ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Αύριο το πρόγραμμα έχει ως εξής:

Στις 9 παρά 10 με 9 θα φύγουμε για Ναύπλιο γιατί το πρόγραμμα ξεκινάει στις 9:30. Το πρόγραμμα διαρκεί 1:30 ώρα, και θα επιστρέψουμε αμέσως για να προλάβουμε την αποκριάτικη γιορτή του σχολείου μας. Καλό θα είναι λοιπόν να έχουν μαζί τους ένα μικρό τσαντάκι με μολύβι και σημειωματάριο ή τετράδιο, καθώς και κάποιο δεκατιανό. Ακόμα σε μια άλλη τσάντα να έχουν όσα θέλουν τη στολή τους, την οποία θα την αφήσουν στην τάξη κι όταν γυρίσουμε θα την φορέσουν.

Πέμπτη 23 Φεβρουαρίου 2017

Γλώσσα: Σήμερα κάναμε το επετειακό μάθημα για τις απόκριες από το 2ο τεύχος του βιβλίου του μαθητή στη σελίδα 77. Για το σπίτι θα έχουν τις εξής εργασίες:

1) Γραμματική αναγνώριση:

Εντυπωσιακά=

άρματα=

παίρνουν=

μέρος=

στην=

παρέλαση=

2)Να κλίνεις τα ουσιαστικά: το άρμα, η παρέλαση, ο πίνακας

3) Να γίνει χρονική αντικατάσταση των ρημάτων: εσύ μαθαίνεις   αυτοί παίρνουν,   εμείς αγοράζουμε

Μαθηματικά:

Προχωρήσαμε στο μάθημα 41 στις μονάδες μάζας που είναι το κιλό, τα γραμμάρια και οι τόνοι. Από το Τ.Ε θα έχουν όλες τις εργασίες.

Τρίτη 21 Φεβρουαρίου 2017

Μαθηματικά: Θα έχουν μια φωτοτυπία με 4 ασκήσεις πάνω στους δεκαδικούς έτσι ώστε να κλείσουμε την ενότητα και να προχωρήσουμε παρακάτω.

Γλώσσα: Γράψαμε στο τετράδιο του γραπτού λόγου την ιστορία της σελίδας 37 από το Τ.Ε «Μια φορά κι έναν καιρό». Για το σπίτι θα έχουν τις εργασίες 1 και 2 της σελίδας 36 του Τ.Ε.

Ιστορία: Το μάθημα που κάναμε ήταν: «Στον Άδη, στις Σειρήνες, στη Σκύλλα και στη Χάρυβδη«.

Δευτέρα 20 Φεβρουαρίου 2017

Γλώσσα: Σήμερα μοιράσαμε το 30 τεύχος του βιβλίου του μαθητή στη γλώσσα. Κάναμε το μάθημα: «Τα ταξίδια του παππού». Από το μάθημα αυτό θα έχουν ανάγνωση όλο. Αντιγραφή και ορθογραφία τις εργασίες 7 και 8, και για το σπίτι τις 4,5 και 6. Η εργασία 4 αναφέρεται στο σχήμα μεταφοράς που χρησιμοποιούμε στο λόγο. Μια μικρή πληροφορία για το σχήμα της μεταφοράς σας έχω παρακάτω, αν και τα είπαμε στην τάξη:

Μεταφορά
Μεταφορά είναι το σχήμα λόγου, στο οποίο η σημασία μιας λέξης επεκτείνεται αναλογικά και σε άλλες συγγενικές λέξεις, που έχουν κάποια μικρή ή μεγάλη ομοιότητα μ” αυτήν.

 

π.χ. Ο Γιάννης είναι χρυσό παιδί (εννοούμε ότι ο Γιάννης είναι πολύ καλό παιδί)

Ιστορία: Κάναμε το μάθημα: «Στον Αίολο, στους Λαιστρυγόνες και στο νησί της Κίρκης». Ισχύουν ό,τι έχουμε πει κατά καιρούς για το διάβασμα του μαθήματος.

Παρασκευή 17 Φεβρουαρίου 2017

Γλώσσα: Κάναμε επανάληψη πάνω στην ενότητα που τελειώσαμε «Άνθρωποι και μηχανές». Για τη Δευτέρα θα έχουν σε φωτοτυπία τις παρακάτω ασκήσεις:

TΑΞΗ Γ2                                                         Άργος 17 /02/2017

 

  1. Σχημάτισε τις μετοχές της ενεργητικής φωνής:

 

διαβάζω –

παραπλανώ –

τυλίγω –

κυνηγώ –

παίρνω –

βάφω –

σβήνω –

τελειώνω –

κρατώ –

περνώ –

  1. Γράφω την παρακάτω πρόταση και στους άλλους χρόνους:

 

Ενεστώτας:  Το αεροπλάνο πετά ψηλά.

Παρατατικός:

Αόριστος:

Εξακολ. Μέλ.

Στιγμιαίος Μέλ.

 

  1. Μεταφέρω το παρακάτω κείμενο στον Παρατατικό και στον Αόριστο:

 

«Εγώ αγαπώ το βιβλίο. Εσύ προτιμάς το παιχνίδι. Η Δανάη ρώτα και μαθαίνει. Αγαπάμε τους φίλους μας. Όταν τους αγαπάτε κι εκείνοι σας αγαπούν».

Παρατατικός:……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Αόριστος:………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

 

  1. Ξεχώρισε τα άρθρα από τον αδύνατο τύπο της προσωπικής αντωνυμίας:

 

α . Αυτή  τη  ζακέτα την αγόρασα χθες. (…………………-………………..)

β. Το είπε ξεκάθαρα.                                     (…………………)

γ. Σκούπισα την αυλή.                                    (………………….)

δ. Την άσκηση των Μαθηματικών την έλυσε η δασκάλα. (…………………..-…………………)

ε. Της έδωσα την κανάτα.                              (…………………-………………..)

 

 

  1. Συμπληρώνω τα κενά των παρακάτω προτάσεων με το κατάλληλο ρήμα στην Προστακτική του Αορίστου:

 

( λέω, βγαίνω, έρχομαι, πλένω, στρώνω )

α. ……………….. ήρεμα από την αίθουσα.

β. Γιαγιά, ………………. μου ένα παραμύθι.

γ. ……………….., σε παρακαλώ, το κρεβάτι σου.

δ. ……………….. τα χέρια σου και ……………….. να φάμε.

 

 

 

Σκέφτομαι και γράφω: Πώς οι μηχανές σήμερα έχουν κάνει τη ζωή του ανθρώπου καλύτερη;

 

 

 

Αναφέρω γιατί οι μηχανές έχουν κάνει τη ζωή μας καλύτερη (π.χ. οι εργασίες γίνονται σε λιγότερο χρόνο, με λιγότερο κόπο, με λιγότερα χρήματα).

 

Γράφω παραδείγματα μηχανών που έχουν κάνει καλύτερη τη ζωή μας (π.χ. το πλυντήριο προσφέρει εύκολο και ξεκούραστο πλύσιμο, η τηλεόραση ενημέρωση και διασκέδαση, το τρένο και το αυτοκίνητο γρήγορη μετακίνηση).

 

Κλείνω με ένα συμπέρασμα (π.χ. οι μηχανές έχουν αλλάξει τη ζωή μας, έχουν διευκολύνει τους ανθρώπους, πρέπει να συνεχιστεί η πρόοδος) ή μια ευχή(π.χ. μακάρι να εφευρεθούν κι άλλες χρήσιμες μηχανές).

Μαθηματικά: Σήμερα γράψαμε 7 ασκήσεις στο πρόχειρο τετράδιό τους για να τις λύσουν για την ερχόμενη Τρίτη. Είναι ακριβώς στο πνεύμα του τεστ που θα γράψουν την Τρίτη.

ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ:

Το Σάββατο 18 Φεβρουαρίου 2017 συντονιστείτε στο ESR, διαδικτυακό ραδιόφωνο, και ώρα 5-6 το απόγευμα μέσα από αυτή την διεύθυνση: http://europeanschoolradio.eu/player.php ακούστε την τρίτη εκπομπή μας που είναι αφιερωμένη στην Ελλάδα των τελευταίων 40 χρόνων μέσα από το ελληνικό τραγούδι.

Τσικνοπέμπτη 16 Φεβρουαρίου 2017

Όπως καταλάβατε κι από τον τίτλο της ημερομηνίας τα παιδιά απαλλάσσονται από το τεστ των μαθηματικών και θα έχουν μόνο για αύριο γλώσσα από το βιβλίο του μαθητή και στις σελίδες 71 και 72 το Λεξιλόγιο. Αυτό θα είναι αντιγραφή κι ορθογραφία. Το τεστ μεταφέρεται για την ερχόμενη Τρίτη.

Τετάρτη 15 Φεβρουαρίου 2017

Μαθηματικά: Δεν προχωρήσαμε γιατί την Παρασκευή θα γράψουμε ένα τεστ πάνω στην ενότητα που κάναμε. Έτσι θα έχουν για το σπίτι τις παρακάτω εργασίες.

1) Να κάνετε τις παρακάτω πράξεις κάθετα:

α) 1.284+1.127=      β) 2.192+708=    γ)2.837-1.452=   δ) 1.941-853=

2) Να κάνετε τους πολλαπλασιασμούς κάθετα:

α0   39χ28=   β) 45χ52=   γ)318χ7=

3) Να κάνετε τις πράξεις οριζόντια:

29χ100=        3χ1.000=      256χ10=      2.750:10=    1.800:100=   2.000:1.000=

4)Να μετατρέψετε τα παρακάτω κλάσματα σε δεκαδικούς:

53/100          503/100      53/10    503/10

5) Ο κ. Γιώργος αγόρασε 15 τενεκέδες που ο καθένας χωρούσε 25 λίτρα λάδι.

α) Πόσα λίτρα λάδι αγόρασε;

β) Αν κάθε λίτρο λάδι κοστίζει 7 ευρώ , πόσα πλήρωσε συνολικά;

6)Ο Κωνσταντίνος αγόρασε ένα βιβλίο. έδωσε ένα χαρτονόμισμα των 10 ευρώ, 2 κέρματα των 2 ευρώ και 1 κέρμα των 50 λεπτών. Πήρε ρέστα 2 κέρματα των 10 λεπτών και ένα κέρμα των 5 λεπτών.

α) Πόσα ευρώ έδωσε;

β) Πόσα ευρώ πήρε ρέστα;

γ) Πόσα ευρώ κοστίζει το βιβλίο;

Τρίτη 14 Φεβρουαρίου 2017

Μαθηματικά: Κάναμε το επαναληπτικό του Β.Μ. Για αύριο θα έχουν από το Τ.Ε και το επαναληπτικό μάθημα τις εργασίες 1,2 ,3 ,5 και 6.

Γλώσσα: Κάναμε από το Τ.Ε το μάθημα:» Στο Αττικό Μετρό», στη σελίδα 30. Αντιγραφή κι ορθογραφία θα έχουν από την  άσκηση 1 τις 4 πρώτες προτάσεις…δηλαδή «Κρύφτηκε πίσω….η κρητική λύρα». Ασκήσεις για το σπίτι θα έχουν από το Τ.Ε τις 4 και 5 καθώς και την 6 από τη σελίδα 34 το κομμάτι που αναφέρεται: «Γιατί το έργο είναι χρήσιμο«.

Ιστορία: Κάναμε το υπόλοιπο μάθημα  «Οι περιπέτειες του Οδυσσέα».

Δευτέρα 13 Φεβρουαρίου 2017

Γλώσσα:  Κάναμε το μάθημα «Στο Αττικό Μετρό». Το μάθημα είχε για γραμματικά φαινόμενα την προστακτική ενεστώτα και αορίστου καθώς και τις μετοχές της ενεργητικής φωνής και μια αναφορά στις ομόηχες λέξεις. Για το σπίτι θα έχουν ανάγνωση όλο το κείμενο και αντιγραφή κι ορθογραφία τις εργασίες 7 και 8. Στο τετράδιο της γλώσσας θα έχουν

1)Να κλίνουν τα ρήματα ανεβαίνω και πηγαίνω στον ενεστώτα παρατατικό και αόριστο, καθώς να γράψουν και τις ενεργητικές μετοχές των ρημάτων.

2) Να κάνουν γραμματική αναγνώριση της πρότασης:

Το=

έργο=

αυτό=

μπορεί=

να είναι=

ένας=

δημόσιος=

δρόμος=

Ιστορία: Σήμερα κάναμε την καινούρια ενότητα «Οι περιπέτειες του Οδυσσέα». Αυτό το κομμάτι της σελίδας 81 θα το μάθουν.Στη συνέχεια διαβάσαμε το μάθημα της σελίδας 82 «Στους Κίκονες, στους Λωτοφάγους», δηλαδή τις 2 πρώτες παραγράφους. Αυτές θα διαβάσουν για αύριο.