Ο ΑΕΙΦΟΡΟΥΛΗΣ ΑΛΛΑΖΕΙ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ 5ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΥΡΓΟΥ

Ολο το πρόγραμμα εδώ: Ο ΑΕΙΦΟΡΟΥΛΗΣ ΑΛΛΑΖΕΙ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Το σχολείο μας υλοποίησε με επιτυχία την φετινή σχολική χρονιά το πρόγραμμα ”Ο Αειφορούλης αλλάζει το σχολείο μας”. Συμμετείχαν όλες οι  τάξεις του σχολείου, υπεύθυνος του προγράμματος ο καθηγητής φυσικής αγωγής Οικονόμου Δημήτρης με την συνεργασία του διευθυντή του σχολείου Πικέα Γιώργο και όλων των εκπαιδευτικών του σχολείου!

Ηταν ένα πρόγραμμα που η διαρκειά του ήταν όλη την χρονιά και αποτέλεσε τη συνέχεια του περσινού προγράμματος ”Το Αειφόρο σχολείο που Ονειρεύομαι”.

Στόχος ήταν όλη η σχολική κοινότητα, μαθητές, εκπαιδευτικοί, γονείς να ασχοληθούν και να δράσουν πάνω στους πυλώνες του αειφόρου σχολείου, να βάλουμε τα θεμέλιά του  για την Αειφόρο Ανάπτυξη,που προάγει την Υγεία, τον Πολιτισμό και την προστασία του Περιβάλλοντος, χρησιμοποιώντας ως εφαλτήριο τα Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων που κάθε τάξη δούλεψε πάνω σε ένα από τους πυλώνες.

Με μεγάλη χαρά και ικανοποίηση λάβαμε την πράσινη σημαία απο τα οικολογικά σχολεία και με την σημαία από το Αειφόρο Ελληνικό Σχολείο.

Οι κυριότητες θεματικές ενοτητες που ασχοληθήκαμε:

  • Απορρίμματα: μείωση απορριμμάτων ,ανακύκλωση ,κομποστοποίηση Μεσα από το project που υποποιήσαμε φέτος στο σχολείο ”Ο Αειφορούλης κάνει ανκύκλωση ” στα πλαίσια του Αειφόρου Σχολείου μας κρατάμε και δίνουμε για ανακύκλωση το χαρτί, τα παλιά βιβλία και τετράδια,πλαστικό, αλουμινιο, τα πλαστικά καπάκια, τις χαλασμένες ηλεκτρονικές συσκευές, τα χρησιμοποιημένα τόνερ & τις μπαταρίες. Συνεχίζουμε την κομποστοποίηση και συμμετέχουμε ενεργά σε  προγράμματα για καθαρισμούς περιοχών,παραλιών   από απορρίμματα.
  • Προαγωγή της υγείας :σωματική και ψυχική υγεία, σωματική άσκηση στο σχολείο και τη φύση ,υγιεινή διατροφή.Υλοποιήσαμε το διασχολικό project :Ο ‘’Αειφορούλης’’ αθλείται και γνωρίζει νέους φίλους ένα διασχολικό πρόγραμμα τέσσαρων σχολείων,και το  Etwininng project «Workout,Nutrition,Health,Wellness» (Άθληση, Διατροφή, Υγεία, Ευεξία) συνεργασια σχολειων απο 5 χώρες
  • Από την τοπική στην πλανητική κλίμακα. Ανοικτό σχολείο .σύνδεση με τοπική κοινότητα .ανάπτυξη δυναμικών δικτύων κατά τις απαιτήσεις τοπικών και πλανητικών προβλημάτων (φτώχεια, ειρήνη και δημοκρατία, λειψυδρία): Υλοποιήσαμε το etwininng project ”The deferents of Peace”
  • Δημοκρατία & συμμετοχή στη λήψη αποφάσεων, συμμετοχή ανάληψη ευθυνών συν απόφαση δημοκρατική λήψη αποφάσεων ,αλληλεγγύη σεβασμός στα ανθρώπινα δικαιώματα & τη διαφορετικότητα αντιμετώπιση της βίας: Υλοποιήσαμε τα προγράμμα ”Ο Αειφορούλης αγκαλιάζει την διαφορετικήτα”
  • Σχολικός κήπος ,κτίρια -αυλή:Υλοποιήσαμε το πρόγραμμα ”Ο Αειφορούλης καλλιεργεί το κήπο μας” και κάναμε πιο όμορφη την αυλή μας
  • εξοικονόμησης ενέργειας & διαχείρισης νερού,:Δουλέψαμε το project”Νερό πήγή ζωης” 
  •        Προαγωγή του πολιτισμού & των τεχνών ανάπτυξη δημιουργικών δραστηριοτήτων με δυνατότητα έκφρασης θεατρικές-μουσικές- χορευτικές παραστάσεις & δρώμενα αφηγήσεις
  • Τέλος πραγματοποιήθηκαν αρκετές εκπαιδευτικές επισκέψεις στο σχολείο μας αλλά και οι μαθητές εκτός σχολείου με στόχο το άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία ,όπως επισκεψεις σε τοπικές επιχειρήσεις, σε ιστορικά μνημεία και άλλα.
    Διάχυση του προγράμματος στην τοπική κοινωνία            :
    Ολη η δραση στο παρακατω βίντεο

https://www.youtube.com/watch?v=wKRQOEDjjEc&feature=youtu.be

Πρώτη συνάντηση στο εισαγωγικό σεμινάριο για το Τοπικό Δίκτυο Αειφόρου Ηλείας

Σήμερα Σάββατο 4/02/2017 και ώρα 16.00-19.00 στο χώρο του 5ου Δημ. Σχ. Πύργου υλοποιήθηκε
εισαγωγικό σεμινάριο για το Τοπικό Δίκτυο με τίτλο: “ Το Αειφόρο Σχολείο μέσα στην τοπική
κοινωνία: ένα κοινωνικό, καινοτόμο σχολείο στην πράξη ”
  • Αφού αναλύθηκαν οι στόχοι του Δικτύου και οι τρόποι συνεργασίας και σχεδιασμού των δράσεων,
    ορίστηκε η συντονιστική επιτροπή του Δικτύου ως εξής:
    1. Ηλιοπούλου Ευγενία, Υπεύθυνη Σχολικών Δραστηριοτήτων Π.Ε. Ηλείας
    2. Οικονόμου Δημήτρης, Kαθηγητής φυσικής αγωγής 5ου Δημοτικού Σχολείου Πύργου
    3. Καραγγελή Κυριακή Μαρία, Δασκάλα Δημοτικού Σχολείου Γιαννιτσοχωρίου
    4. Χρυσοβαλάντης Δημητρόπουλος, Διευθυντής Δημοτικού Σχολείου Αλφειούσας
    5. Παπουτσή Μελπομένη, Προϊσταμένη Νηπιαγωγείου Αλφειούσας
    6. Μπαϊλού Τασία, Προϊσταμένη 9ουΝηπιαγωγείου Πύργου
    7. Αναστασίου Ελένη, Προϊσταμένη Νηπιαγωγείου Κατακόλου
    8. Ηλιοπούλου Κονδύλω, Δασκάλα 5ου Δημοτικού Σχολείου Πύργου
    Επίσης αποφασίστηκε η δημιουργία blog για το δίκτυο και η αποστολή ανοικτής πρότασης –
    Πρόσκλησης προς τα σχολεία του Νομού για μια «Γιορτή των σπόρων» όπου εκπαιδευτικοί και
    μαθητές θα συγκεντρωθούν στο 5Ο Δημ. Σχ. Πύργου. Εκεί οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να
    ενημερωθούν για τους παραδοσιακούς σπόρους και την αξία τους, και θα φυτέψουν δικά τους φυτά
    σε ανακυκλώσιμα υλικά, με τη βοήθεια της Ομάδας παραδοσιακών σπόρων Πύργου Ηλείας.
  • Τέλος προτάθηκε να υπάρχουν κοινές δράσεις των σχολείων του Δικτύου για την Εβδομάδα
    Εθελοντισμού Let’s do it Greece
    IMG_20170204_165922 IMG_20170204_165956 IMG_20170204_180959 IMG_20170204_175007 IMG_20170204_170039

Γιορτή παραδοσιακών σπόρων

Το τοπικό δίκτυο Αειφόρου Σχολείου Ν. Ηλείας σε συνεργασία με την Ομάδα Παραδοσιακών Σπόρων Πύργου και την Διεύθυνση Πρωτοβάθμια Ηλείας διοργανώνουν την 1η Γιορτή Παραδοσιακών Σπόρων Σχολείων Ν. Ηλείας

Οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία:

  • να ενημερωθούν για τους παραδοσιακούς σπόρους και την αξία τους
  • να φυτέψουν δικά τους φυτά σε ανακυκλώσιμα υλικά
  • να φτιάξουν σβόλους για αναδάσωση
  • να μάθουν να κάνουμε κομπόστ και με ανακυκλώσιμα υλικά σπόριό,να μάθουν να κάνουν ταρατσόκηπους και βεραντόκηπους με ανακυκλώσιμα υλικά.
  • Τετάρτη 1 Μαρτίου 2017 9.00- 11.00 στο 5ο Δημοτικό Σχολείο Πύργου
  • 2017-02-10_124116681894_10207677655531186_8082024815771853857_n
  • ΓΙΟΡΤΗ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΩΝ ΣΠΟΡΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΝΟΜΟΥ ΗΛΕΙΑΣ

“ Το Αειφόρο Σχολείο μέσα στην τοπική κοινωνία: ένα κοινωνικό, καινοτόμο σχολείο στην πράξη ”,

Το Τοπικό Δίκτυο έχει κύριο στόχο τον συντονισμό και την υποστήριξη των δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων της Ηλείας, τα οποία επιθυμούν να  μετασχηματιστούν σε αειφόρα με τη μεθοδολογία της ολιστικής σχολικής προσέγγισης (whole school approach) και την επεξεργασία των 8 πυλώνων εισόδου:

  1. Δημοκρατία – συμμετοχή
  2. Προαγωγή της μάθησης
  3. Προαγωγή των τεχνών και του πολιτισμού
  4. Αειφορικό κτίριο και αυλή
  5. Εξοικονόμηση ενέργειας και βιώσιμες μετακινήσεις
  6. Εξοικονόμηση φυσικών πόρων
  7. Προαγωγή της Υγείας
  8. Από την τοπική στην παγκόσμια κλίμακα.

 

Οραματικά, το Σχολείο ως Αειφόρο προάγει τη δημοκρατία και τα ανθρώπινα δικαιώματα, καλλιεργεί πνεύμα ομαδικό, προωθεί διαδικασίες συνεργασίας, δίνει ευκαιρίες να ασχοληθούν όλοι με τα κοινά και τη διαχείρισή τους. Το Σχολείο ως Αειφόρο διαμορφώνει ενεργούς και δημιουργικούς πολίτες μέσα από βιωματικές μεθόδους μάθησης, που τους ενεργοποιούν στην κατάκτηση της γνώσης. Το Σχολείο ως Αειφόρο δίνει τη δυνατότητα σε όλους να νοιάζονται και να παρεμβαίνουν στο χώρο τους ενεργητικά διαμορφώνοντας οι ίδιοι τα παιδαγωγικά κριτήρια. Κατ’ επέκταση τα Αειφόρα Σχολεία λειτουργούν ως ζωντανές κοινότητες μέσα από συμμετοχικές διαδικασίες όλων των εμπλεκόμενων μελών τους: της διεύθυνσης, των εκπαιδευτικών, των μαθητών, των γονέων, της τοπικής κοινότητας.

 

Το Αειφόρο Σχολείο θέτει τα θεμέλιά του στην Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη, προάγει την Υγεία, τον Πολιτισμό και την προστασία του Περιβάλλοντος, χρησιμοποιώντας ως εφαλτήριο τα Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων, για να προχωρήσει πέρα από αυτά σε μια ολιστική προσέγγιση των δράσεών του. Στα πλαίσια του Τοπικού Δικτύου θα αναπτυχθούν διασχολικές συνεργασίες και άνοιγμα στην τοπική κοινωνία.

 

Συνοπτικά το Σχολείο, για να μετασχηματιστεί σε Αειφόρο, κινείται σε τρεις άξονες:

  • μετασχηματίζει το χώρο του (τις αίθουσες, τους διαδρόμους, την αυλή, τον κήπο)
  • μετασχηματίζει τις μεθόδους διδασκαλίας (προάγοντας σε μεγάλο βαθμό τις βιωματικές, ανακαλυπτικές, ερευνητικές, ομαδοσυνεργατικές μεθόδους)
  • μετασχηματίζει τις σχέσεις των εμπλεκομένων μελών του με τακτικές συνελεύσεις και συνεργασίες προάγοντας τη δημοκρατία και την ισοτιμία.

 

Για να ενταχθεί ένα σχολείο στο Τοπικό Δίκτυο απαραίτητες προϋποθέσεις είναι:

α) Η υλοποίηση ποικιλίας Προγραμμάτων Σχολικών Δραστηριοτήτων (Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας ή Πολιτιστικών Θεμάτων)

β) Η ενεργός συμμετοχή του Διευθυντή ή της Διευθύντριας και δύο τουλάχιστον εκπαιδευτικών για τα Δημοτικά σχολεία, ενώ για τα Νηπιαγωγεία αντίστοιχα της Προϊσταμένης και μίας τουλάχιστον Νηπιαγωγού.

 

Οι συμμετέχοντες θα παρακολουθήσουν τις σχετικές επιμορφώσεις δρώντας πολλαπλασιαστικά και μεταφέροντας το πνεύμα της αειφορίας στα υπόλοιπα μέλη της κοινότητας. Μέχρι το τέλος της σχολικής χρονιάς προγραμματίζονται επιμορφωτικά σεμινάρια για τα μέλη του Δικτύου, για τα οποία θα υπάρξει προσεχής ανακοίνωση-προκήρυξη. Οι δραστηριότητες του Τοπικού Δικτύου θα διαχέονται διαδικτυακά μέσα από Ιστολόγιο που θα δημιουργηθεί στην πορεία για τον σκοπό αυτό.

 

14389833_1298009510243341_13805355_n