Πέμπτη 29 Σεπτεμβρίου 2016

Γλώσσα: Κάναμε ανθολόγιο. Στη σελίδα 39 του ανθολογίου είναι το ποίημα της Θέτης Χορτιάτη: «Λούνα παρκ παππούλη μου». Από το ποίημα αυτό θα έχουν την τελευταία στροφή για αντιγραφή και ορθογραφία. Ασκήσεις θα έχουν τις ασκήσεις της φωτοτυπίας που τους έδωσα.

Θρησκευτικά: Κάναμε το μάθημα:«Η προσευχή είναι επικοινωνία με τον Θεό». Γράψαμε στον πίνακα τα πιο σημαντικά πράγματα του μαθήματος. Διαβάζοντάς τα είναι εύκολο να τα μάθουν.

Για την Παρασκευή το πρόγραμμα θα είναι:

Μαθηματικά

Θρησκευτικά

Αγγλικά

Αγγλικά

Μελέτη

Ευέλικτη Ζώνη

Τετάρτη 28 Σεπτεμβρίου 2016

Γλώσσα: Κάναμε το μάθημα: «Ένα αστείο περιστατικό». Τα παιδιά έγραψαν στο τετράδιο του γραπτού λόγου το αστείο περιστατικό περιγράφοντας τις εικόνες του βιβλίου. Το έγραψαν αυτή τη φορά μόνα τους. Εγώ συμπλήρωσα κάποιες παρατηρήσεις στα τετράδια που είναι απαραίτητες να τηρούν όταν γράφουν. Γι αυτό είναι καλό να τα ξαναδιαβάζουν αυτά που έγραψαν προσέχοντας τα λάθη τους έτσι ώστε να είναι περισσότερα προσεκτικά στους επόμενους γραπτούς λόγους.Για το σπίτι θα έχουν αντιγραφή και ορθογραφία το λεξιλόγιο της σελίδας 26. Ακόμα τους έδωσα μια φωτοτυπία με επαναληπτικές εργασίες της ενότητας που κάναμε.

Μαθηματικά: Δεν προχώρησα. Τους έδωσα μια φωτοτυπία επάνω στους πολλαπλασιασμούς και στις διαιρέσεις.

Το αυριανό πρόγραμμα θα είναι:

Γλώσσα 

Γυμναστική

Γλώσσα

Μελέτη

Θρησκευτικά

Θεατρική Αγωγή

Τρίτη 27 Σεπτεμβρίου 2016

Γλώσσα: Σήμερα ασχοληθήκαμε με το τετράδιο εργασιών του μαθήματος «Δεν είν” τρελοί οι δίδυμοι». Συμπληρώσαμε ομαδικά την εργασία του γραπτού λόγου. Για αύριο λοιπόν θα έχουν μια φωτοτυπία με ασκήσεις καθώς και να κλίνουν το ρήμα «παίζω» στο τετράδιο της γραμματικής τους.

Μαθηματικά: Από το τετράδιο εργασιών θα έχουν στις σελίδες 22 και 23 τις εργασίες 2 , 3 , 5 και 6.

Ιστορία:Δεν προχώρησα στο παρακάτω μάθημα. Για την ερχόμενη Δευτέρα λοιπόν θα έχουν επανάληψη τα δυο προηγούμενα μαθήματα τους Θεούς και τις Θεές του Ολύμπου.

Αύριο το πρόγραμμα έχει ως εξής:

Γλώσσα

Γλώσσα 

Μαθηματικά

Μουσική

Εικαστικά

Μελέτη

Δευτέρα 26 Σεπτεμβρίου 2016

Γλώσσα: Κάναμε το μάθημα «Δεν είναι τρελοί οι δίδυμοι». Από το τετράδιο εργασιών της Γλώσσας δεν κάναμε ασκήσεις. Θα ασχοληθούμε αύριο επειδή έχει γραπτό λόγο. Για το σπίτι τις εργασίες 8 , 9 και 10. Η εργασία 10 είναι αντιγραφή και ανάγνωση.

Σήμερα γράψαμε ορθογραφία άγνωστη. Δε θα θελα να πανικοβληθείτε αν δείτε πολλά λάθη. Έτσι γίνεται πάντα στις αρχές. Η άγνωστη ορθογραφία χρησιμοποιείται από μένα σαν μέσο εξάσκησης της γραμματικής που πρέπει να ξέρουν αλλά δεν την εφαρμόζουν γιατί δεν έχουν μάθει τον τρόπο. Εγώ τους θυμίζω γραμματικούς κανόνες όσο γράφουν και αυτά διορθώνουν τα καταληκτικά λάθη που είναι σημαντικά στην ορθογραφία. Έτσι σήμερα μιλήσαμε για τα ρήματα που τελειώνουν σε -ται, -τε ή -νται, δηλαδή πότε βάζω ε ή αι. Μπορεί κάποια παιδιά να μην το θυμούνται καθόλου, όμως θα το ακούσουν τόσες φορές που κάποια στιγμή θα το θυμούνται σίγουρα.

Μαθηματικά: Κάναμε το μάθημα 6″Πολλαπλασιασμός και διαίρεση«. Από το τετράδιο εργασιών θα έχουν τις εργασίες 2,3 , 5 και 6 από τις σελίδες 20 και 21 του τετραδίου.

Ιστορία: Θα έχουν το μάθημα  «Οι Θεές του Ολύμπου».

Αύριο θα κάνουμε:

Γλώσσα

Πληροφορική

Γλώσσα

Μαθηματικά

Ιστορία

Εικαστικά

Παρασκευή 23 Σεπτεμβρίου 2016

Μαθηματικά: Όπως αντιληφθήκατε έχουμε μπει στην  προπαίδεια με μοναδικό στόχο να μάθουμε τη διαίρεση. Έτσι λοιπόν είναι επιτακτική ανάγκη να την ξαναθυμηθούν. Με τον παλιό παραδοσιακό τρόπο. Την διαβάζουν και σας τη λένε από μνήμης με αύξουσα σειρά. 1 φορά το 5 κάνει 5, 2 φορές το 5 κάνει 10, κ.ο.κ. Κάποια παιδιά που την ξέρουν καλά, δεν είναι αναγκαίο να τα ταλαιπωρήσουμε μ. αυτόν τον τρόπο. Μια επανάληψη με ανακατεμένες προπαίδειες είναι αρκετή.Σε κάποια που εντόπισα πως δεν την ξέρουν τους είπα να ασχοληθούν με τις προπαίδειες του 2,3 και 4 αυτό το Σαββατοκύριακο.Για το σπίτι λοιπόν θα έχουν από την ενότητα 5 του τετραδίου εργασιών τις εργασίες 1,2,3, 5 και 6 των σελίδων 18 και 19.

Θρησκευτικά: Κάναμε το επόμενο μάθημα:«Ο Θεός είναι κοντά μας». Και πάλι γράψαμε 4 προτασούλες που αποτελούν τα κύρια κομμάτια του μαθήματος. Είναι ένας εύκολος τρόπος μελέτης των θρησκευτικών. Στα επόμενα μαθήματα θα υπογραμμίζουν τα παιδιά τα κύρια σημεία κάθε παραγράφου και θα βάζουμε πλαγιότιτλους. Έτσι και μ αυτό τον τρόπο σιγά σιγά θα βάλω τα παιδιά να ανοίγουν το βιβλίο τους και να μελετούν μέσα από αυτό.

Για την Δευτέρα λοιπόν θα έχουν:

Γλώσσα

Γλώσσα 

Μαθηματικά

Αγγλικά

Αγγλικά

Ιστορία

Πέμπτη 22 Σεπτεμβρίου 2016

Γλώσσα: Δεν προχωρήσαμε σήμερα. Κάναμε από το τετράδιο εργασιών τις εργασίες. Έτσι για τη Δευτέρα θα έχουν μόνο την εργασία 1 από το τετράδιο εργασιών της σελίδας 13. Επίσης τη Δευτέρα θα γράψουν άγνωστη ορθογραφία, δηλαδή από τις ορθογραφίες που έχουν γράψει λέξεις και φράσεις.

Θρησκευτικά: Κάναμε το μάθημα:»Η εύρεση και η ύψωση του Τίμιου Σταυρού» Γράψαμε στον πίνακα τα πιο σημαντικά πράγματα του μαθήματος. Διαβάζοντάς τα είναι εύκολο να τα μάθουν.

Για την Παρασκευή το πρόγραμμα θα είναι:

Μαθηματικά

Θρησκευτικά

Αγγλικά

Αγγλικά

Μελέτη

Ευέλικτη Ζώνη

Τετάρτη 21 Σεπτεμβρίου 2016

Γλώσσα: Κάναμε το μάθημα: «Δημοτικό Σχολείο Τρικάλων Ημαθίας». Από το μάθημα αυτό κάναμε όλες τις εργασίες του βιβλίου στην τάξη. Στη σελίδα 20 του βιβλίου οι εργασίες 7 και 6 είναι αντιγραφή και ορθογραφία. Επειδή η συγκεκριμένη ορθογραφία είναι δύσκολη ας εφαρμόσετε με προσοχή όσα σας έχω γράψει για τον τρόπο εκμάθησης της ορθογραφίας. Ακόμα από το τετράδιο εργασιών θα έχουν να κάνουν στο σπίτι τις εργασίες 2 και 3 της σελίδας 14. Την εργασία 1 που είναι Γραπτός λόγος θα την κάνουμε στην τάξη. Κανέναν γραπτό λόγο δεν θα γράφουμε στο σπίτι.

Μαθηματικά: Όπως είδατε τα γεωμετρικά σχήματα τα προσπέρασα κάπως γρήγορα μιας και θα τα συναντάμε συχνά στη διάρκεια των μαθημάτων και των ασκήσεων. Ξεκινήσαμε την επανάληψη της προπαίδειας ως το 5. Θα έχουν λοιπόν τις εργασίες 1, 2, 3, 4 και 5 του τετραδίου εργασιών στις σελίδες 16 και 17. Οι εργασίες 1 και 4 γράφτηκαν στον πίνακα να συμπληρωθούν.

Το αυριανό πρόγραμμα θα είναι:

Γλώσσα 

Γυμναστική

Γλώσσα

Μελέτη

Θρησκευτικά

Θεατρική Αγωγή

Τρίτη 20 Σεπτεμβρίου 2016

Γλώσσα: Σήμερα κάναμε Ανθολόγιο. Τους έδωσα τα βιβλία τους (κι αν θέλετε ντύστε τα, επειδή θα τα έχουν και την επόμενη σχολική χρονιά) θα τα φέρουν στο σπίτι για να διαβάσουν την αντιγραφή και ορθογραφία τους που είναι στο τέλος του μαθήματος «Ένας περίπατος στην πόλη» , στη σελίδα 91 οι δυο τελευταίες σειρές: «Ο Χάρης ένιωσε … ήταν ο κόσμος!». Θα διαβάσουν την πρώτη σελίδα 89, και αν βλέπετε πως δυσκολεύονται μόνο την πρώτη παράγραφο, πείθοντάς τα να με ενημερώνουν για το πόσο διάβασαν.

Να ξέρετε πως θα υπάρξουν φορές που για το σπίτι η μελέτη στη γλώσσα θα είναι μόνο ανάγνωση και αντιγραφή. Ωστόσο αυτό δε σημαίνει ότι διαβάζουμε 10 λεπτά και τελειώσαμε. Παρατήρησα σήμερα πως αρκετά παιδιά στην ορθογραφία κάνουν απρόσεκτα λάθη.Σας είπα και προηγούμενα πως η ορθογραφία έχει τον τρόπο μελέτης της. Πέρα από τις 2 φορές αντιγραφής του κειμένου στο σπίτι κάνουν τα εξής:

Υπογραμμίζω τις δύσκολες λέξεις. Παρατηρώ με τι ι,ε, ο και αν υπάρχουν διπλά σύμφωνα στις λέξεις. Ύστερα τις γράφω 2 με 3 φορές τις λέξεις ορθογραφημένες στο αντιγραφής (αυτό δε με πειράζει) ή όπου αλλού θέλετε (μπορεί να έχετε πρόχειρο άλλο στο σπίτι).Αν καταφέρετε να πετύχετε αυτήν τη μεθοδολογία εκμάθησης ορθογραφίας θα δείτε πόσα λιγότερα λάθη θα κάνουν τα παιδιά σας.

Μαθηματικά: Κάναμε το 3ο μάθημα: Τα γεωμετρικά σχήματα. Από το βιβλίο θα έχουν την εργασία 3 της σελίδας 19 να ζωγραφίσουν τα σχήματα, καθώς και από το τετράδιο εργασιών τις εργασίες 2 ,3 και 4 των σελίδων 14 και 15.

Ιστορία: Κάναμε τους Θεούς του Ολύμπου. Το μάθημα φαίνεται μεγάλο αλλά είναι αρκετά γνωστό στα παιδιά. Οπότε με 2 ή 3 αναγνώσεις είναι ικανά να πουν το μάθημα.

Αύριο το πρόγραμμα έχει ως εξής:

Γλώσσα

Γλώσσα 

Μαθηματικά

Μουσική

Εικαστικά

Μελέτη

Δευτέρα 19 Σεπτεμβρίου 2016

Γλώσσα: Κάναμε το μάθημα «Το σχολείο ταξιδεύει στο χρόνο». Από το τετράδιο εργασιών της Γλώσσας θα έχουν για το σπίτι τις εργασίες 4,5 ,6 και 7.

Μαθηματικά: Δεν προχωρήσαμε. Κάναμε πολλές επαναληπτικές ασκήσεις της προηγούμενης χρονιάς στον πίνακα(σηκώθηκαν αρκετά παιδιά στον πίνακα) και θυμηθήκαμε τις προσθέσεις με κρατούμενο. Όμως επιμένω πάρα πολύ, και θα το δείτε κατά τη διάρκεια της δουλειάς μου, στις προσθέσεις και αφαιρέσεις από μνήμης. Ο τρόπος που θέλω να προσθέτουν αποτυπώνεται στο φυλλάδιο εργασίας που τους έδωσα για να κάνουν στο σπίτι. Έτσι για αύριο έχουν τις ασκήσεις του φυλλαδίου που τους έδωσα.

Ιστορία: Θα έχουν το υπόλοιπο μάθημα του πρώτου κεφαλαίου του μαθήματος που κάναμε «Η Τιτανομαχία».

Αύριο θα κάνουμε:

Γλώσσα

Πληροφορική

Γλώσσα

Μαθηματικά

Ιστορία

Εικαστικά

Παρασκευή 16 Σεπτεμβρίου 2016

Μαθηματικά: Σήμερα κάναμε το 2ο μάθημα «Προσθέσεις διψήφιων και τριψήφιων αριθμών». Από το τετράδιο εργασιών και στις σελίδες 12 και 13 θα κάνουν τις ασκήσεις 4,6 και 7.

Μελέτη Περιβάλλοντος: Η μελέτη περιβάλλοντος είναι ένα μάθημα συζήτησης και γνωριμίας του κόσμου που ζούμε. Έτσι λοιπόν το μάθημα αυτό θα γίνεται αποκλειστικά στην τάξη και δεν θα τους βάζω κείμενα να μαθαίνουν. Θα αφήνουν τα βιβλία του μαθήματος κάτω από τα θρανία και καμιά φορά όταν θα τους βάζω καμιά εργασία από το τετράδιο θα παίρνουν το τετράδιο μόνο στο σπίτι.

Θρησκευτικά: Το δεύτερο μάθημα είναι: «Ο Σταυρός: Το σύμβολο των χριστιανών». Και σ αυτό το μάθημα κρατήσαμε σημειώσεις στο πρόχειρο τετράδιο. Ισχύουν λοιπόν ότι έχουμε πει.

Τη Δευτέρα θα έχουν: Γλώσσα Μαθηματικά Ιστορία.

Καλό Σαββατοκύριακο!