31 Οκτωβρίου 2014

Γεωγραφία: Κάναμε το μάθημα 7:«Η θέση της Ελλάδας». Θα έχουν να μάθουν μόνο τη  σελίδα 30 και στη σελίδα 31 το «γλωσσάρι» τι είναι χερσόνησος. Θα συμπληρώσουν και την 1 εργασία του τετραδίου της Γεωγραφίας.

Θρησκευτικά: Το μάθημα:»Οι Απόστολοι συνεχίζουν τον αγώνα του Χριστού¨στη σελίδα 26 και 27. Θα διαβάσουν από τη σελίδα 27 το κομμάτι με τον τίτλο:«Το Άγιο Πνεύμα συνεχίζει το έργο του Χριστού στην Εκκλησία».

Τη Δευτέρα δεν θα γράψουμε τεστ στα μαθηματικά.Κάποιες υποχρεώσεις για το σχολείο με αναγκάζουν να το μεταφέρω για την Τρίτη.Το πρόγραμμα θα είναι: Γλώσσα Μαθηματικά και Ιστορία.   Σχολάμε στις 14:00

30 Οκτωβρίου 2014

Μαθηματικά: Ουσιαστικά σήμερα τελειώσαμε την ενότητα των δεκαδικών και δεκαδικών κλασμάτων. Κάναμε και τις υπόλοιπες ασκήσεις του τετραδίου των μαθηματικών. Για την Δευτέρα θα έχουν μια φωτοτυπία με 5 εργασίες που τους έδωσα. Τη Δευτέρα λοιπόν θα  γράψουν τεστ στην ενότητα. Οι ασκήσεις θα είναι στο ύφος της φωτοτυπίας.

Φυσική:Κάναμε από το βιβλίο της φυσικής και στη σελίδα 32 το μάθημα:«Πεπτικό σύστημα». Από αυτό το μάθημα σημειώσαμε τους «υδατάνθρακες»,»πρωτεΐνες» και «βιταμίνες«. Αυτά τα κομματάκια του βιβλίου θα μάθουν για την επομένη.

Γεωγραφία: Κάναμε τις ασκήσεις του Τετραδίου της Γεωγραφίας και από τη σελίδα 11 του τετραδίου θα έχουν στο σπίτι την 2η εργασία.

Θρησκευτικά: Από τη σελίδα 22 του βιβλίου θα έχουν να μάθουν μόνο το κομμάτι με τον τίτλο:«Η δική μας ευθύνη για δικαιοσύνη και παραδειγματική ζωή». Είναι γνωστός ο τρόπος που πρέπει να το διαβάσουν. Διάβασμα 2-3 φορές και το λένε με δικά τους λόγια.

Αύριο έχουμε 5ωρο. Σχολάνε στις 12:25. Θα κάνουμε Γεωγραφία και Θρησκευτικά.

29 Οκτωβρίου 2014

Γλώσσα: Ύστερα από αρκετές ημέρες μπήκαμε και πάλι στους ρυθμούς μας. Έτσι λοιπόν επιστρέψαμε στην ενότητα που είχαμε μείνει, λόγω των επετειακών μαθημάτων, και κάναμε από τη σελίδα 36 το μάθημα «Υπόγειες διαδρομές». Το γραμματικό φαινόμενο που διδάσκεται στο μάθημα αυτό είναι τα αριθμητικά επίθετα. Θα βρείτε περισσότερες πληροφορίες στο βιβλίο της Γραμματικής στις σελίδες 122-129. Στη σελίδα 129 υπάρχουν και αυτά που πρέπει να θυμούνται όταν γράφουν τα αριθμητικά. Για το σπίτι θα έχουν την φωτοτυπία που τους έδωσα.

Μαθηματικά: Κάναμε το επαναληπτικό της ενότητας 2 στο βιβλίο των μαθηματικών. Για το σπίτι πήραν τις ασκήσεις β, δ και ε του τετραδίου των μαθηματικών. Αύριο θα μιλήσουμε για την διαίρεση με πηλίκο δεκαδικό αριθμό, και πάλι. Τελειώνοντας το επαναληπτικό αύριο, θα τους δώσω μια φωτοτυπία με ασκήσεις επαναληπτικές στην ενότητα. Πάνω σ’αυτό το ύφος των ασκήσεων θα γράψουν τεστ στην ενότητα αυτή, τη Δευτέρα.

Φυσική: Θα έχουν να μάθουν από τη σελίδα 31 του πράσινου βιβλίου (βιβλίο μαθητή) το κομμάτι που είναι στο τέλος «Με μια ματιά» και «Γλωσσάρι» του μαθήματος «Τροφές και ενέργεια». Θα έχουν και τις ασκήσεις α και γ του τετραδίου της φυσικής σε αυτήν την ενότητα.

Όπως βλέπετε σήμερα η δουλειά είναι αρκετή. Χρειάζεται διάβασμα και όχι αυτό «δεν έχουμε τίποτα»! Αν αναλογιστείτε ότι αύριο το πρόγραμμα έχει: Μαθηματικά, Φυσική ,Γεωγραφία, Θρησκευτικά και Κοινωνική Αγωγή έχουν αρκετή δουλειά.

24 Οκτωβρίου 2014

Σήμερα η μέρα αφιερώθηκε σε εκδηλώσεις κατά της «Παιδικής παχυσαρκίας». Έτσι κάναμε πολύ λίγο μάθημα και μάλιστα μόνο Φυσική από το κεφάλαιο «Τροφές και ενέργεια». Έτσι δεν θα χουμε τίποτα για την ερχόμενη εβδομάδα Φυσική. Την Τετάρτη το πρόγραμμα θα έχει ως εξής: Γλώσσα , Μαθηματικά,  Φυσική ,Γεωγραφία.

23 Οκτωβρίου 2014

Φυσική: Σήμερα κάναμε το μάθημα:«Η ενέργεια αλλάζει συνεχώς μορφή». Είδαμε πώς από χημική, μετατρέπεται άλλοτε σε φωτεινή, άλλοτε σε κινητική, σε θερμότητα κ.ο.κ,. Ουσιαστικά έχουν να μάθουν μόνο το συμπέρασμα στο τέλος και να κάνουν τις δυο εργασίες.

Θρησκευτικά: Το μάθημα: «Αγώνας να μοιραζόμαστε τα αγαθά μας με τους άλλους» έχει δυο κομμάτια.Η ιστορία του ανόητου πλουσίου και Χριστός εξηγεί το νόημα της ιστορίας. Αυτά θα διαβάσουν 2-3 φορές και επειδή είναι απλές ιστοριούλες μπορούν να τις πουν πολύ εύκολα. Όμως θέλω να τις διαβάζουν 2-3 φορές , γιατί ήδη υπάρχουν κάποιοι μαθητές που δεν ανοίγουν καθόλου το βιβλίο.

Γεωγραφία: Κάναμε το μάθημα:«Η μορφή και το σχήμα της Ελλάδας». Θα μάθουν από το τέλος του μαθήματος στην τελευταία σελίδα το κομμάτι : «Η πατρίδα μας είναι μία χερσόνησος…καταφύγιο σπάνια θαλασσοπούλια», καθώς και το γλωσσάρι που ουσιαστικά είναι συντόμευση του παραπάνω κομματιού.

Αύριο σχολάνε στις 12:25. Θα κανουμε Φυσική, Θρησκευτικά και Κοινωνική και πολιτική Αγωγή.

22 Οκτωβρίου 2014

Γλώσσα: Κάναμε το επετειακό μάθημα της σελίδας 44 του βιβλίου:«Η Ιταλία μάς κήρυξε τον πόλεμο». Έχουν μια φωτοτυπία με επαναληπτικές ασκήσεις πάνω στα γραμματικά φαινόμενα που έχουμε κάνει τον τελευταίο καιρό. Αυτές οι ασκήσεις είναι για την ερχόμενη Τετάρτη. Αύριο θα φέρουν και πάλι το βιβλίο της Γλώσσας για να ολοκληρωθεί η ενότητα.

Μαθηματικά: Στο μάθημα 13 πήγαμε σήμερα και μιλήσαμε για την διαίρεση δεκαδικών αριθμών.Για πρώτη φορά σήμερα μίλησα για την απευθείας κάθετη διαίρεση.Προσέξτε! Φαίνεται δύσκολη, ίσως κάποια παιδιά σας παραπονεθούν ότι δεν την κατάλαβαν και τόσο. Όλα όμως είναι βέβαιο πως όταν κατανοήσουν τον τρόπο , θα την έχουν μάθει σε λίγο καιρό από τώρα.Να ξέρετε πως είμαι εδώ για να τους την μάθω με υπομονή αρκετή, γι αυτό μην αγχώνεστε και αγχώνετε και τα παιδιά. Ωστόσο θα σας εξηγήσω ευθύς αμέσως πώς ζητάω την απευθείας διαίρεση:  Έχω να διαιρέσω το 5 με το 6. Δηλαδή 5:6. Φτιάχνω την κάθετη διαίρεση και λέω:

1) Ένα ψηφίο έχει ο διαιρέτης (6) ένα χωρίζω στ” αριστερά του Διαιρετέου (5)

2)Το 6 στο 5 δε χωράει.

3) Γράφω 0 στο πηλίκο, βάζω δίπλα στο 0(μηδέν)  υποδιαστολή (0,) και στο διαιρετέο προσθέτω ένα μηδενικό και γίνεται 50.

4)Το 6 στο 50 χωρά 8 φορές. Γράφω το 8 στο πηλίκο και ξεκινώ τον πολλαπλασιασμό του πηλίκου με τον διαιρέτη.  Δηλαδή: 6χ8=48

5)Εδώ γίνεται η απευθείας αφαίρεση από τον διαιρετέο. 48 από 50 αφήνει υπόλοιπο 2. Αυτό γράφω, ΜΟΝΟ το υπόλοιπο της αφαίρεσης!

6)Προσθέτω ένα μηδενικό στο 2 και γίνεται 20.

7) Το 6 στο 20 χωράει 3 φορές. Γράφω το 3 στο πηλίκο και συνεχίζω.

8) 3χ6 κάνει 18. Το αφαιρώ απευθείας από το 20. Κάνει 2. Αυτό γράφω 2.

Για την Τετάρτη θα έχουν τις εργασίες β γ και στ  από το Τετράδιο εργασιών στις σελίδες 32 και 33. 

Φυσική: Κάναμε: «Η ενέργεια αποθηκεύεται». Μόνο το συμπέρασμα να μάθουν, δηλαδή ποιες είναι οι αποθήκες ενέργειας.Έχουν να συμπληρώσουν την άσκηση 2 της  σελίδας 44. 

Αύριο σχολάνε στις 14:00. Θα έχουν μαζί τους τη Γλώσσα τη Φυσική θρησκευτικά και Γεωγραφία.

21 Οκτωβρίου 2014

Γλώσσα:Δεν κάναμε.

Μαθηματικά: Κάναμε τις ασκήσεις του τετραδίου των μαθηματικών και κάναμε πολλές ασκήσεις στον πίνακα πολλαπλασιασμού δεκαδικών και για το σπίτι θα έχουν από τη σελίδα 31 τις ασκήσεις ε και στ.

Ιστορία: Κάναμε το μάθημα: «Ο Χριστιανισμός επίσημη θρησκεία».Και πάλι σχεδιάγραμμα τους έδωσα, φαίνεται πως λειτουργεί για τα περισσότερα παιδιά και την μαθαίνουν εύκολα.

Γεωγραφία: Κάναμε τον «Προσανατολισμό» στη σελίδα 22. Θα έχουν να μάθουν μόνο τους ορισμούς της σελίδας 25.

Αύριο θα κάνουμε Γλώσσα, Μαθηματικά και Φυσική. Σχολάμε στις 14:00

20 Οκτωβρίου 2014

Γλώσσα: Σήμερα τελικά κάναμε μόνο γλώσσα. Ξεκινήσαμε την επετειακή ενότητα της 28ης Οκτωβρίου, χωρίς να σημαίνει πως η ενότητα 2 προσπεράστηκε. Θα επανέλθουμε μετά την 28η Οκτωβρίου. Έτσι λοιπόν κάναμε το μάθημα:«Πορεία προς το μέτωπο», υης σελίδας 42. Για το σπίτι θα έχουν τις εργασίες 3 και 4 των σελίδων 34 και 35. Είναι η κλίση των αρχαιόκλιτων θηλυκών σε -ος που τα κάναμε στην τάξη. Ακόμα έχουν 3 λέξεις από το κείμενο για το τετράδιο του λεξιλογίου.

Αύριο σχολάνε στις 14:00. Θα έχουν Γλώσσα, Μαθηματικά, Ιστορία και Γεωγραφία αν δεν έχουμε κενά λόγω παρέλασης.

17 Οκτωβρίου 2014

Θρησκευτικά: Κάναμε το κεφάλαιο 1.5:»Επιμονή και υπομονή στον αγώνα«.Τα παιδιά έχουν να διαβάσουν 2-3 φορές τα μαθήματα:«Ιησούς θεραπεύει με θαυμαστό τρόπο τον παραλυτικό της Καπερναούμ«και «Ο Ιησούς επαναλαμβάνει το θαύμα της Καπερναούμ και στα Iεροσόλυμα». Είναι δυο ιστορίες που μαθαίνονται και αναπαράγονται με δικά τους λόγια πολύ εύκολα. Για το σπίτι θα έχουν και την εργασία 2.

Γεωγραφία: Κάναμε από το τετράδιο εργασιών τις εργασίες των κεφαλαίων 2 και 3. Για το σπίτι έχουν να συμπληρώσουν τις τρεις εργασίες του 4ου κεφαλαίου.Στην 3η εργασία για να την λύσουν χρειάζονται οι διαστάσεις της τάξης που είναι: 6χ6

Τη Δευτέρα σχολάμε στις 14:00. Θα κάνουμε Γλώσσα Μαθηματικά και Ιστορία.

16 Οκτωβρίου 2014

Σήμερα ήταν μια δύσκολη μέρα…Κάναμε λοιπόν 2 ώρες μάθημα. Η τρίτη αφιερώθηκε στον κατευνασμό των έριδων που αναπτύσσονται καμιά φορά στα παιδιά σας.Σε κάθε περίπτωση κι αυτό μάθημα είναι. Η συμπεριφορά διδάσκεται, και νομίζω πως από την δική μου πλευρά , είναι υποχρέωσή μου να συζητώ μαζί τους, προσπαθώντας να τους δείξω πώς πρέπει να διαχειρίζονται τον «κακό» τους εαυτό όταν βγαίνουν έξω από τα όριά τους.

Μαθηματικά: Κάναμε την ενότητα 11. Αυτό το μάθημα μιλά για τον πολλαπλασιασμό δεκαδικού αριθμού με δεκαδικό. Υπήρξαν 2 άξονες που κινηθήκαμε στο σημερινό μάθημα. Ο πρώτος αφορούσε πολλαπλασιασμό δεκαδικού που έχει δέκατα και εκατοστά, με δεκαδικό που έχει μόνο δέκατα ή μόνο εκατοστά, να γίνεται με το μυαλό. Δηλαδή: Αν έχεις τον αριθμό 0,35 να τον πολλαπλασιάσεις με τον 0,2, πολλαπλασιάζεις τον 35 με τον 2 με το μυαλό σου, βρίσκεις 70, και μετράς τα δεκαδικά ψηφία και των δύο αριθμών που είναι 3 και χωρίζεις το 70 με τρία δεκαδικά ψηφία. Δηλαδή το 70 γίνεται 0,070. Αν ήταν 0,35χ0,02 γράφεις 70 και μετράς 4 δεκαδικά ψηφία, δηλαδή 0,0070. Ο δεύτερος και ο πιο εύκολος είναι ο κάθετος πολλαπλασιασμός δεκαδικού με δεκαδικό. Πολλαπλασιάζεις τους αριθμούς χωρίς να υπολογίζεις τις υποδιαστολές, και στο τελικό αποτέλεσμα μετράς τα δεκαδικά ψηφία που πολλαπλασίασες και χωρίζεις τον αριθμό.

Φυσική: Κάναμε τις ασκήσεις που είχαμε αφήσει στο πίσω μέρος του μαθήματος για τις μορφές ενέργειας.Αύριο λοιπόν δε θάχουν να διαβάσουν κάτι.

Αύριο σχολάνε 12:25. Θα κάνουμε Φυσική Θρησκευτικά και Γεωγραφία.