από ΜΙΧΟΠΟΥΛΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ Κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο

Διόρθωση έκθεσης

Ποιήματα για τον “Καιόμενο”

από ΜΙΧΟΠΟΥΛΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ Κάτω από: ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Γ' | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ποιήματα για τον “Καιόμενο”

Διαβάσαμε τον «Καιόμενο» του Τ. Σινόπουλου, συζητήσαμε, προβληματιστήκαμε και στο τέλος οι μαθητές του Γ1 έγραψαν:

 

Ήθελα να μιλήσω

μα δεν μπορούσα…

Άφησα τη σιωπή

να διαλαλήσει στο σύμπαν

ατέλειωτους ήχους.

 

Ήθελα να μιλήσω

μα δεν μπορούσα…

 

Μέχρι που μίλησαν

οι λέξεις για μένα

και η σιγαλιά

έγινε όμορφο τραγούδι,

ύμνος της ψυχής,

ωδή στην ομορφιά

του σύμπαντος!

Κ. M.

 

Ποιος είναι τούτος;

Γιατί το κάνει αυτό;

Σκέφτηκε και ρώτησε ένας

από το κοινό.

Κανείς δεν του απαντάει!

Ο άγνωστος άνθρωπος

με απορία κοιτάει.

Ας τον βοηθήσει κάποιος,

φώναξε ο ίδιος,

αλλά ο φόβος και η αδιαφορία

εμποδίζει το πλήθος.

Ο άγνωστος άνθρωπος

παίρνει το ρίσκο και πάει κοντά,

Κρίμα όμως ήταν ήδη αργά.

Ο καιόμενος έγινε στάχτη

το πλήθος όμως συνέχισε να κοιτά σαν

να μην είχε γίνει κάτι.

Κ. Α.

 

Εκεί που είστε είμουν.

Μα τώρα έχω ξυπνήσει.

Το πρόβατο που θέλουν

Δεν έχω καταντήσει.

Την Ελευθεριά που τάζουνε

Ποτέ δεν θα την δώσουν!

Γι’ αυτό κι εσείς ξυπνήστε

Ακούστε! Σκεφτείτε! Μιλήστε!

        ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΤΕ!!!

X.O.

 

Είμαι ο Καιόμενος και απευθύνομαι σε εσάς

Σε εσάς που με κοιτάτε χωρίς όμως να με βλέπετε

Σε εσάς που είστε μάζα προσώπων απρόσωπων

Σε εσάς που οι φωνές σας είναι βουβές,

χαμένες στο πέπλο του φόβου σας.

Και εδώ μπροστά σας σάς παρουσιάζω την αλήθεια μου

μια αλήθεια που σας αποστρέφει και σας εκπλήσσει

και σας φάρος φωτίζει το σκοτάδι της ψευτιάς σας

και παρά την ηρεμία της ηχηρό αντηχεί στις

καρδιές σας, προκαλώντας και προσκαλώντας

σας να ξυπνήσετε και μέσα από την στάχτη της

να ξαναγεννηθήτε.

Κ. Α.

 

Η φωτιά μεγαλώνει

και εκατοντάδες να τον κοιτούν

στάχτη γινόταν

και αυτοί παρακολουθούν.

 

Βοήθεια, βοήθεια

σκέφτηκε να φωνάξει

ο άγνωστος άνθρωπος όμως

τελευταία στιγμή διστάζει.

Γ. Α.

 

Διακρίνεις την αλήθεια αλλά ακολουθείς το ψέμα

πιστεύεις στην ειρήνη και παθαίνεις για πόλεμο

θέλεις τον πολιτισμό, αλλά τον καταστρέφεις

χωρίς αιτία!

Θεωρείς το χρήμα χωρίς αξία, κι όμως σ’ όλη

τη ζωή σου, σκοτώνεις ανθρώπους γι’ αυτό.

Επιθυμείς τους νόμους, αλλά τους καταπατάς!

Φίλους έχεις πολλούς, αλλά τη φιλία την προδίδεις!

Η αγάπη για σένα είναι ένα ιδανικό, αλλά

στ’ ονόματά της εκδικείσαι!

Κ. Ε.

 

ΣΗΜ: Έχει υιοθετηθεί η στίξη και ορθογραφία των μαθητικών κειμένων.

ΛΕΞΙΛΟΓΙΚΕΣ ΞΕΝΟΦΩΝΤΑΣ, 2,1, 20-24

από ΜΙΧΟΠΟΥΛΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ Κάτω από: ΞΕΝΟΦΩΝΤΑΣ Α' | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΛΕΞΙΛΟΓΙΚΕΣ ΞΕΝΟΦΩΝΤΑΣ, 2,1, 20-24

Λεξιλογικές ασκήσεις

§§ 20-24

  1. ορμίσκος, ασιτία, σκεύος, ισημερία, σήμα: Να συνδέσετε τις παραπάνω λέξεις με τις λέξεις του κειμένου με τις οποίες έχουν ετυμολογική συγγένεια.
  2. Να αντιστοιχίσετε τα ομόρριζα προς τους ρηματικούς τύπους εἰσβαίνειν και ἐξαγγεῖλαι (Α΄στήλη) ουσιαστικά με την κατηγορία στην οποία ανήκουν (Β΄ στήλη). Μια κατηγορία περισσεύει.
Α΄ ΣΤΗΛΗ Β΄ ΣΤΗΛΗ
  1. ἀναβάτης
  2. ἄγγελμα
  3. ἀπόβασις
  4. βάθρον
  5. ἄγγελος

 

 α) ενέργεια ή κατάστασηβ) υποκοριστικό

γ) αποτέλεσμα ενέργειας

δ) τόπος

ε) πρόσωπο που ενεργεί

3. Να συνδέσετε κάθε λέξη της Α΄ στήλης με την αντώνυμή της στη Β΄ στήλη. Δύο λέξεις της Β΄ στήλης  περισσεύουν.

Α΄ ΣΤΗΛΗ Β΄ ΣΤΗΛΗ
εἰσβαίνωπρότερονἡμέραἕπομαι

ἀποπλέω

 

α) νύξβ) ἡγοῦμαι

γ) εἰσπλέω

δ) ἐκβαίνω

ε) ὕστερον

στ) ἀποβιβάζω

ζ) ἐπιβιβάζω

4. εὐθύς, δειπνοποιον το, σήμανεν, παραβλήματα , ἐποίει : Να γράψετε από μία ομόρριζη λέξη, απλή ή σύνθετη, της αρχαίας ή της νέας ελληνικής γλώσσας για καθεμία από τις παραπάνω λέξεις του κειμένου.