Παρασκευή 6 Μαρτίου 2015

Σήμερα λόγω του διαγωνισμού των μαθηματικών χάσαμε πολλές ώρες μιας και λύσαμε τις ασκήσεις μετά τον διαγωνισμό στον πίνακα. Έτσι κάναμε και Φυσική το υπόλοιπο κομμάτι της ανάκλασης και της διάχυσης του φωτός.

Πέμπτη 5 Μαρτίου 2015

Μαθηματικά: Από το τετράδιο εργασιών και από τη σελίδα 23 θα έχουν να κάνουν τις ασκήσεις στ, ζ και η. Η άσκηση ζ θα λυθεί με διαίρεση του 450 δια 5 οπότε θα έχουμε πηλίκο 90. Το 90 μοιράζεται εξίσου δια 3. Ή διαιρώντας το 450 με το 10 οπότε θα έχουν 45 φυτά σε 10 σειρές. Μοιράζουν δια του 3 τα 45 και έχει λυθεί το πρόβλημα. Για την άσκηση η διαιρώ το 96 με το 1 το 2 το 3 το 4 το 6 και το 8. Έτσι βγάζουμε γινόμενα με το 1,2,3,4 και 6 που κάνουν 96.Παρατηρώντας τώρα καλά μόνο ένα ζευγάρι από αυτούς τους πολλαπλασιασμούς εκπληρώνουν τις προϋποθέσεις της άσκησης.

Φυσική: Από το πράσινο βιβλίο και από τη σελίδα 80 θα έχουν να διαβάσουν μόνο το 1ο κομμάτι «Ανάκλαση διάχυση του φωτός«. ξεκινήσαμε το τετράδιο εργασιών αλλά λόγω της δυσκολίας των φαινομένων δεν προχωρήσαμε πολύ.

Γεωγραφία: Από το κεφάλαιο 25 και τη σελίδα 86 έχουν να διαβάσουν μόνο το λεξιλόγιο της ενότητας «Αλλαγές στη επιφάνεια της γης«.

Τρίτη 3 Μαρτίου 2015

Γλώσσα:Από τη σελίδα 75 κάναμε το μάθημα: «Επιτραπέζια παιχνίδια», μιλήσαμε για τα απρόσωπα ρήματα και γράψαμε την άσκηση 3 της σελίδας 77 στο πρόχειρο τετράδιό τους. Για το σπίτι θα έχουν από το τετράδιο εργασιών της Γλώσσας στη σελίδα 19 να διαβάσουν το κείμενο και να κάνουν την εργασία 5 της σελίδας 20.

Μαθηματικά: Λύσαμε τις ασκήσεις που δόθηκαν χθες από παλιότερο διαγωνισμό της Μαθηματικής εταιρείας και προχώρησα στο μάθημα 37 στη σελίδα 96 του βιβλίου.Κάναμε τα κριτήρια διαιρετότητας των αριθμών 2 , 5 και 10. Από τη σελίδα 97 θα έχουν την άσκηση 2 για το σπίτι.

Ιστορία:  Δεν πρόλαβα να κάνω σήμερα ιστορία.

Γεωγραφία:  Το μάθημα που κάναμε στη σελίδα 83 ήταν τα «Χαρακτηριστικά οικοσυστήματα της Ελλάδας». Θα μάθουν μόνο το γλωσσάρι.

Δευτέρα 2 Μαρτίου 2015

Καλό μήνα , Καλή Άνοιξη να έχετε!

Γλώσσα: Από το τετράδιο της γλώσσας κάναμε το μάθημα «Το κουτσό» στη σελίδα 16. Θα το διαβάσουν καλά (καλή ανάγνωση) και για το σπίτι θα έχουν τις εργασίες 2, 3 και 4 των σελίδων 17 και 18.

Μαθηματικά: Την Παρασκευή που μας έρχεται, διοργανώνεται διαγωνισμός μαθηματικών, από τη Μαθηματική Εταιρεία. Θα ήθελα να συμμετάσχουν όλα τα παιδιά της τάξης. Γι αυτό παρακινείστε τα. Έτσι κι αλλιώς τα γραπτά θα αξιολογηθούν από το τους δασκάλους του σχολείου μας. Είναι ένας τρόπος και τα ίδια τα παιδιά να αναμετρηθούν με τις δικές τους ικανότητες. Εγώ ξεκίνησα από σήμερα να τους γνωρίσω τον τρόπο λύσης των ασκήσεων, και τους έδωσα τον διαγωνισμό του 2013, από τον οποίο λύσαμε αρκετές ασκήσεις. Θα λύσουν όσες θέλουν.

Φυσική: Στη φυσική κάναμε το κεφάλαιο «Η σκιά» στη σελίδα 133. Θα έχουν να μάθουν μόνο το συμπέρασμα του μαθήματος και για το σπίτι να γράψουν της εργασίες 1,2 και 3.

Παρασκευή 27 Φεβρουαρίου 2015

Μαθηματικά: Στο μάθημα 36 μιλήσαμε για τα πολλαπλάσια και τους διαιρέτες των αριθμών. Σαν νέες έννοιες είναι εύκολο να βρίσκουν και τα πολλαπλάσια και τους διαιρέτες. Τα πράγματα όμως δυσκολεύουν στα προβλήματα. Για παράδειγμα το πρόβλημα γ του τετραδίου των μαθηματικών είναι πολύπλοκο. Θα ήθελα να το ξαναδούν στο σπίτι και να θυμηθούν πώς το λύσαμε γιατί τέτοιου είδους προβλήματα βοηθούν τα παιδιά να αναπτύσσουν τη μαθηματική τους σκέψη. «Οξύνεται ο νούς». Και μέσα στο Μάρτιο θα γράψουν στο διαγωνισμό της  Μαθηματικής Εταιρείας. Για το σπίτι λοιπόν θα έχουν να λύσουν τις εργασίες α και β από τη σελίδα 20 του τετραδίου των μαθηματικών

Φυσική: θα διαβάσουν τη σελίδα 76 του πράσινου βιβλίου (Φως και υλικά σώματα) το κομματάκι της σελίδας αυτής. Στη σελίδα 77 και από το κείμενο «Η διαφάνεια στην καθημερινή μας ζωή» θα διαβάσουν τις 3 τελευταίες γραμμές του κειμένου. Τις έχουν σημειώσει άλλωστε.Από το βιβλίο εργασιών στη σελίδα 132 θα έχουν τις ασκήσεις 1 και 2.

Θρησκευτικά: Στη σελίδα 75 Θα διαβάσουν μόνο το κομμάτι που λέει: «Οι εικόνες είναι παράθυρα στον ουρανό».

Πέμπτη 26 Φεβρουαρίου 2015

Μαθηματικά: Σήμερα κάναμε την επανάληψη της ενότητας που τελείωσε. Νομίζω ότι πήγαμε γενικά πάρα πολύ καλά. Αν σκεφτείτε πως το κριτήριο περιείχε μετατροπές μονάδων επιφανείας και μέτρου, διαιρέσεις κλασμάτων και προβλήματα εύρεσης μέρους μιας ποσότητας καθώς και εύρεση από μέρος την ποσότητα, νομίζω πως τα πήγαν περίφημα. Για την Δευτέρα δεν θα έχουν κάτι απλά θα λύσουμε τα προβλήματα των φωτοτυπιών που τους είχα δώσει και θα προχωρήσουμε στη νέα ενότητα.

Φυσική: Μπήκαμε στην καινούρια ενότητα: ΦΩΣ. Από το πρώτο μάθημα θα διαβάσουν από το πράσινο βιβλίο στη σελίδα 73 το πρώτο κομμάτι που μας λέει ποια είναι τα αυτόφωτα και ποια τα ετερόφωτα σώματα. Επίσης από τη σελίδα 74 το κομμάτι που μας λέει για την : Διάδοση του φωτός.

Γεωγραφία: Κάναμε το 23ο κεφάλαιο «Η βλάστηση της Ελλάδας«. Από την σελίδα 79 θα μάθουν επιγραμματικά τα είδη της βλάστησης στην Ελλάδα και από τη σελίδα 80 θα μάθουν το γλωσσάρι.

Τετάρτη 25 Φεβρουαρίου 2015

Γλώσσα: Ξεκινήσαμε την ενότητα 11 και κάναμε το μάθημα «Παραδοσιακά παιχνίδια«. στη σελίδα 70. Από το μάθημα αυτό θα έχουν τις εργασίες  3, 4 και 5 των σελίδων 73 και 74.

Ιστορία: Το μάθημα: «Το Βυζάντιο φτάνει στο απόγειο της ακμής του»  είναι αυτό που πρέπει να μάθουν. Με δυο αναγνώσεις και βλέποντας καλά το σχεδιάγραμμα νομίζω ότι μπορούν να το μάθουν. Μόνο από το σχεδιάγραμμα θα το μάθουν γιατί είναι αρκετά δύσκολο.

Τρίτη 24 Φεβρουαρίου 2015

Γλώσσα:Η ενότητα 10 τελείωσε και σήμερα κάναμε ανθολόγιο στην σελίδα 265 «Ταξίδια γεμάτα περιπέτειες». Από αυτές τις αποσπασματικές ιστορίες του Λουκιανού θα έχουν για ανάγνωση την τελευταία ιστορία: «Το πλωτό δάσος». Στο πρόχειρο τετράδιο θα έχουν να κάνουν μια γραμματική αναγνώριση κάποιων λέξεων και μια χρονική αντικατάσταση.

Μαθηματικά: Τα παιδιά έγραψαν στο πρόχειρο των μαθηματικών 3 προβλήματα και 1 άσκηση με διαιρέσεις κλασμάτων.

Ιστορία: Το μάθημα είναι: «Η κρίση της Εικονομαχίας διχάζει τους βυζαντινούς».Θα διαβάσουν το μάθημα 2-3 φορές και θα δουν αν θέλουν το σχεδιάγραμμα που αντέγραψαν απ τον πίνακα και με βάση αυτό θα μάθουν το μάθημα.

Γεωγραφία: Στη σελίδα 75 κάναμε το μάθημα : » Η χλωρίδα και η πανίδα της Ελλάδας». Θα μάθουν μόνο το γλωσσάρι. Από τη σελίδα 34 του τετραδίου θα γράψουν την εργασία 1.

20 Φεβρουαρίου 2015

Μαθηματικά: Δεν προχωρήσαμε. Κάναμε ασκήσεις στον πίνακα και τους έδωσα άλλη μια φωτοτυπία με ασκήσεις και προβλήματα. Το τεστ της Τρίτης θα μεταφερθεί για την Τετάρτη και θα είναι παρεμφερές με το ύφος των δύο τελευταίων φωτοτυπιών, ύστερα από την θερμή παράκληση μαθητών και γονέων.

Φυσική: θα διαβάσουν από τις σελίδες 65 το κομμάτι:»Οι φωτοβολταϊκοί μεταροπείς«σελίδα 67 «Διακόπτες διπλής διαδρομής» και 69 «Μια σημαντική εφεύρεση:η λάμπα πυράκτωσης«. Θα τα διαβάσουν 2-3 φορές απλά για γνώση χωρίς να τα αποστηθίσουν.

Καλά Κούλουμα!

Πέμπτη 19 Φεβρουαρίου 2015

Μαθηματικά: Κάναμε το επαναληπτικό μάθημα. Για το σπίτι τους έδωσα μια φωτοτυπία στην οποία θα πρέπει να κάνουν μετατροπές στις μονάδες μήκους και στις μονάδες επιφανείας. Στη συνέχεια υπάρχουν διαιρέσεις διαφόρων αριθμών με κλάσματα καθώς και προβλήματα διαιρέσεων με κλάσματα και πολλαπλασιασμού με κλάσμα. Το ύφος των ασκήσεων της φωτοτυπίας χαρακτηρίζει το διαγώνισμα που θα μπει πάνω στην ενότητα την ερχόμενη Τρίτη.

Φυσική: Από το βιβλίο του μαθητή και στις σελίδες 70 και 71 θα διαβάσουν τα εξής κομμάτια: «Ηλεκτροπληξία και πρώτες βοήθειες» και «Ασφάλεια ένας αυτόματος διακόπτης» καθώς και το γλωσσάρι.

Γεωγραφία: Στη σελίδα 74 θα διαβάσουν το γλωσσάρι και θα το μάθουν πολύ καλά. Από το Τετράδιο εργασιών θα έχουν την άσκηση 1 της σελίδας 32.

Top