Δραστηριότητα

Δραστηριότητα 2β

Φτιάξτε σε έναν επεξεργαστή κειμένου ένα σχολιασμένο φύλλο εργασίας για τους μαθητές σας με το οποίο θα δίνετε οδηγίες, και θα θέτετε τα ερωτήματα που θα απαντήσουν με τη δραστηριότητα αυτή.

Η μουσική αποτελούσε ανέκαθεν για τον άνθρωπο ένα σημαντικό στοιχείο τέχνης και πολιτισμού. Η σύγχρονη ελληνική μουσική ειδικότερα επηρέασε βαθιά τον πολιτισμό της χώρας μας το δεύτερο μισό του εικοστού αιώνα. Η Ελλάδα διαμέσου των παγκόσμιων σπουδαίων συνθετών και ποιητών της επηρέασε εξίσου σημαντικά και τον ευρωπαϊκό και παγκόσμιο μουσικό πολιτισμό. Ωστόσο το υψηλό έργο των Ελλήνων συνθετών του εικοστού αιώνα επηρεάζει σήμερα ελάχιστα τη σύγχρονη γενιά μας που δε γνωρίζει καλά καλά ούτε τα ονόματα αλλά ούτε φυσικά και το έργο των Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μέσω των σύγχρονων μηχανών αναζήτησης του διαδικτύου προτείνεται η αναζήτηση των συνθετών και ποιητών μας (π.χ Χατζιδάκις, Θεοδωράκης, Ξαρχάκος, Ελύτης, Ρίτσος). Ταυτόχρονα προτείνεται η επίσκεψη στους επίσημους ιστοτόπους των καλλιτεχνών ή άλλους συναφείς. Ταυτόχρονα ο μαθητής μπορεί να επιλέξει την ακρόαση ολόκληρων μουσικών έργων μέσω διαφόρων ιστοτόπων (π.χ youtube) αλλά και να σταθεί όχι μόνο στη μουσική αλλά και στη στιχουργική αξία των έργων αναζητώντας πληροφορίες για τους ποιητές. Επιδίωξη της εργασίας μας είναι ο μαθητής να μπορεί να απαντήσει:

  • Ποιοι θεωρούνται σήμερα οι σπουδαιότεροι έλληνες συνθέτες και στιχουργοί του προηγούμενου αιώνα μας; Πότε έδρασαν;

  • Ποια τα σημαντικότερα έργα που υπέγραψαν; (2-3 παραδείγματα)

  • Ποια τα πολιτικά, κοινωνικά, ανθρωπιστικά μηνύματα που περιείχαν τα έργα τους;

  • Ποια η επίδραση των έργων αυτών στις εκάστοτε κοινωνικές, οικονομικές και πολιτικές συνθήκες στη χώρα μας και στο εξωτερικό;

Η σύγχρονη μουσική διαπαιδαγώγηση της νέας γενιάς με το μαζικό καταιγισμό από τηλεόραση, ίντερνετ και ραδιόφωνο ευτελών και αναλώσιμων μουσικών προϊόντων οδηγεί στη μηχανική, υποβαθμισμένη και αυτοματοποιημένη μουσική αντίληψη, και στην υιοθέτηση φτηνής και ασήμαντης γλώσσας. Στόχος μας είναι η διεύρυνση των μουσικών οριζόντων των μαθητών και η καλλιέργεια της μουσικής τους παιδείας που ολοκληρώνει τον σύγχρονο άνθρωπο.

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | 2 Σχόλια

Καλημέρα κόσμε!

Καλωσήρθατε στο Blogs.sch.gr. Αυτό είναι το πρώτο σας άρθρο. Αλλάξτε το ή διαγράψτε το και αρχίστε το «Ιστολογείν»!

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | 1 σχόλιο