• φωτόδεντρο
  • Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων

    Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων
  • Aγ. Γραφή

    Aγ. Γραφή
  • kutsal kitap

    startmenu
  • τυπικόν

    content
  • γραφείο νεότητας Αρχιεπισκοπής

    γραφείο νεότητας Αρχιεπισκοπής
  • Ιερά Αρχιεπισκοπή Αθηνών

    Ιερά Αρχιεπισκοπή Αθηνών
  • Ι. Μ. Ν. Σμύρνης

    Ι. Μ. Ν. Σμύρνης
  • Συναξαριστής

    Συναξαριστής
  • EDUCATION AND religion

    religion
  • εθελουσία λήθη 2

    biz029
  • εθελουσία λήθη 3

    12 - 1.jpgPadraic MoodCollector
  • Π.Θ.Σ. ΚΑΙΡΟΣ

    foto kairos
  • ΠΑΝΣΜΕΚΑΔΕ

    logo
  • Η ΘΕΟΛΟΓΙΑ ΜΕΣΟΠΕΛΑΓΑ

    mesopelaga
  • religionslehrer.gr/

    religionslehrer.gr/
  • thriskeutikametaxi

    thriskeutikametaxi
  • θρησκευτικά αλλιώς

    θρησκευτικά αλλιώς
  • e- Θρησκευτικά.

    e- Θρησκευτικά.
  • Virtual School

    Virtual School
  • stavrodromi

    stavrodromi
  • δός μοι τοῦτον τὸν ξένον

    δός μοι τοῦτον τὸν ξένον
  • προφίλ

    SL384668

ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΟΥ

Σήμερα στον Όμιλο Ρητορικής η κ. Γκόνου Ε. κι ο κ. Καπετανάκης Γ.  είχαμε καλέσει από το Ίδρυμα Λασκαρίδη μια ομάδα θεατροπαιδαγωγών  για να εμψυχώσουν, προβληματίσουν και να φέρουν σε ενσυναίσθηση τους συμμετέχοντες μαθητές, μαθήτριες  αλλά και τους γονείς τους που παρακολούθησαν το τελευταίο μέρος της δράσης.

[vodsch IH4FWKOOadJYTwXWj82]

 

[vodsch o2WUDaWDCdrAiR7bQHr59Ij2]

 

 

Πρόγραμμα για τη μετάβαση στην εφηβεία και τον σχολικό εκφοβισμό Ομάδα: 25 – 30 μαθητές

Εισηγητές:

Μάριος Κουκουνάρας Λιάγκης, Λέκτορας Θεολογικής Σχολής Πανεπιστημίου Αθηνών

Ηρώ Ποταμούση, Κοινωνιολόγος, Θεατροπαιδαγωγός

Κατερίνα Λασκαρίδη, Ψυχολόγος, Ειδική παιδαγωγός

Ἡ τοῦ Georgios Kapetanakis εἰκὼν

 

Ἡ τοῦ Georgios Kapetanakis εἰκὼν

Ἡ τοῦ Georgios Kapetanakis εἰκὼν

 

Ἡ τοῦ Georgios Kapetanakis εἰκὼν

 

Θέμα του προγράμματος είναι η διαμόρφωση της ταυτότητας στην εφηβεία και ο ρόλος των άλλων σε αυτή τη διαδικασία. Οι ερωτήσεις «Ποιος είμαι;» και «Ποια είναι η θέση μου στον κόσμο;» έχουν πρωταρχική σημασία στην εφηβεία κάνοντας τη ζωή περισσότερο περίπλοκη από ποτέ. Σε αυτό το παιχνίδι αναζήτησης απαντήσεων η διαφορετικότητα και η θυματοποίηση των «διαφορετικών» στο σχολείο δημιουργούν σύγχυση και κρίση στη 47 δοκιμή διαφορετικών επιλογών και ρόλων. Οι αποφάσεις που καλείται να πάρει ο έφηβος στην προσπάθειά του να οργανώσει ένα κεντρικό , ενιαίο πυρήνα ταυτότητας καταλήγουν να είναι κρίσιμες και δύσκολες. Βασικά θέματα  η αναζήτηση και η διαμόρφωση της ταυτότητας του εφήβου  οι σχέσεις με τους συνομήλικους και τους γονείς στην πρώτη εφηβεία  ο φόβος που προκαλείται από τη θυματοποίηση, τον αποκλεισμό και την απομόνωση στο σχολείο  η ευθύνη όσων δεν συμμετέχουν ενεργά αλλά παρατηρούν περιστατικά εκφοβισμού (ανηλίκων και ενηλίκων)  η ένταξη και η φοίτηση των εφήβων μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες Το πρόγραμμα αντιμετωπίζει τον εκφοβισμό και την αποδοχή της διαφορετικότητας ως ένα πολυδιάστατο, δυναμικό, κοινωνικό φαινόμενο, που δεν αφορά απλοϊκά ένα κακό- δυνατό και ένα καλό-αδύναμο παιδί, αλλά εμπλέκει συνολικά όλη τη σχολική κοινότητα και κάθε πρόσωπο ξεχωριστά. Μεθοδολογία Σχεδιάστηκε με βάση έρευνες για την ανάπτυξη και την ψυχολογία των πρώτων εφήβων (11 με 15). Χρησιμοποιεί την εκπαιδευτική και παιδαγωγική εμπειρία των θεατροπαιδαγωγικών προγραμμάτων (Theater-in-Education), τα οποία παγκοσμίως παρεμβαίνουν σε εκπαιδευτικό πλαίσιο χρησιμοποιώντας το κοινωνικό θέατρο και προσεγγίζοντας, μετά από έρευνα, ευαίσθητα θέματα με συγκεκριμένα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα και βιωματικές-επικοινωνιακές τεχνικές. Ειδικότερα μέσα από την ιστορία και τις δραστηριότητες προσδοκάμε οι μαθητές επαρκώς:  να αντιμετωπίζουν την πολυπλοκότητα της εφηβικής ζωής και τα ερωτήματα σχετικά με την ταυτότητα ως ένα στάδιο αυτοσυνειδησίας στη ζωή κάθε ανθρώπου  να αντιλαμβάνονται ότι στο πλαίσιο της αναζήτησης ταυτότητας οι αποφάσεις, που παίρνει ο έφηβος και οι επιλογές που κάνει, έχουν τις συνέπειές τους  να αναλύουν την επίδραση που έχει το οικογενειακό, σχολικό και φιλικό (συνομήλικοι) περιβάλλον στο φαινόμενο του εκφοβισμού και τη δυναμική των σχέσεων μεταξύ των προσώπων που πρωταγωνιστούν στα σχετικά περιστατικά και αυτών που τα παρακολουθούν  να διερευνούν τις στάσεις που μπορεί κάποιος να πάρει απέναντι στον εκφοβισμό και ιδιαίτερα την ανάληψη ευθύνης και δράσης  να νιώθουν οικεία με τη διαφορετικότητα και τον «άλλον» με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του, που μπορεί να είναι μια μικρή δυσκολία στην κοινωνική επαφή μέχρι πιο σοβαρές δυσκολίες στη συμπεριφορά (φάσμα του αυτισμού)  να εξετάζουν κριτικά τις προσωπικές τους συμπεριφορές και αντιδράσεις απέναντι στο διαφορετικό στην καθημερινότητά τους  να αναπτύσσουν τις κριτικές και κοινωνικές δεξιότητες με την καλλιέργεια και άσκηση της φαντασίας, της δημιουργικότητας και της έκφρασης 48 Το πρόγραμμα συνδυάζεται με πολλά μαθήματα όλων των τάξεων του Γυμνασίου και προτείνεται για ποικίλες σχολικές ομάδες με διαφορετικά χαρακτηριστικά και θέματα (εφηβεία, διαφορετικότητα, βία κ.ά). Εφαρμογή: Φάση 1η : πραγματοποιείται στην τάξη των μαθητών από τον συντονιστή και τους βοηθούς εμψυχωτές. Περιλαμβάνει παραστατικό μέρος και εκπαιδευτικές δραστηριότητες. Στο παραστατικό μέρος του προγράμματος οι μαθητές παρακολουθούν ζωντανά μία ιστορία και συναντούν τους πρωταγωνιστές που έχουν πολλά κοινά με τη ζωή τους. Έφηβοι, με τις αγωνίες τους και στον δικό τους κόσμο. Όλοι διαφορετικοί και τελικά όλοι θύματα. Ένας μαθητής στο φάσμα του αυτισμού, ένας άλλος μαθητής που έχει υποστεί εκφοβισμό, κάποιοι που καταχρώνται τη δύναμή τους και κάποιοι που βρίσκονται απλώς εκεί. Φυσικά εκεί είναι και οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς. Εκεί! Το πλαίσιο αυτό εξερευνούμε και πώς αυτό διαμορφώνεται από τον κόσμο του καθενός και τη δράση τους. Τα διλήμματα πολλά και έντονα για τους μαθητές που συμμετέχουν. Το ζητούμενο είναι ο προβληματισμός και η ανάληψη προσωπικής ευθύνης για τον χειρισμό των καταστάσεων. Φάση 2η : Προτείνεται να διαρκεί από 1 έως 4 μήνες και πραγματοποιείται στην τάξη των μαθητών από τους εκπαιδευτικούς. Διαπραγματεύονται τα θέματα του προγράμματος χρησιμοποιώντας πρωτότυπο προτεινόμενο εκπαιδευτικό υλικό, ειδικά σχεδιασμένο για το Λύκειο, το οποίο δίνεται στο τέλος της 1ης Φάσης. Τα υλικό περιέχει ποικιλία προτάσεων για τον συνδυασμό των εμπειριών και των θεμάτων του προγράμματος με δραστηριότητες βασισμένες στα διαφορετικά μαθήματα του σχολείου. Οι εκπαιδευτικοί επιλέγουν ελεύθερα τι θα εφαρμόσουν με τους μαθητές τους μέχρι την 3η φάση του προγράμματος. Φάση 3η : Πραγματοποιείται στην τάξη των μαθητών από τον συντονιστή και τους βοηθούς εμψυχωτές. Περιλαμβάνει ειδικά σχεδιασμένα ομαδικά «παιχνίδια» και εκπαιδευτικές δραστηριότητες εμβάθυνσης στα θέματα της διαφορετικότητας, της εφηβείας και της σχολικής ζωής, όπως αυτά αναδεικνύονται από την ιστορία του προγράμματος και άλλες πηγές. Οι μαθητές γίνονται τώρα οι πρωταγωνιστές της ιστορίας και αναζητούν ρεαλιστικές λύσεις, αναλαμβάνοντας δράση. Για την 3η Φάση έχει σχεδιαστεί ειδικό έντυπο υλικό, το οποίο παραδίδεται στους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς για περαιτέρω εργασία και παιχνίδι. Στον σχεδιασμό του προγράμματος εργάστηκαν οι Μάριος Κουκουνάρας Λιάγκης, Ηρώ Ποταμούση (συντονιστές-σχεδιαστές), Κατερίνα Λασκαρίδη (σύμβουλος) και 35 φοιτητές του Τμ. Θεολογίας του ΕΚΠΑ.

;


Αφήστε μια απάντηση

Copyright © …για το Μάθημα των Θρησκευτικών          Φιλοξενείται από Blogs.sch.gr
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση