Η Τέχνη και η Δημοκρατία στο Νηπιαγωγείο μέσα από καινοτόμες παιδαγωγικές προσεγγίσεις Erasmus+ ΚΑ122

“Δεν Είμαστε Ένα Τυπικό Δημόσιο Νηπιαγωγείο» – Το Σχολείο Στην Ευκαρπία Που Καινοτομεί”

ικυ 768x455 3

Ευχαριστούμε πολύ Parallaximag για τη φιλοξενία!!!

Παρακαλούμε, ανοίξτε τον σύνδεσμο που ακολουθεί για να διαβάσετε το άρθρο:

“Δεν Είμαστε Ένα Τυπικό Δημόσιο Νηπιαγωγείο» – Το Σχολείο Στην Ευκαρπία Που Καινοτομεί”

ΓΙΟΡΤΗ ΛΗΞΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ Η ΤΕΧΝΗ ΜΑΣ ΕΝΩΝΕΙ

Το έργο Erasmus+ KA122, με τίτλο “Η Τέχνη και η Δημοκρατία μέσα από καινοτόμες παιδαγωγικές προσεγγίσεις”  είναι  χρηματοδοτούμενο από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

 

Από την Ευκαρπία στην Ευρώπη με «όχημα» την Τέχνη!

ικυ 768x455 3
Από την Ευκαρπία στην Ευρώπη με “όχημα” την Τέχνη!
Ευχαριστούμε πολύ theopinion.gr για τη φιλοξενία!!!
Ανοίξτε τον σύνδεσμο που ακολουθεί για να διαβάσετε το άρθρο:

Από την Ευκαρπία στην Ευρώπη με «όχημα» την Τέχνη!

52

Το έργο Erasmus+ KA122, με τίτλο “Η Τέχνη και η Δημοκρατία μέσα από καινοτόμες παιδαγωγικές προσεγγίσεις”  είναι  χρηματοδοτούμενο από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

 

Ημερίδα Διάχυσης Αποτελεσμάτων Σχεδίου Erasmus+KA122 Με Τίτλο “Η Τέχνη Και Η Δημοκρατία Μέσα Από Καινοτόμες Παιδαγωγικές Προσεγγίσεις” Σε Γονείς & Κηδεμόνες

ικυ 768x455 1

Στις 17 Απριλίου 2024 το Νηπιαγωγείο μας άνοιξε την αγκαλιά του στους Γονείς και Κηδεμόνες!
Πραγματοποιήθηκε Διάχυση των Αποτελεσμάτων του Σχεδίου Erasmus+KA122 με τίτλο “Η Τέχνη και η Δημοκρατία μέσα από καινοτόμες παιδαγωγικές προσεγγίσεις”.
Μετά την παρουσίαση του θεωρητικού πλαισίου από τις Κινητικότητες σε Φλωρεντία, Πράγα και Μπολόνια ακολούθησε η παρουσίαση της εφαρμογής τους στο Νηπιαγωγείο μας.
Συγκεκριμένα, η ξενάγηση στο Atelier μας (Χαρτιού, Πηλού, Μηχανικής-Ρομποτικής και Φωτός) – Προσέγγιση Reggio Emilia και στον αύλειο χώρο του σχολείου μας – Outdoor Education (ο κύκλος του δεντρόσπιτου, ο κήπος και οι γωνιές ενασχόλησης με φυσικά υλικά).
Η συνάντηση έκλεισε με βιωματικά εργαστήρια.
Ευχαριστούμε θερμά όσοι Γονείς και Κηδεμόνες μας τίμησαν με την παρουσία τους!

