Η σχέση των δύο φύλων στην ορθόδοξη πίστη

Η σχέση των δύο φύλων αποτελεί κομβικό στοιχείο στην ανθρώπινη επικοινωνία. Αυτό το μέγεθος της επικοινωνίας αλλά και της σχέσης φαίνεται να έχει πληγεί περισσότερο από το πανδημικό φαινόμενο που έπληξε τον κόσμο. Ένα πλήθος βίαιων περιστατικών εις βάρος γυναικών, σε όλα τα πεδία της κοινωνικής τους δράσης,  είδαν τα το φως της δημοσιότητας σοκάροντας την κοινή γνώμη και αναδεικνύοντας το έλλειμα που υπάρχει στην επικοινωνία των δύο φύλων.  Παραθέτουμε παρακάτω κάποιες πρώτες σκέψεις στις σχέσεις των δύο φύλων που βασίζονται στην ορθόδοξη πίστη, εμπνευσμένα μέσα από χωρία της Αγίας Γραφής.

της Εύας

Παρουσίαση στον ακόλουθο σύνδεσμο:

https://1drv.ms/p/s!As7OqL5CSj3igQFJyLFoVLf443-I?e=vqZIvO

Αξιοανάγνωστα – Βιβλιοπροτάσεις Ι

Με χαρά υποδεχθήκαμε το έκτο τετράδιο του καθηγητή  μας Βασίλειου Γαϊτάνη “Θλιμμένες Φιλοσοφικές Σκέψεις” από τις εκδόσεις Γρηγόρη.  Καλοτάξιδο ευχόμαστε να είναι, αν και ήδη το εγγυάται η επιτυχία των προηγούμενων τετραδίων.

φιλοσοφικές σκέψεις

Πρόταση για προσκυνηματική επίσκεψη στη ν. Κρήτη

Η Κρήτη δε παύει ποτέ να μας εκπλήσσει ευχάριστα με τις εναλλαγές του γεωγραφικού τοπίου της, την ζεστασιά των ανθρώπων της , τη ζωντανή παράδοση της μουσικής της αλλά και των πολιτιστικών θησαυρών που κρύβει από άκρη σε άκρη.  Στα χώματα της Κρήτης αναπτύχθηκε ο Μινωϊκός πολιτισμός, που συναντήθηκε εμπορικά με τον Αιγυπτιακό πολιτισμό, στη συνέχεια πέρασε κατακτητικά ο Μυκηναϊκός πολιτισμός.  Η Ρωμαϊκή αυτοκρατορία είχε την πρωτεύουσα της Καρχηδονικής επικράτειας στο νησί αυτό. Ενετοί, Οθωμανοί άφησαν το στίγμα τους και μπόλιασαν με τη ψυχοσύνθεση των Κρητών.

Ταξιδεύοντας στα νότια του Ν. Ηρακλείου, θα ακολουθήσουμε μία πορεία γνωριμίας με την προχριστιανική και πρωτοχριστιανική Κρήτη.  Θα ακολουθήσουμε τα βήματα του Απ. Παύλου και θα γνωρίσουμε, όχι τόσο γνωστές γωνιές, αυτού του εξαιρετικού τόπου.  Ας ταξιδέψουμε με την παρακάτω παρουσίαση (ppt):

:20210327 142305

https://1drv.ms/p/s!As7OqL5CSj3igRNQwt5J5vzI2Jq5?e=3VXyLz

Συνέδριο Αγιορείτικης Εστίας

Το 11ο Επιστημονικό Συνέδριο διοργανώνει η Αγιορείτικη Εστία, με τίτλο “Το Άγιο Όρος στα χρόνια της Ελληνικής Επανάστασης” θέλοντας να τιμήσει τις εορταστικές εκδηλώσεις που λαμβάνουν χώρα σε ολόκληρη την επικράτεια για τον εορτασμό των 200 χρόνων από την Ελληνική Επανάσταση.

