Στις 13 Απριλίου η Ε΄τάξη του σχολείου μας συμμετείχε με μία δραστηριότητα STEM στο Φεστιβάλ Φυσικών Επιστημών που διοργανώνει κάθε χρόνο το ΕΚΦΕ Χανίων. Οι μαθητές/τριες αρχικά κατασκεύασαν μία μακέτα που αναπαριστά μία διασταύρωση και δύο φωτεινούς σηματοδότες που λειτουργούν με διπλό διακόπτη, έτσι ώστε να συγχρονίζονται μεταξύ τους. Στη συνέχεια οι μαθητές/τριες έφτιαξαν «έξυπνα» αυτοκινητάκια- ρομπότ με αισθητήρες απόστασης που προλαμβάνουν μία ενδεχόμενη σύγκρουση: Κάθε ομάδα αφού κατασκεύασε το αμαξάκι της, τοποθέτησε έναν αισθητήρα απόστασης και το προγραμμάτισε έτσι ώστε να προχωράει ευθεία και κάθε φορά που συναντάει εμπόδιο να σταματά αυτόματα.
Στόχος της δραστηριότητας ήταν οι μαθητές/τριες να χρησιμοποιήσουν τις γνώσεις τους στον ηλεκτρισμό για να δημιουργήσουν πιο σύνθετα ηλεκτρικά κυκλώματα, καθώς και να εξασκηθούν στον προγραμματισμό.
Η Διαμορφωτική αξιολόγηση είναι καθοριστικής σημασίας για τη διδακτική/μαθησιακή διαδικασία. Περιλαμβάνει όλες εκείνες τις δραστηριότητες που σχεδιάζονται για να κινητοποιήσουν, να αυξήσουν την κατανόηση και να παρέχουν στους μαθητές ενδείξεις για την πρόοδό τους. Αυτό μπορεί να γίνει με πολλούς τρόπους:
Εμβόλιμες ερωτήσεις στο μάθημα
Δραστηριότητες ατομικές ή ομαδικές
Κουίζ
Τεστ αυτοαξιολόγησης
Δείτε το παρακάτω βίντεο για τη σημασία της διαμορφωτικής αξιολόγησης:
Αν θέλετε να μάθετε περισσότερα για την αξιολόγηση δείτε παρακάτω:
Στο σχολείο μας πραγματοποιήσαμε ένα περιβαλλοντικό πρόγραμμα με θέμα τα ζώα που κινδυνεύουν με εξαφάνιση. Στα πλαίσια του προγράμματος οι μαθητές/τριες έκαναν έρευνα και δημιούργησαν το «Κόκκινο βιβλίο των απειλούμενωνειδών». Επίσης, επισκεφτήκαμε τη λίμνη της Αγιάς, πολύ σημαντικό υδροβιότοπο των Χανίων, όπου κάναμε έρευνα πεδίου και οι μαθητές έγραψαν άρθρο για τη λίμνη. Φτιάξαμε πήλινα χελωνάκια που στέλνουν το δικό τους μήνυμα στον κόσμο. Τέλος, ζωγραφίσαμε τα δικά μας ζώα και γνωρίσαμε μεγάλους ζωγράφους και διαφορετικές τεχνικές.
Η αναζήτηση πληροφοριών αποτελεί ένα καίριο κομμάτι της μαθησιακής διαδικασίας, καθώς δίνει τη δυνατότητα άμεσης πρόσβασης σε πληθώρα πληροφοριών. Οποιαδήποτε μορφή διερεύνησης μέσα στην τάξη ή επίλυση προβλήματος ξεκινά από την αναζήτηση κατάλληλων και έγκυρων πληροφοριών. Οι μαθητές/τριες θα πρέπει να αναπτύξουν δεξιότητες:
εύρεσης της πληροφορίας
αξιολόγησης της πληροφορίας
χρήσης της πληροφορίας
προκειμένου να διερευνηθεί μια προβληματική κατάσταση. Αναπτύσσουν, δηλαδή, δεξιότητες ανώτερου γνωστικού επιπέδου και κριτικής σκέψης.
Μειονεκτήματα
Ένα από τα μειονεκτήματα της αναζήτησης πληροφοριών είναι ότι οι μαθητές/τριες μπορεί να βρουν μη έγκυρες πληροφορίες από αναξιόπιστους ιστότοπους. Επίσης, όταν στόχος μας είναι η απλή αναζήτηση επιπλέον πληροφοριών πάνω σ’ ένα θέμα που θα διαβαστούν στην τάξη, τότε η αναζήτηση μπορεί να εκπέσει σε μία δεξιότητα χαμηλού γνωστικού επιπέδου αντιγραφής και επικόλλησης μιας πληροφορίας σε ένα αρχείο word.
Μερικές μηχανές αναζήτησης είναι η Google η Bing και η Metacrawler (μεταμηχανή αναζήτησης).
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότερα