ΑΠΟΚΡΙΑ!!!
Η τάξη μας άρχισε να στολίζεται αποκριάτικα, με όσα έχω φτιάξει από τα προηγούμενα χρόνια. Έτσι λοιπόν οι μαθητές αρχίζουν να μπαίνουν στο κλίμα της αποκριάς. Ξέρουμε άραγε για τις Απόκριες; Σκεφτόμαστε μια λέξη μόνο, σχετικά και τη λέμε στην κυρία να την γράψει σε ένα χαρτί. Όταν τελειώσουμε όλοι, σηκωνόμαστε με την σειρά και ο καθένας προσπαθεί να εντοπίσει τη λέξη που είχε πει και κυκλώνει την πρώτη φωνούλα. Όταν τελειώσουμε, ο φίλος μας ο Egg, θα μας δώσει κάποιες βασικές πληροφορίες για τις Απόκριες:
Εμείς τι θα ντυθούμε τις Απόκριες;;; Δεν το μαρτυράμε… Το κρατάμε μυστικό και το ζωγραφίζουμε σε ένα χαρτί. Μαζεύουμε όλες τις ζωγραφιές και από αυτές βρίσκουμε τι στολή θα φορέσει ο καθένας φέτος!
Και τώρα που μαντέψαμε τι θα ντυθούμε φέτος στις Απόκριες, κόβουμε προσεκτικά τον κάθε “μασκαρά” και τους κολλάμε σε ένα μεγάλο χαρτόνι, που γράφει τη λέξη: ΑΠΟΚΡΙΑ, την οποία τη διακοσμούμε με χαρτοπόλεμο. Γνωρίζουμε τις φωνούλες από τις οποίες αποτελείται η λέξη αυτή;
Και τώρα, ακούμε και χορεύουμε το τραγούδι “Ήρθαν οι Απόκριες”:
Λύνουμε ένα κρυπτόλεξο με λέξεις της Αποκριάς;
ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΡΙΘΜΟΥΣ
Πρόταση για βιβλία και παραμύθια σε βίντεο, που έχουν σχέση με τους αριθμούς:
Αριθμοί 1 και 2:
Αριθμός 3:
Τα 3 γουρουνάκια
Το γνωστό σε όλους μας κλασικό παραμύθι με την περιπέτεια που πέρασαν τα 3 γουρουνάκια!
Η αστεία ιστορία του Ευγένιου Τριβιζά: Τα τρία μικρά λυκάκια!
Αριθμός 6:
Οι 6 υπηρέτες:
Αριθμός 7:
Η Χιονάτη και οι 7 νάνοι:
Ο γίγαντας που εξαφάνισε τους αριθμούς:
Η πριγκίπισσα Δυσκολούλα:
https://www.youtube.com/watch?v=i_EJxYph2Fs
ΗΜΕΡΑ ΑΣΦΑΛΟΥΣ ΠΛΟΗΓΗΣΗΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ 2024
Τo Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου ξεκίνησε την λειτουργία του τον Ιούλιο του 2016 υπό την αιγίδα του Ιδρύματος Τεχνολογίας και Έρευνας (ITE) και πιο συγκεκριμένα του Ινστιτούτου Πληροφορικής. Είναι επίσημος εκπρόσωπος στην Ελλάδα των Πανευρωπαϊκών Οργανισμών INSAFE /INHOPE που χαράσσουν την ευρωπαϊκή στρατηγική για ένα ασφαλές και ποιοτικό διαδίκτυο καθώς και ο αναγνωρισμένος εκπρόσωπος της Ελλάδας στο Expert Group on Saf-er Internet for Children της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Η ημέρα ασφαλούς πλοήγησης στο διαδίκτυο εορτάζεται κάθε χρόνο τη 2η ημέρα της 2ης εβδομάδας του Φεβρουαρίου, με τη διενέργεια διαγωνισμού. Όποιο σχολείο επιθυμεί, αφού επεξεργαστεί το θέμα του διαγωνισμού με το υλικό που προσφέρει η πλατφόρμα του οργανισμού, μπορεί να λάβει μέρος στο διαγωνισμό. Όλες οι συμμετοχές παρουσιάζονται την Ημέρα Ασφαλούς Πλοήγησης στο διαδίκτυο.
Φέτος, η ημέρα αυτή εορτάστηκε την Τρίτη 6 Φεβρουαρίου 2024. Παρακάτω παρατίθεται ένα σχέδιο μαθήματος, μέσω του οποίου οι μαθητές αυτενεργούν και με τη διακριτική βοήθεια της νηπιαγωγού, λαμβάνουν τη γνώση.
Μέσα στην τάξη έχουμε ένα λούτρινο παπάκι, το όνομα του οποίου είναι “Παπάκης”! Έχουμε εκτυπώσει και πλαστικοποιήσει τις κάρτες που υπάρχουν στο αρχείο παρακάτω και τις σκορπάμε στην τάξη, χωρίς να μας δουν τα παιδιά. Την κάρτα με τον αριθμό 1 την αφήνουμε να την “κρατάει” ο Παπάκης. Με πλαστικά τραπεζομάντηλα έχουμε ετοιμάσει κάπες για τους Σούπερ ήρωες μαθητές μας και αν θέλουμε ετοιμάζουμε και μάσκες και τις κρύβουμε σε μια ντουλάπα έξω από την οποία κολλάμε το σήμα @. Όταν οι μαθητές ξεκινήσουν τη συζήτηση για τον Παπάκη, διαβάζουμε την πρώτη κάρτα και ξεκινάει η διασκέδαση!
Η κάρτα με τον αριθμό 2 παραπέμπει στο παρακάτω βίντεο, όπου η Αθηνά μας δίνει πληροφορίες για την ευγένεια στο διαδίκτυο:
Η κάρτα με τον αριθμό 3, προτρέπει τα παιδιά να εργαστούν σε ομάδες και να συνθέσουν το συμβόλαιο της ευγένειας στο διαδίκτυο.
Η κάρτα με τον αριθμό 4, παραπέμπει στο παρακάτω παιχνίδι, όπου τα παιδιά καλούνται να επιλέξουν το συναίσθημα που θα νιώσουν, αν διαβάσουν ή ακούσουν κάποιες φράσεις στο διαδίκτυο. Μπορούμε να παίξουμε όλοι μαζί στην ολομέλεια με προβολή στον προτζέκτορα ή με ότι άλλο μέσο διαθέτουμε:
Η κάρτα με τον αριθμό 5, προτρέπει να ζωγραφίζει ο καθένας τον δικό του Σούπερ Ήρωα, που θα σκορπά ευγένεια στο διαδίκτυο. Οι ζωγραφιές αυτές θα μπορούσαν είτε να αξιοποιηθούν ως κόμικ ή ως βιβλίο για την περιοχή του Ηλεκτρονικού Υπολογιστή ή της Βιβλιοθήκης.
Η τελευταία κάρτα, ζητά να εργαστούν ομαδικά, για τη δημιουργία μιας αφίσας με θέμα “Ευγένεια στο Διαδίκτυο”.
Το αρχείο με τις κάρτες:
Η δουλειά που κάναμε στην τάξη:
Αλκυόνη, το πουλί του χειμώνα…
Σήμερα στην τάξη μας βρέθηκε ένα πουλί!!! Ένα παράξενο πουλί. Με πορτοκαλί κοιλιά και γαλαζοπράσινο κεφάλι και φτερά! Πανέμορφο! Δεν είχε ξαναδεί ποτέ κανείς μας τέτοιο πουλί…
Είχε μαζί του και κάποιες αποστολές, τις οποίες έπρεπε να διεκπεραιώσουμε για να βρούμε κάποια άκρη…
1η αποστολή: να βρούμε το όνομα του πουλιού:
2η αποστολή: να δούμε το βίντεο με την ιστορία του:
Εμείς ζωγραφίσαμε και τον μύθο, που μας έκανε πολύ εντύπωση:
3η αποστολή: να παίξουμε ένα διασκεδαστικό παιχνίδι:
https://quizizz.com/admin/quiz/65c541a379354ab9fd1840a8?source=quiz_share
4η αποστολή: να παίξουμε ένα διασκεδαστικό παιχνίδι μαθηματικών. Έπρεπε να ψαρέψουμε με το καλάμι τόσα ψάρια, όσα έλεγε η κοιλιά της κάθε αλκυόνης:
5η αποστολή: να γνωρίσουμε τα είδη της αλκυόνης:
6η αποστολή: να ζωγραφίσουμε ποια από τα είδη της αλκυόνης μας άρεσε περισσότερο και να δημιουργήσουμε ένα πολύπτυχο:
7η αποστολή: να φτιάξουμε μια κατασκευή με τη φωλιά της αλκυόνης:
Επιπλέον Υλικό:
Σταυρόλεξο, σχετικό με το μύθο:
Βίντεο που παρακολουθήσαμε, σχετικά με την αλκυόνη:
Μια ζωγραφιά που φτιάξαμε με τις παλάμες μας:
Και μια ακόμα ομαδική εργασία με τίτλο: “Αλκυόνες σε δέντρο”:
Κάποια χαριτωμένα τραγουδάκια που ακούσαμε:
Κι ένα τραγουδάκι στα αγγλικά:
Μέσα θέρμανσης
Τώρα που είναι χειμώνας, για να ζεστάνουμε το σώμα μας χρησιμοποιούμε ζεστά ρούχα, όπως είδαμε. Για να ζεστάνουμε ένα κτίριο, το σπίτι μας, το σχολείο ένα γραφείο, τι χρησιμοποιούμε; Μήπως ξέρεις; Εσείς στο σπίτι σας τι χρησιμοποιείτε για να ζεστάνετε το χώρο;
εικόνες πηγή: Ανθή Ζήση (https://dreamskindergarten.blogspot.com/2011/07/blog-post_2219.html)
Παίξε το παρακάτω παιχνίδι με τα μέσα θέρμανσης!
