νετρίνο

Φεβ 2018 18

μ-δραστηριότητα στα Φυσικά

Κατηγορία Χωρίς κατηγορία      | ΤΣΟΥΡΠΟΥΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο μ-δραστηριότητα στα Φυσικά

Διδακτικοί Στόχοι

Ως προς το γνωστικό αντικείμενο:

  • να περιγράφουν τον τρόπο δημιουργίας ενός ηλεκτρικού κυκλώματος και το ρόλο κάθε στοιχείου σε αυτό.
  • να αναγνωρίζουν το ρόλο της μπαταρίας ως πηγής ενέργειας στο απλό κύκλωμα.
  • να περιγράφουν τις μετατροπές ενέργειας που συμβαίνουν σε ένα απλό κύκλωμα με ένα λαμπτήρα.
  • να σχεδιάζουν και να συναρμολογούν απλά ηλεκτρικά κυκλώματα σε σειρά και παράλληλα, χρησιμοποιώντας απλά στοιχεία ενός κυκλώματος (καλώδια, λαμπτήρες, μπαταρία).

Ως προς τη χρήση των ΤΠΕ

  • να εξοικειωθούν με τη χρήση ενός λογισμικού προσομοίωσης

Ως προς τη μαθησιακή διαδικασία:

  • οι μαθητές να μάθουν να συνεργάζονται και να ανταλλάσσουν απόψεις προκειμένου να καταλήξουν σε κοινά συμπεράσματα
  • να τονώσουν την αυτοπεποίθηση και την αυτοεκτίμηση μέσα από ομαδοσυνεργατικές δραστηριότητες
  • να αναπτύξουν κριτική και δημιουργική σκέψη οδηγούμενοι σε ασφαλή συμπεράσματα

να αναπτύξουν ικανότητες διαλόγου και επιχειρηματολογίας.

 

Συνοπτική περιγραφή

Οι μαθητές αφού χωριστούν σε ομάδες θα εργαστούν στο εργαστήρι των υπολογιστών με τη βοήθεια ενός φύλλου εργασίας. Στην επιφάνεια εργασίας του κάθε υπολογιστή θα υπάρχει η συντόμευση του ψηφιακού διαδραστικού βιβλίου του μαθητή (Φυσικά Ε΄ τάξης) του κεφαλαίου «Το ηλεκτρικό κύκλωμα».

 

Ακολουθώντας τις οδηγίες του οι μαθητές θα οδηγηθούν  στο λογισμικό προσομοίωσης του Φωτόδεντρου που αφορά το Ηλεκτρικό κύκλωμα. Μέσω επιλογών που προσφέρει το λογισμικό οι μαθητές θα πειραματιστούν για να κατανοήσουν τον τρόπο κατασκευής του ηλεκτρικού κυκλώματος και τον τρόπο σύνδεσης των στοιχείων του κυκλώματος.

Τέλος οι μαθητές καταγράφουν τις παρατηρήσεις τους σε  φύλλο εργασίας που θα τους δοθεί.

 

Το φύλλο εργασίας βρίσκεται ΕΔΩ