Εισηγήσεις από την Eπιμορφωτική Τηλεημερίδα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Πολυθεματική αξιοποίηση της Ρεματιάς του Χαλανδρίου στο πλαίσιο της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης», 22 Οκτωβρίου 2020

Η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Β΄ Αθήνας δια της Υπευθύνου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, συνεργάστηκε με τον Σύλλογο Προστασίας Περιβάλλοντος & Ρεματιάς Πεντέλης – Χαλανδρίου και την  Διεύθυνση Α΄/θμιας Εκπ/σης Β΄ Αθήνας, για την διοργάνωση Επιμορφωτικής Τηλεημερίδας, στις 22-10-2020 με θέμα:

«Πολυθεματική αξιοποίηση της Ρεματιάς του Χαλανδρίου στο πλαίσιο της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης»

 

Ευχαριστούμε πολύ το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Προστασίας Περιβάλλοντος και Ρεματιάς Χαλανδρίου και ιδιαίτερα την Πρόεδρο του Δ.Σ. κα Μαρίνα Σμαραγδή για την αγαστή συνεργασία μας, που είχε διάρκεια περίπου έναν χρόνο και που τελικά συνέβαλε σημαντικά  στην επιτυχία της συγκεκριμένης Ημερίδας.  Ευχαριστούμε επίσης  τα μέλη του Δ.Σ. και Εισηγητές και Εισηγήτριες της Ημερίδας, που μας έδωσαν τη δυνατότητα να «επισκεφθούμε» διαδικτυακά μια ολόκληρη περιοχή με τόσο μεγάλο περιβαλλοντικό & πολιτιστικό ενδιαφέρον και να κατανοήσομε τις διεργασίες, την βιοποικιλότητα και τα χαρακτηριστικά της, δίνοντάς μας το έναυσμα για νέες περιβαλλοντικές αναζητήσεις.

Στην Ημερίδα, παρουσιάστηκαν οι παρακάτω  Θεματικές Ενότητες :

  1. Αρχαιολογία/Ιστορία: 

1α. Εφορεία Παλαιοανθρωπολογίας-Σπηλαιολογίας
 «Τα σπήλαια Αμώμων και Νυμφών της Πεντέλης», Aλεξάνδρα Μαρή

1.β.  Ομάδα Προφορικής Ιστορίας Δήμου Χαλανδρίου
«Προφορική Ιστορία και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση – Συνάντηση στον Τόπο και τον Χρόνο», Νάση Σιαφάκα, Ομότιμη Καθηγήτρια του Ε.Κ.Π.Α. στο Τμήμα Χημείας

  1. Βιολογία:  

«Ο βιότοπος της ρεματιάς Πεντέλης-Χαλανδρίου», Δαυίδ Κουτσογιαννόπουλος, Φυσιοδίφης, δημοσιογράφος, γραφίστας, εικονογράφος, φωτογράφος, εκδότης, συγγραφέας

  1. Γεωλογία: «Μια συνοπτική Γεωπεριβαλλοντική προσέγγιση της Ρεματιάς Πεντέλης – Χαλανδρίου», Βασίλης  Περλέρος, Γεωλόγος

Δημιουργία & χαρτογράφηση μονοπατιών

  1. Δημιουργία & χαρτογράφηση μονοπατιών

«Η σημασία της δημιουργίας και της χαρτογράφησης πεζοπορικών μονοπατιών στην προστασία των ρεμάτων»,  Αλέξανδρος Αργυρόπουλος, Πολιτικός Μηχανικός

  1. «Ζωγραφική στη Ρεματιά», Νίκος Οικονομίδης, Εικαστικός 

 

 

 

 

 

Δ.Δ.Ε. Β΄Αθήνας – Επιμορφωτικό Σεμινάριο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης : «Σχεδιασμός και Υλοποίηση ενός Σχολικού Προγράμματος – δια ζώσης ή εξ αποστάσεως – αξιοποιώντας τους Πολλαπλούς Τύπους Νοημοσύνης (ΠΤΝ)», 29 Οκτωβρίου 2020

Η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης δια της Υπευθύνου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, σε συνεργασία με τις Διευθύνσεις Β΄/θμιας Εκπαίδευσης Γ΄ Αθήνας,  Ρεθύμνου & Ημαθίας, διοργανώνουν εξ αποστάσεως Σεμινάριο Επιμόρφωσης για Εκπαιδευτικούς Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με τίτλο:

«Σχεδιασμός και Υλοποίηση ενός Σχολικού Προγράμματος – δια ζώσης ή εξ αποστάσεως – αξιοποιώντας τους Πολλαπλούς Τύπους Νοημοσύνης (ΠΤΝ)»

την Πέμπτη 29 Οκτωβρίου 2020, 18:00-21:00. Το σεμινάριο απευθύνεται σε όλους/ες τους/τις εκπαιδευτικούς των τεσσάρων Διευθύνσεων που ενδιαφέρονται να υλοποιήσουν Προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης & Σχολικών Δραστηριοτήτων.

Σκοπός του σεμιναρίου είναι η εξοικείωση των εκπαιδευτικών με τον σχεδιασμό στοχευμένων δραστηριοτήτων και δράσεων με την αξιοποίηση των Πολλαπλών Τύπων Νοημοσύνης, τις οποίες θα μπορούν να τις εφαρμόσουν με την ομάδα τους είτε διά ζώσης είτε από απόσταση. Επιπλέον, η συνεργασία τεσσάρων Διευθύνσεων Εκπαίδευσης δίνει την ευκαιρία συνάντησης και αλληλεπίδρασης εκπαιδευτικών από πολλές περιοχές της χώρας.

Οι συμμετέχοντες/ουσες θα χρειαστεί να έχουν ηλεκτρονικό υπολογιστή με μικρόφωνο, κλειστή κάμερα, ήσυχο χώρο, ένα τετράδιο και στυλό, ή ανοιχτό κειμενογράφο (word) και ανοιχτό πρόγραμμα περιήγησης (browser) κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου.

