27 Νοεμβρίου 2014

Μαθηματικά: Το μάθημα σήμερα ήταν: «Μετατροπή κλάσματος σε δεκαδικό». Η καινούρια μάθηση είναι ο τρόπος που κάνουμε το κλάσμα δεκαδικό, δηλαδή η διαίρεση του αριθμητή του κλάσματος με τον παρανομαστή. Οπότε όπως καταλαβαίνετε επιστρέφουμε ξανά στις διαιρέσεις με πηλίκο δεκαδικό αριθμό, μιας και εκφράσατε την αγωνία πως δεν επιμείναμε στις διαιρέσεις αυτές. Τα μαθηματικά επαναλαμβάνονται και αυτό αποτελεί ένα είδος ανατροφοδότησης της γνώσης . Για το σπίτι θα έχουν από το τετράδιο εργασιών τις εργασίες β και γ των σελίδων 14 και 15.

Φυσική:Μπήκαμε στη νέα ενότητα «Θερμότητα» και μιλήσαμε για θερμοκρασία και θερμόμετρα. Θα έχουν να μάθουν μόνο τα συμπεράσματα που γράψαμε. Δεν έχουν εργασίες για το σπίτι.

Θρησκευτικά: Κάναμε τη συνέχεια του προχθεσινού μαθήματος τον «Άγιο Κυριακό. Μια ανάγνωση το πολύ δυο και το μάθημα το έχουν κατανοήσει.

26 Νοεμβρίου 2014

Μαθηματικά: Τελειώσαμε τις εργασίες του τετραδίου των Μαθηματικών της ενότητας 17 για τα ισοδύναμα κλάσματα. Για το σπίτι θα κάνουν τις ασκήσεις της φωτοτυπίας που τους έδωσα, είναι επαναληπτικές πάνω στα ισοδύναμα κλάσματα και ένα πρόβλημα αναγωγής στην μονάδα.

Φυσική: Τελειώσαμε και το πεπτικό σύστημα. Από το βιβλίο του μαθητή (πράσινο βιβλίο) και στη σελίδα και στη σελίδα 39 θα έχουν να μάθουν μόνο το κομμάτι με τις «Υγιεινές συνήθειες».

Γεωγραφία: Από το κεφάλαιο 10 (38-40) «Νησιωτικά συμπλέγματα» που κάναμε σήμερα για το σπίτι έχουν να κάνουν τη δραστηριότητα 2 του τετραδίου της Γεωγραφίας (σελίδα 16) και να μάθουν να βρίσκουν τα συγκεκριμένα νησιά που έχει η άσκηση.

25 Νοεμβρίου 2014

Γλώσσα: Ουσιαστικά σήμερα τελειώσαμε από το βιβλίο της γλώσσας την ενότητα 4 «Τα ζώα που ζουν κοντά μας». Έχουν απομείνει και κάποιες ασκήσεις από το τετράδιο εργασιών που θα ολοκληρωθούν αύριο. Σήμερα γράψαμε και την συνέχεια του μύθου του Αισώπου της άσκησης 2. Για το σπίτι τούς έδωσα μια φωτοτυπία με επαναληπτικές ασκήσεις της ενότητας.

Μαθηματικά: Κάναμε τα ισοδύναμα κλάσματα, μάθημα 17. Θεωρώ ότι έφυγαν από την τάξη όλα και τα είχαν κατανοήσει. Ωστόσο ο κανόνας λέει: «Ισοδύναμο κλάμα είναι αυτό που προκύπτει από τον πολλαπλασιασμό των όρων του (αριθμητής και παρανομαστής) με τον ίδιο αριθμό ή με την διαίρεση των όρων του με τον ίδιο αριθμό. Προσέξτε η διαίρεση δεν ισχύει για όλα τα κλάσματα! Θα πρέπει να γίνεται τέλεια διαίρεση και των δυο όρων και να διαιρούνται οι όροι με τον ίδιο αριθμό. Για το σπίτι θα έχουν από το τετράδιο εργασιών τις ασκήσεις β , ε και  στ.

Ιστορία δεν κάναμε σήμερα γιατί τα παιδιά παρακολούθησαν διαδικτυακά ένα πρόγραμμα της αστυνομίας για την ασφάλεια στο διαδίκτυο. Ήταν πραγματικά ένα αξιόλογο πρόγραμμα πολύ κατατοπιστικό, και για τα παιδιά και για μένα.

24 Νοεμβρίου 2014

Γλώσσα: Προχωρήσαμε στο μάθημα:«Αγάπες… με ουρά». Από το συγκεκριμένο μάθημα και από τη σελίδα 60 θα έχουν για το σπίτι την εργασία 4. Ακόμα από το τετράδιο εργασιών θα έχουν από την ίδια ενότητα πάλι την εργασία 4.

Ιστορία: Παραδόθηκε το μάθημα:«Το Παλάτι, ο Ιππόδρομος και οι Δήμοι». Υπογραμμίσαμε συγκεκριμένα σημεία του μαθήματος και τους έδωσα όπως πάντα σχεδιάγραμμα του μαθήματος. Επιμένω και πάλι πως αν το διαβάσουν 2-3 φορές και δουν το σχεδιάγραμμα σίγουρα μπορούν να το πουν με δικά τους λόγια.

Γεωγραφία δεν κάναμε σήμερα. Προτίμησα να συζητήσουμε για κάποια «κακώς» κείμενα που συνέβησαν στην εκδρομή (άλλωστε θα σας τα πουν και τα παιδιά σας) μήπως και αλλάξουμε κάποιες «κακές» συμπεριφορές! Νομίζω πως η κουβέντα ήταν εποικοδομητική και είχε αποτέλεσμα.

Παρασκευή 21 Νοεμβρίου 2014

Μαθηματικά: Σήμερα δεν προχωρήσαμε. Κάναμε τις ασκήσεις που είχαμε για το σπίτι και για την Δευτέρα θα έχουν μια φωτοτυπία που πήραν επαναληπτική πάνω στις διαιρέσεις.

Φυσική: Γράψαμε το μάθημα που είχαμε σε ένα πρόχειρο διαγώνισμα. Συμπληρώσαμε τις εργασίες του τετραδίου της Φυσικής. Θα έχουν μόνο το συμπέρασμα που γράψαμε.Δηλαδή τι κάνει το σάλιο και τι η χολή.

Θρησκευτικά: Θα έχουν το μάθημα:»Ο Άγιος Μάμας». Θα το διαβάσουν 2-3 φορές μόνο.

20 Νοεμβρίου 2014

Σήμερα είχαμε μια αξέχαστη εμπειρία! Επισκεφτήκαμε το φαράγγι «Καταφύκι», που βρίσκεται λίγο έξω από το Κρανίδι. Σε μια φοβερή διαδρομή 5 χιλιομέτρων γνωρίσαμε κάποια αγριοβότανα όπως το «λευκό» κρόκκο , το θυμάρι, τη ρίγανη…Είδαμε χαρουπιές, βελανιδιές πεύκα αιωνόβιες ελιές ( 800 χρόνων) και κόψαμε σπαράγγια. Μάθαμε να χρησιμοποιύμε το χάρτη την  πυξίδα και το GPS. Αναρριχηθήκαμε σε κάθετους βράχους…Το κυριότερο επισκεφθήκαμε και το παλαιοντολογικό σπήλαιο «Φράχθι». Ας δείτε και σεις τις εντυπώσεις μας στην παρακάτω διεύθυνση.

19 Νοεμβρίου 2014

Μαθηματικά: Παραμείναμε στην ενότητα 16 και κάναμε κάποιες ασκήσεις από το τετραδιο των μαθηματικών. Για την επόμενη φορά θα έχουν από το τετράδιο των μαθηματικών τις ασκήσεις: ε , στ και ζ.

Φυσικά: Από το πράσινο βιβλίο, το βιβλίο του μαθητή, κάναμε μόνο το ταξίδι της τροφής. Μιλήσαμε για την στοματική κοιλότητα, το στομάχι, το συκώτι , το πάγκρεας, το λεπτό και το παχύ έντερο. Αυτά θα μάθουν για την επόμενη φορά.

18 Νοεμβρίου 2014

Γλώσσα: Στο μάθημα της Γλώσσας κάναμε σήμερα άγνωστη ορθογραφία και έκλειναν στα τρία γένη το επίθετο κανελής -ιά -ί κατά το σταχτής, -ιά, -ί.Κάποια παιδιά δεν είχαν μάθει την κλίση τψν επιθέτων αυτά. Μπορείτε να το δείτε από το γραπτό τους στο πρόχειρο τετράδιό τους. Τώρα από το τετράδιο της Γλώσσας θα έχουν από τις σελίδες 32, 33 και 34 τις εργασίες 2, και 3.

Μαθηματικά: Κατ” αρχάς να πω πως έδωσα ένα φυλλάδιο προχθές με 3 ασκήσεις οι οποίες ήταν δύσκολες . Να ζητήσω συγγνώμη για την ταλαιπωρία που προκάλεσα. Εμείς τις ασκήσεις τις λύσαμε στον πίνακα, με έναν πρακτικό τρόπο. Θέλω όμως να ξαχαστούν. Το σημερινό μάθημα είχε σχέση με τις κλασματικές μονάδες. Μόνο από το βιβλίο των μαθηματικών και στην ενότητα 16 θα έχουν τις εργασίες 1 και 2.

14 Νοεμβρίου 2014

Μαθηματικά: Και πάλι δεν προχωρήσαμε σήμερα. Κάναμε ξανά και ξανά προβλήματα αναγωγής στην μονάδα. Για την επόμενη φορά θα έχουν μια φωτοτυπία με 3 προβλήματα «κλασσικά» ανγωγής στην μονάδα. Αυτά λύνονται χωρίς δεκαδικά κλάσματα. Το 3ο είναι λίγο δύσκολο. Αν δεν μπορούν να το λύσουν αφήστε το να το πούμε στην τάξη.

Θρησκευτικά: Κάναμε για την Αγία Αικατερίνη. Σημειώσαμε κάποια κομμάτια από το μάθημα, αυτά δηλαδή που πρέπει να μάθουν.

Όπως καταλαβαίνετε το πρόγραμμα της εβδομάδας «χαλάρωσε» αρκετά λόγω της προετοιμασίας της τάξης για την γιορτή του Πολυτεχνείου.

Τη Δευτέρα λοιπόν θα έχουμε τη γιορτή η οποία θα ξεκινήσει στις 8:30 και θα τελειώσει περίπου στις 10:00.

12 Νοεμβρίου 2014

Σήμερα και προφανώς και τις υπόλοιπες δυο ημέρες της εβδομάδας, θα τις «ξοδέψουμε» στις πρόβες για τη γιορτή του Πολυτεχνείου. Οπότε όπως καταλαβαίνετε τα μαθήματα θα πάνε λίγο πίσω. Έτσι σήμερα αφιερώσαμε ένα ολόκληρο δίωρο στα προβλήματα αναγωγής στην μονάδα τα οποία μάθαμε να τα λύνουμε μ” έναν νέο τρόπο. Θα κάνουμε πολλές ασκήσεις πάνω σ” αυτόν τον τρόπο. Έτσι θα έχουν για το σπίτι τις εργασίες γ και δ από το τετράδιο εργασιών.