334

339

333

332

337

335

121

336

338

344

342

343

Το έργο Erasmus+ KA122, με τίτλο “Η Τέχνη και η Δημοκρατία μέσα από καινοτόμες παιδαγωγικές προσεγγίσεις”  είναι  χρηματοδοτούμενο από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

 

Ημερίδα Διάχυσης Αποτελεσμάτων Σχεδίου Erasmus+KA122 Με Τίτλο “Η Τέχνη Και Η Δημοκρατία Μέσα Από Καινοτόμες Παιδαγωγικές Προσεγγίσεις” σε Εκπαιδευτικούς

ικυ 768x455 1
Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε στις 24 Φεβρουαρίου 2024, στο 4ο 5/θέσιο Νηπιαγωγείο Ευκαρπίας, η Ημερίδα Διάχυσης των Αποτελεσμάτων του Σχεδίου Erasmus+KA122 με τίτλο “Η Τέχνη και η Δημοκρατία μέσα από καινοτόμες παιδαγωγικές προσεγγίσεις”. Μετά την παρουσίαση του θεωρητικού πλαισίου από τις Κινητικότητες σε Φλωρεντία, Πράγα και Μπολόνια ακολούθησε η παρουσίαση της εφαρμογής τους στο Νηπιαγωγείο μας. Συγκεκριμένα, η ξενάγηση στο Atelier μας (Χαρτιού, Πηλού, Μηχανικής-Ρομποτικής και Φωτός) – Προσέγγιση Reggio Emilia και στον αύλειο χώρο του σχολείου μας – Outdoor Education (ο κύκλος του δεντρόσπιτου, ο κήπος και οι γωνιές ενασχόλησης με φυσικά υλικά). Η Ημερίδα έκλεισε με βιωματικά εργαστήρια.
Ευχαριστούμε θερμά όσες μας τίμησαν με την παρουσία τους!

92

93

94

95

96

97

98

99

100

101

102

103

104

105

106

107

108

109

110

111

112

113

114

422723410 2305089553018748 7771652647741277564 n 1

20Atelier  (Γωνιά Φωτός) – Προσέγγιση Reggio Emilia

116Atelier (Γωνιά Χαρτιού) – Προσέγγιση Reggio Emilia

121Atelier  (Γωνιά Μηχανικής-Ρομποτικής) – Προσέγγιση Reggio Emilia

19Atelier (Γωνιά Πηλού) – Προσέγγιση Reggio Emilia

117Σχολείο της Φύσης – Outdoor Education (ο Κύκλος του Δεντρόσπιτου και η Γωνιά της Κουζίνας)

122Σχολείο της Φύσης – Outdoor Education (η Γωνιά της Ισορροπίας)

124 1Σχολείο της Φύσης – Outdoor Education (Δημιουργίες με Βότσαλα)

123 1Σχολείο της Φύσης – Outdoor Education (Δημιουργίες με Φυσικά Υλικά)

125 1

Σχολείο της Φύσης – Outdoor Education (Λαχανόκηπος & Κήπος με Αρωματικά Φυτά

#ErasmusPlusIKY

#ErasmusPlusGreece

#ErasmusPlus

#ΣυνεχίζουμεErasmus

Το έργο Erasmus+ KA122, με τίτλο “Η Τέχνη και η Δημοκρατία μέσα από καινοτόμες παιδαγωγικές προσεγγίσεις”  είναι  χρηματοδοτούμενο από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

 

Ενδοσχολική Διάχυση Αποτελεσμάτων Erasmus KA122 – “Pre-School Training Course”

ικυ 768x455 1

Τη Δευτέρα 5 Φεβρουαρίου, πραγματοποιήθηκε στο 4ο Νηπιαγωγείο Ευκαρπίας ενδοσχολική διάχυση αποτελεσμάτων του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+KA122 στον Σύλλογο Διδασκουσών του σχολείου. Η διάχυση αφορούσε στην τελευταία κινητικότητα του 4ου Νηπιαγωγείου που υλοποιήθηκε στη Μπολόνια της Ιταλίας τον Οκτώβριο του 2024. Ο δομημένος κύκλος μαθημάτων στον οποίο συμμετείχαν εκπαιδευτικοί του σχολείου μας είχε τον τίτλο “Pre-school Training Course”. Οι εκπαιδευτικοί Γιάννα Καπλάνη, Αθηνά Αβραμίδου και Ευαγγελία Σταμάτη που συμμετείχαν στο μάθημα μετέφεραν στις υπόλοιπες εκπαιδευτικούς την εμπειρία τους. Παρουσίασαν το περιεχόμενο των μαθημάτων, τα μαθησιακά αποτελέσματα, καθώς και νέες εκπαιδευτικές προσεγγίσεις και εργαλεία που αποκόμισαν από αυτή την κινητικότητα. Ακόμα συζητήθηκαν, κατά τη διάρκεια της διάχυσης, τα οφέλη που αποκόμισε το σχολείο μας σε θεωρητικό επίπεδο αλλά και, κυρίως, πώς μπορούν αυτές οι καινοτόμες προσεγγίσεις να εφαρμοστούν στο 4ο Νηπιαγωγείο. Η διάχυση αποτελεσμάτων Erasmus+ υπήρξε ιδιαίτερα εποικοδομητική και άνοιξε νέες προοπτικές για το παιδαγωγικό κλίμα και την σχολική καθημερινότητα στο Νηπιαγωγείο μας. Συμμετείχε το σύνολο του Συλλόγου Διδασκουσών.

91

#ErasmusPlusIKY

#ErasmusPlusGreece

#ErasmusPlus

#ΣυνεχίζουμεErasmus

Το έργο Erasmus+ KA122, με τίτλο “Η Τέχνη και η Δημοκρατία μέσα από καινοτόμες παιδαγωγικές προσεγγίσεις”  είναι  χρηματοδοτούμενο από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

 

Ενδοσχολική Διάχυση Αποτελεσμάτων Erasmus KA122 – “Primary Students And Creative Competence: Thriving In The Unknown”

ικυ 768x455 1

Τον Οκτώβριο του 2023 πραγματοποιήθηκε στο 4ο Νηπιαγωγείο Ευκαρπίας ενδοσχολική διάχυση αποτελεσμάτων του Προγράμματος Erasmus KA122. Πιο συγκεκριμένα, οι εκπαιδευτικοί: Γιάννα Καπλάνη, Ευαγγελία Σταμάτη και Αφροδίτη Νακούτη, που συμμετείχαν στη 2η Κινητικότητα στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus KA122, η οποία πραγματοποιήθηκε στην Πράγα από τις 21 έως τις 27 Αυγούστου 2023, παρουσίασαν στις υπόλοιπες εκπαιδευτικούς του Νηπιαγωγείου μας τα μαθησιακά αποτελέσματα αυτής της εκπαιδευτικής εμπειρίας. Η φιλοσοφία, τα μεθοδολογικά εργαλεία και οι καλές πρακτικές που αποκτήθηκαν από τις συμμετέχουσες στον δομημένο κύκλο μαθημάτων με τίτλο «Primary Students and Creative Competence: Thriving in the Unknown», του Οργανισμού  Europass Teacher Academy, αποτέλεσαν το θέμα αυτής της επιμορφωτικής συνάντησης. Κεντρικό άξονα του μαθήματος αποτελούσε η ανάπτυξη της δημιουργικότητας και της κριτικής σκέψης των παιδιών προκειμένου οι μαθητές να αποκτήσουν τα κατάλληλα εργαλεία ώστε να «περιηγηθούν» σε ένα κόσμο που αλλάζει με ταχύτατους ρυθμούς. Η ενδοσχολική διάχυση πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά και συμμετείχε σε αυτή το σύνολο του Συλλόγου Διδασκουσών του 4ου Νηπιαγωγείου Ευκαρπίας.

85

#ErasmusPlusIKY

#ErasmusPlusGreece

#ErasmusPlus

#ΣυνεχίζουμεErasmus

Το έργο Erasmus+ KA122, με τίτλο “Η Τέχνη και η Δημοκρατία μέσα από καινοτόμες παιδαγωγικές προσεγγίσεις”  είναι  χρηματοδοτούμενο από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

 

3η Κινητικότητα Erasmus+ KA122 «Η Τέχνη Και Η Δημοκρατία Στο Νηπιαγωγείο, Μέσα Από Καινοτόμες Παιδαγωγικές Προσεγγίσεις»

ικυ 768x455 1

Το 4ο Νηπιαγωγείο Ευκαρπίας συμμετείχε στην τελευταία κινητικότητα του Σχεδίου  Erasmus με τίτλο «Η Τέχνη και η Δημοκρατία στο Νηπιαγωγείο μέσα από καινοτόμες παιδαγωγικές προσεγγίσεις». Η κινητικότητα, που πραγματοποιήθηκε στην Μπολόνια της Ιταλίας, αφορούσε στον κύκλο μαθημάτων «Preschool Teacher Training Course» και είχε διάρκεια 7 ημερών, από τις 15 έως τις 21 Οκτωβρίου.

