Δημιουργικοί Εκπαιδευτικοί
πριν από 8 ώρες, 19 λεπτά 1.091 μέλη - Δημόσια ομάδα“Η Εκπαίδευση ως παιχνίδι φαντασίας και έκφραση της προσωπικότητας εκπαιδευτικών και μαθητών”
Για να μην ξεχνάμε οι ίδιοι και να θυμίζουμε σε όλους ότι η διδασκαλία είναι διαδικασία δημιουργική.
(Η διαχειρίστρια της Ομάδας, Ελένη Ηλία)
Αρχεία Κατάλογος
-
ΟΤΑΝ ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΤΟΥ ΕΝΕΡΓΟΥ ΠΟΛΙΤΗ ΑΝΤΙΚΑΘΙΣΤΑ ΤΟΝ ΒΑΣΙΛΙΑ ΤΟΥ ΠΑΡΑΜΥΘΙΟΥ ΣΕ ΣΥΛΛΟΓΙΚΟ ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΕΡΓΟ ΝΗΠΙΩΝ (28.3k)
ΟΤΑΝ ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΤΟΥ ΕΝΕΡΓΟΥ ΠΟΛΙΤΗ ΑΝΤΙΚΑΘΙΣΤΑ ΤΟΝ ΒΑΣΙΛΙΑ ΤΟΥ ΠΑΡΑΜΥΘΙΟΥ ΣΕ ΣΥΛΛΟΓΙΚΟ ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΕΡΓΟ ΝΗΠΙΩΝ
9o Διεθνές Επιστημονικό Συνέδριο Ι.Α.Κ.Ε. (Ινστιτούτο Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών)
Πολίτης, Εκπαίδευση και Πολιτική Συμμετοχή. Διαμορφώνοντας ενεργούς πολίτες στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης,
ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ τ. B΄, ISBN (B τόμος): 978-618-5506-17-9, επιμ. Λάβδας Κ. κ. ά., Ηράκλειο 2023, σσ. 289-295:
https://iake.weebly.com/praktika2023.html -
ΟΤΑΝ ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΤΟΥ ΕΝΕΡΓΟΥ ΠΟΛΙΤΗ ΑΝΤΙΚΑΘΙΣΤΑ ΤΟΝ ΒΑΣΙΛΙΑ ΤΟΥ ΠΑΡΑΜΥΘΙΟΥ ΣΕ ΣΥΛΛΟΓΙΚΟ ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΕΡΓΟ ΝΗΠΙΩΝ (28.3k)
ΟΤΑΝ ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΤΟΥ ΕΝΕΡΓΟΥ ΠΟΛΙΤΗ ΑΝΤΙΚΑΘΙΣΤΑ ΤΟΝ ΒΑΣΙΛΙΑ ΤΟΥ ΠΑΡΑΜΥΘΙΟΥ ΣΕ ΣΥΛΛΟΓΙΚΟ ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΕΡΓΟ ΝΗΠΙΩΝ
9o Διεθνές Επιστημονικό Συνέδριο Ι.Α.Κ.Ε. (Ινστιτούτο Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών)
Πολίτης, Εκπαίδευση και Πολιτική Συμμετοχή. Διαμορφώνοντας ενεργούς πολίτες στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης,
ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ τ. B΄, ISBN (B τόμος): 978-618-5506-17-9, επιμ. Λάβδας Κ. κ. ά., Ηράκλειο 2023, σσ. 289-295:
https://iake.weebly.com/praktika2023.html -
Η δημιουργική γραφή μαθητών και εκπαιδευτικών κατά τη διδασκαλία της ποίησης (47.2k)
Εισήγησή μου στο7ο Πανελλήνιο Συνέδριο
Εκπαίδευση και Πολιτισμός στον 21ο αιώνα
Πρακτικά Συνεδρίου
Τόμος Β΄
ISBN: 978-618-5458-53-9
ISBN SET: 978-618-5458-51-5
Αθήνα 2022
σελ. 87-95
https://ekedisy.gr/praktika-7oy-panellinioy-synedrioy.../ -
Ο Αϊ-Βασίλης στη δημιουργική γραφή νηπίων του 21ου αιώνα (97.5k)
Η εισήγησή μου περιλαμβάνεται στον τόμο
«Τα πρακτικά του 8ου Συνεδρίου: «ΝΕΟΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΣ». Αθήνα, 7 Μαΐου 2022
Επιμέλεια τόμου: Α. Μαστρογιάννης
http://users.sch.gr/synedrio/praktika.html
σσ. 530-537.
I.S.B.N.: 978 – 618 – 82301-7-0
-
Η επιλογή του «happy end» στη δημιουργική γραφή των νηπίων (43.2k)
Εισήγηση στο 6ο Πανελλήνιο Συνέδριο Εκπαίδευση και Πολιτισμός στον 21ο αιώνα (23-25 Απριλίου 2021)
https://ekedisy.gr/praktika-6oy-panellinioy-synedrioy-ekpaideysi-kai-politismos-ston-21o-aiona/
Πρακτικά Συνεδρίου, Τόμος Β΄
Επιμέλεια: Ευαγγελία Κανταρτζή
ISBN: 978-618-5458-34-8
ISBN SET: 978-618-5458-32-4
Αθήνα 2021
σσ. 102-109. -
Εγώ και ο Μικρός Πρίγκιπας. Όταν ο ήρωας του Εξυπερύ εμπνέει τη δημιουργική γραφή των νηπίων (36.7k)
Εισήγηση στο 5ο Πανελλήνιο Συνέδριο ΕΚΠΑIΔΕΥΣΗ ΣΤΟΝ 21o ΑΙΩΝΑ: AΝAΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΚΡΙΤΙΚHΣ ΣΚEΨΗΣ, ΤΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚOΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜIΑΣ,
τόμος Β΄ Πρακτικών, ISBN:978-618-5458-12-6 και
ISBN SET:978-618-5458-10-2,
Αθήνα 2021, σελίδες: 128-134. -
Tο blog ως «βήμα» δημιουργικής γραφής για μαθητές. Τρεις περιπτώσεις στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (26.7k)
Δημοσιευμένο άρθρο στο περιοδικό Ο ΔΗΜΟΦΩΝ, http://www.dimofon.gr/magazine/
ISSN: 1109-2653 και ISSN (Online):2241-4037,
τεύχος 95, Οκτώβριος-Δεκέμβριος 2020, σελ. 7-10.
Το άρθρο παρουσιάζει το ιστολόγιο αυτής της ομάδας αλλά και των δύο άλλων ομάδων που έχω δημιουργήσει στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, https://blogs.sch.gr/paidikakeimena/wp-admin/ της ομάδας ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΓΡΑΦΗΣ από την Ελένη Ηλία και https://blogs.sch.gr/eilia/wp-admin/ της ομάδας ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΜΙΚΡΟ ΠΡΙΓΚΙΠΑ (Συγγραφή: Ελένη Α. Ηλία). - Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης: «Το Τραγούδι της Φάλαινας_Zώα-Υπό Εξαφάνιση-της Ελλάδας». (15.1m)
- ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ: Ο πολιτισμός του τόπου μας- Μια επίσκεψη στο μουσείο (1.7m)
-
Ευαισθητοποιώντας τα νήπια για τους πρόσφυγες, με το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Σ’ ένα πλανήτη ζούμε» (24.5k)
Στα Πρακτικά του συνεδρίου ΝΕΟΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΣ (Αθήνα 19 Σεπτεμβρίου 2020), επιμ. Φ. Γούσιας
http://users.sch.gr/synedrio/Praktika_Synedriou_07_Synedrio_Neos_Paidagogos_2020.pdf
ISBN: 978-618-82301-6-3, σελ. 1012-1018.
(Η ιστοσελίδα όπου είναι αναρτημένοι όλοι οι τόμοι των πρακτικών των συνεδρίων του Νέου Παιδαγωγού http://users.sch.gr/synedrio/praktika.html)
Εδώ η εκφώνηση της εισήγησης:
https://studio.youtube.com/channel/UCJbAO915NnQwGwK551cnsEw/videos/upload?filter=%5B%5D&sort=%7B%22columnType%22%3A%22date%22%2C%22sortOrder%22%3A%22DESCENDING%22%7D
-
Τα ιστολόγια του Π.Σ.Δ. ως βήμα δημιουργικής γραφής για μαθητές (30.8k)
Εισήγηση στο 6ο Διεθνές Επιστημονικό Συνέδριο του Ινστιτούτου Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών, Ηράκλειο 2020.
Θέμα Συνεδρίου: "Επικοινωνία, πληροφόρηση, ενημέρωση και εκπαίδευση
στην ύστερη νεωτερικότητα"Πρακτικά συνεδρίου, εκδ. ΙΑΚΕ 2021, (επιμ. Πανταζής Σπ. κ. ά.) τ. Α΄, σελ. 459-466.
https://iake.weebly.com/praktika2020.html
ISBN: 978-618-5506-02-5 (Α ΤΟΜΟΣ)
ISBN:978-618-5506-01-8 (SET) -
Η μετάδοση ιδεών και αξιών με την αξιοποίηση της λογοτεχνίας στο σχολείο. Ενδεικτικές περιπτώσεις με νήπια. (38.9k)
Εισήγηση στο 4ο Πανελλήνιο Συνέδριο "Εκπαίδευση στον 21ο αιώνα. Σχολείο και πολιτισμός" (Υπό την αιγίδα του προέδρου της Ελληνικής Δημοκρατίας). Συνδιοργάνωση: Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης του ΕΚΕΔΙΣΥ, Κολλέγιο Αθηνών, Παιδαγωγική Εταιρεία Ελλάδας.
Τόμος Β΄Πρακτικών Συνεδρίου, επιμ. Γιώτα Παπαδημητρίου, Χριστόφορος Κωσταρής, ISBN (τόμου Β΄): 978-618-5458-02-7 και ISBN SET: 978-618-5458-00-3, Αθήνα 2019, σσ. 15-21 -
Διάλογοι νηπίων του 21ου αιώνα με παραδοσιακά παιχνιδοτράγουδα (31.7k)
Εισήγηση στο 6ο Συνέδριο του Νέου Παιδαγωγού, που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα, 11 & 12 Μαΐου 2019
(εφαρμογή με link) http://users.sch.gr/…/Praktika_Synedriou_06_Synedrio_Neos_P…
Επιμέλεια τόμου: Φ. Γούσιας
ISBN: 978-618-82301-5-6,
σσ. 93-100.Το άρθρο με τον τίτλο "21st Century Toddlers’ Dialogues with Traditional Toy Songs"
δημοσιεύτηκε στο
Journal of Modern Education Review,
ISSN 2155-7993, USA
September 2020, Volume 10, No. 9, pp. 770-775. -
Παίζοντας Παραδοσιακά παιχνίδιασ (14.4m)
Το παιχνίδι αποτελεί από τις σημαντικότερες δραστηριότητες,επηρεάζει την γνωστική - φυσική- κινηματική -συναισθηματική και κοινωνική ανάπτυξη των παιδιών. Δυστυχώς τα τελευταία χρόνια έχει επηρεαστεί σημαντικά αφού πλέον έχει μειωθεί αρκετά. Είναι σημαντικό να εφαρμόζονται πρότυπα προγράμματα παρεμβάσεων, ένα παράδειγμα είναι και το πρόγραμμα μας !!
-
Συνεντεύξεις με ήρωες της νεοελληνικής πεζογραφίας στο νηπιαγωγείο. (28.7k)
Εκπαιδευτική έρευνα, που παρουσιάστηκε με τη μορφή εισήγησης στο 4ο διεθνές συνέδριο της Ε.Ε.Π.Ε.Κ., Λάρισα, Οκτώβριος 2018.
Πρακτικά συνεδρίου https://drive.google.com/open?id=1g0DOpzqz4vadC8w3eM8m-eM5P8nfi84y τόμος Β΄-Πλήρη άρθρα, ISSN (ηλεκτρονικών τόμων)2529-15-80, ISBN SET: 978-618-84206-0-1, ISBN τόμου Β: 978-618-84206-2-5, Λάρισα, 2019, σσ. 1015-1021.
-
Ράβε-ξήλωνε... Ελένη Α. Ηλία (31.2k)
"Αυτόν τον κόσμο τον καλό/το χιλιομπαλωμένο/ράβε-ξήλωνε,/δουλειά να μην σου λείπει.
Αυτόν τον κόσμο τον καλό/ σε μας τον παραδώσανε./Τρέχα φίλε μου/ και μην βαριά το παίρνεις.
Αυτόν τον κόσμο τον καλό/ άλλοι τον καρτεράνε./ Σκέψου φίλε μου/ την ώρα που θα φεύγεις" (Β. Ανδρεόπουλος)Στο αρχείο περιλαμβάνονται δραστηριότητες και εργασίες της Ελένης Α. Ηλία
-
Καινοτόμα Εκπαιδευτικά Προγράμματα Φιλαναγνωσίας (37.1k)
Στο παρόν άρθρο, που έχει δημοσιευτεί στο περιοδικό Διαδρομές, τχ. 110, Καλοκαίρι 2013, σελ. 19-38, συμπεριλαμβάνονται α) εκπαιδευτικά προγράμματα φιλαναγνωσίας όπου η επιλογή των λογοτεχνικών βιβλίων στα οποία αναφέρονται, έχει γίνει από εκπαιδευτικούς και β) αντίστοιχα προγράμματα, στα οποία η επιλογή των λογοτεχνικών βιβλίων που παρουσιάζονται, έχει γίνει από νήπια-αναγνώστες.
-
Όταν το λογοτεχνικό πρότυπο ενθαρρύνει τη δημιουργικότητα... (27.1k)
Εισήγηση στο Συνέδριο "Εκπαίδευση στον 21ο αιώνα. Αναζητώντας την καινοτομία, την τέχνη, τη δημιουργικότητα", που πραγματοποιήθηκε στις 20-22 Απριλίου 2018, στη Σχολή Μωραϊτη. Τίτλος: «Όταν το λογοτεχνικό πρότυπο ενθαρρύνει τη δημιουργικότητα…»
https://www.dropbox.com/…/3%CE%BF%20%CE%A3%CF%85%CE%BD%CE%A…
τομ. Α' Πρακτικών, επιμ. Γιώτα Παπαδημητρίου, Χριστόφορος Κωσταρής, Αθήνα, 2018, σελ. 529-534, ISBN Α΄ τόμου: 978-618-83517-5-2 και ISBN SET: 978-618-83517-4-5.
Η εισήγηση αναφέρεται σε εκπαιδευτικό πρόγραμμα, στο οποίο ένα απόσπασμα της Αιολικής Γης του Ηλία Βενέζη, παροτρύνει, εμπνέει και ενθαρρύνει τα συμμετέχοντα νήπια να αναδιηγηθούν το παραμύθι της Κοκκινοσκουφίτσας με διαφορετικό, πρωτότυπο τρόπο. -
Τα "θεμέλια" της δημιουργικής γραφής. (76.4k)
Η εισήγηση παρουσιάστηκε στο 3ο διεθνές συνέδριο Δημιουργικής Γραφής, που πραγματοποιήθηκε στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο (Κέρκυρα), 6-8 Οκτωβρίου 2017.
ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΣ Η. ΚΩΤΟΠΟΥΛΟΣ, ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΝΑΝΟΥ (ΕΠΙΜ.)
ISBN: 978-618-81047-9-2
ΕΚΔ. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
«ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ»
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ,σελ. 265-270.
-
«Σώπα, δάσκαλε, φώναξε, σώπα, δάσκαλε, ν’ ακούσουμε το πουλί!» : Η αναγνωστική ανταπόκριση νηπίων στη φράση-κλειδί της αφηγηματογραφίας του Καζαντζάκη. (27.4k)
Η εισήγηση παρουσιάστηκε στο διεθνές συνέδριο "Η Θέση του Νίκου Καζαντζάκη στην Εκπαίδευση, στην Ελλάδα και στο Εξωτερικό. Εκδοχές πρόσληψης στη Διδασκαλία και στην Έρευνα"
(Ηράκλειο, 19, 20, 21 και 22 Οκτωβρίου 2017).
Πεπραγμένα Συνεδρίου (σε μορφή e-book) https://www.kazantzaki.gr/assets/uploads/files/BookPraktika.pdf, ISBN: 978-960-99690-2-4, εκδόσεις: Μουσείο Νίκου Καζαντζάκη, επιμ. έκδοσης: Σοφία Κανάκη, έτος έκδοσης: 2019, σελ. 204-209.
Αναζητήστε τον τόμο των Πρακτικών και στο: https://www.kazantzaki.gr/gr/publications