25-Μαρ-2010: Εθνική εορτή ή επέτειος ρατισμού ή επέτειος οικονομικής σκλαβιάς (ΔΝΤ);

Στο εσπερινό σχολείο που εργάζομαι φέτος η πλειοψηφία των μαθητών είναι μειονοτικοί από την περιοχή της Ροδόπης. Η επέτειος της 25ης Μαρτίου είναι εθνική εορτή για την επανάσταση του 1821. Επίσης αποφασίστηκε ότι ο κάθε καθηγητής θα μπει την πρώτη ώρα στην τάξη που έχει μάθημα και θα διαβάσει το παρακάτω κείμενο. “25-Μαρ-2010: Κείμενο Εθνικής Εορτής – Κομοτηνή”.

Σε μια τάξη που η πλειοψηφία των μαθητών είναι μειονοτικοί (κυρίως Τουρκόφωνοι) ένιωθα λίγο αμηχανία να διαβαστεί το παραπάνω κείμενο. Πριν διαβάσουμε το κείμενο έκανα την ερώτηση στους μαθητές για το τι γιορτάζουμε. Ένας μαθητής απάντησε ότι έχουμε επέτειο κατά των Ιταλών. Ενημέρωσα ότι αυτή η επέτειος είναι στις 28 Οκτωβρίου. Επί ευκαιρία ρωτάω.. τι γιορτάζεται 29 Οκτωβρίου στην Τουρκία; Τότε οι περισσότεροι μαθητές απάντησαν ότι είναι η εθνική εορτή της Τουρκίας (δημιουργίας του Τουρκικού κράτους). Τότε του τους λέω στην Τουρκία δημιουργήθηκε το Τουρκικό κράτος μετά την διάλυση της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας από τον Κεμάλ Ατατούρκ. Κάτι αντίστοιχο νωρίτερα έγινε και στην Ελλάδα το 1821 όταν οι Έλληνες επαναστάτησαν κατά των Οθωμανών.

Βάζοντας μαθητές να διαβάσουν το παραπάνω κείμενο, στα σημεία που αναφέρεται Τουρκοκρατία, τόνισα ότι το κείμενο εννοεί την Οθωμανική Αυτοκρατορία.. και ότι ενάντια στους Οθωμανούς δεν ήταν μόνο οι Έλληνες αλλά και άλλοι λαοί των Βαλκανίων κλπ.. το σημαντικότερο της εορτής αυτής που πρέπει να συγκρατήσουν είναι ότι ο κάθε λαός θέλει να έχει την Ελευθερία του. Τους έφερα επίσης το παράδειγμα της διάλυσης της Σοβιετικής Ένωσης. Σήμερα του είπα ότι μπορεί να είμαστε ελεύθεροι αλλά όπως ακούτε η χώρα μας βρίσκεται στο κίνδυνο χρεωκοπίας.. και εξαρτώμαστε οικονομικά σε δάνεια άλλων κρατών – οργανισμών.

 Φτάνοντας στην τελευταία παράγραφο του κειμένου σε αμηχανία μιας και το κείμενο αναφέρεται στην διπλή εορτή της 25ης Μαρτίου. Το κείμενο γράφει “Σαν σήμερα πριν από 2010 χρόνια ένας ολόξανθος άγγελος διασχίζει το ανοιξιάτικο στερέωμα για να σταθεί μπροστά σε μια σεμνή κόρη από τη Ναζαρέτ και να της πει το ‘Χαίρε’, ευαγγελίζοντας εκείνη την ώρα την εξ’ ύψους σωτηρία όλου του ανθρώπινου γένους. Και από εκείνη την ώρα τοποθετήθηκαν οι βάσεις της χριστιανικής θρησκείας, η οποία θεμελίωσε τη ζωή των ανθρώπων σε νέες βάσεις. Και πριν 189 χρόνια ο υπόδουλος Ελληνισμός ξεσηκώθηκε κατά της εχθρικής τυραννίας και άρχισε τον υπέρ της ελευθερίας αγώνα για να αποτινάξει τον Τουρκικό ζυγό, από τον οποίο στέναζε 400 ολόκληρα χρόνια και να συνεχίσει το δρόμο των μεγάλων πεπρωμένων του.” Εσείς ως εκπαιδευτικοί πως θα νιώθατε αν διαβάζατε το κείμενο αυτό σε μειονοτικούς μαθητές (μουσουλμάνους – τουρκόφωνους) το παραπάνω κείμενο;

Δεν θα ήταν σωστότερο η εθνική εορτή της 25ης Μαρτίου να είναι μια εορτή που να ξεκινά με αφορμή την επέτειο απελευθέρωσης των Ελλήνων και να βγάζει το μήνυμα ότι ο κάθε λαός θέλει να είναι ελεύθερος; Να δίνεται έμφαση στην ελευθερία διαχρονικά, τα ανθρώπινα δικαιώματα, την ελευθερία έκφρασης κλπ;

 Στην παρέλαση στις 25η Μαρτίου στην Αθήνα άνδρες των ειδικών δυνάμεων (ΟΥΚ) φώναζαν μισαλλόδοξα συνθήματα. Η χώρα μας στις 25 Μαρτίου συμφώνησε μηχανισμό οικονομικής στήριξης της Ελλάδας από κράτη μέλη της Ευρώπης αλλά και του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου. Τελικά η 25η Μαρτίου 2010 είναι εθνική επέτειος ή επέτειος ρατσισμού ή επέτειος οικονομικής σκλαβιάς (ΔΝΤ);

Αφήστε μια απάντηση