Καλωσήρθατε στο ιστολόγιό μας! 

 Στόχος μας είναι, μέσω της αξιοποίησης των ΤΠΕ, ο εμπλουτισμός της εκπαιδευτικής μας πράξης. Οι σελίδες μας περιλαμβάνουν προβληματισμούς αλλά και διδακτικές προτάσεις.

Οι μαθητές της τάξης “γίνονται” κλασματικές μονάδες.  Τους καλούμε στη συνέχεια να φτιάξουν ομάδες, έτσι ώστε  η κάθε ομάδα να είναι μια ακέραιη μονάδα. Απευθυνόμαστε με ερωτήσεις στους μαθητές: Ποια κλασματική μονάδα είσαι; Πόσοι μαθητές είστε στην ομάδα σου; Είστε μια ακέραιη μονάδα; Γιατί;

Το ίδιο επαναλαμβάνεται με τους μαθητές να αντιπροσωπεύουν άλλη κλασματική μονάδα….

Αντίστροφα: Οι μαθητές σχηματίζουν διαφορετικού πλήθους ομάδες. “Ορίζουμε” πως  η κάθε ομάδα αποτελεί μια ακέραιη μονάδα και καλούμε τους μαθητές της κάθε ομάδας να βρουν ποια κλασματική μονάδα αντιπροσωπεύει ο καθένας. Βοηθούμε με ερωτήσεις: Πόσοι είστε στην ομάδα σου; Ποια κλασματική μονάδα είναι ο καθένας από εσάς;

Όλοι οι μαθητές είναι έκτα. Πόσες ακέραιες μονάδες μπορούμε να φτιάξουμε με όλους τους μαθητές; Όλοι οι μαθητές είναι τέταρτα. Πόσες ακέραιες μονάδες μπορούμε να φτιάξουμε με όλους τους μαθητές; Όλοι οι μαθητές είναι τρίτα. Πόσες ακέραιες μονάδες μπορούμε να φτιάξουμε με όλους τους μαθητές;

Όλοι οι μαθητές της τάξης μας είμαστε μια ακέραιη μονάδα. Ποια κλασματική μονάδα αντιπροσωπεύει ο ένας μαθητής;

Από την επανάληψη της διαδικασίας και με διαφορετικές κλασματικές μονάδες, αναμένουμε να αντιμετωπιστούν ενδεχόμενες παρανοήσεις των μαθητών σχετικά με τη σχέση της κλασματικής με την ακέραιη μονάδα. Εξυπηρετείται επίσης η κατάκτηση της έννοιας της ακέραιης μονάδας, η σχετικότητα της οποίας δημιουργεί συχνά εμπόδιο στη μάθηση.

Το διαφορετικό σε αυτή την πρόταση είναι η παιγνιώδης μορφή που έχει, όπου οι μαθητές καλούνται να παίξουν ρόλους,  δε χρειάζεται να γράψουν, σηκώνονται από τα θρανία τους. Ο εκπαιδευτικός μπορεί να αξιοποιήσει την ιδέα  μαθητές-κλασματικές μονάδες για σύγκριση κλασματικών μονάδων, σύγκριση ομώνυμων κλασμάτων, πρόσθεση και αφαίρεση κλασμάτων κ.λ.π.

Σημειώνεται ότι πρέπει να επισημάνουμε στους μαθητές πως όταν μιλάμε για κλασματικές μονάδες μιλάμε για ακριβώς ίσα κομμάτια της ακέραιης μονάδας -οι μαθητές δεν είναι ακριβώς ίδιοι μεταξύ τους.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων