ΓΛΩΣΣΑ ΕΝΟΤΗΤΑ 4 ΕΚΘΕΣΗ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

ΝΑ ΓΡΑΨΕΤΕ ΜΙΑ ΕΚΘΕΣΗ ΤΡΙΩΝ ΠΑΡΑΓΡΑΦΩΝ ΜΕ ΘΕΜΑ:

“Με αφορμή την Παγκόσμια ημέρα διατροφής (16η Οκτωβρίου), αποφασίσατε να γράψετε ένα άρθρο για τη σχολική εφημερίδα, στο οποίο θα αναφέρεστε στα αίτια των ανθυγιεινών διατροφικών συνηθειών του σύγχρονου ανθρώπου.”

( Μπορείτε να συμβουλευθείτε το ακόλουθο Διάγραμμα ‘Εκθεσης)

Διάγραμμα έκθεσης

  1. Τίτλος: σύντομος και περιεκτικός

(π.χ. Τα αίτια της κακής διατροφής // Παχυντικές τροφές: κίνδυνος προ των πυλών!)

  1. Πρόλογος: παρουσίαση του θέματος και της θέσης του/της αρθρογράφου.
  2. Αναφορά στην πρόσφατη Παγκόσμια ημέρα διατροφής
  3. 2. Σύντομη/γενική αναφορά στις διατροφικές συνήθειες του σύγχρονου ανθρώπου, π.χ.:

– Οι διατροφικές συνήθειες του σύγχρονου ανθρώπου εξαρτώνται από παράγοντες όπως οι διατροφικές συνήθειες τόσο της ευρύτερης κοινωνίας, όσο και του οικογενειακού του

περιβάλλοντος. Παρατηρείται δηλαδή…

– Οι διατροφικές συνήθειες του ανθρώπου στον 21ο αιώνα επηρεάζονται άμεσα από την εκάστοτε μόδα αλλά και από την παντοδυναμία της διαφήμισης, μέσω της οποίας…

  1. Αναφορά στην απομάκρυνση του ανθρώπου από την παραδοσιακή υγιεινή διατροφή. Παραδείγματα:

– Αποτελεί μάλιστα γεγονός πως ο σύγχρονος άνθρωπος ολοένα και απομακρύνεται… και στρέφεται σε τροφές παχυντικές και βλαβερές για τον οργανισμό του.

–  Παρά το γεγονός ότι για χρόνια στη χώρα μας οι πολίτες ακολουθούσαν τη Μεσογειακή Διατροφή, διατροφικό πρότυπο με άριστα οφέλη για την υγεία, πλέον είναι ολοφάνερη η απομάκρυνση από αυτό και η διαμόρφωση…

  1. Κύριο μέρος: ανάλυση των αιτιών της κακής διατροφής.

1η παράγραφος–>1ο αίτιο

Οι έντονοι ρυθμοί ζωής

  1. Θεματική περίοδος: Ένας πρώτος λόγος που ωθεί τους ανθρώπους σε ανθυγιεινές διατροφικές συνήθειες είναι…
  2. Γιατί συμβαίνει αυτό; Ποιο το αποτέλεσμα;

– πολλαπλές υποχρεώσεις

– έλλειψη χρόνου – η οικογένεια δεν απολαμβάνει πλέον το παραδοσιακά μαγειρεμένο φαγητό –> γρήγορες και πρόχειρες λύσεις –> παχυντικές επιλογές

2η παράγραφος–>2ο αίτιο

Οι λανθασμένες επιρροές από το οικογενειακό περιβάλλον

  1. Θεματική περίοδος: Επίσης, είναι απαραίτητο να τονιστεί ο κεντρικός ρόλος της οικογένειας, η οποία είτε αγνοεί είτε αδιαφορεί για την τήρηση υποδειγματικής διατροφής.
  2. Οι γονείς ως αρνητικό πρότυπο για τα παιδιά τους, π.χ.:

– η μη υιοθέτηση της συνήθειας για κατανάλωση πρωινού γεύματος

– η υπερβολική κατανάλωση κρέατος σε αντίθεση με τη χαμηλή προτίμηση σε όσπρια και λαχανικά – αδιαφορία για την αξία της Μεσογειακής διατροφής

– καταφεύγουν συχνά στη λύση του γρήγορου ή του προπαρασκευασμένου φαγητού

  1. Αποτέλεσμα: παχυσαρκία σε μικρές ηλικίες, παρά τις οδηγίες των ειδικών.

3η παράγραφος–>3ο αίτιο

Ο αρνητικός ρόλος των Μ.Μ.Ε.

  1. Θεματική περίοδος: Αξίζει ακόμη να αναφέρουμε τα διατροφικά πρότυπα με τα οποία μας βομβαρδίζουν καθημερινά τα Μ.Μ.Ε. .
  2. Πώς μας επηρεάζουν; Παραδείγματα:

– διαρκής προώθηση προϊόντων ή καταστημάτων γρήγορου φαγητού που δεν αποτελούν προτάσεις ποιοτικής διατροφικής αξίας

– προβολή δυτικών/ αμερικανικών προτύπων διατροφής προς αντικατάσταση του Μεσογειακού διαιτολογίου

– κύριος στόχος –>τα παιδιά: «γοητεύονται» από τροφές ελκυστικές στη γεύση αλλά επιζήμιες για την υγεία τους.

  1. Επίλογος: συμπεράσματα/ κρίσεις για τις κακές διατροφικές συνήθειες. Παραδείγματα:
  • Οι κίνδυνοι που διατρέχουμε αν δεν ακολουθήσουμε ισορροπημένη διατροφή:
    παχυσαρκία, σακχαρώδης διαβήτης, καρδιαγγειακές παθήσεις, μειωμένη αντοχή…
  • Τρόποι αντιμετώπισης: συνδυασμός με τη σωματική άσκηση, ενημέρωση για την αξία της Μεσογειακής διατροφής, εφοδιασμός σχολικών κυλικείων με θρεπτικά και υγιεινά προϊόντα, αυστηρότεροι έλεγχοι στην παραγωγή και διακίνηση των καταναλωτικών αγαθών και επιβολή προστίμων κ.ά.
Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΓΛΩΣΣΑ ΕΝΟΤΗΤΑ 4 ΕΚΘΕΣΗ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

ΓΛΩΣΣΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ 4η ΕΝΟΤΗΤΑ ΛΕΞΙΛΟΓΙΟ

 

Να φτιάξετε προτάσεις με τις ακόλουθες λέξεις : βουλιμία,ευεξία,υποσιτισμός,εύρωστος.

ΛΕΞΙΛΟΓΙΟ  ΕΝΟΤΗΤΑ  4η

ασιτία = έλλειψη τροφής, το να τρέφεται κανείς ανεπαρκώς ή καθόλου.
π.χ. Χιλιάδες παιδιά στην Αφρική πεθαίνουν από ασιτία.

υποσιτισμός = ανεπαρκής διατροφή σε ποσότητα ή σε θρεπτικά συστατικά.
π.χ. Ο μακροχρόνιος υποσιτισμός μπορεί να προκαλέσει διάφορες βλάβες στον οργανισμό.

βουλιμία = η τάση να τρώει κανείς μεγάλες ποσότητες γρήγορα και με μεγάλη όρεξη.
π.χ. Η βουλιμία μπορεί να προκαλέσει πολλές σοβαρές επιπλοκές, όπως αφυδάτωση και καρδιακά προβλήματα.

νευρική ανορεξία = διατροφική διαταραχή: χαρακτηρίζεται από άρνηση για διατήρηση ενός υγιούς φυσιολογικού βάρους και έναν μανιώδη φόβο για την απόκτηση βάρους, σε συνδυασμό με μια διαστρεβλωμένη εικόνα για τον εαυτό μας, που μπορεί να διατηρηθεί από διάφορες προκαταλήψεις σχετικά με το σώμα μας, το φαγητό και την διατροφή μας.
π.χ. Τα άτομα με νευρική ανορεξία συνεχίζουν να νιώθουν πείνα, αλλά επιτρέπουν στους εαυτούς τους μόνο πολύ μικρές ποσότητες φαγητού.

έδεσμα = κάθε είδους φαγητό που προσφέρεται σε εορταστικό, επίσημο κτλ. γεύμα.
π.χ. Το γιορτινό τραπέζι είχε εκλεκτά και πλούσια εδέσματα που όλοι λαχταρούσαν να γευτούν.

ευεξία = γενική αίσθηση πολύ καλής σωματικής κατάστασης κυρίως υγείας, με συνέπεια τη δημιουργία ευχάριστης ψυχικής διάθεσης.
π.χ. Ø Η γυμναστική προκαλεί αίσθημα ευεξίας.

εύρωστος = αυτός που έχει μεγάλη σωματική δύναμη. // (μτφ.) ακμαίος, ικανός για εξέλιξη και για δημιουργία.
π.χ. Η βιομηχανία μας είναι εύρωστη και αποδίδει τα μέγιστα.

μακρόβιος = που ζει πολλά χρόνια.
Οι κάτοικοι των ορεινών περιοχών συνήθως είναι μακρόβιοι.

βιολογικά προϊόντα = προϊόντα διατροφής που είναι αγνά και υγιεινά, διότι έχουν παραχθεί χωρίς τη χρήση λιπασμάτων και φυτοφαρμάκων.
π.χ. Οι τιμές πώλησης των βιολογικών προϊόντων είναι 30% ακριβότερες, κατά μέσο όρο, έναντι των κλασικών προϊόντων, καθώς έχουν υψηλότερο κόστος παραγωγής.

πανδαισία = α. πλουσιότατο γεύμα από το οποίο δε λείπει τίποτα. β. (συνήθ. μτφ.) πλουσιότατη ποικιλία που προκαλεί μια τέλεια αισθητική απόλαυση.
Πανδαισία χρωμάτων και ήχων πλημμύρισε την αίθουσα εκδηλώσεων.

γρήγορο φαγητό = τυποποιημένο φαγητό (π.χ. χάμπουργκερ) που ετοιμάζεται και σερβίρεται γρήγορα.
π.χ. Οι γονείς συχνά δε μαγειρεύουν στο σπίτι λόγω επαγγελματικών καθηκόντων και καταφεύγουν στο γρήγορο φαγητό.

διατροφική πυραμίδα = πυραμίδα που ορίζει τις κατηγορίες και τις ποσότητες των θρεπτικών τροφών που θα πρέπει να καταναλώνουμε. Χωρίζεται σε τμήματα για να δείξει τη συνιστώμενη πρόσληψη για κάθε ομάδα τροφίμων.
π.χ. Ø Στο τρίτο επίπεδο της διατροφικής πυραμίδας υπάρχουν τα λαχανικά και τα φρούτα, τα οποία έχουν όλες τις απαραίτητες βιταμίνες για τον οργανισμό,είναι πηγή μεγάλης ευεξίας και η βάση για τη σωστή λειτουργία του οργανισμού.

διατροφικό πρότυπο = υπόδειγμα διατροφής.
π.χ. Η Μεσογειακή δίαιτα αποτελεί διατροφικό πρότυπο για πολλές χώρες.

συμπληρώματα διατροφής = βιταμίνες και ιχνοστοιχεία που χρησιμοποιούνται για τη συμπλήρωση της διατροφής, εφόσον οι ανάγκες είναι μεγαλύτερες από αυτές που μπορεί να καλύψει μια «φυσιολογική» διατροφή.
π.χ. Τα συμπληρώματα απλά συμπληρώνουν τη διατροφή μας, δεν αντικαθιστούν τις τροφές, δεν αποτελούν υποκατάστατό τους και δεν έχουν «μαγικές», θεραπευτικές ή άλλες ιδιότητες.

υποθερμιδικά τρόφιμα = τα τρόφιμα με ελάχιστες θερμίδες.
π.χ. Τα υποθερμιδικά (λάιτ) τρόφιμα δεν αποτελούν υποκατάστατο της φυσικής άσκησης για τον έλεγχο της παχυσαρκίας.

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΓΛΩΣΣΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ 4η ΕΝΟΤΗΤΑ ΛΕΞΙΛΟΓΙΟ

ΚΑΛΗΜΕΡΑ

ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΠΑΙΔΙΑ,ΕΛΠΙΖΩ ΝΑ ΕΙΣΤΕ ΚΑΛΑ.ΣΑΣ ΣΚΕΦΤΟΜΑΙ.ΣΥΝΤΟΜΑ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΩ ΑΣΚΗΣΕΙΣ

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΚΑΛΗΜΕΡΑ

Καλημέρα κόσμε!

Καλωσήρθατε στο Blogs.sch.gr. Αυτό είναι το πρώτο σας άρθρο. Αλλάξτε το ή διαγράψτε το και αρχίστε το “Ιστολογείν”!

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | 1 σχόλιο