61

62Στα μαθήματα συμμετείχαν, εκτός από τις τρεις εκπαιδευτικούς του 4ου Νηπιαγωγείου Ευκαρπίας, νηπιαγωγοί από την Εσθονία, τη Σλοβακία, τη Σουηδία, τη Βουλγαρία και το Βέλγιο. Η συμμετοχή μας υπήρξε μια ιδιαίτερα πλούσια εκπαιδευτική εμπειρία, όχι μόνο σε επίπεδο γνώσεων και εκπαιδευτικών πρακτικών αλλά επίσης και στο επίπεδο της πολιτισμικής ανταλλαγής.

63

Ο Οργανισμός Υποδοχής “Erasmus Learning Academy” παρείχε στις συμμετέχουσες διαμονή στο ίδιο ξενοδοχείο, όπου πραγματοποιούνταν και τα μαθήματα, αλλά και πολλές κοινές δραστηριότητες μετά το πέρας των μαθημάτων (ξεναγήσεις στην πόλη της Μπολόνια, δείπνα ιταλικής κουζίνας για όλη την ομάδα κτλ.). Οι ευκαιρίες αλληλεπίδρασης με τις συναδέλφους μας του εξωτερικού ήταν πολλές τόσο στον χώρο του ξενοδοχείου την ώρα των γευμάτων και φυσικά των μαθημάτων, όσο και έξω από αυτό είτε σε δραστηριότητες οργανωμένες από τον Οργανισμό Υποδοχής είτε σε εξορμήσεις σε πολιτιστικά σημεία της πόλης που οργανώναμε από κοινού. Αυτή η συνεχής αλληλεπίδραση μας επέτρεψε να γνωρίσουμε καλύτερα τις ίδιες τις συναδέλφους μας, διαφορετικές κουλτούρες και νοοτροπίες και διαφορετικές εκπαιδευτικές εμπειρίες. Ακόμα περισσότερο, μας δόθηκε η ευκαιρία, σε ένα μη τυπικό περιβάλλον, να μιλήσουμε για την εκπαίδευση και το εκπαιδευτικό σύστημα κάθε χώρας, να ανταλλάξουμε απόψεις. Εν ολίγοις, υπήρξε μια πολύτιμη εμπειρία.

65

Όσον αφορά στο ίδιο το μάθημα ήταν επίσης, εξαιρετικό. Ο Οργανισμός Υποδοχής μας παρουσίασε καταρχάς το εκπαιδευτικό σύστημα της Ιταλίας και κατόπιν οι εκπαιδευτικοί κάθε χώρας παρουσίασαν στην ομάδα το δικό τους. Αυτή η ανταλλαγή δημιούργησε γόνιμο έδαφος για πολλές συζητήσεις. Βρέθηκαν φυσικά κοινοί τόποι, περιεγράφηκαν κοινά οράματα αλλά και ενδιαφέρουσες διαφορές. Όλη αυτή η συζήτηση δημιούργησε το κατάλληλο εκπαιδευτικό πλαίσιο για την εισαγωγή άλλων εκπαιδευτικών μεθόδων και προσεγγίσεων που επηρέασαν σε τεράστιο βαθμό την Παιδαγωγική όπως την γνωρίζουμε και την εφαρμόζουμε σήμερα αλλά και καινοτόμων προσεγγίσεων. Τα μαθήματα ήταν σχεδιασμένα έτσι ώστε να συνδυάζεται η θεωρία με δραστηριότητες (παιχνίδια γνωριμίας, επικοινωνίας,  team building κτλ.). Το ιδιαίτερα ενδιαφέρον και εξαιρετικά διαφωτιστικό μέρος του μαθήματος, ωστόσο ήταν η εκ του σύνεγγυς γνωριμία με τις μεθόδους και προσεγγίσεις που αναλύθηκαν στην τάξη.

Τη μέθοδο Montessori μας παρουσίασε εκπαιδευτικός, ειδικευμένη στη μέθοδο, που εργάζεται στο μοναδικό νηπιαγωγείο της Μπολόνια που ακολουθεί αυτό το εκπαιδευτικό μοντέλο.  Ο χρόνος παρουσίασης μοιράστηκε εξίσου στη θεωρία, στην επίδειξη υλικού και στην συζήτηση ανάμεσα στην ομάδα και στην εκπαιδευτικό για τη σημασία της μεθόδου Montessori, το κατά πόσο μπορεί να εφαρμοστεί και σε ποιο βαθμό.

66Όσο για την προσέγγιση Reggio Emilia είχαμε την τύχη να επισκεφτούμε το ίδιο το Κέντρο Lori’s Malaguzzi στο Reggio Emilia και να εξερευνήσουμε τα περιβόητα atelier μέσα από οργανωμένη ξενάγηση. Η επίσκεψη στο χώρο του Reggio Emilia αποτελεί βαθιά επιθυμία πολλών εκπαιδευτικών της γενιάς μας. Στην κινητικότητα αυτή μας δόθηκε η δυνατότητα να δούμε από κοντά την οργάνωση των atelier, να μιλήσουμε με ανθρώπους του σχολείου, να ακούσουμε την ιστορία και την εξέλιξη της προσέγγισης. Οι εντυπώσεις μας υπήρξαν έντονες και οι συζητήσεις των μελών της ομάδας ιδιαίτερα εποικοδομητικές.

67

68

69

70

Τέλος, επισκεφτήκαμε το Νηπιαγωγείο του Δάσους της Μπολόνια που «στεγάζεται» (καθ’ απόλυτη αντίθεση με τη λέξη, αφού δεν υπάρχει κανένα κτίριο) σε μία έκταση 4 εκταρίων με λιβάδια, δάσος και δύο σκηνές για την περίπτωση της καταιγίδας. Πρόκειται για μια προσέγγιση τελείως διαφορετική απ’ ότι γνωρίζαμε. Και στην περίπτωση αυτή νιώθουμε κερδισμένες. Ξεναγηθήκαμε σε μια συνθήκη ανοίκεια από τη μία και τόσο φυσική από την άλλη.

72

73

74

75

76

77

78

Ο τελικός απολογισμός είναι εξαιρετικά θετικός: επιστρέψαμε γεμάτες με εντυπώσεις, ιδέες, νέα εργαλεία κι ένα δίκτυο γνωριμιών με συναδέλφους από όλη την Ευρώπη.

80

81

82

Με την κινητικότητα αυτή το 4ο Νηπιαγωγείο Ευκαρπίας ολοκλήρωσε τον κύκλο αυτού του Σχεδίου Erasmus. Επόμενος και άμεσος στόχος είναι η εφαρμογή των νέων εκπαιδευτικών εργαλείων που αποκτήσαμε, στην καθημερινή εκπαιδευτική πρακτική του Νηπιαγωγείου μας. Στη συνέχεια, η διάχυση των αποτελεσμάτων του Σχεδίου στη σχολική αλλά και στην ευρύτερη εκπαιδευτική κοινότητα.

Ολοκληρώνουμε αυτό το Σχέδιο Erasmus με μεγάλη χαρά κι ευγνωμοσύνη για τη δυνατότητα που μας δόθηκε να συμμετέχουμε σε τόσα διαφορετικά μαθήματα, σε τόσα διαφορετικά μέρη, γνωρίζοντας τόσο διαφορετικούς κι ενδιαφέροντες ανθρώπους. Όλη αυτή η εμπειρία έχει συμβάλλει ήδη στη βελτίωση της σχολικής καθημερινότητας και έχει ενισχύσει την εξωστρέφεια του Νηπιαγωγείου .

Τέλος, θα πρέπει να τονίσουμε πως η υλοποίηση του Σχεδίου δεν θα ήταν δυνατή αν δεν υπήρχε η απόλυτη στήριξη από την ομάδα των εκπαιδευτικών του Νηπιαγωγείου και φυσικά από τους γονείς του σχολείου μας.

#ErasmusPlusIKY

#ErasmusPlusGreece

#ErasmusPlus

#ΣυνεχίζουμεErasmus

Το έργο Erasmus+ KA122, με τίτλο “Η Τέχνη και η Δημοκρατία μέσα από καινοτόμες παιδαγωγικές προσεγγίσεις”  είναι  χρηματοδοτούμενο από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

 

“Ζωντανή Βιβλιοθήκη” Γιορτάζοντας Την Παγκόσμια Ημέρα Τρίτης Ηλικίας Στο Νηπιαγωγείο Μας

ικυ 768x455 1

Στις 2 Οκτωβρίου 2023 γιορτάσαμε στο Νηπιαγωγείο μας την Παγκόσμια Ημέρα Τρίτης Ηλικίας παρέα με τους παππούδες και τις γιαγιάδες των παιδιών μας. Μαζί τους δημιουργήσαμε στην αυλή του Νηπιαγωγείου μια «Ζωντανή Βιβλιοθήκη» (Living Library). Τα παιδιά μας, αντί να δανειστούν ένα βιβλίο, «δανείστηκαν» έναν παππού ή μια γιαγιά κι απόλαυσαν αφηγήσεις παραμυθιών. Σε οκτώ διαφορετικά σημεία στο χώρο της αυλής μας, ειπώθηκαν οκτώ διαφορετικά παραμύθια.

Η «Ζωντανή Βιβλιοθήκη» αποτελεί ένα ακόμη εκπαιδευτικό εργαλείο, που αποκτήθηκε κατά την τελευταία κινητικότητα των εκπαιδευτικών  του Νηπιαγωγείου μας, στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ KA122. Στόχος μας ήταν η συνάντηση του σχολείου με την οικογένεια σε μια δημιουργική συνθήκη επικοινωνίας και κατά συνέπεια η ενίσχυση των δεσμών της σχολικής κοινότητας.

1. Point Blur Nov052023 134054

2. Point Blur Nov052023 134210

3. Point Blur Nov052023 134253

4. Point Blur Nov052023 134340

5. Point Blur Nov052023 134427

6

7

Οι παππούδες και οι γιαγιάδες  ήταν ιδιαίτερα δραστήριοι και αφηγηματικοί ενώ τα παιδιά βίωσαν στιγμές θαλπωρής και χαράς από την παρουσία τους, επιβεβαιώνοντας τα ευρήματα ερευνών για τον ισχυρό δεσμό και τα οφέλη τους στη μακροπρόθεσμη συναισθηματική ευημερία των παιδιών.

9. IMG c6011566db235575457f698980536a0f V

10

Με βάση τη θεωρία των οικογενειακών συστημάτων, η κοινωνική συνοχή με τους παππούδες και τις γιαγιάδες μετριάζει τη διαγενεακή μετάδοση των καταθλιπτικών συμπτωμάτων από τις μητέρες στα έφηβα και νεαρά ενήλικα παιδιά τους. Τα εγγόνια που είναι λιγότερο ενσωματωμένα με τους παππούδες τους μοιάζουν με τις μητέρες τους ως προς τη σοβαρότητα των καταθλιπτικών συμπτωμάτων. Τα εγγόνια που είναι περισσότερο ενσωματωμένα με τους παππούδες και τις γιαγιάδες τους δεν έχουν καμία τέτοια ομοιότητα. Καταλήγουμε λοιπόν στο συμπέρασμα ότι οι παππούδες και οι γιαγιάδες είναι επακόλουθοι οικογενειακοί παράγοντες που – εξαρτώντας τη δυναμική γονέων και παιδιών – επηρεάζουν τη μακροπρόθεσμη συναισθηματική ευημερία των εγγονών τους. Τα αποτελέσματα αυτά συζητούνται από την άποψη της διαγενεακής αλληλεξάρτησης και του ανεκμετάλλευτου πόρου που αντιπροσωπεύουν οι ηλικιωμένοι ενήλικες (Silverstein, M. & Ruiz, S., 2006).

12

Η δράση αυτή δεν θα ήταν δυνατόν να υλοποιηθεί χωρίς την προθυμία και την καλή προαίρεση όλων των συμμετεχόντων. Ιδιαίτερα, φυσικά, ευχαριστούμε τις γιαγιάδες και τους παππούδες που αφιέρωσαν το χρόνο τους για να προσφέρουν χαρά στα παιδιά μας!

13

#ErasmusPlusIKY

#ErasmusPlusGreece

#ErasmusPlus

#ΣυνεχίζουμεErasmus

Το έργο Erasmus+ KA122, με τίτλο “Η Τέχνη και η Δημοκρατία μέσα από καινοτόμες παιδαγωγικές προσεγγίσεις”  είναι  χρηματοδοτούμενο από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

 

2η Κινητικότητα Erasmus+ KA122 «Η Τέχνη Και Η Δημοκρατία Στο Νηπιαγωγείο, Μέσα Από Καινοτόμες Παιδαγωγικές Προσεγγίσεις»

ικυ 768x455 1

Το 4ο Νηπιαγωγείο Ευκαρπίας πραγματοποίησε την 2η Κινητικότητα στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus KA122 που αφορά στη Μαθησιακή Κινητικότητα Προσωπικού στη Σχολική Εκπαίδευση. Η Κινητικότητα πραγματοποιήθηκε στην Πράγα, από τις 21 έως τις 27 Αυγούστου 2023. Το εκπαιδευτικό σεμινάριο, που παρακολούθησαν εκπαιδευτικοί του σχολείου μας, με τίτλο «Primary Studentsand Creative Competence: Thriving in the Unknown» είχε ως κεντρικό άξονα την ανάπτυξη της δημιουργικότητας και της κριτικής σκέψης των παιδιών προκειμένου οι μαθητές να αποκτήσουν τα κατάλληλα εργαλεία ώστε να «περιηγηθούν» σε ένα κόσμο που αλλάζει με ταχύτατους ρυθμούς. Ειδικότερα κατά τη διάρκεια των μαθημάτων δόθηκε έμφαση:

  • στην ανάπτυξη ικανοτήτων και δεξιοτήτων έναντι στη γνώση περιεχομένου
  • στη δημιουργία εργασιών που σχετίζονται με πραγματικές καταστάσεις και που απαιτούν από τους μαθητές να εργαστούν ομαδικά και να αναπτύξουν ένα πλήρες σύνολο ικανοτήτων για να επιτύχουν
  • στη διαδικασία έναντι του αποτελέσματος καθώς και στην εφαρμογή μη παραδοσιακών μεθόδων προκειμένου οι εκπαιδευτικοί να αναπτύξουν και να αξιολογήσουν τις ικανότητες και τις στάσεις των παιδιών καθώς και τα επιτεύγματά τους.

Ακόμα, ως προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα, επιδιώχθηκαν:

  • η κατανόηση τρόπων εφαρμογής των «τεσσάρων C» (κριτική σκέψη/ critical thinking, συνεργασία/ cooperation, επικοινωνία/ communication και δημιουργικότητα/ creativity) στις δραστηριότητες της τάξης.
  • Η κατάκτηση της μεθοδολογίας του PBL (Performance Based- Learning), μια καινοτόμο προσέγγιση στη διδασκαλία που επιτρέπει στους μαθητές να επιδείξουν τις αποκτηθείσες γνώσεις και δεξιότητές τους σε πρακτικά και εφαρμοσμένα περιβάλλοντα και προτρέπει την ανάπτυξη δεξιοτήτων σκέψης.

Το εκπαιδευτικό σεμινάριο αποτέλεσε μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα διαδικασία για τις εκπαιδευτικούς του Νηπιαγωγείου μας καθώς υλοποιήθηκε στη βάση της πρακτικής εφαρμογής όλων των παραπάνω. Οι δραστηριότητες στις οποίες συμμετείχαν βασίστηκαν στην εργασία σε ομάδες. Οι συμμετέχουσες κλήθηκαν να δουλέψουν ομαδικά, να συνεργαστούν, να επικοινωνήσουν, να αναπτύξουν τη δημιουργική τους σκέψη. Οι δραστηριότητες αφορούσαν ασκήσεις δημιουργικής γραφής, storytelling, ιστορικής ανασκόπησης με βάση την ιστορία και την κουλτούρα της χώρας προέλευσης των συμμετεχουσών, επιτραπέζια παιχνίδια, κατασκευές lego αλλά και χρήση ψηφιακών μέσων. Επιπλέον, η πλειοψηφία των δραστηριοτήτων υλοποιήθηκε σε εξωτερικούς χώρους (πάρκα, μουσεία κλπ.) στα πλαίσια μιας μορφής Outdoor Education.

Ενιαία θεματική των σχεδιαζόμενων δραστηριοτήτων αποτέλεσε η έννοια της Δημοκρατίας. Με κεντρικό άξονα τη δημοκρατία ως έννοια, ως διαδικασία και ως ζητούμενο, πραγματοποιήθηκαν επίσης, στη διάρκεια των μαθημάτων, συζητήσεις, πολιτιστικές επισκέψεις, ιστορικές αφηγήσεις και παρακολούθηση παρουσιάσεων. Ο συνδυασμός θεωρίας και πράξης επέτρεψε στις συμμετέχουσες να αποκτήσουν μια ολοκληρωμένη οπτική πάνω στο ζήτημα ενδιαφέροντος και να κατακτήσουν νέα μεθοδολογικά εργαλεία. Την τελευταία μέρα των μαθημάτων κλήθηκαν να δημιουργήσουν τα δικά τους εκπαιδευτικά σενάρια σύμφωνα με τη μεθοδολογία του Performance Based Learning. Η αυτοαξιολόγηση των παραγόμενων projectκαι η αξιολόγηση αυτών από την ομάδα εργασίας επίσης αποτελεί μέρος του μαθήματος κι εντάσσεται στα μαθησιακά αποτελέσματα.

Συνοψίζοντας, η συμμετοχή σε μαθήματα εκτός του συνηθισμένου εκπαιδευτικού πλαισίου (της τάξης) και η υλοποίηση δραστηριοτήτων με έμφαση στην ομαδική εργασία, στην ενσωμάτωση του λάθους ως επιθυμητού μέρους της εκπαιδευτικής διαδικασίας, στη δημιουργία μιας θετικής σχολικής ατμόσφαιρας στην οποία προκρίνεται η αυτοαξιολόγηση και η αξιολόγηση από ομοτίμους (συμμαθητές), στην αύξηση των κινήτρων των μαθητών και κυρίως στην παροχή της δυνατότητας να κάνουν τις επιλογές τους και να εκφραστούν με τη δική τους φωνή, όλα τα παραπάνω αποτέλεσαν μια σημαντική μαθησιακή εμπειρία για τις εκπαιδευτικούς του Νηπιαγωγείου μας.

52

53

54

55

56

57

58

#ErasmusPlusIKY

#ErasmusPlusGreece

#ErasmusPlus

#ΣυνεχίζουμεErasmus

Το έργο Erasmus+ KA122, με τίτλο “Η Τέχνη και η Δημοκρατία μέσα από καινοτόμες παιδαγωγικές προσεγγίσεις”  είναι  χρηματοδοτούμενο από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

 

“Η Τέχνη Μας Ενώνει” – Εορταστικές Εκδηλώσεις Λήξης Σχολικού Έτους 2022-2023

ικυ 768x455 1
Το 4ο 5/θ Νηπιαγωγείο Ευκαρπίας άνοιξε σήμερα, 7 Ιουνίου, την αγκαλιά του και υποδέχτηκε Παιδιά, Γονείς & Εκπαιδευτικούς σε 8 Παράλληλα Εργαστήρια Τέχνης!
Γιατί η Τέχνη μας ενώνει, μας γεμίζει χαρά και μας κάνει να νιώθουμε για πάντα παιδιά!
Η Δράση πραγματοποιήθηκε μεταξύ άλλων και στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+2022 ΚΑ1 με τίτλο «Η Τέχνη και η Δημοκρατία στο Νηπιαγωγείο μέσα από καινοτόμες παιδαγωγικές προσεγγίσεις» που υλοποιεί το Νηπιαγωγείο μας από την φετινή σχολική χρονιά.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40

Το έργο Erasmus+ KA122, με τίτλο “Η Τέχνη και η Δημοκρατία μέσα από καινοτόμες παιδαγωγικές προσεγγίσεις”  είναι  χρηματοδοτούμενο από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Σελίδα 1 από 2

Υποστηριζόμενο από blogs.sch.gr & Θέμα βασισμένο στο Lovecraft από τον Anders Norén

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση