef815ad05ae9d5c4873d6b7e06b0654b4bda78ac1d9286633fb61-V20170315_093824

Δεν θα μπορούσαμε να λείπουμε από την μαθηματική εβδομάδα με ένα τόσο ενδιαφέρον πρόγραμμα για όλους μας.

«Μαθηματικά»!!!!

Με γνώμονα την αγάπη μας για τα μαθηματικά και την τεχνολογία, μαθητές και καθηγητές επισκεφτήκαμε τη Helexpo είδαμε, ακούσαμε και παίξαμε στους χώρους του συνεδριακού κέντρου.
1] Δωμάτιο απόδρασης
Το πρώτο βιωματικό παιχνίδι απόδρασης, φτιαγμένο από
Μαθηματικούς. Οι μαθητές καλούνταν να αποδράσουν από ένα δωμάτιο λύνοντας
μαθηματικούς και λογικούς γρίφους.
2) Brain battles
3μελείς αντιπροσωπευτική ομάδα από το σχολείο μας έδειξε τα δόντια της σε ένα
μαθηματικό τρίαθλο γραπτών και χειρακτικών γρίφων.
3) Ρομποτική
Παιχνίδι και απολαυστικός προγραμματισμός ρομπότ  πάνω στα χαλιά προπόνησης, υπό την καθοδήγηση
των εκπαιδευτών της Eduk8.
4)Μαθηματικά παιχνίδια
παζλ και γρίφοι κράτησαν το ενδιαφέρον μας  και όξυναν το νου μας
image-0-02-04-49f4a1db50709435570c568d248dfc2f3472bfeaa11c546db82336a8122e5574-Vimage-0-02-04-23b655fb2716c2371607283e84e7fa690aad19a8e9cb50a7ea0f57d224b0800c-Vimage-0-02-04-a67bd39f21545016a128c1182eb586155f48ea162ee4bb7c4b97b247d284ba84-V
20170315_093529image-0-02-04-8fae4518d003cebfafcd68bb263abd4463feef90c7c9dec013c29f976351de91-V20170315_103127

20170315_103054

Και η απαραίτητη βόλτα στο Λευκό Πύργο!

 

20170315_114059

«Η Αναγέννηση»

Ιουν 201721

 

-2-638Μέσα από αυτό το βιβλίο-παράθυρο, που έχει ως τίτλο του    «Η Αναγέννηση», αντίκρισα έναν κόσμο διαφορετικό μέσα από τα μάτια του συγγραφέα Oliver Bowden

Ποιο είναι το θέμα του κειμένου ; Γράφω με λίγα λόγια την υπόθεση του βιβλίου

Ο Έτζιο Οντιτόρε, ένας νεαρός άντρας ξεκινά μία αποστολή εκδίκησης και συνομωσίας .Ο Έτζιο θα προσπαθήσει να αποκαταστήσει τη χαμένη τιμή της οικογένειας του και έτσι θα χρειαστεί να επιβιώσει κάτω από δύσκολες συνθήκες. Στην πορεία του θα καταλάβει ότι η ζωή του εξαρτάται από τις δεξιότητες με τις οποίες καλείται να επιβιώσει. Ο ήρωας παλεύει για ελευθερία και δικαιοσύνη για τους συντρόφους του ενώ για τους εχθρούς του είναι ένας πονηρός και απάνθρωπος άνδρας.

 

Θα πρότεινα στους συμμαθητές μου να ταξιδέψουν κι αυτοί με τη φαντασία τους ανοίγοντας το παράθυρο αυτού του  βιβλίου; Ναι ή όχι και γιατί;

Ναι, θα τους πρότεινα να διαβάσουν αυτό το βιβλίο, γιατί ο συγγραφέας του μέσα από τις περιπέτειες των ηρώων μεταδίδει πολύ ωραία και χρήσιμα για τη ζωή μας μηνύματα. Αρχικά, ο συγγραφέας μας παρουσιάζει με εμφανές τρόπο το γεγονός ότι πρέπει να προσπαθούμε για να πετύχουμε αυτό που θέλουμε, να προσπαθούμε να αποκτήσουμε νέες δεξιότητες και ιδέες, καθώς και να επιλύουμε τις διαφορές μας με επιχειρήματα και όχι με τη βία.  

 

Τελικά τι αποκόμισα διαβάζοντας αυτό το βιβλίο;

Διαβάζοντας αυτό το βιβλίο, κατάλαβα πως πρέπει να μην αντιστεκόμαστε σε κάτι καινούργιο, αλλά να το θέλουμε και να το επιζητούμε. Επίσης, πρέπει να μην σταματήσουμε ποτέ να μαθαίνουμε καινούργια πράγματα και να αποκτάμε νέες δεξιότητες και γνώσεις. 

