1) Στις παρακάτω προτάσεις να υπογραμμίσεις τους προσδιορισμούς που δηλώνουν τόπο.
Η έξοδος βρίσκεται δεξιά. Ο παππούς έμεινε μέσα.
Ο κρότος ακούστηκε ίσαμε την πλατεία. Στη βιβλιοθήκη υπάρχει το αντίγραφο.
Συνηθίζει να πηγαίνει, όπου θέλει. Να μείνετε στο σπίτι.
2) Στις παρακάτω προτάσεις να υπογραμμίσετε τους προσδιορισμούς που δηλώνουν χρόνο.
Το έργο ολοκληρώθηκε πέρσι. Στο τέλος της εκδήλωσης έγινε η παρουσίαση.
Η σύμβαση ήταν τριετής. Η επέκταση της γραμμής θα είναι έτοιμη σε λίγες μέρες.
Θα καταθέσει, όταν συμπληρώσει τα έγγραφα. Επισκεπτόταν συχνά το χωριό του.
3) Να υπογραμμίσεις τα αντικείμενα:
Ο υδραυλικός επισκευάζει τη βρύση. Την κυκλοφορία ρυθμίζουν οι σηματοδότες.
Την εκδήλωση οργάνωσε ο Σύλλογος Γονέων. Μας έδωσαν χρήσιμες πληροφορίες.
Μου δίνεις τον λόγο σου; Του έδειξε τη ζωγραφιά.
Σας ζητώ συγγνώμη. Η δασκάλα τούς εξήγησε την ιστορία.
Ο παππούς την κέρασε παγωτό. Ο θείος τον κέρασε γλυκό.
4) Να υπογραμμίσεις τις προσωπικές αντωνυμίες:
Εγώ θα σας μιλήσω για τον παππού μου. Αυτός κοιμάται και η τύχη του δουλεύει.
Της εξήγησα το πρόβλημά μου. Φάνηκε να με καταλαβαίνει.
Τον άκουσα να λέει πως δεν τους εμπιστεύεται.
5) Να σημειώσεις το είδος της αντωνυμίας στις υπογραμμισμένες λέξεις:
Μου έδειξε τους βαθμούς του. Τον πήραν χαμπάρι. Πάρε με μαζί σου, μανούλα.
Του έπρεπε καλύτερη μεταχείριση. Η τράπεζα μάς χορήγησε δάνειο. Το σπίτι μας είναι μικρό.
Ο γιος τους μεγάλωσε αρκετά. Εγώ κοιτάζω τον εαυτό μου. Εκείνο το βιβλίο θέλω.
Εγώ η ίδια θα περιποιηθώ τα λουλούδια. Όποιος θέλει ας έρθει. Ποιος είναι εδώ;
Καθένας κοιτάζει τη δουλειά του. Κάποιοι ας κάτσουν. Κάτι δεν πάει καλά.
6.Να συμπληρώσεις τα κενά των παρακάτω προτάσεων με την κατάλληλη αντωνυμία από το συννεφάκι
……………………….. καιρός πέρασε από τότε , πού να θυμάμαι ; Έτρωγε …………………. έβρισκε .
………………………..τη νύχτα κανένας δεν κοιμήθηκε . …………………….. ήρθαν ;
……………………….. ήταν σε όλη του τη ζωή . ………………………. είπε αλλά δεν το άκουσα .
…………………………. έλεγε τη γνώμη του . Μαζεύτηκε …………………………….. κόσμος .
δικός μας τόσος ό,τι ποιοι
κάτι εκείνη τέτοιος κάμποσος καθένας αυτός |
……………………….. ο δρόμος βγάζει στο σπίτι μας . Αυτός ο σκύλος είναι …………………………………
1.Διάλεξε μια από τις λέξεις της παρένθεσης , για να αντικαταστήσεις τις υπογραμμισμένες λέξεις του κειμένου :
( σοβαρός , κήπος , κρατικός , μια νύχτα , πλησιέστερος , τραυματίζομαι , συμβουλεύω , γρήγορα , καλά )
Ένα απόγευμα έπαιζα στην αυλή ……………………με τα ξαδέρφια μου . Προσπάθησα
να πιάσω την μπάλα , αλλά σκόνταψα σε μια πέτρα , έπεσα κάτω και χτύπησα ……………….
Άρχισα να κλαίω και αμέσως ………………………………………… ήρθε η μητέρα μου . Μου είπε ότι
το τραύμα ήταν άσχημο ………………………………… έτσι πήγαμε στο πιο κοντινό
…………………………… δημόσιο ………………………………… νοσοκομείο. Οι γιατροί μού έκαναν
ράμματα και συνέστησαν ……………………………….. να μείνω για ένα βράδυ ……………………….
εκεί, γιατί είχα χάσει πολύ αίμα . Θα μου έκαναν και κάποιες εξετάσεις . Ευτυχώς ,
έμεινα μόνο μία μέρα , αφού κατά τα άλλα ήμουν υγιής …………………………………………..
- Να βρείτε και να γράψετε τα αντικείμενα των ρημάτων στις παρακάτω προτάσεις
Ο Θανάσης έλυσε την άσκηση.
Ο πατέρας διαβάζει την εφημερίδα.
Η θεία μου σκαλίζει τον κήπο.
Οι θεατές παρακολουθούσαν με προσοχή την παράσταση.
Οι ψαράδες έριξαν βιαστικά τα δίχτυα.
Η Μαρία είπε να έρθεις.
- Να βρείτε και να γράψετε τα υποκείμενα των ρημάτων στις παρακάτω προτάσεις.
Το τηλέφωνο χτυπούσε δυνατά.
Πολλοί μαθητές δεν έλυσαν την άσκηση.
Ο Δημήτρης έτρεχε για να προλάβει το τρένο.
Δούλευα όλη τη μέρα.
Ο τροχονόμος ήταν πολύ αυστηρός.
Φοβήθηκε από τον μεγάλο κρότο.
- Στις παρακάτω προτάσεις να βρείτε και να γράψετε τα κατηγορούμενα. (σε κάποια από αυτές δεν υπάρχει κατηγορούμενο)
Η Μαρία σπουδάζει δικηγόρος.
Η μητέρα μου είναι πολύ θυμωμένη.
Ο Γιώργος είναι μαθητής της ΣΤ΄τάξης.
Η αδερφή μου έκλεισε την πόρτα.
Όταν γύρισα από την δουλειά ήμουν πολύ κουρασμένος.
Σήμερα το πρωί ο καιρός φαινόταν άστατος.
Το δέντρο στην αυλή μου έγινε τεράστιο.
- Στο παρακάτω κείμενο βρείτε και υπογραμμίστε τις αντωνυμίες.
¨Ο πατέρας μου αργούσε τις νύχτες κι εμείς τον περιμέναμε υπομονετικά. Όταν επιτέλους ζύγωνε στο σπίτι ο σκύλος μας τον υποδεχόταν με χαρούμενα γαβγίσματα. Όταν περνούσα από το κακολάγκαδο, σκιαζόμουν μέσα στο ημίφως και υποπτευόμουν μήπως μου συμβεί κάτι. Αλλά έκανα υπομονή και δεν υποχωρούσα.¨
- Να ξαναγράψετε τις παρακάτω προτάσεις αντικαθιστώντας τις υπογραμμισμένες λέξεις με άλλες συνώνυμες.
Νιώθω μεγάλη ασφάλεια όταν είσαι δίπλα μου.
Μου αρέσει πολύ να απλώνω τα πόδια μου στον καναπέ.
Ο φίλος μου ο Γρηγόρης είναι πολύ γρήγορος.
Το τζάμι του παραθύρου έχασε τη γυαλάδα του.
Μου αρέσει πάρα πολύ η γυμναστική.
Διάβασα με ενδιαφέρον το βιβλίο που αγόρασα.
Στο ποδόσφαιρο έφαγα μια …κουτουλιά.
Χθες όλη μέρα έψαχνα το κοντρόλ της τηλεόρασης.
Το Σάββατο θα έρθει στο σπίτι μας η μνηστή του αδερφού μου.
8) Να ξαναγράψετε τις παρακάτω προτάσεις αντικαθιστώντας τις υπογραμμισμένες λέξεις με τις αντώνυμές τους (αντίθετες).
Ήμουν απρόσκλητος σε αυτή τη γιορτή.
Τελικά μου φάνηκε πολύ τρελός αυτός ο κύριος.
Ο Γιώργος είναι ευχάριστος στην παρέα.
Το τοπίο ήταν υπέροχο.
Ο Κώστας είναι αμυντικός στην ομάδα του σχολείου.
Ο δάσκαλος κόλλησε την αφίσα στον τοίχο.
Στο τραπέζι το φαγητό ήταν άφθονο.
Ο μικρός μου αδερφός έπεσε από τον καναπέ.
Η ιστορία που σας είπα είναι ψεύτικη.
- Να μεταφέρετε τις παρακάτω προτάσεις στη ζητούμενη έγκλιση και χρόνο.
(α) Αφήνουμε τις τσάντες στο ταμείο.
__________________________________________________ (β΄ πρόσ. πληθ./ υποτ./ αόριστος)
__________________________________________________ (β΄ πρόσ. πληθ./ προστ./ αόριστος)
(β) Απάντησε στο ερωτηματολόγιό μας!
__________________________________________________ (β΄ πρόσ. ενικού/ υποτ./ αόριστος)
__________________________________________________ (β΄ πρόσ. πληθ./ προστ./ αόριστος)
(γ) Ζυγίζω μόνος μου τα φρούτα.
__________________________________________________ (α΄προσ. πληθ./ οριστ./ ενεστώτας)
__________________________________________________ (β΄προσ. πληθ./ προστ./ αόριστος)
4.Διάλεξε μια από τις λέξεις της παρένθεσης , για να αντικαταστήσεις τις υπογραμμισμένες λέξεις του κειμένου : ( σοβαρός , κήπος , κρατικός , μια νύχτα , πλησιέστερος ,τραυματίζομαι , συμβουλεύω, γρήγορα , καλά )
Ένα απόγευμα έπαιζα στην αυλή ……………………με τα ξαδέρφια μου . Προσπάθησα να πιάσω την μπάλα, αλλά σκόνταψα σε μια πέτρα , έπεσα κάτω και χτύπησα ………………. Άρχισα να κλαίω και αμέσως ………………………………………… ήρθε η μητέρα μου . Μου είπε ότι το τραύμα ήταν άσχημο ……………………………… έτσι πήγαμε στο πιο κοντινό …………………………… δημόσιο ………………………………
. νοσοκομείο. Οι γιατροί μού έκαναν ράμματα και συνέστησαν ……………………………….. να μείνω για ένα
βράδυ ……………………….
εκεί, γιατί είχα χάσει πολύ αίμα . Θα μου έκαναν και κάποιες
εξετάσεις . Ευτυχώς , έμεινα μόνο μία μέρα , αφού κατά τα άλλα
ήμουν υγιής …………………………………………..
- Υπογραμμίστε τα ρήματα και γράψτε δίπλα αν είναι μεταβατικά ή αμετάβατα.
Ο παππούς ακούει τις ειδήσεις. Το μωρό κλαίει.
Η καθαρίστρια σφουγγάρισε το πάτωμα.
Η γιαγιά λέει παραμύθια. Το αηδόνι κελαηδά.
Ο αθλητής κολυμπά. Η μαμά μαγειρεύει.
Οι μαθητές γράφουν επαναληπτικό Η μαμά βλέπει ταινία
- Υπογραμμίστε τα αντικείμενα και κυκλώστε τα κατηγορούμενα.
o Η συζήτηση ήταν ευχάριστη. Οι αθλητές έκαναν ζέσταμα.
o Η Τάνια ασχολείται με τον αθλητισμό. Ο θείος του εκλέχτηκε βουλευτής.
o Η σκάλα είναι μαρμάρινη. Ο τραυματίας στάθηκε τυχερός.
o Το σχολείο είναι πέτρινο Οι μαθητές βλέπουν την παράσταση
o Το φαγητό είναι νόστιμο Η μαμά έπλυνε τα πιάτα
- Υπογραμμίστε τους προσδιορισμούς στις προτάσεις και γράψτε δίπλα αν είναι τοπικοί ή χρονικοί.
- Ο δρόμος περνούσε μέσα από το χωριό.
- Τα παιδιά ήρθαν σήμερα.
- Το σπίτι μου είναι απέναντι από το σχολείο.
- Το κουδούνι χτύπησε στις πέντε η ώρα.
- Ξεκινήσαμε μεσημεριάτικα.
- Να γράψετε τα συνώνυμα και τα αντώνυμα των λέξεων.
Λέξη | Συνώνυμα | Λέξη | Αντώνυμα (αντίθετα) |
ραβδί | βοριάς | ||
σκεπή | πυκνός | ||
ασθένεια | κουμπώνω | ||
εργασία | χρήσιμος | ||
κοιτάζω | λεπτός | ||
τραγούδι | εισπνοή | ||
αυτοκίνητο | ευτυχώς | ||
σπίτι | θερινός | ||
διαβάζω | ζεστός | ||
κατασκευάζω | εργατικός |
Να υπογραμμίσετε τις αντωνυμίες και να αναγνωρίσετε το είδος τους.
Θα περιμένω όση ώρα θες.
Ο Γιώργος το έσπασε το βάζο.
Θα τα καταφέρω μόνος μου.
Οι γυναίκες περιποιούνται πολύ τον εαυτό τους.
Τα φώναξες τα παιδιά να έρθουν;
Εκείνο τον καιρό τα πράγματα ήταν δύσκολα.
Πόση ώρα περιμένεις;
Η μητέρα μου μού αγόρασε το ποδήλατο.
Οι γονείς μας είπαν ότι θα αργήσουν.
Αυτό το παιδί είναι από άλλο σχολείο.
Οι γονείς μάς ρώτησαν αν θα αργήσουμε.
Μου το είπε ο ίδιος ο καθηγητής.
- Να συμπληρώσετε τις προτάσεις με την κατάλληλη αντωνυμία.
Δεν αγόρασα ____________ από τα καταστήματα.
____________ άνθρωπος έχει τις απόψεις ____________.
Κάθεται ____________ στο θρανίο για να μην κάνει φασαρία.
Ο διευθυντής ____________ κάλεσε στο γραφείο.
____________ μίλησε; Μου ψιθύρισε ____________, αλλά δεν____________ άκουσα.
____________ πηγαίνουμε συνέχεια εκδρομές.
Έχει ____________ φασαρία που δεν ακούω ____________.
____________ συμφωνεί, να σηκώσει το χέρι.
Ο Αντρέας μιλάει Αγγλικά, Γαλλικά και πολλές ____________ γλώσσες.
____________ είναι η κοπέλα που σου έλεγα.
- Να κάνεις συντακτική αναγνώριση στις παρακάτω προτάσεις, όπως στο παράδειγμα.
Η μητέρα αγόρασε λαχανικά και φρούτα. Το σπίτι φαίνεται καινούριο.
_____Υ______Ρ_______Α________Α
Φαίνεται πως θα βρέξει. Το τρένο έφτασε.
Η μητέρα αγόρασε ρούχα στο παιδί της. Ο δάσκαλος ονομάζεται Αντρέας.
Ο λαγός τρέχει γρήγορα. Επιτρέπεται το παρκάρισμα.
Επιτρέπεται να παρκάρετε εδώ. Ο Πέτρος μου χάρισε ένα μαντίλι.
Αύριο, πρέπει να ξυπνήσω νωρίς. Διδάσκει μουσική στους μαθητές.
Θέλω γάλα και κουλουράκια. Φέρε μου λίγο νερό.
- Να συμπληρώσεις τον παρακάτω πίνακα με τα ρήματα της παραπάνω άσκησης.
Μεταβατικά | Αμετάβατα | Συνδετικά | Απρόσωπα | |
μονόπτωτα | δίπτωτα | |||
- Να συμπληρώσετε τα κενά με τον κατάλληλο τύπο των ρημάτων στις παρενθέσεις.
Όταν ήμουν μικρός, η γιαγιά μου ____________ (διηγούμαι) παραμύθια.
Η χώρα τα παλιά χρόνια ____________ (παράγω) πολλά εσπεριδοειδή.
Ο Άρης ____________ (εξαρτώμαι) οικονομικά από τους γονείς του.
Έμαθες τι ____________ (συμβαίνω) χθες;
Έμαθες τα γεγονότα που ____________ (συμβαίνω) χθες;
____________ (συλλαμβάνομαι) την προηγούμενη εβδομάδα οι καταζητούμενοι.
Αυτό που υποστήριζα ____________ (αποδεικνύομαι) έμπρακτα.
Την επόμενη εβδομάδα ____________ (διεξάγομαι) οι αγώνες.
Ό, τι κι αν λες, δεν ____________ (δικαιολογούμαι) με τίποτα!
- Να υπογραμμίσετε τα ρήματα στο παρακάτω κείμενο και να γράψετε αν είναι
μεταβατικά (δίπτωτα ή μονόπτωτα), αμετάβατα, συνδετικά ή απρόσωπα.
Με τις φωνές και τα ουρλιαχτά ξύπνησε η Μαρία. Η Μαρία είναι πολύ ψύχραιμο άτομο. Μια και δυο πήγε στο τηλέφωνο και πήρε το 199, που είναι η Άμεση Δράση. Έπρεπε να ακούγατε τις σειρήνες να ουρλιάζουν. Σχεδόν αμέσως έφτασαν οι πυροσβέστες πάνω στο κόκκινο αυτοκίνητό τους με το πορτοκαλί φως να στριφογυρίζει και τη σειρήνα να ξεκουφαίνει τη γειτονιά. Πίσω τους έφθαναν οι αστυνομικοί μέσα στο άσπρο μπλε περιπολικό, με τη δική τους σειρήνα να ουρλιάζει. Χαμός, σας λέω, γινόταν… Όταν όλα τελείωσαν, ένας πυροσβέστης με πήρε αγκαλιά και με σήκωσε ψηλά.
Μεταβατικά | Αμετάβατα | Συνδετικά | Απρόσωπα | |
μονόπτωτα | δίπτωτα | |||
Στο παρακάτω κείμενο, συζητούν τα μέλη μιας οικογένειας μεταναστών από τη Ρωσία, που ζουν στη Γαλλία. Θα κάνουν το τραπέζι σε ένα φίλο και συμμαθητή του Αλέξη, του παιδιού της οικογένειας, και συζητούν το τι θα μαγειρέψει η μητέρα του, με στόχο να του αρέσει το φαγητό να μείνει το παιδί ικανοποιημένο, ώστε να έχει καλή εντύπωση γι αυτή την οικογένεια των μεταναστών. Να διαβάσεις το κείμενο και να απαντήσεις στις ερωτήσεις.
_Εγώ λέω, είπε η Ελέν Φεντόροβνα, πως πρέπει να ετοιμάσουμε ένα ρώσικο γεύμα. Μπόρτς κουλιμπιάκ, μπίτκι με κρέμα….
Ταραγμένος ο Αλέξης διαμαρτυρήθηκε: «Α, όχι μαμά: όχι με τίποτε!»
_ Μα γιατί; Ρώτησε εκείνη. Έτσι θα μπορέσει κι αυτό το αγόρι, ο φίλος σου, να φάει κάτι διαφορετικό απ’ ότι τρώει συνήθως στο σπίτι του. «Θα δεις, θα του αρέσει»…..
_ Η μητέρα σου έχει δίκιο απάντησε ο μπαμπάς του, ο Τζώρτζ Παύλοβιτς, αδειάζοντας ένα πιάτο. Άσε που πετυχαίνει πάντα την κουλιμπιάκ με τα λάχανα! Κάθε φορά που φτιάχνει αυτό το φαγητό, το ξέρεις πως πρώτος εσύ Αλέξη ξερογλείφεσαι για να φας!
_ Εγώ μπορεί να ξερογλείφομαι απάντησε ενοχλημένος ο Αλέξης, γιατί μου αρέσει. Αυτός όμως;
_ Που ξέρεις; Ας προσπαθήσουμε: απάντησε η μητέρα του.
_Όχι μαμά! Δε θέλω να το ρισκάρω.
Ο Αλέξης δεν καταλάβαινε γιατί εναντιωνόταν σε αυτό που του πρότειναν οι γονείς του για φαγητό στη γιορτή που θα έκαναν στο φίλο του τον Τιερί την επόμενη Κυριακή. Φοβόταν πως θα έλεγε πως δεν του αρέσει, ανεξάρτητα από το πόσο νόστιμο θα ήταν! Φοβόταν την αντίδραση του φίλου του για την «εισβολή» της Ρωσίας στην καθημερινή ζωή του. Ζούσαν στη Γαλλία και έπρεπε κατά τη γνώμη του να το δεχτούν να το πάρουν απόφαση και να προσαρμοστούν στα δεδομένα της νέας τους χώρας.
_ Ο Τιερί είναι πολύ ευαίσθητος. Πρέπει να τρώει ελαφρά φαγητά, γιατί κάνει δίαιτα.
_ Τι κρίμα! Είπε η Ελέν Φεντόροβνα.
Ήταν περήφανη για το μαγειρικό της ταλέντο που είχε αναπτυχθεί από ανάγκη στην ξενιτιά, ενώ στη Ρωσία δεν είχε ακουμπήσει ποτέ της το φούρνο!
_Λοιπόν; Ξαναείπε η Ελέν, μοσχάρι στο φούρνο με πατάτες;
_Τέλεια! Φώναξε ενθουσιασμένος ο Αλέξης. Και καθόλου βότκα, μόνο κρασί.
_ Αίσχος! είπε ο Τζώρτζ Παύλοβιτς, σηκώνοντας τους ώμους του.
_ Για σένα μπορεί μπαμπά, απάντησε ο Αλέξης. Όμως για ποιόν ετοιμάζετε το γεύμα, για σας ή για το φίλο μου; Είμαι σίγουρος πως το μοσχάρι θα του αρέσει! Άλλωστε το μοσχάρι της μαμάς, έτσι όπως το φτιάχνει, είναι μια σκέτη απόλαυση!
- Με ποια επιχειρήματα οι γονείς του Αλέξη υποστηρίζουν πως πρέπει να μαγειρέψουν για το παιδί ένα ρωσικό φαγητό;
- Τι φοβάται ο Αλέξης και με ποια επιχειρήματα υποστηρίζει το αντίθετο;
- Να βρεις στο κείμενο φράσεις που χρησιμοποιούμε για να εκφράσουμε την άποψή μας.
- Να γράψεις ένα κείμενο με τα επιχειρήματα της μητέρας του Αλέξη, χρησιμοποιώντας και φράσεις που είπε και να εκφράσεις στο τέλος και τη δική σου άποψη για όλα αυτά. Για να σε βοηθηθείς, σου γράφω την αρχή του κειμένου. Εσύ να το συνεχίσεις:
_ Νομίζω πως πρέπει να ετοιμάσουμε ένα ρωσικό φαγητό για το φίλο σου, είπε
Να διαβάσεις το παρακάτω κείμενο με προσοχή και να απαντήσεις στις ερωτήσεις.
Η ημέρα των προσφύγων
Οι άνθρωποι μετακινούνται από χώρα σε χώρα και από ήπειρο σε ήπειρο, από τα πολύ παλιά χρόνια. Ακόμα κι όταν δε γνώριζαν με ακρίβεια τα όρια του κόσμου – μέχρι πού εκτείνονται οι στεριές και που τελειώνουν οι θάλασσες δηλαδή και που οδηγούν οι δρόμοι – ταξίδευαν αψηφώντας τους κινδύνους κι αγνοώντας το τι τους επιφυλάσσει το ταξίδι τους. Είτε για να γνωρίσουν από κοντά λαούς και πολιτισμούς, είτε για να δουλέψουν είτε για να δουν τα αγαπημένα τους πρόσωπα, ταξίδευαν. Συνήθως αρέσει στους ανθρώπους να κάνουν αυτά τα ταξίδια. Τις περισσότερες φορές, είναι δική τους επιλογή.
Υπάρχουν όμως και κάποιοι άνθρωποι, που «ταξιδεύουν» χωρίς να το θέλουν.. μερικές φορές, ούτε καν είχε περάσει από τη σκέψη τους πως θα άφηναν το σπίτι και τα αγαπημένα τους πρόσωπα και θα έφευγαν μακριά. Για την ακρίβειας, οι άνθρωποι αυτοί, δεν ταξιδεύουν γιατί το θέλουν. Εγκαταλείπουν τη χώρα τους, γιατί φοβούνται ή γιατί εκεί κινδυνεύουν. Είτε επειδή στη χώρα τους γίνεται πόλεμος, είτε επειδή διώκονται για τα πολιτικά ή τα θρησκευτικά τους φρονήματα, είτε για την καταγωγή ή το χρώμα τους. Το μόνο που τους απομένει να ελπίζουν, είναι να βρουν μια χώρα που θα τους κάνει να νοιώσουν την ασφάλεια που τόσο έχουν ανάγκη. Οι άνθρωποι αυτοί ονομάζονται πολιτικοί πρόσφυγες.
Η 20η Ιουνίου, έχει οριστεί από τον Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών (Ο.Η.Ε.) ως ημέρα προσφύγων. Μια μέρα για να θυμόμαστε πως το λιγότερο που μπορούμε να κάνουμε σε αυτούς τους ανθρώπους, είναι να τους στείλουμε την υποστήριξη και το σεβασμό μας.
Απάντησε στις παρακάτω ερωτήσεις χρησιμοποιώντας αιτιολογικές προτάσεις με τις λέξεις: γιατί, επειδή, διότι, αφού, καθώς, εφόσον
- Γιατί οι άνθρωποι ταξιδεύουν;
- Γιατί οι πολιτικοί πρόσφυγες εγκαταλείπουν τη χώρα τους;
- 3. Ποια είναι η τελευταία ελπίδα των προσφύγων και ποια η ελάχιστη δική μας υποχρέωση;