24 Οκτωβρίου 2014

Σήμερα η μέρα αφιερώθηκε σε εκδηλώσεις κατά της «Παιδικής παχυσαρκίας». Έτσι κάναμε πολύ λίγο μάθημα και μάλιστα μόνο Φυσική από το κεφάλαιο «Τροφές και ενέργεια». Έτσι δεν θα χουμε τίποτα για την ερχόμενη εβδομάδα Φυσική. Την Τετάρτη το πρόγραμμα θα έχει ως εξής: Γλώσσα , Μαθηματικά,  Φυσική ,Γεωγραφία.

23 Οκτωβρίου 2014

Φυσική: Σήμερα κάναμε το μάθημα:«Η ενέργεια αλλάζει συνεχώς μορφή». Είδαμε πώς από χημική, μετατρέπεται άλλοτε σε φωτεινή, άλλοτε σε κινητική, σε θερμότητα κ.ο.κ,. Ουσιαστικά έχουν να μάθουν μόνο το συμπέρασμα στο τέλος και να κάνουν τις δυο εργασίες.

Θρησκευτικά: Το μάθημα: «Αγώνας να μοιραζόμαστε τα αγαθά μας με τους άλλους» έχει δυο κομμάτια.Η ιστορία του ανόητου πλουσίου και Χριστός εξηγεί το νόημα της ιστορίας. Αυτά θα διαβάσουν 2-3 φορές και επειδή είναι απλές ιστοριούλες μπορούν να τις πουν πολύ εύκολα. Όμως θέλω να τις διαβάζουν 2-3 φορές , γιατί ήδη υπάρχουν κάποιοι μαθητές που δεν ανοίγουν καθόλου το βιβλίο.

Γεωγραφία: Κάναμε το μάθημα:«Η μορφή και το σχήμα της Ελλάδας». Θα μάθουν από το τέλος του μαθήματος στην τελευταία σελίδα το κομμάτι : «Η πατρίδα μας είναι μία χερσόνησος…καταφύγιο σπάνια θαλασσοπούλια», καθώς και το γλωσσάρι που ουσιαστικά είναι συντόμευση του παραπάνω κομματιού.

Αύριο σχολάνε στις 12:25. Θα κανουμε Φυσική, Θρησκευτικά και Κοινωνική και πολιτική Αγωγή.

22 Οκτωβρίου 2014

Γλώσσα: Κάναμε το επετειακό μάθημα της σελίδας 44 του βιβλίου:«Η Ιταλία μάς κήρυξε τον πόλεμο». Έχουν μια φωτοτυπία με επαναληπτικές ασκήσεις πάνω στα γραμματικά φαινόμενα που έχουμε κάνει τον τελευταίο καιρό. Αυτές οι ασκήσεις είναι για την ερχόμενη Τετάρτη. Αύριο θα φέρουν και πάλι το βιβλίο της Γλώσσας για να ολοκληρωθεί η ενότητα.

Μαθηματικά: Στο μάθημα 13 πήγαμε σήμερα και μιλήσαμε για την διαίρεση δεκαδικών αριθμών.Για πρώτη φορά σήμερα μίλησα για την απευθείας κάθετη διαίρεση.Προσέξτε! Φαίνεται δύσκολη, ίσως κάποια παιδιά σας παραπονεθούν ότι δεν την κατάλαβαν και τόσο. Όλα όμως είναι βέβαιο πως όταν κατανοήσουν τον τρόπο , θα την έχουν μάθει σε λίγο καιρό από τώρα.Να ξέρετε πως είμαι εδώ για να τους την μάθω με υπομονή αρκετή, γι αυτό μην αγχώνεστε και αγχώνετε και τα παιδιά. Ωστόσο θα σας εξηγήσω ευθύς αμέσως πώς ζητάω την απευθείας διαίρεση:  Έχω να διαιρέσω το 5 με το 6. Δηλαδή 5:6. Φτιάχνω την κάθετη διαίρεση και λέω:

1) Ένα ψηφίο έχει ο διαιρέτης (6) ένα χωρίζω στ” αριστερά του Διαιρετέου (5)

2)Το 6 στο 5 δε χωράει.

3) Γράφω 0 στο πηλίκο, βάζω δίπλα στο 0(μηδέν)  υποδιαστολή (0,) και στο διαιρετέο προσθέτω ένα μηδενικό και γίνεται 50.

4)Το 6 στο 50 χωρά 8 φορές. Γράφω το 8 στο πηλίκο και ξεκινώ τον πολλαπλασιασμό του πηλίκου με τον διαιρέτη.  Δηλαδή: 6χ8=48

5)Εδώ γίνεται η απευθείας αφαίρεση από τον διαιρετέο. 48 από 50 αφήνει υπόλοιπο 2. Αυτό γράφω, ΜΟΝΟ το υπόλοιπο της αφαίρεσης!

6)Προσθέτω ένα μηδενικό στο 2 και γίνεται 20.

7) Το 6 στο 20 χωράει 3 φορές. Γράφω το 3 στο πηλίκο και συνεχίζω.

8) 3χ6 κάνει 18. Το αφαιρώ απευθείας από το 20. Κάνει 2. Αυτό γράφω 2.

Για την Τετάρτη θα έχουν τις εργασίες β γ και στ  από το Τετράδιο εργασιών στις σελίδες 32 και 33. 

Φυσική: Κάναμε: «Η ενέργεια αποθηκεύεται». Μόνο το συμπέρασμα να μάθουν, δηλαδή ποιες είναι οι αποθήκες ενέργειας.Έχουν να συμπληρώσουν την άσκηση 2 της  σελίδας 44. 

Αύριο σχολάνε στις 14:00. Θα έχουν μαζί τους τη Γλώσσα τη Φυσική θρησκευτικά και Γεωγραφία.

21 Οκτωβρίου 2014

Γλώσσα:Δεν κάναμε.

Μαθηματικά: Κάναμε τις ασκήσεις του τετραδίου των μαθηματικών και κάναμε πολλές ασκήσεις στον πίνακα πολλαπλασιασμού δεκαδικών και για το σπίτι θα έχουν από τη σελίδα 31 τις ασκήσεις ε και στ.

Ιστορία: Κάναμε το μάθημα: «Ο Χριστιανισμός επίσημη θρησκεία».Και πάλι σχεδιάγραμμα τους έδωσα, φαίνεται πως λειτουργεί για τα περισσότερα παιδιά και την μαθαίνουν εύκολα.

Γεωγραφία: Κάναμε τον «Προσανατολισμό» στη σελίδα 22. Θα έχουν να μάθουν μόνο τους ορισμούς της σελίδας 25.

Αύριο θα κάνουμε Γλώσσα, Μαθηματικά και Φυσική. Σχολάμε στις 14:00

20 Οκτωβρίου 2014

Γλώσσα: Σήμερα τελικά κάναμε μόνο γλώσσα. Ξεκινήσαμε την επετειακή ενότητα της 28ης Οκτωβρίου, χωρίς να σημαίνει πως η ενότητα 2 προσπεράστηκε. Θα επανέλθουμε μετά την 28η Οκτωβρίου. Έτσι λοιπόν κάναμε το μάθημα:«Πορεία προς το μέτωπο», υης σελίδας 42. Για το σπίτι θα έχουν τις εργασίες 3 και 4 των σελίδων 34 και 35. Είναι η κλίση των αρχαιόκλιτων θηλυκών σε -ος που τα κάναμε στην τάξη. Ακόμα έχουν 3 λέξεις από το κείμενο για το τετράδιο του λεξιλογίου.

Αύριο σχολάνε στις 14:00. Θα έχουν Γλώσσα, Μαθηματικά, Ιστορία και Γεωγραφία αν δεν έχουμε κενά λόγω παρέλασης.

17 Οκτωβρίου 2014

Θρησκευτικά: Κάναμε το κεφάλαιο 1.5:»Επιμονή και υπομονή στον αγώνα«.Τα παιδιά έχουν να διαβάσουν 2-3 φορές τα μαθήματα:«Ιησούς θεραπεύει με θαυμαστό τρόπο τον παραλυτικό της Καπερναούμ«και «Ο Ιησούς επαναλαμβάνει το θαύμα της Καπερναούμ και στα Iεροσόλυμα». Είναι δυο ιστορίες που μαθαίνονται και αναπαράγονται με δικά τους λόγια πολύ εύκολα. Για το σπίτι θα έχουν και την εργασία 2.

Γεωγραφία: Κάναμε από το τετράδιο εργασιών τις εργασίες των κεφαλαίων 2 και 3. Για το σπίτι έχουν να συμπληρώσουν τις τρεις εργασίες του 4ου κεφαλαίου.Στην 3η εργασία για να την λύσουν χρειάζονται οι διαστάσεις της τάξης που είναι: 6χ6

Τη Δευτέρα σχολάμε στις 14:00. Θα κάνουμε Γλώσσα Μαθηματικά και Ιστορία.

16 Οκτωβρίου 2014

Σήμερα ήταν μια δύσκολη μέρα…Κάναμε λοιπόν 2 ώρες μάθημα. Η τρίτη αφιερώθηκε στον κατευνασμό των έριδων που αναπτύσσονται καμιά φορά στα παιδιά σας.Σε κάθε περίπτωση κι αυτό μάθημα είναι. Η συμπεριφορά διδάσκεται, και νομίζω πως από την δική μου πλευρά , είναι υποχρέωσή μου να συζητώ μαζί τους, προσπαθώντας να τους δείξω πώς πρέπει να διαχειρίζονται τον «κακό» τους εαυτό όταν βγαίνουν έξω από τα όριά τους.

Μαθηματικά: Κάναμε την ενότητα 11. Αυτό το μάθημα μιλά για τον πολλαπλασιασμό δεκαδικού αριθμού με δεκαδικό. Υπήρξαν 2 άξονες που κινηθήκαμε στο σημερινό μάθημα. Ο πρώτος αφορούσε πολλαπλασιασμό δεκαδικού που έχει δέκατα και εκατοστά, με δεκαδικό που έχει μόνο δέκατα ή μόνο εκατοστά, να γίνεται με το μυαλό. Δηλαδή: Αν έχεις τον αριθμό 0,35 να τον πολλαπλασιάσεις με τον 0,2, πολλαπλασιάζεις τον 35 με τον 2 με το μυαλό σου, βρίσκεις 70, και μετράς τα δεκαδικά ψηφία και των δύο αριθμών που είναι 3 και χωρίζεις το 70 με τρία δεκαδικά ψηφία. Δηλαδή το 70 γίνεται 0,070. Αν ήταν 0,35χ0,02 γράφεις 70 και μετράς 4 δεκαδικά ψηφία, δηλαδή 0,0070. Ο δεύτερος και ο πιο εύκολος είναι ο κάθετος πολλαπλασιασμός δεκαδικού με δεκαδικό. Πολλαπλασιάζεις τους αριθμούς χωρίς να υπολογίζεις τις υποδιαστολές, και στο τελικό αποτέλεσμα μετράς τα δεκαδικά ψηφία που πολλαπλασίασες και χωρίζεις τον αριθμό.

Φυσική: Κάναμε τις ασκήσεις που είχαμε αφήσει στο πίσω μέρος του μαθήματος για τις μορφές ενέργειας.Αύριο λοιπόν δε θάχουν να διαβάσουν κάτι.

Αύριο σχολάνε 12:25. Θα κάνουμε Φυσική Θρησκευτικά και Γεωγραφία.

 

Τετάρτη 15 Οκτωβρίου 2014

Γλώσσα: Σήμερα γράψαμε «Σκέφτομαι και Γράφω», το θέμα: Μια βόλτα με τα πόδια στην πόλη μου. Δεν έχω προλάβει να τα διορθώσω όλα τα γραπτά.Πιστεύω αύριο θα τα έχουν πάρει διορθωμένα. Προχωρήσαμε λοιπόν στο τετράδιο εργασιών και κάναμε την εργασία 8 που βρίσκεται στη σελίδα 27, και γράψαμε αφού διαβάσαμε το κείμενο, εντοπίζοντας τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα του μεταφορικού μέσου ΤΡΑΜ, τις διαφορές.Ηταν μια άσκηση με την οποία θεωρώ πως αναπτύσσεται η κριτική σκέψη. Για το σπίτι θα έχουν την άσκηση 9 της σελίδας 28, καθώς και την 6 της σελίδας 24, όπου εκεί πρέπει να συμπληρώσουν τις υποτακτικές αορίστου και προστακτικές. Παράλληλα τους έδωσα και ένα φυλλάδιο με την γραμματική των ρημάτων που περιέχουν στις καταλήξεις τους τα γράμματα(π.χ κατάληξη -είστε, ήστε, -ύστε,-οίστε) η,ι, υ και οι στο σχηματισμό των παραπάνω εγκλίσεων.

ΠΡΟΣΕΞΤΕ! Η υποτακτική Αορίστου και προστακτική, ονομάζονται πια, συνοπτική υποτακτική και προστακτική, αντίστοιχα. Η υποτακτική Ενεστώτα και προστακτική, ονομάζονται πια εξακολουθητική υποτακτική και προστακτική, αντίστοιχα. Δηλαδή «άλλαξε ο Μανωλιός….»

Μαθηματικά: Στα μαθηματικά προσπεράσαμε το μάθημα 10 και πήγαμε στο κεφάλαιο 11. Πρόκειται για την στρογγυλοποίηση  δεκαδικών αριθμών. Ο δεκαδικός που τα εκατοστά του είναι από το 6,7,8 και 9 στρογγυλοποιείται στο αμέσως επόμενο δέκατο. Δηλαδή: 14,37—->14,40. Ο δεκαδικός που τα εκατοστά του είναι από το 1,2,3 και 4 στρογγυλοποιείται στα δέκατα παραμένοντας ο ίδιος αριθμός. Δηλαδή: 14,33—>14,30. Για το σπίτι θα έχουν από το τετράδιο εγασιών τις ασκήσεις α, β και γ.

Φυσική: Μιλήσαμε για τις μορφές ενέργειας. Μόνο το τελικό συμπέρασμα που γράψαμε θα μάθουν.

 Αύριο έχουν 6ωρο. Θα κάνουν μαθηματικά φυσική και γεωγραφία. Σχολάνε στις 13:15

14 Σεπτεμβρίου 2014

Γλώσσα: Κάναμε  το τετράδιο εργασιών από τη σελίδα 19 το μάθημα «Ντίσνεϋλαντ». Το μάθημα έχει 3 ασκήσεις από τις οποίες πρέπει να αντικαταστήσουν τα ρήματα στι τρεις εγκλίσεις. Οριστική υποτακτική και προστακτική. Όπως καταλαβαίνετε με τις ασκήσεις αυτές εξαντλήσαμε όλο το δίωρο της γλώσσας αλλά κλέψαμε και 3η ώρα. Η ουσία όμως είναι ότι την κατάφεραν να την κάνουν μόνα τους κι αυτό ήταν πολύ ενθαρρυντικό για μένα. Στη συνέχεια κάναμε την άσκηση 4 της σελίδας 22 που έχει σχέση με την προετοιμασία του γραπτού λόγου. Αύριο λοιπόν θα κάνουμε γραπτό λόγο σε μια παρόμοια άσκηση που θα τους δώσω. Για το σπίτι θα έχουν στη σελίδα 21 την άσκηση με τα ρήματα που πρέπει να μπουν στις τρεις εγκλίσεις (οριστική, υποτακτική και προστακτική). Θα ήθελα να διαβάζουν και το μάθημα της ημέρας με γρηγορότερο ρυθμό για να «λυθεί» η γλώσσα τους.

Μαθηματικά: Κάναμε τις εργασίες του τετραδίου των μαθηματικών που είχαμε για σήμερα, και έτσι θα έχουν για αύριο τις ασκήσεις ε και στ του ίδιου μαθήματος.

Ιστορία: Προχωρήσαμε στο επόμενο μάθημα «Η Κωνσταντινούπολη οχυρώνεται και στολίζεται με έργα τέχνης». Και αυτή τη φορά ισχύουν ό,τι σας έχω πει για το μάθημα. Τους έδωσα σχεδιάγραμμα του μαθήματος και σημειώσαμε τις φράσεις πάνω στο κείμενο. Τα υπόλοιπα τα γνωρίζουν τα παιδιά για το πώς πρέπει να διαβάσουν.

Αύριο θα κάνουμε Γλώσσα Μαθηματικά Φυσική και Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή. Σχολάμε στις 14:00

Δευτέρα 13 Οκτωβρίου 2014

Ύστερα από την ποινή που έβαλα σ” όλη την τάξη, λόγω «κακής συμπεριφοράς», να μην ενημερώσω το blog για μια μέρα, εδώ… και πάλι σήμερα. Να έχετε μια καλή εβδομάδα λοιπόν. Έτσι:

Γλώσσα: Δεν προχωρήσαμε σε καινούριο κείμενο, απλά κάναμε τις ασκήσεις από τις σελίδες 30 και 31. Για αύριο λοιπόν θα έχουν να γράψουν στο τετράδιο λεξιλογίου τις λέξεις πολεοδομία, πολίτης και πολιτεύομαι, γράφοντας τις ερμηνείες των λέξεων από την άσκηση 4. Έπειτα θα πρέπει να μάθουν την κλήση των επιθέτων σε -ης,-ης,-ες της σελίδας 31. Τέλος θα έχουν να κάνουν και τις εργασίες με τις εγκλίσεις των ρημάτων που τους έδωσα σε φωτοτυπία.

Μαθηματικά: Κάναμε το μάθημα 9 της σελίδας 30 και 31:«Αξία θέσης ψηφίων στους δεκαδικούς αριθμούς». Η άσκηση 3 της σελίδας 31 θα έλεγα ότι είναι αρκετά δύσκολη για τα παιδιά. Εμείς την εξηγήσαμε πολλές φορές στην τάξη, αλλά η κατανόησή της είναι ακόμα δύσκολη. Για το σπίτι θα έχουν τις εργασίες α,β και γ της σελίδας 24 του τετραδίου. Στην άσκηση β με τα γραμματόσημα θα έλεγα πως γίνεται πιο εύκολη η λύση της, αν αγοράσουν δεκάδες γραμματοσήμων δηλαδή πολλαπλασιάζουν επί 10 μόνο τα γραμματόσημα των 0,20 και 0,15 ευρώ.Η δεύτερη λύση με πεντάδες, που είναι το μισό της δεκάδας, από τα γραμματόσημα των 0,70 και 0,20 ευρώ. Με ένα είδος γραμματοσήμων διαλέξτε το πιο ακριβό 0,70 και αυτό σε πεντάδα που είναι το μισό της δεκάδας.

Ιστορία: Το μάθημα είναι: «Μια νέα πρωτεύουσα η Κωνσταντινούπολη». Όπως είδατε πάλι τους έδωσα ένα σχεδιάγραμμα του μαθήματος αλλά και πάλι σημειώσαμε τα κύρια σημεία του μαθήματος. Απ” αυτούς τους δυο τρόπους μελέτης της Ιστορίας δεν απαιτώ να τους χρησιμοποιούν. Είναι εναλλακτικοί τρόποι μελέτης. Σε κάποια παιδιά μπορεί να ταιριάζει ο πρώτος ή ο δεύτερος ή και κανένας γιατί μπορεί να έχουν βρεί τον δικό τους τρόπο. Εγώ απλά τους δείχνω εναλλακτικούς τρόπους. Θεωρώ πως με 2 φορές καλή ανάγνωση και χρησιμοποιώντας είτε το σχεδιάγραμμα, είτε τα σημειωμένα μέρη, μπορούν να πουν το μάθημα με δικά τους λόγια.