Η παρακολούθηση του συνεδρίου μπορεί να πραγματοποιηθεί διαδικτυακά στην πλατφόρμα ZOOM.  Παρακάτω παραθέτουμε το σύνδεσμο της ιστοσελίδας της Αγιορείτικης Εστίας, όπου θα βρείτε περισσότερες πληροφορίες τόσο για το πρόγραμμα των διαλέξεων, όσο και για τις ώρες και μέρες διεξαγωγής.

https://www.agioritikiestia.gr/el/11o-synedrio

 

agioreitiki estia

Αγιορείτικη Εστία

 

 

Συνέδριο Ελληνικής Βιβλικής Εταιρείας

Η Ελληνική Βιβλική Εταιρεία θέλοντας να εορτάσει τα 200 χρόνια συνεισφοράς της διοργανώνει  το 9ο Διεθνές Επιστημονικό Συνέδριο , το οποίο λαμβάνει χώρα αυτό το διήμερο, ξεκινώντας από αύριο το απόγευμα, Παρασκευή 10.12.21.  Το θέμα επίκαιρο και οι ομιλίες άκρως ενδιαφέρουσες. “Προσεγγίζοντας το τραύμα της πανδημίας με τα μάτια της Βίβλου” είναι ο τίτλος και οι ομιλητές εξέχουσες προσωπικότητες την ιεροσύνης και της παιδείας!

Προς διευκόλυνση όλων με μία απλή εγγραφή δίδεται η δυνατότητα εξ αποστάσεως παρακολούθησης.  Στον ακόλουθο σύνδεσμο θα βρείτε το πρόγραμμα του συνεδρίου και στην ιστοσελίδα της Βιβλικής Εταιρείας τις απαραίτητες πληροφορίες για την παρακολούθηση του.

https://hellenicbiblesociety.gr/wp-content/uploads/2021/11/conference-2021-Program.pdfphoto large

 

Πανδημία και νέοι

Δεν υπάρχει αμφιβολία πως ζούμε στο μεταίχμιο μιας νέας εποχής, στη αυγή μιας καινούργιας σελίδας της ιστορία, που η παγκοσμιοποίηση δεν έγινε ποτέ τόσο αισθητή όσο σήμερα.  Το πανδημικό φαινόμενο που βιώνουμε από το 2020 δεν είναι το πρώτο στην ανθρώπινη ιστορία, ωστόσο για πρώτη φορά βιώνεται τόσο παγκόσμια, αλλά και αντιμετωπίζεται από το σύνολο του πληθυσμού αυτού του πλανήτη.

Απέναντι σε αυτά τα μεγέθη, όλοι αισθανόμαστε δέος…ίσως και φόβο και ανασφάλεια.  Τα αισθήματα αυτά μπορεί να βιώνονται πιο έντονα από τους νέους και τα παιδιά, το μέλλον αυτού του κόσμου.  Παρακάτω ακολουθεί μία παρουσίαση για τις αξίες που μπορούν να βρούμε μέσα στην Κ.Δ. ώστε να στηρίξουμε αλλά και να στηριχθούμε.  Παρακάτω ακολουθεί μία παρουσίαση (ppt) για τον εν λόγω προβληματισμό:

https://1drv.ms/p/s!As7OqL5CSj3igQqCso9APXB-coq4?e=uygHyx

unnamed

Συνέδριο του Άρτου Ζωής

Ένα ενδιαφέρον διαδικτυακό συνέδριο διεξάγεται από χθες από τον Άρτο ζωής. Το πρόγραμμα των παρουσιάσεων καθώς και οι ομιλητές εμφανίζονται στον παρακάτω σύνδεσμο:

https://www.artoszois.gr/trekhoyses-ekdiloseis/synedrio-sk/

 

 

 

Η αυτοχειρία μέσα από Βιβλικές αναφορές

Η πανδημία, η οικονομική κρίση, οι τριγμοί στο συνεκτικό ιστό της οικογένειας είναι κάποιες από τις αιτίες που συχνά οδηγούν τους συνανθρώπους μας σε πράξεις ακραίες.  Μέσα στη Βίβλο βρίσκουμε παραδείγματα αυτοχειρίας και παρακάτω παραθέτουμε μια εκπαιδευτική πρόταση για τη προσέγγιση αυτού του ευαίσθητου θέματος μέσα στην τάξη, με την ελπίδα να εφοδιάσουμε τους νέους με τα απαραίτητα εφόδια για την αντιμετώπιση των δυσκολιών που σμιλεύουν τη ζωή.

