ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΕΤΟΥΣ 2020-2021

Εγγραφή Μαθητών στο Νηπιαγωγείο
(σύμφωνα με το Π.Δ. 79/2017)
ΠΟΤΕ;
Ανακοινώνεται ότι οι εγγραφές των νηπίων/προνηπίων που θα φοιτήσουν
στο Νηπιαγωγείο, κατά το σχολικό έτος 2020-2021,
αρχίζουν την Παρασκευή 15 Μαΐου 2020 και λήγουν το Σάββατο 30 Μαΐου 2020
ΠΟΙΟΙ;
Φέτος, στο Νηπιαγωγείο θα εγγραφούν :
✓ Υποχρεωτικά όλα τα νήπια α΄ νηπιακής ηλικίας (νήπια), που γεννήθηκαν από 1/1/2015
έως και 31/12/2015
✓ Υποχρεωτικά όλα τα νήπια β΄ νηπιακής ηλικίας (προνήπια), που γεννήθηκαν από
1/1/2016 έως και 31/12/2016.
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ
Α. Υποβάλλονται κατά την εγγραφή :
1. Αίτηση-Υπεύθυνη Δήλωση Θα την κάνετε ηλεκτρονικά και θα συμπληρώσετε όλα τα
απαραίτητα στοιχεία. Επίσης θα δηλώσετε και τον/την
ενήλικα που φέρει την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση
και αποχώρηση του νηπίου/προνηπίου
2. Αποδεικτικό Διεύθυνσης κατοικίας Αποδεικτικό στοιχείο από το οποίο προκύπτει η διεύθυνση
κατοικίας του μαθητή (π.χ. συμβόλαιο , λογαριασμός
ηλεκτρικής ενέργειας, λογαριασμός τηλεφώνου, φορολογική
δήλωση )
3. Βιβλιάριο Υγείας Φωτοτυπία των σελίδων εμβολιασμού του μαθητή ή άλλο
στοιχείο από το οποίο προκύπτει πως έχουν γίνει τα
προβλεπόμενα εμβόλια
4. Ατομικό Δελτίο Υγείας Από κρατικό νοσοκομείο ή από ιδιώτη παιδίατρο
Β. Απαιτείται για την εγγραφή :
5. Πρόσφατο Πιστοποιητικό γέννησης Αναζητείται αυτεπάγγελτα από το σχολείο
Γ. Πρόσθετα δικαιολογητικά κατά περίπτωση:
6. Εάν το παιδί πάσχει από χρόνια ασθένεια, σχετική ιατρική γνωμάτευση
7. Σε περίπτωση μαθητών-τριων με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, γνωμάτευση από
Κ.Ε.Σ.Υ. ή δημόσιο ιατροπαιδαγωγικό κέντρο ή άλλη δημόσια υπηρεσία, χωρίς αυτή να αποτελεί
προϋπόθεση εγγραφής
8. Δικαστική Απόφαση ή Ιδιωτικό Συμφωνητικό Επιμέλειας (σε περίπτωση διαζυγίου ή διάστασης)
ΑΛΛΟΔΑΠΟΙ
Οι αλλοδαποί μαθητές, εγγράφονται στο Νηπιαγωγείο,
προσκομίζοντας τα δικαιολογητικά που αναφέρονται παραπάνω,
καθώς και ληξιαρχική πράξη γέννησης ή ομοειδές πιστοποιητικό, επίσημα μεταφρασμένο,
χωρίς να είναι απαραίτητη η πρόσφατη ημερομηνία έκδοσης.

Πατήστε πάνω στο link για να ενημερωθείτε για τη διαδικασία των νέων εγγραφών στο νηπιαγωγείο.

Οδηγίες-Χρήσης-Εφαρμογής-για-Κηδεμόνες-V2

Διεθνής ημέρα οικογένειας

Η Διεθνής Ημέρα της Οικογένειας καθιερώθηκε το 1993 με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ (A/RES/47/237) και εορτάζεται κάθε χρόνο στις 15 Μαΐου.
Πηγή: https://www.sansimera.gr/worldays/27

Αφιερωμένο στην γιορτή της Μητέρας

Ένας διαδραστικός πίνακας αφιερωμένος στην γιορτή της μητέρας,γιατί οι μητέρες για την αγάπη και αυτοθυσία τους αξίζουν να τις υμνούμε και να τις αγαπάμε!!!!

 

https://www.thinglink.com/scene/1314862087209484290?fbclid=IwAR3ip2tVVS18QuNrgF1svt7L7MrRnfTTlMVIR-XHI4KlRcTQ6DAt4_2ahDo

Η γιορτή της μητέρας

Η Γαία, ή η μητέρα γη, ήταν η μεγάλη θεά των πρώτων Ελλήνων. Αντιπροσώπευσε τη γη και λατρεύτηκε ως καθολική μητέρα. .Η Γη για τους Αρχαίους Έλληνες ήταν η υπέρτατη Θεά  και ήταν αυτή που έπαιξε σημαντικό ρόλο στη δημιουργία της πρώτης γενιάς των πλασμάτων. Ήταν η μητέρα των Γιγάντων, των Τιτάνων και του Ωκεανού.  Από την αρχαϊκή ακόμα εποχή λατρεύτηκε ως μητέρα όλων των ζωντανών πλασμάτων αλλά και του Ουρανού. Αυτή ήταν που γέννησε το Πέλαγος, τον Πόντο και τα Όρη, καθώς και πολλά τέρατα, όπως η Έχιδνα και οι Σειρήνες.

Σύμφωνα με τον Ησίοδο, η Γαία προϋπήρχε. Μαζί με το Χάος που συμβολίζει το χώρο του Σύμπαντος και με τη βοήθεια του ¨Έρωτα, της κινητήριας δύναμης που ενώνει και μεταμορφώνει, δημιούργησαν τον Ουρανό.. Η Γη παρότρυνε το γιο της Κρόνο να πάρει την εξουσία από τον πατέρα του τον Ουρανό τον οποίο μάλιστα ευνούχισε. Από σταγόνες αίματος του Ουρανού η Γη γέννησε τους Γίγαντες και τις Ερινύες. Όταν αργότερα ο Κρόνος, φοβούμενος μήπως χάσει την εξουσία απ’ τα παιδιά του, τα καταβρόχθιζε, η Γη διέσωσε το Δία στην Κρήτη και, όταν μεγάλωσε, τον παρότρυνε να αναλάβει την εξουσία με τη συγκατάθεση των άλλων θεών.

Σήμερα γνωρίζουμε ότι η Γη είναι ένας ο μοναδικός πλανήτης του ηλιακού μας συστήματος που φιλοξενεί νοήμονα ζωή.

Γιορτή της μητέρας 2020: Είναι η ημέρα που έχει καθιερωθεί παγκοσμίως ως ξεχωριστή ημέρα του εορτασμού των μητέρων, των ανθρώπων που μας φέρνουν στη ζωή. Η γιορτή της μητέρας είναι κινητή εορτή και στην Ελλάδα γιορτάζεται κάθε χρόνο την δεύτερη Κυριακή του Μαΐου. Για το 2020 η γιορτή της μητέρας πέφτει την Κυριακή 10 Μα’ί’ου.

Γιορτή της μητέρας: Γιατί είναι διαφορετική σε κάθε χώρα;

Ζωγραφίζω τη μαμά μου όπως τη σκέφτομαι και φτιάχνω ένα μπουκέτο με λουλούδια για να της το χαρίσω.
Πατήστεπάνω στο link για να δείτε μέσα απο ένα διαδραστικό πίνακα περισσότερα για τη γιορτή της μητέρας
https://www.thinglink.com/scene/1314862087209484290

Πρωτομαγιά

ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

Πρωτομαγιά ονομάζεται η πρώτη μέρα του Μαΐου και αποτελεί ημέρα εορτασμού της άνοιξης.Στην Ελλάδα εορτάζεται εθιμοτυπικά με τη δημιουργία στεφανιών από λουλούδια.

Η Πρωτομαγιά όμως έχει τις ρίζες της στην αρχαιότητα, τότε που οι εκδηλώσεις που γίνονταν είτε για τη Θεά Δήμητρα, είτε για τον Διόνυσο, είχαν σκοπό να γιορτάσει ο κόσμος τη γονιμότητα των αγρών, την καρποφορία της γης, την άνθιση της φύσης, το οριστικό τέλος του χειμώνα και τον ερχομό του καλοκαιριού. Στην Ελλάδα το πιο διαδεδομένο έθιμο είναι η δημιουργία του πρωτομαγιάτικου στεφανιού από λουλούδια κομμένα από τους αγρούς.

Μία από τις παλαιότερες γιορτές ήταν τα Ανθεστήρια, η γιορτή των λουλουδιών, η πρώτη επίσημη γιορτή ανθέων των Ελλήνων. Τα Ανθεστήρια, κατά τη διάρκεια των οποίων πομπές με κανηφόρες που έφερναν άνθη βάδιζαν με μεγαλοπρέπεια προς τα ιερά, ιδρύθηκαν πρώτα στην Αθήνα και έπειτα πήραν πανελλήνια μορφή, αφού διαδόθηκαν και σ άλλες πόλεις της Ελλάδος. Σύμφωνα με το μύθο, στα Ανθεστήρια «ανασταινόταν» ο… σκοτωμένος θεός Ευάνθης, επίθετο του Διόνυσου, από το χυμένο αίμα του οποίου φύτρωσε η άμπελος.
Κατά την διάρκεια των Ανθεστηρίων γινόταν και η «τελετή της αιώρας». Το έθιμο της αιώρας συνδέεται με το παρακάτω μύθο :
«Από την Αθήνα περνούσε κάποτε ο θεός των αμπελιών και του κρασιού Διόνυσος, όπου τον φιλοξένησε ένας Αθηναίος πολίτης με το όνομα Ικάριος, χωρίς να ξέρει ότι φιλοξενεί θεό . Ο Διόνυσος , ευχαριστημένος από τη φιλοξενία , του έδειξε πώς να καλλιεργεί αμπέλια και να φτιάχνει κρασί.
Σαν έφτιαξε το πρώτο κρασί ο Ικάριος, το έβαλε σε ασκιά και γύριζε στην ύπαιθρο και το πουλούσε. Κάποιοι βοσκοί , που ήπιαν απ’ αυτό , μεθύσανε και πέσανε σε βαθύ ύπνο. Οι σύντροφοί τους νόμισαν πως ο Ικάριος τους έδωσε δηλητήριο και τους δηλητηρίασε. Έπιασαν τον Ικάριο, τον σκότωσαν και έθαψαν το πτώμα του στο βουνό, κάτω από ένα πεύκο.
Η κόρη του Ικάριου Ηριγόνη , σαν είδε πως ο πατέρας της δε γύριζε στο σπίτι, πήρε την πιστή της σκύλα Μαίρα και άρχισε να ψάχνει να τον βρει. Η σκύλα ,που είχε δει που είχαν θάψει τον Ικάριο, την οδήγησε στον τάφο του τραβώντας την από το φόρεμα. Η Ηριγόνη ,αφού ξέθαψε τον νεκρό και τον θρήνησε με τιμές, από την απελπισία της απαγχονίστηκε στο πεύκο. Προτού πεθάνει ,καταράστηκε τις κόρες των Αθηναίων να έχουν την ίδια μοίρα με αυτήν.
Ο Δίας λυπήθηκε για το τέλος του Ικάριου και της κόρης του και τους απαθανάτισε κάνοντάς τους λαμπρούς αστερισμούς στο ουράνιο στερέωμα : Αρκτούρος ή Βοώτης ο πατέρας, Παρθένος η κόρη και Κύων η σκυλίτσα.
Ο Διόνυσος εξάλλου, οργισμένος από τον θάνατο του ανθρώπου που τον φιλοξένησε, έστειλε στην Αθήνα φοβερή αρρώστια: Ένα είδος τρέλας έπιανε τις νεαρές κοπέλες και πολλές απ’ αυτές χωρίς κανένα λόγο κρεμάζονταν σε δέντρα και αυτοκτονούσαν . Οι Αθηναίοι ,απελπισμένοι, ρώτησαν το μαντείο των Δελφών, που τους συμβούλεψε να καθιερώσουν μια γιορτή για εξιλέωση της Ηριγόνης.  Οι νεαρές Αθηναίες κουνιόντουσαν στις αιώρες και πάνω στα κλαδιά των δέντρων κρεμούσαν τις πλαγ- γόνες (μικρές κούκλες, από κερί ή από άργιλο) και οι ίδιες τραγουδούσαν το τραγούδι αλήτις, τραγούδι λυπητερό, που αναφερόταν στις περιπλανήσεις της Ηριγόνης. Οι Αθηναίοι καθιέρωσαν τη γιορτή της Αιώρας και από τότε η κατάρα ενάντια της πόλης τους σταμάτησε»πηγή : mytiliniadialektos.gr
Υπάρχουν πολλές παροιμίες για τον συγκεκριμένο μήνα.Μερικές απο αυτές ε’ιναι οι παρακάτω:

Μάης άβρεχτος, χρόνια ευτυχισμένα.

Τώρα είναι Μάης κι άνοιξη, τώρα είναι καλοκαίρι.

Ο Μάης φτιάχνει τα σπαρτά κι ο Μάης τα χαλάει.

Μην πάρεις τον Μάη άλογο, μήτε γυναίκα τη Λαμπρή

Τον Μάη βάζε εργάτες κι ας είναι κι ακαμάτες

Ο Μάης ρίχνει τη δροσιά και ο Απρίλης τα λουλούδια.

 

‘Εναν εύκολο τρόπο για να φτιάξουμε το δικό μας πρωτομαγιάτικο στεφάνι μας δείχνει  το παρακατω βιντεάκι.

Την πρώτη Μαΐου γιορτάζεται  και η μέρα των εργατών.Είναι στην πραγματικότητα η καθιερωμένη γιορτή της εξέγερσης των εργατών του Σικάγου, η οποία αποτέλεσε μια από τις κορυφαίες στιγμές της πάλης των τάξεων στη νεότερη εποχή.

Τα εργατικά συνδικάτα των ΗΠΑ αποφάσισαν την έναρξη απεργιακών κινητοποιήσεων την 1η Μαΐου 1886 για το οκτάωρο, ωθούμενα από τις επιτυχημένες διεκδικήσεις των Καναδών συντρόφων τους. Την περίοδο εκείνη το κανονιστικό πλαίσιο εργασίας στις ΗΠΑ ήταν σχεδόν ανύπαρκτο και οι εργοδότες μπορούσαν να απασχολούν το προσωπικό τους κατά το δοκούν, ακόμη και τις Κυριακές.

Στην απεργία πήραν μέρος περίπου 350.000 εργάτες σε 1.200 εργοστάσια των ΗΠΑ. Την Πρωτομαγιά του 1886 έγινε στο Σικάγο η πιο μαχητική πορεία, με τη συμμετοχή 90.000 ανθρώπων.» πηγή : sansimera.gr

Ένα διαφορετικο video αφιερωμενο στην πρωτομαγιά που θα μπορούσε να αποτελέσει θέμα για συζήτηση ώστε να ευαισθητοποιήθούν τα παιδιά και σε θέματα που δεν σχετιζονται μόνο με τις ομορφιές της φύσης είναι το παρακάτω:

Πατώντας πάνω στο στεφάνι μπορείτε να δείτε και άλλα σχετικά με την πρωτομαγιά…

“ΔΙΕΘΝΗΣ ΗΜΕΡΑ ΤΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ ΓΗΣ”

To 2009, τα Ηνωμένα Έθνη όρισαν τις 22 Απριλίου ως «Διεθνή Ημέρα της Μητέρας Γης».  Η 22 Απριλίου αποτελεί μια ημερομηνία κατά την οποία διοργανώνονται εκδηλώσεις σε ολόκληρο τον κόσμο με στόχο την ευαισθητοποίηση σε περιβαλλοντικά θέματα την κινητοποίηση των πολιτών, των κυβερνήσεων, των επιχειρήσεων, για ένα καθαρό και υγιή πλανήτη. Συντονίζεται παγκοσμίως από το Δίκτυο Ημέρας της Γης (Earth Day Network) και εορτάζεται σε περισσότερες από 175 χώρες κάθε χρόνο

Φέτος, γιορτάζουμε την Παγκόσμια Ημέρα της Γης μένοντας στο σπίτι μας. Γι’αυτό και μια παιδική ζωγραφιάμε θέμα τη Γη, μια σύντομη συζήτηση ή η διήγηση ενός παραμυθιού θα μπορούσε να αποτελέσει μια ωραία αφιέρωση στο μείζον αυτό θέμα της προστασία της Γης που μας αφορά όλους.

Μία ομαδική εργασία που είχαμε κάνει με τα παιδιά υποδεχόμενοι την Άνοιξη ήταν η κατασκευή ενός λουλουδιού απο ανακυκλώσιμα υλικά όπως καπάκια , “το λουλουδι της ανακύκλωσης” όπως το ονομάσαμε.

 Στην ιστοσελίδα http://www.deneinaiparamithi.gr/ μπορούμε να βρούμε χρήσιμες πληροφορίες για την ανακύκλωση ηλεκτρικών συσκευών.

 Ένα πολύ όμορφο τραγουδάκι απο την παιδική χορωδία του Σπύρου Λάμπρου για την ανακύκλωση είναι το παρακάτω :

Ένα επίσης όμορφο τραγουδάκι για την ανακύκλωση είναι και αυτό :

Πασχαλινές κατασκευές

Χριστός Ανέστη

Γεια σας γονείς και παιδιά εύχομαι να είστε καλά και να περάσατε όμορφα τις γιορτινές ημέρες του Πάσχα.

Σήμερα θα σας δείξω δύο πολύ εύκολες κατασκευές με τα βήματα που τις έφτιαξα έτσι ώστε και εσείς εάν θέλετε να τις κάνετε από το σπίτι. Πρόκειται για ένα  πασχαλινό λαγουδάκι και ένα πασχαλινό στεφάνι.

Τα υλικά που θα χρειαστούμε είναι  λευκό καλσόν ή και ένα λευκό χαρτί Α4,ψαλιδι ,ένα μολύβι για να σχεδιάσουμε το περίγραμμα, ένα μαύρο μαρκαδόρο, νερομπογιές ή μαρκαδόρους , πινέλο, κόλλα, κορδέλα.

  1. Για το λαγουδάκι αρχικά σχεδιάζουμε με μολύβι το περίγραμμα του χεριού του παιδιού πάνω στο χαρτόνι και στη συνέχεια το κόβουμε, το ζωγραφίζουμε και συνεχίζουμε όπως φαίνεται στις φωτογραφίες. 

2. Για το στεφανάκι σχεδιάζουμε ένα οβάλ κύκλο για αυγό, το κόβουμε και κάνουμε οχτώ ίδια αυγά. Στη συνέχεια ζωγραφίζουμε με νερομπογιές ή μαρκαδόρους  τα αυγά και τα κολλάμε μεταξύ τους όπως φαίνεται στην φωτογραφία. Τέλος στολίζουμε με κορδέλες ή ότι άλλο θέλουμε.

   

 

 

ΔΡΑΣΗ ΓΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ

 

Αγαπητοί μαθητές και μαθήτριες των σχολείων μας,

 

Πέρασαν αρκετές μέρες από τότε που τα σχολεία μας έκλεισαν. Σταμάτησαν να γεμίζουν με τις παρουσίες σας,όχι γιατί ήρθαν οι χαρούμενες μέρες των διακοπών του καλοκαιριού, των Χριστουγέννων ή του Πάσχα. Έκλεισαν, γιατί καθένας και καθεμιά από σας θα πρέπει να μείνει και να προφυλαχτεί στο σπίτι του, με την φροντίδα των γονέων του και την αγάπη των δασκάλων του να τον συντροφεύει από μακριά. Σταμάτησαν, γιατί χρειάζεται να μείνετε υγιείς εσείς και οι οικογένειές σας, οι φίλοι σας, όλοι μας.

Συμβαίνει μερικές φορές μια αρρώστια κολλητική σαν κι αυτή του Κορωνοϊούνα γίνεται η αιτία να χαθούν αρκετοί άνθρωποι που είχαν την ατυχία να την κολλήσουν και να μη γίνουν καλά. Γι’ αυτό πολλοί επιστήμονες εργάζονται σκληρά για να βρουν το φάρμακο που θα την νικήσει, το εμβόλιο που θα μας βοηθήσει να μην την κολλήσουμε, να μην αρρωστήσουμε σοβαρά. Και μέχρι εκείνη τη στιγμή, ο μόνος τρόπος που έχουμε να την αποφύγουμε είναι να μένουμε όσο μπορούμε μόνοι μας στο σπίτι.

Το να μένετε στο σπίτι όλη μέρα και για τόσες μέρες είναι άλλες φορές πιο εύκολο και άλλες φορές δυσκολότερο. Δύσκολο γίνεται όταν σας λείπουν οι φίλοι σας, οι παρέες σας, οι αγαπημένες σας δραστηριότητες. Πιο εύκολο γίνεται όταν τρώτε το αγαπημένο σας φαγητό, βλέπετε μια ταινία που σας αρέσει ή μιλάτε με τους φίλους σας μέσω του κινητού ή του υπολογιστή σας.

Αυτές τις μέρες που η καθημερινότητά μας έχει αλλάξει,μας έρχονται στο νου  άνθρωποι που άλλες στιγμές πιθανόν να διέφευγαν τηςπροσοχής μας και να μην αποσπούσαν το ενδιαφέρον μας. Κάποιους από αυτούς τους βλέπουμε και τους ακούμε στην τηλεόραση,κάποιοι άλλοι παραμένουν άγνωστοι, αλλά τους σκεφτόμαστε.Οι γιατροί και οι νοσηλευτές, για παράδειγμα, αγωνίζονται, με κίνδυνο να κολλήσουν και οι ίδιοι, να φροντίσουν και να σώσουν όσους πιο πολλούς αρρώστους γίνεται. Άλλοι πάλι φροντίζουν να έχουμε ασφάλεια και να τηρούνται οι νόμοι. Άλλοι φροντίζουν να έχουμε τα φάρμακά μας. ‘Άλλοιεργάζονται για να έχουμε τα προϊόντα και τα είδη  που χρειαζόμαστε για να φάμε και να συντηρηθούμε. Κάποιοι επίσης δουλεύουν για να μαζεύουν τα σκουπίδια μας και να είναι οι πόλεις μας καθαρές, ενώ άλλοι μας φέρνουν τα δέματα με τα πράγματα που χρειαζόμαστε. Όσοι πάλι αρρωσταίνουν και πάνε στα νοσοκομεία, παραμένουν μόνοι τους για αρκετό καιρό, απομονωμένοι από την οικογένειά τους και χωρίς επαφή με κανέναν άλλο εκτός των γιατρών ή των νοσηλευτών τους. Κάποιοι ηλικιωμένοι, και ιδιαίτερα όσοι βρίσκονται στα γηροκομεία, είναι αποκλεισμένοι από κάθε συνάντηση με τους δικούς τους ανθρώπους και δε δέχονται επισκέψεις. Και ένα σωρό άλλοι που μπορεί να σκεφτεί με τον τρόπο του ο καθένας ή η καθεμιά μας.

Απ’ την πλευρά μας, η ομάδα μας στο ΚΕΣΥ, καλεί όλους σας, σε όποιο σχολείο πηγαίνετε, να σκεφτείτε ένα ή περισσότερα πρόσωπα που θα θέλατε να απευθυνθείτε για να του εκφράσετε τον θαυμασμό σας, το ευχαριστώ σας, την υποστήριξή σας, τη συμπαράστασή σας ή κάτι άλλο που νιώθετε. Μπορείτε να το γράψετεσ’ ένα γράμμα, σε μια Πασχαλινή Κάρτα, σε ένα ποίημα, να το ζωγραφίσετε σε μια ζωγραφιά… και να μας το στείλετε στην διεύθυνσηΣταλλού 5 και Μαρκίδου, 33100, Άμφισσαή στο mailmail@kesy.fok.sch.grΘα φροντίσουμε να παραδωθεί σ’ αυτόν ή σ’ αυτούς που επιλέξατε να απευθυνθείτε, μεταφέροντας το δικό μας μήνυμα… ‘Είμαι κι εγώ εδώ!’

 

ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΖΟΜΑΣΤΕ

Πειραματιζόμαστε

  1. Πείραμα

Υλικά

1 άδειο πλαστικό μπουκάλι νερού                                                                   

100 ml ξύδι

2 κ.γ σόδα

1 μπαλονι

Σε ένα άδειο πλαστικό μπουκάλι νερού βάζουμε 100ml ξύδι. Παίρνουμε ένα μπαλόνι, ρίχνουμε μέσα 2 κουταλιές σόδα και βάζουμε το στόμιο του μπαλονιού  στο στόμιο του μπουκαλιού. Μόλις αρχίσει να πέφτει η σόδα θα βλέπουμε πως με την χημική αντίδραση το μπαλόνι αρχίζει και φουσκώνει. Σε 1 λεπτό θα έχουμε ένα φουσκωμένο μπαλόνι.

 

  1. Πείραμα

Υλικά

Ένα μπολ με νερό

Μερικά παγάκια

Λίγο αλάτι

Νήμα

Σε ένα μπολ με νερό βάζουμε παγάκια  . Τοποθετούμε ένα  νήμα μέσα στο νερό με τη μια άκρη του να ακουμπάει στο παγάκι και την άλλη έξω από το μπολ. Ρίξτε αλάτι στο παγάκι και περιμένετε 5-10 λεπτά. Τραβήξτε το νήμα από το άλλο του άκρο και βγάλτε το παγάκι έξω. Το αλάτι λιώνει το παγάκι και κολλαει το νήμα επάνω στο παγάκι.

 

  1. Πείραμα

Υλικά

1 μπαλόνι

Χαρτί

Ψαλίδι

Κόψτε το χαρτί σε μικρά τετράγωνα. Φουσκώνουμε  εντελώς το μπαλόνι και το τρίβουμε  στο σώμα του παιδιού. Στη συνέχεια, προσπαθούμε ακουμπώντας το στα χαρτάκια που έχουμε κόψει, να  κολλήσουν όσα περισσότερα μπορέσουνε. Τρίβουμε το μπαλόνι με μία πετσέτα, για να το «αποφορτίσουμε». Και για να κάνουμε το πείραμα πιο… παιχνιδιάρικο, μπορούμε να φουσκώσουμε δύο μπαλόνια και να μετρήσουμε ποιος από τους δύο, εμείς ή το παιδί, θα μαζέψει με το μπαλόνι τα περισσότερα χαρτάκια! Ο στατικός ηλεκτρισμός έλκει τα χαρτάκια στο μπαλόνι.

 

  1. Πείραμα

 Υλικά

Μία λαδόκολλα                                                                                                           

1 καλαμάκι

λίγο νερό

Απλώνουμε  μία λαδόκολλα πάνω σε ένα τραπέζι και κολλάμε τις άκρες τις  λαδόκολλας. Στη μία πλευρά της ρίχνουμε δύο μεγάλες σταγόνες νερού. Στη συνέχεια κόβουμε ένα καλαμάκι στη μέση και κρατάμε μισό εμείς και μισό το παιδί. Στεκόμαστε στην άκρη του τραπεζιού και αρχίζουμε να φυσάμε μέσα από το καλαμάκι τις σταγόνες. Η πρώτη σταγόνα που θα φτάσει στην άλλη άκρη της λαδόκολλας κερδίζει! Η δύναμη του αέρα μετακινεί τις σταγόνες.