Ιουλ 02

ΕΡΓΑ ΚΑΙ ΗΜΕΡΑΙ ΤΟΥ 1ΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΑΓ.ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ

thumbnail

Μπορεί το γυμνάσιό μας να μην έκανε φέτος γιορτή λήξης, αυτό όμως δε σημαίνει ότι δεν είχαμε μια δημιουργική και  καρποφόρα  χρονιά. Για του λόγου το αληθές ακολουθούν τα βιντεάκια των προγραμμάτων μας.

1. Λέσχες ανάγνωσης του 1ου Γυμνασίου Αγ. Αθανασίου.

Φέτος στο σχολείο μας είχαμε δύο λέσχες ανάγνωσης με 20 και 25 περίπου παιδιά η καθεμία. Για δεύτερη συνεχή χρονιά το σχολείο μας προωθεί τη φιλαναγνωσία με μεγάλη επιτυχία. Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να διαβάσουν λογοτεχνικά βιβλία, να κάνουν σχετικές δραστηριότητες, να διασκεδάσουν με τη συντροφιά των βιβλίων και να γνωρίσουν μία σπουδαία συγγραφέα, την κ. Ελένη Πριοβόλου. ( Το βίντεο έφτιαξε η μαθήτρια του Β1 Δούφαλη Ναταλία)

2. M.U.N (Model of the United Nations)= πρόκειται για μία προσομοίωση του Ο.Η.Ε, όπου οι μαθητές μπαίνουν στη θέση των διπλωματών, διαπραγματεύονται θέματα παγκοσμίου ενδιαφέροντος εκπροσωπώντας μια συγκεκριμένη χώρα, οι συνομιλίες γίνονται όλες στην αγγλική γλώσσα και τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να βιώσουν μοναδικές εμπειρίες! Το σχολείο μας φέτος εκπροσώπησε το Μόνακο, ενώ πρέσβειρα-ambassador ήταν η μαθήτρια του Γ1 Κεσέογλου Ζωή. Η εκδήλωση έκλεισε με το λόγο της μαθήτριας του Β1 Ταμάρας Μπάμπιτς. Απολαύστε το βιντεάκι που έφτιαξαν τα ίδια τα παιδιά , για να παρουσιάσουν την εμπειρία τους.

 

Στο γυμνάσιό μας φέτος είχαμε δύο περιβαλλοντικά προγράμματα.

1.Το πρώτο είχε να κάνει με τοπικά προϊόντα, τσίπουρο και λικέρ. Τα παιδιά μπήκαν στη διαδικασία παρασκευής λικέρ-ηδύποτων ακολουθώντας παραδοσιακές τοπικές συνταγές και στη συνέχεια τα πούλησαν στο χριστουγεννιάτικο bazar του σχολείου μας.Ασχολήθηκαν και με άλλες δραστηριότητες που αφορούν στην οινοποιία. Καλύτερα ,όμως, να παρακολουθήσετε το βιντεάκι που ετοίμασαν οι μαθητές που συμμετείχαν στο πρόγραμμα.

 

2.Το δεύτερο αφορούσε στην αισθητική αναβάθμιση του εσωτερικού χώρου του σχολείου μας. Τα παιδιά έφτιαξαν μια γωνιά αφιερωμένη στους πλανήτες και μία άλλη αφιερωμένη στις τέσσερις εποχές. Εδώ «πάντρεψαν» την ποίηση για τη φύση με την αισθητοποίηση των τεσσάρων εποχών. Ας μιλήσουν, όμως, καλύτερα οι εικόνες από τα λόγια.

 

 

Ιουν 20

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ: Η τελετη λήξης του 1ου Γυμνασίου Αγ.Αθανασίου ακυρώνεται για σοβαρούς λόγους.

Ιουν 19

Οι εκδόσεις Καστανιώτη δημοσιεύουν το διήγημα της Ταμάρα

καρδούλα

Πριν από ένα μήνα η Ε.Πριοβόλου επισκέφτηκε το σχολείο μας και γνώρισε την Ταμάρα. Διάβασε το διήγημά της «Θέληση για ζωή» και αφού το σχολίασε με θετικό τρόπο αποφάσισε να το δώσει στις εκδ.Καστανιώτη που με μεγάλη χαρά το δημοσίευσαν στο ηλεκτρονικό τους περιοδικό «Σελίδες». Παρακάτω ακολουθεί ο πρόλογος της κ. Πριοβόλου και ο σύνδεσμος που οδηγεί στη συγκεκριμένη δημοσίευση

καρδούλα

Γνώρισα την δεκαπεντάχρονη Ταμάρα στο γυμνάσιο Αγίου Αθανασίου Θεσσαλονίκης. Πρόσεξα πρώτα το χαμόγελο, την αγγελική της ματιά, την αυτοπεποίθηση και τον τσαμπουκά της. Μιλούσε και άνθιζε ο τόπος γύρω της. Μετά από ώρα συνειδητοποίησα πως η μαθήτρια και μέλος της αναγνωστικής λέσχης του γυμνασίου είναι καθηλωμένη σε αναπηρικό καρότσι. Είδα μόνο τα φτερά της. Τα φτερά που την οδηγούν στα επίπεδα της έννοιας του αισθάνομαι. Μου εμπιστεύτηκε το διήγημα της, μέσα από το οποίο περιγράφει την περιπέτεια που της επιφύλασσε η μοίρα. καταγράφει το χρονικό της πάθησης που αντί να την καταρρακώσει την έκανε πιο δυνατή και έτοιμη να κερδίσει το στοίχημα με το μέλλον. Γιατί έχει σχέδια για το μέλλον η Ταμάρα. Με την σειρά μου και με την άδειά της παρουσιάζω το πόνημα της δεκαπεντάχρονης  μαθήτριας με τη σιγουριά πως αποτελεί ένα αισιόδοξο μήνυμα για όλους μας. 

                                                       Ελένη Πριοβόλου

http://selides.kastaniotis.com/2014/06/17/%CE%B7-%CE%B8%CE%AD%CE%BB%CE%B7%CF%83%CE%B7-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CE%B6%CF%89%CE%AE/

Μάι 21

Όταν η ποίηση γίνεται ζωγραφική…

Κι αφού διαβάσαμε κι απολαύσαμε τα δύο ποιήματα του Ρίτσου( Τζιτζίκια στήσαν το χορό) και του Ελύτη (Κάτω στης μαργαρίτας τ΄αλωνάκια) πήραμε μολύβια και χαρτιά κι εκφραστήκαμε με ζωγραφιές. Τις ενώσαμε ,βάλαμε και τις αντίστοιχες μελοποιήσεις των ποιημάτων και φτιάξαμε μια ταινιούλα. Όλα αυτά στο μάθημα της λογοτεχνίας με το Α2. Εμείς πάντως πολύ την απολαύσαμε την όλη διαδικασία. Ελπίζουμε κι εσείς να απολαύσετε την ταινιούλα μας!

 

 

Μάι 20

Hμέρα Σταδιοδρομίας στο 1ο Γυμνάσιο ΑΓ.Αθανασίου

imera-stadiodromias

Την Παρασκευή 9 Μαΐου 2014, στην αίθουσα του Γ1 του Γυμνασίου μας , πραγματοποιήθηκε μια πολύ ενδιαφέρουσα ημερίδα με τίτλο «Ημέρα Σταδιοδρομίας». Την εκδήλωση οργάνωσαν οι καθηγητές του Σ.Ε.Π, κ.Στογιάννη και κ.Παπαζλής, σε συνεργασία με τη διευθύντρια του σχολείου μας, κ.Τολέρη. Η εκδήλωση περιλάμβανε ενημέρωση για το ΕΠΑΛ και το ΓΕΛ αλλά και παρουσιάσεις από επαγγελματίες που μετέφεραν τις εμπειρίες τους από την αγορά εργασίας. Πιο συγκεκριμένα

 

Πρώτος μας μίλησε ο κ. Αμοιρίδης, υποδιευθυντής και υπεύθυνος του ΕΠΑΛ Αγίου Αθανασίου και Κουφαλίων. Τα σχολεία των ΕΠΑΛ προσφέρουν το πτυχίο ειδικότητας και φυσικά απολυτήριο Λυκείου. Το ΕΠΑΛ Αγίου Αθανασίου περιλαμβάνει 4 ειδικότητες, Πληροφορικής, Οικονομίας και Διοίκησης, Ηλεκτρικών και των Ηλεκτρολόγων. Ενώ το ΕΠΑΛ Κουφαλίων προσφέρει ειδικότητες στη Γεωπονία, την Ηλεκτρολογία, το Μηχανολογικό, την Πληροφορική και στους Μηχανικούς οχημάτων.

 

Ακολούθησε η ενημέρωση από τους επαγγελματίες. Ο κ. Κάκαρης, απόστρατος αξιωματικός, μας μίλησε για την πίστη και την αφοσίωση στην πατρίδα. Οι στρατιωτικές σχολές χωρίζονται σε ξηράς, αεροπορίας και ναυτικού. Σχολές πολλές και οι βάσεις ακόμη πιο ψηλές. Επιπλέον, μας τόνισε πως στο στρατό υπάρχει ιεραρχία και ο κατώτερος υπακούει πάντα στον ανώτερό του.

 

Στη συνέχεια μας μίλησε η κα. Πυρετζή, Φυσιοθεραπεύτρια. Η ενημέρωση έγινε σε σχέση με τις δυσκολίες που χαρακτηρίζουν το συγκεκριμένο επάγγελμα και τις διάφορες καταστάσεις που καλείται ένας φυσιοθεραπευτής πολλές φορές να φέρει σε πέρας. Εκτός από αυτά, μάθαμε, επίσης, πως και σε αυτό το επάγγελμα υπάρχουν διάφοροι τομείς ειδίκευσης, ο καθένας με διαφορετική δυσκολία και τρόπο αντιμετώπισης του ασθενούς.
Στην συνέχεια η κα Πασχαλίδου ,η οποία είναι λογίστρια και έχει λογιστικό γραφείο στο χωριό μας, μας μίλησε με τη σειρά της για το δικό της επάγγελμα . Μας ενημέρωσε για τις σχολές οικονομικών, την επαγγελματική αποκατάσταση μετά το τέλος των σπουδών, τις δυσκολίες, αλλά και τα θετικά του.
Ύστερα μας μίλησε ο κος Γκούντας, γεωπόνος στο χωριό μας, και μας πληροφόρησε για το επάγγελμά του. Μας ανάλυσε τις δυνατότητες που έχει η ενασχόληση με τον πρωτογενή τομέα, οι οποίες είναι πολλές, λόγω της ποικιλομορφίας που παρουσιάζει η χώρα μας.
Η ημερίδα έκλεισε με την ενημέρωση που έγινε από τον καθηγητή του 1ου Λυκείου Αγίου Αθανασίου, κ. Παναγιωτίδη, για το Νέο Λύκειο. Εκφράσαμε τις ανησυχίες και τους φόβους μας για αυτήν την αλλαγή, οι οποίες ,όμως, λύθηκαν μέσα από ένα πλήρες σχεδιάγραμμα που περιέγραφε ακριβώς τη λειτουργία του Νέου Λυκείου.

 

Ειρήνη Δελλή, Γ2
Ελένη Κουσουρνά, Γ2

 

Μάι 20

Μεγάλες προσωπικότητες (2ο μέρος):Μενέλαος Λουντέμης

Στο αφιέρωμά μας, για τις μεγάλες προσωπικότητες, συνεχίζουμε με έναν σημαντικό Έλληνα λογοτέχνη, το Μενέλαο Λουντέμη. Φυσικά, υπάρχουν πολλοί σπουδαίοι Έλληνες λογοτέχνες και με πιο σημαντικό έργο από αυτό του Λουντέμη. Διάλεξα τον Λουντέμη, γιατί είναι ένας συγγραφέας όχι και τόσο γνωστός στη νέα γενιά, με συγκίνησε με τα βιβλία του και έζησε στον Εξαπλάτανο, το χωριό  του πατέρα μου.

.

Lountemis_266

Ο Μενέλαος Λουντέμης (1912  - 22 Ιανουαρίου 1977), ήταν Έλληνας λογοτέχνης που γεννήθηκε στη Κωνσταντινούπολη το  1912. Το λογοτεχνικό του ψευδώνυμο το εμπνεύστηκε από τον ποταμό Λουδία της μετέπειτα πατρίδας του. Επίσης  το σπίτι  του  είναι  μουσείο  μέχρι  και  σήμερα  και βρίσκεται  στο  χωριό  Εξαπλάτανος  Αριδαίας  του  δήμου  Αλμωπίας. Προς  τιμήν  του  έδωσαν το όνομά του σε έναν από τους δρόμους του χωριού .Κάθε χρόνο  στον  Εξαπλάτανο   γιορτάζονται  << τα λουντέμεια >> προς τιμήν του λογοτέχνη.
     Ήταν το μοναδικό αγόρι από τα πέντε παιδιά του Γρηγόρη Μπαλάσογλου (που με την εγκατάσταση του στην  Ελλάδα έγινε Βαλασιάδης) και της Δόμνας Τσουφλίδη. Πρωτοεμφανίστηκε στα ελληνικά γράμματα σε πολύ νεαρή ηλικία, δημοσιεύοντας ποιητικές συλλογές στην «Αγροτική Ιδέα» της Έδεσσας το 1927 και το 1928, τις οποίες υπέγραφε με το πραγματικό του όνομα (Τάκης Βαλασιάδης).Η πρώτη φορά που χρησιμοποίησε το ψευδώνυμο του ήταν το 1934 στο διήγημα «Μια νύχτα με πολλά φώτα κάτω από μια πόλη με πολλά αστέρια».
  Στην κατοχή πήρε ενεργό μέρος στην Εθνική Αντίσταση στο πλευρό του ΕΑΜ και διετέλεσε γραμματέας της οργάνωσης διανοουμένων. Κατά τον εμφύλιο συλλαμβάνεται για τα αριστερά του φρονήματα. Το 1958 αυτοεξορίζεται στο Βουκουρέστι . Εκεί, αργότερα, θα δοθεί το όνομά του σε δημόσιο κτίριο (Λουντέμειο Μέγαρο). Το 1956 εξελέγη μέλος του Παγκοσμίου Συμβουλίου της Ειρήνης. Στη Ρουμανία συνεχίζει το συγγραφικό του έργο, ως και λίγο μετά τη μεταπολίτευση. Την περίοδο της αυτοεξορίας του ο Λουντέμης πραγματοποίησε αρκετά ταξίδια, φτάνοντας μέχρι την Κίνα και το Βιετνάμ. Το οδοιπορικό του αυτό το αποτύπωσε το 1966 στο βιβλίο του «Μπατ-Τάι». Στην Ελλάδα θα επιστρέψει  το 1976. Ένα χρόνο αργότερα, το 1977, πεθαίνει από καρδιακή προσβολή και η σορός του εκτίθεται σε λαϊκό προσκύνημα.
 Βιβλία του μεταφράστηκαν σε πολλές γλώσσες, κυρίως στις ανατολικές χώρες, όπως η Πολωνία, η Ρουμανία, η Βουλγαρία κ.α. Επίσης, κάποια απ” αυτά μεταφράστηκαν στα κινεζικά και στα βιετναμέζικα.  Σύμφωνα με το Βασίλη Βασιλικό, «θεωρείται ο πιο πολυδιαβασμένος Έλληνας έπειτα από τον Νίκο Καζαντζάκη>>. Κατόπιν έγινε  και μέλος της Εταιρίας Ελλήνων Λογοτεχνών, με πρόεδρο τότε τον Νίκο Καζαντζάκη.
  Μερικά από τα πιο γνωστά και πολυδιαβασμένα έργα του είναι:
«Καληνύχτα ζωή», Αθήνα, μυθιστόρημα (1946) / «Οι κερασιές θ” ανθίσουν και φέτος», Αθήνα, εκδ. Μόρφωση, μυθιστόρημα (1956) /«Συννεφιάζει», Αθήνα, μυθιστόρημα (1946)  /«Ένα παιδί μετράει τ” άστρα», Αθήνα, εκδ. Δίφρος, μυθιστόρημα (1956) / «Η φυλακή του Kάτω Kόσμου», Αθήνα, εκδ. Δωρικός, μυθιστόρημα (1964) / «Το ρολόι του κόσμου χτυπά μεσάνυχτα», Αθήνα, εκδ. Κέδρος, μυθιστόρημα (1963)/«Τότε που κυνηγούσα τους ανέμους», Αθήνα, εκδ. Δίφρος, μυθιστόρημα (1956) /«Λύσσα», μυθιστόρημα
Και πολλά άλλα…
Ο Μενέλαος Λουντέμης άφησε πίσω του πνευματική κληρονομιά περίπου σαράντα πέντε βιβλίων, που τον καθιστούν έναν από τους πολυγραφότερους έλληνες συγγραφείς και μια κόρη, τη Μυρτώ. Ο Λουντέμης ανήκει στους έλληνες λογοτέχνες του μεσοπολέμου που στράφηκαν προς τον κοινωνικό ρεαλισμό. Το έργο του εντάσσεται στο ρεύμα του σοσιαλιστικού ρεαλισμού. Ο Λουντέμης έχει την τάση να στρέφεται γύρω από ένα κεντρικό πρόσωπο – αφηγητή, που ανήκει στους περιθωριακούς τύπους των καταπιεσμένων κοινωνικά στρωμάτων και μας δίνει την προσωπική οπτική της μοναξιάς, του ανεκπλήρωτου έρωτα και της δυστυχίας του κόσμου.
Γιώργος Γεωργαλάς Γ2( κείμενο+ φωτογραφίες από τον Εξαπλάτανο)
Πηγή: Βικιπαίδεια
SAMSUNG CAMERA PICTURESSAMSUNG CAMERA PICTURESSAMSUNG CAMERA PICTURES

Μάι 20

Κωνσταντίνος Καραθεοδωρής, ένας σπουδαίος Έλληνας

plhres

Ανάμεσα στα άλλα θέματα που επέλεξε η συντακτική μας ομάδα για το ηλεκτρονικό περιοδικό ήταν κι ένα αφιέρωμα σε σημαντικές προσωπικότητες στο χώρο της επιστήμης, της τέχνης, της πολιτικής . Σε πρώτη φάση αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με σημαντικούς ανθρώπους ελληνικής καταγωγής, οι οποίοι πιθανότατα δεν είναι ευρέως γνωστοί. Ένας από αυτούς είναι ο Κωνσταντίνος Καραθεοδωρής , τη ζωή του οποίου παρουσιάζει παρακάτω ο Γιώργος Γεωργαλάς του Γ2.plhres

Ο Κωνσταντίνος Καραθεοδωρής (Βερολίνο, 13 Σεπτεμβρίου 1873 – Μόναχο, 2 Φεβρουαρίου 1950) ήταν Έλληνας μαθηματικός που διακρίθηκε σε παγκόσμιο επίπεδο. Το επιστημονικό έργο του Κωνσταντίνου Καραθεοδωρή επεκτείνεται σε πολλούς τομείς των Μαθηματικών, της Φυσικής και της Αρχαιολογίας. Ήταν ένας από τους κορυφαίους και πιο σπουδαίους μαθηματικούς στον κόσμο.
   Η μητέρα του πέθανε όταν ο Κωνσταντίνος ήταν μόλις έξι ετών και ο νεαρός Καραθεοδωρής ανατράφηκε από την γιαγιά του, Ευθαλία Πετροκόκκινου. Μεγάλωσε σε ένα ευρωπαϊκό, επιστημονικό και αριστοκρατικό περιβάλλον, με ζωντανά τα στοιχεία της ελληνορθόδοξης οικογενειακής καταγωγής. Πέρασε τα παιδικά του χρόνια στις Βρυξέλλες, όπου ο πατέρας του ήταν πρέσβης της Υψηλής Πύλης από το 1875, με αποτέλεσμα να έχει ως μητρική γλώσσα τα ελληνικά και τα γαλλικά. Πριν ακόμη μπει στην εφηβεία μιλούσε τουρκικά και γερμανικά.

 

einstein2Ο Κωνσταντίνος  Καραθεοδωρής  είχε   μαθητή του   τον  Άλμπερτ Αϊνστάιν   ο  οποίος  έγινε  γνωστός  παγκοσμίως  για  τις  θεωρίες  του,  κυρίως αυτήν της σχετικότητας. Το 1911, μετά από πρόσκληση του Ελευθέριου Βενιζέλου, ο Καραθεοδωρής συμμετείχε στην επιτροπή επιλογής καθηγητών για το Πανεπιστήμιο Αθηνών. Το 1913 έγινε καθηγητής της Α΄ έδρας της  μαθηματικής επιστήμης του Πανεπιστημίου του Γκέντινγκεν, θέση στην οποία παρέμεινε μέχρι το 1918. Το 1920, πάλι με πρόσκληση του Βενιζέλου, ανέλαβε να οργανώσει το Ιόνιο Πανεπιστήμιο στη Σμύρνη. Το 1930, πάλι μετά από πρόσκληση του Ελευθέριου Βενιζέλου, ανέλαβε καθήκοντα κυβερνητικού επιτρόπου στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης για να βοηθήσει στην αναδιοργάνωση του πρώτου και στην οργάνωση του δεύτερου, νεοσύστατου τότε πανεπιστημίου.

Καραθεοδωρή Κωνσταντίνος

el_venizelos05

 

Το 1932, επέστρεψε στην έδρα του στο Μόναχο και παρέμεινε στην πόλη αυτή, ακόμα και μέσα στα δύσκολα χρόνια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Τον Δεκέμβριο του 1949 έδωσε την τελευταία του διάλεξη στο Μόναχο. Πέθανε δύο μήνες αργότερα. Η σορός του ενταφιάστηκε στο Κοιμητήριο Waldfriedhof του Μονάχου.

 Το 1973, η Ελληνική Μαθηματική Εταιρία διοργάνωσε διεθνές συμπόσιο για τα 100 χρόνια από την γέννησή του Καραθεοδωρή, ενώ το 2000 το Δημοκρίτειο  Πανεπιστήμιο Θράκης διοργάνωσε παγκόσμιο συνέδριο Μαθηματικών για τα 50 χρόνια από τον θάνατο του μεγάλου επιστήμονα. Ανδριάντας του έχει στηθεί στην Κομοτηνή με πρωτοβουλία του εκεί παραρτήματος της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρίας.
Γιώργος  Γεωργαλάς  Γ1
Πηγή: Βικιπαίδεια

 

 

Μάι 20

Η αναπηρία και η αντιμετώπιση της από τον κόσμο

images

Το αφιέρωμα του ηλεκτρονικού μας περιοδικού στο ρατσισμό συνεχίζεται. Αυτή τη φορά αφορά στην αντιμετώπιση των ατόμων με ειδικές ανάγκες. Η μαθήτρια του Β2 Μαυροματίδου Αθανασία έκανε μια ενδιαφέρουσα εργασία στο μάθημα των θρησκευτικών.

 

Στο πλαίσιο του μαθήματος των Θρησκευτικών, η φετινή Β’ γυμνασίου ασχολήθηκε, πέρα από πολλά πράγματα, με την αναπηρία, ύστερα από παρότρυνση της καθηγήτριας μας κ. Παπαδοπούλου Ελένης.

Αναπηρία : έλλειψη αρτιμέλειας και γενικότερα σωματική ή πνευματική ανικανότητα, για κακή κατάσταση ή λειτουργία ιδίως σε ανθρώπινα σύνολα, δραστηριότητες κτλ

Άτομα με ειδικές ανάγκες

            Άτοµα µε ειδικές ανάγκες κατά την έννοια του παρόντος θεωρούνται τα άτοµα που έχουν σηµαντική δυσκολία μάθησης και προσαρμογής εξαιτίας σωµατικών, διανοητικών, ψυχολογικών, συναισθητικών και κοινωνικών ιδιαιτεροτήτων.

Στα άτοµα αυτά περιλαµβάνονται όσοι έχουν νοητική ανεπάρκεια ή ανωριµότητα, όσοι έχουν ιδιαίτερα σοβαρά προβλήµατα όρασης ή ακοής, όσοι έχουν νευρολογικά ή ορθοπεδικά ελαττώµατα ή προβλήµατα υγείας. Ακόµα η κατηγορία αυτή περιλαµβάνει και άτοµα µε προβλήµατα λόγου και οµιλίας, µε ειδικές δυσκολίες στη µάθηση (όπως δυσλεξία, δυσαριθµησία, δυσαναγνωσία) ή άτοµα µε σύνθετες γνωστικές, συναισθηµατικές και κοινωνικές δυσκολίες και όσοι παρουσιάζουν αυτισµό και άλλες διαταραχές ανάπτυξης. Τέλος, στα άτοµα µε ειδικές ανάγκες περιλαµβάνονται επίσης πρόσωπα νηπιακής, παιδικής και εφηβικής ηλικίας, που δεν ανήκουν σε µία από τις προηγούµενες περιπτώσεις, αλλά έχουν ανάγκη από ειδική εκπαιδευτική φροντίδα για ορισµένη περίοδο ή για ολόκληρη την περίοδο της σχολικής ζωής τους.

 

amea1images

 

 

Έλεν Κέλερ : πρότυπο εσωτερικής δύναμης

            Η Έλεν Άνταμς Κέλλερ γεννήθηκε στις 27 Ιουνίου 1880 και ήταν Αμερικανίδα συγγραφέας, λέκτορας και ακτιβίστρια. Σε ηλικία 19 μηνών, οι γονείς της αντιλήφθηκαν ότι ήταν κωφή και τυφλή και την πήγαν στο Ινστιτούτο Τυφλών της Βοστώνης, όπου την ανέλαβε η παιδαγωγός Άννα Σάλιβαν. Η περίπτωσή της διαδόθηκε παγκοσμίως λόγω ενός θεατρικού έργου το οποίο ήταν βασισμένο στην αυτοβιογραφία της, που αναπαριστούσε τις προσπάθειες της Σάλιβαν να αναπτύξει έναν κώδικα επικοινωνίας μαζί της με την παντελή έλλειψη ομιλίας. Τελικά, έμαθε τη νοηματική γλώσσα και το 1888 γύρισε στη Βοστώνη, όπου θεωρήθηκε παιδί θαύμα.

Έμαθε γερμανικά, ελληνικά και λατινικά. Ήταν το πρώτο άτομο με κώφωση και τύφλωση που αποφοίτησε από πανεπιστήμιο το 1914. Συνέχισε τη μελέτη ξένων συγγραφέων και φιλοσόφων, ενώ υπήρξε ιδιαίτερα παραγωγική συγγραφέας. Έκανε ταξίδια στην Ευρώπη, όπου γνωρίστηκε με τον Μπέρναρντ Σω. Στη Σκωτία ανακηρύχτηκε επίτιμη διδάκτορας. Είχε δηλώσει ανοιχτά την αντίθεσή της στον πόλεμο. Επίσης, υπήρξε υπέρμαχος του δικαιώματος της γυναικείας ψήφου, των εργατικών δικαιωμάτων και του σοσιαλισμού, καθώς και άλλων προοδευτικών κινημάτων.

Έχει πει : «Μπορώ να δω, και γι’ αυτό μπορώ να είμαι χαρούμενη, μέσα σε αυτό που αποκαλείτε σκοτάδι, αλλά αυτό που είναι για εμένα χρυσό. Μπορώ να δω έναν κόσμο φτιαγμένο από τον Θεό, όχι  έναν κόσμο φτιαγμένο από τους ανθρώπους.»

«Ο πιο αξιολύπητος άνθρωπος στον κόσμο είναι αυτό που μπορεί να βλέπει αλλά δεν έχει όραμα»

«Είμαι μόνο μία, αλλά ακόμη είμαι μία. Δεν μπορώ να κάνω τα πάντα, αλλά ακόμα μπορώ να κάνω κάτι. Δεν θα αρνηθώ να κάνω κάτι που μπορώ να κάνω.»

«Άμα είναι αλήθεια ότι το βιολί είναι το πιο τέλειο μουσικό όργανο, τότε οι Έλληνες είναι το βιολί της ανθρώπινης σκέψης.»

«Ποτέ μη σκύβεις το κεφάλι. Κράτα το ψηλά. Κοίτα τον κόσμο ευθεία στα μάτια.»

Πέθανε στις 1 Ιουνίου 1968. Κυριότερα έργα της είναι: «Το ημερολόγιο της Έλεν Κέλερ», «Η ιστορία της ζωής μου», «Απαισιοδοξία», «Η θρησκεία μου», «Ειρηνικό βραδινό».

Never-bend-your-head

 

 

Παράδειγμα δύναμης ανάμεσά μας

            Στο σχολείο μας υπάρχει ένα παιδί το οποίο έχει αναπηρία αλλά και μεγάλη δίψα για ζωή. Δε διστάζει να τραγουδήσει, να απαγγείλει ποιήματα, να λάβει μέρος στο MUN και να συμμετέχει στις λέσχες, ανάγνωσης και διακόσμησης του σχολείου μας. Φυσικά μιλάω για την Ταμάρα!

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Όλοι οι άνθρωποι είναι ίσοι, έχουν τα ίδια δικαιώματα και θα πρέπει να έχουν και ίσες ευκαιρίες. Κανένας άνθρωπος δεν είναι υποδεέστερος κάποιου άλλου. Τέλος, οι περισσότερο δυνατοί και τυχεροί άνθρωποι θα πρέπει να βοηθούν τους λιγότερο δυνατούς, τυχερούς ή υγιείς γιατί όλοι οι άνθρωποι έχουν δικαίωμα σε ένα καλύτερο μέλλον.

Αθανασία Μαυροματίδου, Β2

 

Αθανασία Μαυροματίδου

ΠΗΓΕΣ

  • http://www.greek-language.gr
  • http://el.wikipedia.org/
  • http://www.army.gr/

pagkosmiaimeraatomonmeanapiria

Μάι 20

«Βιωματική Δράση του Α2″

επικοινωνία-slider

Τίτλος θέματος : Επικοινωνία: Προσωπική ή Απρόσωπη;
Τάξη : Α2 1ου Γυμνασίου Αγ. Αθανασίου Θεσσαλονίκης

Στα πλαίσια του μαθήματος «Σχολική και Κοινωνική Ζωή» χωριστήκαμε σε 6 ομάδες και συνεργαστήκαμε για να ερευνήσουμε τα εξής ερωτήματα :
1) Τι είναι η επικοινωνία και ποιες είναι οι προϋποθέσεις για την αποτελεσματική επικοινωνία ;
2) Ποια είναι τα πλεονεκτήματα της χρήσης του διαδικτύου ως μέσου επικοινωνίας και ποιους κινδύνους κρύβει ;
3) Ποια είναι η εξέλιξη του τηλεφώνου ως μέσο επικοινωνίας ; Ποια είναι τα οφέλη και ποιοι οι κίνδυνοι από τη χρήση του κινητού τηλεφώνου ; Για ποιους λόγους χρησιμοποιούν οι έφηβοι τόσο πολύ το κινητό ; Γνωρίζουν τους κινδύνους ;
4) Τι είναι η μη λεκτική επικοινωνία και ποιες είναι οι μορφές της ; Ποια είναι τα μηνύματα που παίρνουμε από τα σύμβολα, τις χειρονομίες και πώς μπορούμε να τα χρησιμοποιήσουμε ; Πώς επικοινωνούμε με τη γλώσσα του σώματος ; Πώς μπορούμε να επικοινωνήσουμε με κάποιο άτομο που δεν βλέπει ή δεν ακούει ;
5)Τι προσφέρει στο άτομο η προσωπική επικοινωνία ; Ποιοι είναι οι λόγοι που οι έφηβοι προτιμούν την επικοινωνία από απόσταση (τηλέφωνο, διαδίκτυο) αντί της προσωπικής ;
Για να απαντήσουμε στα ερωτήματα μας ψάξαμε σε σχολικά εγχειρίδια (Οικιακή Οικονομία Α’ Γυμνασίου , Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή Γ’ Γυμνασίου, Κοινωνιολογία Γ’ Λυκείου) και στο διαδίκτυο και βρήκαμε Πληροφορίες. Κάναμε ερωτηματολόγια, τα οποία τα οποία τα απευθύναμε σε μαθητές του σχολείου μας , επεξεργαστήκαμε τις απαντήσεις τους και καταλήξαμε σε συμπεράσματα ποσοτικά και ποιοτικά.
Όλα τα στοιχεία που συλλέξαμε και επεξεργαστήκαμε , τα παρουσιάσαμε στην τάξη σε μορφή PowerPoint. Τέλος, μία ομάδα ζωγράφισε μια αφίσα που την αναρτήσαμε στην τάξη μας .
Οι ομάδες μας :
1) Α.Δ , Μ.Β , Μ.Χ.Α , Π.Θ
2) Α.Χ , Β.Π , Λ.Γ , Μ.Ζ
3) Α.Π , Δ.Θ , Ζ.Α , Κ.Μ
4) Α.Ι , Μ.Ε , Π.Α
5) Γ.Γ. , Λ.Η , Μ.Μ
6) Ε.Κ , Λ.Γ , Π.Ι , Π.Ε

 Καθηγήτρια: Στογιάννη Βασιλική ,ΠΕ 13 (Νομικός)

Μάι 20

«ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ ΤΟΥ Α3″

images (1)

Τίτλος θέματος: «Διατροφικές διαταραχές»

 

Τάξη:Α3′   1ου Γ/σίου Αγίου Αθανασίου.

 

Στα πλαίσια  του  μαθήματος  «Σχολική και Κοινωνική Ζωή»  χωριστήκαμε  σε 5 ομάδες και  συνεργαστήκαμε για να ερευνήσουμε τα εξής ερωτήματα:

 

1)  Τι είναι η Βουλιμία, πώς σχετίζεται με τις συνήθειες και τη ζωή του εφήβου και τι επιπτώσεις έχει στην υγεία ;

 

2) Τι είναι η Νευρική Ανορεξία, πώς επηρεάζεται ο έφηβος από τα πρότυπα της εποχής, ποιές  είναι οι επιπτώσεις στην υγεία και πώς μπορεί να αντιμετωπιστεί αυτή η διαταραχή ;

 

3)  Τι είναι η Παχυσαρκία, ποιές είναι οι επιπτώσεις στην υγεία , πώς επηρεάζονται οι έφηβοι μέσω της οικογένειας και πώς μπορούμε να  την αντιμετωπίσουμε ;

 

5) Τι είναι η Μεσογειακή Διατροφή, σε ποιά τρόφιμα βασίζεται, και ποιά είναι τα οφέλη για την υγεία μας ;

 

Για να απαντήσουμε στα ερωτήματά μας  ψάξαμε σε σχολικά εγχειρίδια (Οικιακή Οικονομία Α” και Β΄ Γυμνασίου) και στο διαδίκτυο και βρήκαμε πληροφορίες. Κάναμε ερωτηματολόγιο σχετικά με το« πρόχειρο φαγητό»  και τις διατροφικές προτιμήσεις των εφήβων, το  οποίο το απευθύναμε σε μαθητές του σχολείου μας, επεξεργαστήκαμε τις απαντήσεις τους και καταλήξαμε σε συμπεράσματα ποσοτικά και ποιοτικά.

 

Όλα τα  στοιχεία που συλλέξαμε και  επεξεργαστήκαμε, τα παρουσιάσαμε στην τάξη μας σε μορφή   Power Point.

 

Οι ομάδες μας :

 

1. Σ.Χ., Τ.Τ.,Π.Α.,Τ.Τ.

 

2.Ρ.Μ.,Σ.Σ.,Ι.Γ.

 

3.Χ.Α.,Χ.Α.,Τ.Χ.,Σ.Α.

 

4.Σ.Μ.,Χ.Π.,Σ.Α.,Π.Κ.

 

5.Χ.Α.,Λ.Π.,Τ.Α.

 

Καθηγήτρια: Στογιάννη Βασιλική ,ΠΕ 13 (Νομικός)

 

Παλαιότερα άρθρα «