Τρόπος εκδήλωσης ενδιαφέροντος συμμετοχής: οι εκπαιδευτικοί μπορούν να εκδηλώσουν την πρόθεση παρακολούθησης του Σεμιναρίου, συμπληρώνοντας την ηλεκτρονική Φόρμα συμμετοχής

Καταληκτική ημερομηνία υποβολής αιτήσεων : 27 Οκτωβρίου 2020 και ώρα 14.00                                         

Οι εκπαιδευτικοί που θα συμμετάσχουν θα λάβουν με e-mail, το βράδυ της Τρίτης 27 Οκτωβρίου 2020, τον απαραίτητο σύνδεσμο για την συμμετοχή τους στην  πλατφόρμα σύγχρονης τηλεκπαίδευσης Webex, υλικό για την προετοιμασία του Σεμιναρίου καθώς και το αρχείο με το Τεστ Πολλαπλών Τύπων Νοημοσύνης. (ΠΡΟΣΟΧΗ: να ελέγχετε και την ανεπιθύμητη αλληλογραφία)

Πρόγραμμα

18:00 – 18:20 Σχεδιάζοντας ένα Πρόγραμμα με την ομάδα μας, αξιοποιώντας τη Θεωρία για τους Πολλαπλούς Τύπους Νοημοσύνης, Ιωάννα Ντίνου, Βαρβάρα Πετρίδου, Λένα Δημητριάδου & Σούλα Πετρογιάννη
18:20 –  18:35  Οι Πολλαπλοί Τύποι Νοημοσύνης (ΠΤΝ) στην εκπαιδευτική διαδικασία:  Ιωάννα Ντίνου
18:35 – 19:20 Παρουσίαση των συμμετεχόντων (ανάλογα με τα αποτελέσματα του ΤΕΣΤ των ΠΤΝ που θα έχουν  ήδη κάνει)
19:20 – 19:30 Διάλειμμα
19:30- 20:30Εργαστήριο: Χωρισμός συμμετεχόντων σε τέσσερα δωμάτια (1ο ΔΩΜΑΤΙΟ: Σχολικοί Κήποι / 2ο ΔΩΜΑΤΙΟ: Κλιματική αλλαγή / 3ο ΔΩΜΑΤΙΟ: Υγειονομική κρίση: Περιβάλλον, Πολιτισμός / 4ο ΔΩΜΑΤΙΟ: Νερό,  για τον σχεδιασμό προγράμματος σε μία από τις τέσσερεις θεματικές (Συντονίστριες: Ιωάννα Ντίνου, Υπεύθυνη Π.Ε.  Δ.Δ.Ε. Γ΄Αθήνας,  Βαρβάρα Πετρίδου, Υπεύθυνη Π.Ε. Δ.Δ.Ε. Β΄Αθήνας, Λένα Δημητριάδου & Σούλα Πετρογιάννη, Υπεύθυνες Σχολικών Δραστηριοτήτων Ημαθίας & Ρεθύμνου αντίστοιχα)
20:30 – 21:00Παρουσίαση στην Ολομέλεια

Έγγραφο της Π.Ε. Δ.Δ.Ε. Β΄ Αθήνας

Ίδρυση Τοπικού Θεματικού Δικτύου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης της Δ.Δ.Ε. Β΄Αθήνας – «Διατροφή, υγεία και οικολογικό αποτύπωμα, συναντιούνται σε ένα κήπο!»

Η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Β΄ Αθήνας δια της Υπευθύνου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, στο πλαίσιο της υποστήριξης των εκπαιδευτικών και της ενδυνάμωσης στο έργο τους, προτίθεται να ιδρύσει ένα Τοπικό Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης  με θέμα:

 «Διατροφή, υγεία  και οικολογικό αποτύπωμα, συναντιούνται σε ένα κήπο!»

Σκοπός του Δικτύου  είναι η διαμόρφωση συνειδητοποιημένων μαθητών/μελλοντικών πολιτών,  μέσα από την ενασχόλησή τους με την καλλιέργεια και  την εκπαιδευτική αξιοποίηση ενός κήπου. Η ενασχόληση των μαθητών/τριών με τον κήπο στα προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, θα γίνει λαμβάνοντας υπόψη την κείμενη νομοθεσία ως προς τα μέτρα προφύλαξης και προστασίας της ατομικής και δημόσιας υγείας, με την πρόβλεψη της κατά το δυνατόν σημαντικότερης ενεργοποίησης/δραστηριοποίησης των μαθητών/τριών εκτός της αίθουσας.

Υπενθυμίζουμε στα σχολεία που επιθυμούν να ενταχθούν στο Δίκτυο, ότι κάθε πρόγραμμα Π.Ε.  που υλοποιούν, καλό είναι :

  • να μπορεί να εξεταστεί και να αναλυθεί πολύπλευρα στο πλαίσιο της διαθεματικής/διεπιστημονικής προσέγγισης και να υποστηρίζει τους διδακτικούς σκοπούς και στόχους του Προγράμματος Σπουδών
  • να στοχεύει στην αειφορική διαχείριση των υλικών και άυλων πόρων της σχολικής μονάδας
  • να προάγει τη συνεργασία της σχολικής κοινότητας με την κοινωνία και ιδίως την τοπική
  • να ενθαρρύνει δημοκρατικές συμπεριφορές που διέπονται από τις αξίες της αλληλεγγύης και του σεβασμού της διαφορετικότητας
  • να δίνει τη δυνατότητα εμπλοκής όλων των μαθητών/τριών, αξιοποιώντας τις ξεχωριστές ικανότητες, δεξιότητες και γνώσεις κάθε μαθητή/τριας
  • να ενισχύει την πεποίθηση των μαθητών/τριών ότι δύνανται, ως ενεργοί πολίτες, να διαμορφώσουν συνθήκες ζωής που να ανταποκρίνονται στις ανάγκες και τις προσδοκίες τους.
  • Να δίνει τη δυνατότητα αξιοποίησης των πολλαπλών τύπων νοημοσύνης των μαθητών/τριών στα προγράμματα Π.Ε.

