Τρίτη 17 Ιανουαρίου 2017

Μαθηματικά: Γράψαμε το επαναληπτικό. Σε γενικές γραμμές η τάξη πήγε μέτρια. Φαίνεται οι διακοπές λειτούργησαν αρνητικά σβήνοντας στη μνήμη τους την πράξη της πρόσθεσης και της αφαίρεσης, αφού πολλά παιδιά δυσκολεύτηκαν να κάνουν τις παραπάνω πράξεις. Γι αυτό και δεν προχωρήσαμε. έτσι γι αύριο θα έχουν να λύσουν στο τετράδιό τους τις εξής ασκήσεις:

1) Υπολογίζω με το νου:

1.350+750=         2.000-999=

2.680+1.020=      2.540-1.340=

5.600+1.400=    7.120-1.120=

2. Κάνω τις προσθέσεις κι αφαιρέσεις κάθετα:

4.187+5.689=

3.285+3.967=

5.104-2.857=

9.300-1.875=

3. Κάνω τους πολλαπλασιασμούς κάθετα:

67Χ48=   56Χ94=   83Χ69=

4.Ο κ Παναγιώτης έβαψε το διαμέρισμά του και ξόδεψε 1.800 ευρώ.Από αυτά τα χρήματα 875 ευρώ πήρε ο ελαιοχρωματιστής, 325 ευρώ ο βοηθός του και με τα υπόλοιπα αγόρασαν τα υλικά. πόσο κόστισαν τα υλικά;

Γλώσσα: Για αύριο θα έχουν αντιγραφή και ορθογραφία από το Τ.Ε στη σελίδα 12 το πλαίσιο με το πορτοκαλί χρώμα και τις 3 κουκίδες ψηλά στη σελίδα. Δηλαδή γράφω ρήματα….έως (άρα, επομένως). Για εργασία στο σπίτι θα κάνουν την άσκηση 6 της σελίδας 11 του Τ.Ε που την είπαμε στο σχολείο προφορικά τουλάχιστον 3 φορές.

Ιστορία: Κάναμε το μάθημα της σελίδας 64:«Οι Αχαιοί φτάνουν στην Τροία». Και αυτό το μάθημα έχει πολλά ονόματα. έτσι λοιπόν θα επιμείνουμε στο να τα μάθουν απέξω οπωσδήποτε.

Δευτέρα 16 Ιανουαρίου 2017

Γλώσσα: Κάναμε από το Τ.Ε τις εργασίες των σελίδων 8,9 και 10. Δεν θα έχουν για αύριο αντιγραφή και ορθογραφία. Έχουν μια φωτοτυπία με κλίσεις ρημάτων καθώς και χρονικές αντικαταστάσεις.

Ιστορία:Από το μάθημα της σελίδας 61 «Η θυσία της Ιφιγένειας», κάναμε το υπόλοιπο μάθημα της σελίδας 62. Έτσι για αύριο θα έχουν όλο το μάθημα και της σελίδας 61 και 62. Το μάθημα ήταν μικρό, είχε όμως πολλά ονόματα και παρατήρησα ότι τα περισσότερα παιδιά δεν είχαν μάθει τα ονόματα. έτσι όμως δε μαθαίνεται η ιστορία. Η Ιστορία είναι να ξέρω καλά ονόματα και γεγονότα.

Παρασκευή 13 Ιανουαρίου 2017

Γλώσσα: Ξεκινήσαμε την νέα ενότητα της σελίδας 33 «Έλα στην παρέα μας», και κάναμε το πρώτο μάθημα: «Αξέχαστα γενέθλια». Γραμματικά το μάθημα αναφέρεται στους μελλοντικούς χρόνους. Εξακολουθητικό και στιγμιαίο Μέλλοντα.Ανάγνωση θα έχουν τη σελίδα 35, δηλαδή τις παραγράφους 5,6 και 7. Η εργασία 5 της σελίδας 38 θα είναι αντιγραφή και ορθογραφία. Δηλαδή το κείμενο, κι όχι το κίτρινο πινακάκι-βιβλιαράκι. Εργασίες για το σπίτι θα έχουν:

1) Να κλίνουν το ρήμα τρέχω στον ενεστώτα , παρατατικό. αόριστο, εξακολουθητικό και συνοπτικό μέλλοντα.

2) Να κάνουν χρονική αντικατάσταση τα ρήματα:

Ενεστώτας  Παρατατικός Αόριστος Εξακολουθητικός Συνοπτικός

κλείνω

ψάχνω

ξεκινώ

ελπίζω

φυτεύω

Μαθηματικά: Τη Δευτέρα θα γράψουμε επανάληψη στην 5η ενότητα η οποία είναι από τις σελίδες 70-81. Ωστόσο σήμερα προχωρήσαμε στο μάθημα 33 που είναι ο πολλαπλασιασμός και η διαίρεση με το 10,100,και 1.000. Από το Τ.Ε εργασιών στις σελίδες 22 και 23 θα έχουν τις εργασίες 2,3,4 και 5.

Πέμπτη 12 Ιανουαρίου 2017

Γλώσσα: Κάναμε το 2ο μέρος «Ο εγωιστής γίγαντας». Από το μάθημα αυτό θα έχουν την 3η παράγραφο αντιγραφή και ορθογραφία καθώς  ανάγνωση από την 10η παράγραφο μέχρι το τέλος. Για ασκήσεις τους έδωσα μια φωτοτυπία.

Μαθηματικά: Κλείσαμε την επαναληπτική ενότητα 32 και για το σπίτι θα έχουν στο τετράδιό τους να λύσουν 4 πολλαπλασιασμούς με τις δοκιμές τους που τις γράψαμε στον πίνακα. Ακόμη ένα πρόβλημα με πράξεις. Οι πολλαπλασιασμοί που έχουν να κάνουν είναι:

1)68χ39=     2)74χ48=   3) 63χ79=   4)42χ67=

Το πρόβλημα είναι: Ένας ανθοπώλης πούλησε 29 ανθοδέσμες που η καθεμιά είχε 15 τριαντάφυλλα. Αν κάθε τριαντάφυλλο κόστιζε 3 ευρώ πόσα χρήματα εισέπραξε;

Παρασκευή 23 Δεκεμβρίου 2016

Φτάσαμε στην τελευταία μέρα μαθημάτων της χρονιάς. Σήμερα κάναμε λοιπόν μια επανάληψη στη γλώσσα, γράφοντας άγνωστη ορθογραφία και κάποιες γραμματικές ασκήσεις με τα γραμματικά φαινόμενα που έχουν διδαχθεί.

Εγώ από τη μεριά μου να σας ευχηθώ να είστε σαν γονείς πάντα καλά, γεροί και ευτυχισμένοι που έχετε τέτοια παιδιά! Είναι το πολυτιμότερο δώρο που  δίνει η ζωή σε όλους τους γονείς.

Από την άλλη εκεί που θα τους αγοράσετε τα δωράκια τους, όσοι αγοράσατε(οι εποχές είναι δύσκολες το ξέρω) πάρτε τους κι ένα λογοτεχνικό βιβλιαράκι να διαβάσουν αυτές τις μέρες.

Καλά Χριστούγεννα-Καλή Πρωτοχρονιά!

Τετάρτη 21 Δεκεμβρίου 2016

Μαθηματικά: Κάναμε τις εργασίες του Β.Μ στο μάθημα 32 στον πίνακα. Για το σπίτι θα έχουν από το Τ.Ε και το μάθημα 32 στις σελίδες 20 και 21 τις εργασίες 2.3.5 και 6. Εδώ θα ήθελα να σας ενημερώσω πως δεν κάνω τα επαναληπτικά μαθήματα ως διαγωνίσματα, γιατί υπάρχουν μαθητές που τα έχουν μελετήσει νωρίτερα και ουσιαστικά χάνεται το μέτρο αξιολόγησης της δουλειάς που έχει γίνει.  Γράφουμε ένα επαναληπτικό το οποίο το φτιάχνω εγώ και που είναι κομμένο και ραμμένο στις δυνατότητες της τάξης.

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Σας ενημερώνω πως αύριο Τετάρτη 21 Δεκεμβρίου 2016 και ώρα 13:30 θα γίνει επίδοση της βαθμολογίας του α” τριμήνου στους μαθητές της τάξης.

Παρακαλώ τα παιδιά να έχουν αποχωρήσει από το σχολείο, γιατί λειτουργεί το ολοήμερο τμήμα. 

Ο δάσκαλος της τάξης

Τρίτη 20 Δεκεμβρίου 2016

Μαθηματικά: Προχωρήσαμε στην επανάληψη 32 του Β.Μ που είναι στη σελίδα 80, αφού πρώτα λύσαμε στον πίνακα τα προβλήματα του προηγούμενου μαθήματος. Για την Πέμπτη θα έχουν από το Β.Μ τις εργασίες 2,3, 5 και 6 του επαναληπτικού 32 στις σελίδες 80 και 81.

Γλώσσα: Κάναμε το χριστουγεννιάτικο μάθημα:«Να τα πούμε;» και για το σπίτι θα έχουν τις εξής ασκήσεις:

1)Να γίνει γραμματική αναγνώριση της πρότασης:

τα=

παιδιά=

σκαρώνουν=

τα δικά τους=

κάλαντα=

2)Να κλίνεις τα ουσιαστικά η γιορτή και η πίστη

3)Να κλίνεις το ρήμα σκαρώνω στον ενεστώτα παρατατικό κι αόριστο

Ιστορία: Προχωρήσαμε στη «Θυσία της Ιφιγένειας». Επειδή το μάθημα έχει πολλά ονόματα και Ιστορία σημαίνει να ξέρω και ονόματα κάναμε μόνο τη σελίδα 61. Θα ήθελα λοιπόν να μάθουν καλά αυτό το κομμάτι και τα ονόματα.

Δευτέρα 19 Δεκεμβρίου 2016

Γλώσσα: Σήμερα κάναμε την επετειακή ενότητα των Χριστουγέννων και διαβάσαμε το ποίημα της σελίδας του Κ.Παλαμά «Να΄μουν του στάβλου έν΄άχυρο». Από αυτό το μάθημα αντιγραφή και ορθογραφία θα έχουν τους πρώτους τέσσερις στίχους.Για το σπίτι θα έχουν δυο εργασίες που έγραψαν στο πρόχειρο τετράδιό τους.

1) Να κάνεις γραμματική αναγνώριση των λέξεων:

Μου=

αρέσει=

να διαβάζω=

καλά=

βιβλία=

2) Να κλίνετε στον αόριστο και παρατατικό τα ρήματα: πέφτω, καλύπτω, κλείνω

Ιστορία: Μπήκαμε στην καινούρια ενότητα: «Τρωικός πόλεμος» και κάναμε το μάθημα «Το μήλο της Έριδας». Αυτό έχουν να διαβάσουν και να μάθουν. Όχι την εισαγωγή.

Παρασκευή 16 Δεκεμβρίου 2016

Γλώσσα: Δεν προχωρήσαμε στο επόμενο μάθημα. Μιλήσαμε για το πώς γράφουμε επιστολή, καθώς και γράψαμε μια επιστολή σε κάποιο φίλο. Για τη Δευτέρα θα έχουν από το Τ.Ε και στη σελίδα 69 τις εργασίες 1,2 και 3. Ακόμη θα έχουν μια πρόταση να της κάνουν γραμματική αναγνώριση στο πρόχειρο τετράδιό τους. Αυτή είναι:

Το δικό μου=

ρολόι=

μού=

το=

χάρισε=

ο=

καλός=

μου=

νονός=

Μαθηματικά: Επειδή δε μας έμεινε χρόνος, δεν ελέγξαμε τις ασκήσεις που είχαμε σήμερα. Θα ξεκινήσουμε τις επαναλήψεις από Τρίτη και θα τις κάνουμε τότε. Έτσι κάναμε το μάθημα 31 από το Β.Μ και λύσαμε τα προβλήματα. Για το σπίτι θα έχουν  από το  Τ.Ε  όλες τις εργασίες του μαθήματος 31