https://1drv.ms/p/s!As7OqL5CSj3igQM6eRRdQS5Ew7l4?e=xMGvR6

 

 

Ρομποτική Στο Νηπιαγωγείο

Οι κεντρικοί στόχοι της μαθηματικής εκπαίδευσης δεν είναι πια η τυπική μάθηση εννοιών και διαδικασιών αλλά η ανάπτυξη ενός τρόπου σκέψης που αξιοποιεί χαρακτηριστικά της μαθηματικής επιστήμης. Η εκπαίδευση αυτή αρχίζει από τις μικρότερες ηλικίες στη διάρκεια των οποίων, παράλληλα με την υπόλοιπη κοινωνικό και συναισθηματική ανάπτυξη, μπαίνουν τα θεμέλια και για την νοητική ανάπτυξη του ατόμου και κατά συνέπεια και την καλλιέργεια αυτού του ιδιαίτερου τρόπου σκέψης και δράσης. Στα πλαίσια της χωρικής αντίληψης από τα παιδιά θέσεων, διευθύνσεων και διαδρομών, οι μαθησιακοί στόχοι του Νέου Προγράμματος Σπουδών για το Νηπιαγωγείο είναι τα παιδιά:

        • να εντοπίζουν και να περιγράφουν θέσεις, διευθύνσεις και διαδρομές στο χώρο ως προς διαφορετικά συστήματα αναφοράς με τη χρήση απλών χωρικών εννοιών.
        • Να αναγνωρίζουν οικείους απλούς χάρτες, εντοπίζοντας θέσεις και διαδρομές.
        • Να εντοπίζουν, περιγράφουν και αναπαριστούν θέσεις, διευθύνσεις και διαδρομές σε τετραγωνισμένα περιβάλλοντα.

Ως προς το περιεχόμενοτης μέτρησης επιφάνειας και μήκους οι μαθησιακοί στόχοι είναι τα παιδιά:

        • Να πραγματοποιούν απλές και έμμεσες συγκρίσεις επιφανειών
        • Να χρησιμοποιούν τετράγωνα για να μετρήσουν επιφάνειες
        • Να εκτιμούν το μέγεθος απλών επιφανειών και να κάνουν συγκρίσεις
        • Να πραγματοποιούν άμεσες και έμμεσες συγκρίσεις όπως και διατάξεις ίσων και άνισων μηκών
        • Να πραγματοποιούν επικαλύψεις μηκών και στη συνέχεια επικαλύψεις με επαναλήψεις με μη τυπικές και τυπικές μονάδες
        • Να κάνουν απλές εκτιμήσεις και συγκρίσεις

Εκπαιδευτική Ρομποτική: Η Εκπαιδευτική Ρομποτική αναφέρεται στη διδακτική πρακτική κατά την οποία ο εκπαιδευτικός χρησιμοποιώντας τα ρομπότ προσεγγίζει τη γνώση άλλοτε μέσα από τα ρομπότ και άλλοτε για τα ίδια τα ρομπότ. Η εκπαιδευτική ρομποτική συνδυάζει τη μάθηση με το παιχνίδι και έτσι μετατρέπει την εκπαίδευση σε μία διασκεδαστική δραστηριότητα, είναι γνωστό άλλωστε πως η μάθηση επιτυγχάνεται ευκολότερα, ταχύτερα και ουσιαστικότερα όταν συνδυάζεται με το παιχνίδι. Ο εκπαιδευόμενος εξοικειώνεται με τις τεχνολογίες της πληροφορικής, με την ευρεία έννοια του όρου και τις χρησιμοποιεί για να καθορίσει ένα σχέδιο, να το διορθώσει και να βρει μια συγκεκριμένη λύση στο πρόβλημα που του τίθεται, αντιπαραβάλλοντας την άποψη του με τις απόψεις άλλων (Denis & Baron, 1993· Leroux, Nonnon & Ginestie, 2005). Μια ειδική κατηγορία εκπαιδευτικής ρομποτικής συνιστούν τα προγραμματισμένα παιχνίδια τύπου Logo που έχουν ιδιαίτερη εφαρμογή στην προσχολική ηλικία.