Άκου τώρα ένα τραγούδι για τα μέσα θέρμανσης:
Μπορείς να ζωγραφίσεις ένα τζάκι;
Κι ένα χειμωνιάτικο παραμύθι, για το ταξίδι μιας χιονονιφάδας:
Αν θες, μπορείς να ζωγραφίσεις, ότι σου άρεσε από το παραμύθι που άκουσες!
Τέλεια! Τα λέμε την επόμενη φορά!
Τα ρούχα του Χειμώνα…
Το κρύο του χειμώνα γίνεται ολοένα και πιο τσουχτερό και πρέπει να εφοδιάσουμε τις ντουλάπες μας με ζεστά ρούχα, κατάλληλα για τον χειμωνιάτικο καιρό! Εσύ ξέρεις ποια ρούχα και αξεσουάρ είναι κατάλληλα για το χειμώνα;
Παίξε το παιχνίδι με τα ρούχα. Σύρε τα ρούχα που είναι κατάλληλα για το χειμώνα, πάνω στη χειμωνιάτικη φωτογραφία, ενώ τα υπόλοιπα πάνω στη φράση “Άλλες εποχές”:
Άκουσε την ιστορία του Γιώργου Δροσίνη με το Βοριά και τον Ήλιο:
Ζωγράφισε στο χαρτί την ιστορία που μόλις άκουσες, ενώ παράλληλα, μπορείς να ακούς το αντίστοιχο τραγούδι:
Τώρα χρωμάτισε, κόψε και κατασκεύασε το Βοριά και τον Ήλιο, όπως στη φωτογραφία. Ζωγράφισε τον γεωργό με την κάπα του και παίξε κουκλοθέατρο με τον μύθο που μόλις έμαθες!
Τι λες; Χορεύουμε με τα ρούχα του χειμώνα;
Κι αφού χορέψαμε, πάμε να χρωματίσουμε τα ρούχα του Χειμώνα, να τα κόψουμε και να τα κολλήσουμε μέσα στη ντουλάπα του Χειμώνα! Μην ξεχάσεις να γράψεις τι είναι το κάθετί, όπως μπορείς…
Τέλεια! Ας ακούσουμε πως λένε το κάθε ρούχο και στα αγγλικά:
Και τώρα μπορείς να ακούσεις ένα βουλγαρικό παραμύθι για το χειμώνα και να κατασκευάσεις τα γάντια και το σκούφο, όπως στη φωτογραφία:
Αυτό ήταν! Για το τέλος ένα ακόμα τραγουδάκι και τα λέμε αύριο!!!
ΜΠΗΚΕ Ο ΧΕΙΜΩΝΑΣ
Ο χειμώνας ήρθε για τα καλά και ο Picou Picou, μας μιλά για αυτό:
Κάνουμε το Φύλλο εργασίας με τη λέξη ΧΕΙΜΩΝΑΣ. Χρωματίζουμε την εικόνα και γράφουμε κι εμείς τη λέξη στα κουτάκια:
Φτιάχνουμε χιονάνθρωπο με χαρτόνια, όπως στις εικόνες:
Κάνουμε το επόμενο φύλλο εργασίας, όπου ανάλογα με τον αριθμό που έχει το σκουφάκι, το χρωματίζω με το αντίστοιχο χρώμα:
Φτιάχνουμε χιονάνθρωπο με το πιάτο, όπως στη φωτογραφία:
Ακούμε και χορεύουμε το παιχνιδοτράγουδο με τους χιονανθρώπους:
ΥΛΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΜΑΘΗΣΗΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ
- Καρτέλες διαδοχικότητας αριθμών 1 – 5:
ΘΕΜΑΤΙΚΟ ΠΕΔΙΟ: Γ. Παιδί και Θετικές Επιστήμες
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: Γ.1 Μαθηματικά
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ: Γ.1.2 Αριθμοί – Πράξεις και Άλγεβρα
Γνώσεις: -Να προσδιορίζουν τις σχέσεις διαδοχής μεταξύ των αριθμών και – Να διευρύνουν σχέσεις ανάμεσα σε αριθμούς και σύνολα.
Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού είναι ένα κίνημα βάσης που το διαχειρίζονται εθελοντές και το υποστηρίζει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Οποιοσδήποτε (σχολεία, εκπαιδευτικοί, βιβλιοθήκες, όμιλοι-κοινότητες προγραμματισμού, επιχειρήσεις, δημόσιες αρχές) μπορεί να οργανώσει μια εκδήλωση στο πλαίσιο της #CodeWeek και να την προσθέσει στον χάρτη του ιστοτόπου.
Έτσι κι εμείς είχαμε την Ιδέα! Μιας που ασχολούμασταν με το Φθινόπωρο και μας άρεσε πολύ να παρατηρούμε τις αλλαγές στα φύλλα των δέντρων, σκεφτήκαμε να δημιουργήσουμε Φθινοπωρινά Φύλλα! Και γιατί όχι, να μοιραστούμε την ιδέα μας και με άλλα Νηπιαγωγεία. Ετοιμάσαμε λοιπόν την παρακάτω πρόσκληση και τη στείλαμε σε κάποια σχολεία:
“Σχεδιάζουμε και ζωγραφίζουμε ένα φύλλο δέντρου (1 φύλλο για κάθε τμήμα που συμμετέχει). Αυτό μπορεί να γίνει με συμβατικά υλικά (χαρτί και χρώματα), ή με ηλεκτρονικά μέσα (πρόγραμμα ζωγραφικής, AutoDraw κ.λπ.). Όταν γίνει αυτό, τοποθετούμε το φύλλο στο πλέγμα και οδηγούμε το Beebot σε αυτό. Ανεβάζουμε το φύλλο που δημιουργήσαμε στο παρακάτω padlet (https://padlet.com/giannakyriakou/padlet-vrv4mlge6qiaxikw) για να αρχίσουμε να παίζουμε με τους συνεργάτες μας! We draw and paint a tree sheet (1 sheet for each participating section). This can be done with conventional materials (paper and paints), or using electronic means (painting program, AutoDraw, etc.). When this is done, we place the sheet on the grid and guide the Beebot to it. We upload the sheet we created to the following padlet (https://padlet.com/giannakyriakou/padlet-vrv4mlge6qiaxikw) to start playing with our partners!”
Προς έκπληξή μας η συμμετοχή από άλλα Νηπιαγωγεία ήταν μεγάλη!
Αποτέλεσμα:
5 ευρωπαϊκές χώρες – 21 Σχολεία – 32 φθινοπωρινά φύλλα
Τα φύλλα μαζεύτηκαν σε ένα padlet και αφού συγκεντρώθηκαν, ετοιμάστηκε το αρχείο με προτάσεις για δραστηριότητες προγραμματισμού και όχι μόνο….
Συμμετέχοντα σχολεία:
- Νηπιαγωγείο Πλαγιάς Αιτωλοακαρνανίας (διοργανωτής),
- Νηπιαγωγείο Κανδήλας Αιτωλοακαρνανίας,
- Νηπιαγωγείο Κεφαλαρίου Αργολίδας,
- Νηπιαγωγείο Κιβερίου Αργολίδας,
- 3ο Νηπιαγωγείο Άργους,
- 1ο Νηπιαγωγείο Βόνιτσας,
- Νηπιαγωγείο Μοναστηρακίου Αιτωλοακαρνανίας,
- Νηπιαγωγείο Μύτικα Αιτωλοακαρνανίας,
- Νηπιαγωγείο Παλαίρου Αιτωλαοαρνανίας,
- 10ο Νηπιαγωγείο Άργους,
- 1ο Νηπιαγωγείο Νεάπολης Αιτωλοακαρνανίας,
- 2ο Νηπιαγωγείο Νεάπολης Αιτωλοακαρνανίας,
- 3ο Νηπιαγωγείο Πόλεως Καλύμνου,
- Νηπιαγωγείο Παλιαμπέλων Αιτωλοακαρνανιας,
- Νηπιαγωγείο Αγίας Τριάδας Αργολίδας,
- Νηπιαγωγείο Χανίων Γαυρολίμνης,
- 8ο Νηπιαγωγείο Έδεσσας,
- Ljubuski, Βοσνία- Ερζεγοβίνη,
- Badajoz, Ισπανία,
- Sicilia, Ιταλία,
- Zalau, Ρουμανία
Το padlet με τα φύλλα:
Το Συνεργατικό δέντρο που δημιουργήθηκε:
Το αρχείο με τα φύλλα και προτάσεις για δραστηριότητες:
Τα συμμετέχοντα σχολεία εξέφρασαν ενθουσιασμό για τις δραστηριότητες που προτάθηκαν και πρότειναν και δικές τους ιδέες!