Απαραίτητη προϋπόθεση για συμμετοχή στο τοπικό δίκτυο είναι η υλοποίηση προγράμματος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης με ανάλογη θεματολογία για το σχολικό έτος  2020-21 από το σχολείο.

Παρακαλούμε να ενημερωθούν όλοι οι εκπαιδευτικοί, προκειμένου να δηλώσουν συμμετοχή, στην παρακάτω φόρμα, έως τις  5 Νοεμβρίου 2020.                
Φόρμα εκδήλωσης ενδιαφέροντος συμμετοχής  Σχολείου στο Δίκτυο: ηλεκτρονική φόρμα
Φόρμα εκδήλωσης ενδιαφέροντος  Εκπαιδευτικού για συμμετοχή:

Α. Στην Συντονιστική Επιτροπή του Δικτύου
Β. Στην Παιδαγωγική Ομάδα του Δικτύου
          ηλεκτρονική φόρμα

Οι συγκεκριμένες αιτήσεις θα συνυποβληθούν μαζί με τα υπόλοιπα απαραίτητα έγγραφα του Τοπικού Δικτύου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στη  Διεύθυνση Β΄/θμιας Εκπ/σης Β΄ Αθήνας προς έγκριση.

Έγγραφο της Π.Ε. Δ.Δ.Ε. Β΄ Αθήνας

Ίδρυση Εθνικού Θεματικού Δικτύου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης – «Από τις γκραβούρες του παρελθόντος στα σχέδιά μας για το μέλλον»

Στο πλαίσιο του εορτασμού των διακοσίων χρόνων από την επανάσταση του 1821, οι Διευθύνσεις Β΄/θμιας Εκπ/σης Β’ Αθήνας, Γ΄ Αθήνας,  Κυκλάδων, Αχαΐας και Χανίων/ δια των Υπευθύνων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Σχολικών Δραστηριοτήτων, προτίθενται να ιδρύσουν Εθνικό Θεματικό Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης που να απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς και μαθητές σχολείων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, με τίτλο: «Από τις γκραβούρες του παρελθόντος στα σχέδιά μας για το μέλλον» (σύμφωνα με την ΥΑ του ΥΠΕΠΘ 6272/Γ7/4-7-2005 περί Θεματικών Δικτύων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και την 127856/Γ7 /29-11-2006 Τροποποίηση της Υ.Α. 66272/Γ7/4-7-2006).

Με την Ίδρυση του Ε.Θ.Δ., στοχεύουμε στο να αναζητήσουν και να καταγράψουν οι μαθητές/τριες, γκραβούρες του 19ου αιώνα που να αναφέρονται στην περιοχή τους και σε διαφορετικές γεωγραφικές περιοχές της χώρας μας, με σκοπό να παρατηρήσουν, να διερευνήσουν και να συνειδητοποιήσουν τις αλλαγές στο τοπίο και στο τοπικό τους περιβάλλον (διαχείριση των φυσικών πόρων όπως γης, νερού, κ.λπ, στιγμές και πρακτικές καθημερινής ζωής), οι οποίες σημειώθηκαν με την ανάπτυξη του πολιτισμού και τις ανθρώπινες παρεμβάσεις τα τελευταία 200 χρόνια. Επιπλέον,  στοχεύουμε στο να συνδέσουν το παρελθόν με το παρόν και το μέλλον και με αφόρμηση τις παρατηρήσεις τους να προβληματιστούν, να διατυπώσουν και να σχεδιάσουν τις δικές τους προτάσεις και επιθυμίες για την ανάπτυξη του τόπου τους και της χώρας μας.

Προσκαλούμε τους εκπαιδευτικούς που ενδιαφέρονται να ενταχθούν στο Εθνικό Θεματικό δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Από τις γκραβούρες του παρελθόντος στα σχέδιά μας για το μέλλον», να συμπληρώσουν την ηλεκτρονική φόρμα https://forms.gle/yHwJ8eLpULSL5bkb7  έως 30 Οκτωβρίου 2020.

Έγγραφο της Π.Ε. Δ.Δ.Ε. Β΄ Αθήνας

ΚΠΕ Ελευθερίου Κορδελιού & Βερτίσκου – Πρόσκληση συμμετοχής σχολικών ομάδων στο Εθνικό Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Βιώσιμη Πόλη: η πόλη ως πεδίο εκπαίδευσης για την αειφορία»

Το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Ελευθερίου Κορδελιού & Βερτίσκουως συντονιστής του Εθνικού Θεματικού Δικτύου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Βιώσιμη πόλη: Η πόλη ως πεδίο εκπαίδευσης για την αειφορία» καλεί όσες σχολικές μονάδεςεπιθυμούν, να δηλώσουν συμμετοχή ή να ανανεώσουν τη συμμετοχή τους στο Δίκτυο. Το δίκτυο περιλαμβάνει εκπαιδευτικό υλικό αναρτημένο σε ειδική ιστοσελίδα και αξιοποιεί την εκπαιδευτική πλατφόρμα Edmodo για την επικοινωνία και αλληλεπίδραση των σχολικών ομάδων μεταξύ τους και με το ΚΠΕ ως μια κοινότητα μάθησης για την εκπαίδευση για τη Βιώσιμη Πόλη. Τα χαρακτηριστικά αυτά επιτρέπουν την εξ αποστάσεως υποστήριξη των σχολικών ομάδων, κάτι που είναι ζητούμενο ειδικά τη φετινή χρονιά λόγω των ειδικών συνθηκών που έχει επιβάλει η πανδημία στη χώρα μας.

 

Α. Οι σχολικές μονάδες που επιθυμούν να συμμετέχουν στο Δίκτυο παρακαλούνται να συμπληρώσουν την ηλεκτρονική αίτηση στο σύνδεσμο https://tinyurl.com/viosimi20-21 μέχρι τις 5 Νοεμβρίου 2020. Οι σχολικές μονάδες που συμμετείχαν στο δίκτυο κατά τη σχολική χρονιά 2019-2020 παρακαλούνται να επικαιροποιήσουν τη συμμετοχή τους δηλώνοντας ότι συνεχίζουν να είναι ενταγμένες στο δίκτυο συμπληρώνοντας την αίτηση.

Β. Οι εκπαιδευτικοί που ενδιαφέρονται να ενταχθούν με τους μαθητές τους στο δίκτυο παρακαλούνται να ενημερωθούν για το περιεχόμενο και τον τρόπο λειτουργίας του δικτύου διαβάζοντας το συνημμένο έγγραφο ή αναλυτικά στις ιστοσελίδες του δικτύου στουςσυνδέσμους https://kpekordeliou.wixsite.com/viosimipoli και http://www.kpe-thess.gr/el/networks/viosimi-poli/.

Δυο παράμετροι που θα προτείναμε να εξετάσουν οι σχολικές ομάδες που θα συμμετέχουν τη φετινή χρονιά στο δίκτυο είναι η σχέση βιώσιμης πόλης και πανδημίας CoViD-19 ή η σχέση πόλης και κλιματικής αλλαγγής. Ιδέες για μια τέτοια προσέγγιση θα σας δοθούν μετά την ένταξή σας στο δίκτυο.

Επισημαίνουμε ότι οι ομάδες που θα ενταχθούν στο δίκτυο καλούνται να αναρτούν τις εργασίες και τα παραγόμενα των δραστηριοτήτων τους στη διαδικτυακή πλατφόρμα επικοινωνίας edmodo του δικτύου ή να στείλουν γραπτή αναφορά στο ΚΠΕ στο τέλος της σχολικής χρονιάς. Επίσης καλούνται να αναφέρουν κατά την παρουσίαση των εργασιών και την προβολή των δράσεών τους (αναφορές, άρθρα, ιστοσελίδα, εκδηλώσεις, έγγραφα κλπ)ότι η ομάδα είναι μέλος του εκπαιδευτικού δικτύου «Βιώσιμη Πόλη» που συντονίζει το ΚΠΕ Ελευθερίου Κορδελιού & Βερτίσκου.

ΚΠΕ Αργυρούπολης – «Ενημέρωση για τα εκπαιδευτικά προγράμματα & διδακτικές επισκέψεις, το εκπ/κό υλικό, τις επιμορφωτικές δράσεις και τα δίκτυα κατά τη σχολική χρονιά 2020 – 21»

Την τρέχουσα σχολική χρονιά όπου όλοι έχουμε κληθεί να προσαρμοστούμε στις νέες συνθήκες λειτουργίας των Σχολείων, στο ΚΠΕ Αργυρούπολης προετοιμαζόμαστε για το πως μπορούμε να συνεχίσουμε να παρέχουμε τις εκπαιδευτικές και επιμορφωτικές μας υπηρεσίες προς την εκπαιδευτική κοινότητα με βασικό κριτήριο την ασφάλεια μαθητών και εκπαιδευτικών και τα μέτρα προφύλαξης έναντι της πανδημίας Covid-19.

Α1. Ημερήσια εκπαιδευτικά προγράμματα (διά ζώσης)για σχολικές ομάδες της Αττικής

Στο πλαίσιο αυτό και ξεκινώντας με το δεδομένο ότι οι εξωτερικοί χώροι και τα οικολογικά πεδία είναι ασφαλέστερα από τους εσωτερικούς χώρους και τις σχολικές αίθουσες, η Παιδαγωγική Ομάδα του ΚΠΕ Αργυρούπολης ολοκλήρωσε την προσαρμογή των εκπαιδευτικών προγραμμάτων που περιλαμβάνουν βιωματική μάθηση σε τέτοια πεδία ώστε να πραγματοποιούνται εξολοκλήρου ή κατά το μεγαλύτερο μέρος τους στο πεδίο, τηρώντας πάντα όλα τα προβλεπόμενα μέτρα και υγειονομικά πρωτόκολλα που ισχύουν για τις σχολικές μονάδες και με την εξασφάλιση ότι ακόμα και για τους εσωτερικούς χώρους υπάρχει η πρόβλεψη για τήρηση αυξημένων αποστάσεων (πάνω από 1,5 μέτρο) παράλληλα με τη χρήση μάσκας, την υγιεινή των χεριών και όλα τα άλλα προστατευτικά μέτρα και οδηγίες που ισχύουν ή που θα τεθούν σε ισχύ κατά τη διάρκεια της τρέχουσας σχολικής χρονιάς.

A2. Εξ’ αποστάσεως εκπαιδευτικά προγράμματα

Δεδομένου ότι σε ακραίες περιπτώσεις όπως αυτή του κλεισίματος των Σχολείων ή όταν η δια ζώσης συμμετοχή κρίνεται για διάφορους λόγους αδύνατη, η τηλεκπαίδευση μπορεί να προσφέρει μια εναλλακτική. Γι’ αυτό η Παιδαγωγική Ομάδα του ΚΠΕ έχει ήδη προχωρήσει στην προσαρμογή του προγράμματος:

«Ενέργεια – Κλιματική Αλλαγή» (για Ε΄, ΣΤ΄ τάξεις Δημοτικού, Γυμνάσια, Λύκεια)

ώστε να μπορεί να προσφέρεται εξ αποστάσεως αξιοποιώντας σύγχρονη και ασύγχρονη εκπαίδευση. Παράλληλα εργαζόμαστε για την προσαρμογή για εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση και άλλων προγραμμάτων του ΚΠΕ.

Τα εξ’ αποστάσεως προγράμματα θα πραγματοποιηθούν με τη μορφή παιδαγωγικών εργαστηρίων, προσαρμοζόμενα στο ωρολόγιο σχολικό πρόγραμμα και κατόπιν συνεννόησης με τον/την εκπαιδευτικό του Σχολείου.

Το ΚΠΕ Αργυρούπολης προσκαλεί τους εκπαιδευτικούς και τις περιβαλλοντικές ομάδες Σχολείων της Αττικής να εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους για την παρακολούθηση ημερήσιου εκπαιδευτικού προγράμματος (δια ζώσης ή εξ’ αποστάσεως), παίρνοντας υπόψη τα παρακάτω:

α. Ημερήσια εκπαιδευτικά προγράμματα (διά ζώσης)- Διδακτικές Επισκέψεις

Τα ημερήσια εκπαιδευτικά προγράμματα δια ζώσης (έως 7 διδακτικών ωρών: από 8.30 έως 13.45) μπορούν να παρακολουθήσουν μαθητικές ομάδες Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης με μέγιστο αριθμό 27 μαθητών και σύμφωνα με όλα τα σχετικά υγειονομικά πρωτόκολλα του ΕΟΔΥ και τις οδηγίες του ΥΠΑΙΘ. Όλοι οι μαθητές συμμετέχουν στο εισαγωγικό μέρος της διδασκαλίας και στη συνέχεια, ανάλογα με τον αριθμό τους, χωρίζονται σε δύο ή 3 ομάδες για τη διδασκαλία είτε στο πεδίο (βουνό, ρέμα, ακτή, εκπαιδευτικός κήπος ΚΠΕ, γειτονιά κ.ο.κ.), είτε στο ΚΠΕ.

β. Εξ’ αποστάσεως εκπαιδευτικά προγράμματα (παιδαγωγικά εργαστήρια)

Τα εξ’ αποστάσεως εκπαιδευτικά προγράμματα έχουν την μορφή παιδαγωγικών εργαστηρίων και προϋποθέτουν τη στενή συνεργασία του/της εκπαιδευτικού του Σχολείου. Προφανώς απαιτούνται κάποια ελάχιστα τεχνικά μέσα όπως σύνδεση στο διαδίκτυο, Η/Υ συνδεδεμένος με προβολικό σύστημα και χρήση της πλατφόρμας WEBEX ή άλλων μέσων σύγχρονης και ασύγχρονης εκπαίδευσης. Η διάρκεια τους ποικίλει, ανάλογα με τη χρονική δυνατότητα του Σχολείου, από δύο (2) έως τέσσερις (4) ώρες σύγχρονης εκπαίδευσης. Πριν την πραγματοποίησή τους απαιτείται χρόνος για  την επικοινωνία και  συνεργασία με τον εκπαιδευτικό μέσω σύγχρονης και ασύγχρονης επικοινωνίας.

Περισσοτερες πληροφοριες για :

Τα προγράμματα πεδίου 
Τα Σχολεία/Τμήματα που επιθυμούν να πραγματοποιήσουν διδακτική επίσκεψη, ή να συμμετάσχουν σε εξ’ αποστάσεως πρόγραμμα
Το ψηφιοποιημένο εκπαιδευτικό υλικό
Τα επιμορφωτικα σεμινάρια και  ημερίδες 
Τα θεματικά δίκτυα
Τις διεθνεις συνεργασιες

στο παρακάτω έγγραφο.

Έγγραφο του ΚΠΕ Αργυρούπολης

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Εκπ-κο Υλικό ΚΠΕ Αργυρούπολης

Δ.Δ.Ε. Β΄Αθήνας – Eπιμορφωτική Τηλεημερίδα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, σε συνεργασία με τον Σύλλογο Προστασίας Περιβάλλοντος & Ρεματιάς Πεντέλης – Χαλανδρίου, 22 Οκτωβρίου 2020

Η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Β΄Αθήνας δια της Υπευθύνου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, στο πλαίσιο της υποστήριξης των εκπαιδευτικών και της ενδυνάμωσης στο έργο τους, συνεργάζεται με τον Σύλλογο Προστασίας Περιβάλλοντος & Ρεματιάς Πεντέλης – Χαλανδρίου και την  Διεύθυνση Α΄/θμιας Εκπ/σης Β΄ Αθήνας, για την διοργάνωση Επιμορφωτικής Τηλεημερίδας με θέμα:

«Πολυθεματική αξιοποίηση της Ρεματιάς του Χαλανδρίου στο πλαίσιο της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης»,

Η Επιμορφωτική Ημερίδα θα πραγματοποιηθεί διαδικτυακά, την Πέμπτη 22 Οκτωβρίου 2020 και ώρες 18:30 – 20:30.

Σκοπός της Ημερίδας, είναι να συμβάλει στη δημιουργία μιας κοινωνίας ευαισθητοποιημένων και υπεύθυνων πολιτών που κατανοούν το περίπλοκο παγκόσμιο περιβάλλον και είναι σε θέση να λαμβάνουν αποφάσεις, ώστε να γίνουν οι ίδιοι φορείς αλλαγής για μια πιο περιβαλλοντικά ευαισθητοποιημένη και ενεργοποιημένη κοινωνία.
Ειδικότερος στόχος της Ημερίδας είναι η ανάδειξη της σημασίας του τοπικού περιβάλλοντος,  για την ενίσχυση της τοπικότητας στα Προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, αξιοποιώντας τα κοντινά στα σχολεία πεδία.
Μπορείτε να δείτε περισσότερες πληροφορίες για τους χάρτες που έχουν ήδη εκδοθεί από τον Σύλλογο, στον σύνδεσμο: https://sosrematia.blogspot.com/p/blog-page_03.html

Όσοι/όσες επιθυμούν να παραλάβουν χάρτη της ρεματιάς, μπορούν να τον παραλάβουν κατόπιν επικοινωνίας μαζί μου, από το γραφείο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης.

Στην Ημερίδα, θα παρουσιαστούν οι παρακάτω  Θεματικές Ενότητες , με αντίστοιχες εισηγήσεις:

  1. Αρχαιολογία/Ιστορία: 

1α. Εφορεία Παλαιοανθρωπολογίας-Σπηλαιολογίας
 «Τα σπήλαια Αμώμων και Νυμφών της Πεντέλης»
1.β.  Ομάδα Προφορικής Ιστορίας Δήμου Χαλανδρίου
«Προφορική Ιστορία και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση – Συνάντηση στον Τόπο και τον Χρόνο», Νάση Σιαφάκα, Ομότιμη Καθηγήτρια του Ε.Κ.Π.Α. στο Τμήμα Χημείας

  1. Βιολογία: «Ο βιότοπος της ρεματιάς Πεντέλης-Χαλανδρίου, Δαυίδ Κουτσογιαννόπουλος, Φυσιοδίφης, δημοσιογράφος, γραφίστας, εικονογράφος, φωτογράφος, εκδότης, συγγραφέας

  1. Γεωλογία:» Μια συνοπτική Γεωπεριβαλλοντική προσέγγιση της Ρεματιάς Πεντέλης – Χαλανδρίου», Βασίλης  Περλέρος, Γεωλόγος    
  2. Δημιουργία & χαρτογράφηση μονοπατιών:«Η σημασία της δημιουργίας και της χαρτογράφησης πεζοπορικών μονοπατιών στην προστασία των ρεμάτων»,  Αλέξανδρος Αργυρόπουλος, Πολιτικός Μηχανικός

  1. «Ζωγραφική στη Ρεματιά», Νίκος Οικονομίδης, Εικαστικός 

Η Επιμορφωτική Ημερίδα απευθύνεται σε όλους/όλες τους/τις εκπαιδευτικούς της Δ.Δ.Ε. Β΄ Αθήνας. Σε περίπτωση που ο αριθμός των αιτήσεων υπερβεί τον αριθμό των ατόμων που υποστηρίζει η πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης, τότε θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας, σύμφωνα με τον χρόνο της αίτησης. Ο υπερσύνδεσμος της σύνδεσης θα σας αποσταλεί στο email που έχετε δηλώσει.

Καταληκτική ημερομηνία υποβολής αιτήσεων : 20 Οκτωβρίου 2020 και ώρα 14.00

Τρόπος εκδήλωσης ενδιαφέροντος συμμετοχής: οι εκπαιδευτικοί μπορούν να εκδηλώσουν την πρόθεση παρακολούθησης του Σεμιναρίου, συμπληρώνοντας την ηλεκτρονική Φόρμα συμμετοχής

Έγγραφο της Π.Ε. Δ.Δ.Ε. Β΄ Αθήνας

ΚΠΕ Ομηρούπολης Χίου – Πρόσκληση συμμετοχής σε επιμορφωτικό σεμινάριο – εργαστήριο, 6 Νοεμβρίου 2020

Το ΚΠΕ Ομηρούπολης Χίου, στα πλαίσια των υποχρεώσεων του, που απορρέουν από το ΤΔΥ του, (Υποέργο 2, Άξονας Προτεραιότητας 6) και στα πλαίσια της εκπαίδευσης  για το περιβάλλον και την Αειφόρο Ανάπτυξη, προτίθεται να υλοποιήσει  διαδικτυακό επιμορφωτικό σεμινάριο – εργαστήριο περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης εκπαιδευτικών,  διάρκειας 2  ωρών με θέμα

«Ψηφιοποιημένο υλικό εκπαιδευτικών προγραμμάτων του ΚΠΕ Ομηρούπολης Χίου».

Το σεμινάριο  απευθύνεται σε όλους τους εκπαιδευτικούς Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης των σχολείων της επικράτειας, οι οποίοι υλοποιούν ή  προτίθενται να υλοποιήσουν πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης κατά το τρέχον σχολικό έτος 2020 -21 ή εκπαιδευτικούς, οι οποίοι επιθυμούν να ενημερωθούν για τα εκπαιδευτικά προγράμματα του ΚΠΕ Ομηρούπολης.

Στο σεμινάριο υπολογίζεται ότι θα συμμετέχουν περίπου 250 εκπαιδευτικοί, σε αναλόγου δυνατότητας ψηφιακή αίθουσα.

 Σκοπός του σεμιναρίου είναι να ενημερώσει και να ευαισθητοποιήσει τους επιμορφωμένους, συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς, πάνω σε συγκεκριμένους θεματικούς άξονες για το μείζον θέμα της προστασίας του περιβάλλοντος, σε σχέση με την εκπαίδευση και την Αειφορία.

Δηλώσεις συμμετοχής στο σύνδεσμο :  https://forms.gle/5BQLgKfmKKBWyBus5

Το σεμινάριο θα υλοποιηθεί ,  την  Παρασκευή 6 Νοεμβρίου  2020 και ώρες 18.00 -20.00 και θα φιλοξενηθεί σε  διαδικτυακή  παλτφόρμα.

ΚΠΕ Μολάων – Ενημέρωση και πρόσκληση συμμετοχής Σχ. μονάδων στο Εθνικό και Ευρωπαϊκό Θεματικό Δίκτυο «Κάστρα ο τόπος το ορίζει και ο άνθρωπος το χτίζει»

kpe molaon

Σας ενημερώνουμε ότι το Εθνικό και Ευρωπαϊκό θεματικό δίκτυο περιβαλλοντικής εκπαίδευσης που συντονίζει το κέντρο μας, με τίτλο: «Κάστρα ο τόπος το ορίζει και ο άνθρωπος το χτίζει» συνεχίζει τη λειτουργία του. Λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι συμπληρώνονται 200 χρόνια από την επανάσταση του 1821 και το θέμα είναι κατάλληλο για μελέτη από τους μαθητές, το ΚΠΕ Μολάων σε συνεργασία με τις Δ/νσεις Εκπ/σης της χώρας (Λακωνίας, Κυκλάδων, Αχαΐας, Χανίων, Β Αθήνας  κ.α.) συμμετέχει στις εκδηλώσεις αυτές αφιερώνοντας το θέμα της μελέτης του κάθε κάστρου για τα δύο επόμενα έτη, και για το σκοπό αυτό.

Το ΚΠΕ Μολάων προσκαλεί όλους τους εκπαιδευτικούς (είτε ήδη συμμετέχουν είτε θέλουν να ενταχθούν για πρώτη φορά) που έχουν σκοπό να υλοποιήσουν την σχολική χρονιά 2020-2021  περιβαλλοντικά προγράμματα σχετικά με τις θεματικές ενότητες του δικτύου μας, να δηλώσουν την συμμετοχή τους σε αυτό, συμπληρώνοντας την σχετική αίτηση που ακολουθεί.( το σχολείο θα στείλει την αίτηση στον υπεύθυνο σχολικών δραστηριοτήτων της Διεύθυνσής του, ο οποίος  στη συνέχεια θα  την αποστείλει στο ΚΠΕ Μολάων)

Σε συνεργασία με τις Δ/σεις Εκπ/σης θα ακολουθήσει ενημέρωση για τον τρόπο υλοποίησης και προβολής των εργασιών στα πλαίσια των εορταστικών εκδηλώσεων.

Ενδεικτικές θεματικές ενότητες:

  1. Τοποθέτηση στο χάρτη καταγραφή οχυρωματικού δικτύου της περιοχής.
  2. Φυσικό περιβάλλον. Γεωμορφολογία της περιοχής και ειδικότερα του κάστρου. Χλωρίδα, πανίδα κ.α. αλληλεπίδραση ανθρώπου-φύσης.
  3. Ιστορικό υπόβαθρο
  4. Πολεοδομικός σχεδιασμός .Δομή πόλης, οχύρωση, οργάνωση οικισμών.
  5. Αρχιτεκτονική Μορφολογία κτισμάτων, υλικά κατασκευής, εναρμόνιση με το φυσικό περιβάλλον.
  6. Ενεργειακές ανάγκες- πηγές ενέργειας (χτες-σήμερα), ύδρευση-αποχέτευση, επιπτώσεις στο περιβάλλον.
  7. Λατρεία – Τόποι λατρείας – Καταγραφή θρησκευτικών κτιρίων όλων των εποχών – Αρχιτεκτονική – Αγιογραφίες κ.ά.
  8. Παραγωγή, κοινωνία, οικονομία. Οικονομικές δραστηριότητες που εκπορεύονται από το φυσικό περιβάλλον, άλλες δραστηριότητες, επαγγέλματα – ασχολίες κατοίκων τότε και σήμερα. Επιβίωση κάποιων παραδοσιακών επαγγελμάτων, παραδοσιακές αγορές κ.ά.
  9. Αξίες, ήθη, παραδόσεις, κοινωνικές συναναστροφές, εορτές, (πανηγύρια, παζάρια, χαμάμ κ.ά.)
  10. Πρακτικές αειφορικής διαχείρισης και εξοικονόμησης ενέργειας του οικισμού.
  11. Εναλλακτικές μορφές τουριστικής ανάπτυξης, αξιοποίησης, επανάχρησης των κτισμάτων αυτών
  12. Επαναχρησιμοποίησης δομικών και άλλων υλικών.
  13. Καλλιτεχνική αξιοποίηση του θέματος.

Περισσότερες πληροφορίες για τη λειτουργία και τις δραστηριότητες του δικτύου, μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα μας www.kpemolaon.gr

Οι εκπαιδευτικοί που μετέχουν ήδη, ή πρόκειται να ενταχθούν στο δίκτυο, έχουν προτεραιότητα  για την επίσκεψή τους στο κέντρο μας και την παρακολούθηση των προγραμμάτων μας, με τις περιβαλλοντικές τους ομάδες στο πλαίσιο των δυνατοτήτων του ΚΠΕ  Μολάων.

Σχεδιασμός και Υλοποίηση Προγραμμάτων Σχολικών Δραστηριοτήτων για το σχολικό έτος 2020-2021

ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ
(Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας, Πολιτιστικών Θεμάτων)
για το σχολικό έτος 2020-2021
(Απόσπασμα από την εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ.)
1. Πλαίσιο υλοποίησης Προγραμμάτων Σχολικών Δραστηριοτήτων (στο εξής ΠΣΔ)
1.1. Χρονική Διάρκεια ΠΣΔ
Τα ΠΣΔ που υλοποιούνται στις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης όλων των τύπων διαρκούν τουλάχιστον τρεις (3) μήνες και υλοποιούνται οποτεδήποτε μέσα στο διδακτικό έτος και μέχρι δέκα (10) ημέρες πριν τη λήξη των μαθημάτων.
1.2. Υλοποίηση των ΠΣΔ σε σχέση με το ωρολόγιο πρόγραμμα
Τα Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων υλοποιούνται:
  • στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση εντός ωρολογίου προγράμματος, σύμφωνα με το Π.Δ. 79/2017 (Α΄ 109),
  • στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση εκτός ωρολογίου προγράμματος, με εξαίρεση τους/τις μαθητές/τριες των ΕΠΑΛ που λαμβάνουν μέρος σε σχολικές δραστηριότητες στο πλαίσιο της Ζώνης Δημιουργικών Δραστηριοτήτων στην Α΄ ΕΠΑΛ.
Στις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης μπορούν να υλοποιούνται ΠΣΔ και εντός του ωρολογίου προγράμματος, αξιοποιώντας τη δυνατότητα διαθεματικής προσέγγισης σε όλα τα γνωστικά αντικείμενα.
1.3. Εμπλεκόμενοι/νες εκπαιδευτικοί στα ΠΣΔ
Κάθε εκπαιδευτικός Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης μπορεί να υλοποιεί έως και τρία (3) Προγράμματα συμπεριλαμβανομένων και αυτών της Αγωγής Σταδιοδρομίας, σε ένα εκ των οποίων δύναται να ορίζεται ως Συντονιστής/στρια.
Σε κάθε Πρόγραμμα συμμετέχουν έως τρεις (3) εκπαιδευτικοί.
Στις σχολικές μονάδες Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για κάθε Πρόγραμμα ορίζεται εβδομαδιαίως ένα δίωρο, το οποίο αναγράφεται στο πρακτικό του Συλλόγου Διδασκόντων του σχολείου .
Με το πρακτικό αυτό εγκρίνεται το Πρόγραμμα και αντίγραφό του συνοδεύει το «Σχέδιο υποβολής Προγράμματος» (βλέπε παράρτημα).

Για τις σχολικές μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης ισχύουν τα ανωτέρω, αντιστοίχως για κάθε βαθμίδα εκπαίδευσης. Κάθε Πρόγραμμα μπορεί να υποστηρίζεται από τριμελή ομάδα εκπαιδευτικών και μελών του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού ή/και του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού, ανά Τμήμα ή ομάδα μαθητών/τριών, αξιοποιώντας τη δυνατότητα διεπιστημονικής προσέγγισης και συνεργασίας.

Επισημαίνεται ότι για όλα τα αναφερόμενα στην παρούσα εγκύκλιο Προγράμματα δεν προβλέπεται για τους εκπαιδευτικούς η συμπλήρωση διδακτικού ωραρίου.

1.4. Συμμετέχοντες/ουσες μαθητές/τριες στα ΠΣΔ

  • Στις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κάθε μαθητής/τρια μπορεί να συμμετέχει μέχρι και σε δύο (2) ΠΣΔ.
  • Στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση για τη συμμετοχή των μαθητών/τριών σε προγράμματα που υλοποιούνται εκτός ωρολογίου προγράμματος απαιτείται η σύμφωνη γνώμη των γονέων/κηδεμόνων αυτών.

1.5. Συγκρότηση Μαθητικών Ομάδων
Οι εκπαιδευτικοί που αναλαμβάνουν την υλοποίηση ΠΣΔ συγκροτούν μαθητικές ομάδες όπως παρακάτω, λαμβάνοντας υπόψη την κείμενη νομοθεσία ως προς τα μέτρα προφύλαξης και προστασίας της ατομικής και δημόσιας υγείας:

Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Α) Γενική Εκπαίδευση:
από το σύνολο των μαθητών/τριών ή ομάδα μαθητών/τριών ενός σχολικού τμήματος
Β) Επαγγελματική Εκπαίδευση:
από το σύνολο των μαθητών/τριών ή ομάδα μαθητών/τριών ενός σχολικού τμήματος
Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
Οι μαθητικές ομάδες συγκροτούνται: από το σύνολο των μαθητών/τριών ή ομάδα μαθητών/τριών ενός σχολικού τμήματος
1.6. Συνεργασίες με φορείς του ΥΠΑΙΘ/φυσικά πρόσωπα/άλλους φορείς

Στο πλαίσιο της υλοποίησης των ΠΣΔ οι σχολικές μονάδες δύνανται: (α) να συνεργάζονται με δημόσιους οργανισμούς, φορείς τοπικής αυτοδιοίκησης, ΑΕΙ, άλλους κυβερνητικούς ή μη κυβερνητικούς φορείς κ.ά., οι οποίοι υλοποιούν προγράμματα/δράσεις εγκεκριμένα από τις αρμόδιες Διευθύνσεις του ΥΠΑΙΘ και (β) να αξιοποιούν εκπαιδευτικό υλικό φορέων, εγκεκριμένο από το ΥΠΑΙΘ.
Σε ό,τι αφορά προγράμματα φορέων που έχουν εγκριθεί από το ΥΠΑΙΘ, οι εκπαιδευτικοί δύνανται να ανατρέχουν στην ιστοσελίδα του ΥΠΑΙΘ http://edu-gate.minedu.gov.gr

1.7. Συμμετοχή σε θεματικά δίκτυα
Στο πλαίσιο υλοποίησης ΠΣΔ υπάρχει η δυνατότητα συμμετοχής σε θεματικά δίκτυα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΠΕ), Αγωγής Υγείας (ΑΥ), Πολιτιστικών Θεμάτων (ΠΘ) (τοπικά, περιφερειακά, εθνικά, διεθνή), τα οποία είναι εγκεκριμένα από τις αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΠΑΙΘ.

1.8. Προθεσμία υποβολής Προγραμμάτων
Τα σχέδια προγραμμάτων πρέπει να υποβληθούν μέχρι τις 30 Οκτωβρίου 2020, στον αντίστοιχο Υπεύθυνο/η της οικείας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης ως εξής:.
  • Για την φετινή σχολική χρονιά, ακολουθώντας τις οδηγίες του ΕΟΔΥ και του ΥΠΑΙΘ για την μέγιστη δυνατή χρήση των νέων τεχνολογιών και των παρεχόμενων εργαλείων και υπηρεσιών για την αποφυγή διασποράς του COVID 19 και την προστασία της υγείας όλων μας, τα Σχέδια των Προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας και Πολιτιστικών Θεμάτων, θα υποβληθούν μέσω google forms :
  • Συμπλήρωση της ηλεκτρονικής φόρμας: Υποβολή Προγράμματος Σχολικών Δραστηριοτήτων Σχ. Έτους 2020-2021
  • Οι καταστάσεις των μαθητών/τριών (σε καθεμιά θα υπάρχει το είδος του Προγράμματος, π.χ. Π.Ε., το τμήμα/τάξη που συμμετέχει και ο τίτλος του προγράμματος), μαζί με το πρακτικό της κάθε σχολικής μονάδας (ένα για όλα τα προγράμματα που κατατίθενται) σε μορφή PDF, θα αποσταλλούν με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο στην διεύθυνση grpere@dide-v-ath.att.sch.gr
  • Η ημερομηνία υποβολής που αναγράφεται στην google form, αποτελεί αποδεικτικό της ημερομηνίας κατάθεσης του προγράμματος. H ηλεκτρονική φόρμα θα κλείσει στις 22.00 την 30ή Οκτωβρίου 2020. Καμία υποβολή προγράμματος δεν θα γίνει δεκτή μετά την ημερομηνία αυτή, εκτός εάν υπάρξει άλλη οδηγία από το Υπουργείο.

Σημείωση : Το Σχέδιο Υποβολής 2020-2021 (Παράρτημα) (word), είναι στη διάθεσή σας ώστε να το χρησιμοποιήσετε αν χρειαστεί..

Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων