Ολοκλήρωση εργασιών του 11ου Μαθητικού Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας

Ολοκληρώθηκαν με επιτυχία οι εργασίες του 11ου Μαθητικού Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας του κόμβου Αθήνας που διοργανώθηκε από το 2ο ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Αττικής/Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Αττικής και πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά στις 10-13/5/2022.

afisa11

Ήταν χαρά και τιμή μου να προσθέσω το λιθαράκι μου ως μέλος της Οργανωτικής Επιτροπής του Φεστιβάλ, ως μέλος του προεδρείου συνεδριών του Φεστιβάλ και ως υπεύθυνη καθηγήτρια των παρουσιαζόμενων έργων από τις ομάδες μαθητών μου.

Νιώθω ιδιαιτέρως περήφανη για τις ομάδες μαθητών/τριών μου του Α΄ Αρσάκειου Γυμνασίου και του Α΄ Αρσάκειου Λυκείου Ψυχικού που παρουσίασαν 4 πρωτότυπα ψηφιακά έργα τα οποία υλοποιήθηκαν στο πλαίσιο των μαθημάτων μας την σχολική χρονιά 2021-2022! Μπράβο παιδιά μου! Πάντα μπροστά! Πάντα ψηλά!

Το Α΄ Αρσάκειο Γυμνάσιο Ψυχικού συμμετείχε στο 11ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας και ομάδα μαθητών παρουσίασε το έργο «Το τρένο περνά!» http://v-athina.digifest.info/2022/04/blog-post_49.html.

Πρόκειται για το eTwinning έργο Το τρένο περνά! – Προγραμματίζοντας μικροελεγκτή #SkillsLabs» https://live.etwinning.net/projects/project/329670 , το οποίο υλοποιήθηκε το σχολικό έτος 2021-2022 στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων Β΄ Τάξης Γυμνασίου στη Θεματική: «ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία» και συγκεκριμένα στην Υποθεματική: STEM/Εκπαιδευτική Ρομποτική. Βασική ιδέα του έργου ήταν η εμπλοκή των μαθητών σε ομαδοσυνεργατικές STEM δραστηριότητες ενεργητικής βιωματικής διερευνητικής μάθησης προγραμματισμού μικροελεγκτή στοχεύοντας στην ανάπτυξη υπολογιστικής σκέψης και δεξιοτήτων επικοινωνίας, συνεργασίας και δημιουργικότητας. Στο έργο συνεργάζονται εκπαιδευτικοί διαφόρων ειδικοτήτων και μαθητές της Β΄ τάξης του Α΄ και του Β΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού. Οι μαθητές εμπλέκονται σε δραστηριότητες: – εισαγωγής στη ρομποτική και στον προγραμματισμό, – διατύπωσης αυθεντικού προβλήματος (όπως έλεγχος διάβασης τρένου), – εξοικείωσης με τα χαρακτηριστικά και τις λειτουργίες μικροελεγκτή (μικροελεγκτής ATmega328), – εισαγωγής στο προγραμματιστικό περιβάλλον mBlock, – δημιουργίας τεχνουργήματος και κατάλληλης συνδεσμολογίας αξιοποιώντας κατάλληλα δομικά στοιχεία όπως τουβλάκια LEGO, καλώδια, λαμπάκια LED κ.ά., – προγραμματισμού του μικροελεγκτή. Η ανάπτυξη του twinspace του έργου https://twinspace.etwinning.net/205065/home ξεκίνησε με την ίδρυση του έργου τον Οκτώβριο 2021 και συνεχίστηκε από τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές της Β΄ τάξης των σχολείων μας σε όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς. Κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς υλοποιήθηκε πληθώρα δραστηριοτήτων ακολουθώντας τα τρέχοντα ημερολογιακά γεγονότα.

Αξίζει να αναφερθούν τα συνεργατικά προϊόντα του έργου:

– την πρώτη ολοκληρωμένη έκδοση του εικονογραφημένου πολυγλωσσικού λεξικού που δημιουργήθηκε με τη συνεργασία των μαθητών και των καθηγητριών Αγγλικών, Γαλλικών και Γερμανικών. https://twinspace.etwinning.net/files/collabspace/5/65/065/205065/files/b99968fdd.pdf

– το μωσαϊκό φωτογραφιών από τα εργαστήρια κατά την εξέλιξη των δραστηριοτήτων.

https://mosaically.com/photomosaic/1dd5fbff-af27-496e-8a29-aca2dac4dfbf

– το συνεργατικό διαδραστικό ψηφιακό τεχνούργημα genial.ly με τίτλο «Το τρένο περνά!» στην πλατφόρμα Genial.ly.

https://view.genial.ly/62765280909e380011f50dc3/interactive-image-to-treno-perna

Δείτε στο genial.ly

Ενδεικτικά βίντεο για μια μικρή γεύση της ατμόσφαιρας στο εργαστήριο:

https://vimeo.com/646801547

https://vimeo.com/668065979

https://vimeo.com/668067546

https://vimeo.com/668140096

https://vimeo.com/668125367

 

Το Α΄ Αρσάκειο Λύκειο Ψυχικού συμμετείχε στο 11ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας και τρεις ομάδες μαθητών του παρουσίασαν με μεγάλη επιτυχία τρία μαθητικά έργα την Τρίτη 10/5/2022, στη 2η Ζώνη 12:00 – 14:00. Η παρουσίαση έργων αφορούσε σε ένα έργο μαθητών της Α΄ τάξης Λυκείου και δύο έργα μαθητών της Β΄ τάξης Λυκείου που υλοποιήθηκαν στο πλαίσιο των μαθημάτων κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς. Συγκεκριμένα, παρουσιάστηκαν τα έργα:

  1. Τίτλος Έργου: «EU CodeWeek 2021» http://v-athina.digifest.info/2022/04/eu-codeweek-2021.html

Α΄ Τάξη – Α΄ Αρσάκειο Λύκειο Ψυχικού – Υπεύθυνη καθηγήτρια: Δρ Κατερίνα Γλέζου

– Στο πλαίσιο του μαθήματος: Εφαρμογές Πληροφορικής

Περιγραφή έργου:

Ανάπτυξη συνεργατικού padlet https://padlet.com/glezou/eucodeweek21_arsakeio με τίτλο «EU Code Week 2021 @ Arsakeia Schools | Activities – Students Projects – EU Code Week 2021 @ Arsakeia Schools Psychikou». Οι μαθητές συμμετέχουν ενεργά στην Ευρωπαική Εβδομάδα Κώδικα (EU Code Week), εξοικειώνονται και αξιοποιούν εφαρμογές νέφους, μαθαίνουν προγραμματισμό σε HTML, συνεργάζονται, δημιουργούν και διαμοιράζονται συνεργατικά ψηφιακά τεχνουργήματα – ενδεικτικά αναφέρονται – ιστοσελίδες και ιστότοπους, έργα Scratch, παρουσιάσεις PowerPoint, νοητικούς χάρτες αξιοποιώντας διαδικτυακές πλατφόρμες όπως MindMup, Bubbl.us, Coggle, ψηφιακά παιχνίδια αξιοποιώντας την πλατφόρμα LearningApps, αφίσες αξιοποιώντας την πλατφόρμα Canva.

Μαθητικοί ιστότοποι:

Τμήμα Α1 – Στόχοι βιώσιμης ανάπτυξης https://sites.google.com/view/sdg-a1

Τμήμα Α2 – Κλιματική αλλαγή https://sites.google.com/view/climatechange-a2

Τμήμα Α3 – Η πανδημία στη ζωή μας https://sites.google.com/view/pandemic-a3/

Τμήμα Α4 – Τεχνητή νοημοσύνη https://sites.google.com/view/artificialintelligence-a4/

Παράλληλα, ομάδες μαθητών συμμετέχουν στο ευρωπαϊκό eTwinning έργο «Let’s Explore the World of Technology» https://twinspace.etwinning.net/193609/ και συνεργάζονται με μαθητές άλλων σχολείων δημιουργώντας μια ευρωπαϊκή κοινότητα πρακτικής και μάθησης.

ba918c96e large

Σκοπός τού έργου «Let’s explore the World of Technology” είναι η καλλιέργεια των υπολογιστικών δεξιοτήτων και τής υπολογιστικής σκέψης, η εισαγωγή των μαθητών και η εμβάθυνση στις νέες αναδυόμενες τεχνολογίες, όπως το Διαδίκτυο των Πραγμάτων (Internet of Things – IoT), η Τεχνητή Νοημοσύνη και η Μηχανική Μάθηση, ώστε οι μαθητές να κατανοήσουν και εξοικειωθούν με τις νέες αναδυόμενες τεχνολογίες και να διερευνήσουν τις προκλήσεις, τις δυνατότητες και τους κινδύνους των νέων τεχνολογιών. Μέσα από αυτήν τη δημιουργική σύμπραξη, απώτερο στόχο τού έργου αποτελεί η ανάδειξη τής σημασίας τής συνεργασίας των λαών, τής ανάπτυξης τής επικοινωνίας και τής συνεργασίας μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών από διαφορετικά σχολεία.

Στο συνεργατικό Padlet οι ενδιαφερόμενοι έχουν τη δυνατότητα να γνωρίσουν και να διερευνήσουν μια πληθώρα δραστηριοτήτων και έργων των μαθητών, που υλοποιήθηκαν προοδευτικά στο πλαίσιο του μαθήματος «Εφαρμογές Πληροφορικής» κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.

  1. Τίτλος Έργου: «Learn -code -create» http://v-athina.digifest.info/2022/04/learn-code-create.html

B΄ Τάξη – Α΄ Αρσάκειο Λύκειο Ψυχικού – Υπεύθυνη καθηγήτρια: Δρ Κατερίνα Γλέζου – Στο πλαίσιο του μαθήματος: Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Υπολογιστών

Περιγραφή έργου: Ανάπτυξη συνεργατικού padlet με τίτλο » 2021-2022 Μαθαίνω προγραμματισμό – Για την αναβάθμιση της διδακτικής-μαθησιακής διαδικασίας» https://padlet.com/glezouk/programming21 .

Στο συνεργατικό Padlet οι ενδιαφερόμενοι έχουν τη δυνατότητα να γνωρίσουν και να διερευνήσουν μια πληθώρα δραστηριοτήτων και έργων των μαθητών, που υλοποιήθηκαν προοδευτικά στο πλαίσιο του μαθήματος «Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Υπολογιστών» κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους.

  1. Τίτλος Έργου: «Give Peace a Chance» http://v-athina.digifest.info/2022/04/give-peace-chance.html

B΄ Τάξη – Α΄ Αρσάκειο Λύκειο Ψυχικού – Υπεύθυνη καθηγήτρια: Δρ Κατερίνα Γλέζου – Στο πλαίσιο του μαθήματος: Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Υπολογιστών

Περιγραφή έργου: Οι μαθητές του Α΄Αρσακείου Λυκείου Ψυχικού συμμετείχαν στην ειρηνιστική πρωτοβουλία «Coding for Peace» κωδικοποιώντας ένα μήνυμα ειρήνης, αλληλεγγύης και υποστήριξης προς τους μαθητές και τους δασκάλους της Ουκρανίας. Οι μαθητές εξέφρασαν τα αντιπολεμικά τους συναισθήματα αξιοποιώντας το προγραμματιστικό περιβάλλον Scratch. Δημιούργησαν ή ανέμειξαν έργα Scratch και τα διαμοίρασαν στο «Coding for Peace» Scratch Studio: https://scratch.mit.edu/studios/31188992 ακολουθώντας την πρόταση της EU Code Week κοινότητας. Επιπροσθέτως, δημιούργησαν το «Give Peace a Chance!» Scratch Studio https://scratch.mit.edu/studios/31244461/ προκειμένου να διαλαλήσουν το επείγον μήνυμα «Stop the war now!». Ακόμα, δημιούργησαν συνεργατικά διάφορα ψηφιακά τεχνουργήματα όπως αφίσες αξιοποιώντας την πλατφόρμα Canva,  παρουσιάσεις powerpoint, τα οποία πρόσθεσαν στην στήλη «Coding for Peace» στο padlet της τάξης με τίτλο » 2021-2022 Μαθαίνω προγραμματισμό – Για την αναβάθμιση της διδακτικής-μαθησιακής διαδικασίας» https://padlet.com/glezouk/programming21 Τέλος, κατασκεύασαν ένα lino http://linoit.com/users/glezou/canvases/Give_Peace_a_Chance για τον διαμοιρασμό των έργων τους και την ενίσχυση του φιλειρηνικού κινήματος. https://vimeo.com/707943056

Παραδείγματα έργων Scratch:

https://scratch.mit.edu/projects/657176001

https://scratch.mit.edu/projects/660027772

https://scratch.mit.edu/projects/660587387

https://scratch.mit.edu/projects/659110638

https://scratch.mit.edu/projects/659387144

https://scratch.mit.edu/projects/661912197

Συγχαρητήρια θερμά σε όλες και όλους τους συμμετέχοντες στο Φεστιβάλ!

– στις μαθήτριες και τους μαθητές που ανέπτυξαν και παρουσίασαν περισσότερα από 70 ψηφιακά έργα και τις/τους υπεύθυνους εκπαιδευτικούς που έδωσαν την έμπνευση και την υποστήριξη!

– στα μέλη της Οργανωτικής Επιτροπής για την εθελοντική προσφορά του χρόνου και της ενέργειας που αφιέρωσαν!

– στους πανεπιστημιακούς δασκάλους και τους Εκπαιδευτικούς/Πολιτιστικούς Φορείς και Ιδρύματα που παρουσίασαν 11 εργαστήρια υψηλής ποιότητας!

Τα ψηφιακά έργα των μαθητών που παρουσιάστηκαν στο Φεστιβάλ του κόμβου Αθήνας είναι αναρτημένα στην ιστοσελίδα http://v-athina.digifest.info/.

Υποβολή σχολίου Δημοσιευμένο στην κατηγορία  eTwinning ,EU Code Week ,Γενικά ,Συνέδρια Μάιος 15, 2022 Κατερίνα Γλέζου

Καλό Πάσχα! Happy Easter! Joyeuses Pâques!

Καλό Πάσχα! Happy Easter! Joyeuses Pâques!

Θερμές πασχαλινές ευχές για προσωπική, οικογενειακή, εθνική και οικουμενική Ανά(σ)ταση σε όλους τους τομείς.

Χρόνια πολλά, όμορφα, δημιουργικά, αγωνιστικά, με ειρήνη, υγεία, αγάπη, αδελφοσύνη, αλληλεγγύη!!!

679668649 282x210

https://scratch.mit.edu/projects/679668649/

https://scratch.mit.edu/studios/9231768/

Υποβολή σχολίου Δημοσιευμένο στην κατηγορία  Γενικά Απρίλιος 23, 2022 Κατερίνα Γλέζου

Eιρηνευτική πρωτοβουλία EU Code Week – Κωδικοποίηση για την Ειρήνη

peace

https://scratch.mit.edu/projects/655044921/
Peace on Earth!

λήψης 2

https://scratch.mit.edu/projects/657176001/
Give Peace a Chance!

 

Αυτή είναι μια ανοιχτή πρόσκληση για την κοινότητα του Code Week, να συμμετάσχει στην ειρηνευτική πρωτοβουλία EU Code Week – Κωδικοποίηση για την Ειρήνη.

Η κοινότητα της Εβδομάδας Κώδικα της ΕΕ προσκαλεί τους δασκάλους και τους μαθητές να κωδικοποιήσουν μηνύματα υποστήριξης και αλληλεγγύης για την Ουκρανία, και να ευαισθητοποιήσουν σχετικά με τις εκκλήσεις για ειρηνευτική δράση. Ο στόχος αυτής της πρωτοβουλίας είναι να δείξει ότι η κωδικοποίηση μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να εκφράσει ενσυναίσθηση και συμπόνια σε δύσκολες καταστάσεις και να στείλει ένα μήνυμα ειρήνης που φτάνει στους δασκάλους και τους μαθητές της Ουκρανίας.

Τι μπορείς να κάνεις:

Μαθητές: Κωδικοποιήστε ένα μήνυμα υποστήριξης. Μπορεί να είναι οτιδήποτε μπορείτε να σκεφτείτε, για να εκφράσετε τις σκέψεις και τα συναισθήματά σας σχετικά με την ανάγκη για ειρήνη στην περιοχή: ένα σχέδιο, μια ιστορία, μια ηχογράφηση, ένα τραγούδι, ένα βίντεο.

Δάσκαλοι: Κωδικοποιήστε ένα μήνυμα που απαιτεί δράση. Εάν γνωρίζετε οποιεσδήποτε πρωτοβουλίες που βοηθούν ενεργά τους Ουκρανούς, τονίστε τις ως έναν τρόπο να προσελκύσετε περισσότερη προσοχή και την απαραίτητη υποστήριξη. Κάθε ενέργεια μετράει!
Κωδικοποιήστε το μήνυμά σας και μοιραστείτε το στο «Coding for Peace» Scratch Studio: https://scratch.mit.edu/studios/31188992
Μη διστάσετε να αναμίξετε τα έργα της συλλογής ή να δημιουργήσετε τα δικά σας.

—-
Θυμήθηκα την παρουσίαση στο Συνέδριο της Σύρου το 2003 με αφορμή του πολέμου στο Ιράκ:
«Αξιοποίηση Logo-like περιβάλλοντος στη σχολική τάξη: εμπειρίες, προβληματισμοί και διδακτικές προτάσεις»
των Γλέζου Κατερίνα, Γρηγοριάδου Μαρία
A paper in Greek Language about the implementation of a learning scenario describing the programming of Peace Sign in MicroWorlds Pro in the classroom back to 2003.

Υποβολή σχολίου Δημοσιευμένο στην κατηγορία  EU Code Week ,Logo-like περιβάλλον ,Η Logo στην εκπαίδευση Μάρτιος 13, 2022 Κατερίνα Γλέζου

Happy Valentine’s_Day

Happy Valentine’s_Day
οθόνης 2022 02 14 190336
https://scratch.mit.edu/projects/644036973/

Υποβολή σχολίου Δημοσιευμένο στην κατηγορία  Logo-like περιβάλλον ,Γενικά Φεβρουάριος 14, 2022 Κατερίνα Γλέζου

Ημερίδα παρουσίασης διδακτικών πρακτικών Πληροφορικής για τα ΓΕ.Λ. και τα ΕΠΑ.Λ.

οθόνης 2022 01 28 120859

Οι Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου (ΣΕΕ) Πληροφορικής των ΠΕΚΕΣ: 1ο,2o Αττικής (Κ. Μαραγκός)1o, 3ο Αττικής (Κ.. Μάλαμας), 1o,4ο Αττικής (Π. Παπαλεωνίδα), 1o, 6ο Αττικής (Σ. Ζιώβας), Δυτ.Ελλάδας (Σ. Παπαδάκης), Αν.Μακεδονίας-Θράκης (Γ. Φωτιάδου), Δυτ.Μακεδονίας (Δ. Τζήμας), Θεσσαλίας (Α. Καπανιάρης), 1ο Κεντρ.Μακεδονίας (Γ. Αλεξούδα), 2ο Κεντρ.Μακεδονίας (Σ.Τζελέπη), 3ο Κεντρ.Μακεδονίας (Ε. Μπαμπαλώνα), 4ο Κεντρ.Μακεδονίας (Γ. Αλεξούδα-Σ.Τζελέπη-Ε. Μπαμπαλώνα), Κρήτης (Γ. Πανσεληνάς), 1ο και 2ο Νοτίου Αιγαίου (Κ. Ζέρβας) και Πελοποννήσου (Ε. Λιακοπούλου),

σας προσκαλούν στην ημερίδα με θέμα: “Σχεδιάζω, Υλοποιώ, Μοιράζομαι:  Καλές πρακτικές στη διδασκαλία της Πληροφορικής”

που θα πραγματοποιηθεί εξ αποστάσεως τη Δευτέρα 31 Ιανουαρίου 2022 ώρες 17:00-20:30

Η παρακολούθηση της ημερίδας θα γίνει στον σύνδεσμο [https://minedu-secondary.webex..com/meet/papadakis]https://minedu-secondary.webex.com/meet/papadakis και θα αναμεταδοθεί και ζωντανά από το Κανάλι του ΠΕΚΕΣ Δυτ. Ελλάδας στο YouTube:  https://bit.ly/3lRbNyG

Για την καλύτερη οργάνωση της Ημερίδας και ενημέρωσή σας σε περίπτωση τεχνικού προβλήματος μπορείτε να κάνετε εγγραφή στη φόρμα: https://forms.gle/A2Ve767Cgz68tDrw6

Επισυνάπτεται η πρόσκληση παρακολούθησης και το πρόγραμμα της ημερίδας.

Πρόγραμμα Ημερίδας Καλές Πρακτικές Πληροφορικής ΓΕΛ_ΕΠΑΛ
ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΗΜΕΡΙΔΑΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΕ ΓΕΛ-ΕΠΑΛ

Υποβολή σχολίου Δημοσιευμένο στην κατηγορία  Γενικά Ιανουάριος 30, 2022 Κατερίνα Γλέζου

Εγκάρδιες ευχές για Καλά Χριστούγεννα και ευτυχισμένο το νέο έτος 2022!


Μετάβαση στο scratch.mit.edu.

Εγκάρδιες ευχές για Καλά Χριστούγεννα και ευτυχισμένο το νέο έτος 2022, να απαλύνει τον πόνο, να φέρει το χαμόγελο στα χείλη, να χαρίσει ειρήνη, αγάπη, υγεία, δημιουργία, αδελφοσύνη, αλληλεγγύη για ένα καλύτερο αύριο!

Επί γης ειρήνη!

Χρόνια πολλά, όμορφα, δημιουργικά!

Στη διεύθυνση http://scratch.mit.edu/galleries/view/106246 θα βρείτε μια συλλογή Christmas cards – Χριστουγεννιάτικες κάρτες, έργα μαθητών/τριών από τα Αρσάκεια Σχολεία Ψυχικού, να πάρετε ιδέες και να δημιουργήσετε τη δική σας χριστουγεννιάτικη κάρτα στο Scratch!

Αν πάλι, σας εμπνέει ο προγραμματισμός σε HTML, δείτε ως ενδεικτικά παραδείγματα:

https://www.khanacademy.org/computer-programming/holiday-card/5631121634754560

https://www.khanacademy.org/computer-programming/holiday-card/5638490573897728

 

Υποβολή σχολίου Δημοσιευμένο στην κατηγορία  Γενικά Δεκέμβριος 24, 2021 Κατερίνα Γλέζου

Απονομή Ευρωπαϊκής Ετικέτας Ποιότητας στο e-Twinning έργο «Robotics – a step to the future»

2020-2021_e-Twinning_Robotics – a step to the future from Katerina Glezou on Vimeo.

.png

Την Παρασκευή 28 Οκτωβρίου 2021 το Α΄ Αρσάκειο Γυμνάσιο Ψυχικού βραβεύθηκε με Ευρωπαϊκή Ετικέτα Ποιότητας για το e-Twinning έργο«Robotics – a step to the future» (πατήστε εδώ).

Η Ευρωπαϊκή Ετικέτα Ποιότητας απονέμεται από την Κεντρική Υπηρεσία Υποστήριξης (ΚΥΥ) που εδρεύει στις Βρυξέλλες, και υπογραμμίζει την αρτιότητα τής εργασίας των εκπαιδευτικών, των μαθητών και τού Σχολείου στο e-Twinning έργο «Robotics – a step to the future», το οποίο αποκτά πλέον αναγνώριση στο υψηλότερο Ευρωπαϊκό επίπεδο.

Στη σελίδα με τίτλο «Schools awarded the European Quality Label 2021» εδώ  μπορείτε να αναζητήσετε τη λίστα των σχολείων (εκπαιδευτικός/σχολική μονάδα/έργο) στα οποία απονεμήθηκε η Ευρωπαϊκή Ετικέτα Ποιότητας το έτος 2021.

Το e-Twinning έργο «Robotics – a step to the future» έργο είχε ήδη διακριθεί με την Εθνική Ετικέτα Ποιότητας  (πατήστε εδώ ).

Σε ποια σχολεία απονέμεται η Εθνική Ετικέτα Ποιότητας e-Twinning:

Η Εθνική Ετικέτα Ποιότητας e-Twinning απονέμεται από τις Εθνικές Υπηρεσίες Υποστήριξης των εκάστοτε χωρών στα έργα e-Twinning που κατάφεραν να φτάσουν σε υψηλό επίπεδο ποιότητας πληρώντας μια σειρά κριτηρίων που έχουν τεθεί από την Κεντρική Υπηρεσία Υποστήριξης σε συνεργασία με τις αντίστοιχες Εθνικές Υπηρεσίες Υποστήριξης τής δράσης e-Twinning.
Η Ετικέτα Ποιότητας αποτελεί απτή αναγνώριση τού υψηλού επιπέδου των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων που υλοποίησαν οι υπεύθυνοι καθηγητές και οι μαθητές, καθώς και επιβεβαίωση τής δέσμευσης τού σχολείου στην ποιότητα, στο πλαίσιο μιας ευρωπαϊκής συνεργασίας.

Η Ευρωπαϊκή Ετικέτα Ποιότητας και η Εθνική Ετικέτα Ποιότητας απονεμήθηκε για το έργο και στα τέσσερα συνεργαζόμενα σχολεία: Ελλάδας, Ρουμανίας και Τουρκίας, από τις Εθνικές Υπηρεσίες Υποστήριξης τής Ελλάδας, τής Ρουμανίας και τής Τουρκίας, αντίστοιχα.

Στο βραβευμένο e-Twinning έργο «Robotics a step to the future» συνεργάστηκαν, συγκεκριμένα, τα  σχολεία:

1) Α΄ ΑΡΣΑΚΕΙΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΨΥΧΙΚΟΥ – υπεύθυνη εκπαιδευτικός: ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΓΛΕΖΟΥ

2) ALIŞUURI ORTAOKULU, SAVAŞTEPE, TURKEY – υπεύθυνη εκπαιδευτικός: HÜLYA BAYSAL

3) MATEI BASARAB HIGH SCHOOL, CRAIOVA, ROMANIA – υπεύθυνη εκπαιδευτικός: DANIELA GRECU

4) SF. DUMITRU SECONDARY SCHOOL, CRAIOVA, ROMANIA – υπεύθυνη εκπαιδευτικός: ALINA MIHAELA CIUCĂ.

Το βραβευμένο e-Twinning έργο «Robotics a step to the future», που υλοποίησαν οι μαθητές στο πλαίσιο τής Ζώνης Ρομποτικής των Α΄ και Γ΄ τάξεων τού Σχολείου, κατά τη σχολική χρονιά 2020-202, συντόνισε η καθηγήτρια Πληροφορικής, Ρομποτικής και Φυσικών Επιστημών δρ Κατερίνα Γλέζου, ενώ στις δράσεις τού έργου συμμετείχε και η καθηγήτρια Γαλλικών κ. Μαρία Λαγουρού.

Στο έργο συμμετείχαν οι μαθητές:

Μαθητές τής Α΄ τάξης: Γάτσιος Νικόλαος, Γλυνός-Χατζηκρανιώτης Ιάσων,Γλυνού-Χατζηκρανιώτη Νίκη Μαρία, Κήρυκος Νικόλαος, Κουλουρίδης Γεώργιος, Κουφόγεωργα Νελίνα, Μακρογιάννης Ιωάννης Ριχάρδος, Σιλιτζόγλου Φίλιππος, Φουντουλάκης Αλέξανδρος, Χριστοδουλόπουλος Νικόλαος.

Μαθητές τής Γ΄ Τάξης Τουμπανάκη Βασιλική, Τσιρκινίδης Αναστάσιος, Χαραλάμπους Άννα.

Πρόκειται για ένα έργο που διέθετε πρωτοτυπία θέματος, ενδιαφέρουσες συνεργατικές δραστηριότητες, δημιουργική χρήση εργαλείων ΤΠΕ, τήρηση τού κώδικα δεοντολογίας, παιδαγωγική καινοτομία και διάχυση.

Το έργο απετέλεσε μια καινοτόμα εκπαιδευτική πρακτική και αποσκοπούσε στην πρόταση λύσεων σε θεμελιώδη προβλήματα στη Ρομποτική ή τη μηχανική μέσω έξυπνων ρομπότ.

Στόχοι τού προγράμματος απετέλεσαν:

α) η ανάπτυξη επικοινωνίας και συνεργασίας μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών από διαφορετικά σχολεία

β) η προώθηση τής Ρομποτικής και τού οπτικού προγραμματισμού

γ) η ανάδειξη καλών πρακτικών στην εκπαίδευση STEM

δ) η καλλιέργεια των γλωσσικών δεξιοτήτων

Κατά τη διάρκεια τού έργου δόθηκε έμφαση στην ανάπτυξη των υπολογιστικών δεξιοτήτων με εστίαση στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων προγραμματισμού και Ρομποτικής, και οι μαθητές έμαθαν πώς λειτουργούν οι αισθητήρες και οι κινητήρες, πώς να προγραμματίζουν ένα ρομπότ για να παρατηρούν αντικείμενα/εμπόδια χρησιμοποιώντας τον αισθητήρα υπερήχων και πώς να ταξιδεύουν σε διαδρομές.

Οι δραστηριότητες και τα ψηφιακά έργα-κατασκευές των μαθητών και εκπαιδευτικών προβάλλονται στην πλατφόρμα τού twinspace τού έργου εδώ (πατήστε εδώ), στον ειδικά κατασκευασμένο συνεργατικό ιστότοπο τού έργου (πατήστε εδώ ), καθώς και στη διαδικτυακή πλατφόρμα και περιβάλλον προγραμματισμού «OpenRoberta» εδώ. (πατήστε εδώ).

Η επικοινωνία και οι δράσεις μεταξύ των συνεργαζόμενων σχολείων έγιναν στην αγγλική γλώσσα.
Στο πλαίσιο τού έργου πραγματοποιήθηκαν διαδικτυακές συναντήσεις, στην αγγλική γλώσσα, με τις εκπαιδευτικούς και τους μαθητές των συνεργαζόμενων σχολείων.
Στις διαδικτυακές συναντήσεις οι συνεργαζόμενοι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να γνωριστούν καλύτερα και να ανταλλάξουν ιδέες και προτάσεις για την πορεία τού έργου, ενώ συμμετείχαν σε πληθώρα δημιουργικών δραστηριοτήτων, όπως δημιουργία ψηφιακών έργων, αξιοποιώντας ποικίλα ψηφιακά εργαλεία και εφαρμογές τής Τεχνητής νοημοσύνης.

Αξίζουν θερμά συγχαρητήρια στους μαθητές και στους εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν στο βραβευμένο e-Twinning έργο, καθώς μέσα από αυτήν τη δημιουργική σύμπραξη αναδείχθηκε η σημασία τής συνεργασίας των λαών, τής ανάπτυξης τής επικοινωνίας και συνεργασίας μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών από διαφορετικά σχολεία, τής καλλιέργειας των απαραίτητων δεξιοτήτων 4Cs (επικοινωνίας, συνεργασίας, κριτικής σκέψης, δημιουργικότητας) για τους πολίτες τού 21ου αιώνα, των υπολογιστικών δεξιοτήτων, τής υπολογιστικής σκέψης και τής προώθησης τής Ρομποτικής.

Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το συγκεκριμένο έργο, τις δραστηριότητες και τα έργα των μαθητών μπορείτε να αναζητήσετε στους παρακάτω συνδέσμους:

-e-twinning: robotics, a step to the future, εδώ

-TwinSpace, εδώ

-Robotics: a step to the future, εδώ

Υποβολή σχολίου Δημοσιευμένο στην κατηγορία  eTwinning ,Γενικά ,διερευνητικό λογισμικό Οκτώβριος 28, 2021 Κατερίνα Γλέζου

e-Twinning έργο «Το τρένο περνά! – Προγραμματίζοντας μικροελεγκτή #SkillsLabs»

Το έργο εντάσσεται στο πλαίσιο υλοποίησης των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων τής Β΄ τάξης Γυμνασίου στη θεματική: «ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία» και, συγκεκριμένα, στην υποθεματική: STEM/Εκπαιδευτική Ρομποτική.

Βασική ιδέα τού έργου αποτελεί η εμπλοκή των μαθητών σε ομαδοσυνεργατικές δραστηριότητες ενεργητικής βιωματικής διερευνητικής μάθησης προγραμματισμού μικροελεγκτή, στοχεύοντας στην ανάπτυξη υπολογιστικής σκέψης και δεξιοτήτων επικοινωνίας, συνεργασίας και δημιουργικότητας.

Συγκεκριμένα οι μαθητές εμπλέκονται σε δραστηριότητες:

-εισαγωγής στη ρομποτική και στον προγραμματισμό
-διατύπωσης αυθεντικού προβλήματος (όπως έλεγχος διάβασης τρένου)
-εξοικείωσης με τα χαρακτηριστικά και τις λειτουργίες μικροελεγκτή (μικροελεγκτής ATmega328)
-εισαγωγής στο προγραμματιστικό περιβάλλον mBlock.
-δημιουργίας τεχνουργήματος και κατάλληλης συνδεσμολογίας, αξιοποιώντας κατάλληλα δομικά στοιχεία, όπως πλακέτα μικροελεγκτή, τουβλάκια LEGO, καλώδια, λαμπάκια LED κ.ά.
-προγραμματισμού τού μικροελεγκτή.

Το έργο ξεκίνησε και συντονίζει η καθηγήτρια Πληροφορικής, Ρομποτικής και Φυσικών Επιστημών δρ Κατερίνα Γλέζου σε συνεργασία με τον καθηγητή Πληροφορικής τού Β΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού κ. Παντελή Χρήστο. Στις δράσεις τοϋ έργου αναμένεται να εμπλακούν καθηγητές διαφόρων ειδικοτήτων.

Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το συγκεκριμένο έργο, τις δραστηριότητες και τα έργα των μαθητών μπορείτε να αναζητήσετε εδώ και εδώ.

Υποβολή σχολίου Δημοσιευμένο στην κατηγορία  eTwinning ,Γενικά ,διερευνητικό λογισμικό Οκτώβριος 16, 2021 Κατερίνα Γλέζου

«Let’s Explore the World of Technology» – έργο e-Twinning

Το σχολικό έτος 2021-2022 το Α΄ Αρσάκειο Λύκειο Ψυχικού  συμμετέχει στο ευρωπαϊκό έργο e-Τwinning «Let’s explore the World of Technology”.

Λίγα λόγια για το e-Twinning

Το e-Twinning (πατήστε εδώ) είναι μια ευρωπαϊκή δράση μέσω τής οποίας σχολεία, από διαφορετικές ευρωπαϊκές και φίλες χώρες, συνεργάζονται αξιοποιώντας εργαλεία Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ), ώστε να αποκομίσουν παιδαγωγικά, κοινωνικά και πολιτισμικά οφέλη.
Η δράση e-Twinning δίνει στα σχολεία την ευκαιρία να μάθουν μαζί, να μοιραστούν τις απόψεις τους και να δημιουργήσουν καινούργιες φιλίες και αποτελεί, ουσιαστικά, την κοινότητα των σχολείων τής Ευρώπης.

Σκοπός τού έργου «Let’s explore the World of Technology” είναι η εισαγωγή των μαθητών και η εμβάθυνση στις νέες αναδυόμενες τεχνολογίες, όπως το Διαδίκτυο των Πραγμάτων (Internet of Things – IoT), η Τεχνητή Νοημοσύνη και η Μηχανική Μάθηση, ώστε οι μαθητές να κατανοήσουν και εξοικειωθούν με τις νέες αναδυόμενες τεχνολογίες και να διερευνήσουν τις προκλήσεις, τις δυνατότητες και τους κινδύνους των νέων τεχνολογιών,
Και, επίσης, να μάθουν να επεξεργάζονται νέες ιδέες για το πώς η τεχνολογία μπορεί να χρησιμοποιηθεί για το κοινό καλό και την επίτευξη των παγκόσμιων στόχων.

Μέσα από αυτήν τη δημιουργική σύμπραξη, απώτερο στόχο τού έργου αποτελεί η ανάδειξη τής σημασίας τής συνεργασίας των λαών, τής ανάπτυξης τής επικοινωνίας και τής συνεργασίας μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών από διαφορετικά σχολεία.
Και, ακόμη, η καλλιέργεια των υπολογιστικών δεξιοτήτων και τής υπολογιστικής σκέψης.

Στο έργο συμμετέχουν σχολεία από Ελλάδα, Αρμενία, Γεωργία, Ισπανία, Ιταλία, Κροατία, Μολδαβία, Πολωνία, Ρουμανία και Τουρκία.

Οι νέες τεχνολογίες έχουν εισδύσει και μεταμορφώσει τη ζωή στον 21ο αιώνα, οδηγώντας στην 4η Βιομηχανική Επανάσταση.

Ο τρόπος με τον οποίο οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί εργάζονται, μαθαίνουν και επικοινωνούν αλλάζει ραγδαία.

Η εκμάθηση κώδικα και η ανάπτυξη δεξιοτήτων υπολογιστικής σκέψης βοηθά τους μαθητές να κατανοήσουν τον ταχύτατα μεταβαλλόμενο κόσμο μας και να ανταποκριθούν στις σύγχρονες απαιτήσεις και προκλήσεις.

Οι μαθητές, μέσα από διάφορες παιγνιώδεις δραστηριότητες, θα πειραματιστούν με προγραμματιστικά περιβάλλοντα, θα αξιοποιήσουν εκπαιδευτικά ρομποτικά συστήματα και θα συνεργαστούν με τους μαθητές από τα σχολεία-εταίρους για την εξεύρεση λύσεων σε πραγματικά προβλήματα με τη χρήση τής τεχνολογίας.

Μέσω τής εξερεύνησης τής κωδικοποίησης, των δυνατοτήτων τής τεχνολογίας και τής ασφαλούς χρήσης τού διαδικτύου οι μαθητές θα αναπτύξουν στρατηγικές για την επίλυση προβλημάτων και τον σχεδιασμό έργων.
Επίσης, θα δημιουργήσουν τα δικά τους έργα υιοθετώντας πρακτικές για ασφαλή και θετική χρήση της τεχνολογίας.

Το έργο e-Τwinning συντονίζει η καθηγήτρια Πληροφορικής, Ρομποτικής και Φυσικών Επιστημών δρ Κατερίνα Γλέζου, ενώ στις δράσεις τού έργου συμμετέχουν οι καθηγήτριες Αγγλικών κ. Μαρία Δημητροπούλου και Μαρία Κοψαχείλη, καθώς και μαθητές τής Α΄ τάξης.

Δείτε την πιστοποίηση εδώ.

Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το συγκεκριμένο έργο, τις δραστηριότητες και τα έργα των μαθητών μπορείτε να αναζητήσετε εδώ και εδώ

Υποβολή σχολίου Δημοσιευμένο στην κατηγορία  eTwinning ,Γενικά ,διερευνητικό λογισμικό Οκτώβριος 12, 2021 Κατερίνα Γλέζου

Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού 2021

Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού https://codeweek.eu/ εορτάζεται επίσημα για τη φετινή χρονιά 2021 (9η κατά σειρά) στο διάστημα 9-24 Οκτωβρίου 2021.

Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού (CodeWeek) αποτελεί μια πρωτοβουλία βάσης που οργανώνεται από εθελοντές, οι οποίοι προωθούν την εκμάθηση προγραμματισμού στις χώρες τους, και υποστηρίζεται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Αυτή η πανευρωπαϊκή πρωτοβουλία προσκαλεί όλους, μικρούς και μεγάλους, να ανακαλύψουν τον ψηφιακό κόσμο του 21ου αιώνα και να αποκτήσουν γνώσεις και δεξιότητες προγραμματισμού, ρομποτικής, τεχνητής νοημοσύνης και άλλες τεχνολογίες.

Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού (CodeWeek) έχει ως στόχο να συμβάλλει στη διάδοση του προγραμματισμού και του ψηφιακού γραμματισμού με διασκεδαστικό και ενδιαφέροντα τρόπο. Θεωρούμε ότι ο ψηφιακός γραμματισμός όλων στην εποχή της 4ης Βιομηχανικής Επανάστασης οφείλει να περιλαμβάνει την κατανόηση του προγραμματισμού και την ανάπτυξη καίριων δεξιοτήτων υπολογιστικής σκέψης, όπως είναι η επίλυση προβλημάτων, η συνεργασία και η δημιουργικότητα.

Η εκμάθηση της συγγραφής κώδικα μπορεί να δώσει ώθηση στους πολίτες έτσι ώστε να βρεθούν στο προσκήνιο της ψηφιακής κοινωνίας μας, να κατανοήσουν καλύτερα τον τεχνολογικό κόσμο που μας περιβάλλει, να αναπτύξουν δεξιότητες ώστε να ανακαλύπτουν νέες ιδέες και να καινοτομούν με αποτέλεσμα να έχουν περισσότερες ευκαιρίες επιτυχίας στην προσωπική και επαγγελματική ζωή τους.

Στον ιστότοπο EU Code Week https://codeweek.eu/ και συγκεκριμένα στον χάρτη https://codeweek.eu/events μπορείτε να αναζητήσετε τις εκδηλώσεις EU Code Week 2021.

Ο καθένας μπορεί να διοργανώσει ή να συμμετέχει σε μια δραστηριότητα. Διάλεξε θέμα και κοινό στόχος και πρόσθεσε τη δραστηριότητά σου στον χάρτη, ή αναζήτησε εκδηλώσεις στην περιοχή σου.

Υποβολή σχολίου Δημοσιευμένο στην κατηγορία  Γενικά Σεπτέμβριος 3, 2021 Κατερίνα Γλέζου

Προηγούμενα άρθρα


Κατηγορίες

  • Blogroll

  • Logo

  • Πηγές - Feeds