ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ

0

Συγγραφέας: ΖΙΟΥΛΗ ΓΕΩΡΓΙΑ | Κατηγορία ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ | , στις 08-05-2022



Λήψη αρχείου

 

EΠΕΤΕΙΟΣ ΤΟΥ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ – 17 ΝΟΕΜΒΡΗ

0

Συγγραφέας: ΖΙΟΥΛΗ ΓΕΩΡΓΙΑ | Κατηγορία Χωρίς κατηγορία | , στις 17-11-2021

ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ – 17 ΝΟΕΜΒΡΗ

Η επέτειος του Πολυτεχνείου στάθηκε η αφορμή για πολλές συζητήσεις. Μιλήσαμε για τους φοιτητές και τα ιδανικά που διεκδίκησαν, παρακολουθήσαμε φωτογραφικό και ηχητικό υλικό, διαβάσαμε βιβλία που αναφέρονται στην Δημοκρατία και τα παιδιά δημιούργησαν ποικίλες κατασκευές.

Φωτογραφικό υλικό :

10       7   polytehneio 1973 fot v karamanolis arheio antidiktatorikis neolaias 1                f5074b8a6004b31a5a6fb31e4478d5ba L

Ακούσαμε τραγούδια:

Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο – Τάνια Τσανακλίδου

Παιδική Χορωδία Σπύρου Λάμπρου – Ο Δρόμος

Διαβάσαμε βιβλία για τη Δημοκρατία:

3122F67B9A49528DCAE4A330D5BE232D                                   large 20160721202200 sto dasos                      sofielia

Τα παιδιά ζωγράφισαν το Πολυτεχνείο:

20211117 091528                                                   20211117 091539

Δημιούργησαν έργα τέχνης εμπνευσμένα από τα έργα του καλλιτέχνη Banksy (street art) :

       20211116 121506                                      20211116 121540

Έφτιαξαν κόκκινα γαρύφαλλα :

20211116 121200

Την ημέρα της επετείου τα παιδιά παρακολούθησαν την ιστορία της ντενεκεδούπολης σε κουκλοθέατρο:

IMG fe3a5825e4db5cece38905333f2fcb91 V IMG e4b8aade35307d98e1ae8ac4ed79f31e V IMG d47322f170b633f21243c1a6841c8eb6 V IMG 93e5bf5edf89d3bade299db8e8bc666b V IMG 84fe742faa0fe9141b6a6038554b8d0d V IMG 16c4458fa385be28033368b5a19313c4 V IMG 316a648742e0cab034c7ebe60ca9f7ad V

 

28η Οκτωβρίου

0

Συγγραφέας: ΖΙΟΥΛΗ ΓΕΩΡΓΙΑ | Κατηγορία Χωρίς κατηγορία | , στις 07-11-2021

Μαθαίνουμε τους … αριθμούς !!!

0

Συγγραφέας: ΖΙΟΥΛΗ ΓΕΩΡΓΙΑ | Κατηγορία Εργασίες | , στις 06-04-2020

Μετρώ από το 1 έως το 10

Ο ΑΡΙΘΜΟΣ 1 (1)

 

Ο ΑΡΙΘΜΟΣ 2

Το σχολείο μας

0

Συγγραφέας: ΖΙΟΥΛΗ ΓΕΩΡΓΙΑ | Κατηγορία Χωρίς κατηγορία | , στις 04-06-2017

DSC01190 DSC01193 DSC01195 DSC01205 DSC01206 DSC01208 DSC01209 DSC01218 DSC01229b

 

https://www.google.gr/maps/@37.9661536,23.7472702,17z

AΠΟΚΡΙΕΣ – ΚΑΘΑΡΗ ΔΕΥΤΕΡΑ

0

Συγγραφέας: ΖΙΟΥΛΗ ΓΕΩΡΓΙΑ | Κατηγορία Χωρίς κατηγορία | , στις 22-02-2015

AΠΟΚΡΙΕΣ

Απόκριες ονομάζονται οι τρεις εβδομάδες πριν από τη Μεγάλη Σαρακοστή. Ταυτίζονται με την περίοδο του Τριωδίου, μια κινητή περίοδο στην Ορθόδοξη Χριστιανική παράδοση από την Κυριακή του Τελώνου και του Φαρισαίου μέχρι την Κυριακή της Τυροφάγου ή Τυρινής.

Τις μέρες αυτές γίνεται το έθιμο του γλεντιού, της ψυχαγωγίας και του «μασκαρέματος», της μεταμφίεσης, που έχει παραμείνει από παλιές γιορτές της ρωμαϊκής εποχής και τις  «Διονυσιακές γιορτές» των Ελλήνων, όπου οι άνθρωποι μεταμφιέζονταν, χόρευαν, τραγουδούσαν πίνοντας κρασί και το κέφι έφτανε στο κατακόρυφο προς τιμή του Διόνυσου.

 

Tα βιβλία που διαβάσαμε

Tα βιβλία που διαβάσαμε

Κάποιες από τις εργασίες μας ….σε μεγάλα κέφια!!!!!!!!!

Οι Αρλεκίνοι μας

Οι Αρλεκίνοι μας

Το γαϊτανάκι μας!!!!!!!!

Το γαϊτανάκι μας!!!!!!!!

Μαράκες για το χορό....

Μαράκες για το χορό….

Οι κλόουν μας

Οι κλόουν μας

Ζωγραφίσαμε ομαδικά το αποκριάτικο πάρτυ μας!!!

Ζωγραφίσαμε ομαδικά το αποκριάτικο πάρτυ μας!!!

….και  άλλες χειροτεχνίες IMG_0906 IMG_0905

 

ΧΑΡΤΑΕΤΟΣ

Ο χαρταετός είναι μια ελαφριά κατασκευή σκοπός της οποίας είναι να πετά με τη βοήθεια του αέρα. Ο χαρταετός κρατιέται από αυτόν που τον πετά μέσω της καλούμπας, ενός λεπτού σχοινιού.

Στην Ελλάδα το πέταγμα του χαρταετού είναι μέρος των εθίμων της Καθαράς Δευτέρας και συγκεκριμένα του υπαίθριου εορτασμού της – τα λεγόμενα κούλουμα

Η συνήθεια του πετάγματος χαρταετού προέρχεται πιθανότατα από την Κίνα.

ΚΑΛΗ  ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ!!!

UNICEF

0

Συγγραφέας: ΖΙΟΥΛΗ ΓΕΩΡΓΙΑ | Κατηγορία Χωρίς κατηγορία | , στις 18-02-2015

Τα δικαιώματα των παιδιών είναι ένα θέμα   το οποίο συζητάμε κάθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς και όχι μόνο στις  11 Δεκεμβρίου που είναι η παγκόσμια ημέρα για τα δικαιώματα των παιδιών.

Αναρτώ τις 2 αφίσες που είχανε φτιάξει τα παιδιά τις 2 προηγούμενες χρονιές, για τον Πανελλήνιο Διαγωνισμό της UNICEF για τα δικαιώματα των παιδιών, και θα υπάρχει σίγουρα και συνέχεια !!!!!

 

 

 

 

 

 

Η φετινή αφίσα μας για τη UNICEF!!! 2104-2015   Tα καραβάκια ''ταξιδεύουν'' τα δικαιώματα των παιδιών σε όλα τα σημεία της γης!!! 

 

Η αφίσα μας για τη UNICEF 2016-2017

Την μετατρέψαμε σε αναμνηστικό για το 2016

 

 

H αφίσα μας για τη UNICEF 2016-2017 που τη μετατρέψαμε και αυτή σε αναμνηστικό !!!

αφίσα 2017

 

ΤΟ ΗΛΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

0

Συγγραφέας: ΖΙΟΥΛΗ ΓΕΩΡΓΙΑ | Κατηγορία Χωρίς κατηγορία | , στις 17-02-2015

Το διδακτικό αντικείμενο με το οποίο ασχοληθήκαμε την προηγούμενη εβδομάδα είναι το ‘’ηλιακό σύστημα’’. Το ενδιαφέρον εκδηλώθηκε από τα ίδια τα παιδιά, όταν μιλούσαμε για τη ‘μέρα-νύχτα’ και παρατηρούσαμε την υδρόγειο σφαίρα με το φακό για να δούμε πως φωτίζεται από τον ήλιο. Οι πλανήτες είναι ένα θέμα προσφιλές στα παιδιά που εξάπτει τη φαντασία τους.

