no rotate image set no rotate image set no rotate image set no rotate image set

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΥΠΔΒΜΘ

Συγγραφέας: | 12/02/2010
| Κανένα σχόλιο |

    

22/03/2010Αποπληρωμή ωρομισθίων 

Με απόφαση (16-3-2010) της Υπουργού Παιδείας, Δια βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Άννας Διαμαντοπούλου, εγκρίθηκαν οι απαραίτητες πιστώσεις για την αποπληρωμή των ωρομισθίων, για ορισμένους από τους οποίους υπήρχαν εκκρεμότητες από το 2009, αμέσως μόλις άρχισε να υλοποιείται ο προϋπολογισμός του 2010.Υπογραμμίζεται ότι η αποπληρωμή αυτή εγκρίθηκε φέτος νωρίτερα από κάθε άλλη χρονιά.Ήδη, από τον Οκτώβρη του 2009 η νέα πολιτική ηγεσία του Υπουργείου δεσμεύθηκε ως προς την προτεραιότητα αποπληρωμής χιλιάδων χαμηλόμισθων εργαζομένων στο χώρο της εκπαίδευσης.Το Δεκέμβριο του 2009 καλύφθηκε η υποχρέωση απέναντι στις χιλιάδες απλήρωτες καθαρίστριες με εξασφάλιση πρόσθετων πιστώσεων 12.500.00 εκ. €.Για τους ωρομισθίους της Α’ βάθμιας εξασφαλίστηκαν πιστώσεις 50 εκ. για την κάλυψη των ανεξόφλητων αναγκών του 2009, αλλά και του πρώτου εξαμήνου του 2010. Υπάρχει επίσης πρόνοια για την εξασφάλιση των πιστώσεων από το νέο σχολικό έτος.Για τους ωρομίσθιους της Β’ βάθμιας το ύψος της αντίστοιχης πίστωσης ανέρχεται στα 34,5 εκ. €.

    Δελτίο Τύπου                                             22/03/2010 Έλεγχος στις μισθολογικές καταστάσεις των ιδιωτικών σχολείων

Τον έλεγχο των μισθολογικών καταστάσεων των ιδιωτικών σχολείων ζητά με έγγραφο του από τους Περιφερειακούς Διευθυντές μέχρι τις 26 Μαρτίου ο Ειδικός Γραμματέας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων Μιχάλης Κοντογιάννης.

Με το έγγραφο που απέστειλε σήμερα 22/03 ζητά να διαπιστωθεί η εφαρμογή του Νόμου 682/1977, άρθρο 36, παρ. 1 (Περί Ιδιωτικών σχολείων Γενικής Εκπαιδεύσεως και Σχολικών Οικοτροφείων).

Στο έγγραφο επισημαίνεται  ότι η οποιαδήποτε περικοπή μισθού αντίκειται στη νομοθεσία.

 Δελτίο Τύπου                     04/03/2010 Μεταβολές στο μηχανογραφικό δελτίο των Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων (ομάδα Β΄) Από το Υπουργείο Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται ότι το μηχανογραφικό δελτίο των Γενικών Λυκείων και των Επαγγελματικών Λυκείων (ομάδα Β΄) που θα συμπληρώσουν οι υποψήφιοι, περίπου το πρώτο δεκαπενθήμερο του Ιουλίου, για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση κατά το ακαδημαϊκό έτος 2010-2011 έχει ήδη αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας www.ypepth.gr. To μηχανογραφικό δελτίο θα έχει τις ακόλουθες μεταβολές σε σύγκριση με το περυσινό: 1. Στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Ελλάδας με έδρα το Αγρίνιο, θα λειτουργήσουν τα παρακάτω τμήματα, τα οποία λειτουργούσαν μέχρι το ακαδημαϊκό έτος 2009-2010 στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων: α)        Διαχείρισης Περιβάλλοντος και Φυσικών Πόρων, στο 4ο και στο 5ο επιστημονικό πεδίοβ)    Διοίκησης Επιχειρήσεων Αγροτικών Προϊόντων και Τροφίμων, στο 5ο επιστημονικό πεδίογ)    Διαχείρισης Πολιτισμικού Περιβάλλοντος και Νέων Τεχνολογιών, στο 1ο και στο 4ο επιστημονικό πεδίο.2. Στις στρατιωτικές σχολές του Υπουργείου Εθνικής ΄Αμυνας προστίθενται τα παρακάτω τμήματα:

α)   Τμήμα Ελεγκτών Αεράμυνας της Σχολής Ικάρων, το οποίο εντάσσεται στο 2ο και στο 4ο επιστημονικό πεδίο.

β)    Σχολή Ιπταμένων Ραδιοναυτίλων, η οποία εντάσσεται στο 2ο και στο 4ο επιστημονικό πεδίο.

 3. Κατάτμηση του τμήματος Ιταλικής και Ισπανικής Γλώσσας και Φιλολογίας Αθήνας:

α)   Τμήμα Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, το οποίο παραμένει στο 1ο επιστημονικό πεδίο.

β)    Τμήμα Ισπανικής Γλώσσας και Φιλολογίας, το οποίο παραμένει στο 1ο επιστημονικό πεδίο.

 4. Τα παρακάτω τμήματα μετονομάζονται ως ακολούθως:α)   Το Τμήμα Θεωρητικών Σπουδών Τέχνης της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών, που ανήκει στο 1ο επιστημονικό πεδίο, μετονομάζεται σε Τμήμα Ιστορίας και Θεωρίας της Τέχνης.β)    Το Τμήμα Διδακτικής της Τεχνολογίας και Ψηφιακών Συστημάτων του Πανεπιστημίου Πειραιά, που ανήκει στο 2ο και 4ο επιστημονικό πεδίο, μετονομάζεται σε Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων. 5. Από το ακαδημαϊκό έτος 2010-2011, η ένταξη των παρακάτω τμημάτων σε επιστημονικά πεδία, μεταβάλλεται ως ακολούθως:α)   Το Τμήμα Τεχνολογίας Αλιείας και Υδατοκαλλιεργειών του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης εκτός από το 4ο επιστημονικό πεδίο εντάσσεται και στο 2ο πεδίοβ)    Τα παρακάτω Τμήματα ΤΕΙ θα παραμείνουν στο 5ο επιστημονικό πεδίο και επιπλέον θα ενταχθούν και στο 4ο:·        Τμήμα Εφαρμογών Πληροφορικής στη Διοίκηση και στην Οικονομία του ΤΕΙ Μεσολογγίου·        Τμήμα Εφαρμογών Πληροφορικής στη Διοίκηση και στην Οικονομία του ΤΕΙ Πάτρας (με έδρα την Αμαλιάδα)·        Τμήμα Εφαρμογών Πληροφορικής στη Διοίκηση και στην Οικονομία του ΤΕΙ Ιονίων Νήσων (με έδρα τη Λευκάδα)·        Τμήμα Εφαρμογών Πληροφορικής στη Διοίκηση και στην Οικονομία του ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας (με έδρα τα Γρεβενά) 6. Από το ακαδημαϊκό έτος 2011-2012, η ένταξη των παρακάτω τμημάτων σε επιστημονικά πεδία, μεταβάλλεται ως ακολούθως: α)   Το Τμήμα Μηχανικών Επιστήμης Υλικών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων θα διαγραφεί από το 2ο επιστημονικό πεδίο και θα παραμείνει μόνο στο 4ο πεδίο.β)    Τα παρακάτω Τμήματα ΤΕΙ θα παραμείνουν στο 2ο επιστημονικό πεδίο, θα διαγραφούν από το 4ο και θα ενταχθούν και στο 3ο πεδίο:·         Τμήμα Ζωικής Παραγωγής του ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας (με έδρα τη Φλώρινα) ·         Τμήμα Ζωικής Παραγωγής του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης·         Τμήμα Ζωικής Παραγωγής του ΤΕΙ Λάρισας·         Τμήμα Ζωικής Παραγωγής του ΤΕΙ Ηπείρου (με έδρα την Άρτα)   Δελτίο Τύπου                                                                                                                              02/03/2010  Αποκατάσταση της πρόσβασης για φοιτητές, διδάσκοντες και ερευνητές στα ηλεκτρονικά περιοδικά 

Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, αντιλαμβανόμενη τον ζωτικό ρόλο που διαδραματίζει η πρόσβαση σε Επιστημονικές Ηλεκτρονικές Πηγές, για την ακαδημαϊκή και την ερευνητική κοινότητα, αντιμετώπισε το πρόβλημα της πρόσβασης που οφειλόταν σε σειρά από άστοχες ενέργειες του παρελθόντος.

Το κόστος  χρηματοδότησης της πρόσβασης στις Ηλεκτρονικές Πηγές εντάχθηκε στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, όπως είχε ανακοινωθεί από την Υπουργό Παιδείας στην 62η Σύνοδο των Πρυτάνεων στο Λαύριο.

Με την υπογραφή της συγκεκριμένης δαπάνης (Απόφαση του Υπουργείου Οικονομίας Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, 1/3/2010) προβλέπεται η εκκίνηση των διαδικασιών για την άμεση αποκατάσταση της πρόσβασης στις Ηλεκτρονικές Πηγές των Ελληνικών Ακαδημαϊκών Ιδρυμάτων και των Ερευνητικών Κέντρων της χώρας.     

  

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ  ΠΑΙΔΕΙΑΣ

ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ—–

     

ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ      

—–Ταχ. Δ/νση: Α. Παπανδρέου 37Τ.Κ. – Πόλη: 15180ΜαρούσιΙστοσελίδα: www.ypepth.gremail: press@ypepth.gr        

       
 Δελτίο Τύπου                                             25/02/2010 ΞΕΚΙΝΗΣΕ Ο ΔΗΜΟΣΙΟΣ ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝΆννα Διαμαντοπούλου: «Σύγκλιση προσόντων, οδηγεί μεσοπρόθεσμα  και σε σύγκλιση μισθών».  Εύη Χριστοφιλοπούλου: «Πρώτα ο εκπαιδευόμενος, καταρτιζόμενος και ο εργαζόμενος πολίτης»Το Υπουργείο Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων στο πλαίσιο της νέας πολιτικής για τη διά βίου μάθηση επιδιώκει  να θέσει σε νέα βάση το θέμα της αναγνώρισης της μάθησης και της πιστοποίησης των προσόντων που αποκτά ο πολίτης στη διάρκεια της εκπαιδευτικής του διαδρομής, της επαγγελματικής του πορείας, της κοινωνικής του συμμετοχής. Στην κατεύθυνση αυτή,  η Υπουργός Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων κα Άννα Διαμαντόπουλου και η Υφυπουργός κα Εύη Χριστοφιλοπούλου κήρυξαν σήμερα, στο πλαίσιο σχετικής ημερίδας,  την έναρξη του δημόσιου διάλογου  με στόχο  τη συγκρότηση εντός του 2010 του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων για τη Δια Βίου Μάθηση, σε αντιστοίχιση με το Ευρωπαϊκό.Με τη συγκρότηση ενός ενιαίου Εθνικού Πλαισίου Προσόντων στόχος είναι όλες οι μορφές τυπικής, μη τυπικής και άτυπης μάθησης όλων των βαθμίδων να συσχετίζονται μεταξύ τους, τα αποτελέσματά τους να αναγνωρίζονται και να πιστοποιούνται στη βάση μιας συμφωνίας που θα διασφαλίζει την ποιότητα και την αμοιβαία εμπιστοσύνη κράτους και κοινωνικών εταίρων. Κατά αυτόν τον τρόπο το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων θα ενισχύει τη διαφάνεια στα επαγγελματικά προσόντα, θα διευκολύνει την πρόσβαση και την πρόοδο σε διαδικασίες διά βίου μάθησης και θα υποστηρίζει καλύτερα τη σχέση εκπαίδευσης και κατάρτισης με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας τόσο σε εθνικό όσο και σε ευρωπαϊκό επίπεδο.  Θα πρέπει να επισημανθεί ότι το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων δεν απονέμει προσόντα, αλλά απλά τα κατατάσσει σε επίπεδα και τα περιγράφει με όρους μαθησιακών αποτελεσμάτων. Η απονομή των προσόντων θα παραμείνει αρμοδιότητα των εθνικών φορέων.Η υπουργός Παιδείας και Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Άννα Διαμαντοπούλου, στην ομιλία της αναφέρθηκε στο «συλλογικό κοινωνικό όφελος», επισημαίνοντας ότι «κάθε Έλληνας  με πιστοποιημένα προσόντα θα μπορεί να δει τον εργασιακό του βίο σε έναν πολύ ευρύτερο ορίζοντα, με πολλές περισσότερες ευκαιρίες και εμπειρίες». Χαρακτήρισε δε την ποιότητα και την πιστοποίηση ως «τον πιο ασφαλή δρόμο για την σύγκλιση μισθών Ελλήνων και Ευρωπαίων συναδέλφων τους».Η υπουργός Παιδείας τόνισε ότι «η σύγκλιση προσόντων, οδηγεί  μεσοπρόθεσμα,  και σε σύγκλιση μισθών.  Αυτό είναι που πρέπει να παλέψουμε. Αυτό είναι που πρέπει να κερδίσουμε». «Οι πιστοποιημένες δεξιότητες και προσόντα, σε τελική ανάλυση,  σημαίνουν  καλύτερες επαγγελματικές προοπτικές, περισσότερος ευκαιρίες επιτυχίας, λιγότερο άγχος εργασιακής ανασφάλειας. Το «μπορώ» που λέει κάθε Έλληνας στον εαυτό του, είναι σημαντικό να μπορεί  να το έχει πιστοποιημένο και στα μάτια των άλλων. Διότι αυτό τον βοηθάει να βγει στην αγορά εργασίας, εθνική και ευρωπαϊκή, με περισσότερα πλεονεκτήματα.  Και περισσότερα πλεονεκτήματα, μεταφράζονται σε καλύτερες αμοιβές», επεσήμανε η υπουργός Παιδείας. Τέλος,  η κα Διαμαντοπούλου  κάλεσε σε συμμετοχή στο δημόσιο διάλογο, «μακριά από συντεχνιακές ανασφάλειες  και επαγγελματικούς ψευτοεγωισμούς.»Η υφυπουργός κα Εύη Χριστοφιλοπούλου από τη μεριά της τόνισε τα εξής:Πρέπει να υπάρξει ένας ουσιαστικός και ξεκάθαρος διάλογος που να χτίζει γέφυρες μεταξύ επαγγελμάτων, γέφυρες μεταξύ άτυπης και τυπικής εκπαίδευσης.

Επίσης αναφέρθηκε στις προκλήσεις που καλείται το υπουργείο παιδείας να αντιμετωπίσει. Πρώτη  πρόκληση αποτελούν οι άνθρωποι με προσόντα οι οποίοι μπορούν και να προσαρμοστούν και να αξιοποιηθούν και να αναδειχθούν οι ίδιοι.

Η δεύτερη πρόκληση αφορά στην ποιότητα, η οποία συνδέεται με την ανατροπή του φορεοκεντρικού, γραφειοκρατικού και δύσκαμπτου σημερινού συστήματος σε ένα ανθρωποκεντρικό σύστημα. «Πρώτα ο μαθητής» και «Πρώτα ο εκπαιδευόμενος, καταρτιζόμενος και ο εργαζόμενος πολίτης» ή ο πολίτης που έχει χάσει τη δουλειά του και αναζητά εργασία, ο νέος άνθρωπος που τελείωσε το Πανεπιστήμιο, αλλά “χτυπάει” πόρτες όπου άλλα ζητούν οι εργοδότες, και άλλα προσφέρει αυτός. Για όλους αυτούς τους πολίτες πρέπει να υπάρχει ευκαιρία, η οποία γίνεται μέσα από την ποιότητα.

Η τρίτη μεγάλη πρόκληση που αντιμετωπίζει το εκπαιδευτικό μας σύστημα, και ιδιαίτερα το σύστημα Δια Βίου Μάθησης από το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων, δεν είναι άλλη από την αποκέντρωση τους ίδιου του συστήματος. Ήδη έχει ξεκινήσει μια μεγάλη διαδικασία αποκέντρωσης στη χώρα.

Η κα Χριστοφιλοπούλου έκλεισε λέγοντας : «Να πάμε σε ένα Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων, που να μην αντικατοπτρίζει το σημερινό εκπαιδευτικό μας σύστημα αλλά το σύστημα όπως το ονειρευόμαστε! Αυτή είναι η μεγάλη πρόκληση, γιατί αν το κατορθώσουμε αυτό σήμερα, το αύριο στην εκπαίδευση και συνεπώς στην ανάπτυξη της χώρας, είναι μεγάλο!» Δελτίο Τύπου                          23/02/2010 Ημερίδα για τη συγκρότηση ενός «Εθνικού Πλαισίου Προσόντων» στο Υπουργείο Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης & Θρησκευμάτων, την Πέμπτη 25 Φεβρουαρίου 2010 στην αίθουσα «Γαλάτεια Σαράντη» ώρα 9.00πμ.

Στην ημερίδα που θα πραγματοποιηθεί στο Υπουργείο Παιδείας με θέμα τη συγκρότηση ενός «Εθνικού Πλαισίου Προσόντων» θα παρουσιαστεί η πρόταση για τη δημιουργία του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων η οποία εντάσσεται στο πλαίσιο του νέου εθνικού δικτύου Δια Βίου Μάθησης.

Με τη συγκρότηση ενός Εθνικού Πλαισίου Προσόντων όλες οι μορφές τυπικής, μη τυπικής και άτυπης μάθησης όλων των βαθμίδων συσχετίζονται μεταξύ τους, τα αποτελέσματά τους αναγνωρίζονται και κατατάσσονται σε επίπεδα λαμβάνοντας υπόψη τα 8 επίπεδα του Ευρωπαϊκού Πλαισίου.

Η πιστοποίηση των προσόντων θα δομηθεί στη βάση μιας συμφωνίας που θα διασφαλίζει την ποιότητα και την αμοιβαία εμπιστοσύνη μεταξύ κράτους και κοινωνικών εταίρων, θα ενισχύει τη διαφάνεια στα επαγγελματικά προσόντα, θα διευκολύνει την πρόσβαση και την πρόοδο σε διαδικασίες Διά Βίου Μάθησης και θα υποστηρίζει καλύτερα τη σχέση εκπαίδευσης και κατάρτισης με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας.

Το Υπουργείο Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων μέσα από τη συγκρότηση του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων και τη δημιουργία ενός Εθνικού Δικτύου Διά Βίου Μάθησης επιδιώκει  την ποιοτική αναβάθμιση της Διά Βίου Μάθησης στην Ελλάδα, τον εξορθολογισμό του συστήματος αναγνώρισης και πιστοποίησης προσόντων και την εδραίωση μιας γενικότερης κουλτούρας μάθησης με επίκεντρο τον πολίτη και τις ανάγκες του.  

 

   

Δελτίο Τύπου                                         23/02/2010

Ημερίδα με θέμα «Δια Βίου Μάθηση: Η Ελληνική προοπτική και η Σουηδική εμπειρία» 

Στη σημερινή ημερίδα που οργανώθηκε στο Υπουργείο Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων με θέμα «Δια Βίου Μάθηση: Η Ελληνική προοπτική και η Σουηδική εμπειρία» απέστειλε χαιρετισμό ο Πρωθυπουργός, Γιώργος Α. Παπανδρέου, ενώ παρευρέθησαν και απεύθυναν χαιρετισμό η Υφυπουργός Παιδείας,  Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Εύη Χριστοφιλοπούλου, ο σύμβουλος του Πρωθυπουργού για θέματα Δια Βίου Μάθησης, καθηγητής Αλέξης Κόκκος και οι εκπρόσωποι της Μορφωτικής Συνομοσπονδίας Εργαζομένων (ABF) Σουηδίας, Karl‐Peter Thorwaldsson, o Πρόεδρος του ABF, Stefan Svensson,  o Αναπλ. Γενικός Γραμματέας του ABF και ο  Δρ Πέτρος Γουγουλάκης, Ανώτερος Λέκτωρ Παιδαγωγικής Πανεπιστημίου Στοκχόλμης. Το συντονιστικό ρόλο της ημερίδας είχε ο Γ.Γ. Δια Βίου Μάθησης, Ευθύμιος Μπάκας.

 

Ο Πρωθυπουργός, μέσω του μηνύματος που απέστειλε,  τόνισε μεταξύ άλλων την ανάγκη να έχουν «όλοι οι πολίτες συνεχή πρόσβαση στη μάθηση και να καταστήσουμε τη γνώση και τη συνεχή εκπαίδευση κοινό αγαθό για όλους» και επισήμανε τη σημασία που έχει το γεγονός ότι «όλες οι δράσεις για τη Δια Βίου Μάθηση συντονίζονται από το Υπουργείο Παιδείας». Ο καθηγητής Αλέξης Κόκκος, παρουσίασε την πορεία της Δια Βίου Μάθησης στη χώρα μας από τη δεκαετία του ’80 όταν θεσπίστηκαν τα Λαϊκά σχολεία, ως αποτέλεσμα της γόνιμης συνεργασίας Ελλάδας – Σουηδίας και τόνισε τη χρησιμότητα της Σουηδικής εμπειρίας για την Ελληνική προοπτική στη Δια Βίου Μάθηση.   

 

H Υφυπουργός Παιδείας μετέφερε στην ημερίδα το χαιρετισμό της Υπουργού Παιδείας, Άννας Διαμαντόπουλου, ενώ κατά τη διάρκεια της ομιλίας της αποτύπωσε το πολιτικό στίγμα της νέας στρατηγικής για τη Δια Βίου Μάθηση τονίζοντας ότι η Πολιτική Ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας είναι «αποφασισμένη για μεγάλες τομές». Η κα Χριστοφιλοπούλου τόνισε ότι στόχος της νέας πολιτικής για τη Δια Βίου Μάθηση, είναι η δημιουργία ενός συστήματος ανθρωποκεντρικού, αναπτυξιακού και κοινωνικά δίκαιου.

 

Η Υφυπουργός επισήμανε : «Η Πολιτική Ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας σχεδιάζει τη μεταφορά πολλών αρμοδιοτήτων για τη Δια Βίου Μάθηση στην Περιφέρεια και στους ισχυρούς δήμους που θα προκύψουν από τη νέα αρχιτεκτονική του συστήματος «Καλλικράτης». Οι μεγάλες προτεραιότητες για τη Δια Βίου Μάθηση όπως η πράσινη ανάπτυξη, οι νέες τεχνολογίες, ο πολιτισμός και η καταπολέμηση των κοινωνικών αποκλεισμών, εξειδικεύονται, σχεδιάζονται και εφαρμόζονται ανάλογα με της ιδιαιτερότητες της κάθε περιοχής με προγραμματικές συμβάσεις μεταξύ Κυβέρνησης και Τοπικής Αυτοδιοίκησης». 

 Δελτίο Τύπου                          19/02/2010  Από 3 Μαρτίου μέχρι και 16 Μαρτίου 2010 η υποβολή των μηχανογραφικών δελτίων των υποψηφίων για συμμετοχή στις πανελλαδικές εξετάσεις για εισαγωγή στα ΤΕΙ, στην ΑΣΠΑΙΤΕ, στις Ανώτερες Σχολές Τουριστικής Εκπαίδευσης, στις Ανώτερες Στρατιωτικές Σχολές Υπαξιωματικών, στις Σχολές Αστυφυλάκων και στις σχολές των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού Από το Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται ότι οι απόφοιτοι και οι μαθητές ΕΠΑ.Λ. (ομάδας Α΄), και οι κάτοχοι  πτυχίου Β΄ κύκλου ΤΕΕ, (ημερησίων, εσπερινών) ΤΕΛ και Ναυτικών Λυκείων που επιθυμούν να λάβουν μέρος στις πανελλαδικές εξετάσεις για εισαγωγή στα ΤΕΙ, στην ΑΣΠΑΙΤΕ, στις Ανώτερες Σχολές Τουριστικής Εκπαίδευσης, στις Ανώτερες Στρατιωτικές Σχολές Υπαξιωματικών, στις Σχολές Αστυφυλάκων και στις σχολές των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού πρέπει να υποβάλουν το μηχανογραφικό δελτίο ηλεκτρονικά από 3 Μαρτίου μέχρι και  16 Μαρτίου 2010, ως ακολούθως:

Α) Οι μαθητές υποβάλλουν το μηχανογραφικό δελτίο ηλεκτρονικά στην επιτροπή που θα λειτουργεί στο Γραφείο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης ή στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Περιφέρειας όπου λειτουργεί το λύκειό τους.

Β) Οι απόφοιτοι παλαιοτέρων ετών υποβάλλουν το μηχανογραφικό τους δελτίο στην ανωτέρω επιτροπή που θα λειτουργεί στο Γραφείο Ε.Ε. ή στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας  Εκπαίδευσης του τόπου διαμονής τους.

Οι υποψήφιοι μαζί με το μηχανογραφικό δελτίο υποβάλλουν στην Επιτροπή επικυρωμένο αντίγραφο του απολυτηρίου τους, αν είναι απόφοιτοι των ΕΠΑ.Λ. ή επικυρωμένο αντίγραφο του πτυχίο τους, αν είναι απόφοιτοι ΤΕΕ  ή  ΤΕΛ. Οι μαθητές της τελευταίας τάξης ΕΠΑΛ (ομάδα Α) υποβάλλουν  βεβαίωση του ΕΠΑΛ ότι φοιτούν στην τελευταία τάξη.

Μέσα στην ίδια προθεσμία και στην ίδια Επιτροπή οι απόφοιτοι ΕΠΑΛ και οι  απόφοιτοι Β΄ κύκλου ΤΕΕ (ημερησίων, εσπερινών),  με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που εξετάζονται προφορικά ή γραπτά κατά περίπτωση, πρέπει να υποβάλουν μαζί με το μηχανογραφικό τους δελτίο και σχετική αίτηση συνοδευόμενη από την  προβλεπόμενη γνωμάτευση.

Εφιστάται ιδιαιτέρως η προσοχή των ενδιαφερομένων στην υποβολή του μηχανογραφικού τους δελτίου στην παραπάνω προθεσμία και επισημαίνεται ότι δεν πρόκειται να δοθεί παράταση στην προθεσμία αυτή. Όποιος δεν υποβάλλει μηχανογραφικό δελτίο αποκλείεται από τις πανελλαδικές εξετάσεις.

Τονίζεται τέλος ότι για την υποβοήθηση και ενημέρωση των υποψηφίων  στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων  www.ypepth.gr/exams  έχουν αναρτηθεί δύο υποδείγματα  του μηχανογραφικού  δελτίου (ένα για τους αποφοίτους ΤΕΕ και ένα για ΕΠΑΛ-ομάδας Α) προκειμένου να τα μελετήσουν έγκαιρα και να τα χρησιμοποιήσουν ως βοήθημα κατά την προσέλευσή τους στην αρμόδια επιτροπή. Τα σχετικά υποδείγματα μπορεί να αναζητηθούν  και από τα ΕΠΑ.Λ.

Οι υποψήφιοι πρέπει να δείξουν ιδιαίτερη επιμέλεια και προσοχή κατά τη συμπλήρωση του μηχανογραφικού δελτίου γιατί μετά την ηλεκτρονική κατάθεσή του δεν επιτρέπεται καμιά διόρθωση ή αλλαγή.

 

Ανακοίνωση  Τύπου                                        18/02/2010  Ανακοίνωση της Διοικούσας Επιτροπής του Πανεπιστημίου Δυτικής Ελλάδας

Με απόφαση της Υπουργού Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Άννας Διαμαντοπούλου ορίσθηκαν ο Πρόεδρος, ο Αντιπρόεδρος και τα μέλη του Δ.Σ. της Διοικούσας Επιτροπής του Πανεπιστημίου της Δυτικής Ελλάδας. Αναλυτικότερα:

Πρόεδρος της Διοικούσας Επιτροπής

 Σερπάνος Δημήτρης: Καθηγητής στο τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Τεχνολογίας Υπολογιστών του Πανεπιστημίου Πατρών

Αντιπρόεδρος της Διοικούσας Επιτροπής

Καλογεράκης Νικόλαος: Καθηγητής στο τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Πολυτεχνείου Κρήτης

Μέλη Δ.Σ. Διοικούσας Επιτροπής

Αυλωνίτης Γιώργος: Καθηγητής Μάρκετινγκ στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Βαϊνάς Κωνσταντίνος : Τοπογράφος Μηχανικός

Δεληβοριάς Άγγελος: Διευθυντής στο Μουσείο Μπενάκη

Λάλας Δημήτριος : Μηχανικός , Φυσικός

Μπάδα Κωνσταντίνα: Καθηγήτρια Κοινωνικής Λαογραφίας στο Πανεπιστήμιο Πατρών

Πιστιόλας Κωνσταντίνος :Οικονομολόγος

Φύλος Κωνσταντίνος :Δικηγόρος

Ανακοίνωση Τύπου                                             17/02/2010Ανακοίνωση σχετικά με την ίδρυση τμήματος Αρχιτεκτόνων Μηχανικών με έδρα την Καστοριά στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας  

Όπως έχουμε δηλώσει και δεσμευθεί επανειλημμένως καμία νέα σχολή, κανένα νέο τμήμα δεν θα λειτουργήσει αν δεν διαθέτει καθηγητικό προσωπικό, υποδομές, συγγράμματα και πρόγραμμα.

Η συγκεκριμένη σχολή δεν διαθέτει τις παραπάνω προϋποθέσεις για αυτό και δεν εντάσσεται στο μηχανογραφικό. 

 

Δελτίο Τύπου                                        17/02/2010  Ενημέρωση για τους υποψήφιους για συμμετοχή στις πανελλαδικές εξετάσεις του 2010 των Γενικών Λυκείων και Επαγγελματικών Λυκείων, για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση 

Από το Υπουργείο  Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης  και Θρησκευμάτων υπενθυμίζεται ότι οι υποψήφιοι για συμμετοχή στις πανελλαδικές εξετάσεις του 2010 των Γενικών Λυκείων (ΓΕΛ) και των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ – ΟΜΑΔΑΣ Β΄) για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση πρέπει να υποβάλουν στο Λύκειό τους σχετική Αίτηση-Δήλωση το αργότερο μέχρι τις 22 Φεβρουαρίου. Πιο συγκεκριμένα υπόχρεοι για την υποβολή της ανάλογης  Αίτησης – Δήλωσης είναι:

Α) οι μαθητές της τελευταίας τάξης των Γενικών Λυκείων (ΓΕΛ)Β) οι απόφοιτοι που επιθυμούν  να λάβουν μέρος στις πανελλαδικές εξετάσεις των ΓΕΛΓ) οι απόφοιτοι – κάτοχοι βεβαίωσης πρόσβασης ημερήσιου ΓΕΛ ή ημερήσιου ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Β΄)  που επιθυμούν  να είναι υποψήφιοι για το 10% των θέσεων εισακτέων των ημερησίων ΓΕΛ χωρίς νέα εξέταση για εισαγωγή στις Στρατιωτικές και Αστυνομικές Σχολές, στις Σχολές των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού και στα ΤΕΦΑΑ.Δ) οι μαθητές  της τελευταίας τάξης  Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ) – ομάδας Β΄. Ε) οι απόφοιτοι ΕΠΑΛ που επιθυμούν  να λάβουν μέρος στις πανελλαδικές εξετάσεις των ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Β΄)  Η Αίτηση – Δήλωση  υποβάλλεται ηλεκτρονικά. Τα πέντε κατά περίπτωση υποδείγματα της Αίτησης – Δήλωσης έχουν αναρτηθεί στην επίσημη ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας :  www.ypepth.gr/exams. Ο υποψήφιος είτε από το διαδίκτυο είτε από το Λύκειό του μπορεί να προμηθεύεται την Αίτηση – Δήλωση που αναλογεί στην περίπτωσή του, να συμπληρώνει όλα τα απαραίτητα στοιχεία για τη συμμετοχή του στις πανελλαδικές εξετάσεις σύμφωνα και με τις οδηγίες που αναγράφονται στην Αίτηση – Δήλωση και να προσέρχεται στο Λύκειο για την υποβολή της ηλεκτρονικά.          Επισημαίνεται ότι η ανωτέρω προθεσμία είναι αποκλειστική και μετά την παρέλευσή της δεν γίνεται δεκτή καμία υποβολή ή τροποποίηση Αίτησης – Δήλωσης. Επίσης, υπενθυμίζεται  ότι οι υποψήφιοι για συμμετοχή στις πανελλαδικές εξετάσεις των ΓΕΛ και ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑΣ Β΄) με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που επιθυμούν να εξεταστούν σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία  προφορικά ή γραπτά κατά  περίπτωση,  πρέπει ως τις 22 Φεβρουαρίου να υποβάλουν σχετική αίτηση με τα απαιτούμενα  δικαιολογητικά στο Λύκειό τους. 12/02/2010Ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων με αφορμή το περιστατικό στο σχολείο των Χανίων                                           «Από το λεύκωμα στο Facebook»

Η ανάγκη των νέων να εκφράζονται και να διατυπώνουν το συναίσθημα τους είναι όχι μόνο αυτονόητη, αλλά πρέπει και να ενθαρρύνονται να το κάνουν. Όλα αυτά όμως μέσα σε ένα πλαίσιο σεβασμού της προσωπικότητας και της ομαλής λειτουργίας της σχολικής κοινότητας. Οι ραγδαίες εξελίξεις στην τεχνολογία και στην επικοινωνία σε συνδυασμό με την ανάγκη ενημέρωσης αλλά και εκσυγχρονισμού των κανόνων μας επιβάλλουν να εγκύψουμε με σοβαρότητα και υπευθυνότητα πάνω στις νέες προκλήσεις.

Σχεδιάζεται από το Υπουργείο με τη συνδρομή του Συνηγόρου του Παιδιού ειδική ημερίδα για τη νέα προσέγγιση στις σχέσεις μαθητών και εκπαιδευτικών.Η Υπουργός Παιδείας ,Άννα Διαμαντοπούλου, στις 21 Νοεμβρίου 2009 συμμετείχε σε εκδήλωση – συζήτηση με το Συνήγορο του Παιδιού και την ομάδα Εφήβων Συμβούλων του Συνηγόρου με θέμα : «Σχολικοί Κανονισμοί και Δημοκρατική Διοίκηση στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση».Η συζήτηση βασίστηκε στα αποτελέσματα της έρευνας του Συνηγόρου του Παιδιού . Τα παιδιά έθεσαν το θέμα της έλλειψης ολοκληρωμένου πλαισίου δικαιωμάτων και ευθυνών μέσα στο πλαίσιο λειτουργίας της σχολικής κοινότητας. Η Υπουργός τόνισε την ανάγκη ενός νέου «συμβολαίου σχέσης κατανόησης» μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών που θα αποτελεί ουσιαστικά το αποτέλεσμα της επεξεργασίας όλων των απόψεων γονέων, μαθητών και εκπαιδευτικών, καθώς επίσης και την ανάγκη εκσυγχρονισμού του σχολικού κανονισμού, έτσι ώστε να καλύπτει τις νέες ανάγκες που έχουν δημιουργηθεί πλέον στο σχολικό περιβάλλον. «η νέα εποχή απαιτεί να δημιουργήσουμε νέο πλαίσιο και κανόνες συνεργασίας στη σχολική κοινότητα» ανέφερε χαρακτηριστικά η Υπουργός κλείνοντας την παρουσία της στη συνάντηση με τους νέους.

 Λεπτομέρειες και υλικό από την εκδήλωση:

 Στις 2 Δεκεμβρίου 2009 επισκέφθηκαν το Υπουργείο Παιδείας μαθητές της Α’ και Β’ Λυκείου από το 4ο Λύκειο Γαλατσίου για να συζητήσουν με την Υπουργό Παιδείας για τη ζωή τους στο σχολείο, για τις σχέσεις τους με τους καθηγητές, για τη βία. Το πλαίσιο της συζήτησης  βασίστηκε στα κείμενα του Συνηγόρου του Παιδιού και προέκυψε η εκ νέου ανάγκη εκσυγχρονισμού του σχολικού κανονισμού. Τα παιδιά έθεσαν τα προβλήματα και κατέθεσαν τις ώριμες προτάσεις τους για το τι πρέπει να γίνει αύριο. Η Υπουργός από τη μεριά της δήλωσε ότι αυτό που έκανε εντύπωση ήταν: «Το πόσο σαφής είναι η αντίληψή τους για το θέμα των εκπαιδευτικών, για το πώς πρέπει να είναι ο καθηγητής και το τι περιμένουν από το δάσκαλό τους.»

Λεπτομέρειες και υλικό από τη συζήτηση: http://vod.sch.gr/video/view/723.html

Δελτίο Τύπου 11/02/2010



Απάντηση της Υπουργού Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Άννας Διαμαντοπούλου στη Βουλή ύστερα από επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή του Σύριζα Τ. Κουράκη σχετικά με το αυτοδιοίκητο των Πανεπιστημιακών ιδρυμάτων.

«Κανένα νέο τμήμα δεν θα ανοίξει, όπως γίνεται εδώ και πάρα πολλά χρόνια στα ΤΕΙ και στα Πανεπιστήμια, χωρίς να υπάρχουν καθηγητές και συγγράμματα, χωρίς να υπάρχουν προγράμματα σπουδών.»


Κυρία Πρόεδρε, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Προφανώς , η συζήτηση σήμερα δεν αφορά το άσυλο. Το άσυλο συνδέεται με την ιστορία του λαού μας, με την ιστορία των ελληνικών Πανεπιστημίων και δεν ετέθη ούτε τίθεται θέμα για την κατάργησή του. Είναι, όμως, σαφές ότι η ελληνική κοινωνία δεν αντέχει άλλο να καταμετρά κάθε χρόνο πόσες βιβλιοθήκες κάηκαν ή πόσοι υπολογιστές κατεστράφησαν ή πόσοι τοίχοι δεν υπάρχουν πια η πόσοι καθηγητές κρατήθηκαν όμηροι ή πόσα μαθήματα δεν έγιναν.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, νομίζω ότι συμφωνούμε όλοι πως το ελληνικό Πανεπιστήμιο είναι ο κεντρικός πυλώνας για την ανάπτυξη και την κοινωνική συνοχή στη χώρα. Σε περιόδους κρίσης, όπως σήμερα, πρέπει να είναι μία δάδα για την ελευθερία, αλλά ταυτόχρονα και για την επιστημονική γνώση. Θα ήθελα λοιπόν να κάνω σαφές ότι ως Υπουργός Παιδείας, μέσα στα πλαίσια προφανώς, του θεσμικού πλαισίου και αναγνωρίζοντας απολύτως το Αυτοδιοίκητο των Πανεπιστημίων (το οποίο μάλιστα με τις νομοθετικές ρυθμίσεις που θα προωθήσουμε, ενισχύουμε είναι ο πυρήνας της εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση )δεν έχω πρόθεση, σας διαβεβαιώνω, να καθίσω παρατηρήτρια Πανεπιστημίων ,τα οποία δεν κάνουν μαθήματα ή αυτά να διακόπτονται επειδή κάποιοι δεν δέχονται καθηγητές, διανοούμενους να εκφράζουν μια άλλη άποψη, όπως δεν μπορούμε να αποδεχθούμε πια την καταπάτηση των νόμων από Πανεπιστημιακές σχολές που αφορούν πολύ συγκεκριμένα πράγματα που έχουν να κάνουν με την ποιότητα εκπαίδευσης των παιδιών μας, όπως το πώς γίνονται οι εξετάσεις ή αν γίνεται παρακολούθηση μαθημάτων ή ακόμη το πώς αποκτώνται τα πτυχία. Όλα αυτά δεν είναι αδιάφορα ούτε θα συνεχίσουμε πολιτικά να κάνουμε πως δεν υπάρχουν.

Γι’ αυτό και έχει πολύ μεγάλη σημασία και θέλω να σας πω κ. Κουράκη, ότι επ’ αυτού έστειλα στην επιστολή μου στους Πρυτάνεις, τα είπα όλα λέξη προς λέξη και υπάρχει το κείμενο της ομιλίας μου μέσα στην Σύνοδο των Πρυτάνεων στο Λαύριο, όπου δεν υπήρξε ούτε μια αντίρρηση, δεν υπήρξε ούτε ένας Πρύτανης, που να διαφωνήσει επί των θεμάτων αυτών και τα κείμενα εδόθησαν στη δημοσιότητα.

Το άσυλο, η σχέση μας με το άσυλο σήμερα, δεν είναι να μην αφήσουμε την Ελληνική αστυνομία να μπει, η οποία Ελληνική Αστυνομία είναι μέρος του Δημοκρατικού συστήματος, και βεβαίως κανένα λόγο δεν έχει να μπει στο Ελληνικό Πανεπιστήμιο – δεν είμαστε σε περίοδο δικτατορίας – το πρόβλημα μας είναι να διαφυλάξουμε το άσυλο, την ελεύθερη διακίνηση όλων των ιδεών και όχι των ιδεών κάποιων οι οποίοι με ρόπαλα πολλές φορές χτύπησαν καθηγητές. Λοιπόν, το ελληνικό Πανεπιστήμιο πρέπει να γίνει ένα πρότυπο και ελευθερίας, αριστείας και δημιουργίας γνώσης και εκπαιδευτικής ποιότητας και φοιτητών οι οποίοι συμμετέχουν και στα μαθήματα τους και παίρνουν πτυχία τα οποία έχουν αντίκρισμα με βάση τη γ

κάτω από: Γενικά

Αφήστε μια απάντηση

Κατηγορίες