 

Εμπνεόμενος από το βιβλίο … ανοίγεται ένα διαφορετικό παράθυρο στη φαντασία μου… και δημιουργώ….

ΜΙΑ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΕΝΑΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΗΡΩΕΣ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ

 

Αγαπητέ Έτζιο Οντιτόρε,

Με την αφοσίωση και την αποφασιστικότητά σου κατάφερες να εκδικηθείς τους ανθρώπους που προσέβαλαν την τιμή της οικογένειάς σου. Σου στέλνω αυτή την επιστολή για να σου υποβάλλω μια αρνητική πλευρά αυτής της πράξης σου.

Το αρνητικό στοιχείο του χαρακτήρα σου, που μου έκανε εντύπωση σε αυτήν την πράξη σου είναι ότι προσπαθείς να φέρεις εις πέρας τις αποστολές σου με τη βία. Ωστόσο, μπορείς με έξυπνο και διπλωματικό τρόπο να υπερασπιστείς την άποψή σου και να εκφράσεις την δυσαρέσκειά σου για οτιδήποτε. Παρόλα αυτά θαυμάζω ένα άλλο στοιχείο του χαρακτήρα σου , την αυτοπεποίθησή σου. Κατά τη γνώμη μου αυτό το στοιχείο αποτέλεσε τη βάση για τις επιτυχίες που κατάφερες να αποκτήσεις ενάντια στους εχθρούς σου και στους ανθρώπους που προσέβαλλαν την τιμή της οικογένειάς σου.

Εν κατακλείδι, ελπίζω να συνεχίσεις να αγωνίζεσαι και να προσπαθείς για οτιδήποτε σε απασχολεί.

Με θαυμασμό

Τερζής Γιώργος

 

 

 

 

Το σχολείο μας στο «Αγόρι με τη βαλίτσα»

Ιουν 201721

valitsa_4214711

Το σχολείο μας στις 30/03/2017 επισκέφθηκε τη Μονή Λαζαριστών στη Σταυρούπολη Θεσσαλονίκης, όπου εμείς οι μαθητές είχαμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε μία θεατρική παράσταση με τίτλο «Το αγόρι με τη βαλίτσα».

Το σπουδαίο αυτό θεατρικό έργο απευθύνεται σε παιδιά και ενήλικους θεατές. Ο θεατρικός  συγγραφέας αγγίζει ένα εξαιρετικά επίκαιρο θέμα με στόχο να ευαισθητοποιήσει όλους εμάς για το θέμα της προσφυγιάς και της βίαιης και υποχρεωτικής μετανάστευσης, κάτι που συμβαίνει σε πολλούς ανθρώπους στη σημερινή εποχή.

Η πλοκή του έργου είναι η εξής: Ο μικρός Ναζ ζει σε μία χώρα της Μέσης Ανατολής, όμως, ο πόλεμος ξεσπά εκεί και αναγκάζει την οικογένειά του να φύγει. Τα χρήματα  δεν αρκούν για να ταξιδέψουν όλοι και έτσι οι γονείς του αποφασίζουν να στείλουν μόνο τον Ναζ στον αδελφό του στο Λονδίνο. Το νεαρό αγόρι αντλεί δύναμη από τον Σεβάχ τον θαλασσινό και με συντροφιά του την Κρίσια, καταφέρνει να ξεπεράσει τις δυσκολίες του ταξιδιού. Τελικά  φτάνει στο Λονδίνο με τη βαλίτσα του άδεια και με μόνες αποσκευές του τις ιστορίες που του έλεγε ο πατέρας του, τις αναμνήσεις του και φυσικά τις εμπειρίες του.

Εν κατακλείδι, πιστεύω πως αξίζει καθένας μας να παρακολουθήσει αυτή την μεστή νοήματος και ουσίας αφαιρετικού χαρακτήρα θεατρική παράσταση. Κι αυτό, διότι  αποστέλλει σπουδαία και σύγχρονα-επίκαιρα μηνύματα,  μια και στις μέρες μας η Ελλάδα αποτελεί καταφυγή για πολλούς ταλαιπωρημένους από τη μοίρα του πολέμου πρόσφυγες  και  οι Έλληνες, πιστεύω,  έχουν επιδείξει παραδειγματική για την υπόλοιπη Ευρώπη γενναιοδωρία φιλοξενίας.

Γιώργος Τερζής Β2214711

25 Μαρτίου

Μάι 20173

20170324_101645

20170324_100557

20170324_102248

20170324_102727

 

 

Ο θησαυρός της Βαγίας

Μαρ 20173

Στο πλαίσιο του μαθήματος της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας  οι μαθητές και οι μαθήτριές μας  κλήθηκαν να ασκήσουν τη φιλαναγνωστική τους τάση, να «ταξιδέψουν» νοερά σε κόσμους φανταστικούς παρέα με ένα βιβλίο και να συμπληρώσουν ένα σχετικό φύλλο εργασίας με παιγνιώδες ύφος .

Οι μαθητές  και οι μαθήτριες μας, λοιπόν, διαβάζουν, εμπνέονται , δημιουργούν …και μας προτείνουν…

παρουσιάζοντας ένα δείγμα της δουλειάς τους…

.

.

Σχετική εικόνα

Με «πιλότο» μας τη συγγραφέα Ζωρζ Σαρρή                                ταξιδέψαμε  νοερά με το βιβλίο , που έχει  τίτλο 

<<Ο θησαυρός της Βαγίας>>

 

Ποιοι είναι οι συνεπιβάτες μου , τα κεντρικά πρόσωπα της ιστορίας;

Η Ζωή ,ο Κλου ,ο Αλέξης ,η Λίνα ,ο Άγγελος ,η Βέρα , οι δεσποινίδες Καριώτη, η Σαπφώ , ο Χανς Σουλτς.

Ποιο είναι το θέμα του κειμένου ; Γράφω με λίγα λόγια την υπόθεση του βιβλίου:

 Ένα ταξίδι καλοκαιρινών διακοπών στην Αίγινα, θα της θυμίσει τα παιδικά της χρόνια, τότε που στα 12 χρόνια της παντρεύτηκε τον Παναγιώτη. Η Ζωή, μητέρα δύο παιδιών, ξεκινάει το ταξίδι της μαζί με την οικογένειά της για την Αίγινα. Συναντάει παιδικούς φίλους, αλλά η ομορφιά του τοπίου της θυμίζουν εκείνα τα χρόνια, όταν ήταν ακόμα παιδί. Μια ειδική αποστολή από το Παρίσι κινεί τους φίλους μας να αναζητήσουν πληροφορίες για κάποιον Γερμανό, ο οποίος κατά την περίοδο του 2ου Παγκοσμίου Πολέμου ζούσε στην Βαγία της Αίγινας.

 

 

Θα πρότεινες σε κάποιον συμμαθητή σου να κάνει αυτό το ταξίδι με τη φαντασία του διαβάζοντας αυτό το βιβλίο; Ναι ή όχι και γιατί;

Ναι, θα του πρότεινα να το διαβάσει, διότι στο συγκεκριμένο βιβλίο που διάβασα με εντυπωσίασε αρκετά η περιγραφή του τοπίου, αλλά και οι περιπέτειες που αναφέρονται.

Ποιες αποσκευές  από αυτό το βιβλίο-ταξίδι θέλω να κρατήσω μαζί μου; τι αποκόμισα , τι κέρδισα;

Κοιτάζοντας τον κόσμο μέσα από το παράθυρο αυτού του βιβλίου, άφησα την φαντασία μου να ταξιδέψει. Κατάλαβα ότι η ζωή αλλάζει, ο κόσμος γίνεται διαφορετικός με το πέρασμα του χρόνου.

 

Εμπνεόμενη από το βιβλίο …ανοίγεται ένα διαφορετικό παράθυρο στη φαντασία μου… και δημιουργώ….

Αγαπητή Νικόλ,

Παρακολουθώντας το έργο σου μέσα από την ανάγνωση αυτού του βιβλίου, μου δημιουργήθηκαν πολλά και ανάμεικτα συναισθήματα, που πλημμύρισαν το μυαλό και τις σκέψεις μου. Θέλω να σε συγχαρώ για την λαχτάρα και την άσβεστη δίψα που σε κυριαρχούσε, να βοηθήσεις τον Γερμανό Χανς Σουλτς να ανακτήσει ξανά την μνήμη του. Με τις προσπάθειές που κατέβαλες να βοηθήσεις αυτόν τον άνδρα να θυμηθεί, προβάλλεις τη γενναιότητα, το θάρρος και την αγάπη σου προς τον συνάνθρωπο. Επιπροσθέτως, βοήθησες την γυναίκα, που αναγκάστηκε να τον φιλοξενήσει την εποχή της κατοχής,να καταλάβει πως δεν πρέπει να κρίνουμε τους ανθρώπους εξ όψεως χωρίς να γνωρίζουμε τις πραγματικές τους ανάγκες. Τέλος, θαύμασα την αντοχή και την επιμονή σου, διότι σου ανατέθηκε μια αρκετά δύσκολη αποστολή, την οποία με την ελπίδα και την αισιοδοξία σου έφερες εις πέρας!!!

 

Η μαθήτρια Πούλιου Μαρία

Β3

Ο μικρός πρίγκηπας

Μαρ 20173

Σχετική εικόνα

Μέσα από αυτό το βιβλιο-παράθυρο  που έχει ως τίτλο του 

«Ο μικρός πρίγκηπας»                                                  αντίκρισα έναν κόσμο διαφορετικό μέσα από τα μάτια του συγγραφέα

Αντουάν Ντε Σαιντ Εξυπερύ

 

Ποιο είναι το θέμα του κειμένου ; Γράφω με λίγα λόγια την υπόθεση του βιβλίου.

Πρόκειται για μια φανταστική υπόθεση στην οποία συμμετέχει και ο συγγραφέας. Ο συγγραφέας πέφτει με το αεροπλάνο του που έχει πάθει βλάβη, στην έρημο. Εκεί συναντά τον μικρό πρίγκιπα, όπου γίνονται φίλοι και καταφέρνουν να μάθουν πολλά πράγματα ο ένας για τον άλλον. Κατ’ αυτόν τον τρόπο ο μικρός πρίγκιπας μαθαίνει την αξία της αγάπης. Η ιστορία ολοκληρώνεται επιστρέφοντας ο μικρός πρίγκιπας στον πλανήτη του και στο τριαντάφυλλό του. Τέλος, στον επίλογο ο συγγραφέας εκφράζει την απώλεια που νιώθει με την φυγή του μικρού του φίλου.

 

Θα πρότεινα στο  συμμαθητή μου να κάνει κι αυτός αυτό το ταξίδι με τη φαντασία του ανοίγοντας το παράθυρο αυτού του  βιβλίου; Ναι ή όχι και γιατί;

Ναι, καθώς αυτό το βιβλίο σου μαθαίνει πολλά πράγματα και σε ταξιδεύει σε έναν όμορφο, ξεχωριστό και τελείως διαφορετικό κόσμο από αυτόν που ζούμε !

Τελικά τι αποκόμισα διαβάζοντας αυτό το βιβλίο;

Διαβάζοντας το βιβλίο αυτό κατάλαβα ότι «…μόνο με την καρδιά βλέπεις καλά. Την ουσία δεν τη βλέπουν τα μάτια». Με τα μάτια της ψυχής, της καρδιάς και των συναισθημάτων μας αντικρίζουμε την ουσία των πραγμάτων.

Εμπνεόμενη από το βιβλίο …ανοίγεται ένα διαφορετικό παράθυρο στη φαντασία μου… και δημιουργώ….

γράφω σε ένα χαρτόνι μια φράση που  μου είλκυσε το ενδιαφέρον

 

λεοντουδη

Το καπλάνι της βιτρίνας

Μαρ 20173

Αποτέλεσμα εικόνας για το καπλάνι της βιτρίνας

Μέσα από αυτό το βιβλιο-παράθυρο  που έχει ως τίτλο

«Το καπλάνι της βιτρίνας»                                                   αντίκρισα έναν κόσμο διαφορετικό μέσα από τα μάτια της συγγραφέα Άλκης Ζέη.

 

Ποιο είναι το θέμα του κειμένου ; Γράφω με λίγα λόγια την υπόθεση του βιβλίου

Δυο μικρές αδερφές, η Μέλια και η Μυρτώ ζουν στην Σάμο το 1936 μαζί με τους γονείς τους, τον αγαπημένο τους παππού, ο οποίος τις μιλούσε ώρες ατελείωτες για τους αρχαίους του αλλά και με τη θεία τους, τη Δέσποινα, η οποία είχε το κλειδί για τη σάλα. Μέσα στη βιτρίνα της σάλας βρίσκεται κλειδωμένο το καπλάνι, ένας βαλσαμωμένος τίγρης, ο οποίος ανάλογα με τη διάθεσή του, κοιτάει πότε με το γαλάζιο και πότε με το μαύρο μάτι του. Το καλοκαίρι τα κορίτσια πηγαίνουν στο εξοχικό τους, στο Λαμαγάρι για διακοπές, όπου εκεί ανταμώνουν με τους φίλους και τις φίλες τους. Ο Νίκος, ο ξάδελφος των κοριτσιών, που είναι φοιτητής στην Αθήνα, επισκέπτεται το εξοχικό τους και διηγείται σε όλα τα παιδιά τις μαγικές ιστορίες του καπλανιού. Όμως, μια μέρα του Αυγούστου κηρύττεται δικτατορία και ο Νίκος για να μην εξοριστεί, επειδή ήταν δημοκράτης, αναγκάζεται να βρει καταφύγιο, όμως, πάντα με τη βοήθεια των παιδιών. Από την άλλη μεριά η Μυρτώ συμμετέχει στην ομάδα των Φαλαγγιτισσών, που τη βάζει σε πολλούς μπελάδες με την οικογένειά της. Τι θα συμβεί τελικά; Ποιος άραγε μπορεί να θέλει να βλάψει το καπλάνι;        

 

Θα πρότεινα στους  συμμαθητές μου και στις συμμαθήτριές μου  να κάνουν κι αυτοί αυτό το ταξίδι με τη φαντασία τους, ανοίγοντας το παράθυρο αυτού του  βιβλίου; Ναι ή όχι και γιατί;

Θα τους πρότεινα να διαβάσουν ένα βιβλίο, γιατί με τη βοήθεια του βιβλίου βλέπεις έναν κόσμο διαφορετικό μέσα από τα μάτια του συγγραφέα.

Και πιο συγκεκριμένα, θα τους πρότεινα να διαβάσουν αυτό το βιβλίο για να αντικρίσουν τις διαφορετικές σκέψεις, ενέργειες αλλά και συναισθήματα των ηρώων κατά την διάρκεια μιας δικτατορίας.

 

 

Τελικά τι αποκόμισα διαβάζοντας το βιβλίο;

Κοιτάζοντας τον κόσμο από το παράθυρο αυτού του βιβλίου αποκόμισα αρχικά το εξής, πως τα παιδικά μας χρόνια είναι τα ωραιότερα χρόνια, διότι κατά το διάστημα της παιδικής μας ηλικίας, δημιουργούνται στιγμές που μας ακολουθούν άσβεστες σε όλη τη διάρκεια της ζωής μας. Επίσης, έμαθα πως ό,τι γίνεται στο σπίτι καλό είναι να μην το κοινοποιούμε στους έξω από την οικογένεια, γιατί αυτό ενδέχεται να έχει αρνητικές συνέπειες για εμάς. Όπως έλεγαν και οι Αρχαίοι Έλληνες «τ ἐν οκ, μ ἐν δήμῳ» 

Εμπνεόμενη από το βιβλίο … ανοίγεται ένα διαφορετικό παράθυρο στη φαντασία μου… και δημιουργώ…. ένα κολάζ…

καραλεξη

 

Ένας άδειος τοίχος…

Φεβ 201717

Ένας άδειος άσπρος τοίχος…

Κάτι μας ενοχλούσε στη θέα του, ανεβαίνοντας τα σκαλιά για τον όροφο του σχολείου μας!

Με την παρότρυνση του καθηγητή μας κ.Αλέξανδρου Σιμόπουλου,(καθηγητής καλλιτεχνικών),βαλθήκαμε να του δώσουμε ζωή !

WP_20161201_10_50_21_ProWP_20161202_11_40_56_Pro

WP_20161201_12_30_32_Pro

Ασπροδόντης

Ιαν 201727

αρχείο λήψης

 

 

Ο Ασπροδόντης  είναι ένα λογοτεχνικό κείμενο του Jack Lodon.

Αφηγείται τις περιπέτειες ενός μικρού λύκου που από μικρό ακόμα κουτάβι,πλησίασε τους ανθρώπους οι οποίοι του πρόσφεραν προστασία,ζεστασιά και τροφή. Σιγά σιγά εγκαταλείπει τον κόσμο της άγριας φύσης και υποτάσσεται στους ανθρώπους (τους οποίους παρουσιάζει ως θέους παντοδύναμους,που ελέγχουν τα πάντα).

Όμως ,  υπάρχουν πολλοί εχθροί που τον επιτίθενται συνεχώς ( πολλές φορές ακόμα και η αγέλη ) και άνθρωποι που τον κακομεταχειρίζονται .

Θα καταφέρει να ξεπεράσει όλα που τον περιτριγυρίζουν ; Ιδού η απορία !

Στέλιος Σωτηράκογλου Α3

« Παλιότερα άρθρα

Άρθρα μαθητών

Ημερολόγιο

Ιουνίου 2017
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Μάι    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  


Top
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων