8ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ της Π.Ε.ΕΚ.Π.Ε. (2η Ανακοίνωση) – «Η Εκπαίδευση για το Περιβάλλον και την Αειφορία στην εποχή της κλιματικής αλλαγής» Πάτρα, 13-15 Μαρτίου 2020

Το 8ο Πανελλήνιο Συνέδριο της Π.Ε.ΕΚ.Π.Ε. με θέμα:
«Η Εκπαίδευση για το Περιβάλλον και την Αειφορία στην εποχή της κλιματικής αλλαγής»
θα πραγματοποιηθεί στις 13, 14 & 15 Μαρτίου 2020 στην Πάτρα.

Το συνέδριο έχει τεθεί υπό την αιγίδα των Σχολών Θετικών Επιστημών και Ανθρωπιστικών – Κοινωνικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Πατρών ενώ έχουν ήδη ξεκινήσει οι διαδικασίες ώστε το Συνέδριο να τεθεί και υπό την Αιγίδα του Υ.ΠΑΙ.Θ.

Στόχοι του Συνεδρίου είναι:

  • Η ανάδειξη των Προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης /Εκπαίδευσης για την Αειφορία που υλοποιούνται στα σχολεία της χώρας.
  • Η προβολή του έργου και των δράσεων των Κέντρων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και των Υπευθύνων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης / Σχολικών Δραστηριοτήτων.
  • Η παρουσίαση της έρευνας σχετικά με την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και την Εκπαίδευση για την Αειφορία που διεξάγεται στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
  • Η παρουσίαση εκπαιδευτικού υλικού για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και την Εκπαίδευση για την Αειφορία.
  • Η παρουσίαση δράσεων και δραστηριοτήτων σχετικών με την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και την Εκπαίδευση για την Αειφορία που υλοποιούνται από κυβερνητικούς και μη κυβερνητικούς φορείς.
  • Οι προοπτικές της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης υπό το πρίσμα των 17 στόχων της Αειφόρου Ανάπτυξης.
  • Η αποτίμηση των 30 χρόνων λειτουργίας του Θεσμού της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και προτάσεις για τη συνέχισή του.
  • Η ανάδειξη της συμβολής της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και της Εκπαίδευσης για την Αειφορία στη διαμόρφωση του νέου σχολείου του 21ου αιώνα.

Στο Συνέδριο καλούνται να συμμετέχουν εκπαιδευτικοί Α΄/θμιας και Β΄/θμιας Εκπαίδευσης, διδάσκοντες και ερευνητές Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, υποψήφιοι διδάκτορες, ερευνητές Ερευνητικών Ιδρυμάτων, προπτυχιακοί και μεταπτυχιακοί φοιτητές και εκπρόσωποι κυβερνητικών και μη κυβερνητικών φορέων.

Όσοι επιθυμούν να υποβάλουν εργασίες προς αξιολόγηση θα πρέπει να στείλουν πλήρες κείμενο με ανώτατο όριο τις 3.000 λέξεις (6-8 σελίδες) μέχρι την Παρασκευή 27 Δεκεμβρίου 2019. Η υποβολή των διαμορφωμένων κειμένων των εργασιών θα γίνει μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στη διεύθυνση d.s.peekpe@gmail.com Η μορφή του κειμένου των εργασιών παρακαλούμε να είναι αυτή που περιγράφουν οι επισυναπτόμενες οδηγίες.

Όσοι επιθυμούν να υλοποιήσουν εργαστήριο θα πρέπει να υποβάλουν προς αξιολόγηση κείμενο με ανώτατο όριο τις 1.500 λέξεις (έως 4 σελίδες) μέχρι και την Παρασκευή 27 Δεκεμβρίου 2019. Η μορφή του κειμένου για υλοποίηση εργαστηρίου παρακαλούμε να είναι αυτή που περιγράφουν οι επισυναπτόμενες οδηγίες.

Για την καλύτερη οργάνωση και τον προγραμματισμό του Συνεδρίου όσοι προτίθενται να υποβάλουν εργασία στο 8ο Συνέδριο της ΠΕΕΚΠΕ παρακαλούνται να συμπληρώσουν την ηλεκτρονική αίτηση http://bit.ly/8_synedrio_peekpe_ergasia

Περισσότερες πληροφορίες στην παρακάτω (2η)Ανακοίνωση της Π.Ε.ΕΚ.Π.Ε.

Ιστοσελίδα Συνεδρίου https://dspeekpe.wixsite.com/8osynedriopeekpe

Σημαντικές ημερομηνίες:

Καταληκτική ημερομηνία υποβολής εργασιών Έως 27 Δεκεμβρίου 2019
Ενημέρωση για αποδοχή των εργασιών Έως 31 Ιανουαρίου 2020
Έγκαιρη εγγραφή στο συνέδριο Έως 10 Φεβρουαρίου 2020

(2η)Ανακοίνωση της Π.Ε.ΕΚ.Π.Ε.
Οδηγίες και Υπόδειγμα Συγγραφής ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Οδηγίες και Υπόδειγμα Συγγραφής ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ

 

Δ.Δ.Ε. Β΄Αθήνας – Ημερίδα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης σε συνεργασία με τον Δήμο Χαλανδρίου και την Α΄- Γ΄ΕΛΜΕ Β΄Αθήνας 14-12-2019

Η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Β΄ Αθήνας δια της Υπευθύνου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, διοργανώνει ενημερωτική Ημερίδα σε συνεργασία με τον Δήμο Χαλανδρίου και την Α΄- Γ΄ΕΛΜΕ Β΄Αθήνας, με σκοπό την παρουσίαση περιβαλλοντικών δράσεων των σχολείων του Δήμου Χαλανδρίου.

Η Ημερίδα θα υλοποιηθεί στο Αμφιθέατρο του 2ου Γυμνασίου & 2ου  Γενικού Λυκείου Χαλανδρίου το Σάββατο 14 Δεκεμβρίου 2019 και ώρες 11.00-15.00.
Η Ημερίδα απευθύνεται στους/στις εκπαιδευτικούς των σχολείων του Δήμου Χαλανδρίου, αλλά και των υπολοίπων σχολείων της Δ.Δ.Ε. Β΄Αθήνας.

Τρόπος εκδήλωσης ενδιαφέροντος συμμετοχής: οι εκπαιδευτικοί μπορούν να εκδηλώσουν την πρόθεση παρακολούθησης της Ημερίδας, συμπληρώνοντας την ηλεκτρονική φόρμα συμμετοχής

Καταληκτική ημερομηνία υποβολής αιτήσεων : 13-12-2019  ώρα 12μ.μ. 
Έγγραφο της Π.Ε. Δ.Δ.Ε. Β΄ Αθήνας
Αφίσα Ημερίδας

Ενημερωτική Ημερίδα
Σάββατο 14 Δεκεμβρίου 2019
Συντονισμός : Δρ Ιωάννα Αθανασάτου, Αντιδήμαρχος Παιδείας και Προσχολικής Αγωγής Δήμου Χαλανδρίου 

Χαιρετισμοί
Σίμος Ρούσσος, Δήμαρχος Χαλανδρίου
Αθανάσιος Φαλούκας, Διευθυντής Β΄/θμιας Εκπαίδευσης Δ.Δ.Ε. Β΄Αθήνας

Γεράσιμος Λυμπεράτος, Καθηγητής Ε.Μ.Π., Πρόεδρος Δημοτικού Συμβουλίου Χαλανδρίου
«Διαχείριση απορριμμάτων στον Δήμο Χαλανδρίου : Το πρόγραμμα Waste4think»

Κωνσταντίνα Φιλίππου, Χημικός, Συνεργάτις του προγράμματος  Waste4think
«Οι εκπαιδευτικές δραστηριότητες του Waste4think»

Βαρβάρα Πετρίδου, Υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης της Δ.Δ.Ε. Β΄Αθήνας
«Περιβάλλον & Περιβαλλοντική Εκπαίδευση στα σχολεία του Δήμου Χαλανδρίου, στην εποχή της μεγαλύτερης ανθρωπογενοπύς επίδρασης στο κλίμα»

Διονύσης Προβής, Πρόεδρος Α΄- Γ΄ΕΛΜΕ Β΄Αθήνας, Εκπαιδευτικός
«Οικολογία στο σχολείο : μάθημα ή καθημερινή πρακτική;»

16ο Νηπιαγωγείο Χαλανδρίου, Ιωάννα Καμπούρη
«Πέστε μου είναι η τρελλή ροδιά που ξεφωνίζει την ελπίδα που ανατέλλει;»

1ο Γυμνάσιο Χαλανδρίου
«Τίποτα δεν πάει χαμένο» & «Αρωματικά φυτά και βότανα διηγούνται τις ιστορίες τους» - θεατροποιημένες ιστορίες

2ο Γυμνάσιο Χαλανδρίου
«Ο αστικός κήπος του σχολείου»

5ο Γυμνάσιο Χαλανδρίου, Παναγιώτα Πλέσσα, Κωνσταντίνος Σκανδάλης
«Κομποστοποίηση»

7ο Γυμνάσιο Χαλανδρίου, Δήμητρα Σπηλιοπούλου
«Η παραγωγή ως προϋπόθεση εφαρμογής της κυκλικής οικονομίας»

8ο Γυμνάσιο Χαλανδρίου, Φώτης Δανάσκος
«Σεισμός, νερό και αστέρια, με άρωμα μαστίχας»

1ο ΓΕ.Λ. Χαλανδρίου, Δήμητρα Ευαγγέλου
«Η ευγενής πράξη να φροντίζεις και να νοιάζεσαι για το περιβάλλον»

2ο ΓΕ.Λ. Χαλανδρίου
«Ανακύκλωση στη ζωή των ελλήνων. Ένα μπάχαλο;»

3ο ΕΠΑ.Λ. Χαλανδρίου, Μόνικα Αγγελοπούλου
«Η διαθεματικότητα της διαχείρισης απορριμμάτων : σύνδεσή της με γνωστικά αντικείμενα μαθημάτων του Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών»

 

 

Ανοικτή Βιβλιοθήκη – Ψηφιακά βιβλία Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης

Η Ανοικτή Βιβλιοθήκη ιδρύθηκε το 2010 και αποτελεί ένα αποθετήριο με χιλιάδες ελληνικά ψηφιακά βιβλία που διανέμονται ελεύθερα και νόμιμα στο διαδίκτυο από τους δημιουργούς ή τους εκδοτικούς οίκους. Περιλαμβάνει επίσης έργα Κλασικής Λογοτεχνίας και Αρχαίας Γραμματείας που είναι ελεύθερα πνευματικών δικαιωμάτων (Public domain). Παράλληλα προωθεί την ψηφιακή λογοτεχνία εκδίδοντας καινοτόμα e-books με ελεύθερη διανομή.

Η Ανοικτή Βιβλιοθήκη περιλαμβάνεται στον κατάλογο “The Legal Bay” του Οργανισμού Πνευματικής Ιδιοκτησίας για νόμιμο και ασφαλές ελληνικό περιεχόμενο.

Στην κατηγορία Εκπαίδευση –> Έχετε πρόσβαση στα ψηφιακά βιβλία της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης.

 

Σχεδιασμός και Υλοποίηση Προγραμμάτων Σχολικών Δραστηριοτήτων για το σχολικό έτος 2019-2020

ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ
(Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας, Πολιτιστικών Θεμάτων)
για το σχολικό έτος 2019-2020
(Απόσπασμα από την εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ.)
1. Πλαίσιο υλοποίησης Προγραμμάτων Σχολικών Δραστηριοτήτων (στο εξής ΠΣΔ)
1.1. Χρονική Διάρκεια ΠΣΔ
Τα Προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας και Πολιτιστικών Θεμάτων που υλοποιούνται στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση διαρκούν τουλάχιστον τρεις (3) μήνες.
Τα Προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας και Πολιτιστικών Θεμάτων που υλοποιούνται στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση διαρκούν τέσσερις (4) έως πέντε (5) μήνες.
Για τις σχολικές μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης ισχύουν τα ανωτέρω αντιστοίχως για κάθε βαθμίδα εκπαίδευσης.
1.2. Υλοποίηση των ΠΣΔ σε σχέση με το ωρολόγιο πρόγραμμα
Τα Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων υλοποιούνται:
  • στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση εντός ωρολογίου προγράμματος, σύμφωνα με το Π.Δ. 79/2017 (Α΄ 109),
  • στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (Γυμνάσια, Γενικά Λύκεια και Επαγγελματικά Λύκεια) εκτός ωρολογίου προγράμματος, με εξαίρεση τους/τις μαθητές/τριες των ΕΠΑΛ που λαμβάνουν μέρος σε σχολικές δραστηριότητες στο πλαίσιο της Ζώνης Δημιουργικών Δραστηριοτήτων στην Α΄ ΕΠΑΛ.
Στις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης μπορούν να υλοποιούνται ΠΣΔ και εντός του ωρολογίου προγράμματος, αξιοποιώντας τη δυνατότητα διαθεματικής προσέγγισης σε όλα τα γνωστικά αντικείμενα.
1.3. Εμπλεκόμενοι/νες εκπαιδευτικοί στα ΠΣΔ
Κάθε εκπαιδευτικός Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης μπορεί να υλοποιεί έως και τρία (3) Προγράμματα, σε ένα εκ των οποίων δύναται να ορίζεται ως Συντονιστής/στρια.
Σε κάθε Πρόγραμμα συμμετέχουν έως τρεις (3) εκπαιδευτικοί, συμπεριλαμβανομένου/ης του/της Συντονιστή/στριας.
Στις σχολικές μονάδες Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για κάθε Πρόγραμμα ορίζεται εβδομαδιαίως ένα δίωρο, το οποίο αναγράφεται στο πρακτικό του Συλλόγου Διδασκόντων του σχολείου που εγκρίνει το Πρόγραμμα.
Το πρακτικό αυτό συνοδεύει το «Σχέδιο υποβολής Προγράμματος» (βλέπε παράρτημα).

Για τις σχολικές μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης ισχύουν τα ανωτέρω, αντιστοίχως για κάθε βαθμίδα εκπαίδευσης. Κάθε Πρόγραμμα μπορεί να υποστηρίζεται από τριμελή ομάδα εκπαιδευτικών και μελών του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού ή/και του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού, ανά Τμήμα ή ομάδα μαθητών/τριών, αξιοποιώντας τη δυνατότητα διεπιστημονικής προσέγγισης και συνεργασίας.

Επισημαίνεται ότι για όλα τα αναφερόμενα στην παρούσα εγκύκλιο Προγράμματα δεν προβλέπεται για τους εκπαιδευτικούς η συμπλήρωση διδακτικού ωραρίου.

1.4. Συμμετέχοντες/ουσες μαθητές/τριες στα ΠΣΔ

  • Στις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κάθε μαθητής/τρια μπορεί να συμμετέχει μέχρι και σε δύο (2) ΠΣΔ.
  • Στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση για τη συμμετοχή των μαθητών/τριών σε προγράμματα που υλοποιούνται εκτός ωρολογίου προγράμματος απαιτείται η σύμφωνη γνώμη των γονέων/κηδεμόνων αυτών.
1.5. Συγκρότηση Μαθητικών Ομάδων
Οι εκπαιδευτικοί που αναλαμβάνουν την υλοποίηση ΠΣΔ συγκροτούν μαθητικές ομάδες ως εξής:
Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Α) Γενική Εκπαίδευση:
από το σύνολο των μαθητών/τριών ή ομάδα μαθητών/τριών ενός σχολικού τμήματος,
από ομάδα μαθητών/τριών διαφορετικών τμημάτων ή τάξεων (μέχρι 35 μαθητές/τριες),
από μαθητές/τριες του σχολείου σε συνεργασία με μαθητές/τριες άλλου σχολείου (μέχρι 35 μαθητές/τριες).
Β) Επαγγελματική Εκπαίδευση:
από το σύνολο των μαθητών/τριών ή ομάδα μαθητών/τριών ενός σχολικού τμήματος,
από ομάδα μαθητών/τριών διαφορετικών τμημάτων ή τάξεων, τομέων ή και ειδικοτήτων (μέχρι 35 μαθητές/τριες),
από μαθητές/τριες του σχολείου σε συνεργασία με μαθητές/τριες άλλου σχολείου (μέχρι 35 μαθητές/τριες).
Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
Οι μαθητικές ομάδες συγκροτούνται:
από το σύνολο των μαθητών/τριών ή ομάδα μαθητών/τριών ενός σχολικού τμήματος,
με μαθητές/τριες διαφορετικών τμημάτων ή τάξεων ή βαθμίδων,
με μαθητές/τριες διαφορετικών σχολικών μονάδων στο πλαίσιο διασχολικής συνεργασίας ή/και με ομάδες μαθητών/τριών ή τμημάτων ή τάξεων ή βαθμίδων αντιστοίχως με σχολεία γενικής εκπαίδευσης, με στόχο την προαγωγή της ισότιμης ένταξης όλων των μαθητών/τριών στην εκπαίδευση.
1.6. Συνεργασίες με φορείς του ΥΠΑΙΘ/φυσικά πρόσωπα/άλλους φορείς
Τα Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων υλοποιούνται σύμφωνα με τις προϋποθέσεις και διαδικασίες που περιγράφονται στην παρούσα εγκύκλιο. Στο πλαίσιο της υλοποίησής τους οι σχολικές μονάδες μπορούν:
(α) να συνεργάζονται με δημόσιους οργανισμούς, φορείς τοπικής αυτοδιοίκησης, ΑΕΙ, άλλους κυβερνητικούς ή μη κυβερνητικούς φορείς κ.ά., οι οποίοι υλοποιούν προγράμματα/δράσεις εγκεκριμένα από τις αρμόδιες Διευθύνσεις του ΥΠΑΙΘ,
(β) να αξιοποιούν εκπαιδευτικό υλικό φορέων, εγκεκριμένο από το ΥΠΑΙΘ αποκλειστικά για το τρέχον σχολικό έτος.
Σε ό,τι αφορά προγράμματα φορέων που έχουν εγκριθεί από το ΥΠΑΙΘ, οι εκπαιδευτικοί δύνανται να ανατρέχουν στην ιστοσελίδα του ΥΠΑΙΘ http://edu-gate.minedu.gov.gr
1.7. Συμμετοχή σε θεματικά δίκτυα
Στο πλαίσιο υλοποίησης ΠΣΔ υπάρχει η δυνατότητα συμμετοχής σε θεματικά δίκτυα Π.Ε., Α.Υ., Π.Θ. (τοπικά, περιφερειακά, εθνικά, διεθνή), τα οποία είναι εγκεκριμένα από τις αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΠΑΙΘ.
1.8. Προθεσμία υποβολής Προγραμμάτων
Τα σχέδια προγραμμάτων πρέπει να υποβληθούν μέχρι τις 20 Δεκεμβρίου 2019, στον αντίστοιχο Υπεύθυνο/η της οικείας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης ως εξής:.

Έκθεση Μουσείου Φυσικής Ιστορίας Απολιθωμένου Δάσους Λέσβου «Δεινοθήρια και Σεκόιες από το Απολιθωμένο Δάσος Λέσβου: Δείκτες κλιματικών αλλαγών στο Αιγαίο» στο Ίδρυμα Ευγενίδου, 25 Νοεμβρίου 2019 έως 3 Μαΐου 2020

«Δεινοθήρια και Σεκόιες από το Απολιθωμένο Δάσος Λέσβου: Δείκτες κλιματικών αλλαγών στο Αιγαίο» είναι ο τίτλος περιοδικής έκθεσης, που το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Απολιθωμένου Δάσους Λέσβου φέρνει στο Ίδρυμα Ευγενίδου, στην Αθήνα από 25 Νοεμβρίου 2019 έως 3 Μαΐου 2020.

Mία έκθεση του Μουσείου Απολιθωμένου Δάσους Λέσβου μας προσκαλεί σε ένα ανεπανάληπτο ταξίδι πίσω στον χρόνο, στα τροπικά δάση του Αιγαίου: Κεντρικό της θέμα είναι το εντυπωσιακό πρόπλασμα του Δεινοθηρίου της Λέσβου σε φυσικές διαστάσεις με κίνηση και ήχο! Στόχος της έκθεσης είναι να φέρει σε επαφή το κοινό με τα μοναδικής επιστημονικής αξίας απολιθώματα και τον ρόλο τους ως δείκτες κλιματικών αλλαγών του παρελθόντος αλλά και των επιπτώσεων τους στα οικοσυστήματα. Παράλληλα στην έκθεση παρουσιάζονται σημαντικότατα και εντυπωσιακά απολιθώματα από τις πρόσφατες ανασκαφές του 2018-2019 στο Απολιθωμένο Δάσος Λέσβου, καθώς και πληροφορίες για τα φυτά και τα ζώα που έζησαν στην Λέσβο πριν από 19 εκατομμύρια χρόνια. Η περιήγηση στην έκθεση περιλαμβάνει επιστημονική ενημέρωση μέσα από εκπαιδευτικά προγράμματα προσαρμοσμένα στο ηλικιακό επίπεδο των επισκεπτών/τριών, προσκαλώντας μικρούς και μεγάλους να ανακαλύψουν την ιστορία της Γης και ιδιαίτερα της Ανατολικής Μεσογείου.

Η είσοδος στην έκθεση είναι ελεύθερη. Το κοινό μπορεί να επισκέπτεται την έκθεση από Τετάρτη έως Παρασκευή ώρες 17:00-20:00, καθώς και το Σαββατοκύριακο ώρες 11:00-20:00.

Από Δευτέρα έως Παρασκευή οργανώνονται οργανώνονται προγράμματα για μαθητικές ομάδες Δημοτικού, Γυμνασίων, Λυκείων καθώς και για ομάδες Φοιτητών/τριών και Σπουδαστών/τριών. Τα προγράμματα επιστημονικής ενημέρωσης διαρκούν 45 λεπτά και πραγματοποιούνται καθημερινά (Δευτέρα έως Παρασκευή) ανά μία ώρα. Η είσοδος είναι δωρεάν, απαραίτητη είναι όμως η κράτηση θέσης στο τηλέφωνο 210 94 69 641 (Δευτέρα έως Παρασκευή 09:30-14:30).

Ίδρυμα Ευγενίδου Πρόγραμμα ομαδικών μαθητικών επισκέψεων (Πληροφορίες για την έκθεση στη σελ. 37)

museum FI LesvosEugenidio

Δ.Δ.Ε. Β΄Αθήνας – Επιμορφωτικό Σεμινάριο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης σε συνεργασία με τον Φορέα Διαχείρισης του Εθνικού Δρυμού Πάρνηθας και τις Δ/νσεις Α΄/θμιας & Β΄/θμιας Εκπ/σης της Αττικής

Η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Β΄Αθήνας δια της Υπευθύνου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, διοργανώνει Επιμορφωτικό σεμινάριο στην Πάρνηθα, σε συνεργασία με τον Φορέα Διαχείρισης του Εθνικού Δρυμού Πάρνηθας και τις Δ/νσεις Α΄/θμιας & Β΄/θμιας Εκπ/σης της Αττικής με σκοπό την παρουσίαση του εκπαιδευτικού προγράμματος του Φορέα Διαχείρισης του Εθνικού Δρυμού Πάρνηθας.
Ειδικότερα, το σεμινάριο στοχεύει :

α) στην ευαισθητοποίηση σε ζητήματα διαχείρισης των Εθνικών Δρυμών
β) στην Βιωματική γνωριμία των εκπαιδευτικών με τις προσφερόμενες δραστηριότητες και τις ιδιαίτερες συνθήκες ενός δασικού οικοσυστήματος
γ) στην υποστήριξη των εκπαιδευτικών που ενδιαφέρονται να υλοποιήσουν προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης παρόμοιας θεματικής κατά την φετινή σχολική χρονιά.

Το σεμινάριο θα υλοποιηθεί στον Εθνικό Δρυμό της Πάρνηθας το Σάββατο 30 Νοεμβρίου και το Σάββατο 7 Δεκεμβρίου 2019.

Συμμετέχοντες: 5 εκπαιδευτικοί από την Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Β’ Αθήνας, οι οποίοι μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή για μία εκ των δύο προτεινόμενων ημερομηνιών.

Είναι απαραίτητο οι συμμετέχοντες  να φορούν άνετα ρούχα και παπούτσια (κατάλληλη περιβολή για περπάτημα στο βουνό).

Τρόπος εκδήλωσης ενδιαφέροντος συμμετοχής: οι εκπαιδευτικοί μπορούν να εκδηλώσουν την πρόθεση παρακολούθησης του Σεμιναρίου, συμπληρώνοντας την ηλεκτρονική φόρμα : https://tinyurl.com/sgjwkmd (Φορέας Διαχείρισης του Εθνικού Δρυμού Πάρνηθας)

Καταληκτική ημερομηνία υποβολής αιτήσεων : Τρίτη 26-11-2019.

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Σάββατο 30 Νοεμβρίου 2019 –  Σάββατο 07 Δεκεμβρίου 2019

09:30 Συνάντηση στο τελεφερίκ – όπου αφήνουμε τα αυτοκίνητα
09:30 – 10:00 Ανάβαση στην Πάρνηθα με τελεφερίκ – μετακίνηση στο πεδίο με λεωφορείο του Φ.Δ.Ε.Δ.Π.
10:00 – 10:20 Επίσκεψη σε έκταση με αναδασώσεις και αντιδιαβρωτικά έργα
10:30 – 10:50 Επίσκεψη στο φυτώριο κεφαλληνιακής ελάτης
11:30 – 12.30 Περιβαλλοντικό μονοπάτι
12:30 Άφιξη σε χώρο δασικής αναψυχής. Θα υπάρχει χρόνος για όποιον επιθυμεί να πάρει ένα πρόχειρο γεύμα (δεν καλύπτεται το κόστος του από τον Φορέα)
14.00 Αναχώρηση από το βουνό – επιστροφή στο τελεφερίκ

Έγγραφο της Π.Ε. Δ.Δ.Ε. Β΄ Αθήνας

ΚΠΕ Φιλίππων – Πρόσκληση συμμετοχής στην συντονιστική επιτροπή και στην παιδαγωγική ομάδα του Εθνικού Θεματικού Δικτύου : «Η πόλη, η κατοικία και το φυσικό περιβάλλον στην αρχαία και πρόσφατη παράδοση»

kpe filip

Το Εθνικό Θεματικό Δίκτυο «Η πόλη, η κατοικία και το φυσικό περιβάλλον στην αρχαία και πρόσφατη παράδοση» που συντονίζει το ΚΠΕ Φιλίππων, το οποίο ιδρύθηκε με την υπ΄αριθ. Πρωτ.213789/Δ2/30-12-2015,  πρόκειται να ανανεώσει την λειτουργία του για το σχολικό έτος 2019-2020. Προκειμένου να διαμορφώσουμε τις επιτροπές του Δικτύου για την υποβολή του αιτήματος, παρακαλούμε, εάν και εφόσον επιθυμείτε  να συμμετάσχετε με ενεργό ρόλο στη λειτουργία του, να μας γνωστοποιήσετε τη συμμετοχή σας και το ρόλο που θα επιθυμούσατε στη νέα συνεργασία.

Η πρόσκληση αφορά:

-τους συντονιστές αειφορίας
-τα ΚΠΕ, ως συνεργαζόμενα ΚΠΕ
-τα μέλη των Π.Ο. των ΚΠΕ (συμμετοχή στη συντονιστική επιτροπή ή στην παιδαγωγική ομάδα, ως τακτικά ή αναπληρωματικά μέλη)
-τους υπεύθυνους περιβαλλοντικής εκπαίδευσης/σχολικών δραστηριοτήτων σχολείων (συμμετοχή στη συντονιστική επιτροπή ή στην παιδαγωγική ομάδα, ως τακτικά ή αναπληρωματικά μέλη)
-εκπαιδευτικούς Π&Δ Εκπ/σης (συμμετοχή στη συντονιστική επιτροπή ή στην παιδαγωγική ομάδα, ως τακτικά ή αναπληρωματικά μέλη).

Παρακαλούμε όπως μας γνωστοποιήσετε το ενδιαφέρον σας για συμμετοχή σε μία από τις ανωτέρω επιτροπές, το αργότερο μέχρι τις 20 Νοεμβρίου 2019, αποστέλλοντας συμπληρωμένη την επισυναπτόμενη αίτηση στα στοιχεία επικοινωνίας του ΚΠΕ.

Στοιχεία επικοινωνίας: email: kpefilip@yahoo.gr

 

ΚΠΕ Ελευθερίου Κορδελιού & Βερτίσκου – Πρόσκληση στο Εθνικό Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Βιώσιμη Πόλη: η πόλη ως πεδίο εκπαίδευσης για την αειφορία»

Το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Ελευθερίου Κορδελιού & Βερτίσκου ως συντονιστής από το 2013 του Εθνικού Θεματικού Δικτύου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Βιώσιμη πόλη: Η πόλη ως πεδίο εκπαίδευσης για την αειφορία» πρόκειται να ανανεώσει τη λειτουργία του Δικτύου για το σχολικό έτος 2019-20.

Καλεί λοιπόν τις σχολικές ομάδες, τους Υπεύθυνους Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσηςή Σχολικών Δραστηριοτήτων, τα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και τους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου Εκπαίδευσης για την Αειφορία που ενδιαφέρονται να ενταχθούν στο δίκτυο:

Α. Να ενημερωθούν για το περιεχόμενο και τον τρόπο λειτουργίας του δικτύου διαβάζοντας το συνημμένο έγγραφο ή αναλυτικά από την  ιστοσελίδα του δικτύου στον σύνδεσμο https://kpekordeliou.wixsite.com/viosimipoli  και στην ιστοσελίδα του ΚΠΕ http://www.kpe-thess.gr/networks/biosimipoli/

Β. Να δηλώσουν το ενδιαφέρον τους για συμμετοχή συμπληρώνοντας την ηλεκτρονική αίτηση στο σύνδεσμο https://tinyurl.com/viosimipoli20 μέχρι τις 20 Νοεμβρίου 2019. Όσοι συμμετείχαν στο δίκτυο προηγούμενες σχολικές χρονιές και επιθυμούν να ανανεώσουν τη συμμετοχή τους,  παρακαλούνται να υποβάλλουν επίσης την παραπάνω αίτηση.

Αναλυτικά μπορούν να κάνουν αίτηση:

Α. Εκπαιδευτικοί που υπηρετούν σε σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και προτίθενται να υλοποιήσουν με μαθητές προγράμματα σχετικά με τη θεματολογία του Δικτύου.
Β. Υπεύθυνοι Σχολικών Δραστηριοτήτων, Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης.
Γ. Μέλη Παιδαγωγικών Ομάδων ΚΠΕ
Δ. Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου Εκπαίδευσης για την Αειφορία

ΚΠΕ Ανωγείων – Πρόσκληση για παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού απo τις Παιδαγωγικές ομάδες των ΚΠΕ που συμμετέχουν στο Δίκτυο

Το ΚΠΕ Ανωγείων, ως συντονιστής του Εθνικού Θεματικού Δικτύου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, «Ψηλαφώντας τη μνήμη της γης μέσα από τη γεωποικιλότητα, τα Γεωπάρκα και τις ανθρωπογενείς δραστηριότητες», και στο πλαίσιο των αποφάσεων της παιδαγωγικής και συντονιστικής ομάδας, καλεί τις Π.Ο. των ΚΠΕ που συμμετέχουν στο Δίκτυο να επιλέξουν θεματική ενότητα και να παράξουν  εκπαιδευτικό υλικό στο πλαίσιο του Δικτύου.

Το εκπαιδευτικό υλικό θα πρέπει να αποσταλεί στο ΚΠΕ Ανωγείων έως την Παρασκευή 14 Φεβρουαρίου 2020, στο παρακάτω mail: mail@kpe-anog.reth.sch.gr ή σε cd στην παρακάτω διεύθυνση: Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Ανωγείων, Μαθητική Εστία, Ταχ. Δ/νση: Ανώγεια Ρεθύμνης,Ταχ. Κώδικας:  74051, Κρήτη.

Περισσότερες πληροφορίες στο έγγραφο του ΚΠΕ Ανωγείων : Πρόσκληση για παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού

 

8ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ της Π.Ε.ΕΚ.Π.Ε. – «Η Εκπαίδευση για το Περιβάλλον και την Αειφορία στην εποχή της κλιματικής αλλαγής» Πάτρα, 13-15 Μαρτίου 2020

Το 8ο Πανελλήνιο Συνέδριο της Π.Ε.ΕΚ.Π.Ε. με θέμα: «Η Εκπαίδευση για το Περιβάλλον και την Αειφορία στην εποχή της κλιματικής αλλαγής»

θα πραγματοποιηθεί στις 13, 14 & 15 Μαρτίου 2020 στην Πάτρα.

Όσοι επιθυμούν να υποβάλουν εργασίες προς αξιολόγηση θα πρέπει να στείλουν πλήρες κείμενο με ανώτατο όριο τις 3.000 λέξεις (6-8 σελίδες) μέχρι την Παρασκευή 27 Δεκεμβρίου 2019. Η υποβολή των διαμορφωμένων κειμένων των εργασιών θα γίνει μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στη διεύθυνση d.s.peekpe@gmail.com

Για την καλύτερη οργάνωση και τον προγραμματισμό του Συνεδρίου όσοι προτίθενται να υποβάλουν εργασία στο 8ο Συνέδριο της ΠΕΕΚΠΕ παρακαλούνται να συμπληρώσουν την ηλεκτρονική αίτηση http://bit.ly/8_synedrio_peekpe_ergasia

Ανακοίνωση της Π.Ε.ΕΚ.Π.Ε.

Οδηγίες και Υπόδειγμα Μορφοποίησης Εισηγήσεων

 

Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων