Νοητική Υστέρηση



Λήψη αρχείου

Παιδιά με ελαφρά νοητική υστέρηση

Τα παιδιά με ελαφρά νοητική υστέρηση έχουν δείκτη νοημοσύνης μεταξύ 50-55 έως 70 και αποτελούν τουλάχιστον το 85% του παιδικού πληθυσμού που παρουσιάζει το συγκεκριμένο πρόβλημα. Σύμφωνα με διεθνή έρευνα και εμπειρία, τα παιδιά αυτά έχουν την ικανότητα να αναπτυχθούν ικανοποιητικά στους βασικούς τομείς της μάθησης και της συμπεριφοράς. Συγκεκριμένα, έχουν την ικανότητα να κατανοήσουν τα μαθήματα των περισσότερων τάξεων του δημοτικού σχολείου, να προσαρμοστούν κοινωνικά σε σημείο που να μπορούν να κινηθούν ανεξάρτητα μέσα στην κοινότητα και να εκπαιδευτούν σε ένα επάγγελμα που θα τους επιτρέψει να συντηρήσουν πλήρως ή μερικά τον εαυτό τους. Τα παιδιά αυτά αναγνωριζονται ως «καθυστερημένα» μετά την είσοδο τους στο σχολείο, όταν οι απαιτήσεις του σχολικού προγράμματος αποκαλύπτουν τις μαθησιακές τους δυσκολίες, την περιορισμένη ικανότητα κριτικής σκέψης ή τα προβλήματα κοινωνικής προσαρμογής. Οι νοητικές τους δυσκολίες οφείλονται συχνά σε αρνητικές περιβαλλοντικές καταστάσεις ή είναι το αποτέλεσμα συνδυασμού γενετικών και περιβαλλοντικών παραγόντων. Στην πλειοψηφία τους προέρχονται από οικογένειες χαμηλού μορφωτικού και κοινωνικοοικονομικου επιπέδου