Δραστηριότητα 1
https://www.youtube.com/watch?v=CAkMUdeB06o Οι μαθητές ανοίγουν τον παραπάνω σύνδεσμο στο οποίο εικονίζεται ένα ορθογώνιο τρίγωνο και στις πλευρές του έχουν δημιουργηθεί τρία τετράγωνα, δύο εκ των οποίων η επιφάνεια είναι «χρωματισμένη» με υγρό μπλε χρώματος. Η δραστηριότητα ξεκινά και οι μαθητές παρατηρούν, διαπιστώνουν και συμπεραίνουν πως η επιφάνεια του μεγαλύτερου τετραγώνου (με πλευρά την υποτείνουσα) «γεμίζει» με το άθροισμα των άλλων δύο μικρότερων επιφανειών των τετραγώνων και αντίστροφα. Οι μαθητές εργαζόμενοι σε ομάδες και καθοδηγούμενοι από φύλλο εργασίας, καλούνται να κατασκευάσουν και να εξερευνήσουν συγκεκριμένα σχήματα και να απαντήσουν σε συγκεκριμένες ερωτήσεις. Επομένως η διερεύνηση αυτή θα γίνει συνεργατικά. Για να υπάρχει κοινός στόχος και καλή συνεργασία οι μαθητές καλούνται να συμπληρώσουν ένα κοινό φύλλο εργασίας που περιέχει ερωτήσεις σχετικές με το θέμα. Στη διάρκεια της εκπαιδευτικής πράξης ο εκπαιδευτικός θα πρέπει να ελέγχει τα συμπεράσματα των εκπαιδευόμενων, να συνεργάζεται μαζί τους, να τους καθοδηγεί ώστε να αντιλαμβάνονται καλύτερα τα αποτελέσματά…