Έγινε διερεύνηση των αρχικών γνώσεων  των παιδιών και πάνω σε αυτές σχεδίασα τους στόχους για την κατανόηση του συγκεκριμένου θέματος. Οι στόχοι που τέθηκαν ήταν οι εξής :

  • Να γνωρίσουν το ηλιακό σύστημα (όλους τους πλανήτες με τη σωστή σειρά , γραφή , καταμέτρηση) και το βασικό χαρακτηριστικό του κάθε πλανήτη.
  • Να γίνει σύνδεση των ονομάτων των πλανητών με τη μυθολογία.
  • Να κατανοήσουν ότι η ΓΗ είναι το ‘’μεγάλο σπίτι μας’’ που μας παρέχει οξυγόνο, νερό και γι’ αυτό πρέπει να τη φροντίζουμε.
  • Να μιλήσουμε για τη ζωή των αστροναυτών

Η συζήτηση βέβαια, οδηγήθηκε περισσότερο σε υποθέσεις για το πώς είναι οι εξωγήινοι , καθώς υπάρχει ένας τοίχος στην αυλή του σχολείου ζωγραφισμένος με μορφές εξωγήινων.

Για την κατανόηση των στόχων που έθεσα χρησιμοποίησα τη ρουτίνα σκέψης: ΣΚΕΨΟΥ – ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΟΥ – ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΕ. Τα παιδιά αρχικά σκέφτηκαν τι τους έρχεται στο μυαλό για τους πλανήτες, τι ερωτήσεις τους δημιουργούνται και τέλος τι θέλουν να ανακαλύψουν, διερευνήσουν για αυτό το  θέμα.

Οι δραστηριότητες που επέλεξα ήταν συμβατές με τις πρότερες γνώσεις των παιδιών και σίγουρα θα υπάρχει συνέχεια   (διακόψαμε λόγω της Αποκριάς).

Μέσα από το youtube παρακολουθήσαμε το ηλιακό σύστημα  και τον πλανήτη ΓΗ από το διάστημα.

Τα παιδιά παρατήρησαν ότι βλέπουν περισσότερο θάλασσα, μιλήσαμε για το δορυφόρο που καταγράφει στοιχεία και τεράστια εντύπωση τους έκανε ο αστροναύτης που ‘’πετάει’’. Σε εκείνο το σημείο μιλήσαμε για τη βαρύτητα . Τους είπα : ‘’πηδήξτε και προσπαθήστε να μείνετε ψηλά’’ . Μετά από πολλή προσπάθεια και περισσότερα γέλια κατάλαβαν; ότι στη ΓΗ πατάμε κάτω λόγω της βαρύτητας, μίας δύναμης που όμως δεν τη βλέπουμε. Ζωγράφισαν με μαρκαδόρους, πινέλα τους πλανήτες. Επίσης, χρησιμοποιώντας το λογισμικό  tux paint  δημιούργησαν ηλιακό σύστημα από τη ‘’βιβλιοθήκη’’ του λογισμικού , μετρώντας ώστε να είναι όλοι οι πλανήτες με τη σωστή σειρά. Έφτιαξαν δικούς τους ατομικούς πίνακες αναφοράς ζωγραφίζοντας για παράδειγμα ένα διαστημόπλοιο , έναν εξωγήινο ή έναν πλανήτη και δίπλα έγραψαν τη σωστή λέξη . Δημιούργησαν ομαδικά το ηλιακό σύστημα , έγραψαν τα ονόματα των πλανητών στο word με έντονα γράμματα και στολίσαμε ψηλά τον τοίχο της τάξης μας. Ξεχώρισαν το μεγαλύτερο πλανήτη – το Δία – και διαβάσαμε το μύθο για τα Θεό Δία.

Κάποια εργαλεία τα οποία χρησιμοποιήσαμε κατά τη διάρκεια της διερεύνησης του διδακτικού αντικειμένου.

IMG_0895          IMG_0901

IMG_0891                                                   DSC00653

Η αξιολόγηση έγινε με την καταγραφή των απαντήσεων των παιδιών , μέσω των έργων που παρουσίασαν (ατομικά και ομαδικά) , με την προσπάθειά τους να περπατήσουν σαν αστροναύτες και τελικά με το μεγάλο ενδιαφέρον που εκδήλωσαν σε όλες τις δραστηριότητες (κυρίως με τους εξωγήινους που τους ζωγράφιζαν για ημέρες) . Αξιολογώ θετικά και τις πολλές αναφορές που έγιναν από τα παιδιά για την ύπαρξη του νερού στον πλανήτη μας και το ότι είναι πηγή ζωής, γιατί το συνέδεσαν με το καινοτόμο πρόγραμμα για το νερό που εξελίσσεται στη διάρκεια της χρονιάς στο νηπιαγωγείο μας . Έγινε πάλι αναφορά για την ρύπανση του νερού και στο αν εκλείψει η ΓΗ δε θα έχει ζωή όπως οι άλλοι πλανήτες που γνωρίζουμε.

 

Ατομικός πίνακας αναφοράς.

 

Ζωγράφισαν τους εξωγήινους!!!

Ζωγράφισαν τους εξωγήινους!!!

Ζωγραφική με πινέλα

Ζωγραφική με πινέλα.

Το ηλιακό σύστημα στο  ΤUX PAINT.

Το ηλιακό σύστημα στο ΤUX PAINT

Όλοι οι ...πλανήτες στην τάξη μας!!!!!!!!!

Όλοι οι …πλανήτες στην τάξη μας!!!!!!!!!

ΟΡΑΤΗ ΣΚΕΨΗ – ΡΟΥΤΙΝΕΣ ΣΚΕΨΗΣ

0

Συγγραφέας: ΖΙΟΥΛΗ ΓΕΩΡΓΙΑ | Κατηγορία Χωρίς κατηγορία | , στις 11-02-2015

Το θέμα που μας απασχόλησε αυτές τις ημέρες προέκυψε από την είσοδο ενός καινούριου παιδιού στην τάξη μας. Το παιδί κατάγεται από μία χώρα της Αφρικής , ήρθε για πρώτη φορά στην Ελλάδα και δε γνωρίζει καθόλου ελληνικά. Όπως γίνεται συνήθως , στην προσπάθειά του να επικοινωνήσει δημιουργήθηκαν πολλές εντάσεις και αψιμαχίες. Κάποιοι τον αποκάλεσαν ‘’χαζό’’, ‘’δεν τον θέλουμε’’, ”δεν τον καταλαβαίνουμε”. Αυτό ήταν μία δυνατή αφορμή για να αφήσουμε ότι ασχολούμασταν και να ξεκινήσουμε τα συναισθήματα.  Αρχικά έγινε συζήτηση στην ολομέλεια με ερωτήσεις από εμένα :  «Πώς θα νιώθατε σε μία ξένη χώρα που δε γνωρίζετε τη γλώσσα που μιλάνε;» , «πώς λέτε να νιώθει ο ………. βλέποντας τους μορφασμούς σας;» , «καταλαβαίνει από τον τόνο της φωνής τι λέτε;» , «πώς θα νιώθατε αν ήσασταν στη θέση του;» και τελικά «πώς νιώθετε που τον κάνετε να στεναχωριέται;» . Οι απαντήσεις των παιδιών καταγράφηκαν πάλι σε χαρτάκια post-it (μία διαδικασία που τους άρεσε από την προηγούμενη εφαρμογή ρουτίνας σκέψης), τις διάβασα πολλές φορές στα παιδιά , τις σύγκριναν , τις σχολίασαν και κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι όλοι νιώθουν λύπη με αυτή την κατάσταση. Αυτό, όμως, που τράβηξε το ενδιαφέρον των παιδιών  ήταν η ιδέα ( που μου ήρθε ξαφνικά ) να κρεμάω τα χαρτάκια post-it σαν φύλλα σε ένα δέντρο από χαρτόνι που έχουμε στο ταμπλό. Όλα τα παιδιά σήκωναν το χέρι τους με ανυπομονησία να εκφράσουν τη γνώμη τους. Μάλιστα μία μαθήτρια είπε : «Δηλαδή αυτό κυρία είναι το δέντρο της σκέψης ;»

Την επόμενη ημέρα , διάβασα στα παιδιά την ιστορία : ‘’Ο γίγαντας και τα πουλιά’’, ένα ποιητικό παραμύθι για τη φιλία ανάμεσα σε διαφορετικά πλάσματα. Το θεώρησα ιδανικό για να θέσω σε εφαρμογή τη ρουτίνα σκέψης ‘’Χρωμάτισε-Συμβόλισε-Απεικόνισε’’, την οποία συνδέω με το στοχαστικό ιδεώδες της κατανόησης και αιτιολόγησης της απάντησης.  Δημιούργησα στο Word ένα φύλλο με τον τίτλο του βιβλίου  και τρία συννεφάκια σκέψης με τα τρία βήματα της ρουτίνας (χρώμα, σύμβολο, εικόνα). Τα παιδιά δούλεψαν ταυτόχρονα στα τραπεζάκια και στην ερώτησή μου τι χρώμα θα δίνατε και γιατί σε όσα διαβάσαμε δεν δυσκολεύτηκαν. Οι απαντήσεις ήταν ποικίλες , ανάλογα με το που εστίασε ο καθένας στην ιστορία.

π.χ.  μπλε για το δάκρυ του Ροδόλφου (είναι ο γίγαντας)

ροζ ή κόκκινο για τη φιλία του Ροδόλφου  με το πουλάκι

πολύχρωμο γιατί στο τέλος η φιλία τους είναι πολύ δυνατή.

Τα περισσότερα παιδιά εστίασαν στο δάκρυ του γίγαντα , προφανώς γιατί ένας γίγαντας στο μυαλό των παιδιών δε λυγίζει εύκολα. Κατά τη διάρκεια της υλοποίησης τα παιδιά μιλούσαν μεταξύ τους .(εγώ θα χρωματίσω το δάκρυ, εγώ τη φιλία….)

Στο δεύτερο συννεφάκι (σύμβολο) τα παιδιά δυσκολεύτηκαν περισσότερο με την έννοια του συμβόλου. Η αρχή έγινε με ένα κοριτσάκι που είπε ‘’εγώ θα κάνω τη φιλία με το σύμβολο της ειρήνης όπως το είχαμε φτιάξει στη γιορτή του Πολυτεχνείου) . Αρκετά κορίτσια ακολούθησαν αυτή την ιδέα ή συμβόλισαν τη φιλία με μία καρδιά ή με παιδάκια πιασμένα χέρι – χέρι. Τρία αγόρια συμβόλισαν την πατημασιά του γίγαντα με ένα μεγάλο παπούτσι.

Στο τρίτο στάδιο έκανα μία διαφοροποίηση. Τα μισά παιδιά δημιούργησαν με συμβατικό τρόπο (μαρκαδόρους) στο τρίτο συννεφάκι  μία εικόνα σχετική με τις ιδέες που έχουν συγκεντρωθεί. Στα άλλα μισά παιδιά  σκάνναρα τις εργασίες τους με τα δύο συννεφάκια και τις πέρασα σε ένα power point. Στη συνέχεια πατήσαμε στη μηχανή αναζήτησης εικόνων ‘’πίνακες ζωγραφικής με γίγαντες και πουλιά’’ και κάθε παιδί με τη δική μου βοήθεια επέλεγε μία εικόνα και την έβαζα εγώ στο τρίτο συννεφάκι . Ο λόγος που το έκανα αυτό ήταν για να ανακαλύψω τι συνειρμούς κάνει η σκέψη των παιδιών όταν πρέπει να ανασύρουν κάτι από το μυαλό τους σε σχέση με τη δύναμη της ‘’χειροπιαστής’’ εικόνας. Στην πρώτη περίπτωση τα παιδιά εστίασαν περισσότερο στο πουλάκι και ζωγράφισαν κάτι σχετικό με αυτό ενώ στη δεύτερη περίπτωση οι περισσότερες εικόνες είναι σχετικές με τον γίγαντα. Επίσης , στην πρώτη περίπτωση δυσκολεύτηκαν περισσότερο να δουλέψουν ενώ στη δεύτερη περίπτωση πολύ πιο εύκολα . Στο τέλος σκάνναρα και τις υπόλοιπες εργασίες , τις έβαλα στο ίδιο power point και το μετέτρεψα σε προβολή παρουσίασης.  Τα παιδιά έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον και μου ζήτησαν πολλές φορές το το προβάλλω σχολιάζοντας κάθε φορά τις εργασίες τους.

ΧΡΩΜΑΣΥΜΒΟΛΟΕΙΚΟΝΑ1

 

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ

0

Συγγραφέας: ΖΙΟΥΛΗ ΓΕΩΡΓΙΑ | Κατηγορία Χριστούγεννα | , στις 06-01-2015

Γεια σας !!! Κατόπιν εορτής , αλλά και μετά από πολύ – πολύ καιρό. Θαυμάζω τις συναδέλφους που είναι τόσο επιμελείς με το ιστολόγιό τους.

Θα κάνω μία μικρή αναφορά μέσω φωτογραφιών με όσα ασχολήθηκαν και δημιούργησαν τα παιδάκια στην τάξη για τα Χριστούγεννα χωρίς όμως να έχω όλο το υλικό (δυστυχώς).

Στολιδάκια από ζυμαράκι (το δανείστηκα από το soulouposeto)Στολιδάκια από ζυμαράκι (το δανείστηκα από το soulouposeto) .

Δεντράκι αντίστροφης μέτρησης ….Δεντράκι αντίστροφης μέτρησης...

....το οποίο κρύβει έκπληξη και ευχούλα!!!

….το οποίο κρύβει έκπληξη και ευχούλα!!!

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση